Πέμπτη, Δεκεμβρίου 20, 2007

Της αντίφασης ο χορός

«press-gr.blogspot.com
Με την ορμητική εμφάνισή του και τα ατίθασα, αποκαλυπτικά σχόλιά του, τα οποία οι πολιτικοί συντάκτες λένε μεταξύ τους, αλλά φοβούνται να γράψουν στις εφημερίδες τους, το Press-gr γέννησε δεκάδες επιγόνους από παραπολιτικά blogs, που βαθμηδόν έγιναν ο φόβος και ο τρόμος των κυβερνώντων (πάσης φύσεως). Προφυλαγμένο πίσω από την ανωνυμία του blogger και ενισχυμένο από το υλικό που του διοχετεύουν μέσω e-mail οι αναγνώστες του, κατάφερε να κατακτήσει αξιοζήλευτη επισκεψιμότητα και να κατονομαστεί από τον υπουργό Οικονομίας κ. Αλογοσκούφη ως «ανώνυμο, συκοφαντικό μπλογκ». Έντονη κριτική έχει δεχτεί και για τη συχνά χυδαία γλώσσα των σχολίων του - αν και αυτό δεν ανέκοψε ούτε στιγμή την τρομερή, υποχθόνια επιρροή που ασκεί μέσω της συνήθειάς του να κάνει τους ψιθύρους κραυγές».
Τελικά δηλαδή το θέμα δεν είναι η ανωνυμία του μέσου, τελικά το θέμα είναι η αντίληψη που έχει κανείς για την ανωνυμία και η χρήση που της κάνει.
Αν είσαι δημοσιογράφος, ίσως χρόνια καταπίεσης να σε κάνουν να βλέπεις την ανωνυμία ως πράγματι συνώνυμο της ασυδοσίας.
Ανωνυμία: ο χώρος που σε απαλλάσει από όλους τους κανόνες, τους κανόνες τους νομικούς, τους ηθικούς, τους δεοντολογικούς.
Αν είσαι δημοσιογράφος, ίσως κατά βάθος θαυμάζεις το βήμα που σου επιτρέπει να κραυγάσεις, το βήμα των κραυγών.
Αν δεν είσαι δημοσιογράφος, μπορείς να θαυμάζεις την ψευδωνυμία των υπόλοιπων μπλόγκερς, που δεν γράφουν ψευδώνυμα για να κραυγάσουν αλλά για να ψιθυρίσουν, που παίρνουν τις εσωτερικές τους κραυγές και τις κάνουν ηλεκτρονικούς ψιθύρους, που δεν γράφουν ψευδώνυμα για κατορθώσουν να κρυφτούν από το νόμο αλλά για να κατορθώσουν να σταματήσουν να κρύβονται από τον εαυτό τους.

14 Comments:

At 12/20/2007 08:53:00 μ.μ., Blogger η ψυχη μου το ξερει said...

Τελικά,πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε επιτέλους!Θέλουμε την επωνυμία για να έχουμε να στρεφόμαστε σε πρόσωπα(καθότι προσωπολάτρες από αρχαιοτάτων χρόνων) και να ξεσπάμε σ'αυτά την ανικανότητά μας να διεισδύουμε πέρα από αυτά ή η ανωνυμία τελικά επιβάλλει την προσήλωση στην ουσία των πραγμάτων;
Εσύ γιατί έχεις ψευδώνυμο,αλήθεια;

 
At 12/20/2007 09:07:00 μ.μ., Blogger pascal said...

To old boy δεν είναι πλέον ψευδώνυμο.

 
At 12/20/2007 09:43:00 μ.μ., Blogger η ψυχη μου το ξερει said...

Ναι, καλά...Έτσι είναι,αν έτσι νομίζετε:)

 
At 12/20/2007 10:02:00 μ.μ., Blogger Γνωμοδότης said...

Αν είσαι δημοσιογράφος, ίσως κατά βάθος θαυμάζεις το βήμα που σου επιτρέπει να κραυγάσεις, το βήμα των κραυγών.

Εμμ, στυλιστικός συναγερμός:

"το βήμα που σου επιτρέπει να κραυγάσεις, το βήμα των κραυγών";!

;-)

 
At 12/20/2007 11:35:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κι αν είσαι απλώς μπλογκερ, γράφεις για την πλάκα σου (θα έγραφα και "απλός" αλλά ο μπλογκερ είναι πάντα πολύ πολυεπίπεδος για να είναι απλός).

 
At 12/21/2007 12:15:00 π.μ., Blogger Rodia said...

