Η τρίτη πραγματικότητα
«Ως κύριο σύμβολο της κρατικής επιβουλής ορίζονται οι αστυνομικοί- ή «μπάτσοι», στο υποκοσμικό γλωσσικό ιδίωμα που πλέον υιοθετεί και η τελευταία καθωσπρέπει μεγαλοαστή-, που τα μεταχουντικά σεκλέτια κάποιων φαντασιώνουν ως αιμοχαρείς υπανθρώπους. Το γεγονός όμως ότι κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα, αντί να καθησυχάζει τους συνομηλίκους μου, απλώς αυξάνει τη δυσπιστία τους στην πραγματικότητα».
Δίπλα στην πραγματική πραγματικότητα και στην πραγματικότητα των ΜΜΕ προστίθεται πια και η πραγματικότητα των νέων διαδικτυακών μέσων, γεγονός που θα παρασύρει αργά ή γρήγορα και τα ΜΜΕ προς την -μερική έστω- κάλυψη του χάσματος ανάμεσα στην πραγματική πραγματικότητα και τη δική τους. Αυτό όμως είναι κάτι που θα αφορά περισσότερο τις μεγαλύτερες και τηλεοπτικές γενιές, καθώς για τις από εδώ και πέρα γενιές το σκηνικό έχει οριστικά και αμετάκλητα αλλάξει.
Χαρακτηριστικό της όλης επιχειρηματολογίας του άρθρου είναι ότι εστιάζει και αναφέρεται στην δικτατορία και στα κουσούρια που αυτή κληροδότησε, λες και θα ήταν ποτέ δυνατόν ένας αναντίστοιχος με την πραγματική πραγματικότητα μύθος (περί αστυνομικών αγριοτήτων) να διακινείται επί 35 χρόνια από γενιά σε γενιά, μόνο ως νοσταλγικό απότοκο και όχι ως σειρά βιωμάτων που γενιές και γενιές έχουν ζήσει στο πετσί τους μεν, μακριά από κάμερες δε, άρα μακριά και από την πραγματικότητα που έχει στο νου του ο Απόστολος Δοξιάδης.
Αφού η συζήτηση συνεχώς περιστρέφεται γύρω από την μεταπολίτευση και την κουλτούρα της, όπως από πλευράς παρουσίασης της πραγματικότητας υπήρξε από το 74 ως το 89 σε επίπεδο εικόνας μόνο η κρατική εκδοχή της, μέχρι που αυτή σάπισε και κατάντησε άλλοτε εξοργιστική κι άλλοτε γραφική, έτσι από το 89 και για μια εικοσαετία υπήρξε μια οπωσδήποτε πλουραλιστικότερη εκδοχή της πραγματικότητας, που όμως κι αυτή έχει πλέον σαπίσει και καταντά άλλοτε εξοργιστική κι άλλοτε γραφική. Ενδεικτικά μιλώντας, το βίντεο του TVXS αναμεταδόθηκε ευρέως από τα μπλογκ και την εικόνα του μπορεί να την αρνηθεί όποιος δυσπιστεί απέναντι στην πραγματικότητα, όπως μπορεί να την αρνηθεί αυτή η κακόγουστη βερσιόν του καλού μπάτσου - κακού μπάτσου, που διαδραματίζουν ο καλός υπερυπουργός και ο κακός αναπληρωτής υπουργός, οι οποίοι δήλωσαν ικανοποιημένοι που η αστυνομία πέρασε την Παρασκευή το δύσκολο τεστ της.
Και ερχόμαστε στην άλλη ευρέως διατυπούμενη ένσταση: στο εξωτερικό η αστυνομία κάνει χειρότερα και αν τολμήσεις να κουνηθείς σε τσάκισε και τελικά η ελληνική ιδιαιτερότητα δεν είναι εκείνη της βάρβαρης αστυνομίας της αλλά εκείνη της αντίδρασης σε αυτήν, της μη αποδοχής του ότι έτσι είναι τα πράγματα. Και η απάντηση είναι ότι ακόμη και αν υποθέσουμε πως ισχύει αυτό, το πρόβλημα τότε το έχει ο πολίτης του εξωτερικού που ανέχεται, δεν αντιδρά και νομιμοποιεί τέτοιες συμπεριφορές και όχι ο εδώ πολίτης που δεν ανέχεται, αντιδρά και τις απονομιμοποιεί.
Και τέλος για να φύγουμε από το γενικό και να πάμε στο -ενδεικτικά- ειδικό: 1) Βρέθηκε, και αν όχι γιατί, ποιοί είναι οι δύο εικονιζόμενοι στην πρώτη φωτογραφία, που δηλώνουν συμβολικά πόσο ξεσκισμένα καθάρματα είναι, ενώ δεν έχει περάσει ακόμα 24ωρο από την ανθρωποκτονία Γρηγορόπουλου; (τον οποίο συνεχίζουν παρεμπιπτόντως να γαμούν με συνεντεύξεις ο Κορκονέας και η γυναίκα του, αποκαλώντας τον σε άψογη Κουγική «αγγελούδι» την ίδια στιγμή που τον δυσφημούν) 2) Βρέθηκε, και αν όχι γιατί, ποιός αστυνομικός χτύπησε στην δεύτερη φωτογραφία τον τραυματία που μόλις είχε βγει από τη κλινική στην οποία είχε μπει έχοντας ήδη χτυπηθεί από αστυνομικούς; (όπως την ίδια μέρα χτυπήθηκε και καταστηματάρχης του κέντρου, ω της κακλαμανικής ειρωνείας) 3) Βρέθηκε, και αν όχι γιατί, ποιός αστυνομικός τραβολογάει και ρίχνει κάτω τη γιαγιά στο επίμαχο βίντεο;
Τελευταία ένσταση: μα η αστυνομία είναι το κυριότερο πρόβλημα της χώρας; Μπορεί και να μην είναι. Αλλά για να το αντιστρέψουμε, είναι ένα πρόβλημα που βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα από τον ανασχηματισμό και τις δημοσκοπήσεις.
