Ο φονιάς και ο φονιάς
Σε όλα τα κράτη υπάρχουν εγκληματίες. Αυτό που ξεχωρίζει τα κράτη τα έτσι από τα κράτη τα αλλιώς, είναι το αν τα εγκλήματα τα τιμωρούν βάσει νόμων ή αν απαντούν σε αυτά με δικά τους εγκλήματα. Όταν κάποιος είναι φονιάς, είναι φονιάς στο δικό του όνομα. Όταν το κράτος απαντά στον φόνο του τσακίζοντάς τον στον ξύλο και φονεύοντάς τον, τότε γίνεται φονιάς στο όνομα όλων μας. Και ναι, μπορεί προφανώς να μην τον σκότωσε επίσημα, αλλά επέτρεψε μια χαρά να τον σκοτώσουν, άλλωστε εντελώς επίσημα είναι όλα όσα θα ακολουθήσουν, οι ΕΔΕ και οι συγκαλύψεις και τα ημίμετρα και η κατανόηση, το κράτος των λιμενικών φονιάδων και το κράτος των δεσμοφυλάκων φονιάδων, το κράτος των χρυσαυγίτικων τροπολογιών Μιχελάκη, το κράτος του Σαμαρά και του Δένδια, το κράτος των ενστόλων εναντίον των μη ενστόλων, το κράτος που βάζει στη φυλακή τους φασίστες γιατί έχει πάρει τον φασισμό επ ώμου, το κράτος που φονεύει όποιον φονιά τολμά να σκοτώσει δικό του παιδί.
12 Comments:
Για τους φασίστες-Ναζί που έβαλαν φυλακή εκτός από τον φασισμό επ ώμου,είναι και θέμα πλειοψηφίας στη βουλή.
Μία ημέρα βρέθηκα μπροστά στη μεταφορά ενός βαρυποινίτη για μαγνητική στο νοσοκομείο.Τον συνόδευαν δύο ανθρωποφύλακες οι οποίοι τον αντιμετώπιζαν σαν σκουπίδι.Τελικά ο άνθρωπος δεν άντεξε την μαγνητική,βγήκε κουρέλι από το μηχάνημα και οι μπάτσοι τον περιγελούσαν.Είναι μεγάλο πρόβλημα όταν τα σκουπίδια έχουν εξουσία.
Διαφωνώ , τον σκότωσαν επίσημα ποντάροντας στο κοινό περί δικαίου αίσθημα, όπως το αφουγκράζονται.
Το κράτος θα έπρεπε να είχε επιτρέψει και την επίσκεψή του στην ετοιμοθάνατη μάνα του - ανθρωπιστική υποχρέωση, ο εγκληματίας δεν παύει να είναι ο γιος που πονά για την μητέρα του. Και η μητέρα του θα ήθελε να της κρατήσει το χέρι λίγο πριν πεθάνει.
Και δεν εννοώ να του έδινε διαβατήριο και άδεια, αλλά να του επέτρεπε να πάει ως εκεί με αστυνομική συνοδεία. Αν είχε ικανοποιήσει το αίτημά του, σήμερα θα μετρούσαμε δύο εγκλήματα μείον.
Ρε 'σύ Old Boy, κατά καιρούς διαβάζω αυτά που γράφεις και τα περισσότερα μου φαίνονται απλά "εύγλωττα". Κάποια τυχαίνει να είναι και "εύστοχα". Μια φορά όμως σε γνώρισα από κοντά και μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι έχεις τόσα κόμπλεξ που δεν θα σου επιτρέψουν ποτέ να χρησιμοποιήσεις σωστά το εν πολλοίς αμφισβητήσιμο εκφραστικό σου "ταλέντο". Παρόλα αυτά δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη να σχολιάσω οτιδήποτε μιας και έχω γνωρίσει αρκετούς σαν και εσένα και τους οποίους χαίρομαι να τους παρακολουθώ να εξασκούν το δικαίωμα να απολαμβάνουν τη ματαιοδοξία τους. Αυτή τη φορά όμως δεν ξέρω πώς μου την έδωσα αλλά στράβωσα που "ενέκρινες" το σχόλιο του zaxos (δλδ. ζάξος - ...ότι νά' ναι!) και δε μπόρεσες να αντιληφθείς πόσο ηλίθιος φαίνεσαι και εσύ που δημοσίευσες στο blog σου ένα τόσο απίστευτα ηλίθιο σχόλιο! Απίστευτα ηλίθιο ρε 'σύ πραγματικά! Ένας άνθρωπος που δεν άντεξε τη μαγνητική (!) και οι μπάτσοι που τον περιγελούσαν (;). Σκέψου το λίγο σε παρακαλώ μήπως και καταλάβεις γιατί τα έχω πάρει τόσο. Απίστευτο ειλικρινά!!!
