Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006

ΑΜΑDEUSS

Aδόλφου Χίτλερ
Λερναία Ύδρα η Τέχνη και δεν θα ηττηθεί ποτέ.
Έτσι, τη στιγμή που στη Γερμανία φιμώνεται ο Μότσαρτ, στην Αγγλία μοσχοπουλιέται ο Χίτλερ.
Ας μην παρεξηγηθώ· αντιμετωπίζω με πολύ σκεπτικισμό τον πολιτικό λόγο του Φύρερ και φρονώ πως η Ιστορία θα κρίνει με αυστηρότητα το έργο του.
Ωστόσο -όντας συνειδητοποιημένο και μέχρι εσχάτων τέκνο του Διαφωτισμού- διαφωνώ μεν με όσα ναζιστικά λέει, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά του να ζωγραφίζει και να καταθέτει την ψυχούλα του σε αυτές τις έξοχες ακουαρέλες.
ΟΧΙ στους συμψηφισμούς. Άλλο ο Άντι πολιτικός - άλλο ο Άντι καλλιτέχνης.
Αφήστε τους ανθρώπους να εκφραστούν, είτε Μότσαρτ λέγονται είτε Χίτλερ.
Γιατί, αν η ένσταση είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει τέχνη μετά το Άουσβιτς, οι πίνακες του Αδόλφου χρονολογούνται πριν απ' αυτό.

15 Comments:

At 9/27/2006 06:51:00 μ.μ., Blogger kyrallina said...

Δεν διαφωνώ μαζί σου στο θεωρητικό μέρος, αλλά έχω διαβάσει πως ήταν πολύ κακός ζωγράφος κι αυτό στάθηκε απαγορευτικό για να γίνει επαγγελματίας πράγμα που υπήρξε πρώτη του επιλογή σχετικά με την σταδιοδρομία του.
Δεν έχω δει καθόλου έργα του και ίσως να είσαι περισσότερο ενήμερος σχετικά με τις ικανότητές του.
Ίσως αν τα είχε καταφέρει καλύτερα στην τέχνη να την είχε βγάλει καθαρή η Ευρώπη!

 
At 9/27/2006 07:34:00 μ.μ., Blogger Jason said...

Μακάρι να ήταν καλύτερος για να είχε γλυτώσει η ανθρωπότητα από τα όσα ακολούθησαν...

Αλλά νομίζω, kyrallina, πως το ηθικό δίδαγμα του post ήταν ακριβώς αυτό "το θεωρητικό μέρος" και τίποτα περισσότερο, ανεξάρτητα από το πώς εκτιμάται η τέχνη του.

 
At 9/28/2006 12:00:00 π.μ., Blogger koolkiller-ess said...

xaxaxaxaxa...

με πεθανες! Μόνο εγώ πιάνω την ειρωνία? ....ή απλά πέφτω έξω?

 
At 9/28/2006 12:05:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Προφητικός ο πίνακας της τρικυμίας ή μάλλον του καταποντισμού που ακολούθησε...
Η τέχνη είναι πάντα τέχνη, καλλιτέχνης αυτός που είναι (είτε το πιστεύει είτε όχι) -η γνώμη των άλλων (και μάλιστα εκ των υστέρων, πάντα υποκειμενική, όπως και η δική μου) περισσεύει... (συγγνώμη όποιοι κριτικοί....
ΚΠ

 
At 9/28/2006 12:23:00 π.μ., Blogger azrael said...

- "Έχω στο σαλόνι μου έναν εξαίσιο Χίτλερ χρυσή μου, πέρνα να πιούμε μια γκράπα και να τον δεις..."

- "Αααχ Ζανέτ μου, αυτός ο Αδόλφος!! με κουράζουν οι γκραβούρες του αλλά τα λάδια του είναι εξαίσια. Λάδι είναι?"

- "Τον φέραμε βαγκόν-λι από την Νις γλυκεία μου , είναι τρε φανταστίκ , θα δεις"

 
At 9/28/2006 03:11:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Κοοlkiller-ess, να γράψω εγώ ειρωνικό ποστ; Ποτέ των ποτών :))))

 
At 9/28/2006 03:16:00 π.μ., Blogger TheVenetian said...

πέρνω το 8έμα ανάποδα και 8υμάμαι τον cobain(nirvana) που δεν μου είπε τίποτα(σαν άτομο κ σαν σύζυγος) και δεν μου λέει τιποτα και μάλλον δεν 8α μου πει και τίποτα.
το εργο κρινουμε.αυτό μας νοιάζει.τα όνειρα του Αδόλφου δεν είχαν να κάνουν με τις πράξεις του....κρίμα.

