Θρασείν Χρη
Στην αρχή ήταν όλα ειδυλλιακά: η Aδέσμευτη Δημοσιογραφία είχε βρει ένα χώρο ολόδικό της, απροσπέλαστο για τους νταβατζήδες.
Μέχρι που το «Πρώτο Θέμα» βρέθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες στο στόχαστρο μιας λυσσαλέας και πρωτοφανούς για τα ελληνικά δεδομένα επίθεσης από ορισμένα κυβερνητικά και εκδοτικά -κυρίως- ανταγωνιστικά κέντρα.
ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»
ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»
Jack Torrance: You WERE the caretaker here, Mr. Grady.
Delbert Grady: No sir, YOU are the caretaker. You've always been the caretaker. I ought to know: I've always been here.
Δεν υπάρχουν ξενοδοχεία χωρίς αιώνιους φροντιστές, δεν υπάρχουν μπουρδέλα χωρίς αιώνιους νταβατζήδες: τα επιμέρους πρόσωπα μπορεί να αλλάζουν, η αναγκαιότητα των ρόλων όμως όχι.
Και για τελευταία φορά: η εκδοχή ότι η ιστορία του «Πρώτου Θέματος» είναι η ιστορία των δυο ξετσίπωτων αφεντικών του είναι εξαιρετικά βολική.
Η ιστορία του «Πρώτου Θέματος» είναι η ιστορία του εξευτελισμού του Έλληνα δημοσιογράφου για τη στάση που τήρησε μετά το σκάνδαλο Ζαχόπουλου όταν κλήθηκε να επιλέξει στρατόπεδο και να επιδείξει μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια.
Η ιστορία του «Πρώτου Θέματος» είναι η ιστορία της ξεφτίλας του Έλληνα αναγνώστη που κράτησε το «Πρώτο Θέμα» πρώτο, του Έλληνα αναγνώστη που αντί να σιχαθεί επιβράβευσε.
Όσο ο Θέμος Αναστασιάδης αντί να φοβάται να βγει από το σπίτι του κάνει τρελά νούμερα, όσο ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος αντί να φοβάται να βγει από το σπίτι του κάνει τρελά νούμερα, είναι μάλλον δευτερεύουσας σημασίας τα ποσοστά που δίνουν τα γκάλοπ στον δικομματισμό.
Οι μετοχές που προσέφερες δωρεάν στην ΕΣΗΕΑ, οι μετοχές που είχες δώσει στον Αγιοστρατίτη για να τις κάνει ό,τι θέλει, οι μετοχές για τις οποίες πήρες επισήμως 7.380.000 ευρώ· και συμφωνία μη έκδοσης δικής σου εφημερίδας για ένα χρόνο· και δέκα πους απς πριν κοιμηθείς· και δέκα πατερημά. Εν - δυο, εν - δυο, εν - δυο.
Το μεγάλο μυστικό για να πας μπροστά στην χώρα της μηδενικής μνήμης και της ατελείωτης ανοχής είναι το θράσος.
Ο θρασύς προκαλεί τον θαυμασμό, ο θρασύς καταξιώνεται, ο θρασύς είναι ο νικητής της εποχής.
Πάνω σε ένα φτερωτό άλογο ο ένας τα παίρνει για να φύγει, ο άλλος τα παίρνει για να μείνει, ο ένας για να ξαναχτίσει το όνειρό του απ' την αρχή, ο άλλος για να πολεμήσει το σύστημα εκ των ένδον, κι εσύ θα συνεχίσεις να τους αγοράζεις, να τους βλέπεις, να τους πετυχαίνεις στο δρόμο και να μην τους κράζεις, αλλά να ζηλεύεις τα αυτοκίνητα που οδηγούν.
42 Comments:
...τα είπες όλα.
Και δεν αφορούν μόνο τη δημοσιογραφία.
Η ευχή και ο αγώνας είναι να περισώσουμε τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας!
Την καλημέρα μου!
'Η ιστορία του «Πρώτου Θέματος» είναι η ιστορία της ξεφτίλας του Έλληνα αναγνώστη που κράτησε το «Πρώτο Θέμα» πρώτο, του Έλληνα αναγνώστη που αντί να σιχαθεί επιβράβευσε.': του Έλληνα γενικώς κι όχι μόνο του αναγνώστη. Από τότε που βρέθηκε στη δημοσιότητα ο στιγμιαία λανθασμένος Πασχάλης, γεμίζει, απ' ό, τι ακούω, κάθε βράδυ το κέντρο όπου εμφανίζεται. Οι Έλληνες χαρακτηρίζονται - κάτι τέτοιες στιγμές δε μου πάει ο πρώτος πληθυντικός - από ένα διεστραμμένο τρόπο αντίδρασης στα όσα βλέπουν γύρω τους. Ανεστραμμένο θαυμασμό θα το έλεγα. Από ένα δολοφόνο κι ένα λαμπρό επιστήμονα για τους οποίους θα διαβάσουμε στην εφημερίδα, ο δολοφόνος θα μας εντυπωσιάσει περισσότερο, έστω και μ' έναν λάθος τρόπο. Επιβραβεύουν τους πασχάληδες και τους θέμους τυφλά, αγνοώντας τους λόγους για τους οποίους άνθρωποι όπως αυτοί έγιναν 'διάσημοι'.
Μου άρεσε το ποστ σου.