Φυσικά δεν περιμένω να εγκρίνεις το σχόλιό μου αλλά θα ικανοποιηθώ να διαβάσεις πόσο ηλίθιος πιστεύω ότι είσαι.
Ο "προηγούμενος" είμαι πάλι...
Για να μην παρεξηγούμαι ειλικρινά συμμερίζομαι σε γενικές γραμμές τις απόψεις σου... ακόμα και του ζάξος... αλλά είναι απίστευτα ηλίθιο αυτό το σχόλιο ρε γαμώτο!!!
Αν κρατούμενος σκοτώσει δεσμοφύλακα υπάρχουν συγκεκριμένα μπλογκς να καταδικάσουν μονομερώς την ενέργειά του ηθικολογώντας από άμβωνος. Αν πάλι δεσμοφύλακας σκοτώσει κρατούμενο άλλοι αντίστοιχοι αρθρογράφοι θα κάνουν παρεμφερή μονομέρια προσποιούμενοι πως η καρδιά τους είναι χνουδωτή και κατάλευκη, δεν κατανοούν την έννοια του μίσους και της εκδίκησης και οτι για αυτούς τα δικαιώματα των κρατουμένων και οι ανθρώπινες συνθήκες κράτησης τους απασχολούν το ίδιο είτε πρόκειται για Αλβανό κατατρεγμένο του περιθωρίου που βγήκε στην παρανομία είτε για κρατούμενους τύπου Παπαγεωργόπουλου, Μιχαλολιάκου ή Τσοχατζόπουλου. Για τους οποίους αν μάθαινε οτι κακοπερνάνε ή πως έπαθαν κάτι στη φυλακή, σίγουρα θα διαμαρτύρονταν εξίσου βεβαίως-βεβαίως. Ειδικά η Κατερίνα Σ.Μ. αν πληροφορούνταν οτι ο Κορκονέας δεν παίρνει άδεια ή πως κρυώνει τους χειμώνες στο υγρό κελί του, θα έσκιζε σίγουρα το σουτιέν της με αγανάκτηση για τα δικαιώματα των φυλακισμένων.
Σε κάθε περίπτωση είναι δείγμα σήψης οταν αστυνομικοί και δεσμοφύλακες δρουν απροσχημάτιστα με εκδικητική μανία λες και είναι ο οποιοσδήποτε πολίτης που βρίσκεται σε βρασμό ψυχής, αλλά από έναν blogger που αν μη τι άλλο έχε δει “The Wire” περίμενα κάτι παραπάνω.
παπάρα 3/29/2014 12:15:00 π.μ.,
Ανώνυμε τις μαλακίας.
Είσαι τόσο σκουπίδι όσο και οι απόψεις σου.
3/29/2014 12:18:00 π.μ.,
Σκατοκέφαλε γαμώ την νοημοσύνη σου.
Συμμερίζομαι την άποψη που εκφράζει η Κατερίνα ΣΜ στο παραπάνω σχόλιό της. Γενικότερα: άλλο σωφρονισμός, άλλο εγκλεισμός. Εδώ εξακολουθεί να εφαρμόζεται μόνο το τελευταίο...
Ξενούδης
Ρε σκατοκέφαλε 3/29/2014 12:15:00 π.μ.
κ 3/29/2014 12:18:00 π.μ.
που μιλάς ενώ κοιτάς τον καθρέπτη σου.
Η ηλιθιότητα είναι δική σου προέκταση δεν υπάρχει περίπτωση να στην κλέψει άλλος.
Ανώνυμε βρομιάρη γαμώ τη νοημοσύνη σου.
