Και Δικτατορία για Όλους
Είτε επειδή βαριέται να τα ποστάρει εκείνος, είτε επειδή με θεωρεί τον πιο αργόσχολο τύπο της μπλογκουμένης, ο Σραόσα μου δίνει δύο λινκ:
Στο πρώτο διαβάζουμε άρθρο με τον τίτλο κόλαφο: Πού είναι οι γυναίκες;
Το δεύτερο θα μπορούσε να έχει τίτλο: Να' τες οι γυναίκες.
Βλέποντας τα σχόλια του άρθρου, τις γυναίκες στον αρθρογράφο τις δείχνουν ήδη και άλλοι και από άλλες πηγές. Ο αρθρογράφος τα παίρνει κάπως πίσω. Δεν τα είχε ερευνήσει και τόσο καλά τα πράγματα, ούτε αυτός ούτε οι χίλιοι καρδινάλιοι που αποτελούσαν το υφολογικό χαλί του άρθρου του. Αλλά επί της ουσίας επιμένει στους φόβους του.
Υπάρχουν λοιπόν δυο ειδών «Δεν βλέπω». Το ακούσιο. Η αυθεντική τύφλωση του αρθρογράφου. Που μπορεί να δει και να αναγνωρίσει μόνο ό,τι ανήκει σε ένα εντελώς συγκεκριμένο πολιτισμικό περιβάλλον. Θα αναγνώριζε με ενθουσιασμό π.χ. κινήματα Αιγυπτίων πολιτών που θα δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στα social media ή που θα αναλάμβαναν δράσεις τύπου Καϊρίστας. Ό,τι ανήκει αλλού είναι εξ ορισμού ύποπτο και επίφοβο, εκτός και αν εκούσια δεχθεί να χωρέσει στα καλούπια που του φοράμε εδώ. Και για αυτό καθόλου δε θα επιθυμούσε ισλαμιστικά, ανελεύθερα, γυναικοφοβικά καθεστώτα, στη θέση των δυτικόφιλων δικτατοριών.Και ακριβώς εδώ δεν πρέπει να γίνει η σύγχυση με το δεύτερο «Δεν βλέπω». Με το εκούσιο της Δύσης, των ΗΠΑ και της ΕΕ. Ο λόγος της παμπάλαιας Δυτικής προτίμησης για καθεστώτα άμεσα ή συγκεκαλυμμένα δικτατορικά στις μη Δυτικές χώρες δεν οφείλεται σε αξιακό μπουρδούκλωμα όπως του αρθρογράφου, αλλά σε αγνό κυνισμό. Η δημοκρατία είναι ένα παιχνίδι που θα παίζουμε εμείς, στα δικά μας μέρη, με πολίτες που έχουν εσωτερικεύσει εκτός από τις δημοκρατικές και μερικές άλλες αρχές (του κυνηγιού της αυστηρά προσωπικής τους υλικής ευμάρειας π.χ. και του πανικού να μην την απολέσουν), οι οποίες μας βοηθούν ίσως να ελέγχουμε τα όρια και την ουσία αυτής της δημοκρατίας. Στον υπόλοιπο κόσμο φακ ντιμόκρασι, επιθυμούμε καθεστώτα συνεργάσιμα, να δίνουν γη και ύδωρ στις πολυεθνικές μας, να κρατάνε τους ντόπιους πληθυσμούς πειθαρχημένους, ειδικά στη συγκεκριμένη περιοχή να μην πειράζουν το Ισραήλ, εξ ου και μια εβδομάδα τώρα η κάλυψη των γεγονότων μιλά για χάος και αναρχία, στα ελληνικά δελτία ειδήσεων επισημαίνουν ότι η αστυνομία απουσιάζει, οι κρατούμενοι το έχουν σκάσει, προέχει η ανάγκη για σταθερότητα, σταμπίλιτι όβερ ντιμόκρασι, προτιμότερη η χούντα για όλους από τη δημοκρατία μόνον των αντρών, ένα ισλαμικό καθεστώς δεν θα επέτρεπε ποτέ σε μια Σούζαν Μουμπάρακ να φιλανθρωπεί παγκοσμίως με ακάλυπτο πρόσωπο.
30 Comments:
Ο Σραόσα όλο τέτοια κάνει τελευταία, ο τεμπελάκος.
Να'τες οι γυναίκες.
Βάλτερ Παντιάνι, και τα μυαλά στα κάγκελα...
Και λίγα λες. Γιατί ορισμένοι εξ ημών πολύ απλά βλέπουμε τη δημοκρατία ως ένα φαντασιακό συμμετοχής και συναπόφασης...
Δε θα μιλήσω για τη δημοκρατία των δυτικών χωρών και κατά πόσον είναι όντως για όλους και όλες. Νομίζω ότι γι'αυτό μιλά η αναλογία αντρών/γυναικών στα κέντρα αποφάσεων.
