Δευτέρα, Απριλίου 28, 2008

Η μικρή του σεμνότατη επανάσταση

Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου έφερε την πρώτη Ανάσταση και μαζί της για μια ακόμη χρονιά στους τηλεοπτικούς δέκτες τον εκπληκτικό αυτό παπά, που εφορμώμενος από το ιερό ραίνει με βάγια τους πιστούς σε ένα δικής του πατέντας ξελιγωμένο σπριντ, παρόμοιο του οποίου μπορεί να πετύχει κανείς μόνο σε χοντροκομμένες σκηνές από ταινίες του Μελ Μπρουκς, όπου ξεφωνημένες αδελφές τρέχουν χέρι χέρι στα καταπράσινα λειβάδια σεινάμενες λυγάμενες.

Το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου έφερε την τελετή της αφής του Αγίου Φωτός, που έγινε κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας λόγω της χρόνιας διένεξης για τα πρωτεία της αφής. Δυστυχώς δεν έλειψαν και φέτος τα επεισόδια, τα οποία έλαβαν όμως απρόβλεπτες διαστάσεις όταν Ελληνορθόδοξοι και Αρμένιοι συνειδητοποίησαν ότι σαν να μην έφτανε ο μεταξύ τους συνωστισμός, είχαν παρεισφρήσει ανάμεσά τους και διαδηλωτές με πλακάτ «FREE TIBET». Μόλις ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος στάθηκε μπροστά στο ιερό κουβούκλιο, διάκονοι του έβγαλαν τα άμφια και μπήκε στον Πανάγιο Τάφο μόνο με ένα λευκό στιχάρι. Λίγο όμως η κούραση των ημερών, λίγο η συναισθηματική φόρτιση των στιγμών, λίγο το κλακάζ που κάθε κοινωνός της ελληνοχριστιανικής παιδείας είναι αναπόφευκτο να πάθει σε κάποια φάση της ζωής του, και ο Πατριάρχης μπέρδεψε τα λόγια του αναφωνώντας «Απόλλωνα, Θεέ του ήλιου και της ιδέας του φωτός, στείλε τις ακτίνες σου και άναψε την ιερή δάδα».

Το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου έφερε το Άγιο Φως στην Ελλάδα με ειδικά επανδρωμένη πτήση της Ολυμπιακής. Το Άγιο Φως έγινε δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους (κράτος = κρατίδιο μεγάλου μεγέθους). Αναλυτές εκτιμούν πως οι τιμές αυτές συνιστούν ένα ιδιότυπο ελληνικό βέτο στην διακήρυξη του Ιησού ότι το δικό του βασίλειο δεν βρίσκεται σε αυτόν τον κόσμο. Αμέσως μετά την άφιξη και το -εξόχως τιμητικό για κάτι το Θείο- παιάνισμα της μπάντας, το Άγιο Φως μεταφέρθηκε υπό την προστασία Κινέζων φοιτητών στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα.

Τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου σε όλες τις εκκλησίες της χώρας ο Χριστός Ανέστη. Στην Μητρόπολη Αθηνών απουσίαζε ο Αρχιεπίσκοπος· όπως και όλη την υπόλοιπη Μεγάλη Εβδομάδα. Είχε χτυπήσει το πόδι του, ναι· αλλά τουλάχιστον με πατερίτσες θα μπορούσε να είναι εκεί· και να χοροστατεί· ή έστω καθισμένος σε θρόνο να παρίσταται ανήμπορος. Αν ο Χριστόδουλος είχε παρόμοιο ατύχημα θα άστραφτε από τη χαρά του για το τηλεοπτικό γεγονός του τραυματισμένου Αρχιεπίσκοπου. Ο Ιερώνυμος έκανε Πάσχα μακριά από τις κάμερες. Δεν άφησε την τηλεόραση να τον δείχνει και να τον ξαναδείχνει ακινητοποιημένο και συγκινητικό. Δεν άφησε τις εκπομπές να μιζάρουν στην πρώτη του Μεγάλη Βδομάδα. Αποφάσισε ότι αν πήγαινε, οι λειτουργίες θα γίνονταν θέαμα. Αποφάσισε ότι την Μεγάλη Βδομάδα το θέμα είναι ο Χριστός και όχι ο εν Ελλάδι αρχιερέας του. Αποφάσισε να μην κλέψει την παράσταση από τον Χριστό. Ο Ιερώνυμος πρέπει να πιστεύει στ΄αλήθεια. Ο Ιερώνυμος φέρνει στο δημόσιο βίο κάτι πρωτόγνωρο για αξιωματούχο, φέρνει στο δημόσιο βίο ένα ήθος αντιτηλεοπτικό και ήδη γι΄αυτήν την μικρή του σεμνότατη επανάσταση τον σέβομαι και τον αγαπώ. Ενώ το παν είναι να φαίνεσαι (να φαίνεσαι πάση θυσία), εκείνος εξαφανίσθηκε. Ενώ το παν είναι να κραυγάζεις τι πρεσβεύεις, εκείνος το υπαινίχθηκε. Ενώ το παν είναι η εικόνα σου, εκείνος δεν είχε καμία εικόνα να προσφέρει· τι πιο ριζικά ακυρωτικό; Εκεί που πλήττεται η εικονικότητα αρχίζει και θάλλει η πνευματικότητα. Όποιος δεν φαίνεται, είναι. Όποιος δεν φαίνεται ως θρησκευτικός ηγέτης, είναι θρησκευτικός ηγέτης.

47 Comments:

At 4/28/2008 08:53:00 μ.μ., Blogger GASIREU said...

δίκαιον ποστάκιον,
και καλά κάνεις και το σέβεσαι,
αλλά
σε τρώει και ο κωλαρίνος σου old boy, ακούς εκεί ''όπου ξεφωνημένες αδελφές τρέχουν χέρι χέρι στα λειβάδια σεινάμενες λυγάμενες'', σαν πολύ παρωχημένα μοντέλα δεν αναπαράγεις ως εικόνες...ντόινγκ, ντόινγκ!

 
At 4/28/2008 10:18:00 μ.μ., Blogger Κώστας said...

Συγκινητική η τελευταία σου παράγραφος. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι.

 
At 4/28/2008 11:44:00 μ.μ., Blogger squarelogic said...

