Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 17, 2009

Μέχρι το τελευταίο νανοσεκόντ

Επί χρόνια πλήρωνα το νοίκι στην τράπεζα, λέγοντας ότι ο λογαριασμός που κάνω την κατάθεση είναι δικός μου, για να γλιτώνω το (ψάχνω να βρω κομψή έκφραση, αλλά δεν τα καταφέρνω) κερατιάτικο της προμήθειας. Πρόσφατα αποφάσισα να αλλάξω τακτική. Λέω ότι ο λογαριασμός δεν είναι δικός μου και όταν μου ζητούν προμήθεια προτιμώ να κάνω φασαρία. Ο σχετικός όρος (χρέωση προμήθειας 1 έως 1,50 ευρώ για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου) είναι ένας από τους πολλούς που έχουν κριθεί τελεσίδικα καταχρηστικοί, κατόπιν συλλογικών αγωγών της Ένωσης Καταναλωτών «ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ». Υπάρχουν απόφασεις Πολυμελών Πρωτοδικείων, αποφάσεις Εφετείων, υπουργικές παραινέσεις και συστάσεις για συμμόρφωση, αλλά οι τράπεζες εκεί, επιμένουν, κερδίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μπορούν, ώστε να συνεχίσουν να χρεώνουν μέχρι το τελευταίο δυνατό νανοσεκόντ. Μια κύρια αιτία της επιμονής τους όμως, δεν μπορεί παρά να είναι και η παθητική αποδοχή κάθε πρακτικής τους. Ανεξάρτητα λοιπόν απ' το αν έχουν δικαίωμα να εξακολουθούν να χρεώνουν όταν οι έννομες συνέπειες που απορρέουν από τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις ισχύουν έναντι όλων, ανεξάρτητα ακόμη κι από την όποια αποτελεσματικότητα της αντίδρασής σου, κάν΄το για να νιώσεις εσύ λίγο καλύτερα: όταν σου ζητούν προμήθεια αντέδρασε. Αρνήσου. Ενόχλησέ τους, όπως σε ενοχλούν. Σεβάσου τον εαυτό σου αντιδρώντας, όπως δεν σε σέβονται αυτές, αφού δεν σε βλέπουν ως τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από μια μύγα από την οποία θα βγάλουν ξύγκι, ώστε από το συσσωρευμένο ξύγκι όλων των μυγών τους να παρουσιάσουν τα υπερκέρδη τους, υπερκέρδη που δεν τις εμπόδισαν να δεχθούν προ μηνών την περιβόητη κρατική στήριξη.
(Κείμενο γραμμένο για το «Εxodos»)

22 Comments:

At 9/17/2009 05:01:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Έχω την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο χαρατσι το ζητάει μόνο η Alpha Bank. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.

 
At 9/17/2009 06:03:00 μ.μ., Blogger Μιχάλης Τσαντίλας said...

Το ζητάει σίγουρα και η Εμπορική.

 
At 9/17/2009 07:22:00 μ.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

Αυτό που μισώ πιο πολύ απ 'όλα είναι όταν με παίρνουν τηλέφωνο γιατί έχω καθυστερήσει τη δόση για τρίτο μήνα και μου μιλούν σαν το τελευταίο σκουπίδι της γης.

Πρόσφατα έμαθα το εξής καταπληκτικό μετά από μία συνομιλία με υπάλληλο που μου μιλούσε σαν τον κακό μπάτσο (ο καλός έτρωγε το κολατσιό του) και μ' έκανε να αισθάνομαι σαν τον λογιστή της μαφίας:
Η δόση που έπρεπε να πληρώσω ήταν καθηστερημενη τριμηνιαία 180 ευρώ. Μου λέει πράπει να την πληρώσετε σήμερα γιατί αλλιώς μπαίνετε στον Τειρεσία. Μα γιατί; Τη ρωτώ έντρομη. Γιατί, λέει, σας έχουμε πάρει δέκα φορές τηλέφωνο και είπατε ότι θα καταθέσετε τα χρήματα αλλά δεν το κάνατε. Ναι, της λέω εγώ, γιατί δεν τα είχα. Ναι, μου λέει κι αυτή, αλλά οι θετικές απαντήσεις σας καταγράφονται και αν δεν καταθέσετε τότε θεωρείστε αναξιόπιστος πελάτης και μπάινετε στον Τειρεσία.