Σ'όλα όσα γράφεις έχεις δίκιο. "Στον υπόλοιπο κόσμο φακ ντιμόκρασι, επιθυμούμε καθεστώτα συνεργάσιμα" Αυτό λένε ξεδιάντροπα και έξω απ'τα δόντια οι δυτικοί, ειδικά οι ΗΠΑ και τα τσιράκια τους. Όλα τα απελευθερωτικά κινήματα αμέσως και με απίστευτη ευκολία ονομάζονται 'τρομοκρατικά' για να νομιμοποιούνται να τα κυνηγήσουν οι κυβερνήσεις και να τα μισήσουν οι λαοί των δυτικών χωρών.
Αν δεχτούμε τη λογική τους τρομοκρατία ήταν και η Επανάσταση του 1821 όπως και ο Απελευθερωτικός αγώνας των ΗΠΑ εναντίον των Άγγλων..
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Revolution
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Declaration_of_Independence
Έχω δει ελάχιστη ελληνική ειδησεογραφία για το θέμα και πολύ ξένη. Πουθενά δεν είδα οποιαδήποτε συμπάθεια ή ανησυχία για το καθεστώς Μουμπάρακ είτε από δημοσιογράφους είτε από κράτη (εκτός από τη στήριξη των Σαουδαράβων και τις ανησυχίες του Ισραήλ). Το γεγονός και μόνο ότι οι ΗΠΑ και η ΕΕ τηρούν τη συγκεκριμένη φιλοαντιπολιτευτική στάση, καταδεικνύει ότι τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν σε ότι αφορά τις πρακτικές επιβολής των συμφερόντων της Δύσης - και δεν αναφέρομαι σε οποιαδήποτε ηθική βελτίωση, αλλά στις συνθήκες πίεσης που δημιουργεί ο μεγαλύτερος βαθμός εμπέδωσης των εννοιών της δημοκρατίας και της ελευθερίας από την κοινή γνώμη παγκοσμίως. Όσο και να φαίνεται περίεργο, το καθεστώς Μουμπάρακ "πληρώνει" σε μεγάλο βαθμό, το μικρό περιθώριο ελευθερίας που είχε δώσει στους πολίτες, υπό την πίεση κυρίως της Δύσης.
Ευτυχώς που υπάρχει και το internet για να ενημερωνόμαστε. Εκκωφαντική η σιωπή των καναλιών μας. Για αυτά είμαστε μόνο: http://www.lifo.gr/now/news/1477
Τσέκαρε και ΑΥΤΟ το άρθρο σχετικά με την απουσία φονταμελισμού και δημοκρατία σε Αίγυπτο-Τυνησία.
"The hypocrisy of western liberals is breathtaking: they publicly supported democracy, and now, when the people revolt against the tyrants on behalf of secular freedom and justice, not on behalf of religion, they are all deeply concerned. Why concern, why not joy that freedom is given a chance?"
Ως γνωστόν, (σε μένα), δεν έχω τηλεόραση. Ενημερώνομαι από το ίντερνετ, από ξένες και ελληνικές εφημερίδες, μπλογκ, περιοδικά.
Δεν έχω υπόψιν μου πώς παρουσιάζεται η είδηση στα ελληνικά δελτία. Είναι όμως αλήθεια από την προσωπική μου εμπειρία και γνώση ότι:
1. Η δημοκρατία στην Αίγυπτο ήταν ανύπαρκτη επί Μουμπάρακ.
2. Ήταν άδυνατο να κυκλοφορήσεις τα τελευταία χρόνια στην Αλεξάνδρεια χωρίς μαντήλα. Κι αυτό είναι το ελάχιστο. Δεν γνωρίζω για την υπόλοιπη Αίγυπτο. Αυτή η κατάσταση οφείλεται στην επιρροή των αδελφών μουσουλμάνων. Που κακώς είναι παράνομοι ως κόμμα, αλλά που πολλοί Αιγύπτιοι δεν θα ήθελαν να τους δουν στην εξουσία να εφαρμόζουν αυτά που πιστεύουν σε σχέση με τη θρησκεία.
Είδα στη Γκάρντιαν μια κοπέλα που μιλούσε από το Κάιρο, χωρίς μαντήλα. Μιλούσε για συνταγματικές ελευθερίες και το δικαίωμα να εκλέγουν δημοκρατικά τους ηγέτες τους. Ελπίζω κανείς να μην την καπελώσει. Ούτε από τη Δύση (όπου μπορείς να φας εξαιρετικού τύπου καπελώματα), ούτε από την Ανατολή.
Η αυτοδιάθεση ενός λαού είναι ένα πράγμα και η ερώτηση το αν τελικά γίνεται αυτό που θέλει ο λαός είναι ένα άλλο.
