Το πολυσυζητημένο (Updated)
Στο γεωργελικό δίλημμα δυνάμεις της συντήρησης (αριστερά σκέτη, πασόκ βαθύ, συνδικαλιστές, λαϊκή δεξιά, κρατισμός, μεταπολιτευτική πολιτική) - δυνάμεις της μεταρρύθμισης (αριστερά δημοκρατική, πασόκ ρηχό, καινοτόμοι επιχειρηματίες, δράση, λοιποί καμινομπουταριστές, μνημονιακή πολιτική), έρχεται να απαντήσει η ίδια η πραγματικότητα, δείχνοντας προς την κατεύθυνση της αλλαγής και της φυγής προς τα μπρος και φέρνοντας στο νου αγαπημένες ασπρόμαυρες ταινίες.
Ακούγοντας σήμερα στο ραδιόφωνο διαφήμιση για ενεχυροδανειστήριο («έχετε ανάγκες - έχουμε λεφτά» ή κάτι τέτοιο) σκέφτεσαι αμέσως - αμέσως πόσες θέσεις εργασίας θα ανοίξουν και τι μπουμ θα κάνει ο χρόνια καταδικασμένος σε μαρασμό κλάδος.
Διαβάζοντας σήμερα στο ίντερνετ* πως Επιστροφή στο καθεστώς εργασίας και το Σάββατο προτείνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, με χορήγηση συμπληρωματικής ανάπαυσης, καθώς και συμψηφισμό των υπερωριών με μείωση του ωραρίου εργασίας, σε ορίζοντα τετραμήνου, με σκοπό «την άρση των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα»,
αναρωτιέσαι γιατί τα επιχειρήματα κατά των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων των ΔΕΚΟ να μην μεταφερθούν ψιλοαυτούσια και εδώ: τόσος κόσμος λοιπόν δουλεύει ΗΔΗ Σάββατο, αυτοί στο πηγάδι κατούρησαν; Ας μπει ΚΑΙ εδώ ένα τέρμα στην Ελλάδα των δύο ταχυτήτων, ας μπει ΚΑΙ εδώ ένα τέρμα στα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά. Πάρτι θέλατε, να ζείτε πάνω από τις δυνάμεις σας θέλατε, η ελληνική οικονομία δεν αντέχει πενθήμερη εργασία.
Και τώρα θα έβαζα καμιά φωτογραφία από Ντίκενς ή κάτι τέτοιο, για να δείξω το ασπρόμαυρο φως στην άκρη του τούνελ, αλλά έχει και τα όριά της η διεκτραγώδηση, έχει και τα όριά της η λυσσαλέα αντίσταση στην προσπάθεια να ξεκολλήσει η χώρα από αγκυλώσεις δεκαετιών,
* οπότε θα αρκεστώ στο πιο λατρεμένο επίθετο των τελευταίων ημερών: το «πολυσυζητημένο» ίντερνετ. Το επίθετο αποδεικνύει ότι όταν κανείς ζει ακόμη στον εικοστό αιώνα θα τον προδώσει η ίδια του η γλώσσα (επίθετο που δεν πρέπει πάντως να συγχέεται με το πλήθος των καθαρευουσιάνικων γενικών και τα διάφορα τελικά νι -του στυλ «ένα πρόβλημα πρακτικόν»- καθώς αυτά δεν αποτελούν προδοσία, αλλά μπαίνουν εσκεμμένα ως κύρους δηλωτικά).
Εν πάση περιπτώσει, εδώ που έχουμε φτάσει προτιμότερος ο εικοστός αιώνας από τον δέκατο ένατο, να επιστρέψεις λοιπόν εκούσια Σάββατο στη δουλειά σου, για να μην φτιάχνουν αύριο τα δικά σου τα παιδιά Nike για τα κινεζάκια. Και για να μην το παίζεις εξυπνάκιας, σε κανέναν δεν αρέσει αυτό, αλλά τι προτείνεις ε; τι προτείνεις; έχεις κάτι διαφορετικό να προτείνεις; προτιμάς να φτιάχνουν τα παιδιά σου σπορτέξ; όχι τι προτείνεις; γιατί προτάσεις δεν ακούω, τον λαϊκισμό σου μέσα, υμνητή της συντήρησης, υμνητή του πυρετού και διεκτραγωδέ της ασπιρίνης.
25 Comments:
Κατσε ρε συ old boy τωρα,
γιατι πας να πεις κατι,αλλα το λες μισο,ολοκληρωσε το κ ασε τα ψοφια.
Εγω τη Κυριακη βλεπω ανοιχτα περιπτερα,ανοιχτα ψιλικατζιδικα,βιντεοκλαμπαδικα,γυραδικα,κινηματογραφοι..
..επομενως;Για ποιο Σαββατο μιλας;Γιατι να μην ειναι ανοιχτες ΚΑΙ Κυριακες,οι δημοσιες υπηρεσιες;
Και γιατι να παιρνει χιλιαρικο ο δασκαλος και 592 η πωλητρια;και η κοπελα στα σταρμπακς;
ΙΣΟΤΗΤΑ ΡΕ,ενιαιος μισθος,ολοι στα πεντακοκια.
Ποιος το ειχε γραψει,εσυ;κομμουνισμος επιτελους,ολοι ισοι,ολοι στη πιπα,ισοτητα στη πιπα,
και τη θεση της κομματικης νομενκλατουρας παιρνει..παλι η κομματικη νομενκλατουρα των γαλαζοπρασινων ακριδων.
Και ολοι μαζι,σκλαβοι και ακριδες,να πι@@@ουμε τους κεφαλαιοκρατες,τον ΣΕΒ κ τους τραπεζιτες.
Ζητω οι δυναμεις της Μεταρρυθμισης,ζητω ο Αλεκος Παπαδοπουλος,ζητω οι σοβαροι πολιτικοι που συμμετειχαν η εκαναν τα στραβα ματια στο γαλαζοπρασινο εκσυγχρονιστικο φαγοποτι και τωρα μας παρουσιαζονται συνοφρυωμενοι κ ανησυχουντες για το μελλον της χωρας,ζητω κ οι γλειφτρες τους,ζητω τα Γεωργελικα διλημματα κ οι εμπνευστες τους που εβλεπαν το σκανδαλο του Χρηματιστηριου κ τα υπερκοστολογημενα ΟΛυμπιακα Εργα κ υμνουσαν τον Σημιτη,ζητω το μεγκα κ τα φρι πρες!!
