Το τελικό νι και αυστηρότης για όλους.
Μερικές φορές οι μεγάλες αλήθειες μάς επισκέπτονται από την πίσω πόρτα, όταν θέλουμε να πούμε ένα πράγμα, αλλά τελικά λέμε ένα άλλο. Τέτοια είναι η περίπτωση του χθεσινού κύριου άρθρου του «Βήματος» και συγκεκριμένα το απόσπασμα όπου ο Σταύρος Π. Ψυχάρης γράφει: «Τα ελληνικά δικαστήρια δεν μας έχουν συνηθίσει σε τέτοιες ποινές ακόμη και εις βάρος εγκληματιών που βαρύνονται με πράξεις οι οποίες στον ηθικό κώδικα του λαού είναι κατά πολύ χειρότερες από την αρπαγή του δημοσίου χρήματος».
Αυτό μου θυμίζει το αντιεξουσιαστικό σύνθημα των τοίχων των Εξαρχείων: «Θα έκλεβες μια τράπεζα αν δεν μπορούσε να σε δει κανείς;».
Βάζω στο μπλέντερ μια πρέζα αντιεξουσιαστών και μια πρέζα Σταύρου Π. Ψυχάρη, χτυπάω τα συστατικά καλά να αφρίσουν και ρωτάω: «Θα έκλεβες δημόσιο χρήμα αν δεν μπορούσε να σε δει κανείς;».
Αρκετά όμως με τα αστεία, ασφαλώς και κανείς να μην μπορούσε να σε δει, δεν θα έκλεβες ούτε τράπεζα ούτε δημόσιο χρήμα, ασφαλώς ο ηθικός κώδικας του λαού ως προς την αρπαγή του δημοσίου χρήματος τυγχάνει υποδειγματικός.
Από τα αστεία στα σοβαρά: το κύριο άρθρο φέροντας τον εμβληματικό τίτλο: «ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ, ΝΑΙ. ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!» δίνει φωνή σε ένα διαχρονικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας: το να δοθεί επιτέλους ένα τέρμα στην έλλειψη ισονομίας, στο διαφορετικό στάτους δικαστικής αντιμετώπισης επωνύμων και ανωνύμων. Ο κάθε ανώνυμος μπινές ό,τι αδίκημα κι αν διαπράξει τη βγάζει στα μαλακά, στηριζόμενος μόνο και μόνο στην ανωνυμία και την ασημαντότητά του. Νισάφι. Σε κραυγαλέα αντίθεση, η επωνυμία και ο πλούτος λειτουργούν σαν κόκκινο πανί πάνω στο οποίο εφορμά ο ταύρος της ελληνικής δικαιοσύνης, εφορμά θα 'λεγε κανείς μανιασμένα. Ως πότε της φυλακής τα σίδερα θα είναι για τους αυθέντες, για τους αυθέντες κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής της χώρας; Ως πότε θα διώκεται και θα καταδικάζεται έτσι η νεοελληνική ελίτ; Ο Σταύρος Π. Ψυχάρης (σαν τον σχιζοφρενή δολοφόνο με το πριόνι) δεν κωλώνει και προτείνει: «Στους δικαστές ανήκει η ευθύνη της σωστής και ΗΘΙΚΗΣ εφαρμογής των νόμων. Στην κυβέρνηση ανήκει ο ρόλος όχι του θεατή, αλλά του δημιουργού συνθηκών ισοπολιτείας και ισονομίας. Οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν αμέσως - εκτός αν η σημερινή κατάσταση βολεύει Εξουσίες τινές!». Ήρθε λοιπόν η ώρα να ψηφιστεί ο νόμος που θα αίρει μερικώς το αξιόποινο της αρπαγής του δημοσίου χρήματος, προσδίδοντας και νομική υπόσταση στο περιβόητο τσιτάτο του Ανδρέα Παπανδρέου: «Είπαμε να κάνει ένα δωράκι στον εαυτό του, αλλά όχι κι έτσι».
Στο νομοθέτη εναπόκειται να ορίσει: α) το ύψος του ποσού μέχρι το οποίο η κλοπή θα λογίζεται ως δωράκι και β) τη διακύμανση των ποινών για το επιπλέον ποσό για το οποίο θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται η κλοπή, διακύμανση που θα πρέπει να συνάδει με τον ηθικό κώδικα του λαού. Στο δικαστή εναπόκειται να εφαρμόσει το νόμο αυτό σωστά και ΗΘΙΚΑ, απεκδυόμενος πια τον ρόλο του ελιτοτιμωρού. Στον μπλόγκερ εναπόκειται να αποτίσει φόρο τιμής στο λατρεμένο τελικό νι, το οποίο έχει ανελλιπώς θέση σε όλα τα άρθρα του Σταύρου Π. Ψυχάρη (π.χ. στο εν λόγω μαθαίνουμε ότι: «Υπάρχει και ένα πρόβλημα πρακτικόν, που είναι αναγκαίο, αλλά και εύκολο να επιλυθεί»), ένα τελικό νι που κατά τους κακοήθεις λειτουργεί στον ψυχάρειο λόγο ως μηχανισμός υπεραναπλήρωσης, αλλά βάση και λόγο στους κακοήθεις δεν θα δώσει ποτέ αυτό το ιστολόγιον.