Η παθολογία είναι της ελληνικής κοινωνίας, δικής μου δηλαδή.
Τι δημοσιογράφοι, τι δικαστές, τι πολιτικοί, τι αναγνώστες, τι τηλεθεατές, τι αφεντικά, τι υπάλληλοι, τι νέοι, τι γέροι, τι ψηφοφόροι.
Οι τίτλοι αλλάζουν, η ασθένεια όχι.
Και τι βολική για κάποιους κυβερνητικούς παράγοντες (π.χ. Θ. Ρουσσόπουλος) αγοραπωλησία!
Παλιό αγόρι νέε πατέρα συμφωνώ, έχω μάλιστα ανεβάσει σχετικό post.
Το Πρώτο Θέμα είμαστε εμείς. Γι αυτό είναι πρώτη εφημερίδα. Ολίγον από κουτσομπολιά, πολύ από νεοπλουτισμό, το μέγιστο από ανοχή την οποία εξαργυρώνουμε με ψίγματα "αποκάλυψης". Αν δεν υπήρχαμε εμείς, όπως υπάρχουμε, δεν θα υπήρχαν και αυτοί. Ελλάδα λέγεται, δημοσιογραφία στην Ελλάδα. Εκμαυλισμός
Ξερεις, παλια ελεγα "μονη μου τα λεω, μονη μου τ' ακουω" σε παρομοιες συζητησεις. Σημερα, το βρισκω εξαιρετικα αποτελεσματικο να γραφονται αυτα τα ξεσκεπαστικα(!) σχολια για την κοινωνια μας. Ολο και καποιος θα τα διαβασει, ολο και καποιο κλικ θα συμβει.
Τελικα, το χαρτι και το μελανι εχουν μεινει πραγματι πολυ πισω! Ιδιως για παρομοια ζητηματα.
Ωραιο ποστ λεμε! ;-)
Να τον χαίρεσαι τον γιο σου και να 'σαι σίγουρος ότι θα σε χαίρεται κι αυτός, φίλε. Είναι πάντως και τυχερός ο μικρός. Με πατέρα σινεφίλ, αν μη τι άλλο τη σερμαγιά του σε ταινιάκια θα την έχει, οπότε δεν θ' αγοράζει φυλλάδες για τα dvd.
Να είσαι καλά, ρε Old, με τον ωραίο και τα ωραία σου!
Ενώ συμφωνώ πλήρως με το ποστ υπαρχει μια φράση που μου φαίνεται σκληρή (διευκρινίζω ότι δεν έχω καμιά σχέση με εφημερίδες ή δημοσιογράφους)
Γράφεις:
Η ιστορία του «Πρώτου Θέματος» είναι η ιστορία του εξευτελισμού του Έλληνα δημοσιογράφου για τη στάση που τήρησε μετά το σκάνδαλο Ζαχόπουλου όταν κλήθηκε να επιλέξει στρατόπεδο και να επιδείξει μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια.
Η φυλλάδα αυτή βασίστηκε σε μεροκαματιάρηδες δημοσιογράφους από τους οποίους δεν είναι εύκολο να τους ζητάς να αφήσουν τα φαντάζομαι 600-800 ευρώ που θα τους δίνουν και να παραιτηθούν.
Δεν υπάρχει αξιοπρέπεια με άδειο στομάχι και το λέω εγώ που δεν πείνασα ποτέ μου.
Αυτό που γράφεις περιμένω να το κάνει ό επώνυμος δημοσιογράφος όταν διαφωνεί με την εφημερίδα που δουλεύει και του οποίου η υπογραφή έχει και την αντίστοιχη βαρύτητα.
Αυτό έγινε προς τιμήν τους από όλους τους επώνυμους όταν η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του Κόκκα υποστήριξε την αποστασία του Μητσοτάκη όποτε και βούλιαξε κυκλοφορικά.
Την ίδια εποχή ο αδελφός του Άρη Βελουχιώτη έγραφε στο πιό αντιδραστικό φύλλο της εποχής την Βραδυνή.
Ένα γνήσιο αριστερό δημοσιογράφο και στην ιδεολογία και στην ζωή του δημοσιογράφο έχω γνωρίσει ,μακαρίτη σήμερα και από θυμάμαι όλη του σχεδόν την ζωή σε δεξιές εφημερίδες ευρισκε δουλειά.
@αθεόφοβος YΠΑΡΧΕΙ αξιοπρέπεια με άδειο στομάχι, όπως και με γεμάτο. Και μερικές φορές περισσότερη με άδειο παρά με γεμάτο, μη σου πω. Αυτόν τον καιρό ΟΥΤΕ αυτά τα 600 ευρώ που λες δεν έχω ως εισόδημα. Παρ' όλα αυτά δεν πήγα, ούτε θα πήγαινα σε κανένα πρώτο ή δεύτερο θέμα (μεταφορικά, εννοώ στις αντίστοιχες για μένα εργασίες). Η δουλειά ΔΕΝ είναι ντροπή βέβαια, αρκεί να γίνεται με αξιοπρέπεια. Και να μας τιμά τόσο εμάς, όσο και όσους ερχόμαστε σε επαφή μέσω αυτής. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση η αξιοπρέπεια και η τιμή δεν... περίσσευαν (για να το πω κομψά). Από κάτι τέτοιους 'μεροκαματιάρηδες' πάσχει αυτή η χώρα.