Ρε κ χιλια δικια να εχουν ,πολιτικοι δημοσιογραφοι και Παγκαλοι δεν εχουν δικαιωμα να μιλανε.Οι μονοι που εχουν δικαιωμα να μιλανε ειναι οι απλοι ανθρωποι,αυτοι που καταθετουν τις αποψεις τους εδω κ ειμαστε στη κοντρα.Ακομα κ τερατωδιες μπορω να ακουσω απο αυτους,απο τους σχολιαστες σου δηλαδη,γιατι αυτοι δεν ειναι απατεωνες ουτε ρημαξαν τη χωρα.
Οι απατεωνες ομως κ αυτοι που καναν τα στραβα ματια στους απατεωνες, να το βουλωσουν.
Α, ειδες κι εσυ το φιλμακι για την ασπιρίνη;
Εγω είδα και το "η φτωχεια θελει καλοπέραση" όπου ενας ήρωας (ο Αγκόπ) πουλάει ενα τενεκέ νερό με 2 δάχτυλα λάδι αποπάνω και σκέφτηκα ότι όπου νά'ναι, κάτι θα αρχίσει να σκαρφίζεται ο πολυμήχανος έλλην για να τα φέρει βόλτα -τέχνη παλιό μου κόσκινο.
Το Σάββατο θα είναι ανοιχτά και τα σχολεία; Θα θυμηθώ τα μικράτα μου, αχ...
Δεν ανησυχώ όμως, γιατί κυκλοφορώντας σήμερα είδα τους αθηναϊκούς δρόμους να είναι πήχτρα ως συνήθως και αναρωτήθηκα (μαζι με τον ταξιτζή) πού τα βρίσκουν και βάζουν βενζίνα; Θα πεις ότι πού τα βρίσκω και'γώ και παίρνω ταξί, και θα σου πω: Τους λυπάμαι τους καημένους, να περνούν πέντε πέντε όλοι άδειοι...
(ελπιζω να ειναι η απαντηση -τουλαχιστον η μιση- εντος θεματος!) :)
Προτάσεις των επιχειρηματιών είναι- και όχι μέτρα- βέβαια διάβασα στο άρθρο και άλλες προτάσεις, όπως δηλαδή την κατάργηση των εισφορών υπέρ τρίτων, - π.χ. φόρος στα κεριά υπέρ του ταμείου των κληρικών, αγγελιόσημο κ.λ.π. -, φάρμακα, αμοιβές δικηγόρων μηχανικών και άλλα, που γενικά με βρίσκουν σύμφωνο.
Και ναι, χρειάζονται προτάσεις όταν κάνεις διάλογο, πρέπει να προτείνεις κάτι, όχι απαραιτήτως εφαρμόσιμο, αλλά κάτι, μέχρι τώρα αυτό που έχω διαβάσει είναι καταγγελίες, καταγγελίες αλλά τίποτα άλλο.
Βέβαια μπορεί να έχω χάσει και κάποια επεισόδια και να κάνω λάθος (στα περί προτάσεων) αν είναι έτσι διόρθωσέ με.
Το ποιος και το τι έφταιξε λίγο πολύ το αντιλαμβανόμαστε όλοι, πολιτικοί δεν είμαστε για να χαϊδεύουμε αυτιά, ας μάθουμε τις προτάσεις του καθ' ενός από μας, ώστε να μπορούμε να συζητάμε.
Ο celin π.χ. σε προηγούμενο σχόλιο, ανέφερε ότι αυτό που θέλει δεν είναι ο κομουνισμός αλλά κάτι παρόμοιο, ναι μεν ελεύθερη αγορά αλλά με μέτρο, πιο όμως θα είναι αυτό το μέτρο; μήπως αυτό που ζητά είναι η εφαρμογή των νόμων και μόνο;
ΥΣ Καλό είναι όλοι να διαβάσουμε αυτά που γράφει ο Πετρουλάκης στο protagon για τις κακοδαιμονίες στον δημόσιο διάλογο:
http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&smid=382&ArticleID=4720&reftab=218&t=%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8D...%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%B1
διαβάζοντάς το μου σφηνώθηκε στο μυαλό η theory of an inverted triangle / pyramid , όπως και να το δεις εκεί οδεύουμε, αυτή η -εξ ανάγκης; - βίαιη προσαρμογή προς τα κάτω θα γεννήσει καινούριες κοινωνικές τάξεις που κανείς (είτε πρωθυπουργός είτε στοχαστής είτε βλόγερ είτε φιλόσοφος, αυτά βέβαια συνδυάζονται μεταξύ τους) δεν μπορεί ακόμη να περιγράψει
Κ.Κ.Μ.
jojos,
στον προηγούμενο διάλογο (αυτόν με τα 89 μεχρι στιγμης σχόλια) ανέρτησα ένα άρθρο του Λαπαβίτσα από το Tvxs που και σε σενα απευθυνόταν. Μπορεί να το βρίσκεις ανυπόφορο ακόμα και για μια ανάγνωση, αλλα μη λές πως δεν υπάρχουν προτάσεις και μόνο καταγγελίες, αυτό το άρθρο (και όλα όσα δημοσιεύονται απο το "αριστερό βήμα διαλόγου" ) είναι μια σαφής και ολοκληρωμένη πρόταση που προσωπικά μου φαίνεται και η μόνη σωστή. Αρα, προτάσεις υπάρχουν, άλλο αν κανείς απο όσους διαφωνούν μαζί τους δεν μπαίνει στην διαδικασία να τις απαντήσει.
