Πέμπτη, Δεκεμβρίου 07, 2006

Ανθρωπάνθρωπος

Συνταρακτικές εξελίξεις στο χριστιανικό μέτωπο.
Σε άρθρο του για την κοινή διακήρυξη Πάπα - Οικουμενικού Πατριάρχη, ο Κώστας Μπέης επισημαίνει:
Μ' αυτήν την τελευταία διατύπωση (ότι δηλαδή αφ' ης ο Ιησούς επί του σταυρού παρέδωσε το πνεύμα του, «είναι μέσα μας η ζωντανή παρουσία του Θεού») οι ηγέτες των δύο μεγάλων χριστιανικών Εκκλησιών, για πρώτη φορά, αποφεύγουν ν' ανατάμουν και να εμφανίσουν με οντολογικές διαστάσεις το χριστιανικό μήνυμα της ανάστασης, κάνοντας έτσι το πρώτο βήμα για την απαιτούμενη μεγάλη πορεία, στην οποία επίσης αναφέρθηκε η κοινή διακήρυξή των, δηλαδή την ανάγκη της ερμηνείας των Ευαγγελίων σε αρμονία με τι σύγχρονες πνευματικές και φιλοσοφικές κατακτήσεις.
Στον ελλαδικό χώρο, πρώτος ο συνάδελφος Μάριος Μπέγζος, διαπρεπής καθηγητής της Φιλοσοφίας των Θρησκειών στο Πανεπιστημίο Αθηνών, από ετών με έμφαση τονίζει την ανάγκη για «φιλοσοφική αυτοκριτική της θρησκείας» στο πλαίσιο «διαλεκτικής σύνθεσης του παραδοσιακού με το σύγχρονο». Αλλά και ο ήδη αρχιεπίσκοπος Αμερικής π. Δημήτριος, στην πρώτη διδακτορική διατριβή του, ενθαρρύνει τους θεολόγους της Εκκλησίας «να αρχίσουν έναν πραγματικό διάλογο με τον διανοούμενο κόσμο της εποχής τους».
Εκτιμάται ότι στο πέρας αυτού του «διαλόγου αυτοκριτικής», Πάπας και Οικουμενικός Πατριάρχης με νέα κοινή τους διακήρυξη:
(α) θα ζητήσουν αναδρομική υπερδιχιλιετή συγγνώμη για την ντεπασέ παραμύθα της ανάστασης, η οποία άλλωστε αντίκειται σε κάθε επιστημονική γνώση,
(β) θα προβούν στην αυτοδιάλυση των εκκλησιών τους και στην μετατροπή τους σε κέντρα θεολογικού προβληματισμού, με κυρίαρχη φιγούρα έναν Ιησού όχι πλέον Θεάνθρωπο αλλά Ανθρωπάνθρωπο, έναν ψυχάκια Ιησού με illusions of grandeur, με παραισθήσεις μεσσιανικού μεγαλείου, έναν διά της ψευδαισθήσεως πως είναι ο Χριστός σαλό.

33 Comments:

At 12/07/2006 11:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ενας Καθηγητής μίλησε, και τι είπε..?
κ

 
At 12/08/2006 11:32:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Υπάρχουν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος,η φιλοσοφική-θεολογική και η πολιτική.Η πρώτη είναι αυτή που εκφράζει ο καθηγητής.Η δεύτερη είναι αυτή που λέει ότι πρόκειται για δύο πολιτικά πρόσωπα που κοιτάνε να διασφαλίσουν τα συμφέροντα του Οίκου τους.Αλλά και ακόμα αυτό να προσπαθούν κανείς δε μπορεί να τους κατακρίνει.Οι πολυεθνικές εταιρείες και το G8 το ίδιο δεν κάνει;Εξάλλου η χριστιανική θρησκεία είναι η πρώτη που "δίδαξε" την παγκοσμιοποίηση.