Εκεί η λογική μου έχει πάει για ύπνο και γεννάει τέρατα.
Με άλλα λόγια, αν στα γνωστά τρεις φορές την ίδια μέρα ενοχλητικά τηλεφωνήματα που σε παίρνουν την ώρα που χέζεις, την ώρα που δουλεύεις, που ξυπνάς που δεν ξέρω γω τί, απαντήσεις "όχι δυστυχώς δεν έχω τα χρήματα να κάνω την κατάθεση".....ΟΛΑ ΚΑΛΑ. Αν όμως απαντήσεις ναι, την πάτησες και μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ.

Τέλεια;

Για το όνομα της τράπεζας τα λόγια είναι περιττα. Η χειρότερη τράπεζα στη Ελλάδα. (δεν φαντάζομαι να το θεωρήσετε και κουίζ)

 
At 9/17/2009 08:13:00 μ.μ., Blogger xasodikis said...

Το κακό ξέρεις ποιο είναι; Αυτοί σε ενοχλούν εσένα προσωπικά, πιο προσωπικά δεν γίνεται, αφού εσύ στέκεσαι στο γκισέ. Εσύ, από την άλλη, θα ενοχλήσεις έναν κακομοίρη υπάλληλο, μεροκαματιάρη σαν κι εμάς, άντε το πολύ-πολύ κανέναν υποδιευθυντή υποκαταστήματος Β'.

 
At 9/17/2009 09:56:00 μ.μ., Blogger lemon said...

Ο κακομοίρης μεροκαματιάρης υπάλληλος θα λιώσει καμιά μέρα, απο τη μια πιέζουν οι πελάτες (και έχουν και δίκιο, αλλά πως να τους το πεις?) κι απο την άλλη "τ'αφεντικα" με μια πίεση που δεν περιγράφεται (ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ, σας λέω...).
Υπάρχει τμήμα Παραπόνων, το οποίο είναι υποχρεωμένο να απαντάει-και να επιστρέφει χρήματα που κακώς κρατήθηκαν. Μ'αυτό τον τρόπο τα χρήματα επιστρέφονται, ενω με το παράπονο στον υπάλληλο απλά προσθέτετε εκνευρισμό στη ζωή του-και στη δική σας... Κανείς (όπως φαντάζεστε) δεν δίνει σημασία στα λόγια του, όταν μεταφέρει τα παράπονα που ακούει καθημερινά.

Φαντάζομαι τι θα γίνει στο τμήμα παραπόνων αν ο καθένας που πληρώνει έξοδα καταθέτει κι ένα παράπονο, χαχαχαχαχα!!

 
At 9/17/2009 11:22:00 μ.μ., Blogger cynical said...

To χαρατσι το ζηταει και η Εθνικη, αλλα οχι η Eurobank. Πιθανον να εξαρταται απο το υποκαταστημα. Φασαρια κανω κι εγω, κι αλλοτε πετυχαινει, αλλοτε οχι. Παντως οταν καποια φορα τελευταια τηλεφωνησα στην ΕΚΠΟΙΖΩ απο την τραπεζα για να ζητησω βοηθεια μου τα μασησαν. Μου ειπαν οτι ναι μεν ειναι παρανομο, αλλα οχι και τοσο παρανομο, διοτι εκρεμμει ακομα κατι που δεν το καταλαβα.
Αυτο που ξερω ειναι οτι δεν μου εδωσαν το πρασινο φως να προβω σε καταγγελια. Αυτα.

 
At 9/17/2009 11:41:00 μ.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

Όλα τα καταλαβαίνω. Και τον μεροκαματιάρη υπάλληλο (ας μην συζητήσουμε για τις μηνιαίες ή ετήσιες απολαβές μου θα γελάσετε, περί τα 800 ευρώ το μήνα χωρίς ένημα κτλ κτλ), όλα τα καταλαβαίνω. Αλλά το να μην γνωριζει ο ΠΕΛΑΤΗΣ ότι η αρνητική απάντησή του καταμετράται αρνητικά για αυτόν το θεωρώ τουλάχιστον απαράδεκτο και φυσικά για όσους δεν έλυσαν ακόμα το κουίζ αυτή η τράπεζα είναι η Γιούρομπανκ.

