Τρίτη, Οκτωβρίου 24, 2006

Προβληματισμοί

«Η μη επικύρωση του εισιτηρίου τιμωρείται με πρόστιμο που ισούται με το 60πλάσιο της τιμής του».
Έτσι διαπαιδαγωγείται κοινωνικά ο Έλλην: με φόβητρα - με απειλές - με τιμωρίες.
Και ρωτάω, εγώ ο αφελής: γιατί πλάι στο φόβητρο, πλάι στο αντικίνητρο, να μην υπάρχει και το κίνητρο; Γιατί δηλαδή αν με πιάσει ο ελεγκτής να μην έχω εισιτήριο να πρέπει να το πληρώσω επί εξήντα, ενώ αν με πιάσει να έχω εισιτήριο να μην αμείβομαι με το εξηνταπλάσιο της τιμής του;;;
Σκέφτομαι λάθος; Δεν πρέπει κάποια στιγμή να επιβραβεύεται και ο ευσυνείδητος, νομοταγής πολίτης; Μήπως επιπρόσθετα με μια τέτοια πολιτική θα αυξηθεί και πολύ ο κόσμος που επιλέγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς;
Αλλά επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, θα κατανοούσα (δεν θα αποδεχόμουν, αλλά θα κατανοούσα) το σκεπτικό μιας Πολιτείας που έχει επιλέξει μια συνέπεια στις αρχές της. Ατυχέστατα όμως, είναι η ίδια η Πολιτεία που στέλνει αντιφατικά μηνύματα στον πολίτη. Ενώ στις μαζικές συγκοινωνίες τιμωρεί εξαντλητικά τον παραβάτη του νόμου, στα ΙΧ έρχεται η ίδια, με τα αρμόδια όργανά της, να σου επιβάλλει να παρανομήσεις. Έτσι, αντί οι τροχονόμοι να επιτηρούν την τήρηση των φαναριών, κάνουν το ακριβώς αντίθετο, διατάσσοντάς σε να περάσεις όταν το φανάρι δείχνει κόκκινο και να σταματήσεις όταν δείχνει πράσινο!!!
Εκεί που σταματάει η λογική ξεκινάει το κράτος μας. Μα, κύριε τροχονόμε, με κόκκινο ξέρω να περάσω και μόνος μου. Εσένα χρειάζομαι να μου το πεις;
Ίσως όμως να μην πρόκειται για τον εγγενή σουρεαλισμό του ελληνικού κράτους. Ίσως τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά να οφείλονται σε μια συνειδητή επιλογή πριμοδότησης του ΙΧ εις βάρος της δημόσιας συγκοινωνίας, με στόχο τον μαρασμό των συγκοινωνιών και την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών (των πετρελαιάδων, των ανταλλακτικάδικων κ.ο.κ), ίσως έχουμε ακόμη μια ύπουλη εφαρμογή του παμφάγου νεοφιλελεύθερου δόγματος: θάνατος στον δημόσιο τομέα - επικράτηση πάση θυσία του ιδιωτικού.

18 Comments:

At 10/24/2006 08:13:00 μ.μ., Blogger ÎšÎ±ÏƒÎ¹Î±Î½ÏŒÏ‚ said...

Όλντ Μπόϊ : Δεν πρέπει κάποια στιγμή να επιβραβεύεται και ο ευσυνείδητος, νομοταγής πολίτης;

Πλάτωνας : Όχι ! Ο ελεύθερος πολίτης οφείλει να διάγει μια ενάρετη ζωή χωρίς να προσβλέπει σε ανταλλάγματα από την πολιτεία. Η μέγιστη επιβράβευση του είναι η εκπλήρωση του Ιδανικού.

Κικέρων : Ίσως ! Η διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης στη res publica απαιτεί οι νόμοι να έχουν μια ευρύτερη συναίνεση ( consensus ) μεταξύ λαού και Γερουσίας . Καλό είναι ο πολίτης να αισθάνεται, που και που, ότι ο νόμος, και κατ’επέκταση το Κράτος, νοιάζεται και γι’αυτόν.