 
At 12/08/2006 12:08:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Αν "η ουσία του Θεού είναι απρόσιτη στον ανθρώπινο νου", δεν υπάρχει δυνατότητα για κανένα διάλογο με τους (ή ανάμεσα στους) "φιλοσοφημένους εργάτες του Λόγου". Υπάρχει μόνο η σιωπή και το θρησκευτικό δέος.

Ο μόνος διάλογος που θα είχε νόημα ανάμεσα στην εκκλησία και τον σύγχρονο διανοούμενο θα είχε θέμα την αυτοκατάργηση της πρώτης. Μου φαίνεται πως ο διαπρεπής καθηγητής φοράει χριστιανικά γυαλιά (που θα 'λεγε και ο Φίλιππας).

 
At 12/08/2006 12:18:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν "η ουσία του Θεού είναι απρόσιτη στον ανθρώπινο νου", δεν υπάρχει δυνατότητα για κανένα διάλογο με τους (ή ανάμεσα στους) "φιλοσοφημένους εργάτες του Λόγου". Υπάρχει μόνο η σιωπή και το θρησκευτικό δέος.

Α, ναι;

Δηλαδή η ουσία του κόσμου και των αντικειμένων του είναι προσιτή πχ. κατά τον Καντ; Εμπόδισε αυτό τους Καντιανούς σε διάλογο με τον κόσμο και τα αντικείμενα του;

Άσε που οι "φιλοσοφημένοι εργάτες του Λόγου" δεν περιορίζονται στην προσπέλαση της ουσίας των πραγμάτων μέσα από τον ανθρώπινο νου. Άμα ανοίξουμε κάνα βιβλίο θα ανακαλύψουμε πως υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις της ουσίας στην φιλοσοφία του περασμένου αιώνα, όχι όλες λογοκρατικές.

 
At 12/08/2006 02:35:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εκφράζεται όλοι σας μια Μαρξιστική αθεϊστική θεώρηση των πραγμάτων;Η φιλοσοφική τύπου Φόηερμπαχ;Η ούσια του Θεού σε όλα τα θρησκευτικά δόγματα από την αρχαιότητα ως σήμερα γίνεται αντιλιπτή μόνο στους μύστες.

 
At 12/08/2006 05:46:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Μου φαίνεται πως ο διαπρεπής καθηγητής φοράει χριστιανικά γυαλιά».
Εμένα πάλι μου φαίνεται πως φοράει γυαλιά μέσα από τα οποία βλέπει τον Χριστιανισμό όχι ως θρησκεία αλλά ως ηθικοπλαστικό κλαμπ.
Δηλαδή είτε μπορεί είτε όχι η εκκλησία να συζητήσει με τους «διανοούμενους» (και κατά τη γνώμη μου μπορεί), πάντως ή θα είναι εκκλησία ή δεν θα είναι. Αν η ανάσταση είναι θρύλος και μύθος τότε η εκκλησία παύει να είναι εκκλησία.

 
At 12/09/2006 06:28:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

"Άμα ανοίξουμε κάνα βιβλίο θα ανακαλύψουμε πως υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις της ουσίας στην φιλοσοφία του περασμένου αιώνα, όχι όλες λογοκρατικές."

whatever...

@old boy: "Αν η ανάσταση είναι θρύλος και μύθος τότε η εκκλησία παύει να είναι εκκλησία." -> η εκκλησία prepei na pausei να είναι εκκλησία.

Yparxei kaneis edw pou pistevei oti i anastasi DEN einai thrulos kai muthos ?

Pantws o Boudismos exei leitourgisei ws ithikoplastiko club gia xiliades xronia twra xwris idiaitera provlimata.

 
At 12/09/2006 06:30:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

@anonymous: Ti akribws perilamvanei to "peran tis ousias" ?

 
At 12/09/2006 05:14:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Yparxei kaneis edw pou pistevei oti i anastasi DEN einai thrulos kai muthos ?»

