Δευτέρα, Ιουνίου 21, 2010

Η προεξόφληση της ελπίδας

Υπό μία έννοια, και την οικολογική καταστροφή στον κόλπο του Μεξικού και τους 11 νεκρούς εργαζόμενους στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου της ΒP, οι αγορές τους έκριναν. Δεν εννοώ την εκ των υστέρων κρίση, εκείνη δηλαδή που οδηγεί την μετοχή της BP σε διαρκή πτώση, αλλά την εκ των προτέρων κρίση, την κρίση των αγορών ως πρόκληση της καταστροφής και των θανάτων, την προεξόφληση της καταστροφής και των θανάτων, για την ακρίβεια την προεξόφληση του ενδεχομένου έκρηξης, καταστροφής και θανάτων, και για την ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια την προεξόφληση του τζόγου με το ενδεχόμενο έκρηξης, καταστροφής και θανάτων, την προεξόφληση της ελπίδας ότι δεν θα υπάρξει έκρηξη, καταστροφή και θάνατοι. Το πιθανότερο δηλαδή είναι ότι μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία από τα όπου γης εργατικά ατυχήματα δεν θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί ακόμα και αν είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας, ακόμα και αν είχαν γίνει όλοι οι προβλεπόμενοι έλεγχοι και τηρηθεί όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Το πιθανότερο είναι ότι ο παράγοντας οικονομικό κόστος παίζει πάντα καθοριστικό ρόλο: πόσο θα μας κοστίσει να κάνουμε αυτό, πόσο θα μας κοστίσει να μάθει η αγορά ότι π.χ. έχει πρόβλημα η εξέδρα μας, τι επίπτωση θα έχει αυτό στην τιμή της μετοχής μας. Προς Θεού, να μη διαρρεύσουν κακές ειδήσεις για την εταιρία μας, να μη μαθευτεί ότι υπάρχει πρόβλημα και πιθανοί κίνδυνοι, να μη θορυβηθούν οι αγορές. Έτσι προεξοφλείται η ελπίδα ότι δεν θα συμβεί κάποιο κακό ή ότι αν συμβεί το κακό θα είναι ελεγχόμενο, κοστίζοντας λιγότερο σε αποζημιώσεις από ό,τι θα κόστιζε σε πιστή εφαρμογή όλων των μέτρων ασφαλείας, κοστίζοντας λιγότερο απ' ό,τι θα κόστιζε σε ανησυχία των αγορών. Καμιά φορά βέβαια κάθεσαι στην κέντα και χύνονται όλα τα βαρέλια πετρελαίου της γης στη θάλασσα και φτάνουν στις ακτές. Και ακόμη χειρότερα όχι στις ακτές όποιας κι όποιας χώρας αλλά στις ακτές των ΗΠΑ. Ωστόσο και η οικολογική καταστροφή και οι θάνατοι αποτιμώνται και αυτοί σε χρήμα, είναι και αυτοί οικονομικά μεγέθη και κρίνονται τελικά και αυτοί από τις αγορές. Δεν υπάρχει καμία «οικολογική καταστροφή» ως αυτοτελής έννοια, υπάρχει ως οικονομική και μόνο έννοια, υπάρχει ως το τελικό κόστος που θα είναι απόρροια των νομικών κυρώσεων, της δημόσιας κατακραυγής και των πολιτικών πιέσεων (άρα άλλο οικονομικό μέγεθος η οικολογική καταστροφή επί προεδρίας Μπους και άλλο επί προεδρίας Ομπάμα). Τέλος πάντων, η ζωή συνεχίζεται, ίσως ψιλοαλλοιωμένη στον Κόλπο του Μεξικού, αλλά τι να κάνουμε, το επιχειρείν έχει τα ρίσκα του και τις παράπλευρες απώλειές του. Κι όπως και να το δει κανείς η ζωή πρέπει να συνεχιστεί και για αυτό ο διευθύνων σύμβουλος της BP θέλει απόλυτα εύλογα τη ζωή του πίσω, τη ζωή του που την θέλει άλλωστε και η συντριπτική πλειοψηφία όλων ημών, τη ζωή του που θεωρητικά δεν αποκλείεται να απολαύσει μια μέρα ο κάθε ένας από εμάς, μια ζωή που μπορεί τελικά να αναλογεί σε απειροελάχιστους από το συνολικό πληθυσμό της γης, αλλά το σύστημα όχι μόνο σε αφήνει να ονειρευτείς ότι μπορεί εσύ να είσαι ένας από αυτούς τους απειροελάχιστους που θα τη ζήσει, μα το κυριότερο δεν σε αποκλείει εκ των προτέρων από τη διεκδίκησή της.

36 Comments:

At 6/22/2010 01:53:00 π.μ., Blogger head charge said...

μόνο μια πολύ μικρή πλειοψηφία

Αυτό μάλλον σου ξέφυγε, δε φαντάζομαι να είναι ειρωνικό, ε; ;-)

 
At 6/22/2010 02:01:00 π.μ., Blogger celin said...

