Η Δημοκρατία ως Καθεστώς
«Μαύρο φίδι που τους έφαγε, τον Απόστολο Δοξιάδη, τον Τάκη Θεοδωρόπουλο και τον Πέτρο Μάρκαρη. Από την επόμενη ημέρα της δημοσίευσης της επιστολής τους με την οποία καυτηρίαζαν τις διακοπές θεατρικών παραστάσεων άρχισαν τα όργανα. Στο Διαδίκτυο, στα μπλογκ. Πολλές (λεκτικές) επιθέσεις έφτασαν στα όρια του χυδαίου, αντίδραση περίπου αναμενόμενη, που ενθαρρύνεται από τη δυνατότητα διατήρησης της ανωνυμίας στις κοινότητες των ηλεκτρονικών ημερολογίων».
Ενδεχομένως να πρόκειται για αντικειμενική και μετριοπαθή εκτίμηση των ποστ και των σχολίων που γράφτηκαν σε σχέση με την επιστολή, με αποτέλεσμα ο αναγνώστης της «Καθημερινής», που δεν τα έχει διαβάσει, να σχηματίζει μια εικόνα η οποία αντανακλά επακριβώς το πολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο κινήθηκε η κριτική της επιστολής.
Ενδεχομένως πάλι το πρόβλημα να μην είναι τόσο η δυνατότητα διατήρησης της ανωνυμίας στις κοινότητες των ηλεκτρονικών ημερολογίων, όσο το ότι έληξε οριστικά και αμετάκλητα η δυνατότητα διατήρησης του μονοπωλίου του λόγου στις κοινότητες των παραδοσιακών ΜΜΕ, η δυνατότητα δηλαδή περιχαράκωσης του λόγου και του αντιλόγου μόνο μεταξύ μερικών δεκάδων προνομιακών συνομιλητών, που μιλούν έμπλεοι επώνυμου κύρους από καθέδρας, ενώ στους αναγνώστες της εφημερίδας παραχωρείται μισή σελίδα όπου φιλοξενούνται οι σύντομες επιστολές του πόπολου.
Ο αρθογράφος συνεχίζει σε άλλο σημείο του άρθρου του κι αφού έχει προηγουμένων μιλήσει για την θολή επαναστατικότητα των δρόμων: «Το ξέρω, ακούγομαι σαν «γέρος», αλλά δεν βλέπω μεγάλη ελπίδα στις τραμπουκικές εισβολές σε κάθε είδους χώρους όπου, εννοείται, η δημοκρατία πάει περίπατο. Δεν βλέπω μεγάλη διάθεση για διάλογο, αλλά θυμωμένους, αλαζονικούς μονολόγους με τους οποίους καταργούνται δικαιώματα, εγγεγραμμένα στο DNA των αστικών δημοκρατίων εδώ και αιώνες».
Διάθεση για διάλογο - θυμωμένοι αλαζονικοί μονόλογοι.
Φεύγοντας από τον συγκεκριμένο αρθογράφο και μιλώντας γενικότερα, θα μπορούσε κανείς να δει το εξής σχήμα:
Πλιάτσικα και κάψιμο καταστημάτων = κοινό ποινικό δίκαιο.
Μολότωφ και πέτρες σε αστυνομικούς = απόλυτα καταδικαστέα ανεξαρτήτως αφορμής.
Διαδηλώσεις = νεκρώνουν τα μαγαζιά, εμποδίζεται η κυκλοφορία στην πόλη.
Κατάληψη ΕΡΤ και ραδιοφωνικών σταθμών = βία και φασισμός.
Διακοπή παραστάσεων = προσβολή της ελευθερίας της έκφρασης, της τέχνης, της καρδιάς της δημοκρατίας.
