Σάββατο, Φεβρουαρίου 11, 2006

Ευτέρπη

Mε λένε Ευτέρπη και είμαι εβδομηνταενός ετών. Ζω μόνη μου στο Περιστέρι. Λίγο το ότι ποτέ οι άντρες δεν με πρόσεχαν πολύ, λίγο το ότι ζούσα με την μάνα μου που την φρόντιζα μέχρι να πεθάνει, δεν παντρεύτηκα ποτέ. Mια φορά έφτασα κοντά, αλλά το πράγμα χάλασε τελευταία στιγμή. Στεναχωρέθηκα κι εγώ και τα παράτησα. Φίλες έχω δυο - τρεις και μιλάμε καμιά φορά στο τηλέφωνο. Βλέπω τηλεόραση και πηγαίνω στην εκκλησία. Τον Χριστό τον ένιωθα πάντοτε κοντά μου. Τα τελευταία χρόνια όμως είναι σαν να με λυπήθηκε και να μου κάνει περισσότερο συντροφιά. Πριν λίγα χρόνια είχα σκανδαλιστεί πολύ. Κάποιος πετούσε σπέρματα πάνω σε έναν σταυρό. Εμένα κανείς δεν μου πέταξε σπέρματα ποτέ. Δεν την άντεχα αυτήν την εικόνα. Δεν την άντεχα και δεν μπορούσα να καταλάβω πως γίνονται αυτά τα πράγματα. Τότε με είπαν σκοταδίστρια που είναι λέξη που πρέπει να βγαίνει από το σκοτάδι. Τότε θυμάμαι ότι μιλούσαν με περιφρόνηση και ειρωνεία για μένα. Αυτές τις μέρες χαίρομαι πολύ και παίρνω την εκδίκησή μου. Γελάω μόνη μου μπροστά στην τηλεόρασή μου. Βλέπω ότι μπροστά στην βία όλοι αλλάζουν. Βλέπω ότι γελούσαν με τον δικό μου πόνο, μα τώρα κλαίνε από τον τρόμο που τους γεννήθηκε. Βλέπω ακόμα ότι προσπαθούν να καταλάβουν τους πιστούς των άλλων λαών και των άλλων θρησκειών, εμένα όμως δεν προσπάθησαν να με καταλάβουν, για τον δικό μου πολιτισμό δεν υπήρχε χώρος στην κοινωνία τους. Γιατί μπορεί η εικόνα να κατέβηκε, αλλά το απαξιωτικό τους βλέμμα έμεινε. Εκεί. Να με κοιτά με αηδία. Είναι που τον Μωάμεθ τον υπερασπίζονται μιλιούνια νέων, ενώ τον Χριστούλη μόνο κάτι γριές σαν εμένα· μόνες τους, άσχημες, χαραμισμένες. Κάντε υπομονή. Σε λίγα χρόνια θα πεθάνουμε.

41 Comments:

At 2/11/2006 08:31:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

είμαι "εβδομηνταενός ετών"
Ωραία σύνταξη Ευτέρπη μου
Στο οκτατάξιο έτσι σας έμαθαν;

 
At 2/11/2006 08:37:00 μ.μ., Blogger AMANDA said...

geia kai xara soy kyra eyterph! tsipoyraki?

 
At 2/11/2006 10:03:00 μ.μ., Blogger παπαρούνα said...

Βλέπω ότι μπροστά στην βία όλοι αλλάζουν.
σοφή κουβέντα..

 
At 2/11/2006 10:13:00 μ.μ., Anonymous Έλσα said...

Επαγωγική σκέψη. Έχεις δίκιο. Απλά πάσχουμε από πρεσβυωπία μικροί και μεγάλοι.

 
At 2/11/2006 10:34:00 μ.μ., Blogger lemon said...

Κάντε υπομονή. Σε λίγα χρόνια θα πεθάνουμε.

Πολύ ωραίο κείμενο, Oldboy.

 
At 2/12/2006 12:09:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

As valoume tin efterpi kai tous fanatikous mousoulmanous mazi, na sfaxtoune gia ton xristouli tous kai ton profitouli tous, na teleionoume mia ora arxitera (einai kai korakozoites aftes oi gries)

 
At 2/12/2006 12:56:00 π.μ., Blogger divebomb djingle said...

"Anonymous said...
είμαι "εβδομηνταενός ετών"
Ωραία σύνταξη Ευτέρπη μου
Στο οκτατάξιο έτσι σας έμαθαν;"
adikaiologhth h enstash kai kakogousth h dia8esh gia eirwneia. akoma kai megalodhmosiografoi xrhsimopoioun authn th suntaksh.

kati pou eixa diavasei sthn Eleu8erotupia prin merika xronia:

"Ο Σάμιουελ Χάντιγκτον, καθηγητής του Χάρβαρντ, επί μακρόν πολιτικός σύμβουλος της αμερικανικής κυβέρνησης, διαβλέπει πως έρχεται μια εποχή νέων θρησκευτικών συρράξεων, καθώς διαπιστώνει με ανησυχία τη ραγδαία αύξηση πολέμων μεταξύ λαών και ομάδων με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις.

«Δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ειρήνη μεταξύ εθνών χωρίς ειρήνη μεταξύ των θρησκειών», διακηρύττει από χρόνια ο Καθολικός θεολόγος Χανς Κουνγκ.

«Πόσα δεινά θα είχε γλιτώσει η ανθρωπότητα, εάν οι απανταχού θρησκείες αναλάμβαναν την ευθύνη τους στους τομείς της ειρήνης, της προς αλλήλους αγάπης και της μη βίας και εάν είχαν αναγνωρίσει εγκαίρως την αναγκαιότητα για συμφιλίωση και συγχώρεση, κατά το παράδειγμα των Μαχάτμα Γκάντι, ινδουιστή, Νταγκ Χαμαρσκόιντ, Χριστιανού, Ανβάρ αλ-Σαντάτ, μουσουλμάνου και του βουδιστή Ου Θαντ -που όλοι τους ασκούσαν ειρηνευτιική πολιτική από βαθύτατη πεποίθηση», επαναλαμβάνει ακούραστα ο Γερμανός θεολόγος."

mr. old boy, θα μπορούσε να θεωρηθεί αλληγορικό το κείμενό σας; Η Ευτέρπη συμβολίζει ίσως μια μερίδα του ελληνικού λαού; Προσωπικά δεν κάνω υπομονή για τον θάνατο των φανατισμένων χριστιανών-ορθόδοξων. Κάνω υπομονή για το διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας με την πεποίθηση ότι τότε θα σταματήσουν οι αποκαθηλώσεις έργων τέχνης, οι διώξεις σκιτσογράφων και οι ματαιώσεις προβολής ταινιών με παρέμβαση των εκκλησιαστικών παραγόντων.

