Δευτέρα, Οκτωβρίου 29, 2012

Δημοκρατία έχουμε

Ανακεφαλαιώνουμε:
1) Πολίτες καταγγέλλουν ότι βασανίστηκαν.
2) Στα κυρίαρχα ελληνικά ΜΜΕ δεν κουνιέται φύλλο.
3) Κι ύστερα ήρθε ο Guardian.
4) O αρμόδιος υπουργός της δημοκρατικής κυβέρνησης προαναγγέλλει μηνύσεις κι αγωγές κατά του Guardian, χαρακτηρίζει το δημοσίευμα υποβολιμιαίο από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκαταλαμβάνει ιατροδικαστικές εκθέσεις.
5) Οι ιατροδικαστικές εκθέσεις όμως τελικά λένε άλλα και ο ανακριτής προτείνει να ασκηθεί ποινική δίωξη για κακούργημα.
6) Οι παρουσιαστές πρωινής εκπομπής της δημόσιας τηλεόρασης ασκούν μετά από αυτά κριτική στον αρμόδιο υπουργό της δημοκρατικής κυβέρνησης.
7) Δημοσιογράφος που έχει υπηρετήσει όσο ελάχιστοι την τηλεοπτική δημοσιογραφία σκουπίδι και διορίστηκε από την τρικομματική μας κυβέρνηση Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης, κόβει για αυτόν ακριβώς το λόγο την εκπομπή «μέχρι νεωτέρας».
Περιμένεις να γράψω ότι έχουμε χούντα για να έχεις από κάπου να πιαστείς, έτσι;
Δεν το γράφω. Δεν έχουμε.
Δημοκρατία έχουμε.
Tη δημοκρατία που αντιστοιχεί σε πολίτες σαν εσένα,
με μηδενική δημοκρατική ευαισθησία,
μα ατελείωτα αποθέματα σταρχιδισμού και παρτακισμού.

30 Comments:

At 10/29/2012 05:02:00 μ.μ., Blogger Λωτοφάγος said...

Προσυπογράφω. Και ανησυχώ πάρα πολύ.

 
At 10/29/2012 05:44:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Στο σημείο αυτό και λοιποί σχολιαστές σημειώνουν επίσης: -Υπουργός καταργεί το κοινοβούλιο, ο ένας ιερέας "διαμαρτύρεται" για κατοχή, ο άλλος ιερέας "βλέπει" αυγούλα, διευθυντής παύει σα να θέλει να προλάβει αποζημιώσεις..-
Ja wohl, κι αυτό δημοκρατία είναι...ueber alles

 
At 10/29/2012 06:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και για να μην ξεχνιώμαστε, υπάρχει να διαβάζουμε και κάποιον ο οποίος ευελπιστεί ..."αναζητώντας Τον"... http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=481420
καταλαβαίνεις ωρέ τι γίνεται ?
μας πήρε ο διάολος και κάνει μαζί μας τραμπολίνο

 
At 10/29/2012 06:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Σίγουρα, όταν έγραφε ο ως άνω εύελπις, ούτε άκουγε ούτε έπαιζε Bill Evans
http://www.youtube.com/watch?v=FTlKzkdtW9I&feature=fvst
Ενδέχεται άραγε ο υιός...? μπα...

 
At 10/29/2012 06:39:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτή η "δημοσιογραφική δεοντολογία" που επικαλέστηκε ο Λιάτσος πολύ μου αρέσει ως φράση. Είναι πολύ trendy.Την χρησιμοποιούν όλοι οι trendy ρινόκεροι. Γέμισε ο τόπος κερατοφόρα παχύδερμα που κυνηγούν τους Μπερανζέ. Ναι, έχουμε δημιοκρατία. Αυτή των ρινόκερων.

 
At 10/29/2012 06:45:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=480679

 
At 10/29/2012 06:55:00 μ.μ., Anonymous ΑΝΩΝΥΜΟΣ said...

Αγαπητέ Ολντ, και οι γερμανοί κομμουνιστές τής Δημοκρατίας της Βαϊμάρης αυτή την έρμη -ατελέστατη-Δημοκρατία είχαν βάλει στο στόχαστρο και πολεμούσαν με κάθε τρόπο. Δεν έβλεπαν τους κινδύνους μιας τέτοιας πολιτικής. Μέχρι που πήρε ο Χίτλερ την εξουσία και άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι πολεμούσαν λάθος εχθρό.