"Ο Ιερώνυμος πρέπει να πιστεύει στ΄αλήθεια. Ο Ιερώνυμος φέρνει στο δημόσιο βίο κάτι πρωτόγνωρο για αξιωματούχο, φέρνει στο δημόσιο βίο ένα ήθος αντιτηλεοπτικό και ήδη γι΄αυτήν την μικρή του σεμνότατη επανάσταση τον σέβομαι και τον αγαπώ. Ενώ το παν είναι να φαίνεσαι (να φαίνεσαι πάση θυσία), εκείνος εξαφανίσθηκε."

ή αλλιώς η τοσο γνώριμη ικανότητα σου να βλέπεις με αλλο ματι τα πράγματα και να εντοπιζεις την κρυμμένη αλήθεια,την οποία αφού την παρουσιάσεις με τον δικο σου τρόπο καθένας αναρωτιέται πως είναι δυνατον να μην το έχει δει εξαρχής έτσι...

 
At 4/29/2008 12:58:00 π.μ., OpenID nefelikas said...

Τα φαινόμενα μπορεί και να απατούν βέβαια. Πόσο μάλλον τα άφαντα. Μου θύμισες τη "Δευτέρα Απουσία", το πασχαλινό μου post για φέτος. Κατά κάποιο τρόπο, κινείται στο ίδιο πνεύμα με το κείμενο σου, μόνο που είναι σε μορφή διηγήματος Ε.Φ.

Οι εικονομάχοι είχαν δίκιο πάντως, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να επιβιώσει η χριστιανική θρησκεία χωρίς ειδωλολατρικά κατάλοιπα - τόσο στα σύμβολα όσο και στο τελετουργικό. Ο κόσμος γουστάρει θεάμα. Φαντάζεσαι χαρά που θα έκαναν τα ΜΜΕ ανά τον κόσμο με έναν gay αρχιεπίσκοπο σε αναπηρικό καροτσάκι;

 
At 4/29/2008 01:30:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Πολύ γοητευτικός τυπάς ο Ιερώνυμος, πράγματι. Αλλά αυτό που θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον για εμένα είναι η τακτική τής Εκκλησίας Ελλάδος μετά τη θητεία Ιερώνυμου. Αν κρίνει δηλαδή πως η μη-πόζα τού (γοητευτικού άνδρα, πάντως) Ιερώνυμου της έκανε καλό ή όχι. Γιατί αν χάσει πελατεία προβάλλοντας μη-εικόνα, μπορεί να αποφασίσει ότι αυτό που τελικά χρειάζεται είναι περισσότερους Χριστόδουλους (και ίσως και μετατροπή τού Αγίου Όρους σε Μύκονο Νο2).

 
At 4/29/2008 01:32:00 π.μ., Blogger Thrass said...

Δεν ξέρω γιατί με βγάζει ως ανώνυμο παραπάνω. Ίσως το σχόλιό μου παραήταν βλάσφημο :)

Τhrass

 
At 4/29/2008 01:46:00 π.μ., Blogger Βάσκες said...

Είναι και Φαίνεσθαι. Η διαφορά τους απασχόλησε την αρχαία Ελληνική Διανόηση.

Μου θύμισες τον Καστοριάδη που λέει πως η λέξη Φαίνομαι είναι μια φιλοσοφία μόνη της. Έχει όλες τις αποχρώσεις του Φαίνομαι γιατί είμαι-υπάρχω είμαι περίοπτος μέχρι του Φαίνομαι γιατί δεν υπάρχω είμαι φάντασμα.

Από μνήμης, όχι βέρμπατιμ.

Χρόνια πολλά.

 
At 4/29/2008 01:46:00 π.μ., Blogger Σμέμνιος Ναΐτης said...

Ο Χριστόδουλος μου φαίνεται πολύ μικρός απέναντι στον Ιερώνυμο. Το μόνο που εύχομαι είναι να μην αλλάξει τακτική λόγω της μειοψηφίας που έχει στην σύνοδο και της αναμενόμενης αντίδρασης που έχει και θα έχει σε μεγαλύτερο βαθμό από πρόσωπα σαν τον Θεσσαλονίκης. Τον θεωρώ γνώστη της πραγματικότητας και άνθρωπο με ειλικρινή διάθεση (όσο ειλικρινής μπορεί να είναι μέσα στην εκκλησιά κανείς). Και εγώ τον σέβομαι και τον αγαπώ. Και εύχομαι να μην με απογοητεύσει.

 
At 4/29/2008 01:59:00 π.μ., Blogger Σμέμνιος Ναΐτης said...

Μήπως είδες και σι κάτι παρόμοιο με αυτόν τον παπά στο βίντεο; http://www.youtube.com/watch?v=998wi9BhMz4

 
At 4/29/2008 09:18:00 π.μ., Blogger Jimmy Rose said...

θα συμφωνήσω απόλυτα.
Μακάρι να είναι πράγματι έτσι (και όχι απλά να μας βολεύει να το βλέπουμε έτσι) για να επιστρέψει η πνευματικότητα στην Εκκλησία και την θρησκεία.
Θα δείξει.
Καλημέρα.

 
At 4/29/2008 09:24:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Χμ, έτσι ακριβώς!
Να είσαι καλά, Old.

 
At 4/29/2008 10:53:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Ναι,με κάτι τύπους σαν αυτόν, τουλάχιστον μπορούμε με άνεση να κάνουμε οτι δεν βλέπουμε, δεν ακούμε, δεν καταλαβαίνουμε τί είναι η εκκλησία στο σύγχρονο ελληνικό κράτος και τί ρόλο παίζει στην ελληνική κοινωνία.Μπορεί ένας πνευματικός ηγέτης που δεν φαίνεται να ρεφάρει τις συνέπειες μια εκκλησίας που δυστυχώς είναι;

 
At 4/29/2008 07:04:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Σμέμνιε Ναϊτη, όχι δεν το ξερα ότι τον είχε δείξει πέρσι ο Λαζόπουλος.
Squarelogic, θα βάλω το σχόλιό σου στο βιογραφικό μου ;)
Lazopolis, τα χουμε ξαναπεί σε αλησμόνητες ιστορικές παλιές μας συζητήσεις. Είσαι κολλημένος μόνο στην αρνητική διάσταση του ρόλου της εκκλησίας, την οποία καθόλου δεν την αρνούμαι. Αλλά υπάρχει και η θετική την οποία εσύ δεν μπορείς να ακούσεις, αφού έχεις παρωπίδες στα αυτιά σου όπως αποδεικνύει και η φωτογραφία σου.

 
At 4/29/2008 07:30:00 μ.μ., Anonymous thiv said...

Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με το σχόλιό σου για τον Ιερώνυμο, Oldboy. Τη διαφορά του ήθους τους και της εικόνας που ήθελαν να εκπέμψουν προς τα έξω ο Χριστόδουλος κι ο Ιερώνυμος την είχα επισημάνει σε παρέμβασή μου σε άλλο ιστολόγιο την ημέρα της εκλογής του τελευταίου. Εκεί είχα γράψει και για δεκαετή βαβυλώνια αιχμαλωσία της Εκκλησίας και για παρένθεση Χριστόδουλου. Γιατί κι ο Σεραφείμ -νομίζω πως θυμόμαστε οι κάποιας ηλικίας- δεν επιζητούσε τη δημοσιότητα.

@lazopolis: Δυστυχώς οι περισσότεροι ταυτίζουμε την Εκκλησία με την ηγεσία της, γιατί βλέπουμε ό,τι φαίνεται και προβάλλεται από αυτήν. Όμως η Εκκλησία, όπως διδάσκει η ίδια, είναι ο Χριστός, οι Άγιοι κι όλοι οι πιστοί, νεκροί και ζωντανοί. Σ' αυτήν ανήκουν όσοι έχουν ζωντανή κοινωνία με τον Χριστό και τους νεκρούς. Όσοι δεν έχουν, μόνο πρόσκαιρα μπορεί να παρουσιάζονται σαν ηγέτες της. Γιατί, όπως δίδαξε κι ο Χριστός λίγο πριν από το Πάθος, ο πραγματικός ηγέτης και πρώτος είναι ο έσχατος, ο δούλος κι ο διάκονος των άλλων.
Αυτή η Εκκλησία παραμένει αόρατη και πνευματική, γιατί "το αγαθόν κρύπτεσθαι φιλεί". Αλίμονό μας αν το ψάχνουμε στο γυαλί και τις βιτρίνες κι αν δεν βλέπουμε τις ευεργετικές συνέπειες της πραγματικής Εκκλησίας στην κοινωνία και στον καθένα μας.

 
At 4/29/2008 08:13:00 μ.μ., Blogger Γιάννης Χάρης said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 4/29/2008 10:09:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Σεβόμενος τις άγιες τούτες μέρες δεν θα δώσω συνέχεια στη συζήτηση - άλλωστε ο νυν arch μου φαίνεται εκ πρώτης όψεως συμπαθής ως φυσιογνωμία. Δεν μπορώ να μην προσθέσω όμως πως για την εκκλησία και το ΚΚΕ* μόνο μια μεταρύθμιση μπορεί να κριθεί θετική: αυτή που οδηγεί στην οριστική τους διάλυση (μπας και μπορέσουν οι δυνάμεις που θα απελευθερωθούν να παίξουν τον πραγματικό κοινωνικό τους ρόλο).

thiv, με όλο το σεβασμό, το συνειδητοποιείς οτι χρησιμοποιείς σαν επιχειρήματα τσιτάτα που αποδίδονται σε μιας αμφίβολης ιστορικότητας προσωπικότητα που έζησε πριν δυο χιλιάδες χρόνια; Η εκκλησία είναι αυτό που κάνει, όχι αυτό που ισχυρίζεται οτι είναι.

Επιπλέον, αν η πραγματική εκκλησία είναι πνευματική, γιατί δεσμεύει την καθόλου πνευματική περιουσία της και δεν την παραχωρεί, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο δημόσιο;

Ε;



*το ΚΚΕ έχει μερικούς παραπάνω λόγους ύπαρξης βέβαια, αλλά τέσπα.

 
At 4/29/2008 10:17:00 μ.μ., Blogger Γιάννης Χάρης said...

εξαιρετικός, όπως πάντα, Old Boy!
χαιρετώ, καταπράσινος από ζήλια για την τελευταία σου παράγραφο :-)

 
At 4/30/2008 12:50:00 π.μ., Anonymous attackta said...

Συμφωνώ και επαυξάνω για τον Ιερώνυμο. Μακάρι να συμαζέψει λίγο την εκκλησία που επί Χριστόδουλου είχε ξεφύγει...

 
At 4/30/2008 01:53:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Γιάννη Χάρη, υπάρχουν και οι πρώτες τρεις για να εξισορροπούν τις εντυπώσεις ;) Σ' ευχαριστώ πολύ για τα γενναιόδωρα λόγια. Τιμή μου.
Lazopolis, με λύπη μου διαπιστώνω ότι η Ντωκινσίτιδα είναι κολλητική. Και σαν να μην έφτανε ότι ο παλαί ποτέ διαυγής σου λόγος ντωκινσίζει, τζεϊενενηνταπεντίζει κιόλας. Τι έχει λυσσάξει η Πρωτοψάλτη να πάει Χαβάη, αφού ο αέρας εκεί βλάπτει σοβαρά την καθαρότητα του νου;

 
At 4/30/2008 04:06:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

δύσκολο πολύ για τον μικρό φασίστα να πάψει να κάνει τις συγκρίσεις

και να πιστεύει ότι πρέπει να αγαπήσει ή να μισήσει ανθρώπους επειδή τους είδε στην τηλεόραση

 
At 4/30/2008 10:38:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

old boy (αν είναι να μαλακίσουμε τον ελέφαντα έχω να σου πώ οτι) προσπαθώ απλώς να κραταώ κάπως τις ισορροπίες: αν είναι να μιραντολινιάσεις θα αναγκαστώ να τζεϊενενηνταπεντίσω.

Δεν είναι οτι δεν βλέπω τα θετικά της εκκλησίας, είναι οτι το άθροισμα έχει αρνητικό πρόσημο με μεγάλη απόλυτη τιμή. Δε φταίνε οι "παρωτίδες" μου που δεν μπορείς να κάνεις την πρόσθεση.

btw ο Ιερώνυμος είναι υπέρ του διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους; Φαντάζομαι πως όχι, αλλά επειδή έφτιαξε λίγο το Φαίνεσθαι και επειδή όποιος δε φαίνεται ως θρησκευτικός ηγέτης είναι θρησκευτικός ηγέτης, όλα είναι εντάξει (κι η αγάπη μου είναι πλάι - σουρεάλ ιντερμέτζο).

 
At 4/30/2008 11:18:00 π.μ., Anonymous thiv said...

@lazopolis: Να με συγχωρείς, αλλά όταν κρίνουμε κάποιο θεσμό οφείλουμε να ξέρουμε πώς ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται και να μη θεωρούμε Εκκλησία αυτό που μας βολεύει.
Δεν μ' ενδιαφέρουν τα τσιτάτα. Ούτε κολλάω στα επιχειρήματα, όταν ζω κάποια πράγματα με όλη μου την ύπαρξη κι αυτά επιβεβαιώνονται και επιβεβαιώνουν τη συλλογική εμπειρία μιας κοινωνίας με δισχιλιετή βιώματα.
"Λόγω παλαίει πας λόγος", έλεγαν οι αρχαίοι. Κι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς συμπλήρωσε: "Βίω δε τις;"

 
At 4/30/2008 11:39:00 π.μ., Blogger GASIREU said...