 
At 2/12/2006 02:35:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«As valoume tin efterpi kai tous fanatikous mousoulmanous mazi, na sfaxtoune gia ton xristouli tous kai ton profitouli tous, na teleionoume mia ora arxitera (einai kai korakozoites aftes oi gries)»

Να τελειώνουμε απ' ότι είναι διαφορετικό από μας. Να σκεφτόμαστε όλοι το ίδιο, να πιστεύουμε όλοι τα ίδια πράγματα, να γίνουμε όλοι ένα πράγμα. Θάνατος στις γριές με τις κρεατοελιές.

Divebomb djingle, δεν διαφωνώ με όσα λέτε. Απλώς η γνώμη μου είναι ότι εκτός από τον φονταμενταλισμό των φανατικών ισλαμιστών υπάρχει και ο φονταμενταλισμός των υποστηρικτών της ελευθερίας της έκφρασης. Δεν υποστηρίζω την αποκαθήλωση έργων τέχνης. Υποστηρίζω όμως ότι δίπλα στο δικαίωμα του καλλιτέχνη να εκφράζεται τόσο ακραία, υπάρχει και το δικαίωμα της κωλόγριας να μην εκσπερματώνουν πάνω στον σταυρό που πιστεύει. Με ενοχλεί η απαξίωση προς την γριά. Με ενοχλεί ο συνταγματολόγος που αρθρογραφεί και επιχειρηματολογεί, ωσάν σε αυτή την κοινωνία δικαίωμα να έχει μόνο ο καλλιτέχνης και όχι η γριά. Ας μείνουν οι πίνακες στις θέσεις τους, αλλά ας μην κοιτάμε κι αφ υψηλού όσους πιστεύουν κάπου και κάποια σύμβολα είναι ιερά για αυτούς.

 
At 2/12/2006 03:13:00 π.μ., Blogger lefty said...

Ο Old Boy για μια ακόμη μια φορά έχει δίκιο. Οι Ταλιμπάν της ελεύθερης έκφρασης πράγματι ασελγούν βάναυσα επάνω σε αυτά τα θεμελιακά ανθρώπινα δικαιώματα. Καλό θα ήταν να μην κοιτάζει κανείς απαξιωτικά εκείνους τους συνανθρώπους που σοκάρονται από την ασύδοτη χρήση Άγιων Συμβόλων στην τέχνη. Όσια σύμβολα όπως ο Σταυρός, η Σβάστικα, το γράμμα Ζ στα αυτοκίνητα Ζάσταβα, το Τριφύλλι και ο Δικέφαλος Αητός, οφείλουν να χρησιμοποιούνται α) με μέτρο και β) με τη σύμφωνη γνώμη των θιασωτών τους.

Βέβαια, μετά τη χειμαρρώδη υπεράσπιση του Old Boy στην Ιερότητα των Συμβόλων, διαφαίνεται πως μια νέα ελπίδα ανατέλλει για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το ισχυρό αυτό ράπισμα δεν μπορεί παρά να διαταράξει την ποιότητα του ύπνου των συνταγματολόγων. Ίσως με αυτό τον τρόπο οι φονταμενταλιστές της ελεύθερης έκφρασης σιγήσουν για πάντα.

 
At 2/12/2006 01:40:00 μ.μ., Anonymous Panostk said...

Εμένα πάλι το κείμενο δεν μου άρεσε.
Και ο λόγος είναι ότι βρήκα «φθηνό» το να ανακατέβουμε το συναισθηματισμό της κυρίας Ευτέρπης με την ελευθερία του οποιουδήποτε – έστω και αυτοαποκαλούμενου – καλλιτέχνη (και όχι μόνο).

Η δική μου ερώτηση είναι αν το δικαίωμα της κυρίας Ευτέρπης φτάνει μέχρι την αποκαθήλωση του οποιουδήποτε έργου τέχνης - σκουπιδιού – άποψης - κάποιου άλλου. Έχουμε λοιπόν το «φασισμό» αυτών που κοιτούν αφ’ υψηλού την κυρία Ευτέρπη επειδή δεν της αναγνωρίζουν το «δικαίωμα» να μην εκσπερματώνουν πάνω στον σταυρό που πιστεύει ;
Δεν ξέρω αλλά δεν μου κολλάει αυτή η σύγκριση. Και παρ’ όλη τη συμπάθεια που νιώθω απέναντι στην κυρία Ευτέρπη ( ή τη γιαγιά μου ή τη μάνα μου) εγώ προσωπικά δεν μπορώ να «της δώσω» αυτό το δικαίωμα.