Πιστεύεις Ολντ ότι οι ανησυχίες του Φύσσα είναι περιττές; Εκ του πονηρού;Δυτικότροπες; Δεν μπορεί κάποιος απλά να ανησυχεί για μια κοπέλα με μαύρα μαλλιά στην πλατεία του του Καίρου που πιστεύει ότι όλα θα αλλάξουν προς το καλύτερο;
ε τώρα πλάκα κάνεις ρε απολογία.
ολντμπόι πιστεύω πως το τρίτωσες το κακό. συγκλονιστικός -ευχαριστώ
«Πιστεύεις Ολντ ότι οι ανησυχίες του Φύσσα είναι περιττές; Εκ του πονηρού;Δυτικότροπες; Δεν μπορεί κάποιος απλά να ανησυχεί για μια κοπέλα με μαύρα μαλλιά στην πλατεία του του Καίρου που πιστεύει ότι όλα θα αλλάξουν προς το καλύτερο;»
Θα έπρεπε να την έχει δει πρώτα για να έχουν τη στοιχειώδη αξιοπιστία οι ανησυχίες του. Μην έχοντας δει καμία γυναίκα στις διαδηλώσεις, οι ανησυχίες του αποδεικνύουν το αληθινό τους πρόσωπο: το πρόσωπο των ιδεοληψιών που σε τυφλώνουν.
Αν τώρα η ερώτηση πάει σε σένα, αν με ρωτάς αν μπορείς να ανησυχείς εσύ, η απάντηση είναι ασφαλώς και μπορείς. Αν με ρωτάς αν μπορούν να ανησυχούν οι Αιγύπτιες ασφαλώς και μπορούν. Αναρωτιέμαι όμως αν αυτές τις ώρες οι Αιγύπτιες βρίσκονται σε καθεστώς ανησυχίας ή σε καθεστώς ευφορίας. Δηλώνω παντελώς άσχετος με τα της Αιγύπτου. Μπορεί πράγματι στις γυναίκες της Αιγύπτου τώρα να επικρατεί ανησυχία. Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί ο οποιοσδήποτε να υποστηρίζει ότι προτιμά δικτατορίες.
ΑΦ, εμποδίζε κάτι τις ΗΠΑ και την ΕΕ να πουν ευθέως πως θέλουν δημοκρατία χωρίς ναι μεν και αλλά, χωρίς υποσημειώσεις και αστερίσκους. Όχι. Απλά δεν την ήθελαν. Οπότε τα υπόλοιπα που αναφέρεις, τα συγκριτικά με το παρελθόν και τα σχετικιστικά για την ολίγον εγκυμοσύνη της Δύσης σε σχέση με την ολικότερη εγκυμοσύνη του παρελθόντος, μου φαίνονται σαν θέσεις που ψάχνουν να αποδώσουν εύσημα εκεί που κάθε άλλο παρά εύσημα θα έπρεπε να αποδοθούν.
Όχι διαφωνώ. Η Δύση πλέον ούτε θέλει, ούτε μπορεί να υποστηρίζει ανελεύθερα καθεστώτα. Δεν έχεις παρά να εξετάσεις τι σχέση έχουν με τη Δύση οι εναπομείνασες χούντες στον κόσμο. Το γεγονός ότι κράτησαν αυτή την στάση (που αν ήταν πιο έντονη ή σε διαφορετική περίπτωση, πολλοί θα τη θεωρούσαν ωμή παρέμβαση σε εσωτερικά ζητήματα μιας ανεξάρτητης χώρας) απέναντι στο σοβαρό ενδεχόμενο να "χαθεί" από τη σφαίρα επιρροής τους μια από τις σημαντικότερες χώρες από γεωστρατηγική σκοπιά είναι απολύτως ενδεικτικό. Δεν καταλαβαίνω γιατί υποτιμάς τα "σχετικιστικά" φαινόμενα, και που δεν αναγνωρίζεις ότι η Δύση είναι ο μεγαλύτερος εγγυητής δημοκρατίας και ελευθερίας στον κόσμο, και ότι αποτελεί φάρο και καταφύγιο για χιλιάδες πολιτικούς αγωνιστές. Τώρα για το αν υπάρχει ιδιοτέλεια, συμφεροντολογία και άνιση μεταχείρηση στο όλο γίγνεσθαι, δεν θα διαφωνήσω. Εδώ απλοί άνθρωποι είμαστε, με μόνο "φορτίο" μια ιδεολογία, και έχουμε επιλεκτικές απόψεις και προσεγγίσεις.
Όχι, ευφορία επικρατεί. Δίκιο έχεις.
Η κατάσταση επί Μουμπάρακ ήταν άθλια.