Γενικό επιχείρημα: γυμνή οργή - θολή επαναστατικότητα, μα δεν υπάρχουν αιτήματα, μα πού είναι ο λόγος;
Ύπαρξη αντεπιχειρημάτων σε ποστ που μιλούν για εξέγερση: ανωνυμία, χυδαιότητα, μα πώς να συνομιλήσεις με αυτούς;
Όταν έγραψε ο Φουκουγιάμα για το «Τέλος της Ιστορίας» τον έφαγαν και δικαίως. Αν όμως η Ιστορία δεν έχει τελειώσει οικονομικά, δεν έχει τελειώσει και πολιτειακά, που πάει να πει ότι η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς με κανόνες και θεσμούς οι οποίοι ήταν κάποτε σε κίνηση και πια πάει πάγωσαν, αλλά κάτι ουσιαστικότερο και βαθύτερο, που απαιτεί να κάνεις κάθε φορά διάκριση ανάμεσα στις μορφές διαμαρτυρίας και που εν πάση περιπτώσει αξιώνει εκεί που υπάρχει ο λόγος αντί να τον απαξιώνεις -και δη διαστρεβλωτικά- να προσπαθείς να τον αφουγκραστείς και να τον αντικρούσεις, ώστε να οδηγηθείτε ίσως διαλεκτικά κάπου, γιατί σε τελική ανάλυση όλοι στο ίδιο δημοκρατικό στρατόπεδο είστε, εκτός κι αν τα στρατόπεδα είναι άλλα, εκτός κι αν το ένα στρατόπεδο ζητά να μην υπάρχει η παραμικρή αλλαγή στους όρους με τους οποίους διεξαγόταν μέχρι πριν λίγα χρόνια ο δημόσιος διάλογος, ήτοι μέσω επίσημων καναλιών, στηλών εφημερίδων, σωματείων με σφραγίδα πρωτοδικείου κι εκπροσώπων κομμάτων.
39 Comments:
πού είναι ο e-κούγιας να σε κατηγορήσει για μαυροφιδοφοβικό..
Νομίζω ότι έχει δίκαιο ο κ. Δ. Ρηγόπουλος να διαμαρτύρεται στην σημερινή Καθημερινή για τους τραμπουκισμούς (όπως τους χαρακτηρίζει, χωρίς όμως να χρησιμοποιεί τον όρο) μερικών που καταχρώνται της ψευδωνυμίας και της ανωνυμία που τους εξασφαλίζει ο ιστοχώρος.
Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία προύποθέτουν ήθος. Όι στερούμενοι ήθους σχολιαστές στο διαδίκτυο δεν διαφέρουν από τους παλαιούς λιβελλογράφους;
Η ελευθερία της εκφράσεως είναι βεβαίως ιερό δικαίωμα στα δημοκρατικά καθεστώτα. Πλην όμως όταν αναφέρεσαι εξυβριστικά και συκοφαντικά εις βάρος τρίτων δεν πρέπει να το κάνεις επωνύμως ώστε να έχεις και την ευθύνη των πράξεών σου;
θα συμφωνήσω με αρκετά με τον χρήστο βαρδάκα περί της ανάγκης να είσαι επώνυμος όταν κρίνεις αρνητικά και δημόσια
θα σύμφωνησω όμως και τον oldboy.δεν τους αρέσει ότι οι μπλόγκερς τους παίρνουν τη δουλειά.
και σόρυ χρήστο βαρδάκα αλλά όλοι οι μπλογκερς δεν πρέπει να μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι.
ο τρόπος που εξέφρασε τη γνώμη του ο ολντμπόι δεν ήταν ούτε συκοφαντικός ούτε χυδαίος ούτε υβριστικός.πιθανών άλλων μπλογκερς να ήταν.
o αρθρογράφος της καθημερινής δεν κάνει διάκριση όταν αναφέρεται στη φάση.
(κάνω για ηλώυερ ολδβόι?)
κατά τ άλλα η γνώμη μου είναι ότι η δημοκρατία τα φάγε τα ψωμιά της και θα πρέπει να κυβερνώμαστε από σύμβούλια think tank ανθρώπων που είναι εξπερτς στους τομείς τους και που βαθμολογούνται με κριτήρια ηθικής, γνώσης, συμπόνοιας κλπ
το χουμε δει το παρόμοιο σε πολλές ταινίες ε.φ. και νομίζω είναι το επόμενο βήμα στα πολιτειακά μπας και δούμε φως στα οικονομικά ή τα περιβαλλοντικά ή τα της παιδείας ή τα της υγείας ή τα της δημόσιας τάξης
σύμβούλιο με εξπερτς
Η ανάγνωση του διαδικτύου και η αναγνώριση του πεδίου (Πολύδωρα, πες αλεύρι!) είναι δύσκολο πράγμα για μυαλά που έχουν παγώσει τις εικόνες τους.