Δίκαιη η αγανάκτησή σου αλλά δε λες και κάτι καινούργιο. Ωραία πλατσουρίζουμε στα ρηχά.
Είσαι φάουλ, niemandrose. Κι είναι κι άκομψο αυτό που κάνεις. Ας παρέπεμπες τουλάχιστον σε κείμενο άλλου κι όχι δικό σου -το οποίο βεβαίως και το διάβασα και στο οποίο δεν αισθάνθηκα ότι λες κάτι καινούργιο. Βλέπεις, είχε προηγηθεί ο Old Boy:)))
ανώνυμη διαιτησία, φόρα το γνωστό σορτσάκι σου γιατί δε μπορώ να σε βλέπω να σφυράς τσίτσιδη. μια οικογένεια είμαστε. ;)
Aνώνυμε, oκ δεν νομίζω ότι έκανε φάουλ η Niemandsrose. Tην γνώμη της είπε.
Επί της οποίας όμως θα την ρωτήσω: ποιά είναι τα ρηχά που πλατσουρίζουμε; Τα ρηχά που πλατσουρίζουμε είναι η ενασχόληση με φαινόμενα βουρκοειδή, ενώ θα πρέπει να κοιτάζουμε τα άστρα;
Τα κοιτάμε κι αυτά. Αλλά άλλοτε είναι η ώρα να μιλήσεις για τον ουρανό κι άλλοτε για τον βούρκο.
Δεν λέω και κάτι καινούριο; Προφανώς. Ωστόσο συνέβη κάτι καινούριο. Υπήρξε μια εξέλιξη όσο να ΄ναι εντυπωσιακή. Νοιώθω την ανάγκη να τη σχολιάσω γιατί με πνίγει. Εκπλήσσομαι από τον βαθμό θρασύτητας του Αναστασιάδη που μέχρι χθες πολεμούσε τους νταβατζήδες. Εκπλήσσομαι από το γεγονός ότι οι υπαρχηγοί του εκεί στο Θέμα, οι Ράπτηδες, οι Σρόιτερ, οι Γκουτζάνηδες, οι Μακρυγιάννηδες πριν δυο μήνες έλεγαν ότι αυτή η εφημερίδα τα έβαλε με τους νταβατζήδες και για να συνεχίσει να αντιστέκεται στους νταβατζήδες εκείνοι θα συνεχίσουν να στηρίζουν Θέμο.
Μας πουλούσαν στην αρχή ένα παραμύθι.
Μετά που πιάστηκε ο Αναστασιάδης να κλέβει οπώρας μας πουλούσαν ένα άλλο.
Τώρα μας πουλάνε το ακριβώς αντίθετο.
Και θα σκεφτώ αν λέω τίποτα καινούριο;
Σκασίλα μου. Θα το λέω και θα το ξαναλέω και θα το ξαναλέω, θα λέω ότι με καταπλήσσει ο βαθμός ανοχής αυτού του λαού στην κοροϊδία μέσα στην μάπα του.
Αθεόφοβε, δεν λέω ότι ένας απλός συντάκτης θα έπρεπε ντε και καλά να αντιδράσει. Αλλά όλα τα μεγαλοστελέχη, όλοι όσοι έχουν στήλες γνώμης κι όλοι όσοι το παίζουν τιμητές των άλλων, ασφαλώς και θα έπρεπε να έχουν.
old boy o/η ανώνυμος στη niemandsrose αν είδα καλά απευθυνόταν, όταν μίλησε περί καινούργιου.
Nαι, φυσικά.
Αλλά κι η Niemandsrose έγραψε ότι δεν λέω κάτι καινούριο και σε αυτήν απαντάω στο σχόλιο.
Ααααα
OK. Σόρρυ αν σε ενόχλησε η παρατήρησή μου. high expectations.
Όλοι ίδιοι είναι:
Οι πολιτικοί που τα παίρνουν για να εκλεγούν
Οι δικαστικοί που τα παίρνουν για αποφασίσουν
Οι δημόσιοι λειτουργοί που τα παίρνουν για να κάθονται
Οι δημοσιογράφοι που τα παίρνουν, τα δίνουν κι όλους φοβερίζουν
Οι γιατροί που τα παίρνουν, γιατί αλλιώς πεθαίνεις
Οι δικηγόροι που τα δίνουν, τα παίρνουν
Οι κατασκευαστές που τα δίνουν για να τα καινε ώστε να χτίζουν
Οι επιχειρηματίες που τα δίνουν γενικά
Οι συνδικαλιστές που δεν τους νοιάζει φτάνει να τα παίρνουν και να μην αλλάξουν
Οι πανεπιστημιακοί που τα παίρνουν με την μορφή έρευνας
Οι φοιτητές που προσδοκούν ένα μέλλον με αγκυλώσεις του ένδοξου παρελθόντος (1973)
Ο δήμος, η νομαρχία, η περιφέρεια, το δασαρχείο, η πολεοδομία, που τα παίρνουν και μετά δεν γνωρίζουν
Η αστυνομία που τα παίρνει, τα δίνει, και κυρίως τα δέρνει
Ο ελεύθερος επαγγελματίας που για να κάνει την δουλειά του τα δίνει σε όλους τους παραπάνω
Ο πολίτης που τα δίνει για να χτίσει στο μπαζωμένο ρέμα, που τα δίνει για να δει το dvd.
