Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 27, 2012

27η Σεπτεμβρίου 2012

Eίδα χθες στις «Νύχτες Πρεμιέρας» το ντοκιμαντέρ «Αnaparastasis: η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)». Το έχει σκηνοθετήσει ένας φίλος, ο Κωστής Ζουλιάτης (ή για να ακριβολογήσω και λεπτολογήσω, ένας διαδικτυακός φίλος, ο Costinho). Που είχα και την χαρά να τον συναντήσω για πρώτη φορά. Δεν έτυχε όλα αυτά τα χρόνια να συναντηθούμε σαν σοσιαλμιντιάδες, δεν αξιώθηκα ποτέ όλα αυτά τα χρόνια να πάω να τον ακούσω να παίζει την μουσική του, αξιώθηκα τουλάχιστον να τον συνάντησω με την ιδιότητα του θεατή της ταινίας του.
Οπότε η συγκίνηση που ένιωσα παρακολουθώντας την ίσως να είναι υποκειμενική, ίσως να μην πηγάζει σκέτα από την ταινία, αλλά από αυτό που έβλεπα στην οθόνη σε συνδυασμό με την επίγνωση ότι το έχει φτιάξει ένας άνθρωπος με τον οποίο επικοινωνούμε ιντερνετικά πoλλά χρόνια. Πόσα πολλά; Σίγουρα λιγότερα από δέκα: τόσα έκανε να φτιάξει το ντοκιμαντέρ, είπε στο κοινό πριν την προβολή.
Περισσότερο κι από συγκίνηση όμως, με είχε καταλάβει ένα αίσθημα απόλυτης ταπεινότητας· απόλυτης και πολυδιάστατης μαζί. Γιατί δεν μιλάω μόνο για την αυτονόητη ταπεινότητα που μπορεί να νιώθει κάποιος όταν βλέπει πως τα χρόνια που έχει περάσει αλληλεπιδρώντας με άλλους ανθρώπους, μερικοί από τους άλλους ανθρώπους τα αξιοποιούν με τρόπο πιο δημιουργικό από την απλή αλληλεπίδραση. Μιλάω κυρίως για την ταπεινότητα που μπορεί να νιώθει ο καθένας μπροστά σε μια τόσο μακροχρόνια αφιέρωση και σε μια τόσο επίπονη δέσμευση. Συγκριτικά με τα ντοκιμαντέρ οι ταινίες μυθοπλασίας είναι κάτι εξαιρετικά απλούστερο· υπάρχει ένα σενάριο που το γυρίζεις ή έστω είναι η βάση αυτού που γυρίζεις. Το ντοκιμαντέρ δεν υπάρχει γραμμένο σε κανένα χαρτί. Είναι ένα παζλ με τρισεκατομμύρια ψηφίδες πραγματικότητας, τις οποίες πρώτα θα πρέπει να συλλέξεις και ανακαλύψεις και ύστερα να αρχίσεις να ξεδιαλύνεις και φιλτράρεις επιλέγοντας μερικές εκατοντάδες χιλιάδες από αυτές, ώστε στη συνέχεια να αρχίσεις να τις αρθρώνεις σε ένα ενιαίο σώμα. Είμαι σίγουρος ότι μόλις διαβάσει ο ίδιος τι γράφω θα γελάσει, αφού έχω την οίηση να παριστάνω πως ξέρω πώς ακριβώς γίνεται όλο αυτό. Δεν ξέρω. Και στέκομαι με δέος απέναντι σε όλη αυτή την -πώς να την πω;-, την δυσκολία. Αυτό το περίεργο κράμα, την δουλειά μυρμηγκιού και δημιουργού μαζί.
Μιλάω επίσης για την ταπεινότητα που νιώθω γνωρίζοντας μέσω του ντοκιμαντέρ έναν καλλιτέχνη που δεν γνώριζα, τον Γιάννη Χρήστου. Την ταπεινότητα μπροστά σε αυτό που ο τύπος έκανε, την ταπεινότητα μπροστά στο φεύγα της δημιουργίας του. Υπάρχουν στιγμές στο ντοκιμαντέρ που η μουσική του ηχεί στα αυτιά σου με τρόπο που ευθέως σε κλονίζει. Από την άλλη βέβαια, υπάρχει αυτή η ατάκα του Σπύρου Σακκά που λέει ότι στις πρόβες όταν τραγουδούσε - απήγγειλε μια φράση, ο Χρήστου έπεφτε -κυριολεκτικά- κάτω από τα γέλια. Είναι η μουσική του (ή η μετα-μουσική του ή αυτό εν πάση περιπτώσει που έφτιαχνε) στα όρια συγκλονιστικού και γελοίου; Πιθανότατα όχι, πάντως εκείνο που ξέρω είναι πως από ιδιοσυγκρασία είμαι τέτοιος