(δεν μπορώ να το εξηγήσω απλούστερα)
Φυσικά και συμφωνώ με όλα όσα γράφεις Ο.Β. και με τον τρόπο που τα γράφεις.
..με την ευκαιρία, Καλή Χρονιά! :)
Μόνο που δεν τα γράφει ως αντικειμενικός παρατηρητής, αλλά ως μπλογκερ που γράφει και σε δύο έντυπα.
Κρίνων, ενώ βρίσκεται στη θέση του κρινομένου.
«Η ανωνυμία και η ψευδωνυμία προύποθέτουν ήθος. Όι στερούμενοι ήθους σχολιαστές στο διαδίκτυο δεν διαφέρουν από τους παλαιούς λιβελλογράφους;
Η ελευθερία της εκφράσεως είναι βεβαίως ιερό δικαίωμα στα δημοκρατικά καθεστώτα. Πλην όμως όταν αναφέρεσαι εξυβριστικά και συκοφαντικά εις βάρος τρίτων δεν πρέπει να το κάνεις επωνύμως ώστε να έχεις και την ευθύνη των πράξεών σου;»
Xρίστο Βάρδακα, σε όλα αυτά που λες εννοείται ότι με βρίσκεις σύμφωνο.
όπου γάμος και χαρά, η Κοντύλω πρώτη!
τσουπ, πετάχτηκε πάλι!
για να σου κάνει ενέσεις αναγνωσιμότητας, εννοείται, ολντμπόι!
P.G.
Ενα βασικό συστατικό της διαδικτυακής μαγειρικής είναι η αναγνώριση του κειμένου ως πρωτεύοντος. Ο γράφων/σχολιάζων μπαίνει στο περιθώριο, σε δεύτερη και τρίτη μοίρα δλδ. Ο αναγνώστης (πρέπει να) αποκτά σιγά σιγά την εμπειρία να ξεχωρίζει τα κείμενα, να αντιλαμβάνεται όσα τα κείμενα εννοούν και όχι να ψάχνει ποιος τα έγραψε και γιατί και με ποιο σκοπό, κλπ κλπ. Διαφορετικά, με τη δημιουργία εικόνων δλδ πίσω από τις γραμμές (ή και ανάμεσα σε αυτές) πέφτει σε παγίδες άκρως επικίνδυνες για το νου και τη ψυχή του.
Αποφεύγετε λοιπόν, να σχηματίζετε εικόνες. Αυτή ήταν η πρώτη συμβουλή που μου έδωσε η 13χρονη (τότε) κόρη μου, όταν πρωτομπήκα πριν 14 χρονάκια στα διαγαλαξιακά κύματα, και ομολογώ ότι δυσκολεύτηκα αρκετά να την εφαρμόσω. Μου πήρε μια βδομάδα!
Σήμερα, βρίσκω ότι είναι η πιο χρήσιμη συμβουλή και για τούτο σας τη προτείνω.
Καλή Χρονιά σε όλους! :)
..για απλοποίηση, σκεφτείτε να διαβάζετε ένα βιβλίο ψάχνοντας ταυτόχρονα με το νου σας τι έκανε ο συγγραφέας όταν το έγραφε, τι σόι χαρακτήρας ήταν, τι πίστευε, ποια ήταν η σωματική του κατάσταση, αν ήταν υγιής ή συναχωμένος, αν δούλευε σε πέντε άσχετες ή σχετικές δουλειές, αν ήταν ωραίος, κοντός, ψηλός, με γαλανά μάτια, άσχημος, χοντρός, αλλοίθωρος, κλπ κλπ... Σκετη παράνοια λέμε..
Οταν πάψουμε να σχηματίζουμε εικόνες -πράγμα δύσκολο, δεν το αρνούμαι- θα λήξει ομαλά ο προβληματισμός και η αναφορά σε ανωνυμίες, ψευδωνυμίες και "πραγματικά" ονόματα.
Καθε μέρα έβλεπα τόσα "πραγματικά" και "επώνυμα" προσωπεία στη τιβί, που σιχάθηκα τη ζωή μου, λέμε τώρα...
