Παρασκευή, Απριλίου 29, 2011

Ο Άκης κι η Γαλλική Επανάσταση

Γιατί;
Ο γάμος του Γουίλιαμ και της Κέιτ μετατρέπεται σε εθνική γιορτή. Ο λαός γιορτάζει το γάμο των αρχόντων του. Στα σχολεία, παιδάκια παριστάνουν τους μικρούς πρίγκηπες και τις μικρές πριγκιποπούλες, ενώ λεοντόκαρδες σημαίες ανεμίζουν δεξιά κι αριστερά.
Ο γάμος του Άκη και της Βίκυς μετατρέπεται σε εθνική ντροπή. Ο λαός θέλει το αίμα των αρχόντων του. Στα σχολεία, κανείς δεν ντύθηκε τότε μικρός Τσοχατζόπουλος και μικρή Τσοχατζοπούλα, με πασοκικές σημαίες να ανεμίζουν δεξιά κι αριστερά.
Η δημοκρατία είναι πολίτευμα αχάριστο, μίζερο, κακιασμένο, με πρώτη ύλη την έριδα, την διαβολή, τον αλληλοσπαραγμό. Μας παραχωρεί τα άδωρα δώρα της εκλογής και της καταψήφισης των αρχόντων μας, που είναι υποτίθεται ίσοι με εμάς, ίδιοι με εμάς, ένα από μας· και μεις τα δεχόμαστε με κρυμμένη απελπισία αυτά τα πράγματα που κατά βάση δεν τα θέλουμε. Άλλα ζητεί η ψυχή μας, για άλλα κλαίει· γιατί δεν υπάρχει για τον άνθρωπο που απομένει ελεύθερος, έγνοια πιο μόνιμη, πιο αγωνιώδης, απ' την αναζήτηση ενός πλάσματος για να το προσκυνήσει. Αλλά, ο ελεύθερος άνθρωπος δε θέλει να υποκύψει παρά μόνο μπροστά σε κάποιον με αναμφισβήτητη αξία και δύναμη, που όλοι να τον σέβονται, με μια παγκόσμια συγκατάθεση.
Και κάπως έτσι σκανδαλίζουν τα ψίχουλα που κόστισε ο γάμος του ανθρώπου που θα γινόταν κάποτε βασιλιάς στην Ελλάδα, σε σχέση με το κόστος του γάμου του ανθρώπου που θα γίνει κάποτε βασιλιάς στην Μεγάλη Βρετανία. Και κάπως έτσι σκανδαλίζουν τα ψίχουλα που έφαγε η οικογένεια του Άκη, σε σχέση με τις αποθήκες ψωμί που τρώει η οικογένεια του Γουίλιαμ.
Αυτή η διαφορά φανερώνει ανάγλυφα πού οδηγεί το ξένο με τη φύση του ανθρώπου ιδεολόγημα της ισότητας αρχόντων και αρχομένων και πού οδηγεί η βαθιά υπαρξιακή του ανάγκη να έχει άρχοντες που δεν θα αμφισβητεί αλλά θα λατρεύει, που δεν θα τους βλέπει σαν ομοίους του αλλά σαν διαφορετικούς του.
Επαναφέρτε το ασύμβατο με το δημοκρατικό κλωτσοσκούφι κύρος των αρχόντων μας. Θέλουμε γάμους να μας δονούνε κι όχι πια γάμους με τους οποίους να αγανακτούμε. Θέλουμε χλίδα και πρωτόκολλα, θέλουμε τίτλους και αίματα γαλάζια, θέλουμε τα παράθυρα των κεντρικών δελτίων να έχουν μόνο Ζαμπούνηδες.
Γαμώ τη Γαλλική Επανάσταση και τα απότοκά της. Φέρτε μας πίσω την ανισότητά μας, την υποταγή μας, το δέος μας, την ησυχία στο κεφάλι μας και τα δάκρυα στα μάτια μας, επειδή η Αυτού Μεγαλειότης σήμερα παντρεύεται.

16 Comments:

At 4/29/2011 05:13:00 π.μ., Blogger Μαζεστίξ said...

