Κεφαλαιϊκισμός
Το συζητούσα χθες και με έναν φίλο που μου έλεγε ότι ο Μάικλ Μουρ είναι λαϊκιστής· που είναι δηλαδή· αλλά τον λαϊκισμό έχουμε μάθει να τον αναγνωρίζουμε και να μας ενοχλεί, ενώ ο κεφαλαϊικισμός δεν κάνει τόσο μπαμ, μολονότι ούτε λιγότερο χοντροκομμένος είναι ούτε λιγότερο στις χαρές της ευκολίας και της προπαγάνδας αφήνεται. Γιατί όμως; Είναι θέμα στυλ; Είναι θέμα ποιότητας της προπαγάνδας; Περισσότερο απ' όλα νομίζω πως είναι θέμα status quo. Κάθε παραδοθείσα τάξη πραγμάτων κουβαλά ως δώρο τεράστια αποθέματα αυτονομιμοποίησης, με την ιδεολογική νομιμοποίηση να έρχεται ως συμπλήρωμά της· μιας αυτονομιμοποίησης που εξηγείται από το ότι πρωταρχική τάση του ανθρώπου είναι να προσπαθεί να προσαρμόζεται στον κόσμο και όχι να προσπαθεί να τον αλλάζει.
Ήταν ο Ολντ Μπόι και παρακολουθήσατε τα μικρά φιλοσοφικά αποφθέγματα της Πέμπτης.
Αύριο δύο έργα σεξ.
16 Comments:
Εγώ θα έρθω και αύριο
Κανένα καουμπόικο πότε θα βάλει?
τσοντα - νιτζα - τσοντα - νιτζα - βιντεο κλιπ - τσοντα - νιτζα ...
(εδω: "κάθε παραδοθείσα (???) τάξη πραγμάτων κουβαλά ως δώρο τεράστια αποθέματα αυτονομιμοποίησης, με την ιδεολογική νομιμοποίηση να έρχεται ως συμπλήρωμά της" το καψα το ακατοικητο... το σπας σε ταληρακια?)
καλημερα σας...
Kαουμπόικα από βδομάδα. Περιμένουμε μια καινούρια παρτίδα Ινδιάνων να έρθει και αναμένονται μεγάλες σφαγές.
«εδω: "κάθε παραδοθείσα (???) τάξη πραγμάτων κουβαλά ως δώρο τεράστια αποθέματα αυτονομιμοποίησης, με την ιδεολογική νομιμοποίηση να έρχεται ως συμπλήρωμά της" το καψα το ακατοικητο... το σπας σε ταληρακια?».
Στην αρχή είχα βάλει «παραδεδομένη», αλλά μου φάνηκε κάπως. Είπα να το βάλω «παραδομένη» αλλά μετά μπορεί και να το έπαιρνε κανείς με την άλλη του έννοια. Οπότε έβαλα «παραδοθείσα» που είναι όμως εξίσου κάπως με το «παραδεδομένη».
Ταληράκια: Δεν μπαίνουμε στη ζωή πανώριμοι και από άλλο πλανήτη, σαν το Αvatar του Κάμερον καλή ώρα. Μπαίνουμε στη ζωή σαν παιδιά και σιγά σιγά γνωρίζουμε και μαθαίνουμε τον κόσμο. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι ο κόσμος έτσι λειτουργεί. Έτσι και όχι αλλιώς. Υπάρχει ας πούμε ο θεσμός της οικογένειας με αυτούς τους κανόνες. Ο θεσμός του σχολείου με τους άλλους. Ο θεσμός του στρατού με τους δικούς του. Στην δουλειά οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν αυτούς τους κανόνες και οι ιδιωτικοί τους άλλους. Στα του πολιτεύματος ισχύουν αυτοί οι κανόνες. ΌΛα αυτά ΚΑΤ΄ΑΡΧΗΝ τα παίρνουμε ως δεδομένα. Και αυτό εννοώ λέγοντας αυτονομιμοποίηση. Ότι κάθε κατάσταση, κάθε τάξη πραγμάτων που υπάρχει πριν από εμάς, που μας παραδίδεται, που τη βρίσκουμε έτοιμη από τους προηγούμενους νομιμοποιείται στη συνείδησή μας ΠΡΩΤΑ επειδή «έτσι είναι τα πράγματα», επειδή έτσι τα βρήκαμε, επειδή έτσι λειτουργεί ο κόσμος και ύστερα έρχονται οι ιδεολογικές εξηγήσεις και αναλύσεις και αιτιολογίες ότι τα πράγματα καλώς λειτουργούν έτσι. Και βασική τάση του ανθρώπου είναι να προσπαθήσει να προσαρμοστεί στο περιβάλλον που βρίσκει, στις συνθήκες που βρίσκει. Ύστερα, στην πορεία, αν διαπιστώσει ότι η τάξη πραγμάτων είναι άδικη ή σκληρή ή οτιδήποτε άλλο, μπορεί και να αρχίσει να την αμφισβητεί, μπορεί ενδεχομένως και να προσπαθήσει να την αλλάξει. Αλλά αυτό απαιτεί αφενός χρόνο και αφετέρου μια πνευματική στάση όχι τόσο εύκολη όσο η στάση της πλήρους αποδοχής του εκάστοτε status quo. Είναι πιο εύκολο να διακρίνουμε τα στοιχεία του λαϊκισμού στον Μάικλ Μουρ και τα λογικά άλματα που κάνει για να στηρίξει τις θεωρίες του. Όταν το Time βγάζει πρόσωπο της χρονιάς τον τύπο αυτόν και γράφει το άρθρο αυτό πρέπει να σκεφτούμε ότι είτε έτσι είναι όπως τα γράφει, είτε, αν δεν είναι όπως τα γράφει, θα πρέπει να ξαναεξετάσουμε όλους τους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς που μας κάνουν να δεχόμαστε δίχως κιχ τέτοιες ριζικές αλλαγές στο δόγμα της ελεύθερης οικονομίας σαν αυτές που έγιναν πέρσι. Δηλαδή πέρσι σε όλους τελικά φάνηκε παράξενο και σόλοικο αυτό που έγινε με τη κρατική χρηματοδότηση των τραπεζών. Ε και; Άλλαξε κάτι; Μας φάνηκε παράξενο αλλά ως εκεί. Μήπως δεν μας φάνηκε και τόσο παράξενο επειδή μας εξηγήθηκε αναλυτικότατα το πώς και το γιατί της κρατικής σωτηρίας των τραπεζών; Μήπως μας εξηγήθηκε αναλυτικότατα το πώς αυτό θα αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού ώστε οι τράπεζες να μην εξακολουθήσουν να κάνουν περίπου ό,τι θέλουν; Μπα. Αντίθετα ενημερωθήκαμε ότι έτσι πρέπει να γίνει και μάλιστα αμέσως και ότι αν δεν γίνει έτσι, πάει χαθήκαμε. Αυτό όμως δεν το λέμε λαϊκισμό, αυτό το λέμε τι; Ερήμην μας κυβερνιόμαστε; Περίπου. Ή στην καλύτερη κυβερνιόμαστε από τεχνοκράτες των οικονομικών που δεν έχουν τον χρόνο, τη διάθεση ή τον τρόπο να μας εξηγήσουν το πως και το γιατί. Και αυτό που έχει εντελώς μεγαλύτερη επίπτωση στη ζωή μας από ό,τι ένα ντοκιμαντέρ του Μάικλ Μουρ καταλήγουμε να το θεωρούμε πιο σοβαρό και έγκυρο από ό,τι την «έρευνα» του Μουρ. Γιατί; Γιατί έτσι βρήκαμε τον κόσμο, γιατί έτσι λειτουργεί ο κόσμος, γιατί από τη στιγμή που λειτουργεί έτσι ο κόσμος αντλεί μεγάλο τμήμα της νομιμοποίησής του από αυτή καθαυτή τη λειτουργία του. Το «μην τη ψάχνεις» και το «κοίτα ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ προβλήματα» σημαίνει ότι νομιμοποιείς την τάξη πραγμάτων που αντιστοιχεί στην εποχή σου πέραν και ανεξάρτητα από ιδεολογίες.
Αυτά. Ακολουθούν τα καουμπόικα και οι τσόντες. Νίντζα δεν έχει.