JoMarch
@joMarch
Το είχα διαβάσει, αλλά αφού το θέτεις προς συζήτηση το ξανά διάβασα,
ο κος Λαπαβίτσας προεξοφλεί ότι η οικονομική πολιτική απέτυχε (πριν κλείσει καν χρόνο) ισχυρίζεται ότι η Κυβέρνηση δεν μπόρεσε καν να πετύχει το στόχο μείωσης του ελλείμματος!!! ότι ο φορολογικός μηχανισμός αντιδρά από τις μισθολογικές περικοπές αλλά και από τον διασυρμό!!! (τους καημένους) που έχει υποστεί. Συνεχίζει λέγοντας ότι το κράτος αφού δεν θα τροφοδοτεί την αγορά με χρήματα (είτε από μειώσεις μισθών είτε από περικοπές επενδύσεων) η κοινωνία θα εμφανίσει τραγική εικόνα. Απορία δική μου έχει χρήματα και θέλει να καταστρέψει τον κοινωνικό ιστό; έχει τάσεις μαζοχιστικές και θέλει να αυξηθεί η ανεργία και να αυξήσει το χρέος; Όχι απαντά ο κος καθηγητής απλά κάνει λάθος ο κος Παπανδρέου, μιλά μετά για την ανάπτυξη και συμφωνώ μαζί του σ'αυτά που λέει για την πλασματική ανάπτυξη που είχαμε, για την ανταγωνιστικότητα μέσω της μείωσης των μισθών (βάρβαρος τρόπος, αλλά δεν υπάρχει η υποτίμηση) και μέχρι εκεί, γιατί αρχίζει μετά να υποστηρίζει ότι θα πρέπει πάλι το κράτος να αναλάβει να παίξει τον ρόλο του χρηματοδότη, να μην ανοίξουν τα επαγγέλματα γιατί θα αυξηθεί η ανεργία!!! και τέλος προτείνει παύση πληρωμών και έξοδος από το ευρώ. Συγκρίνει την χώρα μας με την Αργεντινή, ξεχνώντας το τί πέρασε και περνάει καθώς και την παραγωγική οικονομία της μιας και της άλλης χώρας. Και ενώ περιγράφει με κατάμαυρα λόγια την σημερινή κατάσταση, την κατάσταση που θα δημιουργηθεί (με την πρότασή του)την στρογγυλεύει εσκεμένα, δεν αναφέρει καν ότι παύση πληρωμών σημαίνει επίσημη χρεοκοπία μιλάει για πλήρη αναδιάρθρωση του κράτους αλλά δεν μας λέει πώς; χωρίς περικοπές; χωρίς αίματα; μιλάει για αλλαγή του φορολογικού συστήματος αλλά δεν μας λέει πώς ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός θα κάνει (τώρα)σωστά την δουλειά του; μήπως επειδή δεν θα διασύρεται; δεν μας λέει τι θα σημάνει για την μέσο πολίτη, για την περιουσία του, την δουλεία του την ζωή του. Ναι θα μειωθούν, λέει, οι εισαγωγές, αλλά τι θα συμβεί; θα μπορούμε να αγοράζουμε καύσιμα; σε τί τιμή και πόσοι και το κράτος που θα βρει τα χρήματα για να εξισορροπήσει την κατάσταση; -χωρίς τρόικα χωρίς αγορές- ή μήπως θεωρεί ότι θα κηρύξουμε στάση πληρωμών και οι αγορές θα συνεχίζουν να μας δανείζουν; Δεν υποστηρίζω ότι όλα θα πάνε καλά με την παρούσα επιλογή αλλά αυτή του κου καθηγητή δεν με πείθει μου ακούγεται πολιτική περισσότερο παρά οικονομική
προτάσεις θέλετε; δείτε κι αυτό:
http://www.youtube.com/watch?v=E231f5i5u4k
jojos
όσοι υποστηρίζουμε την - αριστερή σαφώς- άποψη του Λαπαβίτσα ξέρουμε πως η πρότασή του θα οδηγήσει σε πολύ δύσκολες καταστάσεις και μεγάλη φτώχεια. Η διαφορά με την υφιστάμενη πολιτική είναι ότι οι θυσίες θα έχουν αντίκρυσμα, ότι η εφαρμογή μιας τέτοιας πρότασης θα είναι κοινωνικά πιο δίκαιη, και πατριωτικά πιο σωστή. Προϋποθέτει φυσικά μια άλλη κυβέρνηση, και ξεκαθάρισμα του πολιτικού σκηνικού. Και η αναδιάρθρωση του κράτους που η κυβέρνηση επαγγέλεται και με την οποία συμφωνούμε, είναι απαραίτητη για να προχωρήσει η πρόταση αυτή. Εσύ εμπιστεύεσαι τους σημερινούς πολιτικούς που δημιούργησαν αυτό το δημόσιο για να υπηρετήσουν την πολιτική τους ότι θα το ξεκαθαρίσουν με δίκαιο τρόπο; εγώ καθόλου, ήδη έχει φανεί πως οι λιγότερο φταίχτες στοχοποιούνται και αυτοί με τα μεγάλα μέσα δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν - ακόμα.
Ολο αυτό το περισπούδαστο "ζύγισμα" των επιπτώσεων της μιας ή της άλλης πολιτικής για το πορτοφόλι μας είναι ένας ραγιαδισμός: ας μας κυβερνάνε οι τροικάδες, ας μας κυβερνάνε οι γνωστοί λαμογιοπολιτικοί, ας παραχωρήσουμε εθνική κυριαρχία, ας πετάξουμε και τους αδύναμους απο το βυθιζόμενο πλοίο, αρκεί να σώσουμε το τομάρι μας. Ούτε καν αυτό, αλλα, μήπως και σώσουμε το τομάρι μας.
Πόσο ακόμα ραγιάδες;
Ο αγαπητός φιλέλληνας Cohn Bendit λέει τα αυτονόητα, ότι δηλαδή το έργο της κυβέρνησης είναι πολύ μα πολύ δύσκολο, ακατόρθωτο το ονομάζει, λέει επίσης ότι είμαστε ένα κράτος που ο καθένας κοιτάει την πάρτη του, ότι υποφέρει η Ευρώπη από μας τόσα χρόνια, λέει ότι δεν πρέπει να δανείζουμε την Ελλάδα με 6% (δεν είναι ακριβές αλλά τεσπα) αλλά με 3% (ας το πει στους φορολογούμενους της Αυστρίας της Γερμανίας της Ολλανδίας κ.ο.κ.) μιλάει και λέει ότι η Γερμανία και η Γαλλίας πουλούν όπλα στην Ελλάδα (άρα είναι, και σωστά, υποκριτές)ότι πρέπει να συστηθεί ταμείο αντιμετώπισης της κρίσης (έχουν γίνει κάποια βήματα και συνεχίζονται) λέει για αφοπλισμό της περιοχής, (πρωτοβουλίας της ένωσης με σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας!!!, κ.λ.π.) ωραία όλα αυτά αλλά στο δια ταύτα ΤΙ; τι πρέπει να κάνει η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ και όχι η ευρώπη ώστε να βγούμε από κρίση χωρίς να πάρουμε αυτά τα μέτρα; Κοίταξε αγαπητέ jomarch, όλοι, ή έστω οι περισσότεροι από αυτούς που προτείνουν διαφορετικές από τις εφαρμοζόμενες λύσεις, ακόμη και ο κος Λαπαβίτσας ακόμη κα ο κος Βαρουφάκης (ο κος Σαμαράς, ο κος Τσίπρας και η κα Παπαρήγα δεν το υποστηρίζουν αλλά αυτοί είναι πολιτικοί) λένε ότι απαραίτητα θα πρέπει να γίνουν διαρθωτικές αλλαγές, δηλαδή το σύστημα δεν τραβάει, μπαίνουμε μέσα, οι αριθμοί είναι αριθμοί ακόμη και ας μη υο παραδέχεται ο ΟΒ αυτοί καθορίζουν την ζωή μας. Τα μέτρα που παίρνονται τα ονομάζουν σκληρά αλλά είναι απαραίτητα, αν δεν είναι πρότεινε μου κάτι άλλο και μπορεί να συμφωνήσουμε. Νομίζεις ότι αρέσει σε μένα ή και οποιονδήποτε άλλο αυτή η κατάσταση και αυτή η προοπτική; δεν βλέπω ότι στην καλύτερη των περίπτωσεων θα φτωχύνουμε; θα μειωθεί δηλαδή το βιοτικό μας επίπεδο; δεν διακρίνω πόσο μα πόσο γκρίζο για να μην πω μαύρο θα είναι το μέλλον των παιδιών μας; Πες μου ότι, φεύγοντας αυτή η κυβέρνηση με την βάναυση, άδικη και λανθασμενη πολιτική της και ερχόμενη κάποια άλλη όλα θα διορθωθούν και εγώ θα πάρω τα "όπλα".