Mια απαντηση για το κλεισιμο της αναρτησης σου περι του οτι δε σε εμποδιζουν για τη διεκδικηση της

""Η φιλελευθερη ολιγαρχια δεν λειτουργει
ασφαλως ως στεγανο,πρεπει ομως να γινει
κατανοητο οτι οσο λιγοτερο λειτουργει
ως στεγανο,τοσο περισσοτερο ειναι ισχυρη
ακριβως ως ολιγαρχια.Στην πραγματικοτητα
ειναι αρκετα "κλειστη" απο κοινωνιολογικη
αποψη.Θα ειχε,απο δικη της σκοπια,καθε
συμφερον να διευρυνει τις βασεις της
επιλογης της,το φυτωριο απο το οποιο
κανει την αυτοεπιλογη.Δε θα γινοταν ωστοσο
περισσοτερο "δημοκρατικη",οπως η ρωμαικη
ολιγαρχια δεν εγινε δημοκρατικη οταν τελικα
δεχθηκε στους κολπους της τους homines novi."
Κορνηλιος Καστοριαδης,
Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΑΣ

 
At 6/22/2010 02:05:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Head Charge, θενκς, το διορθώνω. Επίσης συνειδητοποιώ ότι έχω επιβάλλει καθεστώς τρόμου με τις ειρωνείες και το νόημα της κάθε λέξης ;)

 
At 6/22/2010 02:12:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Celin, καλά τα λέει ο Κορνήλιος, παντοτινός Κορνήλιος της καρδιάς μας όμως είναιαυτός.

 
At 6/22/2010 02:16:00 π.μ., Blogger celin said...

xaxaxa,
Κορνηλιους Τομπσον κ Αρλαουσκας απο μια μακρυνη εποχη που πανηγυριζαμε με τις αποτυχιες τους!!!
Τωρα πανε αυτα,ανανεωσε κ ο Ζελικο,μονη λυση εχουν την Αδριατικη Λιγκα!

 
At 6/22/2010 02:30:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Mεγάλη αχαριστία, φίλε, αυτό που έκαναν στον Παναγιώτη. Κούπα τους πήρε, τελικό ευρωλίγκας τους πήγε, τελικό ελληνικού πρωταθλήματος, βήμα βήμα και χρονιά με τη χρονιά έχτιζε ένα οικοδόμημα που έσφυζε από υγεία. Αλλά έτσι είμαστε εδώ στην Ελλάδα ανυπόμονοι.

 
At 6/22/2010 02:52:00 π.μ., Blogger celin said...

Aν θες να μιλησουμε αμιγως μπασκετικα,δεν το θεωρω αχαριστια.Ο ΟΣΦΠ στα κρισιμα παιχνιδια παρουσιαζοταν νευρικος κ ασυνδετος,διχως σωστη καθοδηγηση απο τον παγκο.Ο μονος λογος που πηγε τελικο ευρωλιγκας ηταν οι μετριες ομαδες που απο κωλοφαρδια του εκατσε να παιξει.
Για τα λεφτα που δαπανηθηκαν,επρεπε να ειναι καλυτερος.
Βεβαια,δινω ενα ελαφρυντικο στον Γιαννακη,για τα παλτα που του εφεραν οι Αγγελοπουλοι.
Γουεηφερ,Τσιλντρες,Βουισιτς,Πεν,δε νομιζω να ηταν δικες του επιλογες.
Κ οι Παιχτες οι καλοι οπως ο Κλειζα η ο Τεοντοσιτς ειναι απειθαρχοι.
Βραδυφλεγης βομβα το ροστερ του ΟΣΦΠ,κ δεν φταιει ο Γιαννακης που δε μπορεσε να τους τιθασευσει.

Τωρα αν θες να μιλησουμε για τον ανθρωπο Γιαννακη,ναι,κ εγω χαλαστηκα λιγο που τον διωξαν ετσι αδοξα.
Μολονοτι πολλες φορες ηταν προκλητικος απεναντι μας,η συμπεριφορα μας απεναντι του ηταν αισχρη.
Αυτα τα "ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ" απτα μεγαφωνα
κ τα Μπαναωτης,
καθολου δε μου αρεσαν,
ο,τι κ αν ειναι,ο Γιαννακης ειναι ενα προσωπο αξιοσεβαστο,που καποτε διδασκε ηθος κ ευπρεπεια,
δηλωνω αντιθετος με τον διασυρμο του.