αφήνεις τα : παραδοθείσα - παραδεδομένη - παραδομένη, βάζεις ένα "δεδομένη" και ΔΕΝ με κάνεις νά σου φάω ένα 15άκι. (ή ένα "κληροδοτημένη" αλλά έτσι αυτοαναιρούμαι όσον αφορά την απλότητα - βέβαια)
Σαφέστατα τα ταληράκια.Πλήρης και σχετικά μεστός (για μένα).Απλά έχω ένα θεματάκι με τις λεξιπλασίες (πχ ορμεμφυτος - θέλω να σκοτώσω όποιον το σκέφτηκε - προφανώς είμαι άλλης σχολής)
Ευχαριστώ πολύ - Γιώργος Λάμδα
ΥΓ. Καλά νίτζα μη βάλεις - αλλά βάλε βιντεο-κλιπ : ρακιτζή με μοντελο 18χρονη (και αν) Μενεγάκη να πέσουν τα πατώματα.
Αγαπητέ κ. Ο.Β.
Επειδή συμφωνώ τόσο με το πεντακοσάρικο του ποστ,
όσο και με τα ταληράκια , νομίζω ότι είναι δίκαιο να κερδίσω
ένα δωρεάν εισιτήριο για την τσόντα ( καουμπόικο συν μικρής διάρκειας ταινίας sex)
Και κάτι που νομίζω ότι είναι σχετικό με το ποστ.
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι δεν ξέρω και ΔΕΝ ΘΕΛΩ να μάθω ,
αν είστε ή όχι ,κάτοχος Πιστοποιημένου και Επικυρωμένου
Τεκμήριου Επαρκούς Γνώσης, για όσα λέτε σήμερα.
Γιατί αν μάθω, θέλω δε θέλω , τα όσα λέτε , η σκέψη μου θα τα επεξεργάζεται
διαφορετικά, ενώ όμως αυτά θα παραμένουν τα ίδια.
1)τι σημασια εχει το iso όταν αυτάπου διαβαχω μου κανουν κάτι?(
2)η σκεψη δεν ειναι ''μου''.Ειναι σκεψη ξερό.
3)καλός ο επιστημονικος ορθολογισμος που ζητά αποδειξεις για το καθετι αλλά κρινεται αποτελεσματικοτερος σε επιστημονικα δομημενες κενωνίες.
4)oldboy γερα παρ' τους τα μυαλά
Δεν μου αρέσει η λέξη σεξ, θέλω να γράψεις πρώτα την ετυμολογία της και ύστερα να αναλύσεις τις έννοιες αγάπη και έρωτας.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Φαντάζομαι, η ψωλοτυρόπιπα είναι σαν τη ζαμπονοτυρόπιτα, αλλά η κιμονάρα τι είναι?
Καταιδρωμένο και "τελευταίο" ιμάτιο.
Για σένα έχει 2 έργα σέξ κι ένα καράτε.
Γα..σι και ξύλο, γκιόζη ε γκιόζη.
Γιώργος
Person of the Year Ben Bernanke.
Nobel Peace Prize 2009,Barack Obama.
Greek Prime Minister:G.A. Papandreou.
amazeuta skoupidia stin Athina:13 meres.
re les na katargithei kai to 'asulo'??
meshuggener
Ο Moore δεν είναι λαϊκιστής είναι δημαγωγός.
Το άρθρο στο Time είναι γνήσια λαϊκίστικο:
"He's Bailout Ben, the patron saint of Wall Street greedheads"
Πάμε παρακάτω:
"he still wields unrivaled power over our money, our jobs, our savings and our national future. The decisions he has made, and those he has yet to make, will shape the path of our prosperity, the direction of our politics and our relationship to the world"
"our prosperity...", εδώ είμαστε.
Θυμήσου:
"Santa Santa Evita
Madre de todos los ninos
De los tiranizados, de los descamisados
De los trabajadores, de la Argentina"
Γιώργο Λάμδα, το «δεδομένη» όμως θα σήμαινε κάτι διαφορετικό.
Αλυσίδα Φροντιστηρίων, ετυμολογικά προέρχεται από το σε (σε βατεύω, σε κλυδωνίζω κλπ) και το ξ (που δεν σημαίνει τίποτα, αλλά μπήκε γιατί πρόκειται για παρακατιανό γράμμα της αλφαβήτου και μπήκε εκεί με μοριοδότηση).
Τί χαζός που είσαι! Το ξέρεις ότι θα κοπείς με τέτοιες χαζομάρες;
Δημοσίευση σχολίου
<< Home