Η σαπίλα έχει αρχίσει να βασίζεται γερά πάνω στην επωνυμία, δεν το έχει καταλάβει κανείς μέχρι τώρα;
(σόρρυ για το σεντόνι, που μπορεί να είναι και άσχετο)
Ροδια, είμαστε συνομήλικοι.
Αυτό πάλι τι είναι; Mεταφορική χρήση τίνος όρου; Μα, δεν έχει τέρμα η γελοιότητά σου;
Ροδιά, κάθε άλλο παρά άσχετο ήταν το σεντόνι σου :)
@Old boy
Είμαι ψηφιακά συνομήλικος με τη Ροδιά. Πριν 14 χρόνια πρωτομπήκα. Που βρίσκεις την γελοιότητα σε αυτο;
Συνομήλικος και ψηφιακά συνομήλικος σημαίνουν το ίδιο πράγμα; Μήπως πρέπει να έχουμε μαντικές ικανότητες;
Απολύτως λογικό ακούγεται να κάνει ο καθένας κατάληψη όποτε του γουστάρει. Ανετα θα μπορούσαν ας πούμε να πιάσουν και οι γιψοσανιδάδες το Ηρώδειο σε βραδιά παράστασης. Αφού έχουν αίτημα. Ξέρετε πόσο έχει πάει η γιψοσανίδα την σήμερον ημέρα;
----
Aγαπητέ κύριε Οld boy, δεν σας γράφω συχνά. Μου είστε ωστόσο συμπαθής. Tα τελευταία δύο πόστ σας όμως, ανήκουν στην κατηγορία "Analysis - paralysis".
Καλή Χρονιά:)
Mosaic
Και βεβαίως δεν αναφερόμουν στον Old Boy όταν εσχολίαζα τους υβριστές και συκοφάντες blogers. Προς θεού!!
Συμφωνώ μάλιστα μαζύ του ότι μέρος της κριτικής που ασκούν τα ΜΜΕ κατά των blogs οφείλεται στο κίνδυνο που νομίζουν ότι αντιπροσωπεύει για τα συμφέροντά τους (των ΜΜΕ) το διαδίκτυο.
Αν οι γυψοσανιδάδες επέλεγαν τη συναυλία π.χ. του Yanni στο Ηρώδειο για να γνωστοποιήσουν τα αιτήματά τους στο φιλόμουσο κοινό, δύσκολα θα τους μεμφόμουν.
Από τη συζήτηση βρήκα καταρχήν πολύ ενδιαφέρουσα την άποψη της ροδιάς:
«Καθε μέρα έβλεπα τόσα "πραγματικά" και "επώνυμα" προσωπεία στη τιβί, που σιχάθηκα τη ζωή μου, λέμε τώρα...
Η σαπίλα έχει αρχίσει να βασίζεται γερά πάνω στην επωνυμία, δεν το έχει καταλάβει κανείς μέχρι τώρα;»
...Και μάλλον δεν έχει αρχίσει να βασίζεται θα έλεγα, αυτή είναι η βάση της αρκετά χρόνια τώρα.
Τη «διακυβέρνηση από θινκ τανκ» τη θεωρώ σαν ολιγαρχία άλλου είδους, ολιγαρχία «ειδικών», που ξέρουν αυτοί ποιο είναι το σωστό και πιο το λάθος για τους άλλους, τους άσχετους. Αν κάτι έχει φάει τα ψωμιά του είναι η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, που διαφέρει απείρως από την αυθεντική έννοια της δημοκρατίας.
Και τέλος συμφωνώ με τον old boy για την διαλεκτική διαδικασία που θα οδηγήσει σε νέα συμπεράσματα και νέες αρχές.
Αν δεν κάνω λάθος υπάρχει ο όρος αυτοθέσμιση γι΄αυτό, μια κοινωνία δημιουργεί μόνη τους θεσμούς της και τους κανόνες της.
Όταν ο "λαός" -που "έχει οξυμένα αντανακλαστικά και ξέρει να κρίνει"- ή το "κοινό" εκφράζονται, κανείς δεν περιμένει κάποιο κείμενο με 500.000 υπογραφές επώνυμων πολιτών για να αφουγκραστεί το μήνυμα. Που μπορεί να είναι ευχάριστο ή δυσάρεστο, ήπια ειπωμένο ή επιθετικά. Όσο το πλήθος αποτελείται από μια άμορφη μάζα αποκτά μια ιερότητα.