άνθρωπος που δεν θεωρώ ότι στη ζωή το ένα αποκλείει το άλλο. Ακόμη και τα συνταρακτικά πράγματα μπορούν να είναι ταυτόχρονα αστεία. Ειδικά δε αν κάτι είναι τόσο αντισυμβατικό, τόσο έξω από κάθε πεπατημένη, τόσο εξεζητημένα πρωτοποριακό, μπορεί να είναι και για γέλια· με τα γέλια να μην είναι οπωσδήποτε κάτι που σου προκύπτει φυσικά, αλλά ίσως και κάτι που σου προκύπτει ακριβώς επειδή δεν το έχεις ξανασυναντήσει, δεν το έχεις συνηθίσει, επειδή συνιστά μια εμπειρία που σε φέρνει σε έναν απάτητο βιωματικό χώρο.
Tις δυο προηγούμενες μέρες είχα δει στο φεστιβάλ άλλα δύο ντοκιμαντέρ, για τον Μάρλεϊ και την Μαρίνα Αμπράμοβιτς (για τα οποία κι έγραψα εδώ), ντοκιμαντέρ που πρέπει να γυρίστηκαν με μερικά εκατομμύρια φορές μεγαλύτερα μπάτζετ, σε αναμφίβολα μικρότερο χρόνο και με μερικές δεκάδες ερευνητές να κάνουν τη δουλειά που έκανε μονος του ο Κοστίνιο. Δεν θα βρεις σε αυτά πενήντα οκτώ διαφορετικές ποιότητες εικόνας, δεν θα βρεις σε αυτά εικόνες αρχείου να τρεμοπαίζουν, θα βρεις τα στάνταρ παραγωγής που αναμένεις, θα βρεις πορτραίτα καταξιωμένων καλλιτεχνών, που είναι θρύλοι ο καθένας στο είδος του. Αλλά αν το είδος της τέχνης του Μπομπ Μάρλεϊ είναι αναντίρρητο, το είδος της τέχνης της Αμπράμοβιτς μας επαναφέρει στον απάτητο βιωματικό χώρο του Γιάννη Χρήστου. Δεν μεγάλωσα μέσα στην αβαντ γκαρντ, μέσα στον τρόπο των πολλών μεγάλωσα, οπότε ένα μέρος μου πάντα θα κοιτά με δυσπιστία και ανάμικτα συναισθήματα ό,τι δεν αναγνωρίζει εκ των προτέρων ως γνωστό. Και ένα μέρος μου δεν θα ντρέπεται να κάνει χαβαλέ όποτε το νιώθει, καθώς ο χαβαλές δεν αποκλείει απαραίτητα και τον θαυμασμό.
Όλα αυτά τα πρόσωπα λοιπόν. Και ένα άλλο πρόσωπο απέναντί τους που τα κοιτάζει ένα - ένα. Το να κοιτάζεις έναν άγνωστο στα μάτια. Για ώρα. Χωρίς να μιλάτε. Χωρίς να μπορείτε να κρυφτείτε σε λέξεις. Μόνο να κοιτάζεστε. Κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ.
Ώρα για το επιμύθιο: ναι, σύμφωνοι, οι αξιωματικοί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης άκουγαν Βάγκνερ ή κάτι άλλο σε κλασική μουσική, κάτι πάντως υψιπετές. Ναι, σύμφωνοι, ο πολιτισμός κι η καλλιέργεια δεν αποκλείουν την κτηνωδία. Από την άλλη βλέποντας τον κατάμεστο Δαναό για την ταινία του διαδικτυακού μου φίλου, νιώθοντας την κατάμεστη αίθουσα να είναι κατά τη διάρκεια της προβολής προσηλωμένη και εντελώς μέσα σε μια ταινία για έναν τόσο διαφορετικό καλλιτέχνη, ένιωθα ταυτόχρονα πως ο πολιτισμός είναι και πολιτική πράξη, πως δύσκολα θα υπήρχαν ανάμεσά μας νεοναζί. Δεν ξέρω, μπορεί να ιδεολογικοποιώ τις επιθυμίες μου, μπορεί να κάνω λάθος, μπορεί αύριο να ανακαλύψουν τον Χρήστου και να τον βάζουν υπόκρουση στις παρελάσεις τους. Σε εκείνο που δεν κάνω λάθος όμως είναι πως τον πολιτισμό ειδικά τώρα τον χρειαζόμαστε όσο ποτέ, πως η χυδαία Ελλάδα του Βαγγέλη Μεϊμαράκη δεν είναι μόνο πολιτικά αλλά και πολιτιστικά χυδαία, πως εκεί που το επίπεδο πολιτισμού σιγά σιγά διαβρώνεται, όπως κατεξοχήν συνέβη στη χώρα από το 1989 και εντεύθεν από την τηλεόραση των δέκα νταβατζήδων, ανθούν οι Μεϊμαράκηδες και ο πολιτικοπολιτισμικός τους απόπατος.