 
At 6/22/2010 08:46:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Oldboy, έχει δίκιο. Η πίεση για κέρδος μπορεί να αναστείλει και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας και την πληροφόρηση προς τα έξω για επικίνδυνες συνθήκες εργασίες. Οι αντίρροπες δυνάμεις που μπορούν να δράσουν ενάντια σε αυτό είναι οι οργανισμοί ελέγχων, οι ασφαλιστικές, οι δημοσιογράφοι, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις (όχι μόνο να καταβαίνουμε στους δρόμους για τα κεκτημένα). Να σημειωθεί βέβαια ότι η τεχνογνωσία των μέτρων ασφαλείας είναι κατα κανόνα προϊόν της ελεύθερης αγοράς. Δηλαδή αν είναι να κατηγορηθεί η ελεύθερη αγορά για τα ατυχήματα που γίνονται, θα πρέπει να "κατηγορηθεί" και για αυτά που δεν έχουν γίνει. Και πως θα γίνει ρε μεγάλε αυτή η διαπίστωση; Ας γίνει μέσω σύγκρισης με τις χώρες που δεν έχουν ή δεν είχαν καπιταλισμό σε ότι αφορά τα ατυχήματα.

Τι να μας πει και ο Καστοριάδης :)

ΑΦ

 
At 6/22/2010 09:09:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

αλλά το σύστημα όχι μόνο σε αφήνει να ονειρευτείς ότι μπορεί εσύ να είσαι ένας από αυτούς τους απειροελάχιστους που θα τη ζήσει, μα το κυριότερο δεν σε αποκλείει εκ των προτέρων από τη διεκδίκησή της.

Ε, όχι ότι το σύστημα στηρίζεται από το γεγονός ότι ο καθένας από εμάς ονειρεύεται να γίνει μεγιστάνας ! Ίσως μόνο με την αγορά των σαπουνοπερών να συμβαίνει αυτό !

ΑΦ

 
At 6/22/2010 10:13:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μπράβο γεροντόπαιδο,γράφεις πολύ καλύτερα απ ότι παίρνεις τσιμπούκια.

 
At 6/22/2010 11:32:00 π.μ., Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Τόσο βαθιά μπήκε στη σκέψη μας η οικονομίστικη λογική ώστε όλα μεταφράζονται στην αφηρημένη και αέρινη έννοια του ονειρικού χρήματος.

 
At 6/22/2010 11:57:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δείμε του πολίτη όλα είναι αφηρημένα και αέρινα. Η κουλτούρα μας, οι ανθρώπινες σχέσεις, η θρησκεία ακόμα και τα ίδια τα ονόματά μας είναι άυλες συμφωνίες και συνθήκες. Έτσι είναι και το χρήμα σε μια σύνθετη κοινωνία. Δεν θα ήταν δυνατό να χτίσουμε οικονομικές σχέσεις ανταλλάσοντας κότες και χρυσά γρόσια.

ΑΦ

 
At 6/22/2010 12:39:00 μ.μ., Blogger pantsik said...

@ΑΦ Μα έχουμε αρχίσει ήδη να πληρωνόμαστε με μούτζες. Τώρα δε πάμε για τη μεταρύθμιση να αρχίσει και η πληρωμή σε κλωτσιές.

 
At 6/22/2010 02:38:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Στις ΗΠΑ έχει αρχίσει ήδη συζήτηση για το αν τα απειλούμενα με εξαφάνιση είδη πρέπει να πωληθούν σε κάποιον επιτέλους, ώστε να έχει κίνητρο να τα προστατέψει. Όπως, ας πούμε, ένας απροστάτευτος κοινωνικά αγρότης κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει το χωράφι του από τη φωτιά, ενώ ο κοινωνικά προστατευμένος αγρότης βάζει ο ίδιος τη φωτιά για να εισπράξει την κοινωνική παροχή.

Οπότε νομίζω ότι η αξία τής ανθρώπινης ζωής θα ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

1) Τώρα έχουμε παγκόσμιο υπερπληθυσμό. Θα έρθουν αρρώστιες, έλλειψη φαγητού και νερού, και, αν δε φτάσουν αυτά, πόλεμοι μεγάλης κλίμακας. Ο παγκόσμιος πληθυσμός θα μειωθεί σε ένα πιο λογικό νούμερο, ας πούμε στα ένα-δύο δις, ώστε οι διαθέσιμοι πόροι να φτάνουν για όλους.

2) Αν στη συνέχεια ο πληθυσμός μειωθεί επικίνδυνα (κατά τύχη ή από κακό υπολογισμό), θα επιτραπεί σε ισχυρούς ιδιώτες να αναλάβουν την εκμετάλλευση και την προστασία των υπολοίπων, ώστε να αποφύγουμε την εξάλειψη του είδους μας.

Αυτό δεν είναι τόσο παράλογο όσο φαίνεται αρχικά. Ήδη ανήκουμε στα κράτη όπου έχουμε πολιτικά δικαιώματα και που μπορούν να μάς στείλουν στο θάνατο όποτε γουστάρουν. Επιπλέον, τα βήματα που αναφέρω δεν είναι το κακό σενάριο, είναι το καλό σενάριο, πρακτικά μιλώντας.

