Δευτέρα, Απριλίου 18, 2011

Mπλεξοκρατία


Δεν ξέρω ποιός είναι ο σκοπός των ντοκιμαντέρ. Μπορούμε να τον ψάξουμε. Μπορούμε δηλαδή να ψάξουμε να βρούμε από που άραγε προκύπτει ότι είναι αθέμιτο ένα ντοκιμαντέρ να θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Να προσκομιστούν δηλαδή στοιχεία που να λένε: ορίστε, τα ντοκιμαντέρ που παγκοσμίως διακρίνονται και βραβεύονται είναι ντοκιμαντέρ χωρίς κανενός είδους ατζέντα, είναι ντοκιμαντέρ χωρίς κανενός είδους στόχευση, είναι ντοκιμαντέρ που δεν επιδιώκουν να αλλάξουν ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου.

Ακόμη περισσότερο μπορούμε να ψάξουμε να βρούμε από πού άραγε προκύπτει ότι ο σκοπός των ντοκιμαντέρ είναι να ενημερώνουν τον κόσμο. Μήπως τα έχουμε μπερδέψει με τίποτα άλλο; Χμ. Με τι να πούμε; Να πούμε με τα δελτία ειδήσεων;

Ας δούμε τι λέει σχετικά με τα τελευταία η υπ' αρ. 1/21.2.2006 οδηγία του Ε.Σ.Ρ: «Κατά το άρθρο 3, παρ. 22 και το άρθρο 8, παρ. 4 του Ν.2328/1995, οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί στη διάρθρωση του προγράμματος και ιδίως των ειδησεογραφικών εκπομπών και των εκπομπών πολιτικού διαλόγου, έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν την πολιτική πολυφωνία και την παρουσίαση των απόψεων των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Όμως, κατά την ειδικότερη διάταξη του άρθρου 14, παρ, 1 του Π.Δ/τος 77/2003, τα δελτία ειδήσεων πρέπει να συντάσσονται με ακρίβεια, αντικειμενικότητα και με τη μεγαλύτερη δυνατή πολυμέρεια. Από τις διατάξεις αυτές του νόμου σαφώς προκύπτει ότι τα δελτία ειδήσεων και ειδικότερα τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, από τα οποία κυρίως ενημερώνονται οι πολίτες περί των πολιτικών πραγμάτων της χώρας, πρέπει να διασφαλίζουν την πολιτική πολυφωνία και την προσήκουσα παρουσίαση των απόψεων των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».

Ο αθέμιτος -φευ και παράνομος- σκοπός των δελτίων ειδήσεων προκύπτει λοιπόν κάπως ευκολότερα από τον αθέμιτο σκοπό των ντοκιμαντέρ. Οπότε, όποιος παρακολουθεί τον τελευταίο χρόνο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού εθνικής εμβέλειας ΣΚΑΪ, μπορεί παραφράζοντας τα λόγια του Πάσχου Μανδραβέλη να αναρωτηθεί αν οι υπεύθυνοι του δελτίου ασπάζονται την άποψη ότι ο σκοπός του δελτίου τους είναι να αλλάξουν τον κόσμο και όχι να τον ενημερώσουν.

26 Comments:

At 4/18/2011 08:55:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ο Πάσχος και ο Αλέξης είναι ταμένοι στη σωτηρία του έθνους (ή ο,τι τέλος πάντων), δεν μπορείς να τους περιορίσεις σε ψευτοδιλήμματα

ΚΚΜ

 
At 4/18/2011 09:36:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

χα, χα, ωραία γυριστή ποστ...

gasireu

 
At 4/18/2011 10:36:00 π.μ., Blogger kopria said...

Και το είπε ο Πάσχος ε; Καλό παιδί ... και αντικειμενικός... ουυυυυύ
Λίγο λιγότερο από τον Μπάμπινο

 
At 4/18/2011 02:05:00 μ.μ., Blogger Xenoudis - Ξενούδης said...

ποιός είπε πως, ό,τι και να εμφανιστεί στη μικρή οθόνη δεν εξυπηρετεί κάποιο φανερό ή κρυφό σκοπό; Ολιγοπώλιο έχουμε ουσιαστικά, αρά;...
Η θεωρία των νόμων είναι ωραία, βέβαια.