χμ τελικά καλά τα λέει ο lazo, over and above.
αλλά αυτό το κτύπημα ''αν είναι να μιραντολινιάσεις θα αναγκαστώ να τζεϊενενηνταπεντίσω.''
θα το αντέξει ο μέσος εστέτ αναγνώστης; χλωμό...
υπάγετε οπίσω, στα δικά σας μπλόγκ, κακές επιρροές ...μη ρίξω αγιασμό ;)

 
At 4/30/2008 01:28:00 μ.μ., Blogger Nomad said...

Δεν ξέρω πως το καταφέρατε, επι του θρησκευτικού φαινομένου συμφωνώ ...και με τους δύο.

:)

Εχω δε την περίεργη αίσθηση ότι αυτό που εμποδίζει να συμφωνήσετε κι εσείς, δεν είναι η κριτική επ αυτού του φαινομένου.

(Αν καταλαβαινα βέβαια τι εννοείτε με τους βλογονεολογισμούς ίσως να μην τη είχα)

 
At 4/30/2008 03:21:00 μ.μ., Blogger Nyala said...

Έξοχες οι σουρεαλιστικές εικόνες που πλάθεις σε αυτό το ποστ!

 
At 4/30/2008 05:23:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Koίτα, αγαπητέ Νοmad, όπως ο ίδιος ομολόγησες και σε σχόλιο σου λίγα ποστ παρακάτω έχεις λόγω της καθυστερημένης αφίξεώς σου στην μπλογκόσφαιρα εμφανή κενά στην κατανόηση των ρόλων που διαδραματίζει ο καθένας μας.
Ο Lazopolis υποδύεται τον πεφωτισμένο επιστήμονα που δοξάζει το όνομα της πατρίδας στα εξωτερικά. Αυτή τη στιγμή παρεπιδημεί στην Χαβάη (φημισμένη άλλωστε όχι για τους σέρφερ της και γιατί γυρίζεται εκεί το Lost, αλλά για τους φυσικούς της) όπου περνά την ώρα του με πολλαπλότητες καλάμπι γιάου (αν και ελπίζω μετά από δυο χρόνια που τις συζητάμε να έχει ξεκολλήσει από τα ωραία τους μάτια). Το πρόβλημα είναι όταν από πεφωτισμένος μετατρέπεται σε στυγνό φωταδιστή. Εκεί ξεχνά τις επιρροές του Ελύτη μέσα του και το γυρνά στον Dawkins, έναν βιολόγο που έγραψε πριν λίγο καιρό μια παπαρδέλα όπου ανέλυε γιατί δεν υπάρχει Θεός και τον J95, τον περιβόητο Έλληνα μπλόγκερ (που κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να εξοντωθεί μαζί με την εκκλησία και το ΚΚΕ). Εδώ θέλω να εισάγω στο ελληνικό λεξιλόγιο (all rights reserved) μια παραλλαγή του όρου «δοκησίσοφος», την λέξη ντωκινσίσοφος.
Ευχαριστώ.

 
At 4/30/2008 05:30:00 μ.μ., Anonymous ιιιιιιι-lawyer said...

Άς πεί κάποιος του "ανώνυμου"
e-lawyer στο πιο πάνω σχόλιο να τον κόψει τον πολύ τον Old-boy αφού τον χαλάει(εντάξει δεν είναι i-blog, τι να κάνουμε).Κλιτς, κλάτς, κλούτς.
Ευχαριστώ!

 
At 4/30/2008 05:35:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όταν έχω υπόνοιες για το ποιός κάνει ανώνυμα σχόλια το γράφω. Καμία ένδειξη δεν έχω ότι αυτός που με λέει ανώνυμα «μικρό φασίστα» (και με λέει καιρό έτσι) είναι ο E Lawyer.

 
At 4/30/2008 11:05:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

@thiv: ισχυρίζομαι οτι όταν κρίνουμε κάποιο θεσμό πρέπει, τουναντίον, να αδιαφορούμε για το πώς αυτοπροσδιορίζεται, αλλά να προσπαθούμε να τον προσδιορίσουμε εμείς απ'έξω. Θα ξεκινούσες την κριτική του ΚΚΕ αποδεχόμενος τον αυτοπροσδιορισμό του; Του ΛΑΟΣ; Του ΠΑΣΟΚ;;;;;;;;


Επίσης, αν δεν κολλήσουμε στα επιχειρήματα, η εμπειρία σου είναι μυστική και δυστυχώς αμετάδοτη. Η επικοινωνία χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια. Και τί εννοείς "επιβεβαιώνονται"; παράδειγμα;

 
At 4/30/2008 11:34:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

nomad: για την ιστορία να προσθέσω πως ουδέποτε ασχολήθηκα ενδελεχώς με τις πολλαπλότητες καλάμπι γιάου, και το έχω επισημάνει αυτό πολλάκις εδώ και αλλού. Η επιμονή του οικοδεσπότη να διασπείρει την συγκεκριμένη αναληθή πληροφορία είναι μια ακόμα ένδειξη της επιδεινούμενης λεξιλαγνίας του.

Ο Dawkins και η καμπάνια του, όπως έχουμε ξαναμανασυζητήσει, επισημάνει και επανεκτιμήσει, καλό είναι να εξετάζονται στο πλαίσιο αυτών στους οποίους απευθύνεται - όχι τη γαλλική διανόηση ή την καθολική/ορθόδοξη θεολογία αλλά τον αγγλοσαξωνικό και κυρίως αμερικανικό νεοφονταμενταλισμό (στα πλαίσια του οποίου η διδασκαλία της θεωρίας του Δαρβίνου έχει απαγορευθεί σε διάφορα δημόσια σχολία των ΗΠΑ). Αυτό το στάτους ίσως φαίνεται αστείο στην Ελλάδα, όμως στην "διαφωτισμένη" δύση μερικοί άνθρωποι δεν είναι διατεθιμένοι να παραιτηθούν τόσο εύκολα από τα δικαιώματά τους στον ορθό λόγο.

Ας προσθέσουμε επίσης το γεγονός οτι όλα όσα έγραψα παραπάνω είναι εντελώς ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη του Κυρίου ημών - για την ακρίβεια έχουν ακόμα μεγαλύτερη ισχύ αν ο Θεός πράγματι υπάρχει.

