Σάββατο, Απριλίου 16, 2011

Noμία

Στα ράφια με τα ξένα περιοδικά, το μάτι πέφτει σε αυτό το εξώφυλλο. To Βloomberg Businessweek μας ενημερώνει ότι στη σελίδα 45 μπορούμε να μάθουμε
ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΦΟΡΟΥΣ.
Επειδή ξέρω πόσο προπέτης είσαι, σε προφυλάσσω από την πτώση στη λούμπα της ανέξοδης αριστερολογίας: Το περιοδικό δεν προπαγανδίζει την ανομία, καλέ μου. Απλά παραθέτει «11 παραθυράκια, παραθυρίσκους και παραθυρούλια -όλα απολύτως νόμιμα- τα οποία χρησιμοποιούν οι πιο πλούσιοι Αμερικάνοι».
Mια ατάκα που έχω ξαναποστάρει και ξαναεπικαλεστεί είναι αυτή του μεγαλοδικηγόρου του φορολογικού δικαίου Τζιν Χάκμαν προς τον Τομ Κρουζ στην «Φίρμα»: «Ποιά είναι τελικά η διαφορά μεταξύ φοροαπαλλαγής και φοροδιαφυγής:
α) Ό,τι ορίζει η εκάστοτε ισχύουσα φορολογική νομοθεσία;
β) Ένας έξυπνος δικηγόρος;
γ) Δέκα χρόνια στη φυλακή;
δ) Όλα τα παραπάνω;».
Τότε με τις off shore του Βουλγαράκη κολλήσαμε όλοι στο ότι το νόμιμο δεν είναι απαραιτήτως και ηθικό. Διακρίνοντας ανάμεσα στις δύο έννοιες θεωρήσαμε ότι είχαμε κάνει το καθήκον μας. Ως τι όμως άραγε; Ως ηθικοί αξιολογητές; Το πρωταρχικό καθήκον μας θα ήταν το καθήκον που έχουμε ως πολίτες. Το πρωταρχικό καθήκον μας θα ήταν όχι να ξεμπερδέψουμε αποφαινόμενοι πως το νόμιμο δεν είναι πάντοτε και ηθικό, αλλά να αναρωτηθούμε συνεπώς πώς γίνεται το ανήθικο να είναι και νόμιμο. Πώς γίνεται να πρωτογίνεται νόμιμο και πώς γίνεται να εξακολουθεί να παραμένει νόμιμο.
Το καθήκον που έχουμε παγκοσμίως οι πολίτες όλων των δημοκρατιών είναι κάποια στιγμή να αναρωτηθούμε τι σόι σύστημα είναι αυτό που επιτρέπει στους πλουσιότερους πολίτες να χρησιμοποιούν 11 παραθυράκια, παραθυρίσκους και παραθυρούλια
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΦΟΡΟΥΣ.
Το καθήκον που έχουμε ειδικά ως Έλληνες πολίτες είναι αφενός να σταματήσουμε να φοροδιαφεύγουμε, αλλά αφετέρου -και ταυτόχρονα- να καγχάζουμε δυνατά εναντίον όλων των εφαρμοστών και των υμνητών νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αν όχι γενικά, σίγουρα πάντως όταν τις εφαρμόζουν και τις υμνούν επικαλούμενοι επιχειρήματα ηθικής χροιάς.
Επελάστε τώρα που είμαστε εύκαιροι και παραζαλισμένοι, αλλά φορ δε λαβ οφ Τζίζας, όχι στο όνομα των ηθικών παραπτωμάτων ενός λαού, όχι στο όνομα της ασωτίας του.
Ούτε καν στο όνομα της ανομίας του, όχι τουλάχιστον όσο δεν αηδιάζετε καθημερινά και μέχρι ναυτίας και με τη νομία πάνω στην οποία η ελίτ αυτού του κόσμου συνεχίζει το δικό της πάρτι που δεν τελειώνει ποτέ.

11 Comments:

At 4/16/2011 01:25:00 μ.μ., Blogger Auslaender said...

Οι απλοί παίκτες δεν πληρώνουν φόρους. Οι σοβαροί παίρνουν $3,2 δις επιστροφές.