Κι αν θέλει κανείς αποδειξεις, η γκόμενα-δερβέναγας όταν άρχισα τα "μα πώς" "και τί είν' αυτά που λέτε;" μου είπε " Μισό λεπτό, θα βάλω την συνομηλία μας να ηχογραφείται για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ"


Έκοτε, νιώθω ιδιαιτερως ασφαλής.

 
At 9/18/2009 12:03:00 π.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

Τελευταία τρώω γράμματα. Είναι δωρεάν και χωρίς θερμίδες. Να με συγχωρείτε.
Ειδικά η τελευταία φράση ήθελε να πει "Έκ- Τ- οτε, νιώθω ιδιαιτέρως ασφαλής" Δεν ξέρω, όταν είδα αυτό το Ταφ το λιγουρεύτηκα, ήταν μια παρόρμηση. Συμβαίνει.

@ χασοδικις, (φτου φτου φτου, αν και δεν έχω καμιά δικη να εκρεμμεί), ιδού η παράνοια!!!!! Όταν πάω στον γκισέ, στον υπάλληλο της τραπεζας και στον υποδιευθυντή, ΜΙΣΗ ώρα αφού έχω αντιμετωπιστεί ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ως η απειλή της χώρας, ο Ρωχάμης των καταναλωτικών δανείων, ο Οιδίποδας πριν την επέμβαση, όλα είμαι όμορφα, γαλήνια, αγγελικά. Κανείς δεν μου βάζει τις φωνές. Κανείς δεν μου λέει να κάτσω στη γωνία πελαργός. Μα τί συμβαίνει; Τί έχει γίνει εδώ; Γιατί δεν με βρίζουν όπως πριν; Νιώθω ότι με ενέκριναν για το καστ της Δίκης του Κάφκα.

Μου χαμογελούν, τσεκάρουν το λογαριασμό μου, χαλαρά μου λένε, "ίσως αν μπορούσατε να δώσετε τα 100 θα είμασταν εντάξει γι αυτόν τον μήνα. Κι όποτε μπορείτε, για να μην χρεώνεστε μας δίνετε και τα άλλα 80" Τέτοια ευγένεια.

Και φτάνω στο εξής συμπερασμα. Κάποιος μαλάκας πληρώνει κυνηγοσκυλα, μπουλντογκ και ντόπερμαν που τα ντοπάρει για να κάνουν τη δουλειά του. Να εκφοβίζουν τον πελάτη. Ενώ η ίδια η τράπεζα παραμένει Αγία.

 
At 9/18/2009 12:21:00 π.μ., Blogger Prokopis Doukas said...

To χειρότερο που έχω συναντήσει είναι να κάνεις φασαρία - και να μη σου τη χρεώνουν τελικά. Δηλαδή, αν δεν αντιδράσεις η προμήθεια είναι μια χαρά "νόμιμη", αλλά αν φωνάξεις, εξαφανίζεται. Ανατολίτικο παζάρι...

Ρωτώ λοιπόν εσάς τους νομικούς, αγαπητέ old boy και χασοδίκα: Αφού έχουν κριθεί τόσες φορές παράνομες και καταχρηστικές, ο νομικός μας πολιτισμός δεν διαθέτει ένα όπλο ώστε να τις ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙ να καταργήσουν αυτές τις προμήθειες;

 
At 9/18/2009 12:43:00 π.μ., Blogger FivosV said...

Νομίζω old boy ότι σου "απάντησαν" πολύ σωστά όλοι. Έχεις δίκιο για την αντίδραση αλλά για να πιάσει τόπο πρέπει να είναι παραγωγική. Κι ο υπάλληλος του γκισέ είναι σίγουρα ο λάθος στόχος. Ζητήστε να μιλήσετε με τον διευθυντή του υποκαταστήματος. Κάπου εκεί δίπλα θα περιφέρεται..

 
At 9/18/2009 12:51:00 π.μ., Blogger mitsaras said...

Δείτε κι εδώ.