10 Comments:

At 9/28/2012 09:48:00 π.μ., Blogger xtina said...

άνθρωποι που οι πράξεις τους δίνουν άνοιγμα και προοπτικές στο χρόνο, που κάνουν το όμορφο και το ωραίο ένα, χωρίς να επιχειρούν να το επιβάλλουν, αλλά μόνο να το δείξουν, είναι άνθρωποι της ελευθερίας.συγχαρητήρια στον καλλιτέχνη, ελπίζω να μπορέσω κι εγώ να δω το ντοκιμαντέρ του σύντομα.συγχαρητήρια και σε σένα που είσαι αυτός που είσαι.καλημέρα

 
At 9/28/2012 10:14:00 π.μ., Blogger spacefreak said...

Tο επίπεδο πολιτισμού σε τούτη τη χώρα διαβρώνεται συστηματικώς από το 1981, και όχι από το από το 1989, όπως αναγράφετε.


Υπάρχουν όμως και οι ελάχιστοι "γραφικοί" που εδώ και 10ετιες επιμένουν να κινούνται σε αυτές τις "εκτός της χώρας" περιοχές. Προτού της όψιμης μόδας για την εγχώρια πρωτοπορία.

Προς ενημέρωσή σας:
http://www.ionio.gr/~GreekMus/anakoinoseis/mamalis.pdf

 
At 9/28/2012 04:51:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Κύριε Ζουλιάτη, δεν ήμουν στον Δαναό, δυστυχώς, φίλοι όμως μου είπαν πως η δουλειά σας
είναι εξαιρετική. Προσωπικά θέλω να σας συγχαρώ γιατί το θέμα της είναι ο Γιάννης Χρήστου.

Old
“Ο Χρήστου ήταν ο σημαντικότερος Έλληνας μουσικός και η Νταντωνάκη η σημαντικότερη φωνή.”
“Δυστυχώς η μουσική παιδεία των Ελλήνων εγκλωβίστηκε στο αγωνιστικό ντάπα ντούπα του Θεοδωράκη και στο πούστικο ντίρλι ντίρλι του Χατζηδάκη.”
Αυτές τις δύο φράσεις τις λέει σε συζητήσεις για μουσική ένας φίλος που ήταν προχθές στον Δαναό.
Η πρώτη είναι δική του εκτίμηση, η δεύτερη λέει πως την έχει πει η Νταντωνάκη.
Όταν λοιπόν του λέω πως εγώ που μεγάλωσα με Θεοδωράκη και Χατζηδάκη δεν αισθάνομαι πως ήμουν εγκλωβισμένος με ρωτά, τον Χρήστου τον ήξερες; εμ δεν τον ήξερα. Τον έμαθα τα τελευταία χρόνια όταν μίλαγε γι αυτόν ο Κουν σε μια εκπομπή στην τηλεόραση. Και στάθηκα ν’ ακούσω, ακριβώς επειδή μιλούσε ο Κουν. Θέλω να πω δηλαδή πως ναι, συμφωνώ με το επιμύθιο, συμφωνώ για τους μετά το 89 νταβατζήδες, αλλά και πριν το 89 δεν υπήρχαν νταβατζήδες; Σε άλλο ποιοτικό επίπεδο βέβαια, αλλά πως καθορίστηκε μετά το 74 η πολιτικοπολιτισμική μου κατεύθυνση; Δεν καθορίστηκε νταβατζηλίδικα; Γιατί αισθάνομαι ανάπηρος που δεν γνωρίζω κλασική μουσική και τον Χρήστου; Μόνο εγώ φταίω;