Όταν, όμως, δίνεται η δυνατότητα να ενισχυθεί αυτή η φωνή (μέσω του web ας πούμε)και να γίνουν ορατές οι μονάδες που αποτελούν αυτή τη μάζα, τα κριτήρια αλλάζουν. Πρέπει να υπογράψεις: "Είμαι ο Τάδε Ταδόπουλος, υδραυλικός, όνομα πατρός Φούφουτος, γεννηθείς το 1910, ύψος 1,40 και πιστεύω πως το κείμενο των τριών ήταν ανοησία". Αναρωτιέμαι: σε περίπτωση θετικών αντιδράσεων και επαίνων, θα ένιωθε κάποιος την ανάγκη να ξέρει το ονοματεπώνυμο αυτών που επικροτούν τις απόψεις του; θα τον έθιγε η ανωνυμία τους; Ως δια μαγείας το πλήθος είναι "λαός" όταν συμφωνούμε μαζί του -συνήθως κατόπιν εορτής- και "μάζα" όταν διαφωνούμε.
Το μόνο που βλέπω είναι τρόμος μπροστά στην αδυναμία διαχείρισης των νέων κανόνων του δημόσιου λόγου. Και η αγωνία μήπως κάποιοι βρωμεροί, άπλυτοι αλλαζόνες μας πάρουν την καθέδρα.
Δεν γνωρίζω αν η Ελλάδα έχει εδώ και αιώνες DNA αστικής δημοκρατίας (ίσως να διάβαζα τα λάθος βιβλία ιστορίας) αλλά, μελετώντας έγκριτους επώνυμους δημόσιους άνδρες, ενημερώνομαι! Μαθαίνω πως το "αστυνομικό κράτος της Δεξιάς" είναι μύθος, δεν υφίσταται πλέον. Μαθαίνω πως όσοι διαφώνησαν με το κείμενο των τριών έχουν "καθαγιάσει" την "θολή επαναστατικότητα του νεολαιίστικου/αντιεξουσιαστικού/φοιτητικού κινήματος". Διότι οι έγκριτοι άνδρες ξέρουν από επαναστατικότητα και ξεχωρίζουν την θολή από την άλλη, την καλή. Και ξέρουν πού ανήκουμε κι εμείς οι ανώνυμοι. Μπουχτίσανε από αντίσταση και δεν τους περισσεύει -που έλεγε το τραγούδι. Και επιθυμούν να γίνει κάτι με τους εξαγριωμένους που εμποδίζουν τον κόσμο να ψωνίζει νόμιμα την Κυριακή στην Ερμού.
[Ο "κόσμος" δεν είναι θυμωμένος και αλλαζόνας: "κόσμος" is good.]
"Διαδηλώσεις = νεκρώνουν τα μαγαζιά, εμποδίζεται η κυκλοφορία στην πόλη."
Μια μικρή παρατήρηση!
Οι “Διαδηλώσεις” έτσι όπως γίνονται ,σχεδόν καθημερινά στην Αθήνα, κάνουν και κάτι άλλο , πολύ πιο σημαντικό, που μάλλον αγνοήσατε....δλδ απλά ΣΚΩΤΏΝΟΥΝ
Εκτός και αν δεν γνωρίζετε ότι καθημερινά μεταφέρονται με άμεση ανάγκη ιατρικής φροντίδας δεκάδες συνάνθρωποι μας, με ασθενοφόρα, ΙΧ κλπ, και συχνά , εξ αιτίας 200 ή 300 ανθρώπων που έχουν κλείσει κεντρικούς δρόμους , για τα όποια αιτήματά τους, πεθαίνουν , ενώ θα μπορούσαν να σωθούν.....
Αλλά αυτοί οι θάνατοι είναι ανώνυμοι και χωρίς σφαίρες , άρα μάλλον δεν μετράνε......
"Αλλά αυτοί οι θάνατοι είναι ανώνυμοι και χωρίς σφαίρες , άρα μάλλον δεν μετράνε......"