Αμβρόσιος : Nαι ! Η αρχή της τιμωρίας και της επιβράβευσης είναι Θεϊκή βούληση. Η θεωρία των Δύο Ξιφών μοιράζει τις αρμοδιότητες μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας ( πνευματικά και κοσμικά ζητήματα ) για την τιμωρία ή την επιβράβευση των πιστών. Ένα ξίφος κρατά ο Πατριάρχης, και ένα ο Αυτοκράτορας.

Μωάμεθ : Οπωσδήποτε ! Και τα δύο ξίφη όμως στα χέρια του Αλλάχ. Που είναι σκληρός μεν με τους παραβάτες του Ιερού Νόμου ( σαρία ), αλλά φιλεύσπλαχνος και γενναιόδωρος με τους νομοταγείς ( μέχρι και παρθένες προσφέρει το μαγαζί :)

Μωυσής : Δεν γνωρίζω ! Κατεβαίνοντας το βουνό γλίστρησα και μου έπεσε η τρίτη πλάκα που είχε πάνω τις υπόλοιπες πέντε εντολές ( σκηνή από την ταινία History of the World του Mel Brooks :)

 
At 10/24/2006 08:23:00 μ.μ., Blogger nik-athenian said...

Old Boy, νομίζω ότι τόπιασες πάλι σωστά το θέμα.
Και αυτό δεν είναι άλλο από τη σατανική σκέψη του αλογοσκούφη να περιορίσει το δημόσιο έλλειμμα μέσα από την είσπραξη των προστίμων για τους λαθρεπιβάτες.
Μια και για όλα διαθέτεις αναφορές όπως λες σε άλλο ποστ, για ρίξε μας καμιά παραπομπή να ξεστραβωθούμε για το πως μπορούμε με τη χρήση των πολλαπλοτήτων Calambi-Yaou να εισερχόμαστε στους λεωφοριόδρομους χωρίς να γινόμαστε αντιληπτοί.
Νομίζω ότι έτσι θα μπορούσε να ξεκινήσει η αντίσταση στο καταπιεστικό κράτος της μπουρζουαζίας.

 
At 10/24/2006 08:27:00 μ.μ., Blogger Jason said...

Αγαπητέ Old boy, συμφωνώ εν γένει με το πνεύμα του post σου, όχι όμως με την... κεντρική του φράση.
Δεν πρέπει να επιβραβεύεται ο ευσυνείδητος, νομοταγής πολίτης. Πρέπει να είναι αυτονόητο το ότι είσαι νομοταγής και αυτοί που δεν είναι να μπαίνουν σε κάποιες διαδικασίες. Όχι να καταντήσουμε να λέμε μπράβο για το αυτονόητο. Να λέμε μπράβο σ' αυτόν που πληρώνει εισητήριο για να ταξιδέψει, στο γιατρό που δεν παίρνει φακελάκι και στο μηχανικό αυτοκινήτων που δε σου χρεώνει τα διπλά απ' όσα έκανε.
Αυτό είναι το σωστό και αυτό θα έπρεπε να είναι μέτρο, που όσοι δεν το φτάνουν να έχουν πρόβλημα. Όχι να φέρουμε το μέτρο... στα μέτρα μας.

 
At 10/24/2006 08:47:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Idea!!!
Τα εισιτήρια έχουν πάνω τους αριθμούς. σωστά;
Ο έλλην είναι τζογαδόρος εκ φύσεως. σωστά;
Τα ΜΜΜ χάνουν -λένε- από τζαμπατζήδες. σωστά;

Αν διαθέσουν τα μισά απ' όσα χάνουν για ένα (ή πιο πολλους) λαχνό "καλής συμπεριφοράς" (λέμε τώρα) θα τους μείνουν τα υπόλοιπα μισά. σωστά;
Οπότε, χασούρα μισή και όλοι εκπαιδευμένοι να ακυρώνουν το εισιτήριο. σωστά;

Μένει να το προτείνει κάποιος. σωστά;
Μένει όμως να το καταλάβουν και τ' αφτιά που θα το ακούσουν. σωστά;

:-)

 
At 10/24/2006 10:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Παρατηρω καιρο το ζητημα των εισητηριων. Με μεγαλο προβληματισμο: Υπαρχουν 2 σχολες. Αυτοι που χρησιμοποιουν το "ακυρωνω" και αυτοι που προτιμουν το "επικυρωνω". Ο Old Boy ειναι νεοτεριστης, του "επικυρωνω", ενω η rodia πχ ειναι της παλιας σχολης, του "ακυρωνω".