Άραγε, έχει μείνει κανείς σε αυτήν την κωλοχώρα που δεν είναι ΙΔΙΟΣ.
Καλά να πάθουμε τέτοιοι κάφροι που είμαστε
Ξάνθη, Βελιγράδι, τι άλλο θα ακολουθήσει άραγε; Ρε old-boy λυπήσου το παιδάκι, βάλε το πατρικό ένστικτο πάνω από όλα και μην το καταστήσεις δέσμιο...
Το "caretaker" δεν είναι που χρησιμοποιείται και με την έννοια του νεκροθάφτη;
Κάνω λάθος;
Aνώνυμε, θα το κάνω Παναθηναϊκό στο ποδόσφαιρο και γάβρο στο μπάσκετ, να ναι πάντα μέσα στην καλή χαρά ;)
Nαπολέοντα, νομίζω πως ναι. Μου θύμισες όμως μια σκηνή από το Pulp Fiction:
VINCENT: Well, Marsellus is leavin' for Florida and when he's gone, he wants me to take care of Mia.
JULES:Take care of her? (Making a gun out of his finger and placing it to his head).
VINCENT: Not that! Take her out. Show her a good time. Don't let her get lonely.
Χμμμμ... και μετά, θυμάσαι πού καταλήξανε: η μία με OD και ο άλλος να προσπαθεί να της καρφώσει την ένεση :)
Όσο για το ποστ, χαίρομαι που κάποιος εκπλήσσεται μ' αυτά τα φαινόμενα, και προβληματίζομαι που εγώ πια δεν εκπλήσσομαι με τίποτα σχεδόν.
Χωρίς να προσπαθήσω να το παίξω ευαίσθητος ή οτιδήποτε παραπλήσιο, νομίζω ότι εκεί ακριβώς μιζάρουν οι Θεμομάκηδες: στο ότι τίποτα πια δεν μας εκπλήσσει, στο ότι όλα πια τα θεωρούμε φυσιολογικά, όλα εντός των κανόνων του παιχνιδιού, όλα εν τέλει νομιμοποιημένα, αφού όλα μπίζνες είναι.
Το θέμα είναι ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μπίζνες χωρίς την ενεργή συμμετοχή μας, ότι όλα θα τα έβλεπαν αλλιώς αν μια φορά την εβδομάδα ένας περαστικός στο δρόμο απλώς τους έλεγε ξεφτιλισμένους, απλώς τους έκραζε.
έχει γίνει και αυτό στο Κολωνάκι παλιά, κάποιος τον είπε συν τοις άλλοις ''κότα'', σε πληροφορώ αντί να αδιαφορήσει, σηκώθηκε και του έβγαλε χεστήριο λογίδριο όρθιος (από μακριά βέβαια) κουνώντας του το δάκτυλο!
μπορεί άμα έτρωγε από δέκα φάσκελα την ημέρα να είχε μαζευτεί λιγάκι, τουλάχιστον στον αυτοερωτισμό του μπροστά στην κάμερα.
Τα φάσκελα προτιμάμε να τα ρίχνουμε στον δρόμο όμως, στον οδηγό που μας κάνει σφήνα.
Αχ Ολδ μου,οι μεν δε θελουν να χασουν το kourdisto portokali και τη τroktiki φυση τους(που καιρος και διαθεση να ψαχνουν για νεες ή παλιες πορτοκαλιες,αφου εχουν βλ-αιμα, βλεννα και Θεμα)οι δε που να τρεχουν τωρα στα μανατζερο-γεραματα για καινουριο παντεσ-πιανει και οικοδομηση κυρους?Λιγο teabaging στους επιχειρηματικους ορχεις των αφεντικων(και τι ορχεις των περισσοτερων,αριστερων κατα-βολων και ταρτουφικων επιδιωξεων)λιγο βαριες εκφρασεις για να κρυψουμε τις αβαριες(μην αδειασει η θεση,μην χηρεψει ο Θρονος), λιγο ενδοσυνδικαλιστικος λογιοτατισμος(αυτο δεν ειναι ταμειον συντροφοι ΕΣΗΕωτες,σας καταλαβαινω ειναι το απαυγασμα, μην διαρρηγνυεσθε,το καταλαβαμε, κριμα τα montblankικα σας ιματια)
Εντωμεταξυ-ολιγον τι ασχετο-αλλα ωραιους συμβουλους εχεις influential Μανια μου στην Ελευθεροτυπια.Ειπε ο Χρονας προχθες στη παρουσιαση του δισκου της Πλατωνος πως οι συμβουλοι της Μανιας στην Ελευθεροτυπια την συμβουλευσαν να μην δωσει ως δωρο με την Κυριακατικη το cd-single της Πλατωνος, αλλα αυτη τους αγνοησε(και πολυ καλα εκανε μεταξυ μας).Μεταξυ της λωτογενους σφυρας του μετροσεξουαλ δημοσιογραφικου κορπορατισμου και της συνεγειρωμενης αναστοιχειωσης της Ακμων-ικης της περιοδου διαλεξε το δευτερο.Δεν απολυει και αυτους τους φωστηρες για να μην αναρωτιεται μετα,γιατι πανε κατα διαολου,αυτη και οι αλλοι εκ-δοτες,τα φυλλα τους με τις περιλαμπρες αποφορες των προσφορων και το ανεμοδαρμενο περιεχομενο?
