Τhe Vatopedian Dream
«Δυστυχώς ο μοναχισμός είναι παρεξηγημένος από πολλούς, που νομίζουν ότι ο θεσμός φιλοξενεί απελπισμένους, ερωτικώς απογοητευμένους, δειλούς, ιδιόρρυθμους sui generis, ριψάσπιδες της ζωής».
Live your Myth on Mount Athos
Η νέα αναβαθμισμένη εκδοχή του Αμερικάνικου Ονείρου, το Αμερικάνικο Όνειρο αλά Μοναχικά, το Βατοπεδιανό Όνειρο, συνδυάζει όλα τα υπέρ του Αμερικάνικου Ονείρου συν την σωτηρία της ψυχής, που είναι πολύ μεγάλο πράγμα, σαν ταξιδάκι αναψυχής με ένα κρυμμένο τραύμα.
Ποιός θα αρκεστεί στις ηδονές μόνο αυτού του κόσμου όταν πια μπορεί να απολαύσει τις ηδονές και των δύο;
Ποιός θα αρκεστεί σε λίγες ψωροδεκαετίες ευμάρειας όταν μπορεί να ζει αιωνίως σαν βασιλιάς;
Το Βασίλειο του Βατοπεδίου εκτείνεται και σε αυτόν και στον άλλο κόσμο, αγαπητέ Πιλάτε.
Ειδωλολάτρης, Μουσουλμάνος ή Ναζί δεν θα μιάνει τα Άγια Χώματά μας.
Το Βατοπέδι είναι για όσους αναζητούν την ελπίδα ενός καλύτερου αύριο, για όσους αναζητούν την ερωτική πλήρωση, είναι για τους γενναίους, είναι για τους μη ιδιόρρυθμους, είναι για τους νικητές της ζωής.
Το Περιβόλι της Παναγιάς στα δικά μας χέρια θα παραμείνει αυτό και δεν θα μετατραπεί σε Περιβόλι της Λαμογιάς, γεμίζοντας ανέραστους, αγγελοκρουσμένους λούζερς.
19 Comments:
T' Ονομα της Π-ορδης(ο καλος ο Μυλος ολα τ'αλεθει)
~~GGL, κάνεις λάθος: "το όνομα του Πόρδου" είναι... :)
Χεχε, οι Μαυρες Π-ορδες μονο υπο Αγ(ρ)ιους Ορους διαστελουν τους Αγ(ρ)ιους Π-ορους για να εισχωρησει η κρυμμενη echo του ροδινου Παρ-αβυσσου;-)
Ρε λολίτα, χαραμίζεσαι ρε, έπρεπε να γίνεις stand-up comedian.
Ο ψυχρός πόλεμος σα να ξαναρχίζει στο Άγιον Όρος... the Vatopedian dream ή το αναβαθμισμένο αμερικανικό όνειρο στο Βατοπέδιο, κόντρα στην Κόκκινη Πλατεία της Μονής Ιβήρων.
Η γιαγιά μου η καλή μου μίλαγε για ρούσα (πλούτη δηλ. κλπ) στα παραμύθια -καθότι από την Ήπειρο (και βασιλικιά μάλιστα).
Τον πούλο και όποιο άλλο φημιζόμενο αρχίδι τα άφησε μάλλον για να τα δω εγώ μονάχος.
Αχ καλή μου γιαγιά!
Lost in the Cern
Παρολαυτά ίσως δεν βλάφτει να δούμε τα πράγματα και με μια άλλη ματιά.
Όταν ένα κίνημα αντιτίθεται στο βασικό νόμο που συνθέτει τον ανθρώπινο κόσμο, δηλαδή το ζωώδη νόμο της αυτοσυντήρησης, δυο δρόμους μπορεί ν' ακολουθήσει. Είτε να παραμείνει "μέσα στον κόσμο" αυτό παλεύοντας για να τον διαπαιδαγωγήσει και να τον αλλάξει ... Είτε να φύγει "έξω από τον κόσμο" και να προσπαθήσει, στα όρη και στις ερήμους, να ζήσει σύμφωνα με τις δικές του αρχές που αντιβαίνουν τη βασική αρχή του κόσμου.
Το καθένα από αυτά τα δυο ρεύματα κινδυνεύει, όπως καθετί, να ξεπέσει. Το πρώτο να περιοριστεί σ' έναν "ιστορικό συμβιβασμό", που δύσκολα να διακρίνεται από τη ανοιχτή διαπλοκή με τις εξουσίες του κόσμου. Το δεύτερο να περιπέσει σε καταστάσεις απόκοσμης ιδιορρυθμίας και, από εκεί, στην υπόγεια διαπλοκή με τις εξουσίες του κόσμου.
Όλα τούτα όμως δεν αναιρούν την ουσιώδη ανάγκη της εναντίωσης στο ζωώδη νόμο της αυτοσυντήρησης.
Απλά αναδεικνύουν, για τους φίλους αυτής της ανάγκης, την ΣΙΣΣΥΦΕΙΑ διάσταση του εγχειρήματος ...
Αυτό αρκεί. Ο υπόλοιπος κόσμος ας νομίζει πως νίκησε.