Τους θαυμάζω γι' αυτό που κάνουν. Ένα πράγμα που με λυπεί στην Αίγυπτο είναι η δουλικότητα που η Δύση και οι ηγέτες της επέβαλαν για δεκαετίες στο λαό αυτό. Γι αυτό και τους πήρε τριάντα χρόνια να ξεσηκωθούν.
Δεν θεωρώ ότι τα έθιμα της Δύσης πρέπει να επιβάλλονται σε άλλους λαούς γιατί εμάς δεν μας αρέσουν. Αλλά ο απερχόμενος πρόεδρος (είθε) έκανε ένα καλό, κι ελπίζω όποιος πάρει τώρα την εξουσία να το κρατήσει και να το επιβάλει με πυγμή. Την απαγόρευση της κλειτοριδεκτομής. Οι αδελφοί μουσουλμάνοι είναι υπέρ της κλειτοριδεκτομής. Είναι υπέρ της σαρία, υπέρ των ξεχωριστών χώρων για άνδρες και γυναίκες. Από την άλλη, προασπίζονται τα εργατικά δικαιώματα, την ανεξαρτησία της δικαιοσύνη, είναι κατά των βασανιστηρίων κτλ κτλ. Επίσης οι ΑΜ δεν είναι μόνοι τους σ' αυτή την επανάσταση. Η Κεφάγια αποτελείται από διάφορους. Θα δούμε.
Εγώ απλά θα έλεγα ότι οι αυτόκλητοι, κατ επάγγελμα, ανυσηχούντες (κι εξ αποστάσεως) σωτήρες έχουν πληθύνει τελευταία...
Α, και το πόσο εύκολο έχει γίνει το να εγκαλείς τους πάντες και τα πάντα για "φασισμό"...
Ααα, τώρα κατάλαβα.
Το είδα στο Βήμα ως γκάλοπ.
[...]Πιστεύετε ότι πρέπει να φύγει (ο Μουμπάρακ)ακόμα και αν:
α. Η Αίγυπτος γίνει ισλαμική Δημοκρατία [...]
Μα η Αίγυπτος είναι Ισλαμική Δημοκρατία. Δεν το έχουν πάρει χαμπάρι; Δύσκολο. Άρα κάποιο λάκκο έχει η φάβα.
Καταντάει βαρετό, αλλα επειδή το καλό πρέπει να λέγεται, πολύ ωραίο κείμενο και πολύ ωραία συζήτηση μέσω σχολίων.
H Apologia είπε "Δεν θεωρώ ότι τα έθιμα της Δύσης πρέπει να επιβάλλονται σε άλλους λαούς" και συμφωνώ απόλυτα. Δεν εχει βρεί ο δυτικος πολιτισμός τον παράδεισο, για να τον επιβάλλει σε όλη την ανατολή, νισάφι πια. Αλλα και κάποιες μορφές ισλαμοποίησης είναι εξίσου επικύνδυνες. Ομως, ίσως πρέπει έχουμε λίγη παραπάνω εμπιστοσύνη σ΄αυτόν τον γενναίο λαό και σ' αυτές τις λαμπερές γυναίκες της Αιγύπτου.
Είναι φοβερό, το πως αντιλαμβανόμαστε την αξία της δημοκρατίας, παρακολουθώντας τι συνέπειες μπορεί να έχει η απουσία της. Μόλις έφυγε από τη μέση η επιβαλλόμενη συνοχή του μπαμπούλα, οι άνθρωποι (στημένα, αυθόρμητα, δεν το ξέρω ακόμα) άρχισαν να σκοτώνονται μεταξύ τους.
Ενώ πριν που σκοτώνονταν με τον μπαμπούλα από πάνω ήταν καλά; Σου θυμίζουν κάτι τα φονικά των Κοπτών; Οι ακτιβιστές και πολιτικοί που συλλαμβάνονταν; Το εμπόριο των καλύτερων βασανιστηρίων στην πιάτσα;
Τεσπα, το είπε ο Μπαραντέι από το πρωί. Κυκλοφορούν παρακρατικοί φονιάδες.
Αλλά επί της ουσίας ξανά. Συνεχίζεις να ονομάζεις το καθεστώς Μουμπάρακ Δημοκρατία; Γιατί αν ναι αυτό καταντάει αστείο.
Apologia, ούτε που μπορώ να διανοηθώ πως και γιατί εξέλαβες έτσι το σχόλιό μου. Με έχεις αφήσει σύξυλο.
Μα βρε καλέ μου άνθρωπε, οι άνθρωποι δεν σκοτώνονται μεταξύ τους. Έχουν ορμήξει οι Μουμπαρικοί και προσπαθούν να δημιουργήσουν έκτροπα για να έχουν μετά το δικαίωμα να τους μπουζουριάσουν όλους μαζί.