Σχετικά με τον J95, δυσκολεύομαι να καταλάβω αν οι επίμονες συγκριτικές παρατηρήσεις του οικοδεσπότη υποτίθεται οτι είναι υποτιμητικές για μένα, υπερτιμητικές για τον J95, υποτιμητικές για τον J95 ή υπερτιμητικές για μένα. Γιατί μπερδεύουμε τον "καλό μπλόγκερ" J95 στην κουβέντα;

Το πλόβλημα με τον "καλό μπλόγκερ" old boy είναι οτι σε μελικούς τομείς της κοσμοθεωλίας του, τους οποίους υποπτεύομαι οτι διατηλεί ελμητικά (pun intended) αποκλεισμένους, δεν έχει καταφέλει να απεμπολήσει τους δεσμούς του ανήκειν. Παλαδείγματος χάρην, άμα γράφει για ποδόσφαιρο ανήκει εις την βαζελοκρατωρία. Άμα γράφει για θρησκευτικά ανήκει εις την ορθοδοξίαν (γενικώς ίσως, αλλά πάντως ανήκει). Οπότε τα ειδικά βάρη των παραπτωμάτων και της προσφοράς του χώρου στον οποίον κάθε φορά ανήκει είναι ισχυρώς διαταραγμένα, μακριά από τη φυσική θέση ισορροπίας τους.

 
At 4/30/2008 11:42:00 μ.μ., Blogger GASIREU said...

καλά lazo, τον άδειασες τον old....
θα κάμνω αγρύπνια να δω τι θα απαντήσει, μάλλον με έπος...
ιθπανική γαλέλαααα,
γαλέλα στα ανοικτά!
έριξε και τεσσάρα ο ψώφιος βάζελος, στον δακτυλοτεσσαροδείκτη Ρίμπο...
έχουμε μεγάλη βραδιά ahead...indeed!

 
At 4/30/2008 11:52:00 μ.μ., Blogger GASIREU said...

''Ψευδωανώνυμη, αν πιάσει το «ΑΜΠΡΟΨ», μπορείς να το κατοχυρώσεις μετά και ως όνομα κατσαριδοκτόνου. Εναλλακτικά προτείνω το (πολλαπλό) ψευδώνυμο «Καλάμπι - Γιάου». Επικουρικά του εναλλακτικού προτείνω το «Άννα Διαμαντοπούλου».''
εδώ καταθέτω την πρώτη ιστορική αναφορά στο ''Κάλαμπι -Γιάου'' στις 31/5/2007 στο ''Τα ρομπότ κι οι κραδασμοί''
και να τοποθετηθεί άμεσα ο σύντροφος παλιό-παιδό-κατήγορος για το όρο!

 
At 5/01/2008 01:51:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Lazopolis, τα ρου που γίναν λου ομολογώ με μπέλδεψαν. Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις ο ποιητής; Ότι επιχειρηματολογώντας παλιμπαιδίζω;
Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι καθέ αναφορά του ονόματός σου δίπλα στα άλλα δύο ονόματα είναι σαφώς μειωτική για το άτομό σου. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο άλλα ονόματα μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας την ατάκα σου: «χρησιμοποιείς σαν επιχειρήματα τσιτάτα που αποδίδονται σε μιας αμφίβολης ιστορικότητας προσωπικότητα που έζησε πριν δυο χιλιάδες χρόνια». Η οποία ατάκα μπορεί πράγματι σε επίπεδο ορθού λόγου να έχει βάση. Πράγματι πρόκειται για μιας αμφίβολης ιστορικότητας προσωπικότητα. Υπό μία έννοια. Αρκεί να κλείνεις τα μάτια στις υπόλοιπες ενενήντα εννέα έννοιες σύμφωνα με τις οποίες η ίδια αμφίβολης ιστορικότητας προσωπικότητα λατρεύεται εδώ και 2.000 χρόνια ως Θεός και έχει αλλάξει τον ρου της ιστορίας. Από εκεί και πέρα στα υπόλοιπα που λες δεν περιμένω από τον Ιερώνυμο να είναι υπέρ του χωρισμού κράτους - εκκλησίας. Αυτά ας τα κάνει το κράτος. Περιμένω από εκείνον να είναι αληθινός θρησκευτικός ηγέτης σύμφωνα με όσα κηρύσσει η θρησκεία του. Και μέχρι στιγμής βλέπω πολύ ενθαρρυντικά σημεία.
Τέλος, μην μου προσάπτεις «ανήκειν» σε αντιδιαστολή με δήθεν αντικειμενικότητα άλλων ή και δική σου. Πέραν της πανάθας δεν ανήκω πουθενά. Για παράδειγμα στο θέμα της πίστης μου φαίνομαι (χαχα)περισσότερο διαλλακτικός και λιγότερο κατασταλλαγμένος από ό,τι εσύ.
Gasireu, λυπούμαι αλλά η ιστορική σου πληροφόρηση είναι ελλιπής και παραπληροφορείς το πόπολο. Ο όρος πρωταπαντήθηκε σε σχόλιο σε ποστ της 18.2.06 για να του αφιερωθεί στη συνέχεια ειδικό ποστ στις 23.2.06.

 
At 5/01/2008 02:16:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Η πρώτη ιστορική αναφορά στα καλάμπι γιάου, μαζί με τις θ-συνομολογίες έγιναν σ'αυτό το επικότερο των ποστς: http://old-boy.blogspot.com/2006/02/blog-post_18.html#c114038617930337376

 
At 5/01/2008 02:49:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Τα λου θέλουν να πούν πως όταν κάνω ανάλυση της κοσμοθεωρίας του άλλου το κάνω με μια κάποια ελαφρότητα.

"Η αλήθεια είναι ότι τα δύο άλλα ονόματα μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας την ατάκα σου:[...]"

Ήμουνα σίγουρος. Μάλλον θα φταίνε τα οπαδικά αντανακλαστικά, πάντως, γιατί από τη μια υπάρχει ΜΙΑ έννοια ιστορικότητας (ή ο Jesus υπήρξε ως ιστορικό πρόσωπο και έζησε τη ζωή που του προσάπτεται ή όχι - ποιές είναι οι υπόλοιπες 99 έννοιες ιστορικότητας;;) και από την άλλη κανείς δεν αρνείται την ιστορική πραγματικότητα και την εξέλιξη του χριστιανισμού, ούτε οτι υπάρχει ένα συλλογικό αντικείμενο λατρείας (που αλλάζει φυσικά με το πέρασμα του χρόνου) στο όνομα του Jesus of Nazareth.

