Κυριακή, Οκτωβρίου 12, 2008

Government intrusion into market efficiencies

«Corruption charges. Corruption? Corruption ain't nothing more than government intrusion into market efficiencies in the form of regulation. That's Milton Friedman. He got a goddamn Nobel Prize. We have laws against it precisely so we can get away with it. Corruption is our protection. Corruption is what keeps us safe and warm. Corruption is why you and I are prancing around here instead of fighting each other for scraps of meat out in the streets. Corruption is why we win».
---
«Κατηγορίες για διαφθορά. Διαφθορά; Η διαφθορά δεν είναι τίποτα άλλο από ένα εφεύρημα για την αυθαίρετη εισβολή της κυβέρνησης στην αποδοτική λειτουργία της οικονομίας, με την μορφή ελεγκτικών κανόνων. Ο Μίλτον Φρίντμαν το 'πε αυτό. Και κέρδισε το Νόμπελ. Έχουμε νόμους εναντίον της διαφθοράς, ακριβώς για να μπορούμε να ενεργούμε διεφθαρμένα χωρίς κυρώσεις. Η διαφθορά είναι η προστασία μας. Η διαφθορά μάς παρέχει ασφάλεια και ζεστασιά. Η διαφθορά είναι αυτή που επιτρέπει σε σένα και μένα να συζητάμε τώρα με στόμφο, αντί να παλεύουμε στους δρόμους για ένα κομματάκι κρέας. Η διαφθορά είναι η αιτία για την οποία νικάμε».
---
Έχω ξαναποστάρει παλιότερα αυτό το απόσπασμα, αλλά μου φαίνεται ότι τώρα αποκτά μια ειρωνική επικαιρότητα. Ειδικά η πρόταση «Corruption ain't nothing more than government intrusion into market efficiencies in the form of regulation» είναι υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων ένα μικρό αριστούργημα αμφισημίας: η διαφθορά είναι η αιτία για την οποία νικάμε (ακόμα και όταν μετατράπηκε προς στιγμή στην αιτία για την οποία χάναμε).

16 Comments:

At 10/13/2008 03:03:00 π.μ., Blogger e-Lawyer said...

Πράγματι, αριστουργηματική στρέβλωση των εννοιών και αποπροσανατολισμός από το περιεχόμενό τους. Αυτό είναι που χρειαζόμαστε, αφεντικό. Κάποιον που να μας εξηγεί ότι τίποτε δεν είναι σοβαρό.

 
At 10/13/2008 11:24:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Εχει αρχίσει εδώ και μερικά χρόνια η διαστρέβλωση των εννοιών που εκφράζουν οι λέξεις. Κάπου έγραφα ότι για να καταλαβαίνουμε τι λέγεται από τους πολιτικούς θα πρέπει να εννοούμε το αντίθετο από τις λέξεις που χρησιμοποιούν, όπως π.χ. αντί "ειρήνη" να καταλαβαίνουμε "πόλεμος", κλπ κλπ.

Τώρα, αρχίζει ένα ανάποδο παιχνίδι εισάγοντας τη λέξη "διαφθορά" στο λεξιλόγιο, όπου χρίεται εννοιολογικά ως "εντιμότητα" και θα πρέπει να επιβραβεύεται κιόλας!

 
At 10/13/2008 11:45:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Βρε δικηγορίνο-δικηγορίνο, πήγαινε να τσατάρεις με την Λου-Λου και τον Μόουζες-Μοούζες και άσε μας να αποπροσανατολιζόμαστε.

 
At 10/13/2008 12:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 10/13/2008 12:14:00 μ.μ., Blogger Waldorf said...

ο λεξεις ειναι λαγνες κουταμαρες τωρα μας δειχνει οτι ειναι και κουτος και λαγνος και αρα οι λεξεις του δεν εχουν αντιθετο νοημα οπως υποστηριζει η ροδια...τελεια ειρωνικη ειρωνια...ροδια δως του το ΑΙΜ σου να σου κανει λαγνο κουτο chat...