Καλό είναι να διαβάζουμε και να ακούμε τους φίλους μας αλλά και αυτούς που θεωρούμε "εχθρούς".
Κακός ο ΣΕΒ πολύ κακός.
Αλλά ας διαβάσουμε και τις προτάσεις του.
http://www.sev.org.gr/Uploads/pdf/30embodia_small_2_12_2010.pdf
Και επειδή από αυτές, οι μόνες που ξεχώρισαν οι πιο πολλοί(εκτός απο jojos) είναι τα περί ελαστικοποίησης ας δούμε τι λένε.
1)Υπερωρία μέχρι 2ώρου ανά ημέρα η οποία δε θα πληρώνεται αλλά θα αποκόπτεται από το ωράριο των επόμενων ημερών και σε κάθε περίπτωση στο ΄τελος του κάθε τετραμήνου θα πρέπει να έχουν ισοσκελιστεί.
Ναι σίγουρα σε βγάζει απο το πρόγραμμα σου αλλά δε νομίζω ότι είναι και κάτι παράλογο. Ως μέγιστο λοιπόν θα δουλέψει κάποιος ορισμένες μέρες 10 ώρες και αντίστοιχες μέρες 6 ώρες ή αν επιθυμεί (αν κατάλαβαίνω καλά) θα μπορεί με κάθε τέσσερα 2ωρα να φτιάχνει μια ωραία ημέρα άδειας.
2) Ομοίως με το 1 αλλά εδώ μιλάμε για 8ωρο Σαββάτου, με τη διαφορά ότι αν θέλει θα το πληρώνεται και δε θα το παίρνει ως άδεια.
Και έρχεται ο κακός ο εργοδότης και σε αναγκάζει να δουλεύεις κάθε Σάββατο. Εντάξει αυτό είναι πρόβλημα. Έχεις κανονίσει τη ζωή σου διαφορετικά κλπ κλπ κλπ. Αλλά για κάτσε πρέπει να πάρεις και άδεια μεσα στο 4μηνο. Δηλαδή αν θα δουλέψεις όλα τα Σάββατα θα πάρεις 16 μέρες άδεια. ή 16/20 ενός μηνιάτικου.
Το μόνο που φοβάμαι είναι ότι για να μπορέσει να μην αδικηθεί ο εργαζόμενος είναι ότι δε θα μπορέσει με τη γραφειοκρατία που μας δέρνει να εφαρμοστεί η πρόταση του ΣΕΒ #22.3.2 και 22.3.3 περί ηλεκτρονικής ενημέρωσης του Σωματος Επιθ. Εργ ηλεκτρονικά περι των υπερωριών με αποτέλεσμα να μπορούν οι εργοδότες να γίνονται πραγματικοί Κακοι και να καταπατουν τα συμφωνηθέντα.
Πως δηλαδή περιμένουμε να σταθούν στα πόδια τους κάποιες επιχειρήσεις, αν δεν μπορούν να διαχειριστούν τα ανθώπινο δυναμικό τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (μέσα πάντα σε λογικά και ανθρώπινα πλάισια).
Αν στα τόσα χρόνια οι προσπάθειές μας είχαν ως σκοπό τη συνεννόηση με τους εργοδότες και την πίεση προς το κράτος για τήρηση των νόμων και ανάδειξη των ελεκτικών μηχανισμών και όχι τη Σατανική και μόνο αρνητική αντιμετώπιση των εργοδοτών και την προσπάθεια αντικατάστασης των θεσμών απο το "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη" με καδρόνια και αποκλεισμούς, τότε θα είχαμε και εμείς βιομχανία όπως οι υπόλοιποι φίλοι μας ευρωπαίοι!!
Vortex, προφανώς όταν μπαίνει κανείς σε μια λογική «δεν γίνεται αλλιώς» όλα μπαίνουν υπό συζήτηση.
Όπως δεν ήταν πάντοτε αυτονόητη η προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, μπορούμε κάλλιστα να επιστρέψουμε στην εποχή που δεν θα υπάρχει καμία προστασία.
Εγώ εκείνο που γράφω εδώ και καιρό είναι ότι όταν ανοίξει ο ασκός του αιόλου και όταν μπει μια κοινωνία στην εκβιαστική λογική του «μικρότερου από τα δύο κακά» θα βρει τον εαυτό της να υποχωρεί συνεχώς. Και άλλο. Και άλλο. Γιατί όχι και Σάββατα λοιπόν; Γιατί όχι και Κυριακές; Γιατί να υπάρχουν και ηλικιακά όρια; Γιατί να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο και να μη δουλεύουν; Γιατί να παραβιάζεται η ελευθερία των συναλλαγών και να μη μπορώ να πουλήσω το νεφρό μου; Γιατί να μην μπορώ να κάνω ένα παιδί παραπάνω και να το πουλήσω σε άκληρους γονείς;
Δεν λέω ότι λες αυτά, δεν λέω ότι υποστηρίζεις κάτι παρόμοιο.