 
At 4/18/2011 03:15:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Ούτε τα δελτία ειδήσεων ούτε το Deptocracy ενημερώνουν ολοκληρωμένα τον κόσμο.
Τα δελτία ειδήσεων είναι παράνομα και γι αυτό ( γιατί υπάρχει αντίστοιχος νόμος),
ενώ το Deptocracy δεν είναι ( γιατί δεν υπάρχει αντίστοιχος νόμος).
Ολοκληρωμένη ενημέρωση ο κόσμος δεν μπορεί να έχει. Μπορεί όμως να προσπαθήσει,
βλέποντας τα δελτία ειδήσεων , βλέποντας το Deptocracy , ψάχνοντας και σε άλλες πηγές άλλα στοιχεία πληροφόρησης και τότε , μόνο τότε , θα έχει προσεγγίσει μια πιο ολοκληρωμένη μορφή ενημέρωσης.
Διαφωνεί κανείς με αυτό ;

 
At 4/18/2011 03:37:00 μ.μ., Anonymous www.aksioprepeiakantoxh.com said...

Εύστοχο(ς) για ακόμη μία φορά...

http://www.aksioprepeiakantoxh.com/tag/%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%B9.html

 
At 4/18/2011 04:47:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Επιλεκτική η κριτική του κ. Μανδραβέλη ή μου φαίνεται;

Υπάρχουν καθημερινά στα δελτία ειδήσεων "εξόχως προπαγανδιστικές" απόψεις από συγκεκριμένους, γνωστούς δημοσιογράφους.

Δεν έχει ασκήσει παρόμοια κριτική, όμως.

Δικαίωμά του, βέβαια, αλλά αυτό δίνει το δικαίωμα να χαρακτηριστεί η άποψή του, ως προπαγανδιστική κριτική.

Δεν χρειάζεται να πάρουμε θέση υπέρ ή κατά του ντοκυμαντέρ,στην παρούσα περίπτωση, διότι το άρθρο ξεπερνά τα όρια της κριτικής, κατά την γνώμη μου. Υπεισέρχεται σε άλλους "χώρους" που δεν θάθελα να χαρακτηρίσω.

Υ.Γ.
πριν διαβάσω το άρθρο του κ. Π. Μανδρ. είχα σχολιάσει αλλού μια πιο ήπια θέση, ως εξής..

"Είναι μια άλλη πλευρά του νομίσματος. Είναι εκείνη που δεν αναλύειται και δεν αναφέρεται στα δελτία ειδήσεων.

Δεν είναι κακό, αλίμονο, να υπάρχουν τέτοιες προσωπικές έρευνες που αναζητούν και παρουσιάζουν αποψεις έστω και αν δεν είναι πλήρεις.
...Δεν εμπεριέχει, ίσως, την "απόλυτη αλήθεια", αλλωστε ποιά είναι αυτή και ποιοί την έχουν στο τσεππάκι τους;;

Στην εποχή μας η ενημέρωση δεν είναι δυνατόν να προέρχεται μόνο από τα Μ.Μ.Ε πρέπει να ακούμε και άλλες φωνές.

Δεν βλάπτει, ούτε μας σώζει, βέβαια από την παγκόσμια δύσκολη κατάσταση που η πολτική -όλων των χωρών- βρίσκεται στα χέρια και στον έλεγχο των ασύδοτων χρηματιστηριακών ανεξέλεγκτων αγορών.

17 Απριλίου 2011 11:22 π.μ."

 
At 4/18/2011 08:58:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Επειδή ζούμε σε υπέροχους κωμικούς καιρούς, ο Μπάμπης έλεγε στη πρωινή εκμπομπή στονα Πορτοσάλτε, (μετά την απόλυση του Χατζηστεφάνου) ότι "ανεχόμασταν τόσα χρόνια τον Άρη παρόλο που έκανε κάθε Σαββατοκύριακο 2 ώρες στυγνής ιδεολογικής προπαγάνδας"..