Ο Χόμπσμπαουμ αναφέρει -στην Εποχή των Άκρων, ή στην Αυτοβιογραφία, δεν θυμάμαι ακριβώς- ότι για την ημέρα που κατέλυσε ο Χίτλερ το Κοινοβούλιο ή την προηγουμένη, κάτι τέτοιο, το κομμουνιστικό κόμμα καλούσε σε γενική απεργία, πορείες κλπ, εναντίον της αστικής κυβέρνησης.
Αργότερα, σε συνέδριο, αναγνώρισαν το τεράστιο σφάλμα τους, αλλά ήταν πολύ αργά.

Δεν έχω την άποψη ότι η Ιστορία νομοτελειακά επαναλαμβάνεται, αλλά εδώ οι αναλογίες είναι παραπάνω από προφανείς.

Ίσως, λοιπόν, δεν θα έβλαπτε να μετριάσεις λίγο τους καταγγελτικούς τόνους και τα διαρκή κηρύγματα. Το να βρίσκεται κανείς διαρκώς στα κάγκελα δεν συνιστά απαραίτητα ιδεολογική ή ηθική υπεροχή. Μπορεί και να συνιστά πολιτική α-νοησία, κατ' επιεική χαρακτηρισμό.

 
At 10/29/2012 07:17:00 μ.μ., Anonymous Ζωή said...

Να υποθέσω ότι η φωτογραφία παραπέμπει στον πίθηκο του Κάφκα ή η φαντασία μου καλπάζει;

 
At 10/29/2012 07:22:00 μ.μ., Blogger J95 said...

8) Σε απασχολεί σχεδόν 100% τι γίνεται στην τηλεόραση: τι δήλωσε ο ένας, τι αντιδήλωσε ο άλλος, ποιανού η εκπομπή κόπηκε (ενώ, υποθέτω, αν πήγαινε στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης θα ήταν νίκη για το κίνημα)...

Όχι ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα από πίσω. Όχι ότι δεν είναι άδικο δηλαδή που κόπηκαν οι τέτοιοι από την πρωινή εκπομπή, όχι ότι δεν είναι εμετικές οι δηλώσεις Δένδια.

Αλλά νομίζω ότι θα ήταν καλό να την έκλεινες την πουτάνα.

Προσπαθούσα εδώ και χρόνια να καταλάβω τι με ενοχλεί στη θεματολογία σου (με δεδομένο ότι σε γενικές γραμμές δε διαφωνώ με αυτά που γράφεις) και κατέληξα ότι είναι βασικά αυτό: ότι είναι showbiz και πολύ σπάνια ουσία.

 
At 10/29/2012 07:42:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αγράμματες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ μάθετε πρώτα γράμματα και μετά σχολιάζετε....ueber alles το λένε στα σχολεία που τελειώσατε;

 
At 10/29/2012 08:08:00 μ.μ., Anonymous michael said...

Old Boy, μπορεί και να κάνω και λάθος, αλλά μου φαίνεται, ότι οι όροι "Δημοκρατία" και "χούντα" είναι πεπερασμένοι πλέον και δεν περιγράφουν αυτό που πραγματικά έχουμε.

 
At 10/29/2012 08:25:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δημοκρατία δεν έχουμε.
Μα κάναμε εκλογές και τους ψηφίσαμε, θα πείτε.

Σύμφωνα με τις προγραμματικές δεσμεύσεις και συμφωνίες τις προεκλογικές.

Αυτές οι προγραμματικές δεσμεύσεις δεν τηρήθηκαν στο ελάχιστο.

π.χ πλαφόν στους κατώτερους μισθούς

επαναδιαπραγμάτευση..κλπ

αποκρατικοποιήσεις: Να περνάνε από την βουλή Η τρόικα το απέρριψε..

(ας μην διαφωνήσουν, οι νεοφιλελέδες, μιλάω περί της αξιοπιστίας και όχι πολιτικά)

δλδ..υποκλοπή ψήφου.

Καπηλεία της δημοκρατίας

"Καπηλευτική δημοκρατία που εξ υπερετεί ολιγαρχικά συμφέροντα."

 
At 10/29/2012 10:34:00 μ.μ., Blogger Unknown said...

για το σχόλιο περι δημοκρατίας της βαιμάρης:

τον χιτλερ δεν τον ανέβασαν στην εξουσία οι βλακείες του κομουνιστικκου κόματος.αν ήταν βλακείες.