Αγαπητέ glam, από ποιό σημείο του post ή της κουβέντας βγάζεις αυτό το συμπέρασμα; Έχεις κάποια πρόταση που θα έλυνε το πρόβλημα που θέτεις;
Όταν τα ασθενοφόρα δεν εμποδίζονται, φθάνουν στα νοσοκομεία μας όπου -λόγω κακής οργάνωσης, κακοδιαχείρησης και ελλειπών μέσων- πεθαίνουν κατά δεκάδες κάθε μέρα. Έχεις να προτείνεις κάτι γι αυτό;
Glam, αφού πάντως η από εδώ πλευρά επικαλείται διαρκώς το Σύνταγμα και τη νομιμότητα, οι διαδηλώσεις είναι συνταγματικό δικαίωμα.
Και οι μπλογκέρ πανηγυρίζουν.
Ο καθεστωτικός λόγος καταργήθηκε.
Τέλος το 1984. Τα επίσημα κανάλια, οι εφημερίδες. Ο λόγος σε εμάς.
Αλλά ποιός Λόγος, old boy?
Μάλλον η έλλειψη λόγου, η έλλειψη αστικής ειρήνης και η έλλειψη ελευθερίας. Και όλα αυτά τα παιδιά που χειροκροτούν το τέλος του παλαιού κόσμου, θα έχουν, με την βοήθεια των "πνευματικών" τους ταγών, συμβάλλει άθελά τους στην αυγή μίας νέας κοινωνίας που θα έχει για σύνθημά του αυτό που τόσο εύγλωττα περιέγραψε ο Eric Blair στο αριστούργημά του:
War is Peace
Freedom is Slavery
Ignorance is Strength.
Αλλά που καιρός για διάβασμα.
Καλή χρονιά.
Winston Smith
O δικός μου λόγος αριθμεί 1.427 ποστ. Μπορεί να είναι λόγος γεμάτος ηλιθιότητες. Σίγουρα έχει ΚΑΙ ηλιθιότητες. Λόγος είναι όμως. Με λόγο και διάλογο στα σχόλια κάτω από σχεδόν κάθε ποστ.
Αν λοιπόν ψάχνεις για οργουελιανές αναλογίες βρες τες στο ότι βαφτίζεις 4 χρόνια μπλόγκιν ως έλλειψη λόγου.
Και είμαι ένας. Υπάρχουν χιλιάδες που μπλογκάροντας λόγο και ιδέες παράγουν, μεταδίδουν, κυκλοφορούν, δοκιμάζουν. Ανάμεσά τους εννοείται και πάμπολλες ηλιθιότητες. Αλλά όχι μόνο.
Τέλος, δεν ξέρω ποιός χειροκροτεί το τέλος του παλιού κόσμου, ποιός είναι ο πνευματικός τους ταγός και όλα αυτά τα μαξιμαλιστικά.
Το μόνο που ξέρω είναι ότι ο δημόσιος λόγος δεν ανήκει πλέον στους λίγους.
Αν αυτό είναι έλλειψη ελευθερίας και αστικής ειρήνης, οκ τότε να κάνεις ό,τι μπορείς για να επιστρέψει η ελευθερία και η αστική ειρήνη.
Ως μέλος του ανώνυμου διαδικτυακού πόπολου, πειράζει που σνομπάρω τους 'επώνυμους' συντάκτες των εφημερίδων; Αναρωτιέμαι γιατί αφιερώνεις ένα ολόκληρο ποστ σ' έναν από δαύτους, τη στιγμή που ο ίδιος δεν αφιερώνει παρά μόνο μερικές αράδες στους ανώνυμους διαδικτυογράφους συνολικά. Μήπως του δίνεις περισσότερη σημασία απ' όση χρειάζεται;
;-)
Αγαπητέ Γεράσιμε,
Το να σνομπάρεις συλλήβδην και αθρόως, δεν λέει τίποτε - αν και στην περίπτωση αυτού του άρθρου, ίσως έχεις δίκιο. ;-)
Σωστά τα λέει ο old boy, ο λόγος δεν ανήκει πια σε λίγους, "επιλέγμένους". Κι αυτοί όμως δεν ήταν πια λίγοι: Κάποτε (πριν από 30 χρόνια) οι πολιτικοί συντάκτες ήταν "κλειστό κλαμπ γερόντων" που αντιδρούσε σθεναρά σε κάθε new entry. Ήδη, πριν την εμφάνιση του ιντερνετ, οι αρθρογράφοι ήταν πολλοί - και οι φωνές τους "ακύρωναν" η μια την άλλη ή τέλος πάντων υπήρχε πληθώρα απόψεων.
