Μπήκαν στο σαλόνι μας και χέζουν
Ας τα ξεχωρίσουμε για να μην μπερδευόμαστε: υπάρχει το μεταναστευτικό πρόβλημα. Αυτό και υπαρκτό είναι και σημαντικό είναι και εύκολες λύσεις δεν έχει και επίσης το να το συζητάς, το να το αναδεικνύεις, το να σε φοβίζει, δεν σε κάνει ρατσιστή. Αντίθετα, το να αποκαλείς αυτομάτως όσους τους φοβίζει ρατσιστές, είναι και στην ουσία του λανθασμένο και πολιτικά ηλίθιο.
Πολιτικά πανηλίθια -ως απόψε τουλάχιστον, αύριο κανείς δεν ξέρει τι ξημερώνει και τι τροπή θα μπορούσαν θεωρητικά να πάρουν τα πράγματα- αποδεικνύεται πως ήταν και η όλη κίνηση με τους μετανάστες στη Νομική. Πανηλίθια γιατί δεν μπόρεσε να διαβλέψει τι θα ξυπνούσε. Θα μου πεις, γιατί, μπορούσες εσύ; Όχι. Και τρομάζω με αυτό που έχει ξυπνήσει.
Για να μην μπερδευόμαστε λοιπόν, υπάρχει το μεταναστευτικό πρόβλημα και υπάρχει και η αντίδραση στην ιστορία της Νομικής. Έτερον εκάτερον. Πολύ εκάτερον όμως. Είναι τόσο δυσανάλογη σε σχέση με τα πραγματικά περιστατικά η αντίδραση αυτή, τόσο υστερική σε σχέση με τα πραγματικά περιστατικά, τόσο λυσσαλέα σε σχέση με τα πραγματικά περιστατικά (δυσανάλογη, υστερική και λυσσαλέα -για να σε προλάβω αν εξοργισμένος σπεύσεις να πεις «Μα ακόμα αλωνίζουν οι βρωμιάρηδες»- σε επίπεδο δημόσιου λόγου και εκδήλωσης δημόσιας ενόχλησης από ΜΜΕ και κόμματα), που νομίζω πως πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κάτι πολύ χειρότερο από αυτό που δείχνει να είναι.
Μπορεί δηλαδή να δείχνει πως είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα ακόμη μανιπουλάρισμα της κοινής γνώμης, ωστόσο φοβάμαι πως αφενός πίσω από την εύκολη εξήγηση του role playing δημοσιογράφων και πολιτικών κρύβεται η αυθεντική τους απέχθεια για όσα συμβαίνουν στη Νομική και πως αφετέρου η κοινή γνώμη άλλο που δεν θέλει παρά να μπει σε αυτό το τριπάκι, άλλο που δεν θέλει παρά να πλειοδοτήσει σε λύσσα.
Το φαινόμενο είναι λιγότερο πολιτικό με τη στενή έννοια και περισσότερο κοινωνιολογικό και πολιτιστικό: είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να ζούμε με την ιδέα των αθλίων κάπου στη γειτονιά μας. Άρχισαν να πυκνώνουν. Άρχισαν να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερους χώρους. Άρχισαν να πλησιάζουν προς το σπίτι μας. Κατέλαβαν τις εγκαταλελειμμένες αποθήκες μας, τους παλιούς υπαίθριους καμπινέδες μας, άρχισαν να ζυγώνουν την αυλή μας. Τριγύριζαν έξω από τα παράθυρά μας σαν ζόμπι. Αρχίσαμε να φοβόμαστε πως θα μας τη σπάσουν την πόρτα και θα μας καταλάβουν το σπίτι. Και ξαφνικά τους βλέπουμε να έχουν στρογγυλοκαθήσει στο σαλόνι μας. Θέλουν να πεθάνουν μέσα στο σαλόνι μας. Τα όρια ξεπεράστηκαν. Όσο ψωμολυσσούσαν στους δρόμους, σε στρατόπεδα συγκέντρωσης ή είκοσι είκοσι σε διαμερίσματα, η κατάσταση ήταν οριακά ανεκτή. Πεθάνετε όσο θέλετε, αλλά μακριά από τα μάτια μας. Και μπροστά μας στο δρόμο να πεθαίνετε, εμείς θα στρέψουμε το βλέμμα αλλού. Όπως το στρέφουμε σε κάθε φανάρι, όταν μας χτυπάτε το παράθυρο του αυτοκινήτου. Αλλά όχι και στο σαλόνι μας. Δεν θα χέσετε στο σαλόνι μας. Δεν θα πεθάνετε στο σαλόνι μας. Να πάτε να ψοφήσετε αλλού.
Δεχόμαστε να μας απολύουν, δεχόμαστε να μας κόβουν τους μισθούς, δεχόμαστε να αλλάζει έντονα το επίπεδο ζωής μας, δεχόμαστε τις σφαλιάρες, γιατί το κάνουν οι πιο πάνω από μας, το κάνουν όσοι φορούν γραβάτα, όσοι μας εξηγούν πως έτσι γίνεται παντού, το κάνουν οι leaders, οι winners, οι ισχυροί, υποκύπτουμε στο όνομα ενός τρόπου ζωής, υποκύπτουμε για να σώσουμε οτιδήποτε αν σώζεται από αυτόν τον τρόπο ζωής. Αλλά τώρα, σφαλιαρισμένοι από παντού, ξεφτιλισμένοι από παντού, φοβισμένοι από παντού, δεν θα ανεχτούμε να καταλάβετε το σαλόνι μας εσείς. Εσείς είστε πιο κάτω από εμάς στην τροφική αλυσίδα, όπως είμαστε κι εμείς πιο κάτω στην τροφική αλυσίδα από όσους μας εξηγούν πως το πάρτι μας τελείωσε. Έχουμε μέσα μας συσσωρευμένη τέτοια οργή και τέτοιο τρόμο που είναι φυσικό μας δικαίωμα να το ξεσπάσουμε επάνω σας. Τι θέλετε επιτέλους από εμάς; Να γίνετε σαν εμάς; Να γίνουμε σαν εσάς; Να πάτε να ψοφήσετε αλλού. Μακριά από τα μάτια μας. Δεν θέλουμε να σας βλέπουμε. Δεν θέλουμε να υπάρχετε. Να συνεχίσετε να ψοφάτε εκεί που ψοφάγατε. Όχι εδώ, όχι μπροστά μας. Σας μισούμε. Βαθιά κι αληθινά. Σας μισούμε όσο μπορεί να μισήσει άνθρωπος. Βρωμιάρηδες. Αράπηδες. Λεχρίτες. Ζώα. Γαμιέστε κι εσείς και η δυστυχία σας. Δεν σας καλέσαμε εδώ. Να σας σκοτώσουν όλους. Φύγετε από το σαλόνι μας. Φύγετε από το σαλόνι μας.
90 Comments:
άφωνη. εξαιρετικό άρθρο ειδικά έτσι όπως κλιμακώνεται.
Τα ίδια λέω κι εγώ. Όσο φυτοζωούσαν σε κάποιο παγκάκι μέσα στην αφάνεια, τόσο δεν ενοχλούσαν. Ας σημειώσω μόνο έχει σημασία το πώς το συζητά κάποιος το θέμα (ο τρόπος, το ύφος και η επιθετικότητα) και σε ποια βάση, μπορεί να κάνουν κάποιον ρατσιστή.
Δυνατό κείμενο Old Boy. Εκεί ακριβώς ήταν το ζήτημα. Εν τω μεταξύ διαβάζω σήμερα ο Σαμαράς ζητάει επισήμως κατάργηση του ασύλου ! Τέτοιος ..διεισδυτικός....
Έτσι...
"oύτε ο Φαήλος θα τα έλεγε τόσο ωμά" - Άλκης Ρήγος
))))
Κ.Κ.Μ.
Εξαιρετικός!
είναι τόσο δύσκολο αυτό που όλοι ξέρουμε κ νιώθουμε να το διαβάζεις έτσι απλά...
Λαθος μεγα λαθος. Πρεπει να μεινουν. Πρεπει να μπουν κι αφρικανοι μεσα στη Νομικη. Πρεπει να γινουν μπουρδελοπιατσες οι αιθουσες της Νομικης. Εγω αυτο πιστευω.
Είχα διαβάσει αυτό το άρθρο του Πανούτσου http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=81967
και ήθελα να ουρλιάξω.. Διαβάζοντας σε ηρέμησα λίγο..
Μπήκες στο πετσί του..ρόλου άριστα!
Κει έπιασες τον παλμό τόσο καλά που είναι να απορεί κανείς τι σκέφτονταν οι πρωτεργάτες του Τσυριζα...
εκτός αν είναι τεχνική να εξωθήσουν τον "αντίπαλο" να αποκαλυφθεί πόσο ρατσιστής μπορεί να γίνει...
Τώρα δε σοβαρολογείς ε;
μουααααχαχα....
gasireu
Άψογο!!!!
Οι νεόκοποι Beuys της πολιτικής performance art φτιάχνουν κοινωνικά γλυπτά με υλικά απελπισμένους μετανάστες και περιμένουν τι; Την επιδοκιμασία των 10-100-1000 πελατών της περιθωριακής γκαλερί;
Ή στο να προβοκάρουν το κτήνος, να χρησιμοποιήσουν τα σύμβολα της φαντασιακής κοινότητας (Νομική Σχολή! Ανάμεσα στην Αθηναϊκή Τριλογία και τη Βουλή! Πανεπιστημιακό Άσυλο!) αποσκοπώντας στην ανάδειξη του μίσους και προσβέποντας δια αυτής στην εκπυρσοκρότηση μιας ενδοσκόπησης, ακόμα και μιας κάθαρσης; – είναι οι Πακιστανοί της Νομικής οι Τρωάδες των τηλεπαραθύρων; Ή μήπως είναι οι όμηροι, ενέχυρο ενός ευθύ εκβιασμού, λύστε το πρόβλημα μας ή θα πεθάνουμε.