τον ανέβασαν ακριβώς αυτά που συμβαίνουν εδώ.

μια αστική δημοκρατία που ξαφνικά πάνω στην απόγνωση της να διατηρηθεί στην εξουσία μεσούσης μιας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης(αυτό είχανε στη γερμανία όταν ανέβηκε ο αδόλφος), ακύρωσε τον εαυτό της("δημοκρατία") περνώντας σε πρωτοφανή μέτρα καταστολής και λογοκρισίας, οδήγωντας ουσιαστικά το γερμανικό λαό σε μια βουβή απελπισία και στα χέρια του παράφρονα.

αυτή είναι η ουσία του πως ήρθε ο χιτλερ κι όχι οι λάθος χειρισμοι του ΚΚ γερμανίας.

μπράβο ρε old boy για μια ακόμη φορά!

 
At 10/29/2012 11:16:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

.." το παράδοξο οι "μετριοπαθείς" να καταφεύγουν σε "ακρότητες".

<>
στο εννοιολογικό αυτό σύστημα δεν είναι όποιος αντιμετωπίζει με φροντίδα εξισορρόπησης τα αντιτιθέμενα κοινωνικά συμφέροντα και προσπαθεί να συνθέσει αποκλίνουσες προοπτικές, ούτε αυτός που αποφεύγει τη χρήση βίας στην επίλυση πολιτικών διαφορών.

<> είναι όποιος σέβεται παγιωμένες καταστάσεις στη σφαίρα της ιδιοκτησίας και της εξουσίας ακόμα και αν η υπεράσπισή τους συνεπάγεται χρήση βίας.
.....

Στην αρχή του καθεστώτος της Βαϊμάρης μια κοινοβουλευτική επιτροπή είχε προτείνει:
-την εθνικοποίηση των ανθρακωρυχείων
Η κυβέρνηση δεν τόλμησε να το κάνει.

Εδώ έχουμε "μετριοπάθεια" με την έννοια του σεβασμού υπάρχουσας κατάστασης και των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας.
Δεν έχουμε όμως "μετριοπάθεια" με την έννοια της αποχής από την βία.
Η δυσαρέσκεια στην κυβερνητική πολιτική τον Απρίλη του 1919, οδήγησε τους ανθρακωρύχους σε απεργία.

Τότε η "μετριοπάθής" κυβέρνηση έστειλε στρατό και παραστρατιωτικούς να την καταπνίξουν..."

Απόσπασμα από το
" Η δημοκρατία της Βαϊμάρης και οι σημερινές αναβιώσεις της"

 
At 10/30/2012 11:53:00 π.μ., Anonymous Συμεών said...

Μάλιστα , όποιος έχει αντίθετη άποψη από τη δική μου είναι αναίσθητος , σταρχιδιστής και παρτάκιας. Μακάρι η δημοκρατική συνείδηση και η κοινωνική ευαισθησία να μετριόταν με τα ευχολόγια του ίντερνετ. Η ενοχοποίηση , ξέρεις , της αντίθετης γνώμης δεν είναι ένδειξη δημοκρατικού φρονήματος , πλην φυσικά του γεγονότος ότι το μόνο που πετυχαίνει είναι η συσσώρευση trolls.

 
At 10/30/2012 11:54:00 π.μ., Blogger Fri said...

Δημοκρατία έχουμε κι είμαστε άξιοι των επιλογών μας...
Μπράβο μας!

 
At 10/30/2012 11:57:00 π.μ., Blogger Noulo said...

Ολντ,

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4763922

εδώ γιατί λέει άλλα; Μήπως οι Δημοσιογράφοι της Αυγής και της ΝΕΤ είναι της πλάκας; Εγώ θα τους απέλυα όλους αν δημοσίευσαν κάτι χωρίς να το εξακριβώσουν. Δουλειά τους είναι.