Αφορμή είναι το σχόλιό σου για να διατυπώσω -για χιλιοστή φορά- μία γενικότερη σκέψη μου. Μόνο η όποια αντίκρουση στη σκέψη μου ας μην γίνει πάνω στο επιχείρημα ότι είναι λαϊκίστικη ή ότι διεκτραγωδεί καταστάσεις: προσπαθώ να περιγράψω τι συμβαίνει όταν μια κοινωνία χάνει κάτω από τα πόδια της το έδαφος των κεκτημένων βεβαιοτήτων της και μπαίνει στη λογική να τα εξετάζει πάλι όλα από την αρχή, ωσάν να μην είχε προηγηθεί αξιακός και νομικός πολιτισμός αιώνων, ωσάν όλα να αρχίζουν και να τελειώνουν στο ότι αποκλειστήκαμε από τις αγορές ομολόγων.
Old Boy,
με απεγύμνωσες.
"το πλήθος των καθαρευουσιάνικων γενικών και τα διάφορα τελικά νι -του στυλ «ένα πρόβλημα πρακτικόν»- ... μπαίνουν εσκεμμένα ως κύρους δηλωτικά."
:((
Γιατί καλέ, ο Ψυχάρης είσαι; :)
@jomarch 9:24:00 πμ
Συμφωνούμε λοιπόν ότι τα μέτρα σ' οποιανδήποτε περίπτωση θα είναι σκληρά και ότι θα υπάρχει μεγάλη φτώχεια που συνεπάγεται κοινωνική αδικία κ.λ.π. Η μόνη διαφορά μας, στην αξιολόγηση των λύσεων, είναι ότι εσύ θεωρείς ότι με την πρόταση του κου Λαπαβίτσα οι θυσίες θα έχουν αντίκρισμα και ότι κοινωνικά είναι πιο δίκαια λύση. Επίσης αναφέρεις ότι μία άλλη κυβέρνηση θα τα καταφέρει καλύτερα (ποια; και με ποιους;).
Εγώ απεναντίας δεν πείθομαι, γιατί να να έχουν αντίκρισμα οι θυσίες στην μια και όχι στην άλλη, επειδή το ισχυρίζεται ο κος Λαπαβίτσας; επειδή είναι αριστερός; ή επειδή είναι αντίθετη από την άλλη; Τι θέλω να πω, καμία λύση δεν είναι θέσφατο, για καμία λύση δεν μπορούν να προβλέψουν με ακρίβεια τις συνέπειες, ο λόγος (κατά την γνώμη μου) είναι επειδή όλα είναι ρευστά, μπορεί αυτή που εφαρμόζεται να είναι η καλύτερη ή η χειρότερη. Όμως τα μέτρα που παίρνονται, όσο κι αν θίγεται το πορτοφόλι κάποιων (γιατί γιαυτό γίνεται ο καβγάς, άλλο αν εσύ το αναφέρεις κάπου αλλού σαν ραγιαδισμό και το απαξιώνεις), είναι προς στην σωστή κατεύθυνση, τώρα τα άλλα περί πατριωτισμού και τροϊκανούς και εθνικές κυριαρχίες δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω δεν με αφορούν αυτά είναι για ανθρώπους με σημαίες και υπογραφές. Και εν τέλει προτιμώ τους (πως το 'γραφε ο Χ. Τσούκας;) Φον Φούφουτους από τους Κατσαπλιάδες.
@old boy
Καταλαβαίνω τις ανησυχίες και τους φόβους σου κοιτώντας δε το τι συμβαίνει στον πλανήτη δεν μπορώ να τους χαρακτηρίσω αδικαιολόγητους, από την άλλη όμως μια κοινωνία ώριμη ένα κράτος δικαίου ένα κράτος που θα μπορεί να σταθεί δίπλα στους πολίτες θα είναι ανάχωμα (το ελπίζω) σε μια τέτοια κατρακύλα. Σ' αυτό που επιμένω είναι ότι στην παρούσα χρονική περίοδο δεν μπορεί να γίνει εξίσωση προς τα πάνω, είναι αδύνατο και απορώ πως δεν το καταλαβαίνεις. Την ελπίδα ότι θα "φτιάξουν" τα πράγματα θα πρέπει να την συνοδεύει και η δική μας προσπάθεια.
ΥΣ μόνο για λαϊκιστή δεν θα μπορούσε κάποιος να σε κατηγορήσει.
Αρκετοί από τους έχοντες μεγαλύτερη ηλικία από εμένα ( που όλο λιγοστεύουν ),
έχουν μια φράση κλισέ που τη λένε συχνά . “ Μωρέ τότε, παλιά , μπορεί να μην είχαμε να φάμε ,αλλά γλεντάγαμε. Βάζαμε μια ρέγκα στη μέση και γλεντάγαμε μέχρι το πρωί “
Έχω την εντύπωση πως μετά από σαράντα χρόνια αρκετοί από τους σημερινούς νέους θα έχουν και αυτοί μια παρόμοια φράση κλισέ για να λένε “ Μωρέ τότε , παλιά, μπορεί να μην είχαμε να φάμε, αλλά συζητάγαμε. Βάζαμε ένα θέμα στο internet και το συζητάγαμε μέχρι το πρωί”
Αν δε κάποιος παρατηρήσει πως εκτός από φαΐ που δεν είχαν και στις δύο περιόδους, στη δεύτερη δεν έχουν και γλέντι , θα έχει κάνει απλώς μια παρατήρηση.
Και αφού εξάντλησα τις πενιχρές δημιουργικές μου δυνατότητες για σήμερα , θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πνευματική τροφή που προσφέρεις, τόσο στο δικό σου blog, όσο και στα άλλα που με παρέπεμψες. Δεν είναι απλά σημαντική , είναι πολύτιμη.
Eγω επειδη πιστευω οτι τα πραγματα ειναι απλα
(πιθανον βεβαια κ το μυαλο μου να μη μπορει να κανει συνθετες σκεψεις),
στο δικο μου το μυαλο λοιπον,οπως το εχω γραψει κ ξαναγραψει,
υπαρχουν μονο 2 δρομοι.
Ο ενας ειναι να εναποθεσουμε τις ελπιδες μας στον δικομματισμο,την Ευρωπαικη Ενωση,τους Γερμανους και το Ευρω.