39 Comments:
Κι άλλες σκέψεις από το πλάι του κειμένου: προσφάτως, ο Κρατικός Τηλεορασάρχης κύριος Παναγόπουλος άστραψε και βρόντηξε με την βίαιη και καταλυτική της δημοκρατίας εισβολή στα στούντιο της τηλεόρασής ΤΟΥ καταδικάζοντας αυτήν τη βία.
Την κρατική βία της Παρασκευής, η ίδια τηλεόρασή ΤΟΥ την έκρινε ανάξια αναφοράς, και την ξεπέταξε με γενικότητες τύπου "επεισοδιακή προσαγωγή διαδηλωτών στη ΓΑΔΑ" και "βιαιότητες καταγγέλουν δικηγόροι και δημοσιογράφοι". Ο ορισμός της βίας ή ο ορισμός της είδησης, διαλέγουμε και παίρνουμε.
Όσο για την τελευταία ένσταση: αν η αστυνομία δεν είναι το κυριότερο πρόβλημα της χώρας, η κρατική τρομοκρατία, εκπεφρασμένη στις επιθέσεις της Παρασκευής κατά δικηγόρων και δημοσιογράφων (καθόλου τυχαία η στόχευση, ΚΤΤΜΓ), ε, νομίζω πως είναι από τα μεγαλύτερα.
"μα η αστυνομία είναι το κυριότερο πρόβλημα της χώρας;" Δεν είναι, αλλά αποτελεί το σκληρό πρόσωπο του κράτους όταν οι πολίτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι για τα προβλήματά τους, η ύστατη λύση όταν όλα τα άλλα (ανασχηματισμοί, πρετεντέρης, μπεζεντάκου) έχουν αποτύχει. Είναι η υποδοχή σε όσους το έσκασαν από το μαντρί.
H αστυνομική αυθαιρεσία και ανεπάρκεια είναι ένα σοβαρό και κυρίως υπαρκτό πρόβλημα (σε αντίθεση με τον ανασχηματισμό κλπ) οπότε καλά κάνεις και το προτάσσεις και το διακρίνεις από ψευδεπίγραφα. Σωστά επίσης αναγνωρίζεις πως δεν είναι το σπουδαιότερο.
Το σπουδαιότερο είναι αυτό που περιγράφει ο Δοξιάδης, λόγω του οποίου κανένα άλλο δεν θα μπορέσει να λυθεί. Και λόγω του οποίου, οποιοσδήποτε έχει κάποια ευθυκρισία και επαφή με την πραγματικότητα χαρακτηρίζεται "χουντικός" από αφιονισμένα, ημιμαθή, κακομαθημένα μικρομέγαλα.
Αρχίζω να σκέφτομαι ότι δίκαια υποστηρίζει όσα υποστηρίζει ο κ. Δοξιάδης -και λόγω χαρακτήρα (του)...
Εννοώ ότι ο κ. Δοξιαδης είναι συνεπής με τον εαυτό του, δεν αντιφάσκει, και ότι είναι φαινόμενο ένας σύγχρονος έλληνας να βρίσκεται έξω και μακριά από το χορό των αντιφάσεων!
(η διευκρίνιση προς άρσιν παρεξηγήσεων)
Χαρά στην υπομονή σου να ασχοληθείς με το θέμα Ο.Β. :)
"Ενδεικτικά μιλώντας, το βίντεο του TVXS αναμεταδόθηκε ευρέως από τα μπλογκ"
Μη λες ευρέως μόνο σε παρακαλώ.
Η ελληνική αστυνομία έχει κάποια ιδιαιτερότητα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες αστυνομίες της δύσης. Την ίδια ιδιαιτερότητα με αυτές της Πορτογαλίας και της Ισπανίας(και μέχρι ένα σημείο και της Ιταλίας).Ιδιαιτερότητα που δεν έχει να κάνει με τη βαρβαρότητα(πάνω κάτω παντού η ίδια είναι) αλλά τις πολιτικές πεποιθήσεις και την εκπαίδευση τις πλειοψηφίας του σώματος . Η σχετικά πρόσφατη δικτατορία , δηλαδή το κοινό χαρακτηριστικό των παραπάνω χωρών(εκτός της Ιταλίας), είχε κατασκευάσει μηχανισμούς επιλογής και εκπαίδευσης των μονάδων που την αποτελούν, που λόγω της αποτελεσματικότητας τους και των υπηρεσιών που προσφέρουν στην εξουσία, παραμένουν πανίσχυροι ακόμα και σήμερα.
Με άλλα λόγια, οι δεσμοί της αστυνομίας, δηλαδή ενός τμήματος του κρατικού μηχανισμού, με την άκρα δεξιά μετατρέπουν αυτόματα ως εχθρό στα μάτια ενός «μπάτσου», έναν αριστερό. Και θα τον σπάσει στο ξύλο με την ίδια βαρβαρότητα που θα το κάνει π.χ. ένας Γάλλος σ’ ένα μετανάστη. Δηλαδή βαρβαρότητα που δεν έχει να κάνει μόνο με ξενοφοβία ή ταξικές και οικονομικές διαφορές , αλλά ΚΑΙ πολιτικές. Όταν οι άντρες των ΜΑΤ σέρνουν την ηλικιωμένη στο δρόμο, το μόνο που σκέφτονται είναι πως η αριστερή κωλόγρια πρέπει να πάρει το μάθημά της. Γιατί είναι οι ίδιοι άνθρωποι που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν να κουβαλήσει τα σακούλες του supermarket κάτω από άλλες συνθήκες. Εκείνη τη στιγμή όμως στα μάτια τους μετατρέπεται σε μία αριστερή και άρα εχθρό.