Αν ισχύει το τελευταίο, το εγχείρημα είναι καταδικασμένο. Οι μετανάστες δεν είναι ο Αλέξης, το δικό μας παιδί στην αντιπαράθεση λαός – κρατική εξουσία, είναι ο Άλλος, αυτοί που δε θα γίνουν Έλληνες ποτέ. Όσο για την ενδοσκόπηση, αυτή θα έρθει μόνο αν πεθάνουν στο σαλόνι μας, αν η τραγωδία αγγίξει τον ελάχιστο κοινό ανθρώπινο παρονομαστή. Τα κλαίμε τα μουνάκια μόνο όταν καούν. Αξίζει η θυσία;
προβλέπω νέα παρεξήγηση :)
Εξαιρετικό!
(θα μπορούσα να το αναδμηοσιεύσω;)
Εύγε για τις λέξεις σου. Και μία ακόμα ενδιαφέρουσα άποψη βρήκα εδώ http://antistachef.wordpress.com/2011/01/26/1-97/
. Μπας και ξεκινήσει επιτέλους δημιουργικός διάλογος από κάποιον.
Εγώ δέχομαι ότι όποιος φοβάται, εξοργίζεται ή ανησυχεί με την ύπαρξη του μεταναστευτικού προβλήματος δεν είναι απαραίτητα ρατσιστής.
Όποιος όμως βλέπει την απεργία πείνας και το μόνο που του περνάει από το μυαλό είναι να "απορεί τι σκέφτονταν οι πρωτεργάτες του Τσυριζα" και να χαρακτηρίσει κάποιους "νεόκοπους Beuys της πολιτικής performance art", αυτός, ναι, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ρατσιστής.
Εξαιρετικός!
Εγω φίλε Oldie σε προκαλώ να μεταβείς παράνομα/λαθραία σε μια χώρα με στοιχειώδη εφαρμογή νόμων, να καταλάβεις δημόσιο κτίριο και αν δεν σε εκτελέσουν με χαρακτηριστική ευκολία και ταχύτητα-εσένα και τους υπόλοιπους-οι ειδικές δυνάμεις ή SWAT....να μην σου πώ τι θα κάνω. Το να μην δέχομαι την μαζική παράνομη είσοδο στην χώρα και την πρωτοφανή παραβίαση των νόμων, δεν με κάνει ρατσιστή. Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας λοιπόν...Οι ειδικές δυνάμεις ΧΤΕΣ στην Νομική...αντίστροφη μέτρηση στο όνομα του ανθρωπισμού δίνοντας τους την ευκαιρία να βγουν....και αν εμμένουν δεν αφήνω ρουθούνι. ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!
ΔΤΚ
χμ,βασικά είναι από τις λίγες φορές που πέρα από το ότι δεν κατάλαβα και πολύ τι λες,διαφωνώ κιόλας.
δεν χρειάζεται κάποιος να παρακολουθήσει τα ναυάγια της τβ για να πεισθεί πως το σκηνικό στη Νομική είναι μαλακία.φυσικά η κατάσταση αυτή είναι μεγάλη ευκαιρία να βγει πολύ γλίτσα που διαφορετικά ίσως δεν εμφανιζόταν,αλλά το θέμα παραμένει ολίγον τι πρωτόγνωρο.
στην προ-τελευτέα παράγραφο λες πως ξεπεράστηκαν τα όρια και θέλουν να πεθάνουν και στο σαλόνι μας.θα'ναι κακόβουλο να ρωτήσω αλίμονο αν γίνει κι αυτό?τις περικοπές μισθών τις ανεχόμαστε χρόνια τώρα,εν μέρει επειδή κι εμείς κάναμε τις μαλακίες μας-όπως έχεις γράψει πολάκις.και στους ήδη εξαθλιωμένους,έρχονται να προστεθούν και κάμποσοι ακόμα.είναι περίεργο να πεις ιναφ ιζ ιναφ?
το μόνο που μας έμεινε μάλλον είναι το σαλόνι μας-για όσους έχουν τέλος πάντων.και δεν είναι πως δεν θέλουμε άλλους λόγω της ξεφτίλας και του φόβου μας.είναι πως πλέον μόνο εκεί μπορούμε να φτιάξουμε ένα κόσμο που ονειρεύομαστε και ποθούμε,το έξω έχει γίνει γάμα'τα.
άσε που αν έκαναν κατάληψη 300 μέτρα παραπάνω,στο μεγάλο το μπορδέλο,θα ακολουθούσαν κι άλλοι.λάθος τους.
η πολιτική είναι συμβολισμοί.
το μεταναστευτικό νομίζω είναι πως την βρίσκει ο καθένας.και το σαλόνι επίσης.
meshuggener
Σιγά το σαλόνι...
Ειδα την Κυριακή το biutiful. Συζητούσαμε με τον άντρα μου μετά την ταινία για το ότι το λούμπεν στοιχείο της πόλης και κάθε πόλης μένει έξω απο τις πολιτικές συζητήσεις σχεδόν πάντα. Και το λούμπεν στοιχείο δεν ειναι μόνο οι μετανάστες. Ειναι όλοι οι ήρωες που παρελαύνουν απο την συγκλονιστική ταινία του Ιναρίτου (το να είσαι φτωχή γυναίκα με διπολική διαταραχή, το να είσαι φτωχός περιθωριακός καρκινοπαθής, δεν ειναι καλύτερο απο το παράνομος μετανάστης). Μενουν λοιπον έξω απο τις κουβέντες έξω απο τις διεκδικήσεις. Κι αυτό είναι σίγουρα λάθος. Και οφείλεται ίσως στο φόβο, ότι όσο κι αν είμαστε με το μέρος τους, όσο κι αν του συμπονούμε, όσο κι αν κάνουμε συναυλίες στον Αγ. Παντελεήμονα, αυτοί έχουν κάθε λόγο (όχι δίκιο αλλά λόγο) να μπουνε μεσα στο σαλόνι μας και να το κάψουν.
Χαίρομαι που η νομική μας έκανε να συζητάμε γι αυτό, και χαίρομαι γιατί έγραψες τόσο καταπληκτικά αυτά που κι εγώ σκεφτόμουν.
Λες αυτή η υπερέκθεση μας σε αυτόν τον λόγο, αυτή η ικανότητα να τον μιμούμαστε αβίαστα, αυτή η ευκολία μας πλέον να αναπαραστήσουμε με ακρίβεια το πάνελ του μέγκα και των άλλων καθαρμάτων να μας αφήσει κανά χούι? σαν σχιζοφρένεια ένα πράγμα?
(έτσι είναι η ζωή στο σαλόνι -το μόνο που σου μένει πια να τρέμεις είναι μην και χέσουν το σαλόνι σου)
Είναι βέβαιο οτι μας χέζουν;
Εμαθα οτι μας... σφουγγαρίζουν!
(οι αγφανοι μεταναστες σφουγγαρισαν τα δαπεδα της Νομικης Σχολης)
Z= Χ1 + Χ2 + (Σ x 12) + (N x 2) + X3 + T + Χ4 + Δ
Z= Πόσους μετανάστες ‘αντέχει’ η χώρα
X1= Μετανάστες που θα εργαστούν σε οικοδομές-κατασκευαστικά έργα, ανασφάλιστοι με αμοιβή 20 ευρώ/ημέρα
X2= Μετανάστες που θα εργαστούν στον αγροτικό τομέα, ανασφάλιστοι με αμοιβή 15ευρώ/ημέρα
Σ= Γκαρσονιέρες 30-50τ.μ στο κέντρο, τις οποίες οι ιδιοκτήτες θέλουν να νοικιάσουν προς 40ευρώ/τ.μ
Ν= Μετανάστες που θα σκοτωθούν σε εργατικό ατύχημα ή θα δεχθούν εγκληματική επίθεση (βιτριόλι, ξυλοδαρμός κτλ) με αποτέσμα να μην μπορούν να εξασκήσουν το ‘επάγγελμα‘ τους για εύλογο χρονικό διάστημα
X3= Μετανάστες που θα εργαστούν σε εταιρίες καθαρισμού, ανασφάλιστοι ή με μερική ασφάλιση για φουλ ωράριο και αμοιβή 18ευρώ/ημέρα
Τ= Ειδική κατηγορία μεταναστών ‘Ταλέντα’. Νεαρής ηλικίας κυρίως μετανάστες που μπορούν να πάρουν την ελληνική υπηκοότητα με συνοπτικές διαδικασίες και να διακριθούν σε ολυμπιακά αθλήματα τύπου άρση βαρών, τζούντο, στίβος κτλ.
Χ4= Μετανάστριες κυρίως που θα εργαστούν ως οικιακοί βοηθοί, ανασφάλιστες με αμοιβή 3 ευρώ/ώρα
Δ= Περιορισμένος αριθμός-μετανάστες Φολκλόρ.Θα εργαστούν π.χ ως σερβιτόροι σε Πολυνησιακό τρέντυ εστιατόριο των Β.Π ή ως βοηθοί-σεφ/βιτρίνα σε Ινδική νέο-γκουρμέ γαστροταβέρνα του κέντρου
Μ= Ψηλές, όμορφες, καλλίγραμμες και φυσικά νεαρές μετανάστριες που θα εργαστούν στο χώρο της πορνείας, ανασφάλιστες
ff
Αισχρό!
Είναι τόσο αισχρό όσο μας πρέπει.