25 Comments:
Μα γιατί, μετά από τόση ομορφιά όπως τα 2 τουλάχιστον προηγούμενα ποστ, να μιλάς για πράγματα αδιάφορα;
Δεν τα θεωρώ καθόλου αδιάφορα. Ωστόσο αν εισέπραξες πράγματι τόση ομορφιά στα δύο προηγούμενα ποστ, ίσως θα μπορούσες να μου το πεις εκεί, να ξέρω κι εγώ ότι άρεσαν σε έναν άνθρωπο ακόμη.
Εγώ πάλι πολύ το χάρηκα, old boy. Έγραψες με το νι και με το σίγμα...
Ωραία το έθεσες.
Ο Ψυχάρης είναι σαν να μας λέει ότι άμα ήξεραν οι πρυτάνεις ότι οι ποινές θα ήταν τόσο "αυστηρές", μπορεί και να μην το έκαναν...
Ας γελάσω.
''πράξεις οι οποίες στον ηθικό κώδικα του λαού είναι κατά πολύ χειρότερες από την αρπαγή του δημοσίου χρήματος'' αυτό τώρα τι τοποθέτηση είναι; υπάρχει κάπου καταγεγραμμένος αυτός ο ''ηθικός κώδικας'' ή είναι απόσταγμα ζωής του γράφοντα, ή εν τέλει σημειώνεται σε επιστημονικές μελέτες παραβατικότητας. τι είναι ''η ηθική εφαρμογή των νόμων'' επινόηση -νεωτερισμός του Ψυχάρη; πέρα από το κωμικοτραγικό, συμφωνώντας στην ανάλυση καταπέλτη σου old boy και με βελούδινη ματιά στα γεγονότα, θα σημείωνα και εγώ επιπροσθέτως, ότι είναι μια τοποθέτηση με κρυπτοφανερολανθάνουσα ανηθικότηταν! εκτός και αν την ονομάσουμε στρατευμένην προς τα άνω δικαιοσύνην.
το ν είναι μηχανισμός υπεραναπλήρωσης της γλωσσικής μου ανεπάρκειας, σχώρνα με!
Βλέπω ότι έχει εγερθεί μια συντονισμένη φωνή διαμαρτυρίας από μια συγγεκριμένη μερίδα για την αυστηρότητα των ποινών.
Κάποιο σήμα θέλει να δώσει η μερίδα αυτή, αλλά δεν έχει φανεί ακόμα καθαρά.
Να θέλει άραγε να πει μην πειράζετε δικούς μας ανθρώπους;
Να θέλει άραγε να πει μην χοντρένετε τα πράγματα γιατί παραβιάζετε σιωπηρά συμφωνημένους κανόνες;
Να φοβάται ότι μπορεί να χτυπήσει κι άλλο καμπανάκι στην τριτοβάθμια;
Θα δείξει σύντομα πιστεύω.
[Το θλιβερό είναι ότι η Λαπούστρα δεν αστειεύεται, αλλά εννοεί όντως ότι την πλαγιάρισες...]
[Και μη μασάς... "ανωνυμο κοροιδο"=Λαπούστρα]
[Όπως επίσης και Ίζνογκουντ... Πραγματικά δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις με την ψυχοπαθολογία της Λαπούστρας... Ένας σαραντάρης που μένει ακόμα με τη μάνα του είναι σίγουρα κάτι το θλιβερό... Και αντί να κοιτάξει να διορθώσει τη ζωή του, την πέφτει σε όσους κατάφεραν κάτι στη ζωή τους...]
[Ήδη 4 τα σχόλια που άφησε στον εαυτό του... Για να δούμε, πόσα θα κάνει ακόμα...]
[Πλάκωσε και η φίλη της η Παρτουριάρα που νομίζει ότι κάνει κουλτουριάρικο χιούμορ... Λογικό ήταν να ταιριάξει με την Λαπούστρα... Η μεν νομίζει ότι διαθέτει πνεύμα, η δε λογοτεχνικό τάλαντο... Με λίγα λόγια, πλακομούνια ανάμεσα σε διαψευσμένα μουνιά...]