Ο αλλος ειναι να ρισκαρουμε,να καταλυσουμε την υπαρχουσα ταξη πραγματων ειτε με εξεγερση ειτε με την εκλογικη διαδικασια,
συντακτικη συνελευση,εξω απο το Ευρω,συντονισμος με κινηματα στο Νοτο για ταυτοχρονη εξοδο των piigs απο το Ευρω κ μελλοντικη συμμαχια των χωρων του Νοτου.
Μπορουμε να αναλυουμε τα επιχειρηματα του ΣΕΒ,μπορουμε να μιλαμε για την οικονομια,για τις αγορες,για τη Ναομι Κλαιν,τον Πινοσετ κ το νεοφιλελευθερισμο.
Αλλα ο,τι κ αν λεμε,οι 2 δρομοι αυτοι θα παραμεινουν οι μοναδικοι δρομοι που μπορουμε να βαδισουμε.
Οι εκλογες απεδειξαν οτι η συντριπτικη πλειοψηφια,ειτε με τη ψηφο της στο ΠΑΣΟΚΟΝΔ,ειτε με την αποχη της(το ιδιο ειναι)
προτιμουν τον πρωτο δρομο.
Μεταξυ μας,δεν ειναι παραλογος ο φοβος τους για τον δευτερο δρομο.
Οι αγορες θα ειναι σκληρες για το προβατο που φευγει απο το μαντρι.
Ο δευτερος δρομος θα μπορουσε να ειναι συμφεροτερος αν το παραδειγμα μας ακολουθησουν Ισπανοι,Ιρλανδοι,Πορτογαλλοι
(καλοδεχουμενοι κ οι Γαλλοι!)
Ολα τα επιχειρηματα των νεοφιλελευθερων για τους κινδυνους του δευτερου δρομου,ειναι σωστα.Κανεις δεν εγγυαται τιποτα,κανεις δε μπορει να εγγυηθει.Το μονο που εχω να απαντησω εδω ειναι οτι μονο με την εξοδο απο το Ευρω,δε κανουμε τιποτα,απαιτειται ταυτοχρονη εθνικοποιηση τραπεζων,κοινωνικοποιση μεσων παραγωγης κ εξαφανιση της πλουτοκρατιας (κ ολα αυτα δε θα γινουν αναιμακτα)
Θα πρεπει λοιπον να τους παρουμε τα μεσα αν θελουμε να εχει επιτυχια το πειραμα,
αλλιως,εξοδος απο το Ευρω με τον Λατση κ τον Βαρδινογιαννη να εχει τον πλουτο,θα οδηγησει σε ακομη μεγαλυτερη εξαθλιωση τον λαο,
ετσι κ αλλιως,η πλουτοκρατια εβγαλε ηδη 30 δις στις τραπεζες του Εξωτερικου,
αν δε τους πατησουμε το κεφαλι,θα βγουμε απο το Ευρω κ με τα Ευρω τους θα αγορασουν ακομα κ τον κ@λο μας.
Στον δευτερο δρομο λοιπον,θα ξεχασουμε καταναλωτικα προιοντα,εισαγωγες,τηλεορασεις lcd,παπουτσια nike,πουκαμισα καλβιν κλαιν,κουστουμια χιουγκο μπος,λαχανα Βρυξελλων,ροκφορ και ενταμ.
Η υποτιμηση του νομισματος θα καταστησει ομως τη χωρα μας τον πλεον ελκυστικο προορισμο.
Επισης θα εχουμε γεμισει με την υπερηφανεια που μας πηραν οι απατεωνες πολιτικοι κ οι καρχαριες κεφαλαιοκρατες.
Θα στρωθουμε στη δουλεια,θα ματωσουμε κ αυτο που θα δημιουργησουμε θα ανηκει σε μας κ μονο σε εμας.
Αλλιως θα ξημερωσει ο ηλιος, σε μια χωρα που οι Σημιτοκαραμανληδες θα ειναι ειτε εξοριστοι ειτε φυλακισμενοι.Και οι νταβατζηδες των καναλιων δε θα εκπεμπουν τα μηνυματα υποταγης τους σε μια φοβισμενη μαζα η οποια,εχοντας παθει ενα συλλογικο Συνδρομο της Στοκχολμης,εχει αρπαξει τα ποδια αυτων που τη κλωτσανε,παρακαλωντας τους για ελεος.
Ο δευτερος δρομος εμπεριεχει τοσα ρισκα που οι περισσοτεροι απο εμας,φοβουμαστε να παρουμε.Η αληθεια ειναι οτι πρεπει να εισαι πολυ απελπισμενος για να τον βαδισεις.Το οτι οι απελπισμενοι κ επομενως προθυμοι να τον βαδισουν θα αυξανονται κ θα πληθυνονται,
ειναι ενα δεδομενο.
Το οτι δε μπορουσε να συνεχισει να υφισταται η παρουσα κατασταση κ να καταναλωνουμε πολλαπλασια απο οσα παραγουμε,ειναι ενα δευτερο δεδομενο.
Οι απολογητες του Μνημονιου εχουν πολλα δικια,οταν κριτικαρουν το παρελθον.Εγω προσωπικα τους διαβαζω με προσοχη.Κ οχι μονο εγω,πιστευω οτι εμεις του δευτερου δρομου,συμμεριζομαστε πολυ περισσοτερο απο τους αλλους,τα δικια της αλλης πλευρας.
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
Επρεπε να φτωχυνουμε;Ναι,επρεπε.Δε μπορουσαμε να ζουμε αλλο με δανεικα.Ακομα κ ο Πρετεντερης εχει δικιο οταν υπογραμμιζει το μεγαλυτερο σκανδαλο της πενταετιας Καραμανλη,τον διπλασιασμο δηλαδη της δαπανης του πρωτογενους δημοσιου τομεα απο 30 δις σε 63 δις.
Δυσαναλογες αποδοχες για παρα πολλους.
Φυσικα κ τα 350 δις ελλειμμα δε τα φαγανε μονο οι κλεφτες πολιτικοι.
Καποια απο αυτα τα φαγαμε κ εμεις.
Η μαλλον,καποιοι απο εμας.Σε υπερογκους μισθους,σε σπαταλες της Διοικησης,στη διαφθορα της τοπικης αυτοδιοικησης,στη διαφθορα της Εκκλησιας κτΛ
Ομως,ολη αυτη την αρρωστημενη κατασταση,δε τη δημιουργησε ουτε η Αριστερα,ουτε καν οι συνδικαλιστες(γαλασοπρασινοι πουλημενοι ειτε αριστεροι μαξιμαλιστες),
ουτε οι εργαζομενοι του ΟΣΕ κ της Ολυμπιακης.