Σωστόοος!
Θέλουμε Star Channel να θεωρείται ναυαρχίδα της ενημέρωσης με χλιδάτα σαλόνια, lifestyle γάμους με πρωτόκολλα και το Prive της Έλενας Κατρίτση νέο Ευαγγέλιο!
Χρήστο Ζαμπούνη στα decks και Ζάχο Χατζηφωτίου στην υποδοχή!
Ας μην ξεχνάμε πως δεν περάσαν δα και τόσα χρόνια από τότε που σχεδόν όλη η Αθήνα ήταν στους δρόμους και χειροκροτούσε εκστασιασμένο το πριγκηπικό ζεύγος Κωνσταντίνου και Άννας-Μαρίας να προελαύνουν καμαρωτοί πάνω σε άσπρα άλογα στους δρόμους της Αθήνας.
Ούτε καν από τότε που αποχαυνωμένη όλη η Ελλάδα παρακολουθούσε με θαυμασμό, σπάζοντας ρεκόρ τηλεθέασης, το γάμο Παύλου-Μαρί Σαντάλ.
Τελικά παντού ο κόσμος γουστάρει να προσκυνάει αλλά όχι αιρετούς. Μόνο δοτούς.
Εμείς όμως πάντα πρωτοτυπούμε.
Γι αυτό και στην Ελλάδα βρήκαμε την χρυσή τομή μεταξύ βασιλείας και δημοκρατίας και θεσπίσαμε το κληρονομικό δίκαιο στην... δημοκρατία: Καραμανλήδες, Παπανδρέου, Μητσοτάκηδες, Βαρβιτσιώτηδες, Γεννηματάδες, Αλευράδες, Πάγκαλοι, Κεφαλογιάννηδες.
Έ, έτσι προσκυνάμε με χαρά!
Δεν μπορεί να έρχεται ο καθείς και να τον ψηφίζουμε κι από πάνω!
Αν ο

 
At 4/29/2011 07:52:00 π.μ., Blogger DaisyCrazy said...

Ανισότητά και υποταγή μια χαρά έχουμε, δεν έχουμε παράπονο γι'αυτό.

 
At 4/29/2011 09:56:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Και ποιος σου είπε ότι η πλειοψηφία του κόσμου συγκινείται με το πρηγκιπικό γάμο?
Η ότι συμβιβάζεται με τη λογική να δαπανόνται τόσα λεφτά γι αυτόν.
Είναι όμως θεσμός αυτός ο γαμος και κομμάτι της παράδοσης ενός λαού

Απο κει και πέρα στη περίπτωση του Τσοχατζόπουλα υπάρχει και κάτι που πρέπει να σημειωθεί. Ο ίδιος εκτός από το ότι ξεκίνησε και μπήκε στη πολιτική σαν ένας από εμάς, ευαγγελίζονταν το σοσιαλισμό και αντιπροσώπευε την "ασυμβίβαστη αριστερή" τάση μέσα στο ΠΑΣΟΚ.
Στη πραγματικότητα είναι η ζωντανή αντιπροσώπευση της κομματικής φαυλοκρατίας, της αισχρης διαπλοκής μεταξύ ΠΑΣΟΚ και δημοσιουπαλληλικού και συνδικαλιστικού κηφιναριού και κοπριταριού.
Ηταν στο περιβάλλον του Α. Παπανδρέου και τον επηρέαζε, ήλεγχε τη κομματική βάση (όπως ο ίδιος και οι οπαδοί του καυχιόντουσαν), και συντηρούσε όλη αυτό το συφερτό που λυμαίνονταν τη χώρα και μας έφτασε εδώ που μας έφτασε.
Και φυσικά ο τύπος απ' όλη αυτή την υπόθεση έκανε περιουσία, είναι δηλαδή ο ορισμός του επαγγελματία πολιτικού.
Δεν είναι επομένως ότι έφαγε ψίχουλα σε σχέση με τους γαλαζοαίματους, αλλά το ότι αποτελεί το σύμβολο της σάπιας Ελλάδας του βολέματος και της σπατάλης του δημοσίου χρήματος.