Μου βγηκε σινδωνη εντωμεταξυ το σχολιο ευτυχισμενε πατερα και δικαιως θα κραξεις και θα ανακραξεις.Για να σ'εξευμενισω follow me και ευχομαι ευτυχια-και αλλη-αγαπητε!
[αφιερωμενο στην ηρωιδα και στον υιο;-)]
"Χωρίς να προσπαθήσω να το παίξω ευαίσθητος ή οτιδήποτε παραπλήσιο, νομίζω ότι εκεί ακριβώς μιζάρουν οι Θεμομάκηδες: στο ότι τίποτα πια δεν μας εκπλήσσει, στο ότι όλα πια τα θεωρούμε φυσιολογικά, όλα εντός των κανόνων του παιχνιδιού, όλα εν τέλει νομιμοποιημένα, αφού όλα μπίζνες είναι."
Προς τι ο α' πληθυντικός; Μιλάς εκ μέρους κάποιου; 'Η έχεις κάνει καμιά κοινωνιολογική μελέτη και ανακοινώνεις αποτελέσματα; 'Η έχεις ανέβει στον άμβωνα και κουνάς τον ηθικό σου δείκτη; Ή έχεις ενδείξεις πως όσοι σε διαβάζουν είναι αποκτηνωμένοι κάφροι και χρειάζονται μια φωνή να πει "αλήθειες"; Τι;
"Το θέμα είναι ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μπίζνες χωρίς την ενεργή συμμετοχή μας, ότι όλα θα τα έβλεπαν αλλιώς αν μια φορά την εβδομάδα ένας περαστικός στο δρόμο απλώς τους έλεγε ξεφτιλισμένους, απλώς τους έκραζε."
Στο δια ταύτα. Ποια θεωρείς εσύ ενεργή συμμετοχή; Να ψηφίσωμεν τον Τσίπρα; Να κατέβουμε με μαύρα ρούχα στην πλατεία Συντάγματος; Να γίνουμε όλοι Βάζελοι; Να γίνουμε όλοι μπλογκερς; Τι;
(ΟΚ. Ακούγομαι εριστική. Δεν έχω πρόθεση να τσακωθώ μαζί σου ούτε και με κανέναν φανατικό αναγνώστη σου. Σε εκτιμώ ως e-πένα και το συγκεκριμένο ποστ σου και το attitude σου στα σχόλια με έχει ξενερώσει απίστευτα. Φιλικά πάντα).
Πολλοί, οι περισσότεροι ίσως άνθρωποι καθημερινά γυρνάνε κουρασμένοι απ' τις δουλειές τους, όπου τους έχουν στύψει για να βγουν τα εφτακόσια ή τα χίλια όσα ευρώ. Και επιστρέφοντας στο τσιμεντένιο τους καταφύγιο ανοίγουν την τηλεόραση κατάκοποι και παραδίνονται αμαχητί στην αποχαύνωση. Δεν έχουν τη δύναμη πλέον να αντισταθούν ακόμη και στη χυδαιότερη εκπομπή, δεν έχουν το κουράγιο να θυμώσουν με τους θέμους αλλά ούτε τις προσλαμβάνουσες για να αντιληφθούν τα παιχνίδια που παίζουν οι μάκηδες. Απλώς όταν πια νυστάξουν, κορεσμένοι από τηλεσκουπίδια πάνε για ύπνο. Και την επομένη, μια απ' τα ίδια. Άντε, μια στο τόσο να πάνε στην ταβέρνα, να πιούν και λίγο κρασάκι για να γλυκάνουν τον πόνο τους. Αλλά μέχρι εκεί. Οπότε, ας μην περιμένουμε πολλά.
Έτυχε σήμερα στις οχτώ να βρεθώ στο μεταξουργείο και πίστεψέ με, κοιτώντας τους ανθρώπους γύρω μου, gerasimos, έκανα ακριβώς τις ίδιες σκέψεις. Εντάξει δικαίως να μας ενοχλούν πολλά από αυτά που συμβαίνουν, όμως πολύ σωστά γράφεις μην περιμένουμε πολλά από ανθρώπους που δεν μπορούν!!! ή δεν έχουν τον χρόνο και την όρεξη να ασχοληθούν κριτικά με αυτά.
Γεράσιμε, συμφωνώ με όσα λες.
"Ο θρασύς προκαλεί τον θαυμασμό, ο θρασύς καταξιώνεται, ο θρασύς είναι ο νικητής της εποχής."
Και επίσης: ο θρασύς γαμάει… (πουτάνα ζωή)
Oldboy, να τον χαίρεστε τον κούκλο!
@niemandrose
Μέσα είσαστε. Οποιοσδήποτε είναι Βάζελος (με Β κεφαλαίο, ορθώς!) και συγκεντρώνει έστω δύο από τα υπόλοιπα τρία χαρακτηριστικά που αναφέρετε, α-πο-κλεί-ε-ται να είναι μέλος του Θεμομάκης fan club.
Γεράσιμε, δίκιο έχεις. Η ένστασή μου όμως είναι ότι ο ίδιος κουρασμένος, εξαντλημένος, πιεσμένος άνθρωπος, μπορεί πάντως να μην επιτρέπει να πλουτίζουν εις βάρος του οι επιτήδειοι. Και εν πάση περιπτώσει δεν νομίζω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση απαιτείται ιδιαίτερη κριτική ικανότητα: πριν ένα μήνα λύσσαγε για τους νταβατζήδες και το Μέγκα ο Αναστασιάδης, όχι πριν πέντε χρόνια.