Έτσι ρε φίλε,ναι, πάμε να χτυπήσουμε τα παπαγαλάκια να γουστάρουμε..


Ταο Ταο Μουτζαχεντίν

 
At 4/18/2011 09:35:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Πέραν του σχολίου του για τη φύση του ντοκυμαντέρ (νομίζω ότι κυρίως ενημερωτικό ή και ιστορικό είναι το περιεχόμενο ενός ντοκυμαντέρ αλλά τέλος πάντων), ο Μανδραβέλης παραθέτει και άλλα επιχειρήματα έναντι της στάσης πληρωμών, τα οποία είναι και πιο ουσιαστικά.

Δε βλέπω να αναφέρεσαι σε αυτά Ο.Β. Επιπλέον ο Μανδραβέλης θίγει κι ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα για το συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ. Οτι προσπαθεί να διεγείρει το θυμικό των ακροατών, παρομοιάζοντας το Στρος Καν με το Γεώργιο Παπαδόπουλο, κάνοντας συνεχώς απλουστεύσεις και επενδύοντας το βίντεο με εικονες και μουσικές που φορτίζουν, χαρακτηριστικό γνώρισμα των διαφημιστών, πράγμα που δείχνει ότι τους συντελεστές του δε τους ενδιαφέρει η λογική επεξεργασία όσων παρουσιάζουν.

ΣΠΙΘΑ έχεις διαβάσει πολλά αρθρα του Μανδραβέλη και ξέρεις ότι δεν ασκεί επαρκή κριτική στα δελτία ειδήσεων?

 
At 4/18/2011 11:21:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ξέχασες ή παρέλειψες μια συλλαβή ( Κο- )
στην αρχή του τίτλου (-μπλεξοκρατία )
..Old Boy ;

 
At 4/18/2011 11:43:00 μ.μ., Blogger celin said...

Tσουζουν πολυ οι εκατονταδες χιλιαδες θεασεις του DEBTOCRACY.
Ας δειξουμε λιγη επιεικια για τους πασχοντες κ για τους καθεστωτικους παπαγαλους που βλεπουν τη πελατεια τους να χανεται κ να τη ψαχνει στο Διαδικτυο για την ενημερωση της,

κ ας ασχοληθουμε με κατι πιο σοβαρο.
Old boy,μιας που λεμε για ντοκυμανταιρ,εχω μια καταπληκτικη προταση,οποιος με ακουσει,δε θα χασει.

Κυκλοφορει στα βιντεοκλαμπ ενα ντοκυμανταιρ ονοματι inside job.
http://www.imdb.com/title/tt1645089/
Θες μια διαυγη αναλυση της παγκοσμιας κρισης με ονοματα κ διευυνσεις;Θες μια ακτινογραφια του προβληματος απο τη γενεση του,απο τα στεγαστικα στην Αμερικη,τη καταρρευση της Λεμαν κ την Ισλανδια;
Θες να μαθεις για τους βρυκολακες των επενδυτικων τραπεζων,των οικων αξιολογησης,για τη φαυλοτητα των επιτροπων κεφαλαιαγορας,για το παιχνιδι που στηνεται μεταξυ Αμερικανικων κυβερνησεων και αγορων για να ληστευουν τον λαο;
Θες μια αψογη οικονομοτεχνικη αναλυση για τον φασισμο των αγορων;Να καταλαβεις αυτα τα γαμιδια τα cdo κ τα cds κτλ;

Δειτε το για να τους σιχαθειτε ολους αυτους μια κ καλη.Το εψαξα στο γιου τιουμπ αλλα δε βρηκα παρα τα τρεηλερ του,νομιζω οτι υπαρχει σε ολα τα βιντεοκλαμπ.Κ ειναι κατανοητο κ για εμας που δε γεννηθηκαμε οικονομολογοι κ ολα αυτα που ακουγαμε αυτο το διαστημα μας φαινονταν αλαμπουρνεζικα.

 
At 4/19/2011 12:36:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ Ανώνυμε

1) Δεν γνωρίζω να έχει κριτικάρει ο Πάσχος ( όπως έκαναν πριν λίγο καιρό, κάποιοι άλλοι ) γνωστούς δημοσιογράφους μεγάλων καναλιών που προπαγανδίζουν καθημερινώς.