Φαντάζομαι υπάρχουν πολλοί. Επίσης φαντάζομαι ότι δεν θα τους θεωρείς μικρόνοες, γιατί το μυαλό σου είναι ανοιχτό.

«@old boy: "Αν η ανάσταση είναι θρύλος και μύθος τότε η εκκλησία παύει να είναι εκκλησία." -> η εκκλησία prepei na pausei να είναι εκκλησία».

Δεν συμφωνώ, αλλά είναι σεβαστή ως θέση είτε δική σου είτε του Μπέη. Εκείνο που αδυνατώ να καταλάβω είναι το πώς θα μπορούσε ποτέ να το πει αυτό η ίδια η εκκλησία.
Εκτός πια κι αν γινόταν Πάπας και Πατριαρχής ο Γκορμπατσόφ.

 
At 12/09/2006 08:06:00 μ.μ., Blogger Sraosha said...

Αν η ανάσταση είναι θρύλος και μύθος τότε η εκκλησία παύει να είναι εκκλησία

Old Boy

*

ει δε Xριστος ουκ εγηγερται κενον αρα το κηρυγμα ημων κενη δε και η πιστις υμων

Απόστολος Παύλος -- Α' προς Κορινθίους 15:14

*

Από ηθικοπλαστικά κλαμπ έχουμε πήξει. Δόξα τω Θεώ, δηλαδή.

 
At 12/09/2006 11:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν η εκκλησία έλεγε, έστω και σήμερα, την αλήθεια για την Ανάσταση ο αριθμός των πιστών της θα ελλατωνόταν θεαματικά, κυρίως στα τμήματα του πληθυσμού με χαμηλότερο πνευματικό επίπεδο!

 
At 12/10/2006 09:05:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Κάτι μου διαφεύγει γιατί εκτός από ανοιχτόμυαλος είμαι και βραδύνους: γράφεις οτι αν η ανάσταση είναι θρύλος τότε η εκκλησία πρέπει να παύσει. Αν δε συμφωνείς οτι η εκκλησία πρέπει να παύσει, τότε πιστεύεις οτι η ανάσταση είναι πραγματικότητα. Ή όχι;

Κατά τη γνώμη μου υπάρχει η αντικειμενική πραγματικότητα και η εικόνα της αντικειμενικής πραγματικότητας μέσα στο κεφάλι μας. Η εικόνα αυτή είναι δικιά μας. Ότι θέλουμε την κάνουμε. Αν έχουμε ισχυρούς λόγους να επιλέξουμε μια ιστορική εκδοχή αντί για μια άλλη, κανείς δεν είναι σε θέση να μας πείσει για το αντίθετο. Αλλά πρόκειται για την εικόνα μέσα στο κεφάλι μας, όχι για την πραγματικότητα.

Από την άλλη, μπορεί να έχουμε λόγους να προσπαθούμε να κρατήσουμε αυτή την εικόνα όσο πιο ανεπηρέαστη από τα προσωπικά μας κίνητρα γίνεται.

Ανήκω στους ανθρώπους που επιλέγουν τη δεύτερη πρακτική (χωρίς να μπορώ να αποδείξω, ή ακόμα και να ισχυριστώ, οτι αυτό με κάνει ευτυχέστερο κατα οποιονδήποτε τρόπο).

Κάτω από αυτό το φώς οι πιθανότητες που δίνου στον Ιησού να αναστήθηκε είναι μικρές, πολύ φοβάμαι. Στο πλαίσιο μιας θρησκείας με μεταφυσικά θεμέλια, δε βλέπω γιατί αυτό είναι σώνει και καλά κακό (άρα στην ουσία διαφωνώ με τη συνεπαγωγή "η ανάσταση είναι θρύλος, άρα η εκκλησία πρέπει να παύσει").

Φυσικά, δεν μπορώ να είμαι σίγουρος οτι δεν αναστήθηκε. Αλλά η μικρή πιθανότητα να αναστήθηκε δε μου επιτρέπει να συμπεριφέρομαι σαν να είχε αναστηθεί.