 
At 9/18/2009 03:34:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Αντιλαμβάνομαι ότι οι ταμίες είναι οι τελευταίοι τροχοί της αμάξης. Δεν λέω ότι το ζήτημα πρέπει να περιοριστεί σε αυτούς. Τις δυο φορές που αντέδρασα έφτασα την μία μέχρι την Διευθύντρια του Καταστήματος (Εθνική, Υποκατάστημα Χαλκοκονδύλη) και την άλλη μέχρι τον Υποδιευθυντή (Εθνική, Υποκατάστημα Καλλιθέας). Το αποτέλεσμα είναι 1-1, ίσως δε να ήταν και 2-0 υπέρ μου, αλλά στην Καλλιθέα είχα ήδη φάει μια ώρα στην ουρά και δεν είχα άλλο χρόνο για μανούρα φτάνοντας ως το Διευθυντή, αφού έπρεπε να κάνω μια άλλη δουλειά και δεν προλάβαινα.
Αλλά ακόμη και στον ταμία να φωνάξεις θα σε ακούσουν άλλοι πέντε πελάτες γύρω σου.
Και αν αρχίσουν και οι ταμίες να ενοχλούνται ίσως κάποια στιγμή αντιδράσουν και αυτοί.
Και εν πάση περιπτώσει έχουν κι αυτοί συνδικαλιστικά όργανα και καλό είναι κάποια στιγμή να αρχίσουν να ευαισθητοποιούνται και για αυτά τα θέματα.
Αλλά η αντίδρασή αυτή (και το κείμενο αυτό) είναι κυρίως ομολογία προσωπικής ήττας. Είχα προτείνει παλιότερα έναν πιθανόν αποτελεσματικότερο τρόπο αντίδρασης, αλλά δεν το κυνήγησα και το άφησα κάτι λιγότερο από ημιτελές, ίσως γιατί η αδράνεια και η παραίτηση είναι η δεύτερη μου φύση.
Στο νομικό σκέλος τώρα, οι τράπεζες πατάνε στο ότι μολονότι έχουν χάσει τις υποθέσεις σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, έχουν προσφύγει στον Άρειο Πάγο και άρα οι αποφάσεις δεν έχουν καταστεί ακόμη αμετάκλητες.
Ο νόμος όμως (Ν 2251/94 άρθρο 10) λέει, ότι οι αποφάσεις του Αρείου Πάγου παίζουν ρόλο στο αν θα εκδοθεί Υπουργική Απόφαση που θα δίνει ισχύ νόμου στην απαγόρευση των σχετικών όρων, καθώς και στο αν ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει αποζημίωση για ζημιά που έχει ήδη υποστεί. Αυτό όμως ΔΕΝ σημαίνει ότι οι τράπεζες στο μεταξύ δικαιούνται να εξακολουθούν να εφαρμόζουν τους σχετικούς όρους. Δεν δικαιούνται και εφόσον τους το επισημαίνεις οφείλουν να απέχουν από την τελεσιδίκως κριθείσα παράνομη συμπεριφορά τους, αφού οι έννομες συνέπειες που προκύπτουν από τις αποφάσεις αυτές ισχύουν έναντι πάντων.
Έτσι τον ερμηνεύω το νόμο κι αν έχει κάποιος άλλη γνώμη ευχαρίστως να την ακούσω.

 
At 9/18/2009 08:35:00 π.μ., Blogger Snowball said...

Στη Eurobank, κατάστημα Αγίας Παρασκευής που πληρώνω εγώ το νοίκι δεν μας παίρνουν προμήθεια... Το καλοκαίρι που ήθελα να βάλω προκαταβολή για τις διακοπές σε λογαριασμό της Alpha Bank, κόντεψα να πλακωθώ με τον ταμία που ούτε λίγο ούτε πολύ μου είπε ότι δεν έχει σημασία η απόφαση του πρωτοδικείου πο πρωτοβάθμια έχει κρίνει παράνομη την κατακράτηση προμήθειας αλλά το αν θα έρθει εσωτερική εγκύκλιος της τράπεζας που θα καταργεί την προμήθεια...

 
At 9/18/2009 10:38:00 π.μ., Blogger αθεόφοβος said...