 
At 9/28/2012 07:17:00 μ.μ., Blogger Athenodoros Varzeliotis said...

Διασκεδαστική η τοποθέτηση ότι δύσκολα θα υπήρχαν νεοναζί στην προβολή της ταινίας. Μέσα από αυτήν το πιθανολογούμενο ενδεχόμενο να γίνει ο Χρήστου υπόκρουση για παρελάσεις γίνεται πραγματικότητα με τον μόνο δυνατό τρόπο, δηλαδή την ένταξη ενός δημιουργού «εκτός σχεδίου πόλεως» σε μια διευρυμένη πολιτική ορθότητα. Γιατί βέβαια δεν υπάρχει περίπτωση κυριολεκτικά ο Χρήστου να γίνει υπόκρουση για παρελάσεις, αλλά ήδη στη συνείδηση κάποιων, όπως φίνεται, αποτελεί σύμβολο μια νέας πεφωτισμένης(;) συσπείρωσης που στηρίζεται στον απλό κανόνα «πιστεύετε ό,τι θέλετε [αφού κατά βάθος δεν στοιχίζει τίποτα και δεν ενοχλεί κανένα, όλα αναλώσιμα προϊόντα είναι] αλλά όχι και να ψηφίζετε ΑΥΤΟΥΣ»

 
At 9/28/2012 07:28:00 μ.μ., Anonymous χαρη said...

ευχαριστώ (κι εγώ) και για το ποστ και για την (ωραία) ενημέρωση (δεν είδα, αλλά θα φροντίσω να τη δω την ταινία)
(προς το παρόν έχω δει (=όχι μόνο ακούσει δλδ) τον αντωνίου να διευθύνει την πρώτη εκτέλεση έργου (δεν θυμάμαι ποιο) μετά τον θάνατο τού χρήστου, σε μια έκθεση με παρτιτούρες (και άλλα) τού συνθέτη (που είχε γίνει στην ελληνοαμερικανική ένωση) : ήταν συγκινητική η κραυγή (τού αντωνίου) "Γιάννη!" στην τελευταία νότα τού έργου - υποθέτω ότι ίσως η σκηνή υπάρχει και στο ντοκυμαντέρ)

αν θέλετε κάποιες πληροφορίες παραπάνω (που ρίχνουν φως και στα (θλιβερά) οικογενειακά, που έπονται δυστυχώς τών καλλιτεχνικών (ιδίως) θανάτων) υπάρχει το άρθρο τού μουσικολόγου γιώργου λεωτσάκου (αρχικά στο σάιτ τού ιόνιου παν-μιου και μετά εδώ:

http://www.24grammata.com/?p=31810

 
At 9/29/2012 03:06:00 π.μ., Anonymous aerosol said...

@Σωτήρης
Θεωρώ δύσκολο έως απίθανο να έχει πει κάτι τέτοιο η Νταντωνάκη. Η καλλιτεχνική της σχέση με τον Χατζιδάκι ήταν τόσο έντονη, βαθιά και πολύχρονη (μέχρι το τέλος της τραγουδιστικής της πορείας έλεγε τραγούδια του) που θα ήταν ο τελευταίος άνθρωπος να εκφραστεί έτσι. Δεν νομίζω πως είναι τυχαίο πως θάφτηκε δίπλα στον Χατζιδάκι με έξοδα (καθώς λένε) του θετού γιού του. Επίσης είχε επανειλλημένα τραγουδήσει και Θεοδωράκη.
Καλό είναι να μην βάζουμε υβριστικά σχόλια σε στόμα νεκρών.

 
At 9/30/2012 02:19:00 π.μ., Anonymous Μεγάλος Βεζύρης said...