Μήπως θα έπρεπε και εσύ να ανασκευάσεις;

 
At 10/30/2012 01:20:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Α γεια σου!
Εσύ τώρα τα περί δημοκρατίας / δικτατορίας τα γράφεις για πλάκα. Αλλά είναι έτσι ακριβώς. Έχουμε, και είχαμε από τότε που θυμάμαι, μια ατελέστατη, ελλειμματική, κολοβή, χαμηλής υποστάθμης, όπως-θέλεις-πες-την δημοκρατία. Αλλά χούντα δεν είναι (ακόμη). Έξυπνος άνθρωπος είσαι, τις διαφορές τις καταλαβαίνεις. Και οι απολυμένοι δημοσιογράφοι θα μπορούν να βρουν δουλειά αλλού και να κάνουν την ίδια και οξύτερη κριτική, και η κρατική τηλεόραση πάντα κομματικό φέουδο ήταν, και η ΕΛΑΣ έχει ξανακάνει βασανιστήρια (δες λίγο τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ κατά της Ελλάδας σε προσφυγές λαθρομεταναστών), και οι (πρωθ)υπουργοί πάντα την καλύπτουν ("είστε το κράτος" Μητσοτάκης στα ΜΑΤ),και και και...

Αυτό για πολλούς φαίνεται μια λεπτή και άνευ ουσίας διάκριση. Πουλάει περισσότερο, γράφει καλύτερα να πεις ότι έχουμε χούντα, κυβέρνηση κατοχής, τσολάκογλου, χουντοκάναλα, η Athess Voice.

Αλλά μετά από τόσες χούντες εδώ και παγκοσμίως μπορούμε να καταλαβαίνουμε τις διαφορές και να προσέχουμε τι λέμε. Όχι για να υπάρχει ορολογική ακρίβεια και κλινική "καθαρότητα των εννοιών". Αλλά γιατί το παραμύθι με το βοσκό και το λύκο είναι πολύ παλιό για να το αγνοούμε.
uctl68

 
At 10/30/2012 02:33:00 μ.μ., Anonymous ΑΝΩΝΥΜΟΣ said...

@ Vasilis Spiliotis: Δεν είπα ότι ή ανάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ υπήρξε άμεσο αποτέλεσμα της πολιτικής στάσης του ΚΚ. Είπα ότι το -πολύ ισχυρό τότε- γερμανικό ΚΚ έκανε ιστορικό σφάλμα αντίσοιχο με αυτό που πάει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Φυσικά το ΚΚ γερμανίας είχε μεγάλυ ευθύνη για τη διαμόρφωση προφασιστκού κλίματος, όμως το αποτέλεσμα ήταν π ο λ υ π α ρα γ ο ντ ι κ ό.

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να συζητάμε με όρους άσπρου-μαύρου και να υπεραπλουστεύομε τα πάντα. Η πολιτική πραγματικότητα είναι πάντα σύνθετη.

 
At 10/30/2012 03:05:00 μ.μ., Anonymous Ζωή said...

Προς το παρόν η ελληνική δημοκρατία θριαμβεύει συλλαμβάνοντας και bloggers όπως τον Α.Χονδρογιάννη στην Κέρκυρα με την κατηγορία της εξύβρισης, της παραβίασης προσωπικών δεδομένων και την διάδοση ψευδών ειδήσεων με στόχο την ανατροπή του πολιτεύματος.ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ!!!. Τέλος ΚΑΙ τα προσχήματα. Μίλησε κανείς για δημοκρατία;
Ζούμε το τέλος των θεσμών , των εννοιών και των προσχημάτων. Αλλά και των προσωπικών συναναστροφών και ψευδαισθήσεων. Συνάδελφοι, γείτονες ακόμα και φίλοι αποκαλύπτονται ξαφνικά και σε κάνουν να αναρωτιέσαι πόσο ηλίθιος υπήρξες. Ο φασισμός δεν βρίσκεται μόνο σε όσους ψήφισαν Χρ. Αυγή. Ελλοχεύει απειλητικά σε όλους αυτούς που επικροτούν ή έστω αδιαφορούν για την φίμωση φωνών, ιδεών και απόψεων. Και τα πράγματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα απ' όσο μοιάζουν.

 
At 10/30/2012 05:30:00 μ.μ., Blogger Ανεράιδα said...

Old boy, έγραψες!!

 
At 10/30/2012 07:15:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μας κοιτάς έναν-έναν στα μάτια από το ψηλό σου βάθρο -κι ας μην μας γνωρίζεις- και μας κατακεραυνώνεις ως εξής: "Είστε άθλια ανθρωπάκια! Δεν είστε αντάξιοι μου! Σας καταδικάζω να μείνετε για πάντα στην -λέμε τώρα- Δημοκρατία που σας αξιζει!!"

Προσωπικά, καταντράπηκα. Έχω συντριβεί. Δεν θα το ξεπεράσω ποτέ!