 
At 2/12/2006 03:17:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Μην πιάσουμε τη συζήτηση για το πού σταματάει το δικαίωμα του καθενός και για το αν υπάρχουν δικαιώματα χωρίς όρια. Η συζήτηση αυτή έγινε σε διάφορα μπλογκ με αξιόλογα εκατέρωθεν επιχειρήματα. Εγώ έγραψα άλλα δύο ποστ («Ο άνθρωπος που έγινε Βασιλιάς» και «Το πρόσωπο του Θεού») στα οποία θίγω εμμέσως το ζήτημα, όχι μιλώντας διεξοδικά γι' αυτό, αλλά απλώς διαπιστωτικά για το ότι εν τέλει συγκρούονται δυο διαφορετικοί τρόποι σκέψης. Και με αυτό το ποστ λοιπόν προσπαθώ να μπω λίγο στη θέση της άλλης πλευράς. Δεν έχει δικαίωμα η Χριστιανή γριά και οι Μουσουλμάνοι για σεβασμό των ιερών τους συμβόλων; Κατά τη γνώμη μου έχουν και παραέχουν. Τώρα, το τι ακριβώς συνιστά προσβολή των συμβόλων αυτών και το σε ποιό βαθμό μπορεί να φτάσει το δικαίωμα τους για σεβασμό των συμβόλων σε περίπτωση σύγκρουσής του με το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης, είναι άλλο θέμα. Δεν είμαι υπέρ της αποκαθήλωσης πινάκων και φυσικά δεν είμαι υπέρ της πυρπόλησης πρεσβειών. Αλλά δεν είμαι και υπέρ της νοοτροπίας ότι δικαιώματα έχει μόνο η μία πλευρά. Δικαιώματα έχουν και οι δύο πλευρές. Μπορεί της μιας πλευράς το δικαίωμα να υποχωρεί στη σύγκρουση των δικαιωμάτων, δεν παύει όμως κατ' αρχήν να υφίσταται. Lefty, μου θυμίζεις τους Ισλαμιστές που στους γελοιογράφους βλέπουν τα όργανα του διαβόλου, τους δυτικούς που θέλουν να τους ξεφτιλίσουν. Αντίστοιχα, εσύ σε αυτούς και στην γριά βλέπεις τους φανατικούς ανθρώπους που θέλουν να φιμώσουν τους πάντες για να μάς επιβάλουν τον σκοτεινό κόσμο τους. Και οι δύο θεάσεις του κόσμου γίνονται με παρωπίδες.
Panostk, γιατί της κυρίας Ευτέρπης να είναι «συναισθηματισμός» και όχι δικαίωμα; Αν είναι δικαίωμα (που είναι) τότε εκ των πραγμάτων ανακατεύεται και συγκρούεται με το δικαίωμα της άλλης πλευράς.
Τέλος, θα ήθελα να πω και κάτι άλλο. Υπάρχουν ποστς ευθέα, straightforward που λέμε στη γλώσσα μας, όπου λέω ξεκάθαρα τη γνώμη μου για κάποιο θέμα. Υπάρχουν όμως και ποστς όχι ευθέα, ποστς που είναι κάτι διαφορετικό από μια έκφραση γνώμης. Ίσως σε αυτά κακώς σχολιάζω και τα υπεραναλύω.

 
At 2/12/2006 04:03:00 μ.μ., Blogger lefty said...

Ίσως κάνω λάθος, μα βρίσκω πως το σκεπτικό σου έχει έναν άρρωστο παραλογισμό. Αν δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι άλλο πράγμα είναι η σωματική βία και άλλο η φιλονικία με τα λόγια, τότε δεν μπορούμε να καταλάβουμε και ποια είναι η διαφορά μεταξύ της δημοκρατίας και του φασισμού. Όχι, δεν έχει δικαίωμα η γριά για σεβασμό του ιερού της συμβόλου, ούτε ο καθένας μας δικαιούται να προστατεύει η ανθρωπότητα και να θέτει στο απυρόβλητο κάτι που ο ίδιος θεωρεί ιερό, για έναν απλό λόγο: οι ανθρώπινες ελευθερίες δε σχετίζονται με το λόγο. Αν σχετίζονταν, ποτέ δε θα τολμούσες να χαρακτηρίσεις λαμόγιο τον Κόκκαλη από σεβασμό, ποτέ ο δεξιός δε θα απευθυνόταν απαξιωτικά στον ουτοπικό αριστερό καραγκιόζη, ποτέ ο αριστερός στο δεξιό φλώρο, ποτέ ο Ροίδης δε θα δημοσίευε την Πάπισσα Ιωάννα και ποτέ ο Bush δε θα χαρακτήριζε τον Castro δικτάτορα.

To set it straight, φυσικά και δε σου καταλογίζω ότι σου αρέσει να βλέπεις πίνακες να αποκαθηλώνονται. Σε συμπαθώ πάρα πολύ για να σε ρίξω τόσο χαμηλά, ακόμα κι αν δε στο έχω δείξει ποτέ. Αλλά το να κλείνουμε τα μάτια μπροστά σε παραβίαση πραγματικά βασικών αξιών του πολιτισμού μας, χρησιμοποιώντας ελαφριά γλυκανάλατα κείμενα για να θυμίσουμε το προφανές, ότι δηλαδή πριν υπερασπιστούμε μια θεμελιακή αξία, οφείλουμε να σκεφτόμαστε και τον (όποιο) διπλανό μας, είναι πολύ γελοίο για να το δεχθώ. Όσο για το ότι στις γριές ο ελεύθερος κόσμος βλέπει "φανατικούς ανθρώπους που θέλουν να φιμώσουν τους πάντες για να μας επιβάλουν το σκοτεινό κόσμο τους", ελπίζω να μην είναι σοβαρή η σκέψη που εκφράζεις. Νομίζω πως καλό είναι να εκφράζουμε την κατανόησή μας για τους άλλους με ωραίο τρόπο, αλλά νομίζω επίσης πως όπως τα στατιστικά λένε ενίοτε τα χειρότερα ψέματα, έτσι και με μια ιδιότυπη ποιητική άδεια μπορούμε να λέμε τις μεγαλύτερες μαλακίες με τον πιο στομφώδη τρόπο.

 
At 2/12/2006 04:26:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

..ως πότε θα μας καθορίζουν τα σύμβολα;..

Υποχωρώντας σε (εκατέρωθεν) σκοταδιστικές προλήψεις, ναι μεν γλιστράμε (την κάνουμε με ελαφριά) από επικείμενους προσωρινούς κινδύνους, από την άλλη όμως δίνουμε χώρο στο φανατισμό να προχωρήσει ακόμα ένα βηματάκι.. να καταλάβει ακόμα λίγο χώρο σε βάρος του σύγχρονου πνεύματος..

Η Ιστορία, που θα έπρεπε να διδάσκει, πού βρίσκεται;

..υποχώρηση" και "κατανόηση" και δήθεν σεβασμός δεν είναι ό,τι καλύτερο ως δομικό υλικό της πανανθρώπινης κοινωνίας..

Είναι ισορροπία τρόμου!:-)

(σέβομαι τη γιαγιάκα και το μουσουλμάνο και και και.. αλλά ζητώ τον ίδιο σεβασμό προς το πρόσωπό μου, που τους αμφισβητεί και τους "προσβάλλει". Εμένα δεν με προσβάλλουν οι γελοίες απόψεις τους;)

ΣΗΜ. Με την ιστορία του γελοιογράφου, αυτόματα ήρθε στο νου μου η περίπτωση που περιγράφεις, του έργου στο Outlook, αλλά ήμουν (και ακόμα είμαι) τόσο μπερδεμένη ώστε να μη μπορώ ακόμα να βάλω τις σκέψεις μου σε τάξη.. έτσι, τις σκόρπισα εδώ πέρα μήπως το μπορέσεις εσύ.

 
At 2/12/2006 05:26:00 μ.μ., Blogger sal.ló said...