Νεοναζί πιθανότατα δεν υπήρχαν, φιλελεύθεροι όμως σίγουρα υπήρχαν (τουλάχιστον εγώ ήμουν εκεί, και συνοδευόμουν απο σεσημασμένη ομοιδεάτισα). Ο Λεωτσάκος που αναφέρεται κείμενο του σε σχόλιο πιο πάνω έκανε την τελευταία ερώτηση της βραδιάς.

Η δική μου μικρογκρίνια - για ένα εξαιρετικό ντοκυμαντέρ, και έναν γοητευτικό λόγω ουσίας και ευφυίας (και όχι λόγω κούφιας ευγλωττίας) συνομιλητή όπως αποδείχτηκε ο Κωστής Ζουλιάτης στις ερωτήσεις που του τέθηκαν είναι - τι άλλο... - μια μικρή αναφορά περί πολιτικής.

Για να μη μακρηγορώ, - όσοι ήταν και άκουσαν το θέμα θα καταλάβουν - αυτό που έκανε ο Χρήστου το 68 δεν ήταν έμμεση δήλωση κατά της Χούντας. Αυτό που εξέφραζε με το ριζοσπαστικό του τρόπο είναι ένα τόσο βαθύ, τόσο αδιαπραγμάτευτο πάθος ελευθερίας, που βρίσκω αδιανόητο να ξεδιψάσει σε κοινωνίες, οσοδήποτε δημοκρατικές. Το 68 ο Χρήστου άκουγε την υφήλιο που βρυχώταν, ζούσε στη χουντική Ελλάδα, αλλά ήταν ήδη πολύ μακριά στον δικό του κόσμο.

(Μια άχρηστη αλλά προσωπικά αξιοσημείωτη κουβέντα - πρωτοάκουσα για τον συνθέτη Χρήστου το 1970. Ήμουν 6 ετών, και κυκλοφόρησε στο σχολείο μου η είδηση πως κάποιων λίγο μεγαλύτερων παιδιών σκοτώθηκαν και οι δυο γονείς σε ατύχημα με αυτοκίνητο.)

 
At 9/30/2012 01:34:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

προς Μεγάλος Βεζύρης. Οι καλλιτέχνες, ξέρετε, αντιμετωπίζουν την πολιτική με τελείως διαφορετικό τρόπο. Άλλωστε αυτό που γίνεται στις συζητήσεις των περισσοτέρων είναι μικροπολιτική, όχι πολιτική. Η στάση του Χρήστου ήταν πάντα βαθειά πολιτική. Τώρα, αν δεν βγήκε να καταγγείλει την χούντα των συνταγματαρχών και να κάνει φασαρία γύρω απ’τα’τόνομά του, αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν στον κόσμο του. Σημαίνει, ίσως, ότι δεν τον ενδιέφερε να εξαργυρώσει την υπεραξία του αντιστασιακού. Έδινε εργαλεία στον κόσμο να σκεφτεί για την δική του εξέγερση, αν και νομίζω ούτε αυτό τον ενδιέφερε. Α, και ο τελευταίος που έκανε ερώτηση δεν ήταν, βέβαια, ο Λεωτσάκος…

 
At 9/30/2012 02:20:00 μ.μ., Blogger costinho said...

ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και πρώτο πρώτο (ξανά) τον ολντ.

δεν θα τοποθεητθώ επί του κειμένου, αφήνοντας την ερμηνεία του ολντ ως υλικό για εσώτερη διεργασία και σκέψη. κι αυτό γιατί τη βρίσκω ως μία από τις πλέον προσωπικές αναγνώσεις επί του έργου και των νοημάτων που εξάγονται -είτε εν γνώση μου είτε όχι, είτε με σκοπό είτε όχι.

ήθελα μόνο να απαντήσω στα σχόλια επισκεπτών, γιατί νιώθω ότι χρειάζεται. σχετικά με το κείμενο που παραπέμπει η Χάρη, θέλω να καταθέσω -για κάποιον που πιθανώς δεν γνωρίζει και ενδιαφέρεται για πληροφόρηση- ότι είναι εξαιρετικά προσβλητικό για το πρόσωπο του συνθέτη και αυθαίρετα ανακριβές σε πολλά σημεία του -κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα δήθεν χαμένα έργα του. το επιστημονικοφανές κείμενο ανήκει στη γραμματεία μιας θολής μυθολογίας που τράφηκε, κατά κύριο λόγο, αφ'ότου ο Χρήστου είχε εγκαταλείψει τα εγκόσμια. όχι μόνο δεν ρίχνει φως, αλλά αντίθετα θολώνει το τοπίο. κάπου να σημειώσουμε ότι ο Λεωτσάκος δεν είναι μουσικολόγος, αλλά μουσικοκριτικός -άλλο η γνώμη, άλλο η μεθοδολογία.