Ερωτηση καταπελτης: Ποσοι απο εσας δινουν χερι-χερι το εισητηριο τους, οταν κατεβαινουν, στον πρωτο τυχοντα που μολις μπαινει -ουρμπαν γκουεριλα τρανσπορτεισιοναλ ρισαικλινγκ- ;

--
Εουριπιντες

 
At 10/25/2006 12:24:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Ενας λόγος παραπάνω Ανώνυμε για να καθιερωθεί το εισιτήριο ως λαχνος!
επικύρωση σημαίνει κάτι άλλο -νομίζω, ε
Το εισιτήριο ακυρώνεται, ώστε να μη ξαναχρησιμοποιηθεί. Αν επικυρωνόταν, θα χρειαζόταν π.χ. να το πάμε στον αστυνομικό υπηρεσίας, κλπ κλπ, να του κολλήσουμε χαρτόσημα, αστυνομικόσημα, κλπ κλπ

διορθώστε με αν κάνω (πάλι) λάθος :-)

 
At 10/25/2006 01:03:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Παλια, στα λεωφορεια υπηρχε η σημανση "Ακυρωστε το εισητηριο σας". Τωρα, εχει αντικατασταθει με το "επικυρωστε" (Φανταζομαι για λογους εναρμονισης/μιμητισμου με το validate your ticket)

Και οι αποψεις παιζουν ισοδυναμα: Η θεωρεις το εισητηριο ενα γενικως εγκυρο κουπονι που ακυρωνεται (εκτελωντας τον προορισμο του) μεταφεροντας σε μια διαδρομη η θεωρεις το εισητηριο ενα ανενεργο χαρτακι που εγκυροποιειται (εξαργυρωνεται/αποκτα λογο υπαρξης) μονο εντος λεωφορειου για την συγκεκριμενη διαδρομη.

Με λιγα λογια, αν σημερα "αγορασεις" μια δωροεπιταγη 100 euro, θεωρεις οτι την ακυρωνεις η την ενεργοποιεις αυριο που θα πας Κωτσοβολο;

--
Ευριπας

 
At 10/25/2006 01:17:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Χμμ.. να σου πω.. αυτό που "βλέπω" είναι ότι ισχυροποιείται η πρότασή μου για λαχνοποίηση(!!!) του εισιτηρίου. Κόλλησα, πώς το λένε! Εφόσον γράφεται πλέον "επικυρώστε" αφήνεται ένα παραθυράκι αναβάθμισης του πτωχού εισιτηρίου. Δίνεται η ελπίδα πως υπάρχει πιθανοτητα να χρησιμέψει -γιατί όχι?- και για δωροεπιταγή σε μεγαλοκατάστημα.
..άσε που δίνεται αυτομάτως κίνητρο για την ελαχιστοποίηση της χρήσης του Ι.Χ. μέσα στην πόλη και τη γενική ενίσχυση του ρόλου των ΜΜΜ... κλπ κλπ.. ούτε βενζίνες ούτε τπτ.. τα ρέστα θα ριχτούν στην κατανάλωση.. ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας.. κλπ κλπ..

ΦΕΡΤΕ ΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ, ΛΑΧΕΙΑΔΕΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΑΩ ΨΗΤΟΥΣ!!!!

Τά'παιξα λέμε! Ιδεάρα, ε :-)

 
At 10/25/2006 02:37:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Ευριπαπίντες, σιγά μην λέω «επικυρώνω». Για ποιόν με πέρασες ;) Ακυρώνω λέω. Απλά αντέγραψα την προειδοποίηση στο βαγόνι του μετρό.
Ροδιά, είσαι σε καλό δρόμο. Λαχνοποίησε και τα ποστάκια σου, κι εκεί να δεις :)

 
At 10/25/2006 12:24:00 μ.μ., Blogger nik-athenian said...

