Δευτέρα, Απριλίου 02, 2007

Τhe trouble in the eyes

Αυτή δεν μετανιώνει για τίποτα. Μέρες που είναι θα 'πρεπε. Περισσότερο κι απ' την αγάπη, η μετάνοια είναι η λυδία λίθος του Χριστιανισμού. Το ρήμα είναι μετα-νοώ και όχι μετα-νιώθω, οπότε το μετανιώνω μάλλον έχει μέσα του λίγο μετανοώ και λίγο μετανιώθω. Ξανασκέψου το, ξανανιώσε το, σκέψου το αλλιώς, νιώσε το αλλιώς. Εκτός κι αν δεν είναι μετα-νοώ ούτε μετα-νοώ με δυο κουταλιές μετα-νιώθω, εκτός κι αν είναι μετα-νιώνω. Νιώνω: απ' το ξανανιώνω μείον το ξανά. Ξανανιώνω για πρώτη φορά. Μετά μετανιώνω. Μετά νιώνω ξανά. Γαϊτανάκι. Η Βασιλεία των Ουρανών με μια μετάνοια. Εξομολογήσου - Κοινώνησε - Μετανόησε - Συγχωρέθηκες - Λυτρώθηκες. Η μικροαστική θλίψη των ματιών σε αντιδιαστολή με το παιδιάστικο διαρκές τους αίτημα. Τα μάτια που ζητούν, η ψυχή που ζητά, τα μάτια που βρίσκουν, η ψυχή που βρίσκει, τι ψάχνουμε και τι θέλουμε να βρούμε, το ανικανοποίητο.
Ανικανοποίητη εποχή. Άπαξ και γίνεις καταναλωτής δεν είσαι αχόρταγος μόνο ως προς τα προϊόντα, άπαξ και γίνεις καταναλωτής δεν βρίσκεις λύτρωση ό,τι κι αν αγοράσεις, όποιο όνειρο κι αν εκπληρώσεις αγοράζοντας.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι κι αυτή η κλινική σχέση με την οδύνη, είναι αυτή η οδυνολαγνεία, είναι αυτή η βαθιά ανάγκη να πονάς για να ξέρεις ότι παραμένεις ζωντανός· ή επειδή είσαι δειλός και δεν το ξέρεις.
Λένε ότι πρώτα ζεις και μετά γράφεις.
Σε μερικούς συμβαίνει αντίστροφα.

7 Comments:

At 4/02/2007 11:42:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ενα σπουργίτι στη σκηνή, από τις κορυφαίες ερμηνεύτριες του αιώνα μας. Και πήγε πιο κοντά στην αγάπη αφού γύρισε την πλάτη στη μετάνοια. Στον τάφο της γράφει Εdith, dite Piaf και δίπλα το όνομα του εραστή της. Και αυτός που έφυγε μερικά χρόνια μετά, δίπλα της. Εκεί στο Pere Lachaise. Κάτω από τους ήχους του Break on Through to the Other Side του δαίμονα που είναι εγκατεστημένου πιο πάνω.
Η φωνή της ενσαρκώνει τη μεταπολεμική Γαλλία.
Je repars a zero.

 
At 4/03/2007 12:06:00 π.μ., Blogger lemon said...

Ευχαριστώ Oldboy.
Χρόνια πολλά την ακούω και κάθε, μα ΚΑΘΕ φορά είναι συγκλονιστική (και ποιος μπορεί να πει ότι υπερβάλλω?).
Ποτέ, ποτέ δεν την είχα δει να τραγουδάει ζωντανά...
Τώρα, που είδα από τόσο κοντά αυτό το βασανισμένο πρόσωπο, τώρα "είδα" γιατί τραγουδάει έτσι.

(Αυτά τα you tube "σώζονται" με κανέναν τρόπο, ή μόνο τα βλέπεις κρατώντας το λίνκ?)

 
At 4/03/2007 12:06:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εγώ βέβαια έχω μια μικρή προτίμηση για το πλήθος.
http://www.youtube.com/watch?v=Da4gIWJFMqM&mode=related&search=

 
At 4/03/2007 12:08:00 π.μ., Blogger Helix Nebulae said...

Θα με ενδιέφερε η άποψη σας

Με συγχωρείτε για το spam. Δεν το συνηθίζω.

Υ.Γ. Σέβομαι το μοναστικό σας βίο στη μπλογκόσφαιρα, ωστόσο πιστεύω ότι νοιάζεστε αρκετά για τα κοινά ώστε να θέλετε να διατυπώσετε μια γνώμη.

 
At 4/03/2007 01:06:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Lemon, νομίζω σώζονται αν πατήσεις το κουμπί «save to favorites» κάτω από το βιντεάκι. Αφού σου αρέσει τόσο η Πιαφ δες και την ταινία.
Ηelix Nebulae, τον ποιό μου βίο; Τον μοναστικό; Εδώ γελάνε. Καθόλου spam πάντως δεν είναι η παραπομπή σας και μακάρι να μπουν όλοι να τη δουν να πουν τη γνώμη τους.

 
At 4/03/2007 02:24:00 μ.μ., Blogger Pico said...

Το σπουργιτάκι δεν χρειάστηκε να μετανοήσει γιατί ακριβώς αυτό που ένιωθε διαισθητικά σαν αγαπητική συνεισφορά υπερκάλυπτε την νόησή της. Αυτό το απροϋπόθετο δόσιμο μετέφερε με την συγκλονιστική απόδοση των τραγουδιών της επί σκηνής, εξηγώντας ίσως την εξομολογητική της εξάρτηση από το κοινό. Κατόρθωσε να θωπεύσει έτσι το προσωπικό της έλλειμμα; Σύμφωνα με την ταινία όχι...σύμφωνα με τα τραγούδια ναι.....

 
At 4/03/2007 02:32:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η λυδια λιθος του χριστιανισμου ειναι η αγαπη old boy (ή μπορει στη πραγματικοτητα να ειναι η ενοχη, ξερω γω)
Ενδιαφερουσα αποψη η δικη σου για τη μετανοια.Και αυτη η παραφραση του μετα-νοω μετα-νιωνω.

Σ'αυτο το τελευταιο που λες νομιζω οτι το αντιστροφο δεν συμβαινει μονο σε μερικους που προτιμουν πρωτα να γραφουν.Νομιζω οτι συμβαινει και σε αρκετους που απλως φοβουνται πρωτα να ζησουν.
Μερες που ειναι, ωραιο ποστακι.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home