Θυμισέ μου, αν κάνω λάθος.

2) Να λάβουμε από που προς τα που ασκείται η κριτική, επίσης.

Από θέση ισχύος προς ασθενέστερη θέση, έτσι νομίζω και αυτό έχει την σημασία του.

"όπου δεν μας παίρνει και όχι όπου μας παίρνει"

Σε λίγο θα μας πουν ότι συκοφαντείται και το καημένο το Δ.Ν.Τ., δηλαδή ;;;

υ.γ.
Είναι γνωστό, δεν είμαι ο φανατικότερος υποστηρικτής της "ανυπακοής", ούτε είμαι του ΣΥΡΙΖΑ αλλά από εκεί μέχρι να οδηγούμαστε και στο άλλο άκρο...εε πάει αλλού ο "οδικός χάρτης" σου, ανώνυμε.

 
At 4/19/2011 12:49:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τι αλαμπουρνέζικα, βρε celin ;

Εδώ έχουμε ολοφάνερα μια κυβέρνηση που πήρε ένα δάνειο το οποίο θα διατεθεί μόνο και μόνο για τα τοκοχρεωλύσια και ευρώ πουθενά αλλού.
Άρα δεν το πήραμε για να πληρώσουμε τους τα ταμεία, μισθούς κ.λπ..

Μαντάρα τα κάναμε και μας έβαλαν να το πάρουμε για να ξεχρεώσουμε.
Έστω ( για να προχωρήσει η συζήτηση)

Τι έγινε για να ανασυνταχθεί το μπάχαλο;
Τίποτα.!
Αντιθέτως, λήφθηκαν οριζόντια μέτρα μόνο και μόνο για εισπρακτικούς λόγους και τα άλλα ήταν προσχήματα.

Που είναι η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ;;
Αυτό είναι το πιο βασικό μέτρο που πρέπει να παρθεί!!
ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ σύμφωνα με τους πιο έγκυρους και σοβαρούς οικονομολόγους.

Από εκεί και πέρα είμαστε σοβαροί;

Είναι τόσο σοβαρό το θέμα ώστε τόσοι πολλοί επαγγελματίες δημοσιογράφοι να ασχολούνται με τόση επιθετικότητα για μια εργασία για ένα ντοκιμαντερ;;

 
At 4/19/2011 01:10:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ Ανώνυμος Πολίτης

Ναι, έχω διαβάσει κριτικές του Πάσχου για τα δελτία ειδήσεων.

Έχω διαβάσει επίσης και κριτικές άλλων συναδέλφων του για τα δελτία ειδήσεων.

Έχω εικόνες και άποψη, αλλά είναι γνωστά και δεν χρειάζεται για όσους γνωρίζουν λίγα πράγματα..:)

Δεν θα μπω σε παραδείγματα ούτε σε αντιπαραθέσεις.

Θυμίζω, απλώς τον Στ. (πρό λίγου καιρού)

Και όσοι κατάλαβαν...κατάλαβαν.

 
At 4/19/2011 11:07:00 π.μ., Blogger apologia pro sua vita said...

O Πάσχος Μανδραβέλης έχει λαλήσει λιγάκι εδώ και πολύ καιρό.

Τις προάλλες διάβαζα άλλο ένα άρθρο του που έλεγε ότι για όλα τα δεινά της Ελλάδας φταίει ο μπολσεβικισμός!!!!!!!!!!!!

(προσπαθώ να το βρω αλλά δεν μπορώ, την προηγούμενη εβδομάδα ήταν)

 
At 4/19/2011 11:57:00 π.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Σχόλιο για το σχόλιο του κυρίου talos στο Buzz.

“Όντως, τo debtocracy είναι ένα επικοινωνιακό όχημα για την διάδοση μιας συγκεκριμένης θέσης.”
Αν κατάλαβα καλά , βλέποντας το debtocracy δύο φορές, η ουσία της θέσης του είναι η δημιουργία
της Ε.Λ.Ε. και ειδικότερα το νόημα της. Δηλαδή η αναζήτηση τόσο των αιτίων που την καθιστούν αναγκαία όσο και ο σκοπός τον οποίο θα εξυπηρετήσει.