Μην κοροϊδεύετε τη Ροδιά.
Η ιδέα της είναι πολύ καλή.
Μόνο που δεν τα λέμε αυτά φόρα παρτίδα Ροδιά μου.
Αύριο θα μπει κάποιος υπό... στο γραφείο του Λιάπη και θα το πλασσάρει ως δικό του σχέδιο προς υλοποίηση.

 
At 10/25/2006 02:34:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Just for the record: Καμια κοροιδια στην Ροδια. Ισα-ισα που βρηκα την ιδεα της απιστευτα αποτελεσματικη. Μακαρι να την ειχα σκεφτει εγω.
--
Εβρης

 
At 10/25/2006 05:21:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Oύτε εγώ την κορόιδευα, βέβαια. Απλά αφού την αφορμή για τη σκέψη της της την έδωσε το ποστ, θα ζητήσω ένα ποσοστό από τα κέρδη της :)

 
At 10/25/2006 09:55:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Αχ και να γινότανε! χεχε
Οι ιδέες δεν είναι είδος εμπορεύσιμο.. αρκεί να κυκλοφορούν.. Αλλος τις κατεβάζει και άλλος τις κάνει πράξη.

..μα το έχω δηλώσει.. εμπνέομαι εδώ πέρα, Boy.. :-)

(Ραντεβού στου Λιάπη λοιπόν?)

 
At 10/25/2006 10:40:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Στου Λιάπη απέναντι.

 
At 10/28/2006 03:08:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και τι γίνεται με εμάς που αγοράζουμε μηνιαία κάρτα?

 
At 10/28/2006 04:17:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Να παίρνετε κι εσείς το ποσό της επί εξήντα. Συμφέρει κιόλας.

 
At 11/11/2006 09:23:00 π.μ., Blogger EBITDA Margin said...

Η ιδέα της rodia για λαχνοποίηση απλά δεν είναι εφικτή. Τα εισιτήρια έχουν κωδικούς αριθμούς μόνο όταν πωλούνται από εκδοτήρια. Όσα εκδίδονται από Αυτόματα Μηχανήματα είναι σε ρολά και είναι χωρίς κωδικούς.

Α, και κάτι άλλο: το σωστό είναι "επικύρωση" του εισιτηρίου. Κι αυτό διότι ένα εισιτήριο που δεν έχει "χτυπηθεί" στο μηχάνημα είναι απλά ένα χαρτάκι - ένα άκυρο εισιτήριο. Έγκυρο γίνεται μόνο όταν χτυπηθεί και γράφει επάνω ώρα, ημερομηνία, κατεύθυνση...

(Για αυτό και δεν είναι εφαρμόσιμη η ιδέα του oldboy να δίνουμε τα εισιτήριά μας σε κάποιον άλλον κατεβαίνοντας. Εκτός του ότι η ισχύς τους είναι μόνο για 1,5 ώρα, το εισιτήριο έχει πάνω και ένα τοξάκι που δείχνει την κατεύθυνση - τουλάχιστον για μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, δεν ξέρω για τα λεωφορεία ή τα τρόλεϊ)


Να πούμε και κάτι για τη λαθρεπιβίβαση; Επειδή τα εισιτήρια επιδοτούνται από το κράτος, αφού η μετακίνηση μέσα στην πόλη θεωρείται κοινωνικό αγαθό (αλλιώς θα κόστιζαν 10 φορές περισσότερο) αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που δεν χρησιμοποιούμε εισιτήριο, απλά μεγαλώνουμε την επιδότηση του κράτους στο εν λόγω μέσο μαζικής μεταφοράς, επιβαρύνουμε με άλλα λόγια τόσο τη δική μας τσέπη, όσο και όλων των υπολοίπων (αφού από την τσέπη μας βγαίνουν και οι επιδοτήσεις)

Αυτά!

 
At 10/10/2010 04:59:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

"..Ίσως τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά να οφείλονται σε μια συνειδητή επιλογή πριμοδότησης του ΙΧ εις βάρος της δημόσιας συγκοινωνίας, με στόχο τον μαρασμό των συγκοινωνιών και την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών.."

Προφητικο. Ο κοσμος τό'χε τουμπανο, που λενε...
(και το ξεραμε τί τρεχει απο τις αρχες του '80)

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home