"δεν περιμένω από τον Ιερώνυμο να είναι υπέρ του χωρισμού κράτους - εκκλησίας."

ΓΙΑΤΙΙΙΙ; το κράτος αδυνατεί επειδή το πολιτικό κόστος θα είναι τεράστιο. Το πολιτικό κόστος θα είναι τεράστιο επειδή η εκκλησία δεν θέλει το χωρισμό (γιατί άραγε;) και ελέγχει σημαντικό τμήμα του πληθυσμού αποτελεσματικά.

Είναι υπερ ή κατά της κατάργησης του κατηχητικού μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία ή έστω της αντικατάστασής του από ένα μάθημα θρησκειολογίας;;;;

Τέλος δεν σου προσάπτω ανήκειν σε αντιδιαστολή με τη δική μου αντικειμενικότητα. Σου προσάπτω ανήκειν σε σχέση με το μή ανήκειν το δικό μου. Το ανήκειν αυτού του είδους είναι ψυχολογικό.

 
At 5/01/2008 03:23:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Oι υπόλοιπες 99 εννοίες:
α) τέθηκαν χάριν εμφάσεως, αφού δεν επιδεινώνεται μόνο η λεξιλαγνεία μου αλλά και η γενικότερη λογολαγνεία μου ;),
β) παρά ταύτα ισχύει ότι αν χωρίζαμε την πραγματικότητα σε ποσοστά, το 1% της θα ήταν η αμφισβήτηση του αν όντως υπήρξε ο Ιησούς και τι ακριβώς ήταν και το υπόλοιπο 99% θα ήταν το τι αντιπροσώπευσε αυτό το πλάσμα, πως εκλήφθηκε και τι επίδραση είχε
γ) επηρεάστηκα από τον πάτερ Κωστένογλου που σήμερα έβγαλε Καφέ και έβαλε Σέζαρ, δηλαδή έβγαλε το 1 και έβαλε το 99. 98 νούμερα διαφορά. Αλλαγή ρεκόρ.

Αυτά που θες να κάνει ο Ιερώνυμος τα έκανε μόνο ο Γκόρμπι. Πωλητές πίτσα χατ να αναζητήσεις αλλού ;)

Μα και το μη ανήκειν το δικό σου, ανήκειν αποτελεί.

 
At 5/01/2008 10:09:00 π.μ., Anonymous thiv said...

@lazopolis: "Η επικοινωνία χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια".
Ναι, συμφωνώ. Κι αν δεν υπήρξε επικοινωνία ανάμεσά μας, νομίζω πως φταίμε αμφότεροι. Πώς να συζητήσουμε για την Εκκλησία όταν διαγράφεις κάποιες θεμελιώδεις διδασκαλίες στις οποίες στηρίζεται σαν "τσιτάτα που αποδίδονται σε μιας αμφίβολης ιστορικότητας προσωπικότητα που έζησε πριν δυο χιλιάδες χρόνια";

"Η εκκλησία είναι αυτό που κάνει".
Και πώς είσαι σίγουρος ότι ξέρεις τι κάνουν αφανώς εκατομμύρια λειτουργοί και μέλη της, στηρίζοντας ένα σωρό πονεμένους, κατατρεγμένους, απελπισμένους... χωρίς να το διατυμπανίζουν; Αυτοί δεν είναι Εκκλησία; Μόνο κάποιοι δημοσιολάγνοι κληρικοί είναι;

τί εννοείς "επιβεβαιώνονται";
Η Εκκλησία έχει σαφή διδασκαλία κάθαρσης από τα πάθη και αγιασμού του ανθρώπου. Όταν κανείς ακολουθήσει τις οδηγίες της, βλέπει να συμβαίνουν μέσα του πράγματα που δεν τα περίμενε, αλλά τα έχουν ζήσει πολλά άλλα μέλη της και αρκετοί τα έχουν περιγράψει. Αυτό είναι μια εμπειρική επαλήθευση της διδασκαλίας της.

Όσο για την επικοινωνία στο Διαδίκτυο πίσω από ψευδώνυμα και προφίλ, είναι δύσκολη. Ίσως μια αόρατη επικοινωνία να είναι πιο ουσιαστική και αποτελεσματική.

 
At 5/01/2008 12:39:00 μ.μ., Blogger GASIREU said...

1. ''πόπολο'' συγνώμη για την παραπληροφόρηση. θα αυτομαστιγωθώ. να πω την αμαρτία μου βαρέθηκα, έκανα google και δεν βγήκαν τα παλιότερα ποστ. αρχίδια τεχνολογία.
ωχ πάλι homework επανάληψη σε ιστορικά ποστ με δεινόσαυροdebate.χα.

2.όπως προέβλεψα τα σχόλια είχαν ενδιαφέρον και εξέλιξη στην μαύρη νύχτα, τα απήλαυσα με πρωινό καφέ και κρουασάν, πριν τις πρωτομαγιάτικες επαναστατικού περιεχομένου σκέψεις.

3.το κράτος. ποιο κράτος; ποια κυβέρνηση; ''το κράτος'' κωλώνει να κάνει άλλα και άλλα, σε αυτό θα προχωρήσει; έχεις καταλάβει που ζούμε; η εκκλησία όσο και να με οχλέι το γεγονός, έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από αυτή που θέλω να παραδεχθώ ότι έχει.
αναλογιστείτε αυτό που ειπώθηκε, ότι στο σχολείο το μάθημα θρησκευτικών υπάρχει ακόμα, παιδιά άλλων θρησκειών έχουν μόνο ορθόδοξο θεολόγο και η μόνη πρόβλεψη είναι η απαλλαγή. για να μην πάμε στους θεσμούς προσευχής, αγιασμού, εκκλησιαστικής παρακολούθησης (αυτό δεν ξέρω αν παίζει ακόμα ιστορικά) και αηδιάσω πρωτομαγιάτικα.
γενικότερα η διαπίστωση ότι είναι καλός ένας θρησκευτικός ηγέτης μας απομακρύνει από την δομή και το ρόλο της εκκλησίας σήμερα. είναι σαν να λέμε, καλός όντως κύριος ο Ιερώνυμος, έντιμος στην ιδεολογία του και συγκινητικός, όσο έντιμη είναι και η Σαββίνα Γιαννάτου ας πούμε και συγκινητική σε αυτό που κάνει. αλλά η εκκλησία δεν είναι τέχνη.
χάνουμε την ουσία και μας ενδιαφέρει το φαίνεσθαι και το είναι του ενός ατόμου, δηλαδή μαζί και εγώ που σε πρώτη φάση είπα επιτέλους. καταντάμε ίσως γραφικοί σχολιαστες.
4. ο πάτερ Κωστένογλου είχε συγκινητικές εμπνεύσεις.