~citronella, "o μπλογκερ είναι πάντα πολύ πολυεπίπεδος για να είναι απλός"!! yohoho and a bottle of rum!! (Jamaica Rum)

 
At 12/21/2007 01:26:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Ψυχή, δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Αν θες μου το εξηγείς καλύτερα. Όσο για το ψευδώνυμο δεν το έχω για να κρυφτώ από το νόμο, για να δυσφημήσω ή να συκοφαντήσω. Με διευκολύνει ψυχολογικά να έχω ψευδώνυμο και το έχω. Όποιος θέλει να μου κάνει αγωγή ή μήνυση ας μου το πει και θα του δώσω τα στοιχεία μου. Από εκεί και πέρα στο μη νομικό επίπεδο οι απόψεις μου κρίνονται και αν λέω σήμερα άσπρο και αύριο μαύρο μπορεί να με κράζει ο καθένας ως old boy. Δεν θα είχε διαφορά αν με έκραζε ή διαφωνούσε μαζί μου ως λ.χ. Γιάννη Παπαδόπουλο.
Γνωμοδότη, εγώ την βρίσκω την πρόταση στυλιστικά οκ, αλλά γνώμες είναι αυτές :)
George, αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι χαλάει τις βεβαιότητές σου και τον κόσμο που έχεις πλασμένο στον μυαλό σου, ωστόσο ναι, παραμένω και ελεύθερος και ωραίος. Ένα δισεκατομμύριο ελαττώματα έχω, ένας σκατάς και μισός είμαι, αλλά έγραφα και γράφω όπως νιώθω, ελεύθερα και ωραία. Ο τομέας «γράψιμο» στη ζωή μου, ο τομέας «μπλογκ» είναι ένας τομέας για τον οποίο είμαι υπερήφανος. Τα σκουληκάκια λοιπόν ψάχτα ενδεχομένως μέσα σου. Εκεί που θα ψάξεις και τις κόντρες που δεν υφίστανται, με τα κίνητρα που δεν υφίστανται.
Citronella, ποτέ δεν έγραφα για την πλάκα μου. Έγραφα πάντα για το πάθος μου, για την ανάγκη μου, για τον τρόπο ζωής μου. Και θέλω να πιστεύω (βάσει των σχολίων που έχεις κάνει κατά καιρούς) ότι εσύ πρέπει να το καταλαβαίνεις αυτό.

 
At 12/21/2007 08:49:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old boy, εννοείται, αλλιώς δεν θα είχα τίποτα να πω:)
"Πλάκα" εννοώ όχι χαβαλέ αλλά κέφι, ευχαρίστηση κλπ, με την έννοια πως δεν περιμένει κάποιου είδους ανταπόδωση. Είναι με λίγα λόγια εραστής της τέχνης του.

(Rodia: Put him in the long boat 'til he's sober!Early in the mo-o-orning)

 
At 12/21/2007 12:04:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"που παίρνουν τις εσωτερικές τους κραυγές και τις κάνουν ηλεκτρονικούς ψιθύρους"

και τις ακούμε και εμείς και αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είμαστε οι "λίγοι", ότι κάπου εκεί έξω υπάρχουν κι άλλοι όπου ανησυχούν, προβληματίζονται, ενεργούν.

 
At 12/21/2007 12:21:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δε χρειάζεται να γίνεσαι επιθετικός...Δε σε είπα και καμπούρη.
Χαίρομαι που δεν έχεις σκουληκάκια μέσα σου και που συνεχίζεις να νιώθεις ελεύθερος και ωραίος.
Αναφορικά με τις βεβαιότητες μου θα ήθελα να σου επισημάνω ότι τις παλεύω, αλλά δε με βοηθά ιδιαίτερα το περιβάλλον και οι δήθεν.
Τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Γράφεις καλά, αν και τις περισσότερες φορές γράφεις με ένα τρόπο που είναι αδύνατο να σε παρακολουθήσει ο μέσος αναγνώστης του exodos. Αλλά εν τέλει εσύ αυτό "πουλάς". Άλλοι πουλάνε άλλα πράγματα. Ο καθένας ότι έχει πουλάει.
Αυτή η διαφορετικότητα ήταν εξόχως ενδιαφέρουσα όσο αποτελούσε το κίνητρο για σκέψη.
Σήμερα όμως αυτή η διαφορετικότητα έχει γίνει απο μόνης ένα προιόν που δέχθηκες να πουλήσεις, διότι ξέρεις ότι πουλάει.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα στο να πουλάς ότι τέλωσπάντων έχεις για πούλημα. Το ενοχλητικό είναι να προσπαθείς να πείσεις ότι θα... αλλάξεις τον κόσμο ή κάτι παρόμοιο.
Επίσης, εξίσου ενοχλητικό είναι πως δεν το κάνεις direct.
- "Γειά σας είμαι ο old-boy και θα αλλάξω τον κόσμο".
Το κάνεις below the line.
Προβάλλοντας την εικόνα ενός τύπου που είναι ελεύθερος και ωραίος και δε τσιμπάει το δόλωμα, το οποίο βεβαίος έχει ήδη καταπιεί και χωνεύει.
Και επανέρχομαι...Καλό το παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο.