Προφανώς αναγνωρίζω το δικαίωμα του άλλου να επιλέξει την πρώτη πρακτική. Ο βαθμός "παρεμβατικότητας" από το αντικειμενικό στην εικόνα του αντικειμενικού ποικίλλει. Αν είναι μεγάλος, το περιθώρια επικοινωνίας μαζί μου είναι μικρά. Αν είναι μικρός, τα περιθώρια είναι μεγάλα. Αλλά πάντα υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορούμε να συζητήσουμε με ανθρώπους που δεν θεωρούν αυστηρά αναγκαίο να αποκλείουν τα ψυχολογικά τους κίνητρα από τον τρόπο με τον οποίον αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα.

@g. manoussakis: είναι τετριμμένο οτι η εκκλησία γνωρίζει την αλήθεια για την ανάσταση;

@shraosa: ενώ από θεράποντες μεταφυσικών αγωνιών πάμε πίσω...

 
At 12/10/2006 07:13:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Υπάρχει λοιπόν η αντικειμενική πραγματικότητα και η εικόνα της αντικειμενικής πραγματικότητας μέσα στο κεφάλι μας. Το πρόβλημα είναι ότι η επιστήμη δεν έχει φτάσει ακόμη στο επίπεδο (και είναι αμφίβολο -όχι απίθανο, αλλά πάντως αμφίβολο- αν θα φτάσει ποτέ) να δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις σε μερικά θεμελιώδη ερωτήματα για τον κόσμο και τον άνθρωπο (ερωτήματα που είχαμε συζητήσει σε ένα βαθμό, σε προηγούμενο επεισόδιο). Όσο λοιπόν αυτά τα ερωτήματα και οι απορίες παραμένουν εκκρεμείς, οι θρησκείες και οι εκκλησίες θα υπάρχουν και θα υποκαθιστούν τις απαντήσεις με την πίστη. Σε αυτό το πλαίσιο το αν όντως αναστήθηκε ο Χριστός δεν είναι ένα ερώτημα το οποίο σε αυτήν την φάση της ζωής μου έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από το γιατί ο Παναθηναϊκός εξακολουθεί να μην μπορεί να παίξει ωραίο ποδόσφαιρο. Ωστόσο, είτε όντως αναστήθηκε ο Χριστός είτε όντως ο Αλλάχ ήταν ο προφήτης του Μωάμεθ, οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να πιστεύουν και μέσω ποιού ακριβώς θρύλου θα πιστεύσουν εν τέλει λίγη σημασία έχει. Αν όμως για μένα δεν παίζει τόσο ρόλο αν η ανάσταση είναι μύθος ή πραγματικότητα, επειδή πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μια ανώτερη δύναμη, όπως κι αν την λένε κι ό,τι κι αν είναι αυτή, δεν είναι καθόλου ίδιο για την εκκλησία. Η Χριστιανική εκκλησία πρεσβεύει ότι ο Θεός έστειλε τον γιο του κι ο γιος του αναστήθηκε και πάει λέγοντας. Παύοντας να το λέει παύει να είναι εκκλησία. Παύοντας να είναι εκκλησία εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι μένουν μεταφυσικά μετέωροι. Το οποίο είναι κατ' εμέ κακό. Άρα δεν θεωρώ ότι έχω υποπέσει σε κάποια αντίφαση.

 
At 12/11/2006 12:00:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

lazopolis said...
"Άμα ανοίξουμε κάνα βιβλίο θα ανακαλύψουμε πως υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις της ουσίας στην φιλοσοφία του περασμένου αιώνα, όχι όλες λογοκρατικές."

whatever...


Χαίρομαι για την εμπεριστατωμένη απάντηση.

Πραγματικό κόσμημα για το διάλογο.

 
At 12/11/2006 03:01:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Lazopolis, θα δώσω εδώ έναν πόντο στον ΒFO.