Δεν είναι ΤΟ σημαντικότερο πρόβλημα της κοινωνίας η αστυνομία. Αποτελεί απλά ένα τμήμα του κράτους που μπορούμε να έρθουμε σε επαφή μαζί του πιο άμεσα. Μία αντανάκλαση της οργανωτικής του ανικανότητας στην καλύτερη περίπτωση. Είναι η ίδια η αστυνομία που έχει πρόβλημα με την κοινωνία μας. Γιατί, με την ανοχή του κράτους, μεγαλώνει με χουντικές αρχές, αξίες και μνήμες σε ένα κόσμο που τις έχει ξεπεράσει από καιρό δε μπορεί να τις ανεχτεί πλέον τόσο εύκολα.
Νομίζω…..
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι συγγραφέας.
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι γιος του προσωπικού Ιατρού του Κων/νου Καραμανλή, αείμνηστου Σπύρου Δοξιάδη.
O Aπόστολος Δοξιάδης είναι μεγαλοαστός.
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι ανεπάγγελτος.
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι bilingual.
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι πρώην άντρας του τέρατος της υποκριτικής τέχνης Βάσιας Παναγοπούλου.
Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι παρ' ολίγον θύμα δολοφονίας.
Ο Απόστολος Δοξιάδης υπήρξε σύζυγος της παρ' ολίγον συζυγοκτόνου πράκτορος με το κωδικό όνομα "Βάσια" νυν συζύγου ενός εκ των ανθρώπων του προέδρου του ρωσόδουλου ΠΑΣΟΚ.
Ο Απόστολος Δοξιάδης υπήρξε υπάλληλος στο Υπ.Πολιτισμού.
Ο Απόστολος Δοξιάδης υπήρξε κρατικοδίαιτος λογοκριτής της κινηματογραφικής τέχνης.
Και ο Απόστολος Δοξιάδης ήταν στο Πολυτεχνείο!
Aνώνυμε, δεν γνωρίζω -και άρα δεν ενστερνίζομαι- αρκετά από όσα λες. Αλλά θα σταθώ μόνο σε αυτό: όταν κάποιος είναι συγγραφέας, δεν μου φαίνεται καθόλου σωστό να αποκαλείται και ανεπάγγελτος.
«Μη λες ευρέως μόνο σε παρακαλώ».
Γιατί, λάθος είναι;
Σέργιε, επειδή μιλάς για Πρετεντέρη νομίζω ότι η αποψινή του εκπομπή ήταν all time classic. Oι απαγωγείς που μπορεί να είναι και τρομοκράτες που μπορεί να είναι και κουκουλοφόροι που τους στηρίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ. Τσαντισμένος ζήτησε από τον Τσίπρα να ξεκαθαρίσει -την από την πρώτη στιγμή ξεκαθαρότατη- θέση του απέναντι στους τρομοκράτες. Δεν του ζήτησε πάντως να ξεκαθαρίσει τη θέση του απέναντι στους απαγωγείς, γεγονός που ερμηνεύεται ως θετικό. Εν τω μεταξύ δεν φταίει βέβαια ο Πρετεντέρης αλλά ο Τσίπρας που του απαντάει με τον τρόπο που του απαντάει, ο Παπαδημούλης που του μιλάει με τον τρόπο που του μιλάει και γενικά η νομιμοποίηση -δια της αποδοχής των όρων με τους οποίους διαλέγεται εννοώ- αυτού του άθλιου χρόνιου παιχνιδιού του. Το αστειότερο όλων βέβαια είναι ότι χρησιμοποίησε τη λέξη «μίσος» για να περιγράψει το σύνθημα «Μπάτσοι - Γουρούνια - Δολοφόνοι», όταν σχεδόν κάθε τοποθέτησή του είναι ένα μίσος μεταμφιεσμένο σε λέξεις. Να επισημανθεί και η πολύ δυνατή εμφάνιση του Ρέππα, ο οποίος επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι το ΠΑΣΟΚ έχει διαφορές από τη ΝΔ: είναι κατά τι δεξιότερο.
Χασοδίκη, συμφωνώ με το σχόλιο, πολύ δυνατό και το ποστ σου.
Θείε, πώς λένε «Τα 'παμε, τα συμφωνήσαμε», εμείς τα 'παμε, τα διαφωνήσαμε.
Ροδιά, όπως το δει κανείς.
Μπανανιώτη, κι όμως δεν είναι πια σχετικά πρόσφατη η δικτατορία. Μολονότι συμφωνώ με το υπόλοιπο σχόλιό σου, νομίζω ότι το φαινόμενο έχει αυτονομηθεί -και ηλικιακά και λόγω της μεσολάβησης της πασοκικής εικοσαετίας- από οποιαδήποτε τέτοιου είδους σύνδεση.
As rwthsoume loipon Ellines pou exoun zhsei sto Ellada+ekswteriko thn aplh erwthsh: pou leitourgei kalytera h astynomia (plhrwnomenh me ta lefta tou folrologoumenou) kai pou sevontai perissotero tous polites alla kai oi polites thn astynoma? sthn germania/agglia/souhdia/dania/elvetia kai paromoies kalytera organwmenes xwres h sthn Ellada? Esy poia pisteveis tha einai h apanthsh? Kai ase tis dhthen vathystoxastes filosofies oti oi ksenoi polites den antidroun enw oi Ellinarades einai oloi Che. Sthn Ispania katevhkan sto dromo kai diadhlwsan xiliades otan h ETA evale vomva sta traina. To idio kai sth Bretania otan h astynomia skotwse enan kseno lathrometanasth(Braziliano). Sthn Ellada posoi diadhlwsan otan skotwne h 17 Noemvrh Ellines polites? h twra pou xtyphsan ton 20xrono astynomiko? kai posoi Ellines diadhlwsan otan 'eksafanizontai' kata syrroh metanastes h gia thn Kouneva-egklhma pou mono sth Sikelia h thn Colombia symvainei. Kathmerinh plysh egkafalou apo ta MME kai sto full h moda 'mpatsoi -gourounia -dolofonoi'. Paraplhroforhsh kai estiash sta mikra kai oxi sta shmantika provlimata ths xwras: krish aksiwn, krish thesmwn, oikonomikh krish kai to SOS pou erxetai- ant'autou oi men ta spane stous dromous oi de sta bouzoukia.