...πραγματικά πίστευα ότι η Ευτέρπη θα αποκτήσει μεγάλο κοινό...

Οι συζητήσεις δεν είναι προνόμιο του μπλόγκ του Δήμου ή του Μητσού πλην όμως νομίζω πως το κείμενο δεν είναι ούτε καταγγελία ούτε επιστημονικό πόνημα. Κάτι σαν φωτογραφία ή κλιπάκι της ζωής της γειτόνισσας μας είναι.

Η Ευτέρπη πιστεύει κι άλλα πολλά. Τις προάλλες τις ανοιξαν το σπίτι και της πήραν 400 ευρώ, όλη της τη σύνταξη. Από τότε μόλις τη ζυγώνει αλβανός σιγοψιθυρίζει μιά κατάρα. Με τις παρέες τις στα παγκάκια αναθεματίζει τις κυβερνήσεις που δεν κάνουν τίποτα, που δεν υπάρχει αστυνομία, που επικρατεί ατιμωρησία . "Να τους κόψουν τα κεφάλια έπρεπε", φωνάζει. Το Χριστό τον μνημονεύει σαν σύντροφο,σαν μιά ελπίδα δικαιοσύνης, σαν τον εκδικητή που θα φέρει το κακό σε αυτούς την αναγκάζουν να ζεί στο υπόγειο με τη μυρωδία ναφθαλίνης, που κλέβουν τα λεφτά του κοσμάκη και δε της φτάνει η σύνταξη. Φοβάται η Ευτέρπη να ζήσει, να πεθάνει, φοβάται το διπλανό της, τη σκιά της. Δεν της είπε κανείς ότι ο κόσμος αλλάζει και το κακό είναι ότι πρέπει να αλλάζει. Προχτές που η Ευτέρπη πήγε να περάσει το δρόμο γκρεμοτσακίστηκε. Τη σήκωσε ένας μαλλιάς με μιά πεντάλφα στην μπλούζα... "Να πας στην ευχή του Θεού του", είπε με ένα διδακτικό ύφος. Ο άλλος απλώς χαμογέλασε...

 
At 2/12/2006 05:55:00 μ.μ., Blogger alombar42 said...

- Λογίζεται ο ορθολογισμός σαν θρησκεία; Πώς τιμωρούνται οι προς αυτόν βέβηλοι;
- Είναι ο Μέγας Σαμάνος το αντίστοιχο του Θεού; Γιατί τιμωρείται έτσι;
- Τι λέει επ'αυτού ο Μάγος της φυλής, αν τον άφηναν να ζήσει;
- Οι σαηεντολόγοι στην Αμερική έχουν, ουσιαστικά, ανακηρύξει το δολάριο σε Θεό και τα πιστεύω τους σε αναγνωρισμένη θρησκεία. Μπορώ να ειρωνεύομαι το δολάριο;
- Τι ακριβώς σημαίνει "αναγνωρισμένη θρησκεία";


Πιστεύω εις ένα Δίκτυο, εικονικό παντοκράτορα, ποιητή ψυχής και μυαλού, ορατών τε πάντων και αοράτων. Το Δίκτυο, το πανταχού παρόν και τα πάντα πληρόν.

Ευχαριστώ.

 
At 2/12/2006 07:04:00 μ.μ., Anonymous moysys said...

ΟΛΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ

Όλα για εμάς γενήκανε .
Για της δικές μας πλάτες .
Και το καλό και το κακό .
Mην θρέφεις αυταπάτες..

Σαν αχθοφόρος τη ζωή ,εσύ θε να την τρέξεις .
Και το φορτίο δυστυχώς ποτέ δεν θα διαλέξεις .

Κ αν το φορτίο είναι βαρύ μα η πλάτη το σηκώνει
Τότε προχώρα , Η ΖΩΗ , ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ .

Άραγε κοίταξες ποτέ την πλάτη ενός χαμάλη;;
Που έχει την μέση του σκυφτή , μα όρθιο το κεφάλι ;;;;

Πρέπει να βλέπει πιο ψηλά , αν θέλει για να φτάσει ,
το αγώι να ξεφορτωθεί , μήπως και ξαποστάσει .

ΜΩΥΣΗΣ

 
At 2/12/2006 07:36:00 μ.μ., Blogger Πάνος said...

Αστοχία υλικού... Συμβαίνει.