 
At 12/11/2006 03:10:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

@Old Boy: ti sxesi exei i epistimi me ola auta ? Les oti den uparxoun apantiseis gia merika themeliodi erotimata. Sumfwnw. Auto sto opoio diafwnw einai to eksis: anti na zeis me to gegonos oti den uparxoun apantiseis (diladi me mia eilikrini avevaiotita kai me to uparksiako drama pou auti sunepagetai), apofasizeis na upokatastiseis tis apantiseis me tin pisti (me profani psuxologika kinitra). Auto einai mia epilogi pou mporei kaneis na kanei, alla toulaxiston prepei na tin kanei sunideita, kata ti gnwmi mou (kai oxi ws apotelesma tis ekpaideutikis diadikasias kai tis genikoteris diapaidagogisis*).

Twra, katalabainw oti ekatomurria anthrwpoi exoun anagki apo metafusiki kalupsi kai den me enoxlei toso to oti ti briskoun sti thriskeia. Auto pou me enoxlei einai oti uparxei enas olokliros thesmothetimenos mixanismos me istoria duo xilietiwn (peripou) pou ependuei s'auti ti metafusiki anagki kai metatrepei to antitimo tis kalupsis se eksousia**. De me enoxlei toso i ekklisia, oso i ierarxia puramidas pou panta eixe, alla kai to gegonos oti tin ekklisia auti tha tin plirwna apo tin tsepi mou an plirwna forous stin Ellada, kai o istorikos rolos pou exei paiksei i ekklisia sto parelthon, kai o batheia suntiritikos/antidrastikos tis xaraktiras, kai polla alla. As simeiothei oti einai amfivolo an ola auta pou me enoxloun einai anapofeukta se mia opoiadipote "ekklisia" mias opoiasdipote thriskeias.

* kai einai apisteuto poso prothumoi eimaste na metabibasoume stin epomeni genia auta akribws gia ta opoia den eimaste bebaioi me ton tropo akribws pou apokleiei kathe pithanotita diamorfwsis proswpikis apopsis.

** tin opoia exoun xrisimopoiisei diaforoi paragontes apo to -2006 ews to 2006 me tropous pou einai toulaxiston diafanoi se opoiondipote, me stoixeiwdi kritiki ikanotita, diabazei Istoria.


@BFO: den uparxei dialogos xwris proupotheseis. Mia apo autes einai na sevesai to sunomiliti sou. Mia akoma einai na proserxsesai me tin pithanotita na matheis kati kainourio anoixti. An isxue i deuteri, me tin periptwsi sou, akoma kai xwris na isxuei i prwti, tha eixe isws noima na to prospathisoume...