χαχαχχαχαχαχαχα πού τα βρίσκεις?σε ανακάλυψα πρόσφατα αλλά περιμενω πως κ πως το κείμενο σου για να γράψω...να πω κ εγω κατι.
εiσαι βασιλιάς.

 
At 9/28/2006 03:36:00 π.μ., Anonymous Novalis said...

-όντας συνειδητοποιημένο και μέχρι εσχάτων τέκνο του Διαφωτισμού-

Μα, κι ο Χίτλερ, κι οι Παγκόσμιοι, το Ολοκαύτωμα, ο Ψυχρός Πόλεμος, ο νεοφιλελευθερισμός κι ο υπαρκτός τέκνα του Διαφωτισμού δεν είναι; Και τα λευκά κελιά του Γκουαντάναμο; Και ο Μεγάλος Αδελφός; Η μετα-νεωτερικότητα;
Από την άλλη: Ο Διαφωτισμός δεν μας έδωσε αναρίθμητα σπουδαία έργα λόγου, μουσικής, κινηματογράφου; Δεν μας έδωσε το ροκ, τον Μάη του 68, το Champions League;
Μπερδεμένα πράγματα, μεγάλη ιστορία...
Καλό θα ήταν να μας διαφωτίσει κάποιος επί του πάλαι ποτέ και τρέχοντος περιεχομένου του Διαφωτισμού.

Όσο για την φράση του Αντόρνο («δεν μπορεί να υπάρξει τέχνη μετά το Άουσβιτς»), αυτή κι αν είναι προβληματική.

 
At 9/28/2006 04:10:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«Από την άλλη: Ο Διαφωτισμός δεν μας έδωσε αναρίθμητα σπουδαία έργα λόγου, μουσικής, κινηματογράφου; Δεν μας έδωσε το ροκ, τον Μάη του 68, το Champions League;»
Θα σταθώ στο τελευταίο. Ο Διαφωτισμός μας έδωσε τα πάντα εκτός από εκτός έδρας διπλό του Θρύλου στο Champions League.
Βολταίρε, ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ.

 
At 9/28/2006 04:43:00 π.μ., Anonymous Novalis said...

Λογικό είναι, μ' αυτά που γράφεις, να σε χαρακτηρίζουν μετά ως κακοήθη.
Μας έφτιαξες πάλι

 
At 9/28/2006 09:42:00 π.μ., Blogger andreas-writer said...

Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.
Το τοπίο είναι από την Αλσατία, μέρος ταμπού για την Γερμανία που τροφοδότησε με πάθος την εθνικιστική μανία των ηττημένων Γερμανών κατά των εκλεπτυσμένων Γάλλων που τους "τσίμπησαν" με΄τα τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια ολόκληρη επαρχία και την κοιλάδα του Ρουρ.
Έτσι και το αποτέλεσμα του κατά τα άλλα απλοϊκού έργου του Αδόλφου, διακρίνεται έμμεσα από την ανάγκη επανάκτησης της χαμένης πατρίδας (άχ πόσες χαμένες πατρίδες έχουμε κι εμείς οι Έλληνες, μέχρι τους Καλάς στο Πακιστάν φτάνουμε!!) και την ανόρθωσης της Άρειας υπερηφάνιας.
Στα σπίτια του μικρού χωριού υπό Γαλλική κατοχή, κρύβουν οι Γερμανόφωνοι κάτοικοι τον κρυφό τους πόθο να έλθει καβάλα στο άλογο ο Μεγαλέξανδρος Φύρερ και να κρεμάσει τους κρουσάν Γάλλους από τα δέντρα που έχουν την τιμητική τους στο πρώτο φόντο του πίνακα, κι είναι κι αψηλά αψηλά τα κλαδιά τους.
Η εκκλησία? Αχ, αυτή η εκκλησία πρώτη πάντα στο κέντρο, στα έργα όλων των ενδόξων ανθρώπων...


Υ.Γ.
1. Ο Περίανδρος της Χρυσής Αυγής είχε 20 στα Τεχνικά στο Λύκειο
2. Ανάθεμα αν είναι απ' την Αλσατία το χωριό

 
At 9/28/2006 11:14:00 π.μ., Blogger renton said...

Οχι, όχι, μακάρι να μην είναι ειρωνικό.

 
At 9/28/2006 01:14:00 μ.μ., Blogger jin_kazama said...

Δεν έχω δει ούτε εγώ κανέναν πίνακα του. Όμως η ταινία "Η πτώση" είναι από τις καλύτερες που έχω δει.

 
At 9/28/2006 06:02:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Αυτό για τα Τεχνικά στο Λύκειο είναι παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

 
At 9/28/2006 08:17:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Hi!
ΚΠ

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home