 
At 2/12/2006 10:42:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Lefty, κανένα δικαίωμα δεν είναι δίχως όρια. Κανένα απολύτως. Νομικά τουλάχιστον. Όλα τα δικαιώματα έχουν τα όρια τους. Αν νομίζεις ότι το δικαίωμα του λόγου είναι απεριόριστο, δεν είναι. Αν εγώ πω τον Κόκκαλη λαμόγιο, ο Κόκκαλης δικαιούται να μου κάνει μήνυση και αγωγή. Πού ακριβώς το βρήκαμε ότι η ελευθερία του λόγου δεν έχει περιορισμούς;
Λες: να μην «κλείνουμε τα μάτια μπροστά σε παραβίαση πραγματικά βασικών αξιών του πολιτισμού μας». Βεβαίως και να μην τα κλείνουμε και βεβαίως η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και η ελευθερία της έκφρασης είναι βασική αξία του πολιτισμού μας. Του δικού μας όμως. Όχι του πολιτισμού των άλλων. Και ο πολιτισμός των άλλων δικαιούται ένα σεβασμό. Τώρα αν αυτός ο σεβασμός φτάνει μέχρι την λογοκρισία, είναι όντως ένα θέμα. Βλέπεις όμως ότι οι ιδέες είναι ένα σχετικό ζήτημα και ότι όλα τα ανθρώπινα έχουν να κάνουν με την αναλογία δυνάμεων και με τη δυνατότητα επιβολής βίας. Δεν είναι ότι η γριά μας είναι λιγότερο συμπαθής από τους Ισλαμιστές. Περισσότερο μας είναι. Ωστόσο η γριά δεν έχει δύναμη. Για την γριά, κανένας Σιράκ δεν θα βγει να αποκαλέσει προβοκάτσια και να καταδικάσει τα σατιρικά σκίτσα. Της γριας θα της ρίξουμε και ένα ειρωνικό βλέμμα από πάνω. Όταν όμως βλέπουμε χιλιάδες κόσμου να ξεσηκώνονται, όταν μποϊκοτάρουν τα προϊόντα μας, τότε βάζουμε τις αρχές μας στην άκρη και κάνουμε την πάπια. Γιατί; Γιατί φοβόμαστε. Η ελευθερία όμως κάποιου να ζωγραφίσει το πρόσωπο του Μωάμεθ είναι μια ελευθερία τόσο αξιοσέβαστη και τόσο θεμελιακή για τον πολιτισμό μας ώστε να σφαχτούμε με τους Μουσουλμάνους; Δεν ξέρω. Υποχωρώντας εδώ, μπορεί να αρχίσουμε να υποχωρούμε αύριο και σε άλλες αρχές. Βλέπεις όμως ότι μου ζητάς να δώσω σαφείς απαντήσεις σε ζητήματα πολυδιάστατα και μπερδεμένα. Δεν τις έχω τις απαντήσεις αυτές. Αν τις είχα θα τις πόσταρα. Γι αυτό προτίμησα να θίξω το θέμα από διάφορες άλλες οπτικές γωνίες, από γωνίες που δεν περιείχαν οπωσδήποτε απαντήσεις. Πάντως είναι βασικό για μένα, ακόμη και αν πούμε ότι η ελευθερία της έκφρασης πρέπει να είναι απεριόριστη με κάθε τίμημα, να μην πούμε ταυτόχρονα και ότι η γριά και οι μουσουλμάνοι διαδηλωτές είναι άνθρωποι τυφλοί. Δεν είναι. Είναι απλώς άνθρωποι που σκέφτονται διαφορετικά από μας, που πιστεύουν σε έναν Θεό και που δεν θέλουν αυτός ο Θεός να προσβάλλεται. Λέω λοιπόν κάτι ακραίο: δεν με ενοχλεί περισσότερο ο μουσουλμάνος διαδηλωτής από τον συνταγματολόγο που φτύνει τη γριά και υπερασπίζεται μονομερώς το ένα δικαίωμα. Ο συνταγματολόγος ζει σε μια κοινωνία και σε μια ιστορική καμπή που ο Θεός έχει ηττηθεί από τον Ορθό Λόγο. Και οι ηττημένοι όμως αξίζουν το σεβασμό μας. Ειδάλλως δικαιούνται και αυτοί να γελάσουν μέσα από τις μασέλες τους όταν ξεσηκώνονται σε άλλες κοινωνίες όπου ο Θεός έχει το πάνω χέρι.
Υπέρ του Ορθού Λόγου και της ελευθερίας της έκφρασης λοιπόν, αλλά με σεβασμό και για τον άλλο, όσο αντιτουριστικός και απεχθής κι αν μας είναι.

 
At 2/13/2006 03:28:00 π.μ., Blogger lefty said...

Νομίζω πως ο ορισμός της θεμελιακής αξίας κάθε άλλο παρά σχετικός μπορεί να είναι, μα δε θα το συνεχίσω. Ωστόσο, έχω την αίσθηση πως η κοινωνία μας απέχει κάποιες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από το να την αντιληφθούμε ως ένα χωράφι αλαζονικών ορθολογιστών που το μόνο που έχουν στο νου τους είναι να κοιτάζουν απαξιωτικά κοντόφθαλμες γριές με κρεατοελιές και να βιάζονται να τις βγάλουν από τη μέση.

Η παραβίαση των στοιχειωδών ατομικών ελευθεριών δεν κοιτάζει ούτε αν αυτός που τις καταπατά είναι πάνω από 75 χρονών, ούτε αν έχει κρεατοελιά, ούτε αν πιστεύει στο Θεό ή στο Ριβάλντο. Κατά βάση, μάλλον η ταυτότητά του είναι αδιάφορη. Για αυτό και θεώρησα πως το να ανακαλύπτουμε μίνι-συνωμοσίες εις βάρος της κακόμοιρης γριούλας που μένει σε ένα ισόγειο του Μπουρναζίου πλέκοντας πουλόβερ και βάζοντας σουτζουκάκια στο τάπερ, είναι σε ένα βαθμό γλυκανάλατο (ελπίζω να μη με παρεξηγείς, εκφράζω μια ασήμαντη προσωπική γνώμη).

 
At 2/13/2006 07:59:00 π.μ., Blogger Sraosha said...

Εγώ πάντως τώρα τελευταία τα βρίσκω εντυπωσιακά τα κείμενά σας. Αλλά αυτό το έχω ξαναπεί.

Αγαπητοί αδερφοί, να προβληματιστεί χρειαζόμαστε, όχι να στείλουμε στο διάολο όσους μας κάνουν να προβληματιζόμαστε. Εγώ προσωπικά την οπτική γωνία της γριούλας δεν την είχα σκεφτεί. Πάντως, προς απάντηση αποριών, η γριούλα έχει τα ίδια δικαιώματα με εμάς τους διανοούμενους της πλάκας. Από εκεί και πέρα, βεβαίως...

 
At 2/13/2006 10:23:00 π.μ., Blogger Avellaneda said...

Αμάν με τη γριούλα και πιο αμάν με τους ισλαμιστές. Εγώ που τη γριά δε τη γουστάρω, και που τους φασισταράδες του Μωάμεθ τους αντέχω λιγότερο κι από το Χριστόδουλο, γιατί ΣΙΧΑΙΝΟΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ όλους τους τάχαμου-δήθενμου καλλιτέχνες του κώλου; Διάολε, έχω δυο αριστερά χέρια, αλλά "έργα" σαν την πούτσα στο Άουτλουκ μπορώ να κάνω χίλια -- και τον Προφήτη τους μπορώ να τον ζωγραφίσω όπως και όσο θέλω, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ. Γιατί είμαι μεγάλο παιδί, και γιατί δε με πληρώνουν για να ξεκινήσω εκστρατεία με αεροπλάνα και βαπόρια κατά Ιράν μεριά. Αυτό είναι το θέμα, λέφτυ, όλα τα άλλα είναι να 'χαμε να λέγαμε ανάμεσα σε δυο ρεψίματα από την πίτσα με το διπλό πεπερόνι. Δεν πιστεύω στο Θεό, δεν πιστεύω στα παράλληλα σύμπαντα, αλλά θα 'θελα να 'βλεπα τι θα κάνανε και τι θα λέγανε οι ...υπερασπιστές της ελεύθερης γνώμης και έκφρασης αν είχε τύχει να γεννιόντουσαν από κει μεριά.