Κι εδώ τα ίδια γίνονται και παντού, σε όλα τα Ευρωπαικά καθεστώτα. Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι και στην ωραία Βρετανία συμβαίνουν αυτά. Για ποιά απουσία της δημοκρατίας μιλάς; Των διαδηλωτών; Του καθεστώτος; Των οπαδών του Μουμπάρακ; Ή μήπως για την ουτοπία της δημοκρατίας;
ΑΦ δεν σε ειρωνεύομαι, προσπαθώ να καταλάβω τί εννούσες.
Καλά μιλάμε για μια στιγμή είχα την αίσθηση ότι ένας από τους δύο μας μόλις έφθασε από παράλληλο σύμπαν. Κοίταξε, για μένα η δημοκρατία, πέρα από την ελευθερία, τα ατομικά δικαιώματα και την αρχή της πλειοψηφίας, είναι κυρίως εμπέδωση κοινά αποδεκτών κανόνων. Όταν έχουμε μια δικτατορία, εν προκειμένω του Μουμπάρακ, αυτό που κρατάει τη συνοχή της κοινωνίας είναι κυρίως η επιβολή και ο φόβος. Όταν φύγει από τη μέση η εξουσία, αυτό που μένει είναι η άβυσσος μιας κοινωνίας ουσιαστικά χωρίς κανόνες και χωρίς μεθόδους σύνθεσης ή διαχείρησης των διαφορετικών απόψεων, πέρα από την κοινή ανθρώπινη καλή θέληση. Ναι, βεβαίως υπάρχει βία και προσπάθεια για χειραγώγηση και στα δημοκρατικά κράτη, αλλά σε καμία περίπτωση στο βαθμό που να προκύψει κατά την λειτουργία ή την κατάρρευση ενός καθεστώτως. Εννοείται, έτσι κι αλλιώς, ότι διαφωνώ με την οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας και της Αιγυπτιακής (ή άλλων) χούντας, η οποία και άστοχη είναι και σε αντίθεση με ότι γράφεις παραπάνω.
Κατ' αρχάς να διορθώσω το λάθος μου στο σχόλιο που παραθέτω το γκάλοπ του Βήματος με τις πολλαπλές επιλογές (!!!)Όποιος βιάζεται σκοντάφτει.
Πράγματι δεν είναι Δημοκρατία και είναι Δικτατορία. Αλλά είναι Ισλαμική 100% (αυτό ήθελα να τονίσω) Είναι λοιπόν μια Ισλαμική Δικτατορία με την οποία όλοι οι Δημοκράτες Ευρωπαίοι και Αμερικανοί συνεργάστηκαν για 30 χρόνια. Άρα αν κάτι τους φοβίζει τώρα δεν είναι το Ισλαμική αλλά το Δημοκρατία.
Επί καθεστώς Μουμπάρακ διώκονταν οι Κόπτες. Ο συνασπισμός του "Αρκετά" πρεσβεύει την ένωση χριστιανών και Μουσουλμάνων ενάντια στο δικατορικό καθεστώς. Οι διαδηλωτές της Αιγύπτου εμφορούνται από δημοκρατικά συναισθήματα περισσότερο από τους κουτσούς και τους σταρβούς του Αγιου Παντελεήμωνα, περισσότερο από την ομάδα ΔΙΑΣ που πέφτει πάνω σε ό,τι βρει, περισσότερο από τους Άγγλους και Γάλλους αστυνομικούς που πλακώνουν στο ξύλο ανάπηρους ακτιβιστές και μετανάστες που ζητάνε άσυλο σε εκκλησίες.
Ακόμα και αυτό που φοβόμουν, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι που έχουν συνταχθεί με τους "Αρκετά", φαίνονται πολύ μετριοπαθείς και ελπίζω να συνεχίσουν να είναι.
Με άλλα λόγια, θέλω να πω ότι εκτιμώ πολύ τους Αιγύπτιους για να θεωρήσω ότι φέρονται βάρβαρα και δεν είναι σαν κι εμάς τους δημοκρατικογεννημένους. Η εξουσία φέρεται βάρβαρα. Κι αυτοί που εξουσιάζουν την εξουσία.
Τί θα γίνει άραγε στην πλατεία Συντάγματος όταν μετά από 7 χρόνια μαζευτεί ένα εκατομμύριο κόσμος και διαδηλώσει ειρηνικά κατά της δικής μας κυβέρνησης. Ποιός θα μας υπερασπιστεί τότε; Πόσοι τραμπούκοι προβοκάτορες θα εμφανιστούν με μολότοφ, σπάζοντας στο ξύλο αστυνομικούς μπροστά στις κάμερες;
Α ξλεχασα, εμείς αυτό το έχουμε κάνει επάγγελμα. Το διδάσκουμε πια. Να καλέσουμε τον Μουμπάρακ να του δώσουμε μαθήματα.