ΥΓ: Μήπως, λέω μήπως, σου περνάει καμιά φορά απ' το μυαλό ότι είσαι ο Μέγας Ναπολέων; Κάπως έτσι αρχίζουν όλα. Ανησυχώ.

 
At 10/31/2012 01:07:00 μ.μ., Anonymous the elf at bay said...

Δεν έχουμε Χούντα. Έχουμε Δημοκρατία. Αν είχαμε Χούντα όπως διατείνονται πολλά σούργελα δεν θα υπήρχαν τα μπλογκς, ούτε twitter και facebook.

Αυτό που έγινε με Αρβανίτη-Κατσίμη είναι ανεκδιήγητο.

Να υπενθυμίσω ωστόσο ότι Δημοκρατία του λόγου δεν σημαίνει λέω ό,τι θέλω, όποτε γουστάρω και με όποιο τρόπο θέλω.

 
At 10/31/2012 01:33:00 μ.μ., Anonymous Ζωή said...

Και ποιός θέτει τα όρια του τι, του πότε και του πώς;
Η εσκεμμένη παραπληροφόρηση συνιστά δημοκρατία;
Και ακόμα πώς ορίζεις την χούντα; Και πώς την δημοκρατία;

 
At 10/31/2012 09:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old Β. εξακολουθησε να γραφεις τα ωραια και ανιδιοτελη που πηγαζουν από την καρδια σου -σε χρειαζονται (και το γνωριζουν φυσικά) κι αυτοι που ευκαιριακα προσπαθουν να σου την πουν. ...Εισαι πολυ ωραιος

 
At 10/31/2012 09:55:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Έχουμε υποταγή στο δίκιο του ισχυρότερου από ένα διευθυντήριο των ισχυρών κρατών, που δεν συνομιλούν με την κοινωνία παρά μόνο με τις αγορές.

Ποιός αμφιβάλλει ότι περί αυτού πρόκειται;

Δείξτε μου, όμως έναν που ισχυρίζεται ότι αυτό που βιώνουμε είναι μια δίκαιη κοινωνία. Η διεκδίκηση ενός κράτους δικαίου είναι υποχρέωση και δικαίωμα.

Απομακρυνόμαστε, όμως όλο και πιό πολύ απ'αυτό.

Αυτό το θεωρείτε δημοκρατικό επίτευγμα ή "αναγκαίο κακό" ;

Και για ποιόν ακριβώς λόγο είναι ένα αναγκαίο κακό και μονόδρομος, είπατε;







 
At 10/31/2012 10:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Υπάρχει μια θανάσιμη αλήθεια, μια ανήθικη αλήθεια
..αλλά υπάρχει σίγουρα και μια άλλη αλήθεια, πέρα απ'αυτήν εδώ.

 
At 11/01/2012 04:59:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δικτατορία των Ηλιθίων.....
Αρκεί να ζει κανείς στο ελλαντα- κουράγιο των αλεπάλληλων διασώσεων της Ιερής Οικονομίας :(

 
At 11/03/2012 08:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Χουντα, χούντα...
Φασιστοειδή, παρτάκηδες...
Εν αντιθέσει με τους υπερασπιστές της δημοκρατίας, που καταλύουν τους φασιστικούς νόμους στα πανεπιστήμια, ακυρώνουν εκλογές, απομονώνουν τους πρυτάνεις στα γραφεία τους, κάνουν καταλήψεις για ψίλου πήδηδμα,υπερασπίζοτναι τα δίκαια αιτήματα της κάθε συντεχνίας, στέκονται αλληλέγγυοι στους κατοίκους της Κερατέας, αντιδρούν στην ενσωμάτωση του ταμείου των δημοσιογράφων στο υπόλοιπο ασφαλιστικό σύστημα.
Τα ιερά και τα όσια της δημοκρατίας (όπως γεννήθηκε στην αρχαία Αθήνα ένα πράμα) πάνω απ' όλα.

 
At 11/03/2012 11:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δυστυχως ειμαι βλαχος και δε μπορω να γραψω με τοσο δυσκολες λεξεις οσο οι προηγουμενοι αλλα καταλαβαινω τι λεει ο old boy και συμφωνω απολυτα. Σιγουρα εχει μεγαλη σχεαη η Βαιμαρη και ο Χιτλερ οπως επισης απο που κλανει το μπαρμπουνι.
Πολλους θα μας βολευε να νομιζουμε οτι εχουμε χουντα γιατι τοτε δε θα ειχαμε ευθυνη για οτι γινεται

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home