Η άβυσσος που
Τελειώνοντας ένα από τα τραγούδια της απόψε, η Νόρα Τζόουνς παίρνει μια μικρή φωτογραφική κάμερα που είχε ακουμπισμένη πάνω στο πιάνο. Η σκηνή είναι φωτισμένη, οι κατάμεστες εξέδρες του Ηρωδείου ολοσκότεινες. Με την κάμερα στο χέρι, η Νόρα κοιτά στο σκοτάδι εμπρός της και μας λέει:
I wanna take a picture
of the abyss
that is you.
Θέλω να φωτογραφίσω την άβυσσο. Που είστε εσείς.
Ο καλλιτέχνης και το κοινό του. Το πρόσωπο στη φωτισμένη σκηνή, το πρόσωπο με το τόσο ταλέντο που ξεχωρίζει ανάμεσα στα εκατομμύρια άλλα πρόσωπα που γράφουν και τραγουδούν, ώστε να έρχεται να παίζει κάτω από την Ακρόπολη, το πρόσωπο στη σκηνή που ακτινοβολεί ως ο εαυτός του, η Νόρα, και απέναντί του όλοι εμείς, 5.000 πρόσωπα, που για όσο διαρκεί η συναυλία συναπαρτίζουμε όλα μαζί το σκοτεινό παζλ ενός συνολικά προσώπου, του προσώπου του κοινού της Νόρα.
Η Νόρα είπε την φράση αυθόρμητα. Τώρα την έχει ξεχάσει. Θα συνεχίσει να την ξεχνά. Σε ένα χρόνο από τώρα θα ερωτευθεί πολύ. Κι εκείνος το ίδιο. Έτσι θα της δείχνει. Τις φορές που δεν θα της δείχνει αλλιώς. Η Νόρα θα προσπαθεί να καταλάβει πώς σκέφτεται και τί τον κινεί. Mαταίως. Μετά από δέκα μήνες θα της πει να χωρίσουν. Ξαφνικά. Η Νόρα θα αμφισβητήσει τότε αν ήταν ποτέ αληθινά ερωτευμένος μαζί της. Θα τσακωθούν άσχημα. Εκείνος θα ανοίξει την πόρτα για να φύγει. Περίμενε, θα του πει. Θα πάρει την κάμερα της και τα λόγια θα ξανάρθουν από μόνα τους στο στόμα της:
Ι wanna take a picture
of the abyss
that is you.
Πάνω στο πιάνο του σπιτιού της θα υπάρχουν εφεξής δυο κορνίζες: η τελευταία φωτογραφία του δίπλα σε αυτή του Ηρωδείου. Είδες; Δεν σκέφτηκα δίπλα στη δική μου. Μολονότι είναι και το πρόσωπό μου εκεί. Στο σκοτάδι. Τμήμα του. Δυο άβυσσοι πάνω στο μουσικό όργανο. Η Νόρα θα κάθεται, θα κοιτάζει την μία και θα γεννιούνται τραγούδια που θα την φέρουν ενώπιον νέων, παρομοίων με τη δεύτερη. Κι ενώ το πρόσωπό μου είναι τμήμα του σκοταδιού, στη διπλανή φωτογραφία το σκοτάδι είναι τμήμα του δικού του προσώπου.
27 Comments:
Poetry, fucking poetry
Για την άβυσσο έχει πει ένα ωραίο και ο Νίτσε ("αν ατενίσεις για πολλή ώρα την άβυσσο, σύντομα η άβυσσος θα γυρίσει να ατενίσει μέσα σου").
Υπέροχο κείμενο.
ωραιο ποστ old boy
και σιγουρα πηγες σε ωραια συναυλια
:)
Psilo-gay keimeno alla opos ti vriskei kaneis.
μπα ήσουν και συ εκεί;
και έλεγα γιατί κοιτάει λοξά η Νόρα, γιατί ιδρώνει......
θα καθόσουν πίσω από το Γίαννο και το Σήφη με τις γυναίκες τους που έφεραν τα spike heels φαίνεται...
ο M. Γούρντ δηλαδή που δεν είναι μπάνικος δε σου έκανε εντύπωση;ο
Λέβι και τα σολαρίσματα του;
novalis, σιγά ρε,
έχει και ζέστη και
θα μουσκέψουν σώβρακα,
ούτε ερωτευμένοι να είσαστε! ;)
να , αυτά γράφεις και μας τρελαίνεις όλους.
οι μόνες φάσεις που ζηλεύω την γαμωΑθήνα σας: η πληθώρα των συναυλιών κι ας είναι πεσμένη η κίνηση.
Θυμάμαι -αν και πολύ μικρή- το σαματά με τη Μαρία Κάλλας, αν δλδ έπρεπε ή όχι να... μολύνει το χώρο του Ηρωδείου με τη παρουσία της...