Όσο αισχρή αντιλαλεί παντού γύρω η κοινή μας γνώμη.
Δεν ξέρω ποιες ακριβώς νοούνται ως "χώρες με στοιχειώδη εφαρμογή νόμων". Φαντάζομαι όμως ότι το Βέλγιο μάλλον θα συμπεριλαμβάνεται σε αυτές. Εδώ στο Βέλγιο, λοιπόν, κατά τα τελευταία τρία χρόνια, πολλοί μετανάστες χωρίς χαρτιά έχουν καταλάβει δημόσια ή και ιδιωτικά αχρησιμοποίητα κτήρια, εκκλησίες, μουσουλμανικά τεμένη, ακόμη και ... γερανούς σε οικοδομές στο κέντρο των Βρυξελλών.
Μερικοί από αυτούς εκδιώχθηκαν βίαια, άλλοι όχι (ιδίως όσοι είχαν εξασφαλίσει τη συμπαράσταση των εφημέριων). Πάντως κανείς δεν εκτελέσθηκε, είτε με "ευκολία και ταχύτητα" είτε με άλλο τρόπο. Εξάλλου η ποινή του θανάτου έχει καταργηθεί σε όλες τις με συμβατικά κριτήρια "χώρες με στοιχειώδη εφαρμογή νόμων". Εκτός αν εννοούμε τις ΗΠΑ, ή το Ιράν.
Επιπλέον, πριν από κάνα-δυο χρόνια έγινε ένας νόμος που επιτρέπει -υπό ορισμένες προϋποθέσεις- τη νομιμοποίηση ορισμένων εξ αυτών.
Ίσως λοιπόν ο ανώνυμος παραπάνω είναι καιρός να κάνει αυτό το οποίο δεν μας είπε τι θα είναι.
old boy,ωραια μπαινεις στη θεση των μικροψυχων καθε φορα,μια στο κειμενο της Κ,μια εδω,και μιλας με τη φωνη τους αναδεικνυοντας τη μικροψυχια τους και λεγοντας φωναχτα αυτα που οι ιδιοι κολωνουν να πουν,
απλα μια φιλικη επισημανση,δια στοματος Νιτσε,προσεξε γιατι..
"Οποιος κοιταζει για πολυ ωρα μια Αβυσσο,η Αβυσσος αρχιζει να κοιταζει κ αυτη μεσα σε σενα"
Μία παρατήρηση μόνο για το πολύ καλό και ισορροπημένο άρθρο:
"Πολιτικά πανηλίθια ... αποδεικνύεται πως ήταν και η όλη κίνηση με τους μετανάστες στη Νομική. Πανηλίθια γιατί δεν μπόρεσε να διαβλέψει τι θα ξυπνούσε."
Νομίζω ότι το τι θα ξυπνούσε ήταν σαφέστατο εξαρχής. Οι διοργανωτές του χαπενινγκ δεν είναι πολιτικά πανηλίθιοι. Είναι απλώς παιδικά απολίτικοι. Κι όταν ο απολίτικος παίζει με τα σπίρτα, θα βάλει και κανα μπουρλότο.
χο χο χο καλο ανεκδοτο αυτο με το βελγιο. δεν ξερω αν το εχεις καταλαβει αλλα αυτοι δεν ειναι χωρα καν,οποτε μην σε εκπλησει τιποτα εκει
Παραπομπή στο άρθρο του Κώστα Δουζίνα:
Ποιος είναι ο ρόλος της νομικής παιδείας, τι σημαίνει το να μαθαίνει κανείς το νόμο; Το πρώτιστο καθήκον των δασκάλων του νόμου, είναι να κατανοούν και να διδάσκουν τη γλώσσα της δικαιοσύνης, την αναπνοή, το πνεύμα και την αμεροληψία που θα έπρεπε να κινεί το σώμα του νόμου. Νόμος χωρίς δικαιοσύνη είναι κενό γράμμα, σώμα δίχως ψυχή – υπολείμματα απλώς και ερείπια μιας έντιμης παράδοσης.
..τα ξερεις ομως αυτα...
@ Ανώνυμος,5:49
Μου έκλεψες την "ατάκα"!Βρήκε "κράτος" να κάνει σύγκριση!
@ Old Boy:
Έχεις μια καταπληκτική ικανότητα να λες τα πάντα χωρίς να λες τίποτα ούτε καν τα αυτονόητα!
Και για όσους ψάχνονται για το αν και πόσο η ... κίνηση της νομικής ήταν "ηλίθια",΄"λιγότερο ηλίθια" ή "πανηλίθια", ας διαβάσουν μια,τουλάχιστον ξεκάθαρη προσέγγιση του θέματος εδώ:
http://antiparatheseis1.blogspot.com
Kωνσταντίνε, ναι, φυσικά και μπορείς να το αναδημοσιεύσεις.
Άκη Γαβριηλίδη, συμφωνώ απόλυτα, όποιος αντιμετωπίζει ένα event φτιαγμένο για τα media ως τέτοιο αντί να στέκεται μόνο στον ανθρώπινο πόνο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ Ρατσιστής (ούτε καν απλώς απάνθρωπος). Όπως επίσης, υποθέτω, και όποιος βλέπει μια απεργία πείνας και το μόνο που του περνάει από το μυαλό είναι το ποιος είναι ρατσιστής.
Αγαπητέ Old Boy
Δουλεύω στο κέντρο της πόλης και αυτές τις μέρες, επειδή το θέμα με καίει, έχω τσιγκλίσει και μιλήσει με δεκάδες ανθρώπους. Στο γραφείο σε μαγαζιά στο δρόμο... Με το συμπάθειο αλλά δεν είναι αυτό το κλίμα πού πιάνω εγώ. Δεν βλέπω τόσο τρόμο και μίσος, τόση απελπισία. Υπάρχουν άνθρωποι που σιγά-σιγά αποκτούν άποψη αναλύοντας την (ούτως ή άλλως) περίπλοκη πραγματικότητα με τρόπο που έχει αρχίσει να με ξαφνιάζει.
Δεν αντέχω πιά να αφήνω την πραγματικότητα να ορίζεται από δυό-τρία κωλοκάναλα και δυό τρείς-φυλλάδες.
Το σημερινό post μήπως απλά δίνει ηχώ στην φωνή του θηρίου;
Μήπως υποτιμάμε υπερβολικά τους συμπολίτες μας;
Μήπως κάποια στιγμή πρέπει να ανέβει λίγο η αυτοπεποίθηση και ο αυτοσεβασμός μας;
Τους ανίδεους που καγχάζουν, οφείλω να τους ενημερώσω ότι το Βέλγιο είναι μία από τις χώρες με την πολυπληθέστερη και αρτιότερα εξοπλισμένη αστυνομία στην Ευρώπη, πράγμα που του το επέβαλαν από τη δεκαετία του 60 οι "ισχυροί του σύμμαχοι" εξαιτίας της εγκατάστασης της έδρας της τότε ΕΟΚ, του ΝΑΤΟ και αρκετών άλλων διεθνών οργανισμών στο έδαφός του. Όλοι αυτοί οι οργανισμοί προφανώς δεν σκόπευαν να εγκατασταθούν σε μία χώρα που θα ήταν "ξέφραγο αμπέλι" (με την έννοια που δίνουν οι Ελληναράδες στον όρο).
Και οι διεθνείς αυτοί οργανισμοί δεν δείχνουν την παραμικρή πρόθεση να αναχωρήσουν από το Βέλγιο, άρα μάλλον εξακολουθούν να αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς και ικανοποιημένοι από το επίπεδο της καταστολής.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα: κατά τη διαδήλωση των ευρωπαϊκών συνδικάτων πριν λίγους μήνες, η βελγική αστυνομία χωρίς κανένα πρόβλημα περικύκλωσε και μπουζούριασε περίπου διακόσιους διαδηλωτές από το Noborder camp και τους κράτησε προληπτικά για 24 ώρες, απλώς και μόνο επειδή ήθελαν να πάρουν μέρος στη διαδήλωση, χωρίς να έχουν κάνει την παραμικρή παραβίαση νόμου ή κανονισμού.
Εσείς γιατί καγχάζετε και αλληλοσυγχαίρεστε για τις πνευματώδεις "ατάκες" σας; επειδή ακούτε στην τηλεόραση ότι το Βέλγιο δεν έχει ομοσπονδιακή κυβέρνηση; Ναι, αυτό είναι αλήθεια, δεν έχει, αλλά η αστυνομία δέρνει το ίδιο είτε με κυβέρνηση είτε χωρίς. Άλλο το κράτος, άλλο η κυβέρνηση. Και άμα διασπαστεί κάποτε το Βέλγιο σε δύο ή τρία κράτη, η αστυνομία το ίδιο θα δέρνει, μπορώ να σας καθησυχάσω.
Aυτό που είναι πανηλίθιο, είναι να πιστεύει -και να γράφει- κανείς ότι έγινε κάποια "κίνηση με τους μετανάστες στη Νομική".
Στη Νομική δεν έγινε καμία κίνηση ΜΕ τους μετανάστες. Οι μετανάστες είναι αυτοί που έκαναν την κίνηση, και όχι κάποιοι άλλοι ΜΕ αυτούς. Ξέρετε, όσο και αν φαίνεται περίεργο για τα ρατσιστικά μυαλά σας, οι μετανάστες είναι και αυτοί άνθρωποι με δική τους σκέψη και κρίση και μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους τι θα κάνουν, δεν κάνουν αυτό που τους βάζουν κάποιοι άλλοι να κάνουν.
ωραίο κείμενο αλλά θέση δεν παίρνετε.(καλά,δεν ειναι και υποχρεωτικό...)