Και το εβδομηνταενός ετών λέγεται και γράφεται εβδομηνταενός ετών, ποιος το 'χασε τελείως εδώ χάμω;

 
At 2/13/2006 12:24:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Η γριούλα χρησιμοποιείται ως ένα σύμβολο εδώ πέρα.. στην πράξη, μπορεί να εκφραστεί ψηφίζοντας το κόμμα που θέλει.. και δεν είναι οπωσδήποτε αυτό του Καρατζαφέρη, ξέρω μια θεούσα γιαγιάκα που ψηφίζει δαγκωτό ΚΚΕ.
Ο μουσουλμάνος που καίει σημαίες επιτιθέμενος στην άγρια Δύση, επίσης ως σύμβολο χρησιμοποιείται.. Ενα σύμβολο που δεν μπορεί να εκφραστεί όμως διαφορετικά, ψηφίζοντας π.χ.

Α! Οι (πολύ περισσότεροι από όσο φανταζόμαστε) μουσουλμάνοι που διαφωνούν με τις ενέργειες των ευέξαπτων "αδελφών" τους, πού μπορούν να βρουν στηρίγματα..?..
(μερικές απλοϊκές σκέψεις ακόμα)

 
At 2/13/2006 01:45:00 μ.μ., Blogger dafun said...

Old boy
Εξαιρετικό το ποστ, όχι μόνο για την παραστατική απεικόνιση, αλλά για το σκεπτικό που υποδηλώνει.
Είναι εξαιρετικά επίπονο και ψυχικά επώδυνο να αναζητάς πάντοτε την αιτία πίσω από το επιφαινόμενο. Αλλά και όποιος νομίζει ότι αυτό που βλέπει - αυτό είναι, πλανάται πλάνην οικτράν.

Βρισκόμαστε σε μια ιστορική καμπή όπου η κοινωνική και η αξιακή ιεραρχία, έχουν δεχθεί καίρια πλήγματα από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που υπηρετούν την ανεξέλεγκτη δράση της αγοράς.
Στόχος : η συνείδηση του μέσου πολίτη
Όργανα : ΜΜΕ, lifestyle έντυπα, κινηματογράφος, «συγγραφείς», «αναλυτές», «διανοούμενοι».
Σκοπός : η μετατροπή των εννοιών έθνους-λαού-κοινωνίας σε ένα συνονθύλευμα καταναλωτικών «φυλών» αποτελούμενων από τρομοκρατημένες πολιτικά ατομοκεντρικές υπάρξεις.

Μέθοδος : η αλλαγή των αξιών και των προτεραιοτήτων, η κατάργηση πραγματικών δικαιωμάτων και η ανάδειξη «δικαιωμάτων» εκεί που δεν υπάρχουν.

Ο ηλίθιος που ποδοπατιέται στο πολεοδομικά αυθαίρετο The Mall για να αγοράσει άχρηστα καταναλωτικά σκουπίδια, χρεώνοντας την κάρτα του με λεφτά που δεν έχει, είναι «μοντέρνος». Η ταλαίπωρη γιαγιά που «ηρρηβωνίσθη τον Χριστόν» είναι «ντεμοντέ».

Η έμπορος μάνα τριών παιδιών που οδηγήθηκε στη φυλακή για χρέη στο ΤΕΒΕ δεν αξίζει συμπόνια. Συμπόνια αξίζει κάθε λαθρομετανάστης που έρχεται άναρχα, με την σύμπραξη δουλεμπόρων, για να αποτελέσει φθηνή και ανασφάλιστη εργατική δύναμη.

Για τους παππούδες που φυτοζωούν με συντάξεις 300-400 €, μετά από 35 χρόνια εργασίας δεν υπάρχουν χρήματα. Για το πανηγύρι πολιτισμικού υποπροϊόντος της Eurovision βρίσκονται 12.000.000 €, για μια Ολυμπιάδα χαπακωμένων αθλητών υποθηκεύεται μια χώρα με 10.000.000.000 € (3,5 ΤΡΙΣ δρχ), πεταμένα σε άχρηστα και υπερτιμολογημένα έργα, όλα σε μια κορεσμένη Αθήνα.

Το δικαίωμα στην εργασία με ωράριο, στην κοινωνική ασφάλιση, στην ζωή πέρα από την εργασία, που όλα βάλλονται από τις εξελίξεις στην εργατική νομοθεσία, δεν είναι άξια προβληματισμού κοινωνικά γεγονότα. Άξιο προβληματισμού κοινωνικό γεγονός είναι το δικαίωμα του μαλάκα να γαμάει το καρπούζι.

Το δικαίωμα στην ατομική ζωή χωρίς έλεγχο των προσωπικών στοιχείων, μετά από τόσα σκουπιδο-τηλεπαιγνίδια θεωρείται «αναχρονισμός».
[ Για όποιον ενδιαφέρεται περισσότερο
http://www.alternet.org/rights/31929/
Hey, Kids : Spying Is Fun!
Using cartoons, games and kid-friendly websites, the federal intelligence community is seeking to win the hearts and minds of America's children. ]


Όσο για τους μουσουλμάνους, τουλάχιστον σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ που αναπαράγει τους NY Times (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_10/02/2006_173258 ) η κλιμάκωση των διαμαρτυριών για τις γελοιογραφίες αποφασίσθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, από το Οργανισμό για την Ισλαμική Συνδιάσκεψη στη Μέκκα.
Όργανο, πάλι, οι αμόρφωτες μάζες. Που δεν έχουν να φάνε και σκοτώνουν (και σκοτώνονται) στο όνομα ενός Θεού που «είναι μεγάλος» - «Αλλάχ ακμπάρ».
Άλλο ένα γεωπολιτικό παιγνίδι για ισχύ και σφαίρες επιρροής …

Οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι έχουν εκφράσει ήδη τον σκεπτικισμό τους, με αποκορύφωμα τον ιορδανό (αν δεν κάνω λάθος) που έγραψε το «μουσουλμάνοι λογικευθείτε».