Alla opws swsta eixes pei paliotera goustarei o ellinas Amerikanika proionta kai lifestyle alla kryfogoustarei kai th 17N. Poios skeftetai antikeimenika se auth th xwra kai poios den agetai kai feretai apo ta MME? me to paramikro kalei o Ellinas thn astynomia na ton swsei sto mikro trakarisma alla meta diadhlwnei mpatsoi gourounia dolofonoi. Den kovei apodeikseis kai forodiafevgei oso ton pairnei alla meta fwnazei oti den yparxei kratos, paideia/ygeia/astynomia einai anekpaideuth kai xwris mesa enw fysika to kryfo oneiro toswn newn einai mia thesoula sto dhmosio (gia na thn kopanaei nwris nte kai na kanei kai 2h douleia). Athliothtes
wraia sorry ...grapse lathos: sthn Ispania htan h Al Quaida oxi h ETA. To thema einai oti o kosmos katevhke sto dromo na diadhlwsei eirinika kai anoixta enantion ths tromokratias.
Το πρετεντέρειο θεώρημα "απαγωγείς" --> "κουκούλες"+"καλάσνικοφ" --> "τρομοκράτες", είναι μια ακριβής εφαρμογή του κλασικού "αστυνόμος" --> "όργανο" --> "μπουζούκι".
Και μιας περί τρίτης πραγματικότητας ο λόγος, ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει και το βίντεο που ανέβηκε πρόσφατα στο youtube, με όλη την καλή παρέα (τα πραγματικά "αγγελούδια") που έχουν τα ΜΑΤ στην οπισθοφυλακή τους (Θεσσαλονίκη, 8 Δεκεμβρίου, 2 μέρες μετά τη δολοφονία του μαθητή).
Τραγικό για την επιφανειακότητα και τον ρηχό συναισθηματισμό του αλλά αναμενόμενο, δεδομένου του μεγέθους του παντοιοτρόπως βολεμένου συγγραφέα του, το άρθρο του Δοξιάδη. Άρθρο που μπορούν να βρουν αξιόλογο μόνον εξίσου ρηχά πνεύματα, παρακινούμενα από ενστικτώδη φόβο απέναντι στις κάθε λογής λαϊκές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας.
Κοντολογίς, κατά τον Α.Δ., για όλα τα δεινά του τόπου φταίει η Αριστερά! Τι όμορφα που μας ξαναγυρνάει ο συγγραφέψ στα ΠΡΟ-χουντικά ιδεολογήματα! Ο ... Γεωργαλάς δεν θα τα έλεγε καλύτερα.
Σοβαρά τώρα, υπάρχει πράγματι γενικευμένη διάλυση αξιών και ηθών. Μια μηδενιστική εκτροπή. Ξεκινώντας από την κορυφή (πολιτική και οικονομική) και φτάνοντας στα νύχια της κοινωνίας. Ζούμε στα χρόνια των λαμόγιων. Μόνο που αυτό είναι συνέπεια μιας
πολύ ευρύτερης ιδεολογίας, ή μάλλον μιας κοσμοθεωρίας, που δεν είναι οπωσδήποτε "αριστερή".
Για παράδειγμα, η επικράτηση της σαφέστατα "δεξιάς" νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας τα τελευταία 30 χρόνια στη Δύση - και τα τελευταία 15 στην Ελλάδα -, είναι σίγουρα ο σημαντικότερος παράγοντας ιδεολογικής κάλυψης και υπόθαλψης της γενικευμένης αποθηρίωσης και ανομίας.
Αλλά και ο νεοφιλελευθερισμός δεν είναι παρά η έκφραση μιας βαθύτερης έκπτωσης προς τη βαρβαρότητα, η οποία συνδέεται με το ιστορικό τέλος του ίδιου του κόσμου που εγκαινιάστηκε με την αστική εποχή.
Αντί λοιπόν να χαίρεται ο ... πνευματικός αυτός ανήρ, που η νεολαία μας αντιδρά στον εκβαρβαρισμό, τα χώνει για να εισπράξει φτηνά χειροκροτήματα από τα κάθε λογής "χουντάκια".
O άνθρωπος δεν ξέρει από αυτά, συγχωράτε τον!
Ας σκεφτούμε μόνο πως θεωρεί αντίθετο του 'αριστερό' το 'δεξί'και όχι το 'δεξιό'.Λες και μιλάει για κανα πόδι!
by the way, το παιδί που χτυπήθηκε δεν είναι καταστηματάρχης...το ξέρω γιατι είναι γνωστός μου και όταν τον είδα σε τέτοια κατάσταση δεν το πιστευα.
Σ.
ο καταστηματαρχης εφυγε λιγο μετα με σπασμενο αγκωνα απο γκλοπ...εχει ερθει σε επικοινωνια με την Κούρτοβικ και ετοιμαζεται για μηνυσεις.
*
εδω θα βρειτε ενα-δυο ακομη βίντεα απο την 9η του Γενάρη...