 
At 4/29/2011 11:48:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Συγχέεις όμως τους φορείς της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας, με τον μεταφυσικό, διϊστορικό και συμβολικό ρόλο που παίζει ο θεσμός της βασιλείας για τους Άγγλους. Είναι για αυτούς, ότι είναι για μας ένας συνδυασμός του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Τσολιά στο Σύνταγμα και του Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης. Σε όρους πολιτικής λειτουργίας, το δημοκρατικό παιχνίδι είναι και εκεί ομοίως βρώμικό, μίζερο και αλληλοσπαρακτικό. Το να αποδίδεις μικρότερη εμπέδωση των δημοκρατικών αρχών, υποδουλικότητα και άκριτη υποτακτικότητα σε κράτη όπως η Αγγλία, η Ολλανδία και τα Σκανδιναβικά (αν είναι δυνατόν δηλαδή), επειδή κράτησαν τη βασιλεία στον ρόλο που προανέφερα είναι εντελώς άστοχο. Το να κατηγορεί και να ελεεινολογεί κάποιος την ανθρώπινη φύση, ως αιτία για την αποτυχία επικράτησης του κοινωνικού μοντέλου που πιθανώς έχει στο μυαλό του ως πιο ηθικό και ορθό, είναι πιο ελιτίστικο και από την ψυχοσύνθεση του Πρωτοκολλάρχη του γάμου.

 
At 4/29/2011 11:57:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

..Αμήν Ολντμπόγια !!!

Παπούλης

 
At 4/29/2011 12:06:00 μ.μ., Anonymous χαζούλης said...

Ένας καινούργιος μεσαίωνας είναι αδιαμφισβήτητα πολύ κοντά, το μόνο που μένει είναι να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

 
At 4/29/2011 01:46:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Δεν συμφωνώ με την ύπαρξη σχολίων ειδικά σε αυτό το ποστ.
Και όχι, δεν περιορίζεται καθόλου έτσι η ελευθερία σκέψης.
Αντίθετα , αφήνεται εντελώς ελεύθερη να κατανοήσει
ότι μπορεί και ότι της πρέπει.

 
At 4/29/2011 06:04:00 μ.μ., Anonymous ks said...

Τα καναλια συγκινηθηκαν. Ο κοσμος χεστηκε. Βεβαια, την τηλεοραση δεν την εκλεισε. Ειναι κουλος, οχι αομματος.

http://konstantin.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=30771&blid=496

 
At 4/29/2011 09:29:00 μ.μ., Blogger celin said...

Aυτα για να παψουμε να αυτομαστιγωνομαστε συνεχως σα λαος, οτι εμεις δηλαδη ειμαστε αχρηστοι κ ηλιθιοι κοπριτες,ενω οι Ευρωπαιοι ειναι οι πεφωτισμενοι.

Μονο ενας γεννημενος σκλαβος θα μπορουσε να παρακολουθησει με χαρα κ θερμη τους γαμους των αιμομεικτων-παρασιτων.
Αν κ μεταξυ μας,πιστευω οτι οι περισσοτεροι ειμαστε γεννημενοι σκλαβοι,γεννιομαστε δηλαδη με την εμφυτη αναγκη να προσκυναμε καποιον.

Μπορει κ ολοι να ειμαστε ετσι, κ αν ειμαστε ολοι,παυει να ειναι καταδικαστεο,ως κατι βαθεια ανθρωπινο.

Το καταδικαστεο εδω ειναι να μη προσπαθεις να ξεπερασεις αυτη σου τη ταση.Αν δε κρινεις,αν δε σκεφτεσαι,αν δε τη ψαχνεις τη δουλεια λιγο παραπανω,
απο γεννημενος σκλαβος γινεσαι ενας χαρωπος,προθυμος σκλαβος.

Νομιζω οτι εδω δεν εχει σημασια το αποτελεσμα,αλλα η προσπαθεια.

 
At 4/30/2011 02:24:00 μ.μ., Blogger xtina said...

με την καλημέρα, ο φίλος μου ο άστεγος με ρώτησε αν παρακολούθησα το Γάμο (του είπα πως δεν έχω τηλεόραση), μετά μου είπε πως του θύμισε τον Ρομπέν των Δασών και τότε που μπορούσε με κουπόνι να πηγαίνει παιδάκι ακόμα στο επαρχιακό σινεμά, πριν η ανάγκη κάνει τους γονείς του να τον βάλουν στο μεροκάματο στην πρώιμη εφηβεία, πριν να τελειώσει το νυχτερινό σχολείο, την θητεία στο στρατό με τα στυγνά καψώνια, πριν τις αδικίες που τον έκαναν να γίνει τελικά ο πρίγκηπας του πάρκου...
μυθολογίες
ίσως κάποτε ξεφύγουμε απο αυτές

 
At 5/01/2011 01:34:00 μ.μ., Blogger Auslaender said...