Όλα αυτά τα λέω για τούς εξής τρεις λόγους:

- Θέλω να δείξω ότι η "οικολογική καταστροφή" δεν είναι *μόνο* οικονομική έννοια και κανείς δεν την αντιλαμβάνεται ως μόνο τέτοια.

- Η βιώσιμη αύξηση των εκμεταλλεύσιμων πόρων είναι βασικό συστατικό τής επιβίωσής μας και είναι λογικό στα ρίσκα που παίρνουμε να συμβαίνουν και καταστροφές. Ας πούμε, πιστεύω ότι σύντομα θα βιώσουμε την καταστροφή που θα προκληθεί από τον υπερπληθυσμό.

- Νομίζω ότι οι πιο ανθρωπιστές συμπολίτες μας πρέπει να κατανοήσουν το εξής: δεν υπάρχουν πόροι για φέρουμε τούς πάντες στο βιωτικό επίπεδο του μεσοαστού Αμερικάνου ή Ευρωπαίου. Γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν οι πόροι ---> διαμαρτυρόμαστε. Κλείνουμε τα σύνορα στους μετανάστες από τον τρίτο κόσμο --> διαμαρτυρόμαστε. Έχουμε αφήσει πολλές χώρες στα μαύρα τους τα χάλια --> διαμαρτυρόμαστε. Ε, μα δε γίνεται. Το να διαμαρτυρόμαστε είναι εύκολο, αλλά είναι και δειλό. Πρέπει να κάνουμε κάποιες επιλογές.

 
At 6/22/2010 03:15:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Θέλω να δείξω ότι η "οικολογική καταστροφή" δεν είναι *μόνο* οικονομική έννοια και κανείς δεν την αντιλαμβάνεται ως μόνο τέτοια».
Αφήνοντας στην άκρη την υποψία ότι ένα σωρό χρηματιστές, επενδυτές, ασφαλιστές κλπ οι οποίοι δεν ζουν στις περιοχές που μολύνθηκαν, το βλέπουν μόνο ως οικονομική έννοια, βασικά κάτι άλλο θέλω να πω (που το έχω ξαναπεί άλλωστε πολλές φορές): ότι η οικονομία έχει πάψει να αποτελεί ένα τρόπο διαμοιρασμού των αγαθών που παράγει η γη και του πλούτου γενικότερα και έχει μετατραπεί από εργαλείο σε θρησκεία. Στο μυαλό πολλών δεν υπάρχει για να υπηρετεί τον άνθρωπο αλλά ο άνθρωπος υπάρχει για να την υπηρετεί.

 
At 6/22/2010 03:22:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Kαι για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, το σενάριο που περιγράφεις για το μέλλον κατά το οποίο «θα επιτραπεί σε ισχυρούς ιδιώτες να αναλάβουν την εκμετάλλευση και την προστασία των υπολοίπων» είναι ένα σενάριο το οποίο προφανώς δεν σου γυρίζει τα άντερα, έτσι δεν είναι; Αν το κατάλαβα λάθος και είναι ένα σενάριο που θεωρείς μεν ρεαλιστικά πολύ πιθανό, αλλά δεν το επικροτείς και σε αηδιάζει, ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη. Αν όμως δεν το κατάλαβα λάθος και πρόκειται για ένα σενάριο που δεν σε αηδιάζει, προσωπικά (για να έρθω και στα της τελευταίας παραγράφου του σχολίου σου) διαμαρτύρομαι και τρομάζω με τον τρόπο που σκέφτεσαι και μια από τις επιλογές που κάνω είναι να φωνάζω ότι η σκέψη που εκφράζεις και η οποία μας φαίνεται ακραία τώρα δεν θα είναι ακραία στο μέλλον, αλλά ίσως είναι τελικά λογική συνέπεια της ιδεολογίας της απόλυτης ιδιωτικοποίησης των πάντων, της απόλυτης ελευθερίας των αγορών.

 
At 6/22/2010 03:28:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Δηλαδή αν είναι να κατηγορηθεί η ελεύθερη αγορά για τα ατυχήματα που γίνονται, θα πρέπει να "κατηγορηθεί" και για αυτά που δεν έχουν γίνει. Και πως θα γίνει ρε μεγάλε αυτή η διαπίστωση; Ας γίνει μέσω σύγκρισης με τις χώρες που δεν έχουν ή δεν είχαν καπιταλισμό σε ότι αφορά τα ατυχήματα».
Ναι, αλλά η σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται εσαεί με τον ελεεινό κομμουνισμό ούτε στη βάση του μη χείρον. Αφού ο καπιταλισμός τον κέρδισε τον κομμουνισμό, η σύγκριση θα έπρεπε να γίνεται με την πραγματικότητα, με το πόσα ατυχήματα εξακολουθούν να γίνονται και να εξεταστεί γιατί γίνονται και αν θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Γιατί στον κόλπο του Μεξικού λίγο τους παρηγορεί τώρα το τι γινόταν στο ανατολικό μπλοκ πριν πέσει το Τείχος.