Ανώνυμε 10.45
ωραία η λίστα σου, αλλά η λίστα για να έχει βαρύτητα πρέπει κάτι να λέει συνδεόμενο και να αναφέρει
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ στοιχεία, μια και μπήκες στον κόπο να μας απαριθμήσεις το ένα και το άλλο του Δοξιάδη.
ο Δοξιάδης, αν ήσουν μηχανικός ή διαβασμένος θα ήξερες ότι είναι γιος ενός τεράστια σημαντικού προσώπου. Ενός αναγνωρισμένου παγκόσμια αρχιτέκτονα-πολεοδόμου του Κωνσταντίνου Α. Δοξιάδη. Ο παππούς του, παιδίατρος στο επάγγελμα, υπήρξε Υπουργός Περιθάλψεως, Υγιεινής και Πρόνοιας.
Όχι ότι έχει καμία σημασία βέβαια στο όλο ποστ.
Έχει παραγίνει νομίζω η αυτοαναφορικότητα της 'γενιάς του Πολυτεχνείου' ή της γενιάς του Δοξιάδη (διαλέγετε και παίρνετε). Αυτή η αυτοαναφορικότητα έχει φτάσει σε σημείο να συγγράφονται άρθρα όπως το εν λόγω που απευθύνονται στους 'συνομήλικούς' τους! Θα τους έλεγα: ούτε περίμενα από εσάς ως γενιά να σώσετε την Ελλάδα με την κατάληψη του Πολυτεχνείου, ούτε σας κατηγορώ που δεν τη σώσατε και εξελιχθήκατε σε συνηθισμένους ανθρώπους (που ανέκαθεν ήσασταν). Είστε απλώς μια γενιά όπως όλες οι άλλες στην Ελλάδα: απολιτίκ, κοιλαράδες (ενίοτε), τηλεορασόπληκτοι, ενοχικοί (πάλι ενίοτε) και, βεβαίως, αυτοαναφορικοί.
e toulaxiston h genia tou polytexneiou afhse parakatathiki to panepistimiako asylo. Thn pagkosmia elliniki patenta pou leei oti yparxei asylo stous parevriskomenous se ena sygkekrimeno xwro xwris fysika na mas apasxolei h perifrourhsh tou xwrou autou, h poioi einai oi perevriskomenoi se auton h ti oplismo feroun...
kai fysika h genia tou polytexneiou, oi shmerinoi 50rhdes dhladh, krinontai epaksioi synexistes twn neollinwn progonwn de diafthora, forodiafygh, remoules, skandala, ladwmta enw fysika eishgagan kai nees lekseis opws lamogia, golden boys, domhmena omologa, vatopaidia, thletheash, dhmoskophseis kai parastash nikhs. Toulaxiston eferan neo aima sthn politiki (me to idio DNA): karamanlis (kwstakhs), papandreou (giwrgakhs), (mitsotaki)ntora kai loipoi syggeneis. Perifhma
«krish aksiwn, krish thesmwn, oikonomikh krish kai to SOS pou erxetai- ant'autou oi men ta spane stous dromous oi de sta bouzoukia».
Απλά εκείνο που δεν μπορείς να καταλάβεις είναι ότι δεν τα σπάνε αντ' αυτού στους δρόμους αλλά για αυτά. Το αν είναι λύση να τα σπάνε στους δρόμους το συζητάμε, αλλά όχι ότι είναι άσχετο το ένα με το άλλο.
«Alla opws swsta eixes pei paliotera goustarei o ellinas Amerikanika proionta kai lifestyle alla kryfogoustarei kai th 17N».
«Kai ase tis dhthen vathystoxastes filosofies oti oi ksenoi polites den antidroun enw oi Ellinarades einai oloi Che»
Η μία πρόταση δεν αναιρεί την άλλη. Ο Έλληνας μέσα σε όλα τα στραβά του, μέσα σε όλο το δήθεν του, μέσα σε όλο το και την πίττα και τον σκύλο, ναι, δεν θεωρεί αυτονόητο ότι μπροστά στον αστυνομικό θα κάτσει σούζα, δεν θεωρεί αυτονόητο ότι ο αστυνομικός έχει δικαίωμα να του κάνει ό,τι του κατέβει, δεν θεωρεί ότι άπαξ και ο άλλος φόρεσε στολή είναι ελέω Θεού μονάρχης.
«me to paramikro kalei o Ellinas thn astynomia na ton swsei sto mikro trakarisma alla meta diadhlwnei mpatsoi gourounia dolofonoi»
Αυτό επειδή είναι επιχείρημα που ακούστηκε και χθες από τους Ρέππα -Πρετεντέρη και επειδή είναι επιχείρημα που ακούγεται: πλην ελαχίστων ιδεολόγων αναρχικών, δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να ζητάει την κατάργηση του αστυνομικού σώματος. Ούτε είπε κανείς η αστυνομία να μην κυνηγάει να πιάσει τους κλέφτες και τους εκβιαστές.
Σ. και Murple Jane, δηλαδή άλλον τραυματία της Παρασκευής είδα στις ειδήσεις που είπε ότι είναι καταστηματάρχης; Μy bad. Θα κάνω διόρθωση στο ποστ.
Ξενιτεμένε φίλε με τα greeklish,
η επαφή σου με την ελληνική πραγματικότητα είναι, εμφανώς, τηλεοπτική.
Θα ήταν δικαιολογημένη η λύσσα σου εναντίον της ξεσηκωμένης ελληνικής νεολαίας, εάν είχαμε ένα κράτος σοβαρό, κράτος προνοίας, κράτος προστάτη των αδυνάμων (όπως πρέπει να είναι ο ρόλος του κράτους), και όχι ένα κράτος αχυράνθρωπο των ευτελέστερων ιδιωτικών συμφερόντων.