 
At 12/21/2007 03:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"που δεν γράφουν ψευδώνυμα για κατορθώσουν να κρυφτούν από το νόμο αλλά για να κατορθώσουν να σταματήσουν να κρύβονται από τον εαυτό τους. "

Μπορείς, σε παρακαλώ πολύ, να σταματήσεις να κόβεις βόλτες μέσα στο κεφάλι μου;

;^)

 
At 12/21/2007 06:39:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

GeorgeS, άκου να δεις πώς πάει. Και νομίζω ότι αυτό που θα πω έχει σχέση με αυτό που λέει και ο Πασκάλ, για το τι είναι τελικά ανωνυμία. Τώρα που βλέπω ότι είσαι ο GeorgeS, που έχεις κάνει στο παρελθόν δέκα ή είκοσι σχόλια, ξέρω ότι δεν είσαι κάποιος που κρύβεται ανώνυμα για να μου την πει. Τώρα που ξέρω ότι είσαι ο GeorgeS και όχι ο άγνωστος χ, αλλιώς ακούω αυτά που λες. Όπως όταν μιλάει η Citronella, την ακούω ακούγοντας κάποια που έχει δώσει ένα στίγμα στο παρελθόν. Τώρα λοιπόν μπορώ κι εγώ πιο εύκολα να συζητήσω επί της ουσίας και με λιγότερο αμυντικό - επιθετικό στυλ.
Και τώρα αν θες εξήγησέ μου ποιό είναι το δόλωμα που έχω καταπιεί και χωνέψει.

 
At 12/22/2007 03:01:00 π.μ., Blogger greekgaylolita said...

Αγαπητε georgeS,αυτο το παραμυθι με τον μεσο αναγνωστη πρεπει να παψει πια να σας,να μας πιπιλιζει το μυαλο.Προκειται πια περι ενος δημοσιογραφικου μυθου.Ο πασαλαρειος ιδανικος αναγνωστης εχει τιναξει τα πεταλα προ πολλου(και δε διαβαζει και πια και τοσο.Ποτε δεν.).Η εποχη εχει αλλαξει,τα κοινα εχουν αλλαξει,το γενικοτερο επιπεδο εχει διαφοροποιηθει αισθητα,τουτέστιν το μελλον ειναι ο συμφυρμος αυτου που η "πιατσα" θεωρει δυσκολο με το σπιρτοζο καινοφανες.Λιγο δυσκολο με τα εμπορικα τμηματα,και τις πασης λογης δια-πλοκες να λερναιουδριαζουν ασυστολα,αλλα εδω θα φανει ο εκδοτης ή ο διευθυντης με τ'αρχιδια και τα οραματα(και οχι ο ακμαζων παχυδερμισμος με τα πυωδη ραμματα;)
Α,we know, ο κοσμος δεν αλλαζει,αλλα μπορει να επιχειρησει να προεξετεινει για λιγο τις σκουριασμενες του αντεννες και να επανασυστηθει με την ανολοκληρωτη τολμη του.Ε;

 
At 12/22/2007 09:08:00 μ.μ., Blogger Γνωμοδότης said...

Δε χρειάζεται να γίνεσαι επιθετικός...Δε σε είπα και καμπούρη.
Χαίρομαι που δεν έχεις σκουληκάκια μέσα σου και που συνεχίζεις να νιώθεις ελεύθερος και ωραίος.
Αναφορικά με τις βεβαιότητες μου θα ήθελα να σου επισημάνω ότι τις παλεύω, αλλά δε με βοηθά ιδιαίτερα το περιβάλλον και οι δήθεν.
Τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Γράφεις καλά, αν και τις περισσότερες φορές γράφεις με ένα τρόπο που είναι αδύνατο να σε παρακολουθήσει ο μέσος αναγνώστης του exodos. Αλλά εν τέλει εσύ αυτό "πουλάς". Άλλοι πουλάνε άλλα πράγματα. Ο καθένας ότι έχει πουλάει.
Αυτή η διαφορετικότητα ήταν εξόχως ενδιαφέρουσα όσο αποτελούσε το κίνητρο για σκέψη.
Σήμερα όμως αυτή η διαφορετικότητα έχει γίνει απο μόνης ένα προιόν που δέχθηκες να πουλήσεις, διότι ξέρεις ότι πουλάει.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα στο να πουλάς ότι τέλωσπάντων έχεις για πούλημα. Το ενοχλητικό είναι να προσπαθείς να πείσεις ότι θα... αλλάξεις τον κόσμο ή κάτι παρόμοιο.
Επίσης, εξίσου ενοχλητικό είναι πως δεν το κάνεις direct.
- "Γειά σας είμαι ο old-boy και θα αλλάξω τον κόσμο".
Το κάνεις below the line.
Προβάλλοντας την εικόνα ενός τύπου που είναι ελεύθερος και ωραίος και δε τσιμπάει το δόλωμα, το οποίο βεβαίος έχει ήδη καταπιεί και χωνεύει.
Και επανέρχομαι...Καλό το παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο.


Προοδεύουμε ακαταπαύστως...

Και όλοι "πουλάνε κάτι". Βρε τους πουλημένους.

Αν τώρα και εσύ αγαπητέ, δεν πούλαγες νουθεσία και κριτική επιπέδου πανκιοπαρέας του ΄84, "πάνε οι τρύπες, ξεπουλήθηκαν, βγάλανε δίσκο", θα άξιζαν περισσοτέρας προσοχέως τα λεγόμενα σου.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home