 
At 12/11/2006 03:44:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«Les oti den uparxoun apantiseis gia merika themeliodi erotimata. Sumfwnw. Auto sto opoio diafwnw einai to eksis: anti na zeis me to gegonos oti den uparxoun apantiseis (diladi me mia eilikrini avevaiotita kai me to uparksiako drama pou auti sunepagetai), apofasizeis na upokatastiseis tis apantiseis me tin pisti (me profani psuxologika kinitra)».
Γενναία αβεβαιότητα βέρσους δειλής πίστεως; Αντιγράφω ένα κομμάτι από παλιότερο ποστ μου με τίτλο «Πιστεύω»:
«Εν κατακλείδι, πιστεύω ακράδαντα στην αμφιβολία, ανάβω κεριά στα κάθε λογής "ίσως", στέκομαι αμήχανος απέναντι στα θεμελιώδη μυστήρια του φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστούμε και τα οποία δεν θα αποκρυπτογραφήσουμε ποτέ, η προσπάθεια όμως να τα αποκρυπτογραφήσουμε -ή έστω να τα κοιτάξουμε κατάματα και να τα αποδεχθούμε- γεννά άλλοτε παραίτηση κι άλλοτε ψυχική ευφορία και είναι όλα τα λεφτά, ή καλύτερα όλα τα χαμόγελα (ειρωνικά, παιγνιώδη, μελαγχολικά ή και ευτυχισμένα), αρκεί να έχουμε πάντα την επίγνωση ότι οι απαντήσεις δεν θα δοθούν σε αυτήν την πραγματική ζωή άλλα σε μία άλλη πραγματική ζωή. Ίσως.
Πιστεύω ότι ήρθαμε εδώ για να αναρωτηθούμε όχι για να μας απαντήσουν.
Πιστεύω ότι ήρθαμε εδώ για να αγαπήσουμε αυτή την αβεβαιότητα κι όχι για να την απωθήσουμε.
Πιστεύω ότι πρέπει να την έχουμε πάντα δίπλα μας, ότι αξίζει να την τραβάμε ως τα άκρα της, κι αν τρελλαθούμε τρελλαθήκαμε. Η ήττα μας θα είναι αποτέλεσμα της γενναιότητάς μας.
Πιστεύω ότι είναι καλύτερα να καταλήξουμε να περπατάμε νύχτα στην πόλη παραμιλώντας ασυνάρτητα, παρά να καταλήξουμε να κοιτάμε μια μέρα τον καθρέφτη μας με μάτια νεκρά».

 
At 12/11/2006 03:52:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Τώρα στα περί ιστορικού ρόλου της εκκλησίας δίκιο έχεις βέβαια και δεν διαφωνώ. Αλλά λίγα ποστ πιο κάτω μεμφόσουν έναν συνομιλητή με τα παρακάτω λόγια:
«Με άλλα λόγια, αντιλαμβάνομαι πως το να χαρακτηρίσει κανείς τον Ανδρέα σαν το πιο κραυγαλέο λαμόγιο του 20ου αιώνα και να τον κατατάξει στους απέναντι κακούς είναι η εύκολη στάση απέναντι στην περίπτωσή του. Είναι πιο δύσκολο να συνεκτιμήσει κανείς συνθετικά το γεγονός οτι το μεγαλύτερο λαμόγιο υπήρξε ταυτόχρονα η πιο χαρισματική, αλλά και η πιο προοδευτική (από πλευράς αποτελεσμάτων) πολιτική προσωπικότητα της μεταπολεμικής μας ιστορίας».
Μήπως βάζοντας «εκκλησία» αντί για «Ανδρέα» και κατατάσσοντας την στους απέναντι κακούς είναι η εύκολη στάση στη δική σου περίπτωση; Και μήπως θα έπρεπε να συνεκτιμήσεις συνθετικά και τα όσα προσφέρει;

 
At 12/11/2006 03:55:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«kai einai apisteuto poso prothumoi eimaste na metabibasoume stin epomeni genia auta akribws gia ta opoia den eimaste bebaioi me ton tropo akribws pou apokleiei kathe pithanotita diamorfwsis proswpikis apopsis»
Ποιός ακριβώς είναι πρόθυμος; Πώς ακριβώς αποκλείεται κάθε πιθανότητα διαμόρφωσης προσωπικής άποψης; Εντ λαστ μπατ νοτ λιστ, πόσο δύσκολο είναι να βρεις ένα κομπιούτερ στο οποίο θα μπορείς να γράφεις στην ελληνική αλφάβητο για να μην μας σπας τα μπωλς με τα γκρίνγκλις;

 
At 12/11/2006 03:58:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

I pisti den einai aparaitita praksi deilias. Einai praksi upekfugis. Opws kai ta narkwtika. Kapoies fores einai iroiki praksi upekfugis. Opws kai ta narkwtika.

 
At 12/11/2006 04:31:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Ποιός ακριβώς είναι πρόθυμος;

Ta meli tis ellinikis koinwnias stin pleiopsifia tous kai, kuriws, to elliniko kratos (oxi mono auto vevaia, edw na deis skotadismos...)