Greek-gaylolita, πώς καταφέρνεις να συνδυάζεις έτσι το περιεχόμενο με το ύφος της γραφής, πώς καταφέρνεις να γράφεις τόσο πυκνά και τόσο διαφορετικά, παραμένει μυστήριο :) Έχεις θερμές ευχαριστίες εκ μέρους της ηρωϊδας ;)
«Στο δια ταύτα. Ποια θεωρείς εσύ ενεργή συμμετοχή; Να ψηφίσωμεν τον Τσίπρα; Να κατέβουμε με μαύρα ρούχα στην πλατεία Συντάγματος; Να γίνουμε όλοι Βάζελοι; Να γίνουμε όλοι μπλογκερς; Τι;»
Αντιπαρέρχομαι τις σαχλίτσες, είναι κατώτερές σου και θα προτιμήσω να απαντήσω στα επιχειρήματα σου.
Ποιο ακριβώς attitude στα σχόλια σε έχει ξενερώσει απίστευτα; Λέει ο ανώνυμος ότι το σχόλιο σου είναι φάουλ και του απαντάω, όχι δεν είναι φάουλ, τη γνώμη της λέει. Και στη γνώμη σου αυτή στη συνέχεια απάντησα.
Πώς ακριβώς ορίζεις την ηθικολογία και πού την εντοπίζεις εκ μέρους μου;
Κάθε συζήτηση σε επίπεδο αρχών συνιστά ηθικολογικό κήρυγμα; Πώς αποφεύγουμε λοιπόν τον σκόπελο αυτόν; Πώς θα γίνει να μην κατηγορηθούμε ότι έχουμε ανέβει στον άμβωνα και κουνάμε τον ηθικό μας δείκτη; Εξορίζοντας εντελώς από τα θέματα που θίγουμε κάθε κουβέντα περί ηθικών συμπεριφορών, περί συνέπειας, περί αξιοπρέπειας; Αποδεχόμενοι ότι ο κόσμος έτσι είναι, οι μπίζνες έτσι είναι, οι ισχυροί έτσι φέρονται, άρα κανένα μα κανένα νόημα δεν έχει να διαμαρτυρόμαστε;
«Προς τι ο α' πληθυντικός; Μιλάς εκ μέρους κάποιου; 'Η έχεις κάνει καμιά κοινωνιολογική μελέτη και ανακοινώνεις αποτελέσματα;»
Κοινωνιολογική μελέτη δεν έχω κάνει. Μιλάω με βάση τις πωλήσεις του Πρώτου Θέματος μετά το σκάνδαλο. Μιλάω με την μη ύπαρξη της κατακραυγής που θα περίμενα να υπάρξει μετά την πώληση του Πρώτου Θέματος.
«Ή έχεις ενδείξεις πως όσοι σε διαβάζουν είναι αποκτηνωμένοι κάφροι και χρειάζονται μια φωνή να πει "αλήθειες";»
Αυτό ακριβώς. Είμαι ο Σίβα, ο Θεός του Θανάτου.
"Aντιπαρέρχομαι τις σαχλίτσες, είναι κατώτερές σου και θα προτιμήσω να απαντήσω στα επιχειρήματα σου."
Να μην τις αντιπαρέλθεις και τόσο πολύ γιατί θα πάρεις ακόμα πιο σοβαρά το μπλόγκιν και, ας μου επιτραπεί μια αξιολογική κρίση, δεν είναι και πολύ σοφό.
"Ποιο ακριβώς attitude στα σχόλια σε έχει ξενερώσει απίστευτα;"
Το attitude του α' πληθυντικού, του εριστικού τόνου με ισοπεδωτικά διλήμματα του στυλ ή θα μιλάμε για τα αστέρια ή θα μιλάμε για το βούρκο. Ενώ ξεχνάς πώς το θέμα είναι το πώς μιλάμε εκτός από το για τι μιλάμε.
"Λέει ο ανώνυμος ότι το σχόλιο σου είναι φάουλ και του απαντάω, όχι δεν είναι φάουλ, τη γνώμη της λέει."
Δε ζήτησα υπεράσπιση -και ελπίζω να μη μου έρθει κανένα μπουγιουρντί στο τέλος- αφενός, και προσέδωσες με την απάντησή σου ένα σοβαρό τόνο στο διάλογο με ανώνυμο ενώ εκείνος/η διατηρούσε ένα χιουμοριστικό χαρακτήρα.
"Και στη γνώμη σου αυτή στη συνέχεια απάντησα."
Να' σαι καλά. Θα στο χρωστάω χάρη.
"Πώς ακριβώς ορίζεις την ηθικολογία και πού την εντοπίζεις εκ μέρους μου;"
Ας αφήσουμε τους ορισμούς και τους αφορισμούς κατά μέρος. Δε πρόκειται να κάνω σημειολογική ανάλυση των κειμένων (ποστ και σχολίων) και να δείξω πώς κουνάς το δάχτυλο στην και καλά αποχαυνωμένη, αποκτηνωμένη ελληνική κοινωνία που επιθυμεί μάλιστα να γίνει σερίφης στη θέση του σερίφη (ακριβά αυτοκίνητα) ενώ εσύ ο άσπιλος και αγνός πολίτης (μπορεί και να'σαι, αυτό δε το γνωρίζω) διαρρηγνύεις τα ιμάτια σου για το θράσος, την υποκρισία, τη διαφθορά, τον οπορτουνισμό και άλλα εμπριμέ.