Έχοντας δημιουργήσει θέμα στην Alpha Bank που μου χρέωσε την προμήθεια,διαμαρτυρήθηκα, μου έδωσαν το τηλέφωνο του τμήματος παραπόνων,τους πήρα,μου είπαν θα μου απαντήσουν,μου απάντησαν μετά καμιά 10 μέρες,μου είπαν ότι νομίμως τα ζητάνε,πήρα και εγώ τηλεφωνο στον τραπεζιτικό διαμεσολαβητή και μου εδωσε την απάντηση ότι νομίμως τα ζητάνε γιατί έχουν προσφύγει στον Άρειο Πάγο και άρα οι αποφάσεις δεν έχουν καταστεί ακόμη αμετάκλητες.
ΟΛΕ!
http://atheofobos2.blogspot.com/

 
At 9/19/2009 12:49:00 μ.μ., Blogger Αθ. Αναγνωστoπουλος said...

Η λύση είναι εύκολη, ανέξοδη, χωρίς δικηγόρους και μαλακίες και την προσφέρει φυσικά η ελεύθερη αγορά: για όνομα, σήκω και φύγε από την Εθνική ρε Ολδβου και άλλαξε τράπεζα.

Θεωρείς σταλήθεια προτιμώτερο να τσακώνεσαι με υπαλλήλους, να συγχύζεσαι και να καταφεύγης σε ατελείωτες δικαστικές ενέργειες για να πετύχης κάτι που μπορεί να πετύχη πολύ πιο εύκολα ο ανταγωνισμός α) στο ατομικό σου επίπεδο αμέσως, β) στο γενικό επίπεδο σύντομα; Στο κάτω κάτω αν θέλουν κάποιες τράπεζες να χρεώνουν έξοδα λογαριασμού, προμήθειες και λοιπές απατεωνιές, με γεια τους με χαρά τους, φύγε, αυτό το κακό καπιταλιστικό σύστημα σου προσφέρει τόσες επιλογές, μια φορά που έχει σπάσει το καρτέλ και η συνενόηση θα το αφήσουμε ανεκμετάλλευτο;

 
At 9/19/2009 12:50:00 μ.μ., Blogger xasodikis said...

Λοιπόν, δεν το κατέχω σε βάθος το θέμα και επίσης δεν έχω καμία διάθεση να κάνω τον δικηγόρο των τραπεζών (του διαβόλου), αλλά μια που ανέφερες τη διάταξη έριξα μια ματιά και μου προέκυψαν οι εξής σκέψεις-παύλα-απορίες:
Λέει το άρθρο 10 παρ.20 ότι "Οι έννομες συνέπειες που προκύπτουν από την απόφαση αυτή ισχύουν έναντι πάντων, και αν δεν ήταν διάδικοι". Ναι, αλλά πότε, θέλω να πω σε ποιο στάδιο της δίκης; Ο νόμος δεν είναι και πολύ σαφής, διότι ο όρος "έννομες συνέπειες" υπερκαλύπτει την έννοια του δεδικασμένου, αλλά ο όρος "απόφαση" δεν διευκρινίζει αν πρόκειται για την πρωτόδικη, την τελεσίδικη ή την αμετάκλητη. Προφανώς η έννοια είναι ότι, όταν μια συλλογική αγωγή ευδοκιμήσει, δεν θα πρέπει όλοι οι καταναλωτές που δεν ήταν διάδικοι να ξανακάνουν τη διαδικασία εκ νέου. Αλλά από την άλλη, έχουμε να κάνουμε με κρίση περί καταχρηστικότητας ή μη ενός Γενικού Όρου Συναλλαγών, δηλαδή αυστηρά νομικό (τυπικό) θέμα που υπόκειται σε αναιρετικό έλεγχο. Κι αφού υπόκειται σε αναιρετικό έλεγχο, έχει μια λογική βάση ο ισχυρισμός ότι πρέπει να περιμένουμε την απόφαση του ΑΠ. Ή όχι; Δεν είμαι σίγουρος, εσύ πώς το έχεις σκεφτεί;

Στα αρνητικά των διατάξεων του νόμου είναι ότι ο Υπουργός "μπορεί" και δεν "υποχρεούται" να ρυθμίζει με αποφάσεις του τέτοια θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος που έχουν κριθεί με αμετάκλητες αποφάσεις. Κακώς, κατά τη γνώμη μου, δεν θα έπρεπε να έχει διακριτική ευχέρεια, θα έπρεπε να υποχρεούται. Αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα...