στην επανάσταση
στην απεργία
στην διχασμένη πρώτη πρωτεύουσα ανάμεσα σε Αθήνα νταουν ταουν και Ουακίκι μπαι δε μπιτσ
αφιερώνω σε όλα τα μωρά στην πίστα το ''which side are you on'' σε εκτέλεση natalie merchant!
όλε.

 
At 5/01/2008 02:32:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

gasireu
1)κι εγώ έκανα googling για το συγκεκριμένο ποστ πολύ ώρα και επέμεινα μόνο επειδή ήξερα τί έψαχνα.

2)φωνάρα όμως η Γιαννάτου - ακόμα κλαίω που δεν κατάφερα να την δώ όταν είχε ανέβει περιοδεία στην Αμβέρσα.

3) αυτός ο old boy πώς μεγάλωσε χωρίς αστερίξ; Ή μήπως διάβαζε τις λάθος εκδόσεις με τις αποστρόφους;


@thiv: η εκκλησία, με κάποιο μυστήριο τρόπο στηρίζει όλους τους πονεμένους και τους κατατρεγμένους *αφανώς*. Εμφανώς, από την άλλη, τα περιουσιακά της στοιχεία αυξάνονται και πληθύνονται, συχνά εις βάρος των τοπικών κοινωνιών.

Σχετικά με τις διαδικασίες κάθαρσης από τα πάθη και τον αγιασμό του ανθρώπου, τί να πώ, δεν είμαι αρμόδιος. Και αν αρχίσουμε να συζητάμε για το νόημα της λέξης "εμπειρική" η κουβέντα θα πάει μακριά.

Σε κάθε περίπτωση, δεν πειράζει που δεν καταφέραμε να συναντηθούμε στα θρησκευτικά. Ίσως συναντηθούμε κάπου αλλού, πίσω από τα ψευδώνυμά μας.

 
At 5/01/2008 02:44:00 μ.μ., Anonymous Ρωμανός Διογένης said...

Χίλιες φορές, και βαθύτατα χριστιανική, η απροσποίητη, άδολη, ανοιχόκαρδη παρουσία του ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ μέσα στον απλό λαό, παρά η προσποιητή, υποκριτική, υστερόβουλη, ελιτίστικη αποστασιοποίηση του ιντριγκαδόρου ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ από τον "χύδην όχλο". Ο Χριστόδουλος ρίχνεται με ανοιχτή καρδιά και το χαμόγελο να λάμπει στο πρόσωπο μέσα στην αρένα με τα λιοντάρια, χωρίς να σκέπτεται καν ότι θα τον κατασπαράξουν. Ο Ιερωνυμος βγάζει την ουρά του απ' έξω, φωνάζει "κοιτάξτε με, είμαι ταπεινός, είμαι φτωχός, είμαι χριστιανός", και στο παρασκήνιο ξηλώνει πυρετωδώς κάθε "χριστοδουλικό" για να στερεώσει την εξουσία του. Όσο περνά ο καιρός τόσο περισσότερο φαίνεται πόσο μεγάλος ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο Χριστόδουλος, αυτός που ΦΑΙΝΟΤΑΝ απλώς δημιούργημα των ΜΜΕ. Μακάρι ο Ιερώνυμος να με διαψεύσει και να συνεχίσει, με άλλον τρόπο, το έργο του Χρυστόδουλου, αλλά τα δείγματα ρεβανσισμού του τους πρώτους μήνες (όπως και το ότι έχει ως πρωτοπαλλήκαρα τους πλέον έκθετους και έξαλλους Ζακύνθου και Ιωαννίνων) δεν μου δείχνουν κάτι τέτοιο.

 
At 5/01/2008 03:23:00 μ.μ., Anonymous thiv said...

@gazireu: Νομίζω πως ο Ιερώνυμος είναι καλός, γιατί εκφράζει το πνεύμα της Εκκλησίας, ενσαρκώνει αυτό που ζητά ο Χριστός από τους ποιμένες της, φανερώνει λίγο τι πραγματικά είναι αυτή. Όποιος θέλει, μπορεί να το δει.

@lazopolis: Λοιπόν, είσαι σίγουρος πως η Εκκλησία δεν στηρίζει τους πονεμένους και τους κατατρεγμένους, εμφανώς ή αφανώς. Καλά.
Και ότι "τα περιουσιακά της στοιχεία αυξάνονται και πληθύνονται". (Επειδή ξέρω κάποια πράγματα από κοντά, θα σου πω ότι συνήθως μειώνονται, εις όφελος της κοινωνίας.)
Αν μου το επέτρεπες, θα σου συνιστούσα να είσαι λιγότερο σίγουρος για αρκετά πράγματα.
Σ' ευχαριστώ για τη συζήτηση. Και δεν θα επανέλθω.

 
At 5/01/2008 08:42:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«γενικότερα η διαπίστωση ότι είναι καλός ένας θρησκευτικός ηγέτης μας απομακρύνει από την δομή και το ρόλο της εκκλησίας σήμερα...
χάνουμε την ουσία και μας ενδιαφέρει το φαίνεσθαι και το είναι του ενός ατόμου, δηλαδή μαζί και εγώ που σε πρώτη φάση είπα επιτέλους. καταντάμε ίσως γραφικοί σχολιαστες».
Δεν την χάνουμε την ουσία, την βρίσκουμε. Εκτός αν η ουσία είναι η εκκλησία είναι κακιά και πρέπει να διαχωριστεί πλήρως από το κράτος, οπότε μέχρι να συμβεί αυτό κάθε άλλη συζήτηση παρέλκει και είναι αποπροσανατολιστική.
Υπενθυμίζω, προς γνώση, συμμόρφωση και σωφρονισμό, ότι το παρόν ποστ δεν σχολίασε ένα γεγονός, σχολίασε ένα μη γεγονός. Δεν σχολίασε μια παρουσία, αλλά μια απουσία. Σχολίασε κάτι που δεν φαινόταν. Και τα όσα αναφέρονται περί φαίνεσθαι και είναι, δεν αφορούν μόνο τα συγκεκριμένα πρόσωπα, δεν αφορούν μόνο την εκκλησία αλλά τους πάντες και τα πάντα. Αφορούν ένα ολόκληρο τρόπο σκέψης, ένα ολόκληρο είδος πολιτισμού.
Πάω να ξεπεζέψω από το καλάμι μου τώρα.
«αυτός ο old boy πώς μεγάλωσε χωρίς αστερίξ;»
Μεγάλωσε; Ποιός μεγάλωσε;

 
At 5/01/2008 10:18:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

@thiv: Αν είναι να μην επανέλθεις, κι εγώ δεν θα απαντήσω στο τελευταίο σου σχόλιο. Ευχαριστώ για τη συζήτηση και τις συστάσεις.