Όχι δεν ήταν 100% Ισλαμική δικτατορία. Τέτοια είναι του Ιράν. Αν ήταν έτσι δεν θα εξέφραζες φόβους και επιφυλάξεις για τους ΑΜ.
Και εγώ εκτιμώ απεριόριστα τους Αιγύπτιους και τον τρόπο που επαναστάτησαν. Διαπίστωσα την ανωτερώτητα της δημοκρατίας στην διαχείρηση των διαφορετικών απόψεων. Δεν χρειάζεται να σκοτώνονται 200 άνθρωποι για να αλλάξει η εξουσία. Το γεγονός ότι υπάρχει παρακράτος, και πολλοί άνθρωποι διατεθειμένοι να το υπηρετούν, κάτι που προφανώς δεν ισχύει εδω, θα έπρεπε να σου λέει πολλά. Τώρα κατά πόσο είναι ή όχι δικαιολογημένη η παρουσία βίας σε δημοκρατίες, ή τι την γεννάει θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες. Δεν υφίσταται όμως σύγκριση. Μάλλον αυτό έχουν συνειδητοποιήσει οι Αιγύπτιοι, σε μεγαλύτερο βαθμό από εσένα, και δίνουν και τη ζωή τους για να αποκτήσουν δημοκρατικό "καθεστώς". Ναι, μπορεί να σου φαίνεται απίστευτο αλλά, στο Al Jazeera, είδα την συνέντευξη ενός ακτιβιστή που έλεγε ότι μας αξίζει και μας δημοκρατία όπως, και ανέφερε 3-4 χώρες. Και στο τέλος ανέφερε εμφατικά την Ελλάδα. Δεν φαντάζεσαι πόσο περήφανος ένοιωσα. Μήπως λοιπόν είμαι πιο κοντά από σένα στο πνεύμα των επαναστατών; Μήπως κάποιοι δικοί μας δημοκρατικογεννημένοι αντεξουσιαστές, θα έπρεπε να πάρουν μαθήματα απο αυτόν;
Σοβαρά πιστεύεις ότι οι δικοί μας κουκουλοφόροι είναι προβοκάτορες του συστήματος;
"Άρα αν κάτι τους φοβίζει τώρα δεν είναι το Ισλαμική αλλά το Δημοκρατία" ετσι νομίζω κι εγώ. Δείτε κι αυτό (εχει ενα πολύ ωραίο video: http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2011/02/03/%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%AF%CE%B3%CF%85%CF%80%CF%84%CE%BF/
Για την Αιγυπτο,δε γνωριζω καλα τι γινεται εκει,οποτε δεν εχω να πω κατι.Το μονο που θα πω ειναι οτι δεν υπαρχει σοβαρος ανθρωπος που να αγνοει οτι κρυβονται παρακρατικοι μεσα στις κουκουλες.Σαφως και υπαρχουν κουκουλες αγανακτισμενες,κουκουλες απλως μπαχαλακηδες η απλως μηδενιστες,
αλλα υπαρχουν κ παρακρατικοι-αστυνομικοι-πρακτοριλικια μεσα στις κουκουλες,
πολλες φωτογραφιες κυκλοφορουν στο διαδικτυο.
Και φυσικα apologia,οταν κατεβει το 1.000.000 στο Συνταγμα,
θα αναλαβουν δραση οι κουκουλες.
Εκει ομως θα φανει κ η θεληση μας να πεσει η χουντα του Παπανδρεου,του Καρατζαφερη και της Ντορας.
@ jomarch, σ' αυτήν την κοπέλα αναφερόμουν, όταν έγραφα πιο πάνω. Είχα δει το βίντεο στην Γκάρντιαν. Όπου παρεμπιπτόντως η ενημέρωση είναι εξαιρετική.
@ ΑΦ, Λες ότι το καθεστώς Μουμπάρακ δεν είναι Ισλαμικό όπως το Θεοκρατικό καθεστώς του Ιραν; Συμφωνώ στο ότι η Αίγυπτος δεν είχε Θεοκρατική Δικτατορία, αλλά Ισλαμική. Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία.
Επίσημη θρησκεία της Αιγύπτου είναι το Ισλαμ. Οι μόνες επίσημες θρησκείες που αναγνωρίζονται είναι η Μουσουλμανική, η Χριστιανική και η Εβραική. Όμως οι Χριστιανοί της Αιγύπτου (Κόπτες) όχι μόνο διώκονται αλλά και έχουν περιορισμένα δικαιώματα (δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Παν/μιο, δεν μπορούν γίνουν δάσκαλοι κ.α) Από τότε που ανέβηκε ο Μουμπάρακ στην εξουσία έχουν σκοτωθεί 1500, περίπου. Όταν έγινε το φονικό τα Χριστούγεννα εκπρόσωποι του "Αρκετά" πήγαν να συμπαρασταθούν στις οικογένειες των δολοφονηθέντων, συνελήφθησαν από την αστυνομία.