 
At 4/16/2011 03:22:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"...Κατ’ επανάληψη και με ιδιαίτερη έμφαση στη συνέχεια της κουβέντας το πρωτοκλασάτο στέλεχος της ΓΕΝΟΠ υπερασπίστηκε τη νομιμότητα των παροχών της Διοίκησης προς τη συνδικαλιστική οργάνωση. «Πολλά τα λεφτά», επεσήμαιναν οι συνομιλητές του. «Ναι, αλλά νόμιμα, όλα απόλυτα νόμιμα», αντέτεινε με επιμονή εκείνος..."

 
At 4/16/2011 07:22:00 μ.μ., Blogger jomarch said...

εξαιρετικό κείμενο!

 
At 4/16/2011 08:04:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Μάλλον θα φταίει που τον τελευταίο καιρό έχω πάρει ανάποδες γενικώς,
που βλέπω το κείμενο σαν γκρίνια για το αυτονόητο.

 
At 4/16/2011 09:09:00 μ.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

Τίποτα δεν είναι όμως αυτονόητο.
Και στας Αγγλίας τα ίδια συμβαίνουν και παντού. Αυτό δεν είναι αυτονόητο από τους αρθογράφους του Βήματος και τους αναγνώστες τους όμως. Αν διαβάζεις επί μία εβδομάδα μόνο Βήμα, είσαι έτοιμος να δώσεις τα 200 της εβδομάδας στους τραπεζίτες από λύπηση. Μπράβο ρε ολντ. Κουράγιο Σωτήρη.

 
At 4/17/2011 12:52:00 π.μ., Blogger Rodia said...

Λένε ότι ο λήσταρχος Γιαγκούλας, ένας ωραίος νεαρός που δεν τον έπιανε το μάτι για ληστή παρόλο που είχε κάνει πολλές ληστείες και φόνους αλλά παράλληλα έκανε κι αγαθοεργίες, προίκιζε κοπέλλες για να παντρευτούν, κλπ, είχε πει προφητικά πράγματα, όπως π.χ. ότι "οι ληστές θα κατέβουν απ' τα βουνά και θα φορούν γραββάτες".

Αυτο που διαπιστώνω ειναι οτι οι γραββατωμενοι λησταρχοι όχι μονο δεν κανουν αγαθοεργιες αλλα αναγκαζουν (με ψυχολογικά κόλπα) το φτωχο λαουτζικα να κανει επ' ονόματί τους με τα διαφορα ολοήμερα τηλεζητιάνικα αφιερώματα.

 
At 4/17/2011 01:45:00 π.μ., Blogger Jason said...

Όπως έχει πει και ο Warren Buffett, "όταν πληρώνω εγώ λιγότερους φόρους από τη γραμματέα μου, τότε κάτι δεν πάει καλά στο σύστημά μας". Ή κάτι τέτοιο.

 
At 4/17/2011 01:18:00 μ.μ., Blogger Para Frasi said...

Ο Μπους Ζούνιορ έκανε Νόμο για να μειώσει στο 0% το ποσοστό φόρου για κληρονομιές και μεταβιβάσεις σε πλούσια παιδιά.
Το 2005 έγινε Νόμος στην Ελλάδα ώστε: αν το σπιτάκι σου το κληρονομεί το παιδί σου να φορολογείται με κλίμακα, αλλά αν έχεις δύο «κωλόσπιτα» τότε μπορεί να φτάσει το 40% ο συντελεστής, ώστε το Κράτος να κληρονομήσει κι αυτό. ΟΜΩΣ αν έχεις περάσει την περιουσία των 42εκ ευρώ σε Ανώνυμη Εταιρία για να περνάς και τα έξοδα τότε με 1% φορολογούνται τα πάντα.
Οι παλιοί θυμήθηκαν το «Διαζύγιο» του Παπαδόπουλου της Χούντας και έσπευσαν να επωφεληθούν. Οι Εφορίες Κηφισιάς που ανήκει και η Εκάλη δεν προλάβαιναν τα Πρωτόκολλα. Οι Υπόλοιπες Εφορίες μια - δυό υποθέσεις και να μην πιστεύουν στα μάτια τους. Έξι μήνες να εκκαθαρίσουν την δήλωση είτε γιατί θεωρούσαν ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε τέτοιους Πλούσιους στην περιοχή μας αλλά και βασιζόμενοι στην ανθρώπινη φύση αρνιόντουσαν να συμπράξουν σε κάτι τόσο εξόφθαλμα άδικο…
Οι διεργασίες για όσους δεν τα είχαν σε ΑΕ ξεκίνησαν για να επωφεληθούν από τον Νόμο με την φοβία ότι δεν θα προφτάσουν.
Το 2010 άκουσα τον Τσίπρα στην Βουλή να το χρησιμοποιεί ως επιχείρημα άδικου(;) Νόμου ή ότι άλλο…
Πέντε χρόνια και κανείς αντίστοιχος Μπάφφετ ή Σώρως ή και Γκέιτς δεν βγήκε στην Ελλάδα για να πει όπως αυτοί: «Είμαστε αντίθετοι σε αυτόν τον Νόμο γιατί είναι τόσο Άδικος που μας Στοχοποιεί προσωπικά στα μάτια όλων.»
Η Άρνηση φόρων και βαρών είναι Δικαίωμα ή αποτελεί Χαριστική πράξη του Κράτους; Χαχαχα.