@ΣΑΛΩΝΙΤΗ
Αυτο το πράγμα εσυ το λές ξεκάθαρη προσέγγιση. Μήπως το λές και ψύχραιμη αντικειμενική, με λογικά και αδιάσειστα επιχειρήματα; όχι τίποτ' άλλο αλλα πραγματικά ήθελα να διαβάσω μια τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη και έπεσα στα λασπόνερα...
Κι έλεγα, τι στο διάολο μυρίζει κάθε φορά
που δείχνει τη Νομική, τι στο διάολο μυρίζει.
Οld Boy, θες να μπεις στο ψυχισμό και να παραθέσεις τους φόβους και τις σκέψεις αυτών που αντιδρούν στους μετανάστες.
Προσπαθείς να παρουσιάσεις τους ανθρώπους (το μέσο Ελληνα δηλαδή που δε θέλει παράνομους μετανάστες) ως φοβισμένα ανθρωπάκια, ευάλωτα, που δε προλαβαίνουν να τρώνε σφαλιάρες από τους από πάνω, γεμάτα φόβο, πανικό, καχυποψία. Ανθρωπάκια που φοβούνται μη τους πάρουν κι αυτά που έχουν. Ανθρωπάκια που βρίσκουν τους ταλαίπωρους να "τους τη πουν" για να νιώσουν κι αυτοί λίγο ισχυροί.
Ισως να υπάρχουν σε αρκετούς κι αυτά τα σοιχεία.
Δεν λαμβάνεις όμως υπ' όψη ότι ο μέσος Ελληνας (τον οποίο σε καμιά περίπτωση δεν αγιοποιώ) μπορεί να αντιδρά όχι από έπαρση και επειδή θέλει να ξεσπάσει στον αδύναμο, αλλά γιατί πολύ απλά δε θέλει τη χώρα του μπουρδέλο.
Γιατί βλέπει ότι δεν λειτουργεί τίποτα, ότι οι θεσμοί που έχουν το ρόλο να του προσφέρουν αυτά για τα οποία πληρώνει φόρους είναι ανεπαρκέστατοι έως ανύπαρκτοι.
Γιατί πληγώνεται όταν αισθάνεται το κράτος του ανήμπορο για τα αυτονόητα.
Ενα κράτος που κάθεται και συνδιαλέγεται με τη συντονιστική των λαθρομεταναστών, την ώρα που αυτοί ήδη παρανομούν κάνοντας κατάχρηση του Πανεπιστημιακού ασύλου.
Γιατί αισθάνεται έτσι ανασφάλεια γι αυτόν και την οικογένειά του.
Και τέλος κάτι άλλο. Ο καθένας έχει δικαίωμα να ονειρεύεται τη γειτονιά του, το σπίτι του, τη χώρα του, τη ζωή του όπως αυτός θέλει.
Δε λέω ότι για την υποβάθμιση της ζωής στην Αθήνα φταίνε μόνο οι ξένοι. Αλλά το να θες η γειτονιά σου να μην είναι γκέτο λαθρομεταναστών δε καταλβαίνω σε τι είναι κακό. Δε ξέρω πόσοι από αυτούς που μονίμως σπεύδουν να υπερασπιστούν τους λαθρομετανάστες θα προτιμούσαν να μείνουν στον Αγιο Παντελεήμονα, απ το να ζουν σε μια πιο ανθρώπινη συνοικία.
Κι έλεγα πότε θα γράψεις, πότε θα γράψεις.
Πολύ ωραίον και συγκινητικόν. Η αρχή λίγο με μπέρδεψε. Μετά πλοηγήθηκα ομαλά. Διάβασα και τον μπουκαλά το πρωί και ήταν ο μόνος στην Κ. με τον οποίον συμφώνησα.
Τέσπα, από αρχαιοτάτων (Ικέτιδες- Αιγύπτιες- του Αισχύλου) το άσυλο είναι γι' αυτούς που είναι υπό διωγμό από το Κράτος. Και Κράτος είναι ο εκάστοτε ισχυρός.
Εσύ πατριώτη Έλληνα που εξανίστασαι για την Ύβρι της κατάχρησης του ασύλου σου, δεν το χρειάζεσαι στην πραγματικότητα το άσυλο. Αυτοί το χρειάζονται. Γι' αυτό υπάρχει το άσυλο και έτσι δικαιώνεται.
Η κατάχρηση και η καταστρατήγηση του έγινε από εμάς κατά καιρούς. Τώρα είναι η στιγμή να δούμε την πραγματική του αξία.
Αλλά και πάλι, το σωστό και το λάθος, όταν οι τραγικοί ήρωες έχουν να επιλέξουν, δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρο καλοί μου Δαναοί.
Τρομάζω όταν βλέπω τους περισσότερους εδώ να γράφουν ότι το παραπάνω κείμενο είναι ωραίο! Δεν έχω καταλάβει γιατί στεναχωρηθήκανε μερικοί επειδή κάποιοι λαθρομεταναστες κατέλαβαν την Νομική?
Τόσα χρόνια που οι ελληναράδες αλήτες καταλαμβάνουν σχολεία, πανεπιστήμια κλπ και έχουν κανει τις σχολές μπουρδέλο δεν στεναχωριόντουσαν? Το παραπάνω κείμενο είναι ένα αίσχος! Κανονικά θα έπρεπε να απαγορεύεται αυστηρά η δημοσίευση τέτοιων σιχαμερών ρατσιστικών άρθρων. Αλλα βλέπετε εδώ στο Ελλαντα όλα επιτρέπονται.
Γιατί τώρα κατάντησε η Ελλάδα έτσι, θα σας πρότεινα να ρωτήσετε τους πατεράδες σας! Σίγουρα αυτοί όταν χτίζανε το σπίτι για να μείνετε εσείς οι σκατομαθημένοι χαραμοφάηδες, πέρνανε τον Αλβανό και τον Αράπη για να σας το χτίσουν με τα μισά λεφτά!
Πραγματικά ευχαριστώ γι' αυτό το κείμενο @oldboy.
Να πλοηγήσω τον ανώνυμο των 12 32;;;;;
Γειά σας Ανώνυμε των 12 και 32. Με λένε Βασιλική Δήμου. Καλώς μας ήρθατε. Πέσατε κι εσείς, και δεν είναι απόλυτα δικό σας το σφάλμα, στην γνωστή κατάρα του Ολντ μπόι. Θα ήθελα να σας εξηγήσω ότι το κείμενο είναι λογοτεχνικό και γι' αυτό ειρωνικό. Όχι λάθος το λέω. Το κέιμενο μοιάζει με δοκίμιο, αλλά δεν είναι. Ανήκει στη μεγάλη παράδοση των ειρωνικών κειμένων. Δηλαδή ο γραφιάς εννοεί το αντίθετο από αυτό που λέει. Είναι λογοτεχνικό γιατί μιλάει μέσα από έναν χαρακτήρα. Τον χαρακτήρα που ασπάζεται την αντίθετη από τη δική του άποψη.
Καλωσήρθατε στον μαγικό κόσμο του Όλντ και καλή διασκέδαση.
Εγώ ως Βασιλική, που δεν έχω καμία σχέση με τις επιθυμίες του οικοδεσπότη, θα σας παρακαλούσα, λόγω της 5χρονης εμπειρίας μου στα μπλογκ, πριν αφήσετε σχόλιο σε ένα συγκεκριμένο ποστ, εγκωμιαστικό ή επικριτικό, να ρίχνετε μια ματιά στο "ποιόν" του οικοδεσπότη μέσα από τα προηγούμενα ποστ του αλλά και τα σχόλια των αναγνωστών του. Είναι πολλή δουλειά και καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει χρόνος, αλλά πιστέψτε με είναι απαραίτητο. Την έχουν πατήσει και οι καλύτεροι.
Πολύ φιλικά, η ιδία.
Η ορθή αντίληψη ενός ζητήματος και η παρανόηση ενός ζητήματος δεν αποκλείονται αμοιβαίως
Ευχαριστώ Βασιλική για την πλοήγηση.
Αν είναι έτσι, ζητώ συγγνώμη αν πρόσβαλα τον γράφοντα. Ισως εγώ να μην κατάλαβα το νόημα.
Βασιλική, μήπως ο 12:32 χρησιμοποιεί το στυλ του ΟΒ;
Κυρία Δήμου, νομίζω ότι υπερβάλλετε όταν λέτε ότι το κείμενο είναι λογοτεχνικό (κατά την ταπεινή μου κρίση και σε σχέση με μια κάποια εξειδίκευση που έχω στην ελληνική λογοτεχνία). Ο old boy είναι ένας καλός χειριστής του λόγου που ενίοτε κινείται οριακά ανάμεσα στη νόηση και την παρανόηση και σε πολλές περιπτώσεις αναλώνεται μόνο σε λεκτικά επιχειρήματα αποφεύγοντας την ουσιαστική τομή εκεί που πονάει. Η Νομική δεν είναι το σαλόνι κανενός. Ούτε επειδή μοιάζουν όλα να έχουν καταλυθεί, θα πρέπει να προστίθενται και άλλες παράνομες πράξεις. Ναι, σαφώς είδαμε μια μερίδα απελπισμένων (μάλλον τους ξαναανακαλύψαμε) να ζητάει το αυτονόητο. Αλλά η επίλυση του μεταναστευτικού δυστυχώς και στη χώρα είναι μόνο κομμάτι ενός παγκόσμιου παζλ. Θα συμφωνήσω με ένα παραπάνω σχόλιο ότι παρά τις καρπαζιές που υφίστατατι δεν είναι η πλειοψηφία όλων των ελλήνων μίζερη: δεν είμαστε οι νοικοκυραίοι που απλώς δεν θέλουμε να λερώσουμε το σπίτι μας. Μας ενδιαφέρει και ο δρόμος και η πλατεία έξω και η ασφάλεια των παιδιών μας, χωρίς να είμαστε ξενόφοβοι και ρατσιστές. Πολλοί από μας πιστεύω ότι παρά τις άθλιες συγκυρίες και την ήττα που νιώθουμε έχουμε μια εγγενή επιθυμία αξιοπρεπούς επιβίωσης. Φυσικά, αυτή είναι η προσωπική μου άποψη για ένα κείμενο που επίσης εκφράζει την άποψη του δημιουργού του.