"Κάθε συζήτηση σε επίπεδο αρχών συνιστά ηθικολογικό κήρυγμα;"
Εξαρτάται τα πλαίσια μέσα στα οποία κινείται και το ύφος που υιοθετεί.
"Πώς αποφεύγουμε λοιπόν τον σκόπελο αυτόν;"
Με τη χρήση φάρου και το διορισμό φαροφύλακα.
"Πώς θα γίνει να μην κατηγορηθούμε ότι έχουμε ανέβει στον άμβωνα και κουνάμε τον ηθικό μας δείκτη;"
Όσο μιλάτε με χρήση α' πληθυντικού και αγανακτείτε και έξαφνα εκπλήσσεσθε για όσα όλοι λίγο-πολύ αγανακτούμε (και φρικάρουμε, και έχουμε καταγγείλει, και έχουμε πάρει των ομματιών μας από αηδία, και βιώνουμε καθημερινά κλπ) αλλά δεν έχουμε βρει διάολε ένα τρόπο να γίνει το τσαφ και να επέλθει η ειρήνη-ισότης-αδελφότης, τι να γίνει, θα σας κατηγορούμε ότι ηθικολογείτε.
Από την άλλη, η προσέγγισή σου στα θέματα πολύ σπάνια έχω δει να empathetic και αναλυτική όπως πχ του gerasimos. Το να βγει κανείς και να κατηγορήσει τούτο ή εκείνο είναι σχετικά εύκολο στη χώρα της απροκάλυπτης διαφθοράς και μάλιστα διαφοροποιώντας τον εαυτό του από το καφροσύνολο (με τέτοια ποταπά σύνθετα ούτε σε 8 ζωές δε θα φτάσω τον εκπληκτικό greek gay lolita).
"Εξορίζοντας εντελώς από τα θέματα που θίγουμε κάθε κουβέντα περί ηθικών συμπεριφορών, περί συνέπειας, περί αξιοπρέπειας;"
Ξέχασες να αντιδιαστείλεις τα αστέρια με το βούρκο στο δίλημμα που κατασκεύασες.
"Αποδεχόμενοι ότι ο κόσμος έτσι είναι, οι μπίζνες έτσι είναι, οι ισχυροί έτσι φέρονται, άρα κανένα μα κανένα νόημα δεν έχει να διαμαρτυρόμαστε;"
Δεν είναι η πρώτη φορά που σου ξανασυμβαίνει (sic)να θέτεις τέτοιου είδους διλήμματα. Παλιότερα είχες θέσει ανάλογα διλήμματα στο ποστ με τους ελπιδοκάπηλους αντιπαραβάλλοντας την προσωποποιημένη ελπίδα (Τσίπρας, Ομπάμα)[χοχοχο] με την απάθεια και τον απολιτίκ βίο .
Πολύ black-white τα βλέπεις.Ποιος είσαι τελικά ο Siva, the dog (προφανής αναγραμματισμός του god)?
Goodnight Siva and good luck.
«Eγώ ο αγνός και άσπιλος πολίτης». Έχω γράψει δεκάδες φορές ότι είμαι σκατάς.
Ίσως θα πρέπει να το επαναλαμβάνω σε κάθε ποστ για να μην κατηγορούμαι για ηθικολογία, αμβωνισμό και κούνημα δαχτύλου.
Ίσως πάλι ακριβώς επειδή εγώ είμαι σκατάς 10 να μην νομιμοποιούμαι να γράφω για όσους είναι σκατά 50 - 100 ή ίσως και 5.
Μόνο που το ζήτημα εδώ είναι ότι έτσι, αν απέμενε το δικαίωμα της κριτικής και της αγανάκτησης μόνο στους άσπιλους και στους πάναγνους, δεν θα έγραφαν παρά απειροελάχιστοι.
Αυτά τα ολίγα εμπριμέ.
Η αλήθεια είναι ότι τελικά στεναχωριέμαι γιατί δεν έχω για τον εαυτό μου την εικόνα οιμωγού και ιεροκήρυκα.
Με αποδομώ και με σαρκάζω όσο μπορώ.
Αλλά φαίνεται ότι δεν αρκεί, φαίνεται ότι σε κάθε επικριτικό προσώπων ή καταστάσεων ποστ πρέπει ίσως να προσθέτω στο τέλος ότι ΣΟΥ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΘΕΝΑ.
Aυτά που λες et praeterea censeo Old Boy delendus est
@ Tourlou-tourlou...
Αγαπητή Greek-gaylolita,
συγγνώμην, αλλά το:
«Μεταξυ της λωτογενους σφυρας του μετροσεξουαλ δημοσιογραφικου κορπορατισμου και της συνεγειρωμενης αναστοιχειωσης της Ακμων-ικης της περιοδου διαλεξε το δευτερο»
τό καταλαβαίνει κανείς άλλος εκτός από σένα την ίδια;;;
Πάς/πάσα δηλώνουσα "ΝΑΙ", είναι βέβαια υποχρεωμένος/-η να εξηγήσει και σε κοινούς θνητούς, όπως ο ...υπερφαινόμενος, τί ακριβώς κατάλαβε.