 
At 6/22/2010 03:53:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Γιατί στον κόλπο του Μεξικού λίγο τους παρηγορεί τώρα το τι γινόταν στο ανατολικό μπλοκ πριν πέσει το Τείχος.

Βεβαίως, και για αυτό γίνονται έρευνες και αναλύσεις για τα αίτια των ατυχημάτων, για αυτό υπεισέρχεται η δικαιοσύνη, για αυτό την BP και όσους έχουν επενδύσει πάνω της (είτε είναι πλούσιοι, είτε όχι) τους έχει πάρει ο διάολος. Ακριβώς επειδή δεν υπάρχει εναλλακτικό πολιτικό σύστημα για συγκρίσεις, μόνο με υποθέσεις, έστω και επιστημονικές, μπορούμε να διαπιστώσουμε πόσο μακριά βρισκόμαστε από πλευράς ασφάλειας από την ιδεατή εκείνη κατάσταση, όπου τα ατυχήματα θα ήταν αποτέλεσμα μόνο καθαρής ατυχίας.

Κατά τα άλλα νομίζω ότι είναι εξαιρετικά απίθανο σενάριο να περάσει η κρατική εξουσία σε ιδιώτες, ή να πρέπει να μειωθεί παγκόσμιος πλυθησμός υπερβολικά. Πιστεύω ότι το μέλλον μας θα εξασφαλιστεί με έλεγχο του πληθυσμού, ανάπτυξη των τεχνολογιών ανακύκλωσης και ανάκτησης ενέργειας, συνδυασμού πυρηνικής και ανανεώσιμων μορφών ενέργειας, μεταλλαγμένα τρόφιμα και αλλαγή παραδείγματος καταναλωτισμού (κυρίως στροφή προς κατανάλωση ψηφιακών αγαθών). Όχι πως δεν κινδυνεύουμε με συγκρούσεις και καταστρεπτικούς πολέμους, αλλά πιστεύω ότι αυτοί θα οφείλονται κυριώς σε εθνικές, πολιτισμικές και πολιτικές αντιπαραθέσεις και λιγότερο στο φαινόμενο του υπερπλυθυσμού και της έλλειψης πόρων. Θεωρώ ασφαλέστερες τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης, και της Άπω Ανατολής, από τις πιο αραιοκατοικημένες Μέση Ανατολή και Καύκασο, έστω και αν μου απαντήσει κάποιος ότι εκεί οι συγκρούσεις υποδαυλίζονται από τα ενεργειακά σύμφεροντα.

ΑΦ

 
At 6/22/2010 04:01:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τώρα βέβαια αν γ... ο Δίας και γίνει μια συγκλονιστική καταστροφή παγκόσμιας κλίμακας, με εκατομμύρια νεκτρούς, και περάσει η ανθρωπότητα σε έκτατη φάση επιβίωσης, μικρή σημασία θα έχει αν η εξουσία περάσει σε ιδιώτες ή κάποια κρατική δικτατορία.

ΑΦ

 
At 6/22/2010 04:11:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν περάσει η ανθρωπότητα ''σε έκτακτη φάση επιβίωσης'' κάτι νεοφιλελεύθερους λάκηδες εγώ θα τους σκίζω τα λαρύγγια με τα κονσερβοκούτια, παλιά, συμμορίτικη και δοκιμασμένη μέθοδος αν και πονάει λίγο, χαχαχα!

Τσε

 
At 6/22/2010 04:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τσε, λίγο κομμένος μου φαίνεσαι εδώ

http://en.wikipedia.org/wiki/File:FreddyAlbertoChe.jpg

Ζητώ συγγνώμη από τους αριστερούς, αλλά οι απαντήσεις είναι ανάλογες του επιπέδου στον οποίο απευθύνεσαι

ΑΦ

 
At 6/22/2010 06:45:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

ΑΦ,
Μακάρι να έχεις δίκιο εσύ. Όμως, σχετικά με τον υπερπληθυσμό, υπάρχουν τα εύκολα προβλήματα (ασφαλιστικό) και υπάρχουν και τα δύσκολα (ενέργεια, πόσιμο νερό κλπ). Προς το παρόν δεν μπορούμε να λύσουμε ούτε τα εύκολα.

Οld Boy,

Κατάλαβα τι θες να πεις. Απλώς νομίζω ότι συνδέεται στενά και με άλλα πράγματα και αυτή τη σύνδεση προσπάθησα να υπογραμμίσω.

Δε χρειάζεται να προσπαθούμε να υπηρετούμε τον άνθρωπο για να μην είμαστε αυτοκαταστροφικοί, btw. Αρκεί να καταλαβαίνουμε τις συνέπειες των πράξεών μας.