Κατά τα άλλα, οι μόνιμοι χειροκρατητές του γράφοντος που τον μπαζάρουν και αφειδώς και τον έχουν αναγάγει σε μέγα λογοτέχνη-διανοητή κλπ (περί ορέξεως και ...) μπορούν και πάλι να την πέσουν σε όλους τους υπόλοιπους διαφωνούντες νοικοκυραίους που, ωστόσο, ουδόλως δεν τους εκφράζουν ένα δυο κανάλια ή κάμποσοι αργυρώνυτοι δημοσιογράφοι.
Εντάξει, αυτό δεν είναι απλώς καταπληκτικό, κραυγάζει κιόλας. Είναι πράγματι αντάξιό σου.
(Μάλλον δεν θα πάψω να εκπλήσσομαι.) ;))
R.
εξαιρετικό. μπράβο.
Παιδιά, έχω μπερδευτεί λίγο με τους ανώνυμους.
Να πω, πρώτα στον ευγενή ανώνυμο, παρακαλώ για την πλοήγηση.
Και δεύτερον, να απαντήσω στον Ανώνυμο των 9.41 ότι η λογοτεχνικότητα ενός κειμένου, δεν κάνει κάποιον μέγα λογοτέχνη. Ο όρος δεν είναι αξιολογικός. Όπως δεν θα ήταν κι αν έλεγα ότι ο λόγος του είναι δοκιμιακός.
Εξάλλου, ακόμα και το σε ποιά κατηγορία ανήκει, είναι αμφισβητίσιμο. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ανήκει στο δραματικό δοκίμιο. Ούτε αυτό είναι αξιολογικό.
Φαίνεστε κάπως τσιτωμένος αγαπητέ ανώνυμε των 9 41. Μου θυμίζετε έναν ταξιτζή που πήρα χθες. Μου μιλούσε για το πόσο τα έχει πάρει με τους μετανάστες τελευταία. Κι ότι παλιά δεν ήταν έτσι, αλλά "Πριν ένα μήνα πέθανε κι η μάνα μου, και τώρα δεν χαρίζω κάστανα".
Ούτε υπερτιμώ, ούτε υποτιμώ τον οικοδεσπότη. Και δεν την έπεσα σε κανέναν διαφωνούντα.
Το κείμενό σου είναι πραγματική σπουδή στον σουρρεαλισμό.
Ελπίζω τώρα που τους εγκαταστήσαμε σε ένα υπέροχο νεοκλασικό φάτσα φόρα στην Πατησίων να μετριάστηκαν οι ανησυχίες σου για την ελληνική κοινωνία που τους θέλει στα ανήλιαγα υπόγεια, κλείνει τα μάτια της στο πρόβλημα κλπ. κλπ.
Και αφού δε σε πειράζει να χέζουν στο σαλόνι σου, μπορείς να πας εκεί να προσκαλέσεις κανα δυο - θα χαρούν να σε εξυπηρετήσουν.
Μπραβο στον old boy οχι γιατι γραφει λογοτεχνικα ή λογω καλου χειρισμου του γραπτου του λογου, αλλα ως επαγγελματιας κανει συγχρονως στατιστικη των επιχειρρηματων των σχολιαζοντων αποφευγοντας και ο ιδιος να εκφρασει ορθο λογο(ορθος λογος=αποφασιστικος λογος). Λογικο απο μια αποψη ειδικα οταν αυτος ο λογος ειναι και λογος επιβιωσης.
Λαθος, απο την αλλη, οταν συμπιπτει με την σημερινη ανικανοτητα ορθης σκεψης χωρις αντιφασεις και ιδεοληψιες απο πασα κατευθυνση απο το πρωτο εως και το τελευταιο κατοικο αυτης της χωρας. Το αποτελεσμα αυτης της παραλογης και ανορθοδοξης λογικης των κακως κειμενων γραπτων ή μη, με πυκνοτητα νοηματων χωρις αποφασιστικοτητα το ζουμε και ως πραξη στη ελλαδα σε ολα τα κοινωνικα και πολιτικα επιπεδα.
Προσωπικα με εκφραζει απολυτως ο παρακατω γραπτος λογος που αν και παλιος σε σχεση με τα σημερινα συμβαντα, ειναι αποφασιστικος και καταδυκνειει την ΑΠΤΗ πραγματικοτητα. Εδω:
http://www.resaltomag.gr/122.mag
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον διαχωρισμό των προβλημάτων, το μεταναστευτικό και το άσυλο. Οι δημοσιογράφοι και οι πολιτικοί βρήκαν πάτημα, και εκεί ίσως είναι η αποτυχία της κίνησης αυτής, το να μπουν δηλαδή οι μετανάστες στη νομική, ότι άνοιξαν δηλαδή οι ασκοί του Αιόλου για ένα διαφορετικό θέμα. Με την χθεσινή μεταφορά τους στο κτίριο της Πατησίων φυσικά και δεν λύθηκε τίποτα, απλά βάλαμε το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι για να μην το βλέπουμε.
Όπως έγραψα και αλλού, και ζητώ συγγνώμη αν έχει αναφερθεί κάπου παραπάνω, πέρασαν μόλις 38 χρόνια από την ημέρα που ήταν ο ελληνικός λαός κλεισμένος στο Πολυτεχνείο και πάλευε για ψωμί-παιδεία-ελευθερία. Σήμερα οι ίδιοι εκείνοι άνθρωποι στέκονται έξω από την νομική με γκλομπ και δακρυγόνα, και φαρμακερά λόγια.
θα έπρεπε να ντρεπόμαστε όλοι για την κοινωνία αυτή που φτιάξαμε που έχει μνήμη χρυσόψαρου, και συμπεριφορά χαμαιλέοντα.
«Να γίνουμε σαν εσάς;»
Μα φυσικά, αυτός είναι ο μέγας φόβος που προκαλεί το μίσος μας προς τους μαυριδερούς, η φριχτή υποψία ότι βαδίζουμε - τρέχουμε σούμπιτοι να βρεθούμε σε ανάλογη με τη δική τους κατάσταση.
Αυτό που διαπιστώνω από αυτές τις ιστορίες είναι πως όλοι αυτοί που ζητάνε κεφαλές επί πίνακι και τους πιάνει τρεμούλα να εφαρμοστούν οι νόμοι, αντιπροσωπεύουν μια σχιζοειδή αντίφαση: όταν τους ζητάς για περιπτώσεις όπως αυτή (που έχει να κάνει με ανθρώπινο πόνο και ανέχεια), να λογίσουν περισσότερο το γεγονός πως είναι άνθρωποι, εκείνοι θα απαντήσουν πως πάνω απ'όλα είμαστε πολίτες (και ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται κλπ κλπ). Όταν τους εγκαλέσεις ως πολίτες (π.χ. για φόρους που δεν πληρώνονται, για χρέη προς το δημόσιο, για αρπαγές, για πολιτικά σκάνδαλα), η κατεύθυνση της απάντησης είναι πως πάνω απ'όλα είμαστε άνθρωποι -και πως σε τέτοια δύσκολη περίοδο πρέπει να τους καταλαβαίνουμε όλους: και τον φουκαριάρη μικροεπιχειρηματία που παρανομεί και δεν πληρώνει την εφορία, και τον μεγαλοκαρχαρία που ασελγεί πάνω στα εργασιακά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της μισθοδοσίας, και τα λαμόγια που κλέβουν με χίλιους τρόπους προμήθειες.
Βέβαια, όλα αυτά ΔΕΝ έχουν κοινό παρονομαστή, γι'αυτό και δεν είναι τελικά τόσο σχιζοειδής αυτή η αντίφαση: όταν αγγίζει τους άλλους, τότε είμαστε με τους νόμους και ουμανιστικά χεστήκαμε. Όταν αγγίζει εμάς (και την κάστα μας) και το ίδιον ωφελός μας, τότε ο ουμανισμός πρέπει να μπαίνει πάνω από τους νόμους και τις διατάξεις.
Από την πλευρά μου θεωρώ το κείμενο πολύ εμπνευσμένο, όχι μόνο για τη δομή του αλλά κυρίως για το πνεύμα του. Τρομάζω, γιατί νοιώθω πως (ξώφαλτσα ακόμη) αρχίζει και με περιγράφει, παρόλο που "θέλω" να συνεχίσω να αντιστέκομαι. Όμως κάθε μέρα νιώθω πως έχω όλο και λιγότερα να αντιπαραθέσω σε αυτούς που είναι από την άλλη μεριά. Όλο και πιο συχνά, όλο και πιο εύκολα πιάνω τον εαυτό μου να ακούω με «συμπάθεια» τα λεγόμενα του Καρατζαφύρερ. Εγώ που από το 1986 ακόμα, κυκλοφορούσα με μια αντιρατσιστική κονκάρδα από τη Γαλλία που έλεγε "Μην πειράζεις τον φίλο μου". Βέβαια τότε οι μετανάστες ήταν πολύ μακριά από την πόρτα μας, ήταν πρόβλημα άλλων και ήταν πολύ rock να είσαι αντιρατσιστής. Αλλά σιγά σιγά ήλθαν και σε μας. Τις πρώτες χιλιάδες Αλβανών τις είδαμε με «καλό μάτι». Γιατί όχι άλλωστε… Hρθε φτηνό εργατικό δυναμικό στη πόλη μας. Μετά μπούκωσε το χωνί και άρχισε η παραβατική συμπεριφορά. Αναστατωθήκαμε για πρώτη φορά. Μπήκαν στα σπίτια μας. Αγοράσαμε πόρτες ασφαλείας για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
Κατόπιν ήρθαν και άλλοι… και άλλοι…και άλλοι… Μα πόσοι ακόμη θα έρθουν… Όλοι στην Ελλάδα θα έρθουν. Χάθηκε ο έλεγχος. Χάθηκε η ηρεμία μας… Και μαζί χάθηκε και η ανθρωπιά μας, και η ηθική μας. Και ήρθε ο φόβος να μας δηλητηριάσει την ψυχή και το μυαλό… Και από ότι φαίνεται αυτός ο φόβος ήρθε για να μείνει.