 
At 9/19/2009 05:04:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aθανάσιε, μα το θέμα είναι ακριβώς ότι πρόκειται για καρτέλ και για εναρμονισμένες πρακτικές.
Τώρα λες ότι υπάρχουν τράπεζες που δεν τις εφαρμόζουν.
Αυτό δεν το ξέρω, αλλά δεν το αμφισβητώ κιόλας.
Γράψτε τες να τις έχουμε υπόψη μας (σοβαρολογώ, δεν το λέω ειρωνικά).
Από εκεί και πέρα σε καμία δικαστική ενέργεια δεν κατέφυγα, αλλά είναι νομίζω σαφές ότι οι συλλογικές αγωγές που άσκησε η ΕΚΠΟΙΖΩ έχουν και παραέχουν νόημα.
Έχουν δε και αποτέλεσμα, μόνο που το αποτέλεσμα τους αργεί.
Ενδεχομένως δε (δεν το ξέρω, υποψία εκφράζω) οι τράπεζες που λες ότι δεν τους εφαρμόζουν τους καταχρηστικούς όρους, να το έκαναν κατόπιν των αγωγών της ΕΚΠΟΙΖΩ, προσφέροντας ως συναλλακτικό πλεονέκτημα κάτι που αργά ή γρήγορα θα απαγορευθεί πέραν από κάθε αμφισβήτηση ή (λιγότερο πιθανό βέβαια) για να γλιτώσουν πιθανές αγωγές αποζημίωσης.
Γενικότερα πάντως μιλώντας και χωρίς να έχεις εντελώς άδικο στα περί των επιλογών που προσφέρει το σύστημα, δεν παύει όλο αυτό να είναι λίγο θεωρητικό.
Δηλαδή, αν κάνω επαρκή και επισταμένη έρευνα αγοράς μπορεί να δω ότι δεν με συμφέρει να συναλλάσσομαι με την Εθνική αλλά με τη δείνα τράπεζα.
Αλλά ο ιδεατός καταναλωτής της οικονομίας αγοράς που δεν έχει άλλο πράγμα στο μυαλό του από το να συγκρίνει συνεχώς τις προσφορές των παραγωγών και αν επιλέγει την καλύτερη, είναι ένα πλάσμα που μάλλον δεν έχει να κάνει οτιδήποτε άλλο στη ζωή του και αφετέρου στην προκειμένη ας πούμε περίπτωση, ο εκμισθωτής του γραφείου μου έχει λογαριασμό Εθνικής, άρα εκεί πρέπει να πληρώνω το νοίκι.
Και όπως έγραψα στο ποστ το θέμα δεν είναι το 1,20. Τόσα χρόνια δεν το πλήρωνα λέγοντας ότι είναι λογαριασμός μου. Το θέμα είναι μια γενικότερη νοοτροπία αρμέγματος πέραν από κάθε έννοια καλής πίστης και συναλλακτικών ηθών.