Τη δημιουργησε η γαλαζοπρασινη ληστοσυμμορια που μας εθισε σε αυτην.
Επομενως,ειναι ηθικα ανεπιτρεπτο να κοπει ακομα κ απο τον πιο υψηλομισθο κ χαραμοφαη εστω ενα ευρω,
απο τη στιγμη που δε σαπιζουν στη φυλακη η δεν αποκεφαλιζονται στο Συνταγμα καμια 200αρια πολιτικοι,μαζι τα επιτελεια τους.
Εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι μπορει να υπαρχουν μονο οι 2 προαναφερθεντες δρομοι,αλλα αυτο δε σημαινει οτι ειναι ανεφικτη η συνθεση αποψεων.
Να ακουμε τον Αλλον.Ακομα κ οταν εχει δολο παραπληροφορησης η παραπλανησης.
Στη τελικη,αν ειμαστε τοσο βλακες κ ο Αλλος μπορει να μας εξαπατησει παραπλανωντας μας,καλα να παθουμε.
ΥΓ ΥΓ Οld boy,ενδιαφερουσες οι συζητησεις στις οποιες μας παρεπεμψες,αλλα εγω δε θελω να συμμετεχω καπου οπου υπαρχει η πολιτικη του καλοπροαιρετου σχολιου
(κατι σαν απειλη λογοκρισιας δηλαδη)
ειτε στο buzz,το οποιο δε με εκφραζει,κ αρνουμαι τον διαλογο με τυπους τους οποιους προτιμω να χτυπησω παρα να συνδιαλλαγω.
Προτιμω εδω το μπλογκ σου να γραφω αυτα που μου ερχονται στο μυαλο,εδω δεν εχει λογοκρισια,εδω εχει ενταση,ζωντανο διαλογο κ οι συμμετεχοντες δεν ειναι τραμπουκοι-υβριστες,αλλα ανθρωποι με επιχειρηματα και σοβαροτητα.
Jojos, εκείνο που λέω σε σχέση με την εξίσωση προς τα πάνω και την εξίσωση προς τα κάτω, είναι ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται τόσο μια αντιστροφή της στόχευσης (χρόνια ήταν προς τα πάνω, είτε ο στόχος πραγματοποιούνταν είτε όχι, πάντως υπήρχε)όσο και μια διαστροφή των εννοιών: το αίτημα της ισότητας σήμαινε ιστορικά και πολιτικά, ισότητα προς τα πάνω, όχι το αντίστροφο.
Σωτήρη, γλεντάμε εδώ, με πίξελ και λακέρδες :(
Celin, διαφωνώ και για το Buzz και για τον blog του Προκόπη Δούκα. Όπως έβαλα εγώ μοντερέισον, έτσι έχει κι αυτός. Όσο για το "καλοπροαίρετα", δεν το έχει βάλει σαν πρόσχημα για να αποφεύγει τις διαφωνίες. Το δε Βuzz έχει τους ταλιμπάν του, για την ακρίβεια τους μη μετριοπαθείς ταλιμπάν του :), αλλά παραμένει ανοικτό στο διάλογο και γενικά πολύτιμο σαν εργαλείο.
Για τους δύο δρόμους που λες γενικά συμφωνώ. Αλλά όπως λες και εσύ το σοκ από τον δεύτερο θα είναι μεγάλο. Και ο τρόπος που έμαθε να σκέφτεται και να ζει η ελληνική κοινωνία τρεις τουλάχιστον δεκαετίες τώρα δεν θέλει καν να σκέφτεται το σοκ. Το περιέγραφε ωραία ένα ποστ του Αντώνη για το πάρτι: γκρινιάζαμε γκρινιάζαμε, αλλά προσκολληθήκαμε πάνω του και πιστέψαμε τις αρετές του περισσότερο απ' τον καθένα.
Τέλος για την αποχή ενώ κι εγώ βασικά της ίδιας γνώμης είμαι, μετά τις εκλογές όσο το σκέφτομαι συνειδητοποιώ πως δεν θα μπορούσε να είναι άλλο το πρώτο βήμα ενός κόσμου που μια ζωή ψήφιζε δικομματικά. Ακόμη και αν σε επίπεδο πρακτικό τα εκλογικά αποτελέσματα έρχονται μια η άλλη, δεν παύει η αποχή τους να συνιστά απονομιμοποίηση.
@celin: Καταλαβαίνω τις ενστάσεις σας και την προτίμηση να σχολιάζει κανείς εδώ. Άλλωστε κι εγώ από εδώ άρχισα να σχολιάζω, πριν αποκτήσω μπλογκ :-)
Θέλω όμως να διαβεβαιώσω οτι το moderation υπάρχει, γιατί έχω φάει και πολύ spam, αλλά κυρίως πολύ κακοπροαίρετη επίθεση από ανώνυμους και "περσόνες", που ηδονίζονται να "την πέφτουν", ειδικά σε κάποιον που είναι γνωστός και γράφει με το όνομα του. Για τους συμπλεγματικούς λοιπόν υπάρχει και μόνο - κι αν παρακολουθήσετε λίγο, υπάρχουν συνεχώς σχόλια με αυστηρή κριτική και με τα οποία διαφωνώ...
Τώρα, για την ουσία της συζήτησης, διαφωνούμε βεβαίως (όπως και με τον old boy), αλλά νομίζω οτι διακρίνουμε και τα σημεία σύγκλισης - και οτι με αυτή τη συζήτηση ανοίξαμε αρκετά την οπτική μας και "αερίσαμε" τα μυαλά μας...
old boy,στον Προκοπη Δουκα θα απαντησω μετα,
οσον αφορα το μπαζ,καλα κανεις και διαφωνεις,καλα κανω και εγω και θα επιμεινω στις αποψεις μου.Δεν ειναι τυχαιο οτι πολλοι μπλογκερς με τους οποιους συμμεριζομαστε κοινες ιδεες,οπως ο Αντωνης η ο omadeon η ο Αιρετικος κτλ,ο καθενας σε διαφορετικο βαθμο,ειτε εχουν αποχωρησει ειτε εχουν ενστασεις και διαφωνιες.Καταλαβαινω οτι διαβαζεται απο πολυ κοσμο το μπαζ,καταλαβαινω οτι υπαρχουν ατομα σωστα εκει για να διαφωνησεις η να συμφωνησεις,
αλλα υπαρχουν και καποιοι απαραδεκτοι που δεν ειναι απλως προκλητικοι η εμπρηστικοι,
αλλα οπως σου ειπα,τορπιλιζουν καθε αποπειρα διαλογου.