“Τον χαρακτήρα που ασπάζεται την αντίθετη από τη δική του άποψη.”
Αυτή η πολύ εύστοχη και ωραία πρόταση , με ώθησε να κάνω ορισμένες
σκέψεις , για τη μέχρι τώρα εμπειρία μου ως αναγνώστης του blog.
Όταν άρχισα πριν δύο χρόνια περίπου να παρακολουθώ το blog , στην αρχή,
είχα την εντύπωση πως ορισμένα κείμενα τα έχει γράψει ο Old , ορισμένα
o Boy και σ’ αυτά (και του Old και του Boy) εκφράζεται πράγματι ένας
χαρακτήρας που “ασπάζεται την αντίθετη από τη δική του άποψη.”
Όσο όμως περνούσε ο καιρός άρχισα να διακρίνω πως αρκετά κείμενα
δεν τα είχε γράψει ούτε ο Old ούτε ο Boy , αλλά ένας άλλος χαρακτήρας,
o OldBoy , o οποίος δεν έκανε απλά προσπάθεια να κατανοήσει τον αντίθετο του
Άλλον αλλά κάτι πολύ ευρύτερο. Έκανε προσπάθεια να δημιουργήσει ένα κάδρο
που μέσα του δεν θα συμπεριλάμβανε μόνο τη δική του άποψη και την αντίθετη της ,
αλλά ταυτόχρονα και όλες τις δυνητικά υπάρχουσες απόψεις. Έκανε προσπάθεια
δηλαδή να δημιουργήσει πρώτα ένα κάδρο που οι αρχαίοι παππούδες μας το ονόμαζαν “κατ’ αλήθεια βίο” , δηλαδή “όλα στο Φως” και μετά ,μόνο μετά , να
παράγει σκέψη που θα έχει υπερβεί τη δική του άποψη και την αντίθετη της,
σκέψη πάνω στις σκέψεις δηλαδή.
Αυτό όμως, ενώ στη Σκέψη μπορεί να λειτουργεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς,
όταν πρόκειται να κοινωνιθεί μέσω του Λόγου , μόνο με ένα τρόπο είναι εφικτό.
Την προβολή των Άκρων. Γιατί τα Άκρα-σημεία , συμπεριλαμβάνουν αναγκαστικά
και όλα τα δυνητικά υπάρχοντα σημεία-απόψεις.
Για την ανάγνωση τώρα κειμένων που έχουν δημιουργηθεί με αυτή τη φόρμα – της προβολής των άκρων- και την κατανόηση τους , δεν νομίζω ότι χρειάζεται να έχει
προηγηθεί “πολλή δουλειά”, ούτε χρειάζεται να υπάρχουν ιδιαίτερες γραμματικές
γνώσεις. Αυτό όμως που είναι απολύτως απαραίτητο είναι πριν την ανάγνωση να έχει
δεχθεί ο αναγνώστης να βγάλει από μέσα του την δική του άποψη , να βγάλει και την
αντίθετη της- που του είναι επίσης γνωστή και “οικεία”- , να τις βάλει πάνω στο τραπέζι μαζί με όλες τις άλλες , μετά να διαβάσει το κείμενο και μετά μόνο μετά
να παράγει σκέψη με βάση το κείμενο.
Οι περισσότεροι όμως “γραφιάδες” ακολουθούν στο γράψιμο τους μια άλλη φόρμα
που κυριαρχεί και είναι γνωστή με το όνομα “επιβάλω την άποψη μου” .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα και οι περισσότεροι αναγνώστες να έχουν συνηθίσει-εκπαιδευτεί , να διαβάζουν κείμενα που είτε συμφωνούν με τη δική τους άποψη ,
είτε διαφωνούν με τη δική τους άποψη.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα όμως, έχω την εντύπωση πως οι αναγνώστες αυτής της φόρμας – “επιβάλω την άποψη μου”-, έχουν αρχίσει να κατανοούν πως ίσως ακριβώς αυτός ο τρόπος ανάγνωσης και σκέψης , ίσως, να είναι και μια από τις βασικές αιτίες που σήμερα δεν μπορούν να καταλάβουν ορισμένα πράγματα.
Γι αυτό και παρατηρώ μια μεταστροφή των αναγνωστών - που αρχίζει να γίνεται μαζική- σε άλλες φόρμες γραφής όπως αυτής του αγαπητού οικοδεσπότη.
Δεν ξέρω τι είναι πιο καταθλιπτικό... το τραγικό σου άρθρο ή το γεγονός πως 60 άτομα από κάτω συμφωνούν;
«Ο/Η Γιάννης είπε...
Αγαπητέ Old Boy
Δουλεύω στο κέντρο της πόλης και αυτές τις μέρες, επειδή το θέμα με καίει, έχω τσιγκλίσει και μιλήσει με δεκάδες ανθρώπους. Στο γραφείο σε μαγαζιά στο δρόμο... Με το συμπάθειο αλλά δεν είναι αυτό το κλίμα πού πιάνω εγώ. Δεν βλέπω τόσο τρόμο και μίσος, τόση απελπισία. Υπάρχουν άνθρωποι που σιγά-σιγά αποκτούν άποψη αναλύοντας την (ούτως ή άλλως) περίπλοκη πραγματικότητα με τρόπο που έχει αρχίσει να με ξαφνιάζει.
Δεν αντέχω πιά να αφήνω την πραγματικότητα να ορίζεται από δυό-τρία κωλοκάναλα και δυό τρείς-φυλλάδες.
Το σημερινό post μήπως απλά δίνει ηχώ στην φωνή του θηρίου;
Μήπως υποτιμάμε υπερβολικά τους συμπολίτες μας;
Μήπως κάποια στιγμή πρέπει να ανέβει λίγο η αυτοπεποίθηση και ο αυτοσεβασμός μας;»
Γιάννη, μακάρι να είναι όπως τα λες. Και δεν το λέω σε στυλ Κασσάνδρας («δεν είναι βέβαια όπως τα λες, αλλά οκ, αφού σε βολεύει πίστεύε το»). Το λέω και το εννοώ.
«Συζητούσαμε με τον άντρα μου μετά την ταινία για το ότι το λούμπεν στοιχείο της πόλης και κάθε πόλης μένει έξω απο τις πολιτικές συζητήσεις σχεδόν πάντα. Και το λούμπεν στοιχείο δεν ειναι μόνο οι μετανάστες».
Jomarch συμφωνώ. Έχουμε πχ πάρα πολλά χρόνια τώρα συμφιλιωθεί με την εικόνα των ναρκομανών στο κέντρο.
«στην προ-τελευτέα παράγραφο λες πως ξεπεράστηκαν τα όρια και θέλουν να πεθάνουν και στο σαλόνι μας.θα'ναι κακόβουλο να ρωτήσω αλίμονο αν γίνει κι αυτό?»
Μeshuggener, όχι δεν θα είναι. Απλά το ποστ προσπαθεί να περιγράψει μια γενικευμένη αγριότητα και απέχθεια η οποία εδράζεται σε μεγάλο βαθμό πάνω στον υπαρκτό ή φαντασιωτικό κίνδυνο της κατάληψης του σαλονιού.
«Ποιος είναι ο ρόλος της νομικής παιδείας, τι σημαίνει το να μαθαίνει κανείς το νόμο; Το πρώτιστο καθήκον των δασκάλων του νόμου, είναι να κατανοούν και να διδάσκουν τη γλώσσα της δικαιοσύνης, την αναπνοή, το πνεύμα και την αμεροληψία που θα έπρεπε να κινεί το σώμα του νόμου. Νόμος χωρίς δικαιοσύνη είναι κενό γράμμα, σώμα δίχως ψυχή – υπολείμματα απλώς και ερείπια μιας έντιμης παράδοσης».
Ροδιά, έτσι όπως τα λέει.
Επίτρέψτε μου να πλοηγήσω με ευγένεια τον Πόκερ Ντονκ.
Κύριε Πόκερ Ντονκ, επειδή δεν έχετε ξανάρθει από δω, θα μου φαινόταν φυσιολογικό σε ένα ποστ που έχει 59 σχόλια, πρώτα να διαβάσετε διαγωνίως τα σχόλια (θέλει βεβαίως και μια ευφυία αυτό, αλλά είμαι σίγουρη ότι την έχετε)και μετά , να γράψετε τα καλά σας λόγια για μας τους 59. Στα σχόλια που είναι προφανές ότι δεν τα διαβάσατε, όπως και όλες τις προηγούμενες τοποθετήσεις του οικοδεσπότη, φαίνεται καθαρά τί θέλει να πει κι αυτός κι εμείς, τα πρόβατα.