 
At 9/19/2009 05:26:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Xασοδίκη, γνώμη μου είναι η εξής. Λέει η παράγραφος 16 του άρθρου 10 ότι με τη συλλογική αγωγή μπορεί να ζητηθεί:
α) η παράλειψη παράνομης συμπεριφοράς του προμηθευτή, ακόμη και πριν αυτή εκδηλωθεί,
β) χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης,
γ) τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων εξασφάλισης των απαιτήσεων του καταναλωτικού κοινού για την παράλειψη της παράνομης συμπεριφοράς ή τη χρηματική ικανοποίηση μέχρι την έκδοση εκτελεστής απόφασης και
δ)την αναγνώριση του δικαιώματος αποκατάστασης της ζημίας που υφίστανται οι καταναλωτές από την παράνομη συμπεριφορά.
Πάμε τώρα στην παράγραφο 20:
«Εφόσον καταστεί αμετάκλητη η δικαστική απόφαση επί συλλογικής αγωγής της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 16, ο ζημιωθείς καταναλωτής μπορεί, με βάση την απόφαση αυτή, να γνωστοποιήσει εγγράφως στον προμηθευτή, κατά του οποίου εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση, την απαίτησή του, αναφέροντας τα στοιχεία που την προσδιορίζουν».
Άρα το αμετάκλητο απαιτείται ΕΙΔΙΚΑ για την περίπτωση δ, ειδικά για την αποζημίωση.
Όπως το αμετάκλητο απαιτείται και για την (δυνητική πάντως όπως σωστά λες) έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.
Θεωρώ λοιπόν ότι όπου δεν απαιτείται ρητά το αμετάκλητο, ισχύ έχουν οι γενικές διατάξεις και άρα οι τελεσίδικες αποφάσεις αρκούν και περισσεύουν για να δεχθούμε ότι η κάθε τράπεζα οφείλει -εφόσον τουλάχιστον της επισημαίνεται από τον πελάτη- να παραλείπει την διαγνωσθείσα ως παράνομη συμπεριφορά της.
Άλλωστε η διάταξη της παραγράφου 16 γράφει: «Το δικαστήριο μπορεί να διατάξει την προσωρινή εκτέλεση της απόφασης. Οι έννομες συνέπειες που προκύπτουν από την απόφαση αυτή ισχύουν έναντι πάντων, και αν δεν ήταν διάδικοι».
Ισχύουν δηλαδή έναντι πάντως στην προσωρινά εκτελεστή πρωτόδικη, άρα κατά μείζονα λόγο ισχύουν και στην τελεσίδικη.
Με άλλα λόγια δεν συμφωνώ με τον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή, εάν όντως είπε έτσι στον Αθεόφοβο.
Εκτός αν κάτι μου διαφεύγει στην ερμηνεία του άρθρου, που και πάλι είμαι πρόθυμος να το ακούσω.

 
At 9/19/2009 05:26:00 μ.μ., Blogger Αθ. Αναγνωστoπουλος said...

H Eurobank σίγουρα δεν χρεώνει, για άλλες τράπεζες δεν ξέρω [κατά τα άλλα ο δημόσιος και στρατηγικός χαρακτήρας της ΕΤΕ μας μάρανε]. Έχεις δίκιο για το θέμα του εκμισθωτή, μου έχει τύχει και μένα για να πληρώσω ξενοδοχείο. Δως του τα μετρητά, πες του το πρόβλημα, βρες μια λύση με αυτόν. Η προμήθεια σε χάλαγε, οι δύο ώρες στην ουρά όχι; Έλεος πια με την Εθνική, άλλη τράπεζα δεν ξέρουν οι συνταξιούχοι;

Γενικώτερη παρατήρηση: η λέξη υπερκέρδη πηγαίνει μαζί με την λέξη υπερφόροι, να μην ξεχνιώμαστε.

 
At 9/21/2009 08:49:00 μ.μ., Blogger xasodikis said...

Χμμμ, ναι. Εμένα με πείθει αρκετά αυτό το σκεπτικό, αν και θα ήθελα ν' ακούσω και το σκεπτικό του Μεσολαβητή περί του αντιθέτου.

 
At 10/08/2009 12:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ποιος λέει ότι h eurobank δεν χρεώνει? μια χαρά χρεώνει - το πολύ πολύ να εξαρτάται από τον υπάλληλο και το κατάστημα.
η πολιτική είαν ότι χρεώνει στον γκισε, απλά δεν χρεώνει από όσο γνωρίζω στο αυτοματο μηχανημα μεσα στην τραπεζα.

 
At 10/17/2009 11:16:00 π.μ., Blogger BΙΟΤΕΧΝΕΣ said...

όταν το μάτι θα γυρίσει, και το μυαλό θα θολώσει, και τα όπλα ως έσχατη λύση θα μας οδηγήσει στην "ηρωική έξοδο" κατά σειρά θα γκρεμίσουμε - με την μέθοδο της πυρπόλησης τράπεζες, ικα, οαεδ, κεπ.

καλημέρα και καλώς σε βρήκαμε.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home