Κι οσον αφορα την απονομιμοποιηση δια της αποχης,εκει διαφωνω χιλια τοις εκατο μαζι σου.
Στην Αμερικη ψηφιζει καπου το 40% και ο Μπους δεν ειχε ΠΟΤΕ κανενα προβλημα νομιμοποιησης.Στις Βαλτικες χωρες νομιζω εχουμε τρελα πσοσοστα αποχης,γυρω στα 60-70%,
παντου η αποχη εξαπλωνεται σα γαγγραινα,ειναι κατι που επιθυμουν οι κυβερνωντες κ προωθειται και σα σταση απο κατι πορνες του Καθεστωτος
(με εκπομπες δηθεν σατιρικες,με ειδησεις της παραλιας της Μυκονου κ το "πως διασκεδαζει η Παρος"),που τη διαφημιζουν ως "μαγκια",ως "αποψη",ως "ΑΕΙ Γ@@@ΣΟΥ" στο Καθεστως
Η αποχη ειναι εγκλημα.
Πολυ περισσοτερο σεβομαι τον πασοκο η το νεοδημοκρατη,απο αυτον που απειχε.
ΠΡΟΚΟΠΗ ΔΟΥΚΑ,
θα προτιμουσα στη περιπτωση που μου απευθυνετε ξανα τον λογο,να μου μιλησετε στον ενικο,γιατι στον ενικο επιθυμω να συνομιλω παντοτε στο διαδικτυο,για λογους αμεσοτητας.Αλλα τωρα,αναγκαζομαι για να μη φανω αγενης,
να ανταποδωσω τον πληθυντικο με πληθυντικο!
Επι της ουσιας τωρα,
σεβομαι το γεγονος οτι μιλατε με ονοματεπωνυμο μολονοτι ειστε δημοσιο προσωπο,και μαλιστα δημοσιογραφος στη κρατικη τηλεοραση.Εχετε δικιο,ο καθενας με το που θα δει καποιο δημοσιο προσωπο,κρυπτομενος υπο το πεπλο της ανωνυμιας,ειναι σε θεση- στη περιπτωση που του τη βαρεσει-, να εξαπολυσει οχι μονο επιθεση αλλα και λασπη η χυδαιοτητες στο προσωπο σας.
Αλλα κ εγω ειμαι σε δυσκολη θεση τωρα,μολονοτι δεν εχω προθεση να εξαπολυσω λασπη η χυδαιοτητες.
Κ ειμαι σε δυσκολη(πλεονεκτικη) θεση γιατι ειστε δημοσιο προσωπο, ενω εγω ανωνυμος.Επομενως,οι κανονες της ευγενειας επιτασσουν να μη παραβω καποια ορια στο διαλογο μαζι σας,
αν δηλωνατε απλα "ανωνυμος δημοσιογραφος που δουλευει στη κρατικη τηλεοραση κ πιστευει οτι η πολιτικη Παπανδρεου ειναι αυτη τη στιγμη η πλεον συμφεροτερη για τη χωρα.λογω απουσιας αλλης"
εκει θα ειχα πραγματα να σας πω.Να σας αντιταξω.Να σας αντιπαρατεθω εντονα.
Αλλα,απο τη στιγμη που δηλωνετε ταυτοτητα,κατι τετοιο ειναι unfair.
Μου δενει τα χερια η επωνυμια σας,δε μπορω να ειμαι οσο-καλοπροαιρετα!-επιθετικος,ειμαι συνηθως.
Σας αναγνωριζω παντως κατι,
επι παντοδυναμιας Καραμανλη,οταν ολοι του πλεκαν υμνους,εσεις του εξαπολυατε δριμυτατη κριτικη μεσω της athens voice.Μολονοτι δουλευατε στη Κρατικη Τηλεοραση.Δε ξερω πολους στη θεση σας που φερθηκαν αναλογως.
Και μενω εκει γιατι η επωνυμια σας κ οι κανονες ευγενειας που ακολουθω απαρεγκλιτως,το επιτασσουν(να μεινω εκει)
Αγαπητέ κύριε Προκόπη Δούκα,
Ζητώ συγνώμη που απευθύνομαι σε σας εδώ και όχι στο δικός σας blog,
την ύπαρξη του οποίου τώρα έμαθα και θα ήθελα να μου επιτρέψετε να σας συγχαρώ
για την πολύ σημαντική δουλειά που κάνετε.
Επειδή όμως εδώ, αναφέρατε πως “με αυτή τη συζήτηση ανοίξαμε αρκετά την οπτική μας και "αερίσαμε" τα μυαλά μας...” και επειδή συνέβη και σε μένα αυτό παρακολουθώντας τη συζήτηση σας με τον κύριο Old Boy, θα ήθελα να σας πω , πως
το σχόλιο σας με τον αριθμό 8 που αρχίζει “ Αυτό είναι το πιο σαθρό σου επιχείρημα. Ο καπιταλισμός έτσι είναι.”, το θεωρώ εξ’ ολοκλήρου εντελώς εσφαλμένο. Όχι, δεν επιδιώκω να ανοίξει πάλι η συζήτηση, εκ των πραγμάτων έχει κλείσει. Είμαι όμως βέβαιος πως σύντομα ( εκ των πραγμάτων ) θα ανοίξει πάλι.
Εις το επανιδείν λοιπόν.
Με ( ειλικρινή ) εκτίμηση.
@celin: Οκ, ευχαριστώ πολύ (στον ενικό) :-)
@Σωτήρης: Ίσως δεν ήμουν σαφής. Εννοώ οτι η φύση της ανθρώπινης απληστίας και του κέρδους έτσι είναι. Οφείλουμε να επιδιώκουμε οικονομικά συστήματα και οργανωμένες κοινωνίες που τα αντικρούουν.
Ωραιο ποστ !
Περιγραφεις πολυ σωστα το τι συμβενει σημερα.
Εννοειτε οτι πρεπει να προχωρησουμε σαν κοινωνια αλλα οταν οι συντηριτικοι εδω δεν μιλιουνται καν θα ειναι πολυ δυσκολο να βρουμε την χρυση τομη.
Μονο γι'αυτο το ποστ μπαινεις στα αγαπημενα blog.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home