στο Μεγάλο Βεζύρη, πέρα από τις ευχαριστίες μου, θέλω να μεταφέρω πως αυτό για το οποίο μικρογκρινιάζει ήταν ακριβώς και το πόιντ της δικής μου απάντησης. ο Επίκυκλος του 68 δεν ήταν έμμεση δήλωση κατά της χούντας -και γενικά το έργο ή ο ίδιος ο Χρήστου δεν κυνηγούσε δηλώσεις. ο Επίκυκλος κατά κύριο λόγο συνόψιζε εικονοκλαστικά όλα τα ψήγματα της ανελευθερίας του ανθρώπου εκείνη την εποχή (παγκοσμίως), προβάλλοντάς τα στο παρελθόν και στο μέλλον, ως πανανθρώπινη αγωνία και πάλη. επίσης, είναι αλήθεια ότι υπήρχαν και ντιρέκτ στοιχεία που αναφέρονταν στο πολιτικό πλαίσιο της εποχής ("πολιτικό" ως έννοια ενός συνόλου πράξεων-αντιδράσεων που ξεκινούν/καταλήγουν στον άνθρωπο/ανθρώπους): π.χ. ο Σεμιτέκολο αναδυόταν μέσα από ένα βουνό εφημερίδων, σκίζοντάς τις με το στόμα και μουγκρίζοντας άναρθρα. προφανώς και είναι αναφορά στη λογοκρισία και στην ανελευθερία του δημόσιου λόγου, προφανώς και δεν ήταν κάτι το άμεσο προσληπτό για τα χαϊβάνια της χούντας, προφανώς και δεν ήταν μία επίκαιρη δήλωση εναντίον όσων των βασάνιζαν. να την πούμε όμως σύγχρονη, για να είμαστε μέσα στο πνεύμα;...

"Αυτό που εξέφραζε με το ριζοσπαστικό του τρόπο είναι ένα τόσο βαθύ, τόσο αδιαπραγμάτευτο πάθος ελευθερίας, που βρίσκω αδιανόητο να ξεδιψάσει σε κοινωνίες, οσοδήποτε δημοκρατικές". Προσυπογράφω με χίλια. Απλώς από εκεί και πέρα, ξεκινάει και το δικαίωμα του καθενός (του ολντ, το δικό μου, του Βεζύρη κλπ) να προβάλλουν τον χρηστικό απόηχο αυτού του μηνύματος στις δικές του ανάγκες, στη δική του εποχή, στη δική του αγωνία, γύρω από την κάθε ανελευθερία που εκείνος βιώνει -είτε την εικάζει στενά πολιτικά σε επίκαιρο πλαίσιο, είτε σε μεγαλύτερο ιστορικό σχήμα, όπως π.χ. έκανε ο Χρήστου.

και πάλι σας ευχαριστώ όλους.


 
At 10/01/2012 11:29:00 π.μ., Anonymous Μεγάλος Βεζύρης said...

Ευχαριστώ για την απάντηση Costinho. Και ευχαρίστώ ξανά για την ταινία.

Ανώνυμε των 1.34.00, η ίδια η ύπαρξη του Χρήστου ήταν βαθιά πολιτική. Ως εκεί συμφωνώ. Για την υπεραξία και την εξαργύρωση της ούτε θα το φανταζόμουν. Η τελευταία ερώτηση έγινε απο έναν μεγαλόσωμο ηλικιωμένο και αφορούσε στο κατα πόσο παίζονται έργα του Χρήστου στο εξωτερικό. Συμπλήρωσε πως η κόρη του είναι "εξαιρετική ζωγράφος". Εδώ και χρόνια που τον βλέπω στο Μέγαρο Μουσικής ήμουν βέβαιος πως είναι ο Λεωτσάκος.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home