 
At 10/13/2008 12:50:00 μ.μ., Blogger Tic Tac said...

Το καπιταλιστικο συστημα επιβιωνει επειδη υπαρχει η "παραοικονομια".
Χωρις αυτη τη δυνατοτητα, θα συνθλιβει κατω απο την πιεση του ιδιου του του βαρους. Αλλα ακριβως η γενετικη του μεταλλαξη του επιτρεπει την προσαρμογη (μεσω του Coruption) σε κατι που αντεχει και που το στηριζει (τελικα σε μικρο-επιπεδο)στην ψυχολογια homo ecomomicus.
Σε αλλες μορφες οικονομικης οργανωσης οπως ο σοσιαλισμος, το γεγονος οτι η Διαφθορα ηταν κυριως κρατικη υπεσκαπτε την σταθεροτητα του συστηματος και, εν τελει, το εριξε .Βλεπεις δεν βασιζοταν στον "εαυτουλη μου"!

Αν αυριο ολοι ξαφνικα γινουμε "νομιμοι", 'την πουτσισαμε' -για μερικους- αφου θα ζησουμε ('ευτυχως '& 'καιρος ηταν' για τον ομιλων) μερες ανηπωτης ΑΝΑΡΧΙΑΣ.

 
At 10/13/2008 12:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τόση μπουρδολογική βεβαιότητα μαζεμένη (στα σχόλια εννοώ)...

Κι ύστερα σας φταίνε τα παραδοσιακά μέσα!

Πολύ ενδιαφέρον το post.

 
At 10/13/2008 02:22:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

έγραψα παλιότερα στο διαδίκτυο μερικούς σκόρπιους στίχους από ξενόγλωσση μουσική σε αθηναϊκό ραδιοφωνικό σταθμό, στίχους οι οποίοι εκ των υστέρων ανεκάλυψα πως επί το πλείστον προέρχονται από αγγλόφωνα μουσικά γκρουπ, νέων σε ηλικία τραγουδιστών σε διάδραση με τηλεοπτικές, κινηματογραφικές παραγωγές, videogames, κ.λπ. Μια τέτοια είναι το 'weeds', αμερικανική σειρά, η οποία το ΄χει το μαύρο χιούμορ της, αλλά & τις αιχμηρές κοινωνιολογικής φύσεως νύξεις, πέρα από το ότι είναι διασκεδαστική. Εξ ου και οι σκόρπιοι μέχρι πρότινος χρησμοί, 'είναι ποδοσφαιριστές', 'έχει καρκίνο', 'είσαι γονέας', 'είναι κακιά', 'σε ξεφτίλισαν', κ.ο.κ. Επιπλέον, κάμποσοι στίχοι ξενόγλωσσων τραγουδιών από 'παιδιά' επιλέγονται από djs ραδιοφωνικών σταθμών βάσει εξιστόρησης διαφημίσεων. Αποσαφηνίζω προς αποφυγή ταύτισης προσώπων με φανταστικά σενάρια της κοινωνίας του θεάματος, τα οποία παρ'όλες τις όποιες εν μέρει συμπτώσεις, δεν αποτελούν νοητή 'κρυφή κάμερα' εξιστόρησης της πραγματικότητας οποιουδήποτε.

 
At 10/13/2008 02:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

εν ολίγοις, η όποια νοητή συνωμοσιολογία στα ιστολόγια & γενικότερα στο διαδίκτυο, απουσία πραγματικής κάμερας, περιορίζεται στους συσχετισμούς τους οποίους καθείς βούλεται να κάμει, είτε στις σκέψεις του, είτε αποδίδοντας υλική μορφή, π.χ. μέσω γραφής, επεξεργασίας εικόνας, ήχου, κ.λπ.