(δεν είμαι αν όντως φόρτωσες το σχόλιο την πρώτη φορά. Αν, ναι, σόρρυ OB για το διπλό)
Βασίλη, πολύ φοβάμαι ότι είδε το The Wire και δεν το κατάλαβες. Πριν σου εξηγήσω, όμως, επέτρεψε μου να παρατηρήσω πως ο Old Boy έχει δει επίσης το The Sopranos, το Godfather, το Goodfellas, το Breaking Bad και πλείστες πόσες ακόμα ταινίες και σειρές με όμορφους αντιήρωες, η γοητεία των οποίων δεν είναι εύκολο πάντοτε να προσδιορισθεί, αλλά συνήθως είναι συμπαθητικοί γιατί καλύπτουν κενά της κοινωνίας που αφήνουν ορθάνοιχτα οι "ήρωες", οι οποίο πολλές φορές με τη σειρά τους αποδεικνύονται πολύ πιο "κακοί" των αντιηρώων. Η κριτική του Old Boy, θα έλεγα, κάθε άλλο παρά εκτός των ερεθισμάτων του είναι. Και μην ξεχνάς πως το παρωνύμιό του το δανείζεται από την ομώνυμη κορεατική ταινία, όπου ο πρωταγωνιστής φυλακίζεται για καμιά 20αριά χρόνια από έναν τύπο για να τον εκδικηθεί για τον θάνατο…(βασικά, κόβω τα spoiler).
Αλλά σχετικά με το The Wire. Όπως και το Breaking Bad ή τις προαναφερθείσες ταινίες με τη μαφία, έχουν βρει αναμφίβολα ένα παγκόσμιο κοινό, το οποίο τις σέβεται για τους δυνατούς των χαρακτήρες, την αρτια σκηνοθεσία τους, την πλοκή του σεναρίου τους και την αφηγηματικότητά τους, αλλά δεν είναι απαραίτητο πως πάντοτε καταλαβαίνει τη μυθολογία τους σε επίπεδο αναφορών στην κοινωνία μέσα στην οποία δρουν. Για παράδειγμα, με ένα μεγάλο μέρος της σημερινής αμερικάνικης κοινωνίας να είναι ιταλικής καταγωγής ή μετανάστες που έφτασαν τον 20ο αιώνα, η ιστορία της μαφίας είναι σε ένα πλαίσιο περισσότερο ιστορία τους, ιστορία των παπούδων τους, απ' ότι ο πόλεμος της ανεξαρτησίας ή ο εμφύλιος. Το Breaking Bad, που αναμφίβολα που προκάλεσε την μεγαλύτερη τη μεγαλύτερη ψύχωση στο κοινό (δεν έχω ξαναδεί σειρά που να μπαίνει τόσο σε κάθε συζήτηση και με άτομα απ' όλα τα κοινωνικά στρώματα και ηλικίες - δηλαδή και το Lost παλαιότερα ή το GoT το συζητάνε, αλλά το κοινό είναι δεδομένης νεαρής ηλικίας άτομα ή αντιστοίχως λίγο μεγαλύτερα το Mad Men, αλλά κανένα τόσο καθολικό όσο το BB), ένς λόγος ήταν πως στο πρόσωπο του Γουόλτερ Γουάιτ το κοινό μπορούσε να δει εν δυνάμει τον εαυτό του ή κάποιον άλλο φίλο ή συγγενή. Τον απλό άνθρωπο, που είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του, έχει παλέψει για να χτίσει τη ζωή του, αλλά το σύστημα μπορεί μια μέρα να τον αφήσει ξεκρέμαστο και να τον καταστρέψει. Με το σύστημα υγείας η υπόθεση δεν είχε καθόλου πλάκα στις ΗΠΑ. Ήταν ένα βαθύ κοινωνικό ζήτημα, που φαίνεται τώρα πως λύνεται για πρώτη φορά, την ίδια στιγμή που η Ευρώπη καταστρέφει τα δικά της με πλήρη άγνοια κινδύνου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
Στο The Wire πάλι ο πρωταγωνιστής δεν είναι ο ΜακΝάλτι με τον Μπανκ ως ντιντέκτιβ ΜακΝάλτι και Μπανκ, αλλά ως άτομα που προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια περιοχή όπως η αστική Βαλτιμόρη, που βρίσκεται τόσο κοντά στον πλούτο και στην εξουσία (βασικά η Βαλτιμόρη με την Γουάσινγκτον, Ντι Σι είναι σαν να λέμε Αθήνα-Πειραιάς κάπως, με μικρότερη όμως πυκνοκατίση και στο ενδιάμεσο απίστευτα πλούσια προάστεια), αλλά ξεχασμένη από την πολιτεία. Γι' αυτό κατά τη διάρκεια της σειράς ο ΜακΝάλτι και οι υπόλοιποι αστυνομικοί αναλαμβάνουν ρόλους πολύ μεγαλύτερους του απλού μπάτσου. Γίνονται και καθηγητές, παιδαγωγοί, διαμεσολαβητές, κοινωνιολόγοι (τι ωραία η ιδέα με την περιοχή που άφησαν να γίνονται ελεύθερη η πώληση ναρωτικών, το "Αμστερνταμ" ή Χάμστερνταμ, όπως το έλεγαν οι ντόπιοι πιτσιρίκοι που δεν έπιασαν την αναφορά). Η Βαλτιμόρη, λοιπόν, δεν είναι εξαίρεση, αλλά κανόνας. Γιατί η κάθε αμερικάνικη μεγαλούπολη, δυστυχώς, έχει και ένα γκέτο με ανάλογες συνθήκες και άτομα που αντιμετωπίζουν ανάλογες προκλήσεις.