Ας διαμαρτύρεσαι όσο θες, δε βρίσκω νόημα στο να αηδιάζω για τον τρόπο που λειτουργεί το σύμπαν. Τώρα που υπάρχει ακόμα χρόνος για ήπια προσαρμογή στην πραγματικότητα, αηδιάζεις με τις επιλογές που πρέπει να κάνουμε. Αργότερα, που δε θα έχουμε πια καθόλου χρόνο, θα ζητάς ήπια σύγκλιση. Σου θυμίζει κάτι;

 
At 6/22/2010 06:48:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Κάτι ξέχασα: Χρόνος θα έχει σταματήσει να υπάρχει, όταν το νερό θα έχει την ίδια τιμή με το πετρέλαιο. Μέχρι τότε, σκέψου το.

 
At 6/22/2010 07:04:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Thrass, δεν ανέφερα προηγουμένως, ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, στη διαπίστωση ότι η αριστερά στρουθοκαμηλίζει σε σχέση με τα μεγάλα προβλήματα και τις μεγάλες επιλογές της ανθρωπότητας. Φταίει ο καπιταλισμός για όλα, λίγο οικολογία, λίγο να μπει ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη, λίγο αντιπαγκοσμιοποίηση, λίγο Manu Chao, ένα επαναστατικό ποτάκι στην Τσαμαδού και καθαρίζουμε με τη συνείδησή μας.

ΑΦ

 
At 6/22/2010 07:23:00 μ.μ., Anonymous Σωτηρης said...

Δεν ξέρω γιατί ( ίσως γιατί είμαι πρεντζόβλαχος )
αλλά διαβάζοντας το ποστ και σε συνδυασμό με
τη μούχλα του εικοστού αιώνα ,
το θυμήθηκα, το ανέσυρα και το παραθέτω.

Θωμάς Γκόρπας - Αλλά κανείς δεν φεύγει

Πόλη κρυόκωλη και πόλη αργόμισθη και πόλη σαφρακιασμένη πρόωρα γερασμένη κιτρινιάρα κομπλεξικιά φτωχοπουτάνα… Πάντες οι χτεσινοί πρεντζόβλαχοι και βρωμοποδαράδες ριγούν από ευτυχία μέσα στην αγκαλιά σου πλήρως ικανοποιημένοι γαμώντας τα μοτοσακό τους τα μηχανάκια τους τις μηχανάρες τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας την βεντζίνα τους σαν κατσικίσιο γάλα και οι μαμάδες απαυτώνονται τηλεοπτικώς αγοράζουν στα σούπερ μάρκετ το καταπέτασμα για τα… παιδάκια τους…
Κι ω Ποίηση ζητιάνα των ρυθμών που δεν υπάρχουν πια προδομένη των μαγικών λέξεων που μαγαρίστηκαν από τους μαγαρισμένους του κώλου….
Κι ω μολόχες χάραμα κρύο νερό γλυκά φιλιά σπουργίτια ευκάλυπτα νεράντζια μούρα αγκινάρες και κεράσια τριφύλλια και σανά χρώματα ξεθωριασμένα ήχων πια άλλων αστέρων τι να κάνετε πια καημένα πώς να πολεμήσετε…
Βλαχιά της πόλεως λέπρα της πόλεως νέφος της πόλεως τα στήθια σάπιες βάρκες κι ο καθαρός αέρας μόνο στ’ απομονωμένα χωριά κι αυτά μόνο για τους τουρίστες …
Λες αυτό το τσιμέντο να πεθάνει μια μέρα; Λες κάποτε η μέρα να ξημερώσει νύχτα και η νύχτα να πέσει μέρα;
Κι ω εργατικές τραγιάσκες φαρμάκια και περηφάνιες και τα λουλούδια της μανούλας σου Απόστολε Χατζηχρήστο κι ω κόλπα μαγικά κι ονειρεμένοι καφενέδες και το μπαγλαμαδάκι σου ρε Γιώργιο Μπάτη.
Χαθήκαμε
Χεστήκαμε στο τάληρο
Μπερδεύτηκαν τα μπούτια μας.
Και θα ξαναπαμε στο χωριό μας για να μην πεθάνουμε
Και θα ξαναπάμε στο χωριό μας για να πεθάνουμε καλύτερα…

 
At 6/22/2010 08:58:00 μ.μ., Blogger celin said...

Λοιπον,ειμαστε 6 δις τωρα,ο σκοπος ειναι να φτασουμε στα 1-2,
ακουω προτασεις,
πως θα επιτευχθει?
1)μπορουμε να εξολοθρευσουμε τους μαυρους.Αχρηστοι κ αντιπαραγωγικοι ειναι,ολη μερα χορευουν στα δεντρα κ τις πλατειες μαζι με τις μαιμουδες.
Ασε που μας επρηξαν τα αυτια κ με τις βουβουζελες,να τιμωρηθουν παραυτα!