Θα ήταν δικαιολογημένη η αναφανδόν υποστήριξή σου προς τις κρατικές δυνάμεις εσωτερικής καταστολής, εάν αυτές στρέφοντο με υπερβάλλουσα βία εναντίον των άπληστων λαμογιών που, σύμφωνα με το "Το Νόμιμον είναι και Ηθικόν" - δηλαδή το Δόγμα της Νεοφιλελεύθερης Ανομίας, που διατυπώθηκε θρασύτατα από έναν υπουργό για να δικιολογήσει το λόγο που δεν απέδιδε φόρους στο Δημόσιο (χωρίς να τον παύσει, γι' αυτή τη θρασεία δήλωση, αυτοστιγμεί από τα καθήκοντά του ο Πρωθυπουργός!) - ξεπατώνουν τη χώρα ανενόχλητα.
Όμως αγαπητέ, τα παραπάνω δεν συμβαίνουν. Εδώ στην Ψωροκώσταινα ζούμε στιγμές απείρους κάλλους με τη ξεδιαντροπιά των ιδιωτικών συμφερόντων και την ύποπτη απροθυμία του κράτους να τα βάλει στη θέση τους προστατεύοντας την Κοινωνία.
Γι' αυτό και η κοινωνία, μια κοινωνία υγιής τελικά, αντιδρά.
Λυπάμαι που αυτό σε χαλάει. Μην ξεπέφτεις όμως σε φτηνά επιχειρήματα, όπως αυτό με το οποίο εξίσωσες τη διαμαρτυρία του λαού στο δρόμο με τα σπασίματα πιάτων στα σκυλάδικα. Είναι για τα σκουπίδια.
den einai akrivws thleoptiki alla telos pantwn...isws telika otan eisai poly konta anti gia to dasos vlepeis thn peukovelona...
pistevw oti to thema tou spasimatos xreiazetai peraiterw analysh, poioi espasan kai gia poio logo. Dioti den einai logiko na spas thn epixeirhsh/to magazi pou ousiastika dinei douleia sto mikromesaio ellina pou isa isa ta vgazei pera. kai fysika den einai ola ta magazia kentra diafthoras ean ypothesoume oti kyriarxhse h logiki 'spaw thn trapeza epeidh me klevei'. to katalavainw egw san amesh antidrash alla den katalaves esy pou ta'spases oti pali ESY tha to plhrwseis apo to kerdos pou tha vgalei apo sena h trapeza? enw to mikromagazo mallon tha kleisei xwris pwlhseis (dhladh emesa vazeis triklopodia ston adynato kai voithas thn trapeza pou spas) telika an to doume psyxra to spasimo twn magaziwn gyrizei mpoumerang se auton pou ta spaei. Apo auth thn optiki ta spasimata asxetws prothesews (telika) pane se lathos apodekth, mia energeia loipon pou telika gia mena einai 'ektos thematos'.
Allo diamartyria kai allo spaw magazia adiakritws etsi? ara Theia h eksiswsh pou vazeis kammia sxesh me to post mou... H logiki 'oi de ta spane sta bouzoukia' vrisketai sto allo akro alla einai epishs 'ektos thematos': 1on esy pou kais 3000 sta bouzoukia koimasai amerimnos enw h xwra kontevei na piasei psalida ploutou Brazilias 'apo dw oi Cayenne ki apo kei oi G700' me poly epikindynes proektaseis. 2. deixnei mia allazoneia kai kataspatalhsh dynamewn enopsei oik. krishs.
@Old Boy
Η εκδοχή που άκουσα κι εγώ από μία συνάδελφο και φίλη που ήταν ανάμεσα στους προσαχθέντες, είναι ότι έσπασαν το χέρι του ψιλικατζή που έχει το ψιλικατζίδικο στο ισόγειο της πολυκατοικίας της Ασκληπιού (συμπίπτει με του/της murplej@ne;). Επομένως δεν είναι αυτός με τα χτυπήματα στο κεφάλι, αλλά το μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν κατάφερα να το διασταυρώσω.
Oi amea h kemea epiteloun kapoio rolo se ola ayta h anamenoun tis kriseis kapoiou makrogiorgaki?
Noμίζω ότι ο Έλληνας κουβαλώντας, σε αντίθεση με άλλους ευρωπαϊκούς λαούς, στην πλάτη του μια ιστορία ανελευθερίας δυο χιλιάδων και πλέον ετών (θα έλεγα από το 404 π.Χ. και ύστερα) χαρακτηρίζεται από ραγιαδισμό και έμφυτη δουλοπρέπεια απέναντι σε κάθε μορφής εξουσία. Φιλά χέρια παπάδων, κρυφοκαμαρώνει άμα τον θυμηθεί κανας πολιτικός προεκλογικά, αντιμετωπίζει με ιερό δέος την αστυνομία και ζει υπό ένα περίπου μεσαιωνικό καθεστώς σύγχυσης και διαπλοκής μεταξύ εκκλησίας και κράτους. Η αστυνομία αποτελεί απλώς μια από τις όψεις αυτού του καθεστώτος. Το να λέμε ότι σε αντίθεση με τους υποταγμένους στον κρατικό αυταρχισμό ή στην αστυνομοκρατία Ευρωπαίους ο Έλλην υψώνει το ταπεινό πλην παλικαρίσιο ανάστημά του απέναντι στους 'μπάτσους' αποτελεί τουλάχιστον αστήρικτη και ατεκμηρίωτη ιστορικά, πολιτικά και κοινωνικά εικασία.
Ο μπάτσος (ή η μπάτσα όπως λέγανε κάποτε) σ' ένα πρώην χωριό αρχίζει από τα γενοφάσκια, είναι κατά κάποιον τρόπο μια χειραγώγηση της προεφηβικής ηλικίας.