@old boy: προσπαθείς να το σώσεις, καταλαβαίνω, αλλά γιατί επιμένεις οτι η άποψη για το πώς παίζεται το μηντιακό παιχνίδι έχει ιδιαίτερη σημασία; Μήπως γιατί για ακόμα μια φορά πρόκειται να δούμε μια θητεία απ'την οποία θα λείπουν τα ουσιαστικά βήματα προόδου; Σκέψου μόνο οτι ο Σεραφείμ ήταν το βέλτιστο είδος arch που είχαμε μετά τη δικτατορία (κατά τη διάρκεια της οποίας, btw, ... ). Δηλαδή το βέλτιστο είναι το πλήρως αδρανές.

Ενδιαφέρον έχει επίσης οτι ελπίζεις να προκύψει, σαν από θαύμα, ένας επαναστατικός αρχιεπίσκοπος μέσα από μια διαδικασία εκλογής που είναι αυτή που είναι. Ακατανόνητο!

 
At 5/02/2008 01:25:00 π.μ., Blogger GASIREU said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 5/02/2008 01:28:00 π.μ., Blogger GASIREU said...

@thiv
δυστυχώς και no hard feelings
δεν πιστεύω στην εκκλησία, στους ποιμένες και στον Χριστό ως γιο του Θεού. οπότε έχεις δίκιο, δεν μπορώ να δω πολλά πράγματα ή αυτά που εσύ βλέπεις.
πίστεψέ με όμως, αφού διατηρείς αυτή την δυνατότητα σε μεγάλο βαθμό ακόμα, έχω δει από τράπεζα χαρτί με τα διαθέσιμα της ελληνικής εκκλησίας και υπογραφή του οικονομικού διευθυντή, δηλαδή δεν ήταν μούφα, ύψους 1-2 εκατομμύρια ευρώ για overnight, πολλάκις.
έχω δει επιταγή ενοικίου παραλιακού κέντρου της βουλιαγμένης
ύψους αν θυμάμαι καλά 30.000 ευρώ, τότε, το μήνα, τιμή σκοτωμένη, με βεβαιότητα δική μου ότι αυτά είναι τα φανερά και υπάρχουν πιθανά και άλλα κάτω από το τραπέζι ή αποτελεί η ενοικίαση αυτή του κολπίσκου ολόκληρου κάποιου είδους χάρη.
αν θυμάσαι καλά στους σεισμούς η ''βοήθεια'' ήταν περί τα λεφτά του προαναφερόμενου ενοικίου, άπαξ.
για να μην σχολιάσω τις δωρεές που δέχεται και θα μπορούσε να αποδίδει πλήρως στο ποίμνιο της με όποιο τρόπο.
σημειώνω ότι το ατού της εκκλησίας της ελλάδος δεν είναι τα διαθέσιμα αλλά τα ακίνητα.
οποιαδήποτε τοποθέτηση στο πως μια εκκλησία έχει αυτόν τον ρόλο μου είναι παγερά αδιάφορη και φυσικά το ίδιο ισχύει και για το Βατικανό.

@ρωμανός διογένης
τολμώ να πω ενδιαφέρουσα οπτική με δεδομένο ένα κάποιο ενδιαφέρον για τα εν λόγω πρόσωπα επί της ουσίας.

@old boy
σε εννοώ απόλυτα στο πνεύμα του σχολιασμού σου, αλλά ο καθείς πρέπει, όπως και συ, να πιαστεί από μια λέξη ή ένα νόημα για να καταθέσει τους προβληματισμούς του. ή εντέλει η συζήτηση πάει και σε παράπλευρες, τελικά όμως επί της ουσίας αναλύσεις. τα έχουμε ματαπεί αυτά, άλλο αν μας έχεις σκυλοβαρεθεί πια. χα.
αλλά και σε αυτό το επίπεδο, το νέο ήθος δεν λέει πολλά μέσα στο όλον, στο σύστημα, είναι απλά άξιο σημείωσης-έτσι που την καταθέτεις- της κομψής απουσίας.
η εκκλησία έχει ένα ρόλο πολλαπλό, για τις αναγκαιότητες ή μη των ρόλων δεν θα επιμείνω, είναι προσωπικό θέμα αν θέλει να πιστεύει κάποιος. κάποιοι επίσης πιστεύουν στο ότι το σύμπαν συνομωτεί υπέρ τους, αν το θελήσουν πολύ.
ο διαχωρισμός εκκλησίας κράτους είναι όμως επιτακτικός. μέχρι τότε σχολιάζουμε μεμονωμένα πρόσωπα, με τον φόβο ναι, να είμαστε γραφικοί σχολιαστές life and style.

@lazopolis
αστερίξ, τι είπες τώρα;
σχολείο, διάβασμα, κανένα εξωσχολικό Παπαδιαμάντη και είδωλα στυλίτες.

 
At 5/02/2008 01:14:00 μ.μ., Blogger mao tse tung said...

emeis stin Kina ksyrizoume ton papa kai trwme ta bagia me parmezana

 
At 11/01/2008 10:06:00 π.μ., Blogger suncitizen said...

Είπε ο Σμέμνιος:
"Όποιος δε φαίνεται για θρησκευτικός ηγέτης, είναι θρησκευτικός ηγέτης"

Η φράση αυτή μου έφερε στο νου τα λόγια του Ιησού προς τους Φαρισαίους που τον αμφισβητούσαν ως θρησκευτικό ηγέτη:
"λιθον ον απεδοκιμασαν οι οικοδομουντες ουτος εγενηθη εις κεφαλην γωνιας παρα κυριου εγενετο αυτη και εστιν θαυμαστη εν οφθαλμοις ημων"
Δηλαδή, ο λίθος (Ιησού) που αποδοκίμασαν(απέριψαν) οι οικοδόμοι (Φαρισαίοι) έγινε ακρογωνιαίος και θαυμαστός στα μάτια σας.
Ας μην ξεχνάμε ότι το θρησκευτικό, πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο της εποχής δε δεχόταν τον Ιησού ως θρησκευτικό ηγέτη, αλλά ως πλάνο!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home