Όλο αυτό το κατεβατό, λοιπόν, για να σου πω, πως η αναφορά σου στο The Wire είναι λανθασμένη. Προσπάθησε να το ξαναδείς, από μια άλλη οπτική γωνία αυτή τη φορά. Αξίζει.
"Και ναι, μπορεί προφανώς να μην τον σκότωσε επίσημα, αλλά επέτρεψε μια χαρά να τον σκοτώσουν". Είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό που με αυτήν την αποστροφή του λόγου σου θεωρείς ότι επιχειρηματολόγησες επαρκώς υπέρ της θέσης σου ή , ακόμη χειρότερα , θεωρείς ότι η θέση σου είναι αυταπόδεικτη και παρέλκει κάθε επιχείρημα. Όχι , θα σου απαντούσε κανένας Κουκουές, είναι προβοκάτσια η όλη ιστορία και αμφότεροι οι φόνοι ( : και του υπαλλήλου και του καταδίκου ) είναι στημένοι από την κυβέρνηση Σαμαρά , προκειμένου η τελευταία να εμφανιστεί ως αμείλικτη με τους αλλοδαπούς φονιάδες Ελλήνων και έτσι να υφαρπάξει ψηφαλάκια ενόψει εκλόγών από τη δεξαμενή της άκρας δεξιάς. Η δική μου η άποψη είναι ότι δεν έχω άποψη επί του θέματος και περιμένω να αποδώσει καρπούς η πειθαρχική και ποινική διερεύνηση. Εφόσον όμως εσύ έχεις προ πάσης έρευνας εδραία και ακλόνητη άποψη ότι η κυβέρνηση Σαμαρα εκτελεί / υπαγορεύει / ανέχεται φόνους και μάλιστα δηλώνεις πως δεν έχεις την παραμικρή εμπιστοσύνη στους θεσμούς του "κράτους του Σαμαρά", τότε , προς απόδειξη του ότι γράφεις αυτά που γράφεις στα σοβαρά και όχι για κατανάλωση, θα έπρεπε κανονικά να αντιστέκεσαι με κάθε μέσο εναντίον αυτών που καταλύουν το Σύνταγμα με τη βία ( 120 παρ. 4 Συντάγματος ). Αλλιώς , είσαι ανακόλουθος και μάλλον αναξιόπιστος .
Βασίλη, πάνω στην ώρα!
Μπορείς να ξανακυττάξεις με προσοχή, σε παρακαλώ, τη γυάλινη σφαίρα σου; Θα σου έχω υποχρέωση αν μου πεις τι μάρκα γράφει η ετικέτα του σκισμένου σουτιέν. "Ειδικά" εγώ, πάνω στην "αγανάκτησή" μου το έσκισα και το πέταξα χωρίς να δω τη μάρκα του - και έκανε τόσο καλή εφαρμογή!
Τη γυάλινη σφαίρα που σου υπαγορεύει τα "επιχειρήματα" για τα σχόλιά σου, εννοώ – όχι την άλλη, τη διακοσμητική.
Περιαυτολογικά μίντια και όχι κοινωνικά, θα έπρεπε να τα λέμε!!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home