Ασυγχώρητος είναι, όπως λένε οι μαρμπινιωτόπουλοι, όταν συμβαίνει και στην μετ-εφηβική ηλικία. Γι΄αυτό ίσως η αγελλάς μπορεί να δέχεται ακόμη και (πρώην ?)
κν-ούπια στα αυτο(?)κινούμενα περίπολα βορείων προαστίων...
ΚΠ
@ Old Boy
ο νεαρος με το χτυπημα στο κεφαλι ειναι αυτός. ο καταστηματαρχης με το σπασμενο χέρι ειναι ο τυπάκος με την κοτσίδα που μπαίνει - στο 04:17 - αναμεσα σε ματ και διαδηλωτες, στο πρωτο βιντεο του post σου.
Σε σχέση με τα μπατσόνια του εξωτερικού: ανεξάρτητα με την στάση των ξένων προς την αστυνομία και το αν είναι πιο ανυπότακτοι οι Γαλάτες ή οι Έλληνες, ένα πράγμα είναι σαφές. Υπάρχουν Ευρωπαϊκές χώρες (όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Ολλανδία κλπ. κλπ.) όπου τα μπατσόνια είναι απείρως πιο αποτελεσματικά σε σχέση μ'αυτό που τους ζητείται να κάνουν κάθε φορά. Το αν αυτό είναι συμβατό με τις συνταγματικές αρχές του κάθε κράτους και τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι άλλη ιστορία. Το βασικό είναι οτι αν η διαταγή στον Ολλανδό, π.χ., μπάτσο είναι "σαπίστε τους στο ξύλο αλλά χωρίς θύματα" οι διαδηλωτές θα σαπιστούν στο ξύλο χωρίς θύματα. Αν η διαταγή είναι "θα τους μιλάτε στον πληθυντικό αλλά δε θα περάσουν ούτε χιλιοστό τη γραμμή τάδε", ομοίως.
Ε, στην Ελλάδα, δεν ξέρω τί τους είπαν, αλλά θα μου φαινόταν παράξενο ακόμα και για κυβέρνηση ΝΔ να είχαν διαταγές "βαράτε κάθε γιαγιά που περπατάει στην Ασκληπιού".
Murplej@ne και Χασοδίκη, το διόρθωσα από το ποστ αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι θα έπρεπε να είμαι πιο προσεκτικός και να μη γράφω ανακρίβειες, οσοδήποτε επουσιωδώς και αν αλλάζουν αυτές τη γενική εικόνα.
Lazopolis, όχι προφανώς δεν είχαν τέτοιες διαταγές. Το κλίμα όμως ήταν ότι ένα μήνα καθόμαστε σαν τις κότες και μας έβριζαν και τώρα πήγαν να μας σκοτώσουν κιόλας και έχουμε και καινούριο υπουργό και δεν θα κουνηθεί κανένας.
Γεράσιμε, αυτή την δισχιλιετή ανελευθερία -σε αντιδιαστολή άραγε με ποιά ελευθερία τότε;- δεν την πολυκατάλαβα. Εσύ δεν διαπιστώνεις μια στάση γενικής απαξίωσης κι έλλειψης σεβασμού απέναντι στην αστυνομία;
lazopolis ontws...to organo den prepei apla na einai organo? thymithika ton Clemenceau: o polemos ( kai h dhmosia taksh lew egw)paraeinai shmantiko thema gia na afethei stous strathgous (sthn astynomia). Apo thn alli ksereis kati sthn ellada eidika dhmosio pou na tou lene'mexri auth th grammh' kai na leitourgei...ara mhn perimeneis astynomia elvetiko roloi. Egw ,esy o dipla, ola einai ligo flou...nai men alla, 'nai einai monodromos alla entaksei einai 2 to prwi de variesai', 'entaksei mas eipan na mhn prokalesoume to plhthos alla o kwstakhs o Rambo ta phre me to malaka pou tou evrise th mana (kai tou anoikse to kefali)'.
Ξενιτεμένε φίλε με τα greekglish,
για το ότι η χώρα κινδυνεύει να φτάσει ψαλίδα πλούτου Βραζιλίας, δεν φταίνε ασφαλώς οι διαμαρτυρόμενοι διαδηλωτές, αλλά ο συνδυασμός της εγχώριας φαυλοκρατίας με τον κυρίαρχο εδώ και 30 χρόνια στη Δύση νεοφιλελευθερισμό, που αφ' ενός αποθηρίωσαν τα ιδιωτικά συμφέροντα και αφ' ετέρου κατέστρεψαν το κράτος ως προστάτιδα ισχύ των αδυνάτων και το μετέτρεψαν πλήρως σε κράτος-χωροφύλακα.
Δες επ' αυτού λ.χ. τη "στροφή" των νεοφιλελεύθερων ηλιθίων της χώρας, με επικεφαλής τον Ανδριανόπουλο, που μέχρι χτες απαιτούσαν "ελάχιστο κράτος" (εννοώντας σιωπηρά το κράτος-πρόνοιας!), βγαίνουν πλέον και ζητούν περισσότερη και βιαιότερη κρατική καταστολή.
Ενώ λοιπόν συμβαίνουν αυτά τα ωραία στη χώρα που ανθίζει η φαιδρά πορτοκαλέα, εσύ έχεις κολλήσει με τα σπασίματα που διέπραξαν τα λούμπεν στοιχεία παρέα με παρακρατικούς και υπό την σκανδαλώδη ανοχή των ματ! Αυτό δεν θα πει, "βλέπω το δέντρο και χάνω το δάσος";
Κανείς, σε πληροφορώ, κανείς (πλην των μμε, από τα οποία πρέπει να ενημερωνόμαστε φορώντας ... αντιασφυξιογόνες μάσκες!) δεν χάρηκε με τούτα τα σπασίματα. Ούτε και τα επικρότησε.