Τώρα, όπως υπάρχουν στον τύπο δεκάδες εκπρόσωποι της τηλεοπτικής γελοιότητας, υπάρχουν και οι οάσεις, όπως αυτές του Τσίμα, του Γεωργελέ και μερικών ακόμα. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα...
Με όλη την αγάπη και ευχές για τον καινούργιο χρόνο!
Ένας φίλος
Αγαπητέ φίλε, για να ισοπεδώσεις πρέπει να υπάρχει κάτι για να ισοπεδωθεί. ;-)
Καλή σου χρονιά!
εγώ πάντως έχω σταματήσει να διαβάζω εφημερίδες εδώ και καιρό. τα μπλογκ έχουν παίξει μεγάλο ρόλο σ' αυτό.
μετά από έναν old-boy, έναν thas, έναν κουκουζέλη, έναν τάλω, έναν γιώργο (από το reality tape), τι να μου πει ο κάθε πρετεντεράκος...
Διαβάζω τακτικότατα τα ποστ του Old Boy,εκτιμώ ιδιαίτερα την σκέψη του και τον λόγο του. Επιτρέψτε μου να καταθέσω την διαφωνία μου στο εξής: η δημοκρατία προέρχεται από εμάς και τον λόγο-μας που βγαίνει από το πρόσωπό-μας και όχι τις μάσκες-κουκούλες-μας (επιτρέψτε μου να θεωρώ πως και ο υπολογιστής λειτουργεί ως μάσκα-κουκούλα).
Με φιλικούς χαιρετισμούς και τις θερμές ευχές μου σε όλους για το νέο έτος
κάποιος πρέπει να σου μιλήσει για την "ελληνική νομαρχία" ανωνύμου έλληνος..
Ορισμένοι υποστηριχτές της δημοκρατίας, όπως λ.χ. οι τρεις θλιβεροί μαλάκες, ξεχνούν - αν και εμβριθείς λόγιοι τρομάρα τους - πως η δημοκρατία χτίζεται με αγώνες. Κι όταν λέμε αγώνες δεν εννοούμε αυτό που λένε ο βολεφτές "μετερίζι" εννοώντας το βολεφτικό έδρανο από το οποίο ψηφίζουν διαρκώς αυξήσεις στους δικούς τους μισθούς.
Σίγουρα η κουκουλοφορία δεν είναι δημοκρατική μέθοδος, εκτός από την περίπτωση που αποτελεί τρόπο προφύλαξης από τους μανιώδεις ψεκαστές του κόσμου με ληγμένα χημικά.
Όμως, ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΙΡΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ, με ποιούς ... διάφανους τρόπους έκλεισε π.χ. η έρευνα για τις υποκλοπές; Με ποιους ... διάφανους τρόπους αιχμαλωτίστηκε κοσμάκης στη χρηματιστηριακή φούσκα; κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.
Ων ουκ έστι ο αριθμός τα κρατικά ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΑΤΑ, κι εσεις σκίζετε τα αρμάνι σας για τη διακοπή 2 θεατρικών έργων και κάποιες ανώνυμες βρισιές στο διαδίκτυο.
ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ!!!
Tι συζητάμε τώρα όλα είναι συσχετισμός δυνάμεων. Θα μπουν να δούν το έγκλημα στη Γάζα 12 άτομα δηλ 3'4 παγκόσμια μέσα cnn, bbc,al jazeira και ίσως το Γαλλικό. Οι κρατούντες λογοκρίνους εκατομύρια απόψεις όλο το χρόνο. Δημοκρατικό είναι να παρεμβαίνεις στο διάλλειμα στο Μέγαρο, να γιαουρτώνεις με γιαούρτη Ασημακόπουλου ή Ρούμελη ποτέ Φαγε ή Δέλτα.......