 
At 4/17/2011 01:53:00 μ.μ., Anonymous Thrass said...

Σε επίπεδο ηθικής, μπορεί να έχεις δίκιο. Δηλαδή μπορεί και να μην έχεις (will two "wrongs" make it right?), αλλά η ηθική δε με ενδιαφέρει αρκετά για να το έχω σκεφτεί πολύ.

Σε πρακτικό επίπεδο όμως, που είναι ένα επίπεδο που με ενδιαφέρει περισσσότερο, νομίζω ότι ένας λαός που αναλαμβάνει τις ευθύνες του έχει καλύτερη τύχη από ένα λαό που τις αποφεύγει. Κι αυτό γιατί όποιος αναλαμβάνει τις ευθύνες του, έχει μεγαλύτερο κίνητρο για αυτο-βελτίωση (μακροπρόθεσμα).

Από την άλλη, ΕΥΤΥΧΩΣ! που το νόμιμο δεν είναι ίδιο με το ηθικό. Ο στόχος με το νόμιμο είναι να είναι ίδιο για όλους. Για το ηθικό, ελπίζω να μην ισχύει το ίδιο.

 
At 4/17/2011 08:32:00 μ.μ., Blogger Xenoudis - Ξενούδης said...

Το κλειδί βρίσκεται στην τελευταία παράγραφο του κειμένου σου, στη λέξη ΕΛΙΤ.
Όσα πολιτεύματα κι αν σκαρώσει ο ανθρώπινος νους (ή μια γνήσια επανάσταση), πάντα θα υπάρχει μια ΕΛΙΤ που ανήθικα αλλά νόμιμα θα προσπορίζεται οφέλη κι αξιώματα...
Θλιβερό ;
Διαβάστε την ιστορία.
Ξενούδης
http://xenoudis.blogspot.com

 
At 4/18/2011 05:35:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

'το πρώτο τρίμηνο του 2010 η JP Morgan Chase κατέγραψε καθαρά -όχι μεικτά- κέρδη της τάξεως των 5,5 δισ. δολαρίων! Το προηγούμενο τρίμηνο είχε εμφανίσει καθαρά κέρδη 4,8 δισ. δολ., ενώ το α' τρίμηνο του 2010 «μόλις» 3,3 δισ. δολ'.. από την Ημερησία.
τι να λέμε ρε oldboy, οι ίδιοι αεριτζήδες που παρολίγο να βουλιάξουν την παγκόσμια οικονομία πριν 2 χρόνια σήμερα ξανακάνουν μυθικά κέρδη με την ίδια συνταγή.
και κάτι ακόμα που διάβασα πριν λίγο,,,, 'σήμερα ο οίκος Standard & Poor's, ο οποίος σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση, προχώρησε σε επί τα χείρω αναθεώρηση των πιστοληπτικών προοπτικών των ΗΠΑ, η οποία ισοδυναμεί με προθάλαμο επικείμενης υποβάθμισης.

Η S&P εμφανίζεται ιδιαίτερα ανήσυχη για την δημοσιονομική κατάσταση των ΗΠΑ και ιδιαίτερα για το τεράστιο έλλειμμα στον αμερικανικό προϋπολογισμό, το οποίο μόνο φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 1,4 τρισ. δολάρια!

Κατά καιρούς πολλοί οικονομολόγοι αλλά και επενδυτικοί οίκου έχουν προειδοποιήσει για πιθανή πιστοληπτική υποβάθμιση των ΗΠΑ, όμως, το ενδεχόμενο αυτό αντιμετωπιζόταν ως ευφάνταστο σενάριο καταστροφολόγων.'..... εδώ είναι τα χοντρά γλέντια.
με τις υγείες μας και καλή τύχη σε όλους..
giorgos

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home