κ. (ή κα.) Χασοδίκη,
ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝΕ!
Κι όχι μόνο ο Μαυροτρύπας και ο Γκιούλογλου, όπως περιωρισμένα σού απάντησε ο Old Boy και άλλοι, αλλά όλο το σύστημα {πού 'χει κι άλλα συστήματα πολλά, κατά το ωραίο τραγούδι...} αυτό επιδιώκει: Μιθριδατισμένους, μή εκπλησσόμενους πολίτες... άρα και μή αντιδρώντες.
Κάνω λάθος;;;
"Θαρσείν χρή",
όχι όπως τό παράφρασε ο «OldBoy»...
Nήμαντσγόζε + Ολντμπόϋ
Τόσο αίμα που χύσατε, εμείς, τα βαμπίρ, δεν έχουμε παρά να καθώωωωωωωωμαστε και να απολαμβάνουμε τη γεύση του.
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Υ.Γ.
Εκείνο το "βάζελος" από το "βαζελίνη" βγαίνει;;;
Και ποιός ο συνειρμός;;;
Βοηθείστε με τον άσχετο...
Ν.
Αφου θελετε μεταφραση να μης σας κακοκαρδισω αγαπητε:-)
Let's go μαεστρο!
"Που ναι τα χρονια τα ωραι-α χρονι-α που φυτρωναν μεσα στα δημοσιογραφικα γραφει-α νταβρατισμεν-α ΧρηστοΠασαλαρει-α τεκνα(αυτες ητο γραφ-ειδες?, οχι την παιζομεν!;-)με το ρεπορτα-ζζζ βαθια μεσα στη καρδι-α. Τωρα ο εκαστοτε καμπυλο-plan-ευτης Ερρικος απο τμημα μμμ-αρκετινγκ και ο καθε κρυφιος Ν-ασσος απο το εμπορικο, την influential Mani-a(την ηγερια του Ακμωνα εκδοτικου οικου μιαν εποχη μακρινηηη,τοσο που κοντευουν και αυτοι να τη ξεχασουν,την του 74), τον μουσι-γετη Χρηστο ,τον ανιδιοτελη και πτωχο Επονιτη Μπομπ-Ολα συνεπικουρουν και τα κερδη τους μετα μανιας οικουρουν, ως εξ-αισιες δαφνες χωρις φυλλα(ο πα-χυλος να ρεει, καταλαβαινετε φανταζομαι).
Χαιρετισμους στον συν-τροφο Σομπολο.
Μ'αρεσουν οι βραχ-μανες του δημοσιο-γραφικου γενους;-)
[ελπιζω να εγινα σαφης τωρα ολδ μου;-)]
Πιο σαφής πεθαίνεις ;)
Ναπολέοντα, τα σχόλια στο ποστ μπορεί και να μετονομαστούν σε «Τhere will be blood» ;)
Πιάστηκες από μια παρένθεση που εξέφραζε μια υπόθεση μάλιστα τονίζοντας στο κοινό σου πως δεν είσαι ιεροκήρυκας.
Tότε there will be no blood, Nαπολέοντα βαμπίρ. Εξάλλου η Καρχηδόνα αυτοπυρπολείται, αποδομείται και αυτοσαρκάζεται από μόνη της. Τι ανάγκη έχει τις όποιες παρατηρήσεις μας ;
Όταν απαντάω σχεδόν αποκλειστικά στα σχόλια που μου κάνουν παρατηρήσεις, δεν είναι λίγο άδικο να λες τι ανάγκη έχω τις όποιες παρατηρήσεις;
Αυτή είναι η στάση μου απέναντι στις παρατηρήσεις;
Τις γράφω;
Να γράψει δηλαδή κάποιος τι ανάγκη έχω τον καλό τον λόγο ή τη συμφωνία, αφού σπανίως απαντάω στα καλά λόγια ή στα σχόλια που συμφωνούν μαζί μου, να το καταλάβω.
Να γράφεις όμως τι ανάγκη έχω τις παρατηρήσεις δεν μου φαίνεται σωστό.
Προς τι ο "αλληλοσπαραγμός" αφού στην ουσία συμφωνείτε;
Πρέπει με κάποιον τρόπο να εκφράζουμε την αντίδρασή μας - αυτό δεν είναι το ρεζουμέ (sic);
Αν εστιάζαμε στην ουσία [πληθυντικός μικροπρεπείας (σε μένα αναφέρομαι, για να μην παρεξηγηθώ)], πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά.
Ή μάλλον: θα καταφέρναμε να τα αλλάξουμε.
mar
[μεγάλο σάββατο σήμερα, το τραβάει η μέρα το κήρυγμά της ;)]
Ο Ιθαγενής
Νομίζω ότι κάνετε το ίδιο λάθος με τον αγαπητό Θέμο:
τον κυνηγούσε το πολιτικοεκδοτικό κατεστημένο που εποφθαλμιούσε την εκδοτική του επιτυχία
Απλά αντί για το πασίγνωστο :"ΣΤΑΣΟΥ ΣΤΑΣΟΥ ΜΥΓΔΑΛΑ" ήθελε να του "χώσει" μερικά €
Αλλά έτσι ήταν είναι και θα είναι : ο έρωτας πονάει και στοιχίζει, η τιμή (που τιμή δεν έχει) διαφέρει
Δημοσίευση σχολίου
<< Home