Προσοχή, οι Κόπτες δεν είναι κανά φορεμένο συνολάκι της Δύσης, είναι αυτόχθονες Χριστιανοί της Αιγύπτου, από τον 5ο αι μ. Χ. πριν τους Άραβες δηλαδή.
Η μύηση στον Ισλαμισμό διευκολύνεται, αλλά αν τυχόν θες να γίνεις από Μουσουλμάνος, βουδιστής ας πούμε πρέπει να περάσεις από έγκριση δικαστηρίου. Δεν πετυχαίνει συχνά.
Μπούργκα, προσευχή, ισλαμικές συνήθειες (σπάνια βλέπεις Αιγύπτιους να πίνουν αλκοόλ). Όλα τα έχει το πακετάκι του Μουμπάρακ. Ποιός έπεισε τη δύση ότι η Αίγυπτος δεν είναι Ισλαμική; Φυσικά και είναι. Και το πρόβλημα δεν είναι ο Ισλαμισμός . Το πρόβλημα είναι η δικτατορία και/ή η θεοκρατία. Είτε χριστιανική είναι η δικτατορία είτε ισλαμική το ίδιο κακή είναι.
Σε μια δικτατορία ή σε μια θεοκρατία και ο καλός νόμος είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου. Μόνο στα χαρτιά. Έχεις διαβάσει το σύνταγμα του Ιράν; Εξαιρετικό, δημοκρατικό και εμπνευσμένο. Κι ο Μουμπάρακ έκανε νόμο να απαγορευτεί (όπως έγραψα και πιο πάνω) η κλειτοριδεκτομή αλλά ήταν λόγω πιέσεων και μόνο για το θεαθήναι. 91% των γυναικών το 2008 πέρασε από αυτό το μαρτύριο από κουρείς και χασάπηδες(κυριολεκικά).
Η φτώχια η ανελευθερία και έλλειψη κοινωνικών παροχών δεν ευνοούν την πρόοδο. Και η πρόοδος δεν έχει θρησκεία. Και δεν εννοώ ότι η πρόοδος είναι άθεη απαραιτήτως. Οι φωτισμένοι (λέγε με μορφωμένο) χριστιανοί και οι φωτισμένοι μουσουλμάνοι έχουν άλλες αντιλήψεις και διαβάζουν διαφορετικά τας Γραφάς. Της Βίβλου και του Κορανίου.
Οι υπόλοιποι απλώς εξυπηρετούνται να κρατούν τους ανθρώπους στο σκοτάδι. Αλλά αλήθεια γιατί δεν φοβόμαστε μια Ρωμαιοκαθολική δημοκρατία; Όπου όλοι συνουσιαζόμαστε ασυστόλως χωρίς προφυλακτικό γιατί το απαγορεύει ο καλός Θεός του πάπα. έχουν αποδεκατίσει τη μισή Αφρική με αυτές τις παπαριές. Η σαρία μας μάρανε κι εμάς.
Τεσπά, για να καταλήξω κάποτε, φοβάμαι τις θεοκρατίες. Αλλά οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι δεν είναι απ' ό,τι βλέπω κι από ο,τι διαβάζω οι ακραίοι φονταμενταλιστές που πίστευα. Πιστεύουν στη Δημοκρατία. Κι ακόμα κι αν έχουν τις απόψεις τους θα σεβαστούν το 20% τους. Μένει να αποδειχθεί.
Για το πόσο παρακράτος και φονταμενταλισμός υπάρχει στα δημοκρατικά καθεστώτα μου φαίνεται πως κάνεις ότι δεν βλέπεις.
Τί να πρωτοθυμηθώ. Κέννεντυ, Εφ Μπι Άι, Μαφία, ΕΥΠ, Σι Άι Έι, Γκλάντιο, ουκ έστιν τέλος.
Εξαιρετικό και δημοκρατικό το σύνταγμα του Ιράν; Και εκτελείται ως έχει; Όχι δεν το έχω διαβάσει, αλλά διατηρώ επιφυλάξεις για αυτό που μου λες.