 
At 10/13/2008 03:39:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Φαντάσου να είχαμε τα επιπόλαια πράσινα ανθρωπάκια να κυβερνάνε τη χώρα. Μπερδεμένα μυαλά επιπόλαιων ανθρώπων.
Η Διεθνής κρίση, βρε άσχετοι, οφείλεται στο κράτος πάλι. Ο ανεύθυνος ο Μπούς εγγυάτο τα δάνεια των ημικρατικών Fannie Mae και Freddie Mac (7 τρισ. δολάρια εκταμιεύσεις), που έδιναν αφειδώς δάνεια για να δίνει την ψευδαίσθηση ότι ακόμη και ένα υπαλληλάκι μπορεί να αγοράσει βίλα, προφανώς για περνάει το μήνυμα όλα πάνε καλά, γιαυτό ξαναψηφίστε μας.
Εάν σε αυτή την ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΕΛΕΓΧΩΝ προσθέσεις τη δίψα για προμήθειες των στελεχών των τραπεζών φτάσαμε στην κατάρρευση όλου του συστήματος.
Εάν λειτουργούσαν οι κρατικοί έλλεγχοι ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΕΔΩ.
Το πρόβλημα λοιπόν είναι ο καπιταλισμός ή ο κρατισμός;
Εάν οι δύο ανωτέρω εταιρίες ΔΑΝΕΙΖΑΝ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΛΕΦΤΑ θα τα σκόρπαγαν αφειδώς όπως έκαναν;
Ο καπιταλισμός φίλε μου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ αλλά είναι το καλύτερο σύστημα που έχουμε!

 
At 10/13/2008 05:21:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

O κρατισμός είναι βέβαια το πρόβλημα. Γι΄ αυτό, όπως διάβασα κάπου, το πακέτο των χρημάτων που δίνεται είναι ένα είδος αποζημίωσης που καταβάλει το κράτος επειδή τα έκανε μαντάρα.

 
At 10/13/2008 07:21:00 μ.μ., Blogger Thief42 said...

έσπαγα το κεφάλι μου τις τελευταίες ημέρες να θυμηθώ από ποια ταινεία είναι αυτή η σκηνή. Ακόμα δεν θυμάμαι. Χέλπ.

Ο καπιταλισμός φίλε μου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ αλλά είναι το καλύτερο σύστημα που έχουμε!

διάβασα ένα σχόλιο κάπου αλλού που κολλάει γάντι:
"Όταν η θεωρία διαφωνεί με την πραγματικότητα, τότε φταίει η θεωρία ή η πραγματικότητα; Μέχρι τώρα νόμιζα ότι μόνο οι κομμουνιστές πίστευαν ότι φταίει αποκλειστικά η πραγματικότητα. Όσο ζεις μαθαίνεις."

 
At 10/13/2008 07:24:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Από τη «Syriana»: http://www.imdb.com/title/tt0365737/

 
At 10/13/2008 10:50:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Those who are dead are not dead
They’re just living my head/
And since I fell for that spell
I am living there as well/
Time is so short and I’m sure
There must be something more/
You thought you might be a ghost
You didn’t get to heaven but you made it close.

 
At 10/13/2008 10:52:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αναφέρει πουθενα η φιλελευθερη ιδεολογία ότι οι τράπεζες μπορούν να δανίζουν ανεξέλεγκτα και ότι μπορούν να εκδίδουν ομόλογα και χρηματηστηριακά παράγωγα με εγγύηση την αποπληρωμή των δανείων και την υποθήκη των σπιτιών.



Θα μας κρατικοποιήσουν και τα σώβρακα...

 
At 10/14/2008 12:40:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο ΝΙΚΟΣ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΧΗΠΠΥΣ

Ποιητής από τους πιο αντιπροσωπευτικούς της γενιάδας του, που έδωσε στο έργο του την αγωνία της στύσης και την υγρή θερμότητα του οργασμού του καιρού μας, ο Νίκος Καρούζος απαντά σε μια σειρά ερωτημάτων που του έθεσαν Τα Σημερινά, γύρω από την ποίηση αλλά και γύρω από καθολικότατα προβλήματα της καλής εποχής του καιρού μας.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα σημερινά, 30 Μαΐου 1970. Ανυπόγραφη. Προτάσσεται το ακόλουθο εισαγωγικό σημείωμα:

Τι ρόλο αποδίδετε στην ποίηση;
Η ποίηση κάνει πιο βέβαιες τις μέρες και τις νύχτες, τα πράγματα και τα γεγονότα. Λυτρώνει το λόγο απ’ τη γλώσσα, γνωρίζει στον άνθρωπο τη βαθύτερη φύση της διαλεκτικής του μέσα στον χρόνο.