Φυσικά νίκησαν οι κρατούντες -η Μεγάλη Μαρία αρνήθηκε τελικά να τραγουδήσει.
Φυσικά, οι κρατούντες άλλαξαν -άλλαξαν..?
..οι "συνθήκες" άλλαξαν..
Α-ΨΟ-ΓΟ ΠΟΣΤ
διαβάζεται κάλλιστα με όποια "ανάγνωση" θέλει ο αναγνώστης :-))
Την είδα σήμερα στις ειδήσεις για 30’’ και χάζεψα,,,,
Απλά τέλεια
Aνώνυμε, τις μέρες του καύσωνα με πιάνει το ψιλογκέι μου. Τις μέρες χωρίς καύσωνα το χοντρογκέι μου. Τον χειμώνα θα παντρευτώ τον Νοvalis στην Ισπανία.
O Elvis to eixe pei
"A little less conversation,
a little more action please"
Samatis kai oi Who den to'xan?
"Let's see action"
Oxi alli deilia
Oxi alli adeia poiisi
Oxi alles fthines lexeis
Pes mas diaole gia kati pou EKANES.
Pes mas oti katevikes kato, glistrises mesa apo ta xeria ton trion securitadon, anevikes ti skini kai tis proseferes ena louloudi. Auto nai.
Ti eironeia: autoi pou taxates pou kanoun poiisi, den poioun tipota stin ousia. I grafoun gia tin panatha.
Εξαιρετικὀ!
Μόνο που... Να, δεν μπορώ να φανταστώ και τις δύο φωτογραφίες μαζί, κοντά-κοντά, πάνω στο πιάνο... Υπάρχει η άβυσσος που σε τρομάζει και η άλλη, αυτή που σε καλεί να βυθιστείς στη σκοτεινή αγκαλιά της.
δεν μου άρεσε αυτο το ποστ, πολύ απλά γιατι την παράτησε. δε σέιμ ολντ στόρυ? η μοιρα των γυναικών ειναι αυτή?
και βέβαια ειμαι γυναίκα!!!
επιβεβαιώνοντας τις φήμες περί του άπλυτου καθεστώτος που χαρακτηρίζει τον ηγέτη της Κίνας (όοοολης της Κίνας όμως), ολντ μπόυ (γλυκέ και μόνε κάου μπόυ) αποφαίνομαι ότι είσαι διαλεκτικότερος από όσο φαντάζομαι (-σαι?). χεγκελιανός θα έλεγα, αν η συναυλία δεν ήτο τζαζ (ο Αντόρνο καραδοκεί) και η Νόρα δεν ήτο γυ(μ)νή.
Υστ.: σε προσκαλώ όπως ηβγούμε εις το εξάρχειον και βάψομεν εις μεγάλους τοίχους με μωβ μπογιά: "η ανωνυμία στην εξουσία"
Aγαπητή ανώνυμη των 7:05, υπάρχουν εδώ ποστ όπου τον παρατάει η γυναίκα. Υπάρχουν ποστ για ζευγάρια που κανείς δεν παρατάει κανένα. Υπάρχουν ποστ που δεν μιλάνε για ζευγάρια. Γενικά υπάρχουν ποστ λογής λογής. So there all kind of stories and not only the same old story.
Μη αγαπητέ ανώνυμε των 6:15, η αλήθεια είναι ότι δεν ξεγλίστρησα από τους σεκιουριτάδες κι ούτε λουλούδια της πρόσφερα. Αυτό λοιπόν που έκανα ήταν να πάω στη συναυλία, να σκάσω από τη ζέστη και να παρακολουθήσω μια συναυλία που μου άρεσε. Αυτό είναι αυτό που συνέβη στην πραγματικότητα. Αν θες να διαβάζεις τέτοια να πας να διαβάσεις κάπου που γράφουν το ημερολόγιό τους. Κι άμα σε ενοχλεί η ποίηση κάποιου, ρώτα τον πρώτα αν έχει παραστήσει ποτέ τον ποιητή. Αφού λοιπόν ούτε ημερολόγιο γράφω ούτε ποιητής είμαι, διεκδικώ το δικαίωμα να παίρνω μια φράση που μου φώτισε τη νύχτα και να προσπαθώ να την κάνω ποστ. Και την έκανα. Και είναι ένα ποστ που μου αρέσει. Δικαίωμα δικό σου να μην σου αρέσει.
Profanos exoume alles apopseis peri mataiotitas. Tha stamatiso omos stin exis lexi
παρακολουθήσω
mia sinaulia, mia zoi na perna askopa, ena kratos na dialietai kai 'go mesa na min kano tipota ktl ktl
Kakos to pairneis prosopika - to idio isxiei gia olo to, as poume, fan club sou kai vasika gia tous perissoterous ellines bloggers kai mi.