Ωραία μου έμπλεξες μυστικές υπηρεσίες, συνωμοσιολογία και το παρακράτος των μισοδημοκρατιών. Δεν θα αρνηθώ φυσικά ότι υπάρχει παρακράτος σε δημοκρατίες ή ακόμα περισσότερο σε προβληματικές δημοκρατίες. Εκεί είναι το θέμα. Όσο κινούμαστε από τη δημοκρατία στη δικτατορία, τόσο το παρακράτος αποκτάει σημαντικότερο ρόλο. Γιατί ο απρόσωπος νόμος αντικαθίσταται από το νόμο του εξουσιαστή, η ελευθερία από τον εξαναγκασμό. Τώρα αν θεωρείς ότι οι καμηλιέρηδες παρακρατικοί του Μουμπάρακ, είναι το αντίστοιχο ισοδύναμο των ελλήνων κουκουλοφόρων, ε οκ τι να πω; Φαντάζομαι ότι θα υπάρχει και ιστότοπος camelomedia.
Πάντως ασκείς κριτική σε θεοκρατίες και δικτατορίες έχοντας ως βάση τα ιδανικά της δημοκρατίας (ισότητα φύλων, ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ, ελευθερία, ατομικά δικαιώματα, αρχή της πλειοψηφίας) ενώ παράλληλα δείχνεις μια περιφρόνηση στις δημοκρατίες. Ε, όσο νάναι αυτό είναι ελαφρώς οξύμωρο. Άλλο πράγμα να προσπαθούμε για το καλύτερο και να ασκούμε κριτική, και άλλο να τα βλέπουμε όλα ίσιωμα. Επαναλαμβάνω, αν ήταν έτσι, οι Αιγύπτιοι δεν θα είχαν λόγο να επαναστατήσουν.
Apologia
Κάνω παρέα με Αιγυπτιώτες που οι γονείς τους έχουν ζήση στην
Αίγυπτο τριάντα και σαράντα χρόνια. Η εικόνα που μου έχουν
μεταφέρει είναι ακριβώς όπως την περιγράφεις.
Δωράκι για ΑΦ
Άρθρο 3 του Ιρανικού Συντάγματος (κυβερνητικοί στόχοι)
Δωρεάν εκπάιδευση.
Δωρεάν άθληση
Προώθηση επιστημονικής έρευνας.
Εξάλειψη του ιμπεριαλισμού και της ξένης επιρροής
Εξάλειψη του δεσποτισμού, της απολυταρχίας και του μονοπωλίου
Εξασφάλιση της κοινωνικών και πολιτικών ελευθεριών μέσα στα πλαίσια του νόμου
Τερματισμός όλων των ανεπιθύμητων διακρίσεων
Άρθρο 2 (θεμελιώδεις αρχές)
Η κυβέρνηση πρέπει να βοηθήσει στην ανάπτυξη της επιστήμης και των Τεχνών.
Η καταπίεση κάθε μορφής δεν είναι αποδεκτή.
Άρθρο 29 (ανθρώπινα δικαιώματα).
Η κοινωνική ασφάλιση είναι παγόσμιο αγαθό. Όλοι οι πολίτες δικαιούνται σύνταξη, επίδομα ανεργίας, επίδομα αναπηρίας λόγω γήρατος, επίδομα λόγω έλλειψης κηδεμόνων, ασφάλεια σε περίπτωση ατυχύματος και νοσοκομειακή περίθαλψη και παροχές.
Μοιάζει ιδανικό ΑΦ.
Και με την ιδανική γυναίκα, άμα ξυπνήσεις το πρωί και τη δεις άλουστη χωρίς μακιγιάζ και με τα νεύρα της γιατί έχει περίοδο και τα πιάτα άπλυτα στο νεροχύτη, κι εσύ θα αρχίσεις τα οξύμωρα.
Από τους τέσσερεις της "κοινης ανακοίνωσης" ο Μπερλουσκόνι της Δημοκρατικής Ιταλίας, το έσκασε το παραμύθι. Ο Μουμπάρακ είναι σοφός. Δεν βλέπω να ανησυχεί κανείς στην ΕΕ για την Ιταλική Δικτατορία. Σκανδαλάκια του καπιταλισμού.
Apologia, ναι προφανώς και κυρίως αυτά:
Τερματισμός όλων των ανεπιθύμητων διακρίσεων
Η καταπίεση κάθε μορφής δεν είναι αποδεκτή.
δεν τηρούνται.
Το άρθρο 29 μπορεί ως ένα βαθμό να καλύπτεται. Δεν έχει να κάνει με ελευθερία και δημοκρατία. Από όσο ξέρω ο Χίτλερ το κάλυπτε απόλυτα.
Ωραία, είμαι πιο μπερδεμένος για τις απόψεις σου περισσότερο, και από όσο όταν ξεκίνησε η κουβέντα. Φακ ντεμόκρασι, φακ κονστιτούσιον, φακ λοζ, φακ φρι ρελιντζιον, φακ φρίντομ, φακ ελέκσιονς. Αφού δεν μπορούμε να πιάσουμε το ιδανικό, φακ εμ ολ. Όλα είναι μάταια.
Γκουντ λακ, γενικώς.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home