Πώς ακριβώς αποκλείεται κάθε πιθανότητα διαμόρφωσης προσωπικής άποψης;

Dia tis gnwstis methodou tis plusews egkefalou me Soupline (arwma libaniou).

Εντ λαστ μπατ νοτ λιστ, πόσο δύσκολο είναι να βρεις ένα κομπιούτερ στο οποίο θα μπορείς να γράφεις στην ελληνική αλφάβητο για να μην μας σπας τα μπωλς με τα γκρίνγκλις;

Pantelws adunato sto grafeio, opou kai briskomai gia na doulepsw Kuriakatika (kataramenos kapitalismos, ktl.). O system administrator, otan tou eipa na baloume Greek sta terminals mou apantise lakwnika: you've got to understand that this is just a dump terminal. Lupamai polu, alla stin prokeimeni periptwsi to timima tis epikoinwnias einai megalutero gia mena kai tin epistimi pou xanei tis kuriakatikes ergatwres mou. Einai pragmatika spaz@@diko, to katalabainw, alla prokaloumai, kurie proedre.


Sxetika me to lamogio ton Antrea, ton proigoumeno "sunomiliti" kai tin ekklisia: ekeini i paratirisi eixe ws stoxo na katadeiksei oti ta panta einai sxetika kai oti sunepws prepei na uparxoun diavathmiseis stis aksiologiseis mas. I ekklisia ws thesmos den einai to apoluta kako. Exoun uparksei kai xeiroteroi. I ektimisi mou omws einai oti, enw xwris ton ANtrea tha eimastan xeirotera, ws xwra, xwris tin ekklisia tha eimastan polu polu kalutera, ws ethnos, toulaxiston oson afora sta teleutaia 1500 xronia (apo tote diladi, peripou, pou i ekklisia epapse oristika na apotelei paragonta proodeutikis skepsis - kai eimai elastikos stis xronologies oso den pairnei).

Kai, diladi, ti akribws prosferei ? Mipws i koinwniki tis prosfora, as poume, se sxesi me tin teratwdi tis periousia, einai ena akoma melano tis simeio ?

 
At 12/11/2006 04:33:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

Yposimeiwsi: monoi mas to paleuoume to sugkekrimeno post. Mipws na se parw tilefwno na ta poume pio grigora?

 
At 12/11/2006 12:50:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αν κάτσω και δεχθώ αυτά που λέτε θα πρέπει να δεχθώ και τις θεωρείες του ιερού δισκοπότηρου και των απογόνων της Μαγδαληνής,θεωρίες που πρώτος ανέπτυξε ο ερευνητής Ντέιβιντ Άιτς μέσα από τα βιβλία του. Δηλαδή ότι δεν υπήρχε ανάσταση γιατί δεν υπήρχε θάνατος αλλά ήταν νεκροφανία κ.τ.λ,κ.τ.λ.Θεωρώ ότι όλα έχουν λογική άνθρωπινη εξήγηση αλλά για να την κατανοήσης πρέπει να μυηθείς.Για το ορθόδοξο δόγμα η μύηση έρχεται από το μοναχισμό.Τώρα τη να αναλύσουμε για τον Πατέρα Παϊσιο που μπορούσε να είναι ορατός σε δύο σημεία ταυτόχρονα...λοιπόν καλύτερα αν δε γνωρίζουμε κάποια πράγματα η δε τα κατανοούμε καλύτερα να μη πιστεύουμε ότι η γνώμη μας θα πρέπει να είναι και η επικρατούσα.Άλλο εκκλησίαπου είναι ένας οργανισμός,ένα νομικό πρόσωπο στις μέρες μας και άλλο το δόγμα και η πίστη.