2)μπορουμε να εξολοθρευσουμε τους Αραβες.Αλλοι αντιπαραγωγικοι κ αυτοι.Καθε μιση ωρα διαλειμμα για να προσευχηθουν στον Αλλαχ.Δε συμφερουν.Ασε που δε θα κατανοησουν ποτε υπεροχες εννοιες οπως τη flexicurity,η τα cds.Πρεπει εμεις οι Αμερικανοδουλοι να κανουμε κ ενα ντου στο Ιραν.Αμαν πια με αυτον τον απλυτο τον Αχμεντιναντζαντ που ολο απειλει εμας τους Ισραηλινους.Βεβαια αυτος μενει στα λογια,ενω εμεις οι Νετανιαχου τους γαμαμε αναποδα οποτε γουσταρουμε,αμα λαχει καθαριζουμε κ Τουρκαλαδες ακτιβιστες.Αλλα κ παλι,ειναι φατσες τωρα αυτες?

3)Μπορουμε να εξολοθρευσουμε τους Ινδους.[Τους Κινεζους κατα βαθος θελουμε να εξολοθρευσουμε αλλα ειμαστε θρασυδειλοι κ τους χεζομαστε]Σιγα.Εχετε παει ποτε Ινδια?μεγαλωνουν διπλα στους πιθηκους κ στους ελεφαντες,ειναι πραγματα αυτα,
ωραια,προτεσταντικα,λευκα κ καθαρα?
Δε φτανει το νερο για αυτους.Ας πινουν απο τα βρωμονερα μας.Ας μαζευουμε τα βοθρονερα κ να τους τα στελνουμε με κοντεηνερ[με το αζημιωτο βεβαια!καπιταλιστες ειμαστε,ουτε τα βοθρονερα δε χαριζουμε σε κανεναν!]

4)Μπορουμε να εξολοθρευσουμε τους Λατινοαμερικανους.Ολη μερα σαμπα,λατιν,μαζευονται εκει στο rio κ γεμιζουν aids ο ενας τον αλλον.Ασε που χορευουν κ αισθησιακα κ θιγουν την αισθητικη ημων των neocons.Eμεις δηλαδη μαλακες ειμαστε που μεγαλωσαμε στη φαπα κ την απορριψη απο τα αλλα παιδακια κ για αυτο καταντησαμε ετσι μισανθρωποι?εμεις γιατι δε χορευαμε στα parties?
Aσε που αυτοι οι κοκκαινομανεις οι Αργεντινοι διαολοστειλαν κ το ΔΝΤ κ αποτελουν πολυ κακο παραδειγμα για τους υπολοιπους ψωμολυσσες!
Βγαλαν κ τον τσε,τον φιντελ,τον Μπωλιβαρ,απαπα,αλητες παιδι μου,μακρυα απο μας!Εμεις μονο τον Πελε τον αρχιφλωρο γουσταρουμε!

Νομιζω οτι αν τα κανουμε ολα αυτα,εμεις οι Καλβιβιστες,εμεις οι καλοι υπερτελειοι λευκοι,μια χαρα θα τη βγαλουμε.
Βεβαια κ παλι μας εμειναν κατι Ρωσοι,κατι φτωχομπινεδες-τσαμπατζηδες Ελληνες,κατι Γαλλοι που τη εχουν δει Ροβεσπιεροι ενω ειναι λαπαδες.
Τελοσπαντων.Ας αφησουμε τους Ρωσους-γιατι ο Πουτιν δαγκωνει-στην απεξω προσωρινα.
Κ ας φτιαξουμε μια κιβωτο οπως στη ταινια 2012 να σωθουμε ολοι εμεις οι κομπλεξικοι προτεσταντες γαμωλευκοι,που κατεστραψαμε τον πλανητη,που εξαντλησαμε τους φυσικους πορους της Γης,που χυσαμε τη χολη κ το φθονο μας στις θαλασσες μολυνοντας την,
εμεις,οι wasps,εμεις οι Αγγλοσαξωνες,με τα νεκρικα προσωπα απο το λιφτινγκ,με τα κουστουμια,τα αμαξια κ τις γραβατες,εμεις οι υποκριτες κ σοβαροφανεις,εμεις,το καρκινωμα του πλανητη.

 
At 6/22/2010 09:21:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Celin, εντυπωσιακό το σχόλιό σου δεν τολμώ να αμφισβητήσω τίποτα. Απλώς να ψελίσω, πως γίνεται και οι Ινδο-Κινεζο-Αφρικανο-Αλβανό-Τουρκό-Ρώσοι και μερικοί Αραβό-Λατίνοι να φαίνεται ότι έχουν προσαρμοστεί καλύτερα στο καπιταλιστικοφιλελεύθερο παγκόσμιο σύστημα από τους λεβεντοεπαναστάτες Έλληνες. Και ότι και οι ξενέρωτοι ασπρουλιάρηδες κάτι προσέφεραν και αυτοί στην ανθρωπότητα

ΕΛΑ ΜΩΡΗ ΕΛΛΑΔΑΡΑ !!!!

ΑΦ

 
At 6/22/2010 09:25:00 μ.μ., Blogger celin said...