[Μα καλά, πιστεύει ακόμα ότι είμαι ο Μακμάνους; Τον έχει δει πολλές φορές να σχολιάζει στις 2 τα μεσάνυχτα; Άλλωστε αυτός δουλεύει το πρωί, όχι σαν αυτόν που κοντεύει τα 50 και τον συντηρούν ακόμα οι γονείς του...]
[Ένας άσχετος είμαι, που απολαμβάνει το τζέρτζελο και προσπαθεί να το επιτείνει... Σόρι Ολντ-μπόι για την κατάχρηση του χώρου...]
[Σόρι που συνεχίζω αλλά δεν κρατιέμαι... Η Λαπούστρα λέει ότι κάποιοι αντιγράφουν ασύστολα τα """λογοτεχνικά""" της κατορθώματα και τόσο καιρό δεν αντιδρούσε επειδή είναι καλό παιδί... Ας μαζέψουμε ρε παιδιά λεφτά να τη στείλουμε σε κανέναν ψυχίατρο, και περνάει κρίση ο κλάδος των ψυχιάτρων, κρίμα δεν είναι να βγαίνουν οι ψυχίατροι στην ανεργία;]
Τράβα όμως κάνε τζέρτζελο αλλού σε παρακαλώ. Υπάρχουν μπλογκ που απολαμβάνουν τέτοιου είδους τζέρτζελο. Εγώ δεν το απολαμβάνω. Πες με σοβαροφανή, πες με μαλάκα, αλλά δεν το γουστάρω.
Eγώ θα έγραφα εδώ για να συμφωνήσω με τον Ολντ Μπόυ, να εκφράσω την αηδία μου για τους καθώς πρέπει διεφθαρμένους σαν το ψυχάρι και τους καταδικασθέντες, και να τους ΥΒΡΙΣΩ. Φρικτά. (ξέρω άφατες βρισιές). Είμαι όμως κουρασμένος.
Κοίτα, οι ποινές φαίνονται πράγματι αστρονομικές. Σκέφτομαι ότι είναι κάπως γελοίο να πιάνουμε κάποιους και να τούς αλλάζουμε τον αδόξαστο, όταν κλέβουν κι όλοι οι άλλοι τριγύρω, που απλώς δεν τούς πιάνουμε.
Οπότε σε αυτό δίνω δίκιο στον Ψυχάρη (που δεν το είπε έτσι ακριβώς βέβαια), ΕΚΤΟΣ αν είναι να υπάρξει ανάλογη συνέχεια. Που προσωπικά δε νομίζω ότι θα υπάρξει, αλλά μακάρι να διαψευστώ.
Κατά τα άλλα, ο Ψυχάρης πράγματι γράφει πολύ αστεία. Τι δουλειά κάνει, ξέρει κανείς; Μου θυμίζει κάτι δικηγόρους σε παλιές ταινίες που όλο έλεγαν "με τη βοήθεια του θεού, θα λάμψει η αλήθεια" και λοιπές μπούρδες.
Από τα καλύτερα σχόλιά σου Old-boy.
Αυτό που με παραξένεψε όταν βγήκαν οι καταδίκες δεν είναι το μέγεθος της ποινής αλλά η επιθυμία μας να το συζητήσουμε. "Πώς σου φάνηκαν;" με ρώτησε μια φίλη. "Πώς να μου φανούν; Με τι να τις συγκρίνω; Ξέρεις πόσο ήταν το ανώτατο που μπορούσαν να φάνε για να ξέρεις αν οι ποινές ήταν επιεικείς ή όχι;" Έτσι δεν πάει;
Κατά τα λοιπά, προσυπογράφω και το σχόλιο του nik-athenian.
Πολύ καλό, αλλά το τελευταίο κομματάκι ακόμα καλύτερο:
Στον μπλόγκερ εναπόκειται να αποτίσει φόρο τιμής στο λατρεμένο τελικό νι, το οποίο έχει ανελλιπώς θέση σε όλα τα άρθρα του Σταύρου Π. Ψυχάρη [...] ένα τελικό νι που κατά τους κακοήθεις λειτουργεί στον ψυχάρειο λόγο ως μηχανισμός υπεραναπλήρωσης, αλλά βάση και λόγο στους κακοήθεις δεν θα δώσει ποτέ αυτό το ιστολόγιον.
Δεν τα θεωρώ καθόλου αδιάφορα. Ωστόσο αν εισέπραξες πράγματι τόση ομορφιά στα δύο προηγούμενα ποστ, ίσως θα μπορούσες να μου το πεις εκεί, να ξέρω κι εγώ ότι άρεσαν σε έναν άνθρωπο ακόμη.