 
At 12/11/2006 06:57:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Lazopolis, να πας να το κοιτάξεις αυτό. Πρώτα απαξιείς να απαντήσεις στον Big Fat Opinion (το οποίο παρεμπιπτόντως δεν το καταλαβαίνω) και μετά παρατηρείς ότι είμαστε οι μόνοι που παλεύουμε το ποστ. Τουλάχιστον παρασύραμε και τον Δημήτρη. Όσο για το τι προσφέρει η εκκλησία σε πολύ κόσμο, η απάντηση με λίγες ψιλοσυνώνυμες λέξεις είναι: καταφύγιο, παραμυθία, παρηγοριά, ελπίδα.
P.S. To Hawaian University (which seems to me a kind of a contradictio in se by the way): Τhe greek quy doesn't do his fucking job. Poor D-Instantons are left unattended, because he is trying to prove that God is a joke.

 
At 12/11/2006 09:06:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 12/11/2006 09:07:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

To kserw oti ftaiw ki egw, pou sou diwxnw tous sxoliastes pote pote: my apologies. Gia ton BFO eksigisa eparkws, ti den katalabaineis ?

@Dimitris: ela nte, ti na analusoume gia ton Patera Paisio ?

 
At 12/12/2006 01:00:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«Gia ton BFO eksigisa eparkws, ti den katalabaineis ?»
Το πρώτο σχόλιό του ήταν κάπως, αλλά το «δεν συζητάω μαζί σου» το δικό σου, ακόμη πιο κάπως.
Και φυσικά ο capo των κάπως είμαι εγώ*

* η τελευταία πρόταση δεν συνιστά ειλικρινή αυτοκριτική αλλά σύμπτωμα της χρονίας οξείας λογοπαιγνίτιδας από την οποία πάσχω.

 
At 12/12/2006 10:53:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό που δεν θέλεται να καταλάβετε ορισμένοι και γι'αυτό δε συνηθίζω να γράφω σε blogs, είναι ότι τα θέματα του θρησκευτικού δόγματος είναι ευαίσθητα θέματα για τον κάθε άνθρωπο.Θεωρώ τον εαυτό μου ερευνητή και αυτό με έχει κάνει να σέβομαι τις θρησκευτικές αντιλήψεις όλων των ανθρώπων.Ο Μαρξισμός όμως δεν είναι θρησκευτική αλλά πολιτική αντίληψη. Γι' αυτό τον λόγο ένας Μαρξιστής δε θα καταλάβει ποτέ την ουσία της θρησκείας αλλά και το σύγχρονο ρόλο της Εκκλησίας,που ο ρόλος της είναι πολιτικός όπως ήταν πάντοτε,και κατά τη γνώμη μου έτσι θα πρέπει να είναι.Είπαμε άλλο το δόγμα και άλλο η Εκκλησία.

 
At 12/12/2006 05:57:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Δημήτρη, δεν μπορώ να καταλάβω πού ανακάλυψες τους μαρξιστές. Πάντως, μπορείς να γράφεις εδώ, που οι θρησκευτικές ευαισθησίες του καθενός είναι σεβαστές :)

 
At 12/12/2006 06:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ok!Απλά έτσι μου φάνηκαν αυτές οι "προχωρημένες" αντιλήψεις περί θρησκείας που εφράστηκαν. Για να το κλείσουμε, απλά θεωρώ ότι όταν συζητάμε για τέτοια θέματα πρέπει ο καθένας να δικαιολογεί από που πηγάζει η άποψή του.Κατά τα άλλα κανένα πρόβλημα.

 
At 12/13/2006 01:53:00 π.μ., Blogger lazopolis said...

"...euaisthita themata..."

gia auto akribws kai ta suzitame diktuaka, wste na min mporei o enas na maurisei to mati tou allou.

 
At 12/13/2006 10:54:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε, μην είστε χαζοί,δεν είμαι κολλημένος απλά θέλω οι "προχωρημένες" αντιλήψεις να είναι αιτιολογημένες.

 
At 12/13/2006 05:53:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Εντάξει, ρε Δημήτρη, ακόμα κι αν ήσουν κολλημένος τι μας νοιάζει; Συγγενή θα σε κάνουμε;

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home