 
At 2/13/2006 04:48:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Δυο - τρεις σκόρπιες παρατηρήσεις:
Lefty, ποτέ δεν είπα ή υπονόησα ότι η κοινωνία μας είναι «ένα χωράφι αλαζονικών ορθολογιστών που το μόνο που έχουν στο νου τους είναι να κοιτάζουν απαξιωτικά κοντόφθαλμες γριές με κρεατοελιές και να βιάζονται να τις βγάλουν από τη μέση».
Ροδιά, όχι η γριούλα δεν χρησιμοποιείται ως σύμβολο. Χρησιμοποιείται ως άνθρωπος αληθινός που όντως προσβάλλεται από μια εικόνα. Και Lefty, επιμένεις να βλέπεις μόνο το ένα δικαίωμα. Το δικαίωμά της κατ' εσέ δεν υφίσταται.
Επίσης Lefty, δεν θέλω απάντηση, προς προβληματισμό το θέτω: αν έγραφα ένα κείμενο για τον ζωγράφο που στο ατελιέ του κατακεραυνώνει την υποκρισία της εκκλησίας ζωγραφίζοντας τη γνωστή εικόνα και μετά έρχεται η σκοταδιστική εκκλησία και επιβάλλει τις ορέξεις της στην πολιτεία και ο πίνακας κατεβαίνει κι ο ζωγράφος νιώθει φιμωμένος, ότι δεν μπορεί να επικοινωνήσει με το κοινό, ότι δεν τον αφήνουν να ασκήσει την τέχνη του κλπ κλπ, θα χαρακτήριζες και πάλι γλυκανάλατο το κείμενο; Θα έλεγες δηλαδή συμφωνώ με το μήνυμα του κειμένου, αν και το κείμενο είναι γλυκανάλατο; Τελικά ρωτάω οι αισθητικές μας κρίσεις είναι ανεξάρτητες ή εξαρτημένες από τις ιδεολογικές;
Αvellaneda, ένα χρόνο μικρότερη να ήταν η Ευτέρπη θα είχα γλιτώσει. Αλλά δεν ήταν εβδομήντα και την πάτησα :)

 
At 2/13/2006 05:55:00 μ.μ., Blogger lefty said...

Αν όντως φάνηκε πως θεωρώ ότι έχω οποιουδήποτε είδους περισσότερα δικαιώματα από την υποτιθέμενη γριά, τότε ειλικρινά οφείλω να ζητήσω συγνώμη από όλους σας και το μόνο που μου μένει να κάνω ως σαφής διανοούμενος και καλλιτέχνης του κώλου, είναι να ρίξω ένα διπλό ρέψιμο και μια τετραπλή κλανιά μετά από μια πίτσα με εξαπλό πεπερόνι.

Αναρωτιέμαι όμως και γιατί ο προβληματισμός επάνω σε κάποιο ζήτημα οφείλει να είναι μονολιθικός. Oldboy, γλυκανάλατο θεωρώ ένα κείμενο που νιώθω πως έχει έναν επιτηδευμένο και αφελή συναισθηματισμό, ανεξάρτητα από το περιεχόμενό του.

 
At 2/13/2006 06:12:00 μ.μ., Blogger lefty said...

ΥΓ. Το "εβδομηνταενός ετών" όντως λέγεται και γράφεται ακριβώς "εβδομηνταενός ετών", οπότε μάλλον δεν την πάτησες. :)

 
At 2/13/2006 07:35:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Lefty, στο δικό μου το μπλογκ δεν θα κλάνεις. Η ελευθερία του πέρδεσθαι του καθενός τελειώνει εκεί που αρχίζει η ελευθερία της καθαρής αναπνοής του διπλανού του. Αυτά τα πράγματα λοιπόν να τα κάνεις στο δικό σου το μπλογκ, μαζί με τον παππού σου :)

 
At 2/13/2006 07:53:00 μ.μ., Blogger lefty said...

Να με συγχωράς νεαρέ, αλλά άλλος ομίλησε για πίτσες και ρεψίματα. Τη δε κυρία (δεσποινίδα μάλλον) Ευτέρπη την αφήνεις να μιλάει για σπέρματα και τα συναφή.

Αυτό είναι μια αναίτια διάκριση.

 
At 2/14/2006 12:01:00 π.μ., Blogger Αθήναιος said...

Κάποτε θα γράψω ένα κείμενο για το "Έτσι κ το γιουβέτσι" κ θα στο αφιερώσω.

 
At 2/14/2006 02:19:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Κατά βάθος μόνο γιουβέτσι είμαι, αλλά ο ατζέντης μου μού έχει δώσει οδηγίες να προκαλώ, προκειμένου να αμφιλέγουν για το μπλογκ.

 
At 2/14/2006 05:20:00 μ.μ., Blogger skata said...

Η γιαγιά έχει το δικαίωμα να προσβάλλεται από μια εικόνα που ζωγράφισε ένας άγνωστος σε αυτήν ξένος ζωγράφος, ο οποίος έχει το δικαίωμα να ζωγραφίζει ότι θέλει και ως καλλιτέχνης να εκφράζει τις απόψεις του με αυτόν τον τρόπο και οφείλει να επιτίθεται σε σύμβολα του κατεστημένου. Έχει επίσης δικαίωμα να προσβάλλεται από τις Χριστοπαναγίες που ακούει καθημερινά και να εξαπολύει μυνήσεις δεξιά και αριστερά.

Δεν έχει δικαίωμα να βουλώσει το στόμα κανενός.

Και άνθρωποι σαν την Ευτέρπη που αντλούν την έπαρσή τους από μια δήθεν αλήθεια που όλοι εμείς δεν βλέπουμε μας καταδυναστεύουν σιωπηλά εδώ και αιώνες, δίνοντας ακούσια το δικαίωμα σε εξουσίες να στηρίζονται επάνω της.

Η εποχή της Ευτέρπης πέρασε και θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις δικές τις ενοχές γι' αυτά που δεν είπε και δεν έκανε όταν ήταν ο καιρός αντί να ψάχνει τον παράδεισο που έχασε... όπως οφείλουμε να κάνουμε κι εμείς όταν έρθει ο καιρός μας.

 
At 2/14/2006 05:29:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Και άνθρωποι σαν την Ευτέρπη που αντλούν την έπαρσή τους από μια δήθεν αλήθεια που όλοι εμείς δεν βλέπουμε μας καταδυναστεύουν σιωπηλά εδώ και αιώνες, δίνοντας ακούσια το δικαίωμα σε εξουσίες να στηρίζονται επάνω της».
Πιθανότατα έτσι είναι.
Υπάρχει όμως και η αντίθετη έπαρση, υπάρχουν άνθρωποι σαν τον συνταγματολόγο που αντλούν την έπαρσή τους από μια αλήθεια, που -στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον- δεν είναι λιγότερο δήθεν απ΄την αλήθεια της Ευτέρπης. Γιατί όπως κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει Θεός, έτσι και κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι δεν υπάρχει Θεός.