“Δεν καταλαβαίνω γιατί μπερδεύεται όλος ο κόσμος με αντικειμενικότητες και άλλα μυθικά όντα. Υποστηρίζει μια θέση. Οι αντίπαλοι αυτής της θέσης έχουν α. περισσότερα λεφτά”
Δηλαδή όποιος μελετά το debtocracy με κριτική ματιά χαρακτηρίζεται αμέσως ως “μυθικό ον”,
“αντίπαλος” και “πλούσιος”. Ή θα είσαι μαζί μας σε όλα , ή μπαίνεις στο τσουβάλι με τους
αντίπαλους, τους πλούσιους και τα μυθικά όντα. Κάτι μου θυμίζει αυτό…

“Αν ήταν τόσο αποτυχημένο σε αυτή την δουλειά δεν θα ένοιωθαν την ανάγκη όλοι οι από πανταχόθεν διαφωνούντες να γράψουν το μακρύ και το κοντό τους εναντίον του - σωστά ή λάθος.”
Δηλαδή το ότι εγώ , τώρα, εδώ, νοιώθω την ανάγκη να κρίνω το debtocracy- σωστά ή λάθος- αποδεικνύει ότι το debtocracy είναι επιτυχημένο.

“Οπότε σαν όχημα υποστήριξης μιας θέσης, αλλά και σαν εργαλείο πρόκλησης μιας συζήτησης είναι *τρομερά* επιτυχημένο μια και έχει αναγκάσει τους πάντες πρακτικά να τοποθετηθούν απέναντί του: αυτό μέσω ενός βίντεο με κόστος 7 χιλιάρικα και κάτι, που δεν μεταδόθηκε στην TV. Είναι μέχρι στιγμής το μιντιακό γεγονός της χρονιάς. Μακράν.”
Συμφωνώ και κατανοώ τον “παιδικό ενθουσιασμό του νεοφώτιστου”.
Αν όμως η συζήτηση που ξεκίνησε για την δημιουργία Ε.Λ.Ε., καταλήξει στο συμπέρασμα – δηλαδή οι περισσότεροι συμφωνήσουν- ότι δεν είναι σωστή η δημιουργία της τώρα, τότε το debtocracy – ως θέση-θα είναι επιτυχημένο ή αποτυχημένο;

“Αντίθετα τα δελτία ειδήσεων που λέει ο Old Boy έχουν (καλώς ή κακώς ας μη συζητήσουμε αυτό) νομικά μια ευθύνη να προσπαθούν να είναι αντικειμενικά πληρώντας κάποιους όρους. Και δεν το αποπειρώνται καν *και* κανένας δεν βγαίνει να διεκτραγωδήσει την απύθμενη μονομέρειά τους από όσους τσινάνε λες και το debtocracy είναι το σκάφος απόβασης των μοχθηρών δυνάμεων του σκότους στις παγωμένες, αλλά παιδικές στο βάθος τους, ψυχές των ανύποπτων τροϊκανικανοποίητων Ελλήνων.”
Έχω την εντύπωση πως όλη η φράση, βάζει από τη μία μεριά τα δελτία ειδήσεων και από την άλλη το debtocracy. Γνωρίζω όμως ότι υπάρχουν άνθρωποι-πάρα πολλοί- που ως συνομιλητές στη σκέψη τους δεν έχουν μόνο τα δελτία ειδήσεων και το debtocracy. Ευτυχώς.

 
At 4/19/2011 12:55:00 μ.μ., Blogger Filboid Studge said...

celin,
Το φιλμ "Inside Job" θα βρεις εδώ:

http://stagevu.com/video/tubkgwhejuri

Μπορείς να το κατεβάσεις ή να το δεις online. Δεν έχει υποτίτλους, ίσως όμως να διατίθενται "soft" υπότιτλοι σε κάποιο site υποτίτλων. Δεν το έχω ψάξει.