Καλά ρε παιδιά, άμα έχετε τόσο λίγο χρόνο να διαβάσετε, τί τα θέλετε τα σχόλια παντός επιστητού. Φιλοδοξείται να γίνεται η Τρέμη των μπλογκ;
«Η Νομική δεν είναι το σαλόνι κανενός».
Ανώνυμε των 9:41, κυριολεκτικά πράγματι δεν είναι, όπως πολύ εύστοχα διακρίνεις. Μεταφορικά όμως είναι. Για την ακρίβεια θα μπορούσε να μην είναι το σαλόνι, αν δεν έσπευδαν τα ΜΜΕ να το αναδείξουν σε συγκλονιστικό ζήτημα από το πρώτο δεκάλεπτο. Άπαξ και έπεσαν επάνω όλα τα φώτα όλων των μέσων, οι μετανάστες είχαν φύγει από τις λάσπες του κήπου και είχαν περάσει πια μέσα στο υπό ανακαίνιση σαλόνι μας.
«Αυτό που διαπιστώνω από αυτές τις ιστορίες είναι πως όλοι αυτοί που ζητάνε κεφαλές επί πίνακι και τους πιάνει τρεμούλα να εφαρμοστούν οι νόμοι, αντιπροσωπεύουν μια σχιζοειδή αντίφαση: όταν τους ζητάς για περιπτώσεις όπως αυτή (που έχει να κάνει με ανθρώπινο πόνο και ανέχεια), να λογίσουν περισσότερο το γεγονός πως είναι άνθρωποι, εκείνοι θα απαντήσουν πως πάνω απ'όλα είμαστε πολίτες (και ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται κλπ κλπ). Όταν τους εγκαλέσεις ως πολίτες (π.χ. για φόρους που δεν πληρώνονται, για χρέη προς το δημόσιο, για αρπαγές, για πολιτικά σκάνδαλα), η κατεύθυνση της απάντησης είναι πως πάνω απ'όλα είμαστε άνθρωποι -και πως σε τέτοια δύσκολη περίοδο πρέπει να τους καταλαβαίνουμε όλους: και τον φουκαριάρη μικροεπιχειρηματία που παρανομεί και δεν πληρώνει την εφορία, και τον μεγαλοκαρχαρία που ασελγεί πάνω στα εργασιακά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της μισθοδοσίας, και τα λαμόγια που κλέβουν με χίλιους τρόπους προμήθειες.
Βέβαια, όλα αυτά ΔΕΝ έχουν κοινό παρονομαστή, γι'αυτό και δεν είναι τελικά τόσο σχιζοειδής αυτή η αντίφαση: όταν αγγίζει τους άλλους, τότε είμαστε με τους νόμους και ουμανιστικά χεστήκαμε. Όταν αγγίζει εμάς (και την κάστα μας) και το ίδιον ωφελός μας, τότε ο ουμανισμός πρέπει να μπαίνει πάνω από τους νόμους και τις διατάξεις».
Costinho, αντιγράφω το σχόλιό σου γιατί θεωρώ πως συνοψίζει το όλο θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
«Τις πρώτες χιλιάδες Αλβανών τις είδαμε με «καλό μάτι». Γιατί όχι άλλωστε… Hρθε φτηνό εργατικό δυναμικό στη πόλη μας. Μετά μπούκωσε το χωνί και άρχισε η παραβατική συμπεριφορά».
Ανώνυμε των 5:16, ενώ το σχόλιό σου το βρίσκω πολύ καίριο και ειλικρινές, θα διαφωνήσω με το πιο πάνω απόσπασμα. Όχι, δεν τις είδαμε με καλό μάτι. Στην αρχή οι Αλβανοί ήταν ο μεγάλος κακός. Σιγά σιγά καταλάβαμε ότι δεν είναι (χρησιμοποιώντας τους άλλωστε κατά κόρον, όπως λες) και τη θέση τους κατέλαβαν άλλοι. Αλλά πράγματι αν στην αρχή του το φαινόμενο ήταν σκέτα ρατσιστικό (ή έστω κατά το μεγαλύτερο τμήμα του), όσο περνάνε τα χρόνια και όσο ο αριθμός των μεταναστών που έρχονται και μένουν στην Ελλάδα αυξάνει ο ρατσισμός δεν αρκεί για να περιγράψει την αντίδραση. Υπάρχει και παραϋπάρχει δηλαδή, αλλά υπάρχει επίσης και το αντικειμενικό πρόβλημα πως δεν είναι δυνατό να απορροφηθούν εδώ τόσο μεγάλα νούμερα ανθρώπων.
Εν αρχή ην ο ήχος, δεν μου αρέσουν τα υπονοούμενά σου και δεν έχουν και νόημα άλλωστε. Οπότε τα προσπερνάω. Δέξου πάντως πως μπορεί να γράφω με τον τρόπο που γράφω επειδή έτσι με εκφράζει να γράφω κι όχι επειδή εμπορεύομαι ένα μη ορθό και μη αποφασιστικό λόγο, που κάνει στατιστική επιχειρημάτων.
«ωραίο κείμενο αλλά θέση δεν παίρνετε»
Ανώνυμε των 7:21, πείτε μου σε ποιό ακριβώς ερώτημα θέλετε να πάρω θέση και θα την πάρω.
Πολύ δυνατό κείμενο.
[Παρατήρηση: Οι άνθρωποι που δεν έχουν χρόνο να ελέγξουν το πού μπαίνουν, τι είναι αυτό που διαβάζουν και ποιός το έγραψε, συχνά έχουν χρόνο να γράψουν για τη απέχθειά τους. Ανθρώπινα παράδοξα...]
Η κριτικη στο σχολιο μου με την οπτικη που την ασκεις, ειναι λανθασμενη. Αμη τι αλλο η παραδοχη μου ως προς τον τροπο που γραφεις δεν εμπεριεχει υπονοουμενα αλλα την αληθεια. Και εκει λοιπον ειναι το προβλημα των επιχειρρηματων και ο τροπος με τον οποιο σχολιαζονται αυτα. Φυσικα οπως προανεφερα στο προηγουμενο σχολιο μου, ειναι πολυ δυσκολο να εκφερει καποιος σημερα ορθο, αποφασιστικο, αποτελεσματικο λογο. Και οπως επισης ανεφερα, απο τον πρωτο ως τον τελευταιο κατοικο αυτης της χωρας. Δεν περιμενα τιποτα αλλο να διαβασω απο εσενα old boy περα απο ενα πραγματικα ωραιο κειμενο με πυκνοτητα πολλων νοηματων αλλα προς επιβραβευση καθαρα του γραφοντος-διαχειριστη του blog και των υπολοιπων εμας στη θεση των χειροκροτητων ή θαυμαστων του καλου χειρισμου της γλωσσας απο εσενα. Αλλα αυτο και μονο αυτο. Ενα ομορφο κειμενο χωρις σκοπο. Ασκοπο. Δεν ειναι κατακριτεο και αυτο το ειδος του blogging. Απλα δεν βοηθαει σε τιποτα αποτελεσματικο και περισσοτερο αποφασιστικο στη θολουρα των επιχειρρηματων. Διερωτωμαι ομως σε τι βοηθαει, για κατι που ειναι αληθινο και αφορα εμας τους ιδιους και οχι καποιους αλλους μακρινους κατοικους μιας αλλης χωρας που εμεις κρινουμε, επιχειρρηματολογουμε, και παιρνουμε θεση, σαν να τους παρατηρουμε απο μακρυα, απο καποιο αλλο τοπο. Δεν μας αφορα μια σωστη τοποθετηση και θεση και φυσικα απο τη στιγμη που μιλαμε για εμας και οχι για αλλους, και λυση?
Και επισης, περιμενα μια δικη σου θεση στο κειμενο που προτεινα στο λινκ, ως δικης μου προτιμησης για θεση ως προς τα γεγονοτα. Δεν νομιζω οτι ειναι δυσκολο το κειμενο που παραθετω στο λινκ. Ποια ειναι η αποψη σου?
το μόνο που έχω να προσθέσω http://maotv.posterous.com/offside
oo more sas varethika
na toys parete sta spitia sas eseis oi anetoi oumanistes
a kai osoi exoun orea anaktora adeia
exo an sas protino toulaxiston 200 astegous pou koimountai se koutes se gonies
kai einai ellines
sas leei kati afto
na pane apo kei pou rthan
xastia gia to metanasteftiko
o anomimos ton 11k13
kai xestika episis gia ola afta ta florakia pou zoun filothei kai to paizoun aristeroi
«αποτελεσματικο λογο»;;;;;;
Με ποιά κριτήρια είναι αποτελεσματικός ένας λόγος και με ποιά αναποτελεσματικός; Εσύ πώς βρίσκεις ότι ο λόγος π.χ. του λινκ που μου δίνεις είναι αποτελεσματικός και ο δικός μου το αντίθετο; Τι σημαίνει αποτελεσματικός για σένα;
«Ενα ομορφο κειμενο χωρις σκοπο. Ασκοπο.»
Ο σκοπός του κειμένου ήταν να ξεχωρίσει δύο καταστάσεις που είναι σε ένα βαθμό συνδεδεμένες, αλλά από την άλλη η επίκληση της πρώτης θολώνει την εικόνα ως προς τη δεύτερη. Η πρώτη κατάσταση λοιπόν είναι το μεταναστευτικό. Δεν μιλάει όμως για αυτό το ποστ. Το ποστ μιλάει για την αντίδραση στα γεγονότα της Νομικής. Και ο σκοπός του ήταν να εξηγήσει (κατά τη γνώμη μου εννοείται) τι σημαίνει στα αλήθεια και τι κρύβεται πίσω από τα λόγια που λέγονται στο πλαίσιο αυτής της αντίδρασης.