Εννοείται ότι η έλλειψη λόγου δεν αναφερόταν σε εσένα αξιότιμε οικοδεσπότη, αλλά σε αυτούς που καταστρέφουν, καίνε, πυρπολούν και τα συναφή. Άλλωστε δεν νομίζω ότι το ποστ μίλαγε για τον εαυτό σου, αλλά εγκωμίαζε αυτούς που διακόπτουν παραστάσεις, έτσι δεν είναι; Άντε πολύ κράτησαν η δημοκρατία και το θεάτρο, να βρούμε άλλα πολιτεύματα. Η θέση μου ήταν, old boy, ότι οι καταστροφείς δεν είχαν και δεν έχουν λόγο.
Καλή χρονιά σε όλους.
Σχετικά με το θέμα, νομίζω πως όλοι μας λίγο πολύ (με εξαιρέσεις που δεν ανατρέπουν τον κανόνα) αιασθανόμαστε λιγάκι καθεστωτικοί, μόλις πιάσουμε ενα μινιμουμ αμοιβής και προσωπικής ευδαιμονίας. Κλεινόμαστε στην ομορφη αυτή φουσκα κι εξω πέφτουν ρουκέτες, μολοτοφ, πετρες, καντήγλια, δεν ξερω τι, αλλα εμείς εκεί, στο καθεστώς του ενός.
Ή δημοκρατία μας δεν κινδυνεύει ουτε απο τους επωνυμους, ουτε απο τουςν ανωνυμους ούτε καν απο τις ρουκετες, απο εμάς τους ίδιους κι απο τον καθένα στο βαθμό που ανάγει το κρατίδιο του σε κλειστό σύμπαν νομίζω κινδυνεύει.
Ολντ μπού θα στο επαναλαμβάνω σε καθε ευξαιρία: το νου σου (και μου, και μας) στο παιδί!
(Στο επαναλαμβάνω για να τ ακουω, μη νομίζεις)
Χαιρετισμούς
νιώθω ότι κάπου ωραία το πήγαινες αλλά σα να το άφησες στη μέση...
καλη χρονιά παλιόπαιδο!
Mάο, θα μείνω πάντα ημιτελής κι ανάξιος εκφραστής των μακρυσμένων στοχασμών και των γαλάζιων ποστ μου ;) Καλή Χρονιά και σε σε.
Noμάδα προστιθέμενης αξίας, τα πάντα όλα το σχόλιό σου.
Αντιχολέρα, αποκαλώντας τους «τρεις θλιβερούς μαλάκες» δίνεις δικαιολογία στον αρθογράφο να γράφει όσα γράφει. Δεν είναι τόσο θέμα καθωσπρεπισμού, όσο το να κάνουμε όλοι μια προσπάθεια να μην έχουν από πουθενά δικαιολογία να απαξιώνουν τον όποιο λόγο και διάλογο κινείται διαδικτυακά.
Φίλε, δεν πρόκειται καν για ελάχιστες οάσεις, αλλά κατά τη γνώμη μου για σημαντικό ποσοστό αρθρογράφων που ο λόγος τους έχει και αξία και κύρος. Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να σνομπάρουμε συλλήβδην και αυτό μάλιστα είναι που με πειράζει όταν διαβάζω άρθρα σαν το επίμαχο τα οποία σνομπάρουν από την ανάποδη.
"στο καθεστώς του ενός"
Ωω!
[Μετά σοβαρότητας και άνευ ειρωνίας]
oi apopseis eina wfelimes mono otan einai diaforetikes, se auto sigoura simbalei i blogosfera
@ανωνυμε των 1.52
λογος ειναι κι αυτος,( πιο καυτος πιο ηχηρος πιο οργισμενος) που απευθυνεται σε ωτα μη...ακουοντων...
Καμια φορα μπορει να ξεφυγει λιγο η πολυ αλλα τι να κανουμε?
ας προσεχαν οι μη ακουοντες!
και κατι αλλο ,που θα ..σκασω αν δεν το πω.
πολλοι μιλησαν για το πανώ στην ακροπολη και διαφωνησαν,αισθανομαι κι εγω την υποχρεωση να διαφωνησω.
γιατι σε μονο τεσσερις γλωσσες το -αντισταθειτε-?
αραβικα? κινεζικα ?ρωσικα κλπ?
Α.Γ.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home