 
At 4/19/2011 04:37:00 μ.μ., Blogger celin said...

thanks filboid,εγω το ειδα κ το εκρινα οπως το εκρινα,θα προτεινα σε οσους ενδιαφερονται ειτε να το δουν στη σελιδα που προτεινεις,ειτε να πανε να το νοικιασουν απτο βιντεοκλαμπ.Καλυτερα να παντως το δουνε με ελληνικους υποτιτλους γιατι η γλωσσα ειναι οικονομοτεχνικη κ δε θα καταλαβουνε πολλα διχως μεταφραση.

Σπιθα τη λεξη "αλαμπουρνεζικα" τη χρησιμοποιησα για ολους αυτους τους ορους που γιναν μοδα κ τους ακουγαμε οι αδαεις περι τα οικονομικα διχως να καταλαβαιναμε Χριστο,
οροι οπως cds,cdo,hedge funds,leverage,bail out,haircut,
(αυτα εξηγει το inside job)

εγω ας πουμε πριν ενα χρονα δεν ηξερα καν τη διαφορα μεταξυ γκολντμαν σαξ και στανταρντ εντ πουρς,
τι τραπεζα επενδυσεων,τι οικος αξιολογησης,ιδια μου φαινονταν ολα.

Αυτα εννοω αλαμπουρνεζικα.

Για το Μνημονιο που λες,το οτι τα λεφτα του Μνημονιου πχ πανε εξολοκληρου σε τοκοχρεωλυσια βρυκολακων-τοκογλυφων,αυτο το γνωριζα απο περσυ.
Οπως γνωριζα οτι το Μνημονιο θα αποτελεσει τον θανατο της Ελλαδας.
Οτι ΟΛΕΣ οι κινητες κ ακινητες ακινητες αξιες της χωρας δυνανται να εκποιηθουν προς καλυψη των υποχρεωσεων που απορρεουν,κ τις οποιες ετσι κ αλλιως,δεν υπαρχει περιπτωση να εκπληρωσουμε.
Πολλοι τα ξεραμε αυτα,μια βολτα στο Διαδικτυο αρκουσε για να παρεις χαμπαρι τι γινεται.Τα ξεραμε κ τα φωναζαμε.

Αλλα,ετσι πανε αυτα,κανεις δε γουσταρει να ακουει τις Κασσανδρες.Το οτι οι Κασσανδρες τελικα αποδεικνυονται σωστες,ε,δε πειραζει,καλη καρδια κ καλο κουραγιο.

 
At 4/19/2011 07:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@ celin

Μα το ξέρω ότι τα γνωρίζεις.
Τα είπα σε σένα για να τα ακούσουν άλλοι, celin και με το δεδομένο της οικειότητας μεταξύ μας, αλλά και το καλοπροαίρετο που σε χαρακτηρρίζει.
Φίλε, αφού τις απόψεις σου τις γνωρίζω. μην με παρεξηγείς.

@ Σωτήρης.

.."Έχω την εντύπωση πως όλη η φράση, βάζει από τη μία μεριά τα δελτία ειδήσεων και από την άλλη το debtocracy."

Δεν είναι έτσι, μα μιας και το έθεσες να αναφέρω ένα γεγονός που το θεωρώ ότι δεν έχει θιχθεί.

Ναι, εγώ το είδα και έτσι.
Από την μια ορισμένοι "δημοσιογράφοι" των δελτίων και από την άλλη μεριά οι ρεπόρτερ. Αυτοί που κάνουν ρεπορτάζ και κινδυνεύουν, ενίοτε ή χάνουν και τις ζωές τους. Ας δούμε πόσοι δημοσιογράφοι- ρεπόρτερ έχουν χάσει την ζωή τους τα τελευταία χρόνια.

Θεωρώ, μάλιστα ως μία από τις αιτίες της κρίσης στον τύπο τον εξοστρακισμό των ρεπόρτερ από τα δελτία ειδήσεων και από τις εφημερίδες.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγου που σχολίασα, γιατί το θέμα έχει πολλές πλευρές και δεν είναι μονοδιάστατο.

 
At 4/19/2011 10:19:00 μ.μ., Blogger ellinaki said...