Ούτε εγώ τα θεωρώ αδιάφορα. Όπως και τα περισσότερα από τα ποστ σου. Με έκανες να νιώσω άσχημα που δεν σου έχω αφήσει σχόλιο να σου το πω τόσους μήνες που απολαμβάνω το blog σου. Να ‘σε καλά
the nights who say ni!!!
παντως η οπτικη σου δεν ειναι σε καμια περιπτωση αδιαφορη
To είπα και στα άλλα ποστ old boy, αλλά με άλλο όνομα. Νομίζω ότι η τέχνη κάνει την ζωή τόσο πιο ενδιαφέρουσα, που δεν χρειάζεται να ασχολούμαστε (εδώ τουλάχιστον) με Ψυχάρηδες και Λαμπράκηδες.
Ωστόσο, θα ήθελα να διαβάσω τον Θείο να βρίζει
Αν είσαι πολύ old boy θα ξέρεις ότι στην Ελλάδα αν κλέψεις 1 καρβέλι ψωμί εξασφαλίζεις κελί πρώτη θέση στον Κορυδαλλό ενώ αν κλέψεις 1 δισεκατομμύριο ευρώ εξασφαλίζεις πρώτη θέση σ΄όλες τις δεξιώσεις.
Αυτό ανετράπει, με την απόφαση για το Πάντειο, κι εταράχθησαν οι παντοειδείς ...Ψυχάρηδες.
Εσένα όμως τι σε κόφτει, πάς σε δεξιώσεις;
Η ποινή τρις ισόβια για το λογιστή μου φαίνεται υπερβολική, αν είχε κάνει τρεις φόνους σε τι ποινή θα τον καταδίκαζαν; Δεν έχω όμως την αίσθηση ότι στα ΜΜΕ η διαμαρτυρία ήταν για το λογιστή, για τους πρυτάνεις ήταν το σοκ. Πιθανότατα στο Εφετείο θα επιτύχουν κάποια μείωση των ποινών. Πάντως φημολογείται ότι τον τελευταίο καιρό, μετά τα σκάνδαλα με το παραδικαστικό κύκλωμα, εξαντλούν την αυστηρότητά τους στις ποινές, πράγμα που δεν μου φαίνεται και τόσο δίκαιο είτε φτωχοδιάβολος είσαι είτε πρύτανης. Κι αν είσαι φτωχοδιάβολος έχεις και κάποια ελαφρυντικά από κοινωνικής πλευράς, αν είσαι πρύτανης τι ελαφρυντικά μπορεί να έχεις (αναρωτιέμαι...).
μια και επιστρεψαμε και μπορουμε να σχολιασουμε ας το δουμε κι ετσι:
αν οι τυποι ηταν καποιοι ανωνυμοι μαγκες που καταφερναν να σκαψουν ενα λαγουμι κατω απ την Εθνικη Τραπεζα πχ.του Συνταγματος(για να μην πω Eurobank και χειροκροτησουν ολοι...)και σηκωναν 8 εκ.ευρω θα ενιωθε κανεις την ιδια ηθικη απαξια για τους δραστες και σοκ για τις ποινες?
θα λεγανε ολοι "μπραβο στους μαγκες κι ας παιξανε και χασανε"-ισως καποιοι να θαυμαζαν την τολμη τους.Καποιος θα βρισκοταν να τους κανει ταινια,αλλος θα εβγαζε βιβλιο κλπ.
Η διαφορα ειναι οτι η υποθεση θα αφορουσε την Τραπεζα(που ετσι κι αλλιως μας ληστευει ολους "νομιμα")και την ασφαλιστικη της.Κανεις απο μας δε θα εχανε.Επιπλεον οι τυποι ηταν ανωνυμοι...κανεις δε θα το συζητουσε περαν των ημερων της επικαιροτητας.
Αν ηταν ομως ο Μεταξοπουλος κι ο Κωνστας με κουκουλες?παλι δεν θα υπηρχε το σοκ οτι εμπλεκονταν ανθρωποι τους οποιους ειχαμε εμπιστευτει να διαπαιδαγωγησουν τα παιδια μας?παλι δε θα ηταν γενικο θεμα συζητησης για πολυ καιρο?
εννοω δηλ.οτι περαν της καθαυτο καταχρησης στον "ηθικο κωδικα του λαου" που επικαλειται(οποτε κι οπως τον βολευει...) κι ο Ψυχαρης βαρυνει πολλαπλασια η ΘΕΣΗ απ την οποια πραγματοποιησαν τις καταχρησεις και το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ που θετουν.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home