Νομίζετε ότι η ελληνική ποίηση έχει έναν δικό της χαρακτήρα, που να τη διαφοροποιεί από την ξένη;
Θα σας έλεγα πως η ποίησή μας έχει έναν καταπληκτικά ελληνικό χαρακτήρα. Είναι η τέχνη που περισσότερο από κάθε άλλη εφράζει τον τόπο, τους καημούς και τις εξάρσεις του. Το πράγμα δεν πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο. Μια τεράστια πίσω μας ποιητική παράδοση μας καθορίζει.

Η κριτική σας βοηθάει να καταλάβετε καλύτερα τι γράψατε;
Να σας πω...Με βοηθεί να καταλάβω καλύτερα τους κριτικούς. Η δική μου ωφέλεια υπάρχει αλλού. Στο γεγονός μιας ασκήσεως. Επισημαίνω τα εκφραστικά τους σφάλματα, την κακή τοποθέτηση των λέξεων, ρυθμίζω με τον σωστό, κατά την κρίση μου, τρόπο τις πρόχειρες φράσεις τους. Είναι για μένα μια ευχάριστη σπουδή, μεγαλώνει την εποπτεία μου πάνω στον λόγο.

Πως περνάτε τις ελεύθερες ώρες σας;
Πίνοντας καφέδες και χαζεύοντας πίσω απ’ τα τζάμια των καφενείων τους καταναλωτές, που πάνε κι έρχονται στον δρόμο. Σκέφτομαι τότε πως είμαι τόσο άσχετος, τόσο αδύναμος ίσως...

Αναστάτωση σε παγκόσμια κλίμακα έχει προκαλέσει η αναταραχή του φοιτητικού κόσμου. Διανοούμενος εσείς πώς κρίνετε το φαινόμενο;
Θα ήθελα να γνωρίσω τον Μάο. Θα ήθελα να δω πόσο πιο λίγος είναι στην πραγματικότητα, τι είδους απογοήτευση προκαλεί. Άλλωστε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για κολύμβηση, που μ’ αρέσει πολύ, και για ποίηση, που μ’ ενδιαφέρει περισσότερο. Ίσως μάλιστα να του θύμιζα ή να μου θύμιζε πως ο Βύρων υπήρξε θαυμάσιος κολυμβητής, οπότε –διόλου απίθανο – ν’ άρχιζε μεταξύ μας μια κάποια συζήτηση για τον ρομαντισμό...

Ποιο είναι το ιδεώδες που έχετε για την επίγεια ευτυχία;
Εκείνοι που ξεδεσμεύτηκαν, που βγήκαν απ’ τις όποιες αντιθέσεις, που δεν εκτελούν διαταγές, ούτε του σώματος ούτε του «πνεύματος», αλλά βρίσκονται ολόκληροι μέσα στην καρδιά τους. Οι ερημίτες του Αγίου Όρους ή των Ιμαλαΐων, π.χ., οι άνθρωποι του «θεϊκού κενού», οι θιασώτες του γυμνού Ιησού.

Ποιο θα ήταν για σας το αποκορύφωμα της δυστυχίας;
Ένας πυρηνικός πόλεμος που μπορεί να προκύψει απ’ αυτή την εξέλιξη προς τη δουλεία της σημερινής οικουμένης. Το αγαθό της ελευθερίας ταλανίζεται φοβερά στην άγρια εποχή μας. Αν όμως κάτι σημαίνει η ζωή, το κάτι τούτο είναι ελευθερία και μόνον ελευθερία.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home