Δεν γνωρίζω τον σαφή ορισμό του "ντοκιμαντέρ" και δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει κάποιος επίσημος. Μπορώ να υποθέσω όμως ότι ετυμολογικά ανάφέρεται στην παρουσίαση ντοκουμέντων, δηλαδή αδιάσειστων στοιχείων ή γεγονότων.

Κάνοντας στην άκρη τα ιδεολογικά στρατόπεδα που αναπτύχθηκαν αμέσως μετά το debtocracy και το αντίστοιχο flaming, είναι ξεκάθαρο ότι το debtocracry ΔΕΝ παρουσιάζει στοιχεία.

Παρουσιάζει μία πολύ συγκεκριμένη οπτική με επιλεγμένους ομιλητές, ειρωνικό λόγο και σενάριο με σαφή πολιτική κατεύθυνση και τοποθέτηση. Αυτό φυσικά δεν είναι κατακριτέο. Αλοίμονο. Και στην τελική, όπως πολύ σωστά είπαν κάποιοι υποστηρικτές του, όποιος θέλει ας κάνει ένα ταινιάκι με τις αντίθετες απόψεις. Ελευθερία λόγου έχουμε. Όμως ντοκιμαντέρ δεν είναι.

Υ.Γ. Επειδή αναφέρθηκε το Inside Job, το συνιστώ ανεπιφύλατα. Όχι μόνο ως πληροφοριακό υλικό για την κρίση στις ΗΠΑ το 2008, αλλά και ως πρότυπο σύγκρισης με το debtocracy.

Υ.Υ.Γ. Η θεαματικότητα του debtocracy δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω από το γεγονός ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται και στηρίζει ανεξάρτητες παραγωγές, και φυσικά έχει την περιέργεια για οτιδήποτε αφορά την κρίση. Κι εγώ που το είδα δύο φορές, δεν σημαίνει ότι συμφωνώ μαζί του. Διαφορετικά να βάλουμε τη Lady Gaga ως μουσικό πρότυπο επειδή είναι συνέχεια στο Νο.1 σε πωλήσεις.

 
At 4/20/2011 02:47:00 π.μ., Blogger celin said...

Σπιθα,οχι,καθολου δε παρεξηγησα κατι που ειπες,ουτε θιχτηκα,καμια σχεση
(Στη τελικη,κ να θιχτω,δε τρεχει τιποτα,ο καλοπροαιρετος διαλογος ολα τα επιτρεπει:)

Απλα,ηθελα να ξεκαθαρισω για το τι εννουσα με τη λεξη "αλαμπουρνεζικα",κατι που δε προσδιορισα επαρκως στο πρωτο σχολιο.

Το ξαναλεω κ εδω,δειτε ολοι το insiade job.
Βεβαια,για τη προαναφερθεισα προτροπη συγκρισης,πρεπει να πω οτι τη θεωρω αδικη κ αχρειαστη,
σιγα να μη συγκρινουμε 2 ντοκυμανταιρ,στα οποια ο δημιουργος του πρωτου ειχε το απαραιτητο μπατζετ κ την ανεση να το κανει,
κ ενα δευτερο,το οποιο εγινε με ελαχιστα χρηματα κ παραγωγους απλους ανθρωπους που το χρηματοδοτησαν απο το υστερημα τους.

Βλεπεις,ο,τι κ αν ειναι η Αμερικη,τουλαχιστον εκει και φωνες αντιθετες υπαρχουν κ αξιολογες προσπαθειες,βρισκουν χρηματοδοτες.
Εδω,οποιος παει να κουνηθει απο τη καθεστωτικη γραμμη,τα χουντοκαναλα τον πνιγουν,ασε που μπορει να τον απολυσουν κιολας.

 
At 4/20/2011 03:18:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δυστυχώς, κάμποσα από τα υπόλοιπα λόγια του Μανδραβέλη στο άρθρο του δεν ήταν κοτσάνες...