Είναι λοιπόν τουλάχιστον λυπηρό, σκεπτόμενοι άνθρωποι όπως εσύ να αναλώνονται τόσον καιρό με τα σπασίματα και να εκφράζουν τον ενδιαφέρον τους γι' αυτό τον τόπο περιστρεφόμενοι διαρκώς γύρω από αυτά ... ενισχύοντας τελικώς το ρεύμα και το κλίμα βίαιης καταστολής ΚΑΘΕ διαμαρτυρίας!
Που νομίζεις ότι θα αποβεί μια τέτοια στάση;
Θα σου το πω εγώ: στην περαιτέρω ενδυνάμωση της νεοφιλελεύθερης αγυρτίας και του ευτελισμού κάθε έννοιας συντατεγμένης (υπέρ της κοινωνίας!) Πολιτείας. Δηλαδή σε μια ακόμα ισχυρότερη εδραίωση της σύγχρονης, "μεταμοντέρνας" ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ.
@old boy απλώς δεν αντελήφθην γιατί χρησιμοποιήθηκε 'ο πολίτης του εξωτερικού που ανέχεται, δεν αντιδρά και νομιμοποιεί τέτοιες συμπεριφορές' - ο οποίος φυσικά δεν βρίσκεται εδώ για να μας πει 'όχι παιδιά, δεν έχουν έτσι τα πράγματα' - στην επιχειρηματολογία του ποστ, σε αντιδιαστολή με τον αντιεξουσιαστή Έλληνα. Επίσης, αναπάντητα έμειναν τα σημαντικά νομίζω ερωτήματα του ανώνυμου 1/13/2009 03:41:00 πμ
για το που και πότε βγήκαν οι Έλληνες στους δρόμους για τους μετανάστες που εξαφανίζονται, για τα θύματα της 17 Νοέμβρη, για τον νεαρό αστυνομικό που πυροβολήθηκε, για την Κωνσταντίνα Κούνεβα... και θα πρόσθετα για το νέφος, για τη διαπλοκή, τη διαφθορά, τους άθλιους δρόμους και τα ξεχαρβαλωμένα πεζοδρόμια των ελληνικών πόλεων και πολλά άλλα. Τι θέλω να πω; Ότι η αστυνομία έχει γίνει ο εύκολος στόχος και τρόπος συνειδησιακής εκτόνωσης όλων αυτών των ανθρώπων που δεν βγήκαν ούτε βγαίνουν ποτέ στους δρόμους για τα σημαντικά ζητήματα, αλλά έμειναν και μένουν με την καραμέλα-υποκατάστατο 'μπάτσοι-γουρούνια-δολοφόνοι'.
@ Gerasimos,
ποιοί ακριβώς "δεν βγαίνουν ποτέ στο δρόμο για τα σημαντικά ζητήματα", αγαπητέ Γεράσιμε;
Σίγουρα ΟΙ ΙΔΙΟΙ που δεν βγήκαν ΟΥΤΕ και τώρα, μετά το φόνο του 15χρονου Αλέξη!
Οι ΙΔΙΟΙ αυτοί "Δοξιάδηδες" Φαρισαίοι και Γραμματείς υποκριτές, που συκοφάντησαν συλλήβδην τους διαμαρτυρόμενους πολίτες!
Οι ΙΔΙΟΙ που, μεταξύ τυρού και αχλαδίου "καυτηριάζουν" τα διάφορα δεινά του τόπου αλλά όταν έρθει η ώρα ν' αφήσουνε τον καναπέ, λυσσούν εναντίον όσων κινητοποιούνται μήπως και διορθωθεί κάτι!
ΑΥΤΟΙ αγαπητέ Γεράσιμε τρώνε καραμέλες-υποκατάστατα!
Ίσως όμως δεν γνωρίζεις ότι για την Κούνεβα και για τους μετανάστες (αλλά και για θέματα περιβάλλοντος, κ.α.) υπάρχουν κάποιοι που βγαίνουν στους δρόμους.
Πλην όμως, για να εισπράξουν πολυποίκιλες αήθεις επιθέσεις από τους "πολίτες" (ιδιώτες για την ακρίβεια), που θεωρούν ότι το να πηγαίνουν ανεμπόδιστα από διαδηλώσεις για να πιούν καφέ στο Σύνταγμα είναι, αν όχι σημαντικότερο πάντως τουλάχιστον "ίσο" ως "δικαίωμα" με τη διαμαρτυρία κατά των κακών εχόντων της Πολιτείας.
Οι ίδιοι "πολίτες" είναι ασφαλώς εκείνοι που έχουν ξεσκίσει τα ιμάτιά τους εναντίον της νεολαίας και των πρόσφατων διαδηλώσεων, ο καθείς με το δικό του "επιχείρημα"-οβολό στη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα.
Το πρόβλημα των προβλημάτων πάντοτε ήταν και θα είναι η υποκρισία.
Γεράσιμε, θέλω να πιστεύω ότι δεν εξιδανικεύω καταστάσεις και από την πρώτη στιγμή έγραψα ότι ο μέσος νεοέλληνας είναι λίγο εξουσιαστής και λίγο αντιεξουσιαστής. Αλλά μέσα σε όλες τις αντιφάσεις του και τα μονά ζυγά δικά του, ίσως αν θέλεις ακριβώς επειδή η πιστή του στους θεσμούς και το κράτος είναι ελάχιστη, ανέχεται δυσκολότερα την αστυνομική βία, την οποία στο εξωτερικό μπορεί ο μέσος πολίτης να τη θεωρεί ως αναγκαίο κακό περισσότερο αποδεκτό μέρος του παιχνιδιού. Μπορεί και να μη στέκουν αυτά που λέω, αλλά έτσι το βλέπω.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home