ΑΦ αρχιζει ο αγωνας κ δε προλαβαινω να σου απαντησω,παντως απο τη στιγμη που δεν εθεσες θεμα εξολοθρευσης των 2/3 του πλανητη,καταλαβαινεις οτι δεν απευθυνομουν σε σενα.

2-2 ΙΣΟΠΑΛΙΑ Κ ΠΕΡΝΑΜΕ ΜΕ ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ!!

 
At 6/23/2010 11:13:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητε ΑΦ αν ταυτίστηκες με το νεοφιλελεύθερος, το λάκης ή και τα δύο, δεν φταίω.

Aπό πότε η απειλή να σε φονεύσουν δείχνει χαμηλό επίπεδο;

Τσου

 
At 6/23/2010 12:00:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τσου, με το νεοφιλελεύθερος ταυτίζομαι μερικώς, και δική μου φράση παρέθεσες (την οποία δεν καταλαβαίνω γιατί εξέλαβες ως απειλή) οπότε θεώρησα ότι εμένα βρίζεις και απειλείς με το ομολογουμένως υψηλό σου επίπεδο. Δηλαδή τώρα το αρνείσαι;

Γενικά το να πετάξεις μια παπάρα είναι το μόνο εύκολο. Το να κάτσεις να σκεφτείς μερικά επιχειρήματα, να τα γράψεις, και να τα υπερασπιστείς είναι λίγο πιο απαιτητικό

ΑΦ

 
At 6/23/2010 03:21:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε ΑΦ το να σε έχει γραμμένο στ' αρχίδια του κάποιος, να μην έχει να σπαταλήσει επιχειρήματα για πάρτη σου και να λέει ότι κάποτε θα ρθεί η ώρα που θα κόβονται λαρύγγια, δεν το δέχεσαι;
Εγώ έχω χαμηλό επίπεδο στις διενέξεις με άντρες εκτός αν δεν είσαι, ή είσαι λουλού. Άντε που θα κρίνεις ο βασιλιάς της παπαρολογίας και του ανεφάρμοστου το ποιοτικό επίπεδο όλων εδω μέσα... Αυτό είναι το επίπεδο μου και άμα γουστάρεις και από κοντά το επίπεδο μου στη βλακεία είναι χειρότερο πίστεψε με κυριλέ ΑΦ...

 
At 6/23/2010 03:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε μεγάλε άμα έχεις ανάγκης να βρίσεις βρίζε. Εφόσον έχεις αυτό το δικαίωμα να το κάνεις, τι μας τα ζαλίζεις με το επίπεδο; Όποτε σε συμφέρει είσαι άντρας και βρίζεις και όποτε σε συμφέρει είσαι λουλού και διεκδικείς επίπεδο;

ΑΦ

 
At 6/23/2010 11:52:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«... δε βρίσκω νόημα στο να αηδιάζω για τον τρόπο που λειτουργεί το σύμπαν».
Κι όμως νομίζω ότι ακόμη και αν δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργεί, μπορούμε τουλάχιστον να αηδιάζουμε και να αγανακτούμε και να απορρίπτουμε εντός μας τον τρόπο που λειτουργεί. Eιδάλλως τι νόημα έχει οτιδήποτε;

 
At 6/24/2010 12:52:00 π.μ., Blogger jomarch said...

...και απο ποτε το συμπαν ταυτιζεται με τον καπιταλισμό; θα τρελλαθούμε τελείως;

 
At 6/25/2010 02:39:00 π.μ., Anonymous Thrass said...

Jomarch, δεν είπα ότι ταυτίζεται. Ο καπιταλισμός ανήκει στο σύμπαν μας, όπως, άλλωστε ανήκει και ο κομμουνισμός. Όλα αυτά, και άλλα πολλά, είναι εκδηλώσεις τού τρόπου λειτουργίας τού σύμπαντος και των συστατικών του στοιχείων. Είναι, ας πούμε, παιδιά τού σύμπαντος.

 
At 6/28/2010 11:53:00 π.μ., Blogger jomarch said...

οχι Thrass, δεν τα λες καλα. Ο καπιταλισμός ειναι ο κυρίαρχος τρόπος λειτουργίας του πλανήτη. Με τον τρόπο λειτουργίας του σύμπαντος δεν ξέρω αν εχεις νόημα να διαφωνεί ή να αηδιάζει κανείς - μάλλον όχι - αλλα με το κυρίαρχο συστημα διακυβέρνησης και λειτουργίας του πλανήτη, το οποίο και ανθρώπινο επίτευγμα είναι και ανατρέψιμο εν δυνάμει, έχει και παρα έχει. Αυτό είναι το θέμα. Ο καπιταλισμός δεν είναι νομοτέλεια, οπως ας πουμε ο τρόπος που περιστρέφεται η σελήνη γύρω από τη γη. Να ξέρουμε και τι λέμε.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home