Εάν περίμενες από το κείμενο μου μια συνολική πρόταση και λύση για το μεταναστευτικό, λυπάμαι δεν την έχω. Από την άλλη δεν έχω και το φόβο ότι εκατομμύρια μετανάστες θα ψηφίσουν και θα αλλοιώσουν τη ελληνική λαϊκή βούληση, όπως φοβάται το λινκ που μου επισημαίνεις.
Μάο, οφ σάιντ πραγματικό. Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που συλλαμβάνεται.
Μια μικρή ένσταση μόνο, δεν ξέρω τι εννοείς πολιτικό με την στενή έννοια, αλλά αυτό που έγινε στην νομική ήταν πολιτικότατο θέμα, όπως και το ίδιο το άσυλο άλλωστε.
Επίσης αυτή η λυσσαλέα αντίδραση από τα ΜΜΕ δεν δείχνει μόνο τον φόβο αλλά δείχνει και την πρόθεση της εξουσίας (;) να μας κάνει «ανθρωποφάγους».
Μόνο οφσάιντ;;; Εγώ γιατί το διαβάζω ως κόκκινη κάρτα και λόγο αποβολής από την ομοσπονδία;
Φυσικα old boy και ειναι αποτελεσματικοτερο απο το δικο σου κειμενο. Δεν το κατακρινω αυτο. Εν πασει περιπτωσει δεν ειναι "θολο". Αναλυει τη κατασταση ως εχει. Το κειμενο λοιπον που σου παρεθεσα ειναι πολυ πολυ παλαιοτερο οχι των τελευταιων γεγονοτων αλλα ακομα πιο παλιο. Για την ακριβεια ειναι του 2006.
Εν τελει γιατι δεν μπορεις να εχεις μια σε προσωπικο υφος, προταση ή λυση?
Θεωρεις οτι ο πολιτης δεν μπορει να εχει κατι περισσοτερο απο αποψη? Η υπαρχει αλλος λογος?
Και κατι ακομα αν μου επιτρεπεις ως παρατηρηση για εσενα. Δεν μου αρεσε ο υπονοουμενος τροπος, να τον πω και λιγο συγνωμη για την εκφραση "κατινιστικος" να εκφρασεις τη διαφωνια σου με το κειμενο του λινκ και εμενα, εμμεσα, αναφερομενος στο μη φοβο σου. Μπορεις να διαφωνησεις και με φυσιολογικο τροπο λεγοντας απλα "διαφωνω" και να επιχειρρηματολογησεις. Δεν ταιριαζει το υφος των αναρτησεων σου με το υφος των απαντησεων σου. Συγνωμη για την επικριση αλλα θελω να ειμαι ειλικρινης.
...φταίει επίσης το πασοκ και η τρόικα που δεν έχουμε δημόσιες τουαλέτες. Πέρασε ένας χρόνος και ακόμη επιμένεις στο ίδιο τροπάριο;
Jojos, σ' έχασα. Αν μιλάς για το σημείο που μιλάω για τροφικές αλυσίδες κλπ, ναι, ακόμα επιμένω στο ίδιο τροπάριο. Να το αλλάξω;
Εν αρχή ην ο ήχος, για να είμαι κι εγώ ειλικρινής, ποιός είναι ο πρέπων τρόπος αντίδρασης όταν δεν κρίνεις το περιεχόμενο των όσων λέω, αλλά κάνεις λόγο για την επιβίωσή μου και τα κόλπα που κάνω για να την επιτύχω;
Δεν σε κατηγορω και δεν μου επιτρεπεται να το κανω αυτο, αν ακολουθεις μια τακτικη "δικηγοριστικη", γνωστη τακτικη, της μη θεσης, ειδικα στη πολιτικη, για το λογο που μπορει να το κανεις και γνωριζεις μονο εσυ(βιοποριστικο ή εν πασει περιπτωση προβολης, ατομικης για την αυταρεσκεια σου και μονο, καθαρα.)
Σε επικρινω πρωτον γιατι δεν το παραδεχεσαι οτι το κανεις αυτο, ισως απο εγωισμο, και δευτερον γιατι θεωρω οτι ειναι λαθος. Θεωρω την απευθειας διαφωνια και ακομα καλυτερα "θεση" πιο υγιη, απο την για οποιοδηποτε λογο ουδετερη σταση σε γεγονοτα και πραγματα.
Δεν μπορω να σε πεισω προφανως να παρεις καθαρη θεση. Οποτε δεν εχει και κανενα σκοπο κατα την αποψη μου το κειμενο σου περα απο το να δημιουργεις οπως προειπα το ευνασμα για διαλογο, αλλα στο τελος, εσυ δεν παιρνεις ποτε θεση. Αν φοβασαι οτι θα χαλασεις με αυτο το τροπο την αναγνωσιμοτητα σου, εισαι λαθος.
Εν πασει περιπτωσει ας ειναι. Εσυ γνωριζεις καλυτερα.
Δεν τηρώ ουδέτερη στάση. Ούτε εδώ ούτε γενικά. Μάλλον με έχεις παρεξηγήσει.
Εν αρχή ην ο ήχος ο συγγραφέας του κειμένου που έδωσες δε προτείνει κάποια λύση για το μεταναστευτικό. Απλά εξηγεί μέσα από μια μαρξιστική ματιά το σχέδιο της "Νέας τάξης". Συμφωνούμε ότι το κείμενο έχει μια ξεκάθαρη θέση αλλά και το κείμενο της ανάρτησης του Old Boy είναι και αυτό ξεκάθαρο ως προς τους σκοπούς του και τη θέση του (τουλάχιστον μέσα στο μυαλό μου - είναι η πρώτη ανάρτηση που διαβάζω σε αυτό το blog και δεν έχω ιδέα για το ποιόν του συγγραφέα). Το κακό με το μαρξισμό (πάντα κατά τη γνώμη μου) είναι ότι σου δίνει τόσο δυνατά εργαλεία θεώρησης του κόσμου που σε κάνει να νομίζεις ότι κατέχεις την απόλυτη αλήθεια. Και η απόλυτη αλήθεια δεν υπάρχει ή τουλάχιστον είναι μη αποδείξιμη.
Χαιρετώ (χωρίς καμμία διάθεση ειρωνίας)
eksaireto arthro
Πολύ καλό άρθρο.
Πάντως, όσο και αν οι περισσότεροι θεωρούν ότι η ενέργεια αυτή ήταν πολιτικά άστοχη, η αλήθεια είναι ότι έφερε στην ατζέντα ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, το οποίο η κοινωνία δεν θέλει να συζητά γιατί την πονάει. Επίσης, τα περί υποκίνησης είναι μάλλον φαιδρά, καθώς οι απεργοί, πέρα από τη σωματική τους υγεία, ρισκάρουν έως και την απέλασή τους. Το ότι βοηθήθηκαν για να πραγματοποιήσουν αυτήν την ενέργεια δε σημαίνει ότι υποκινήθηκαν.
Όπως και να το κάνουμε αν βρεθείς σε κάποια άλλη χώρα, δεν εξετάζω το ''παράνομα'' ή ''νόμιμα'', και δουλεύεις για αρκετά χρόνια χωρίς χαρτιά, δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να συνεχίσεις να ζεις ''λαθραία'' για μια ζωή. Μια χαρά κάνουν οι απεργοί πείνας, λοιπόν, είναι απλά θέμα επιβίωσης γι' αυτούς. Αν δηλαδή μια ομάδα ανέργων οικογενειαρχών καταλάμβανε έναν μη χρησιμοποιούμενο χώρο της Νομικής και έκανε απεργία πείνας, δεν θα είχε την αμέριστη συμπαράσταση του κόσμου; Εν ολίγοις, το μέτρο αξιολόγησης της κάθε τέτοιας ενέργειας είναι το αν το αίτημα είναι δίκαιο ή όχι, και όχι τα ψεύτικα δάκρυα για τη δήθεν νομιμότητα, που χύνουν οι εργολάβοι της πλύσης εγκεφάλου του ελληνικού λαού μέσω των δελτιών των 8...
Πάνος
Λίγο εκτός θέματος αλλά δεν άντεξα και αντιγράφω:
UPDATE: Φαίνεται πως τα σκάγια του εμετού έφτασαν μέχρι την αρχισυνταξία στο Πρώτο Θέμα και εντελώς ύπουλα (και εξόχως έντεχνα) οι αλήτες αρκουδέηδες, που θα'λεγε κι ο Πρόεδρος, αλλάξανε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου λινκ στο οποίο ήταν αναρτημένο το κείμενο του Πανούτσου με τον γελοίο τίτλο 'Αθήνα, το Ισλαμαμπάντ της Ευρώπης' και έβαλαν στη θέση του (αφήνοντας τα ίδια σχόλια και το ίδιο ακριβές web address) ένα επίσης άθλιο κείμενο του ίδιου με τίτλο 'Κοινωνία επαναστατικών φαντασιώσεων'. Το δε παλιό κείμενο ούτε στην cache μνήμη του google engine δεν το βρίσκεις (κάτι σαν το βιογραφικό του συντάκτη του). Ευτυχώς έχει αναδημοσιευτεί από πληθώρα φασιστοεθνικιστικών μπλογκς (τρομάρα τους), αλλά και άλλων που κάνουν τον κόπο να κρατούν τεκμήρια της πνευματικής κατάντιας μας. Αλλάξαμε το λινκ που ανακατευθύνει, για να μη χάνονται τα τεκμήρια της μωρίας. Άθλιοι, όπως και ο λόγος τους.
Το παλιό βρέθηκε: http://subbuteorema.gr/panoutsos/
Δημοσίευση σχολίου
<< Home