 
At 2/14/2006 09:24:00 μ.μ., Blogger skata said...

Λυπάμαι, αλλά η πραγματική μάχη δεν είναι μεταξύ αυτών που λένε ότι δεν υπάρχει θεός και αυτών που λένε ότι υπάρχει.

Δυστυχώς η μάχη είναι μεταξύ όλων εκείνων που λένε ότι υπάρχει για το ποιος από όλους είναι ο αληθινός και ποιος θα οικειοποιηθεί την ανακάλυψη και διάδοση του αυτονόητου.

Όσοι λένε ότι δεν υπάρχει είναι απλά θεατές του αγώνα και στη χειρότερη οι άμαχοι που τρώνε τα σκάγια. Το θέαμα είναι οικτρό αλλά το ματς δε λέει να λήξει. Εγώ ως θεατής, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πετάω κορνέδες, κέρματα, φωτοβολίδες και να γιουχάρω σε κάθε ευκαιρία όλους τους παίκτες για κακοποίηση του αθλήματος.

Ξεχνάς κάτι όταν θέτεις το τελευταίο δίλημμα. Κανείς δε χρειάζεται να αποδείξει ότι δεν υπάρχει κάτι γιατί η άρνηση είναι απλά απάντηση στην αναπόδεικτη και αυθαίρετη θεώρηση ότι όντως υπάρχει κάτι.

Και ίσως... ο λόγος που όλοι μας, αλλά πολύ περισσότερο η Κα Ευτέρπη επειδή δεν είχε την πολυτέλεια της συζήτησης και της ενδοσκόπησης στη ζωή της, πιανόμαστε από τέτοιου είδους αλήθειες είναι ακριβώς επειδή δεν αποδεικνύονται. Άρα το ν' αποδείξεις το αντίστροφο είναι μια χίμαιρα που κανείς λογικός "θεατής" δεν κυνηγάει.

Συναισθανόμαστε όλοι την απόγνωση της Κας Ευτέρπης γιατί στην τελική είναι η γιαγιά μας, που πέρασε τόσα στη ζωή της και έπρεπε από κάπου να κρατηθεί. Αλλά πρέπει να κάτσει στον πάγκο γιατί ίσως οι νεότεροι παίχτες (μιας και το ματς δε φαίνεται να τελειώνει ποτέ) έχουν την υπομονή και τη διαλλακτικότητα να βρουν ένα τρόπο να το λήξουν.

 
At 2/14/2006 09:27:00 μ.μ., Blogger alombar42 said...

Γιατί όπως κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει Θεός, έτσι και κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι δεν υπάρχει Θεός.

Ισως ο δικός μου Θεός είναι πιο καλός από το δικό σου (εγώ ο Ινδιάνος, ο Σαμάνος, ο Γκουρού, ο Σαηεντολόγος, ο Μουσουλμάνος, ο ΑΒΓ Χριστιανός, ο Μάγος, το Τοτέμ, ο Βούδας, η Κάλι).

Αφού, πρακτικά, είναι απολύτως αδύνατον να σεβαστεί κάποιος την ηθική όλων των υπολοίπων και να συνεχίσει να ζει μαζί τους, ας σεβαστούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων. Αυτό και γίνεται και είναι δίκαιο για όλους.

 
At 2/15/2006 02:00:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

«Ξεχνάς κάτι όταν θέτεις το τελευταίο δίλημμα. Κανείς δε χρειάζεται να αποδείξει ότι δεν υπάρχει κάτι γιατί η άρνηση είναι απλά απάντηση στην αναπόδεικτη και αυθαίρετη θεώρηση ότι όντως υπάρχει κάτι».
Δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί ο αρνητής θα έπρεπε και να απαντήσει σε μερικά άλλα στοιχειώδη ερωτήματα, για τον κόσμο, τον άνθρωπο, τη ζωή, τον θάνατο κλπ. Αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση (που εν μέρει έχει γίνει στο παρελθόν και σε αυτό το μπλογκ).

«Αλλά πρέπει να κάτσει στον πάγκο γιατί ίσως οι νεότεροι παίχτες (μιας και το ματς δε φαίνεται να τελειώνει ποτέ) έχουν την υπομονή και τη διαλλακτικότητα να βρουν ένα τρόπο να το λήξουν».
Εδώ συμφωνώ και νομίζω ότι ούτως ή άλλως την έχει καθήσει η ζωή στον πάγκο.

 
At 2/15/2006 10:48:00 π.μ., Blogger schottkey said...

Ας όψεται ο blogger που τόσες μέρες δε μας αφήνει να κάνουμε σχόλια.
Κατά τα άλλα, μετά από τόσα λόγια και τόσες γνώμες, εγώ απλά να πω πως προσυπογράφω το ανωτέρω ποστ χωρίς άλλες αναλύσεις-ό,τι καταλάβει ο καθένας μας.

 
At 2/15/2006 11:54:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Αν μεθαύριο το απόγευμα στις 7 ο Θεός εμφανιστεί στον ουρανό και γράψει οτι υπάρχει με κόκκινα συννεφάκια, θα προλάβουμε όλοι εμείς να σβήσουμε όλα όσα γράφουμε εναντίον Του στα blog μας (και κυρίως, σ'αυτά των άλλων);

Η γριά έχει απόλυτο δίκιο στον σχετικό της κόσμο και δε βλέπω γιατί να της πρήζουμε τ'αρχίδια με τις ηλίθιες προκαταλήψεις μας περί ελευθερίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Εξαιρετικό ποστ, old boy, θα ήθελα να το είχα γράψει εγώ.

 
At 2/15/2006 11:58:00 μ.μ., Blogger skata said...

Αν όλα τα παιδιά της γης πιάσουν μαζί τα χέρια...

 
At 2/16/2006 02:06:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Lazopolis, ο Θεός θα σε τιμωρήσει για την εις βάρος μου ειρωνεία, να το ξέρεις :)

 
At 2/16/2006 03:32:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Έχουμε μπλέξει τόσο τα μπούτια μας εδώ μέσα με την ειρωνία στην ειρωνία (στην ειρωνία) που δεν μπορείς να πεις τίποτα και να σε πάρουν στα σοβαρά...

 
At 2/16/2006 04:06:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Και αυτό είναι ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ θέμα για το οποίο, φίλες και φίλοι αναγνώστες, έχει μιλήσει το μπλογκ μας :)))
(http://old-boy.blogspot.com/2005/09/e.html)

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home