Για όλα φταίει η Σταχτομπούτα...

 
At 5/02/2011 03:31:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Το να αποδίδεις μικρότερη εμπέδωση των δημοκρατικών αρχών, υποδουλικότητα και άκριτη υποτακτικότητα σε κράτη όπως η Αγγλία, η Ολλανδία και τα Σκανδιναβικά (αν είναι δυνατόν δηλαδή), επειδή κράτησαν τη βασιλεία στον ρόλο που προανέφερα είναι εντελώς άστοχο»
Όχι, δεν εννοούσα κάτι τέτοιο.

«Το να κατηγορεί και να ελεεινολογεί κάποιος την ανθρώπινη φύση, ως αιτία για την αποτυχία επικράτησης του κοινωνικού μοντέλου που πιθανώς έχει στο μυαλό του ως πιο ηθικό και ορθό, είναι πιο ελιτίστικο και από την ψυχοσύνθεση του Πρωτοκολλάρχη του γάμου».
Καμία σχέση ;)

 
At 5/02/2011 04:26:00 μ.μ., Blogger ΑΦ said...

Για να το εξηγήσω λίγο παραπάνω, στην πρώτη περίπτωση, επεκτείνω το συλλογισμό σου, ότι το ενδιαφέρον για τον βασιλικό γάμο, και η δυνατότητα της βασιλικής οικογένειας να ζει πλουσιοπάροχα, οφείλεται στην ανάγκη της ανθρώπινης φύσης να έχει άρχοντες και να τους λατρεύει, στο βαθμό που να απεμπολούνται κάποιες από τις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης. Αν αυτό ισχύει, που θα μπορούσε να ήταν περισσότερο φανερό και αληθινό, εκτός από τις χώρες που προανέφερα;

Στη δεύτερη, εννοούσα ένα σύστημα που πιθανώς να πιστεύεις ότι θα πληρεί καλύτερα τις αρχές της Γ.Ε. Ίσως να έπρεπε να είχα γράψει ότι είναι ελιτίστικο να κατηγορείται η ανθρώπινη φύση (μιας και η αναφορά σου αυτήν δεν νομίζω ότι ήταν απλά διαπιστωτική), για την πολιτική συμπεριφορά των πολλών.

Αν ακόμα είμαι εκτός θέματος, χαιρετίσματα από το παράλληλο σύμπαν μου :)

 
At 5/02/2011 11:47:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Nαι, τα βάζω με την ανθρώπινη φύση και αυτό αν είναι ελιτίστικο είναι ελιτίστικο. Δεν είχα πάντως καθόλου κατά νου κομμουνιστικούς παράδεισους γράφοντας το ποστ. Και στους κομμουνιστικούς παράδεισους κατ' εξοχήν υπάρχουν πατερούληδες και προσωπολατρεία.

 
At 5/03/2011 12:31:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Ούτε εγώ εννούσα αυτό, αλλά κάτι πιο κοντά στη Γαλλική Επανάσταση, δηλαδή πιο εξισωτικό και πιο ορθολογιστικό. Δηλαδή η βασική μου ένσταση είναι, πως αν οι μάζες εισάγουν ένα βαθμό ανορθολογισμού ή μεταφυσικής στο σύστημα μπορεί και να είναι και για καλό, αφού έρχεται και σε συμφωνία με την ανθρώπινη φύση. Ότι δεν μπορείς να καθορίσεις ορθολογικά από τι οφείλει να εμπνευστεί ο κόσμος, και τι μπορεί να τον κινητοποιήσει, και αν αυτό το ρόλο δεν πρέπει να τον παίξει μία πριγκήπισσα (ή ένας τελικός euro :) )

 
At 5/03/2011 08:56:00 π.μ., Blogger ΑΦ said...

Το οποίον σημαίνει ότι δεν θεωρώ τον ελιτισμό κακό πράγμα :)

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home