 
At 4/20/2011 03:35:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό πάντως θα ήταν μια ειλικρινής απάντηση ("νιώθεται"): "Το debtocracy είναι η δική μας προπαγάνδα, η επιστημονικοφανής παραμύθα μας που απαντά στην τρομοκρατία του Μπάμπη, του Ντερμπεντέρη, της Τρέμει και των λοιπών. Και πουλάει και τρελά, 15.000.000 Έλληνες έκαναν αντίσταση και το είδαν και απέδειξαν ότι δεν τρώνε κουτόχορτο".
Έτσι είναι, και καλά είναι για όποιον αρκείται σε αυτό. Αλλά αυτού του ύφους και του περιεχομένου ο λόγος αδικεί πρώτα απ' όλα τους φορείς του. Δεν είναι τίτλος τιμής να τη βγεις στον Μπάμπη και τον Πρετεντέρη, αυτό το κάνει και ο Λαζόπουλος, με τις γιαγιάδες και τους νέους που έχουν πάντα δίκιο. Τον Παπαδόπουλο τον επικαλείται και ο Αλαβάνος για ψύλλου πήδημα. Το πρόβλημα πολλών από εμάς με το debtocracy είναι ότι θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερος και σοβαρότερος αντίλογος στα "δεν υπάρχει άλλη λύση" της κυβέρνυσης, αλλά σπαταλήθηκε άλλη μια ευκαιρία για να τον έχουμε. ip

 
At 4/20/2011 11:06:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

"...Κυκλοφορει στα βιντεοκλαμπ ενα ντοκυμανταιρ ονοματι inside job.
http://www.imdb.com/title/tt1645089/
Θες μια διαυγη αναλυση της παγκοσμιας κρισης με ονοματα κ διευυνσεις;Θες μια ακτινογραφια του προβληματος απο τη γενεση του,απο τα στεγαστικα στην Αμερικη,τη καταρρευση της Λεμαν κ την Ισλανδια;
Θες να μαθεις για τους βρυκολακες των επενδυτικων τραπεζων,των οικων αξιολογησης,για τη φαυλοτητα των επιτροπων κεφαλαιαγορας,για το παιχνιδι που στηνεται μεταξυ Αμερικανικων κυβερνησεων και αγορων για να ληστευουν τον λαο;
Θες μια αψογη οικονομοτεχνικη αναλυση για τον φασισμο των αγορων;Να καταλαβεις αυτα τα γαμιδια τα cdo κ τα cds κτλ;"

Και επίσης...
Γιατί έγινε το τσουνάμι στην Ιαπωνία...
Ποιοι θέλουν να ρίξουν το Καντάφι...

Θα τα δείτε και θα τα μάθετε όλα...
Σηκωθείτε από καρέκλες, κρεβάτια, καναπέδες...
Μόλις προλαβαίνετε...

 
At 4/21/2011 02:29:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι, ίσως να μην είναι κι άσχημο να σηκωθεί κανείς από καρέκλες, καναπέδες και κρεβάτια για να δει ένα ντοκυμαντέρ που εντυπωσίασε στις Κάννες, τσίμπησε και ένα Οσκαράκι, έχει διθυραμβικές κριτικές (και από οικονομικούς κύκλους) και θεματολογία που μας αφορά...

[Βέβαια, για αυτούς που τα παίζουν στα δάχτυλα κάτι τέτοια και βαριούνται, άκουσα πως έβγαλε καινούριο η Τζούλια.]

 
At 4/21/2011 08:38:00 μ.μ., Blogger celin said...

Aνωνυμε Πολιτη,
σοβαρα;
Με ειρωνευεσαι επειδη προτρεπω να παρακολουθησει καποιος το inside job;Καλα να με ειρωνευτεις επειδη ειμαι αριστερος,το καταλαβαινω,
φιλος του Παγκαλου εισαι,αυτο ελειπε κ να συμφωνησεις μαζι μου,
αλλα αυτη η ειρωνεια-ταυτιση inside job κ Λιακοπουλου,φανερωνει ασχετοσυνη.

Ελα,με απογοητευεις τωρα,βγαλε κανα δεκαρικο υπερ του Παγκαλου κ ασε τα inside job,
δεν εχει σχεση με κοκκινη προπαγανδα,συνελθε.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home