As einai. Zito siggnomi gia to aprepes ifos mou - exo pei kai iposxethei ston eauto mou na to voulono alla kammia fora mou xefeugo gamot.
Desmeuomai na min xanagrapso alla na se parakoloutho.
mas tinxes pali ta petala me toys syneirmoys soy vre old-boy!
tin Nόρα Τζόουνς borei na min tin eida alla thymithika tin fadastiki apousa vw prosospo iroida Nora Luka apo tin tainia toy Gattlif ! ki opws tin elege ki o papous No-ra Lu-ka
ade kales ypoloipes zestes
p.s. ta greeklish logw anwteras vias
*tinaxes*
Παιδια, θα βγώ εκτός θέματος λίγο: Tην ώρα που επαιζε η Νορα στο Ηρωδειο, εμείς μαζί με άλλα 400-500 άτομα είμασταν στο Λυκαβηττό και παρακολουθήσαμε μια σ υ γ κ λ ο ν ι σ τ ι κ ή συναυλία με την Dee Dee Bridgewater και 5-6 μουσικούς από το Μαλί.O ορισμός του live, από τα καλύτερα που έχω δει.Και δεν είμασταν η άβυσσος, είμασταν το κοινό που χόρευε μαζί με τη μεγαλύτερη τραγουδίστρια της jazz αυτή τη στιγμή. Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά με έπνιγε το παράπονο.Ρωτήστε όσους ήταν εκεί.
«Tha stamatiso omos stin exis lexi
παρακολουθήσω
mia sinaulia, mia zoi na perna askopa, ena kratos na dialietai kai 'go mesa na min kano tipota ktl ktl»
θα σταματήσω κι εγώ στη λέξη παρακολουθήσω και θα πω ότι αδυνατώ να παρακολουθήσω τη συλλογιστική σου. Δηλαδή ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως συνδέονται αυτό που λες με τα όσα γράφω. Το ποστάρισμα αναιρεί τη ζωή; Υπάρχουν αυτοί που ζουν κι αυτοί που γράφουν;
Από εκεί και πέρα, βεβαίως και να γράφεις ό,τι νομίζεις και δεν έχω πρόβλημα με την αρνητική κριτική.
Ανώνυμε των 11:15, καμιά φορά χορεύει και η άβυσσος :)
...θα έρθεις στο εξάρχειο να κάνουμε τη δέσμευση-πράξη?
Ένας Κινέζος κι ένας Κορεάτης μαζί; Δεν θα κινήσουμε τις υποψίες;
αυτό δεν θέλουμε? εδώ κινούμε (μυ)νήματα, στις υποψίες θα κωλόσουμε?
Κι από πολύ κοντά τη βλέπεις την άβυσοο, και μέσα στα μάτια μου, και μέσα στα δικά σου.
Κατ΄αρχήν ευχαριστώ που απάντησες.Ζητώ συγγνώμη αν το σχόλιο μου φάνηκε σαν να κάνω αρνητική κριτική, μάλλον ήταν αρκετά αυθόρμητο ίσως και άτσαλο.Δεν έχω κανένα προβλημα με το ποστάρισμα και μάλιστα εκτιμώ πολλά που διαβάζω στο blog σου.Ούτε πιστεύω ότι αναιρεί τη ζωή, μάλλον την πυροδοτεί όπως πυροδοτεί και τή σκέψη σ'αυτούς τους δύσκολους καιρούς.Απλά αυτό που δεν μ'αρέσει στο Ηρώδειο είναι αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι απέναντι στην εξέλιξη των πραγμάτων (συναυλία,χορός, κτλ.)λίγο εκ του ασφαλούς,χωρίς να υπάρχει αυτό το δυναμικό feedback που σε παρασέρνει μαζί με τον καλλιτέχνη.Ισως βέβαια να είναι και αυτό ένα από τα στοιχεία που σε παρακίνησαν να γράψεις αυτό το post για την άβυσσο και γω απ΄την άλλη να σου πάω κόντρα.Να σου πω και κάτι άλλο;Νομίζω, τώρα που το σκέφτομαι, ότι έχεις δίκιο, η άβυσσος χορεύει και μαλιστα καλύτερα!Πάντως σίγουρα προτιμώ την Bridgwater από τη Jones:)
Και μένα μου άρεσε Ολντ Μπόι.Παρα την υγρασία, παρα τους πονους στη μέση.
ριτσα
«Πάντως σίγουρα προτιμώ την Bridgwater από τη Jones:)»
Κι εγώ από την Βridgewater προτιμώ το «Βridge over troubled water» των Σάιμον και Γκαρφάνγκελ. Κορυφή :)
Δημοσίευση σχολίου
<< Home