η αυτοσυντήρηση δεν είναι νόμος (λες ν' απορήσουν: και τότενες τι είναι...έλα τώρα)
δεν υπάρχει ορισμός για το τι είναι αυτοσυντήρηση
η αυτοσυντήρηση δεν είναι απαραίτητη
η αυτοσυντήρηση δεν προϋποθέτει τη βαρβαρότητα
θα συμπλήρωνα ότι η αγωγή έχει σκοπό τον έλεγχο αλλά δεν το κάνω γιατί, ενώ, βεβαίως, εννοούν σαν τελειωμένη αγωγή αυτή την κατάσταση του χαμού τους στο τίποτα, ύστερα θα μου δώσουν άλλο ορισμό της αγωγής, για να με μπερδέψουν και αν τους βαρεθώ θα νικήσουνε μετά και πάλι και...
θα συμφωνήσουν επίσης ότι η αυτοσυντήρηση δεν προϋποθέτει τη βαρβαρότητα και θα μου πουν που το είδες γραμμένο, αλλά θα επιμένουν στο μεγάλο σφάλμα, ότι δηλαδή βλέπουν κόσμο και καταλαβαίνουν καλώς αυτό που δεν υπάρχει και που το κατασκευάζουν κάθε φορά που βαρβαρίζουν
με άλλες λέξεις, αν πιστεύεις ότι είναι ζωώδης νόμος της ύπαρξης η αυτοσυντήρηση, δηλαδή η επιβίωση, για να πάρουμε το φασισμό από την εννοιολογία μας, τότε είσαι ένας μόνος, και, ζώντας τα πράγματα που δεν σε ενδιαφέρουν, βυθίζεσαι με δική σου απόφαση στη βλακεία, η οποία με μεγαλύτερης έντασης απομόνωση τιμωρείται.
νηστεύει η ψωλή μου από πάθη
και η ελληνιστική περίοδος την ακολουθεί
οι απαραίτητες μόνο επιθυμίες
και το στόμα μου ολημερίς αντίδωρο ηδονής
Κύριε ανήκα στους εχθρούς σου
εγώ είμαι όμως τώρα που δροσίζω
την πλατούλα σου ως έγκαυλη αύρα
έχωσες μέσα μου πένθος χαρωπό
και γύρω μου
όλα πια ζουν και λάμπουν
βγάζεις το τζιν σου και το φίδι μου
αναριχιέται και χάνεται
απ' την ανατολή ώς το βασίλεμα του κρυπτού
θυμάμαι πως είχες κάποτε φιλάκια και mnm's για μένα
η νύχτα καθώς την πρόσταξες απαλά με χουφτιάζει
κι ο Ζώνεκρος που άλλοτε έλεγα πως είναι ο κροκόδειλος του ύπνου
με χίλια σκοτάδια είναι πιτσικαρισμένος
ο μικρός ανορθωτής τάσεως - όπως άλλοτε έλεγα -
με παραδίδει σεμνά στον άγγελο Τερζάκη
@ "Αχ να βλέπαμε σκέψη",
τα 'κανες όλα κορδελάκια
πάρε να 'χεις δυο φιλάκια
Ο παλαιότερος τότε (εν τω μεταξύ, έχει παραιτηθεί) και ο γνωστότερος στους κύκλους των διανοουμένων ηγούμενος στο Άγιο Όρος π. Βασίλειος Ιβηρίτης είχε πει πριν από μερικά χρόνια: «έχει διαφημιστεί τόσο πολύ το Άγιον Όρος που καιρός του είναι να αρχίσει να δυσφημίζεται».
Μάλλον αυτός ο σάλος των ημερών περί Μονής Βατοπεδίου θα κάνει καλό στους Αγιορείτες. Μόνο, μη τους βάζουμε όλους στο ίδιο σακί.
Ο ασκητισμός η ισορροπιστική ροπή στη μοναχικότητα του ανθρώπου με την πνευματικότητα που την διακρίνει δεν έχει να κάνει με τις καθαρά διαπλεκόμενες εγκόσμιες ενέργειες της μονής Βατοπεδίου που εργολάβοι και πολιτικοί με την συνευθυνη της ηγεσίας του μοναστηριού και πιθανών ξένων δυνάμεων διασαλεύουν την εθνική κυριαρχία μας στη Κηφησίας ,στο Λαύριο, στη Χαλκιδική, στη Θράκη στη Πάτμο και αλλού εις ΰγείαν υμών των κορόιδων!
. Η διαφορά των Τσουκαταίων από τους Βουλγαρογαργαλάκηδες είναι μία. Οι πρώτοι σου άφηναν μια ελπίδα να τους μοιάσεις έστω στην κίνηση μοιχεία, οι σημερινοί ψηφισμένοι φοροκλεφτες απατεώνες διαπράττουν την πορνική πράξη τους εις βάρος του δημοσίου και θρασύτατα μας λένε πληρώστε τώρα τον λογαριασμό! Η Ελλάδα καλείται να επιζήσει μόνο με κυβερνήσεις συνεργασίας.μΕ απαραίτητη προυποθεση την αναγκαστική κάθαρση των συμβαλλομένων. Οι απατεώνες της πολιτικής ζωής στη χωματερή των πολιτικών μονο με την δική μας συμβολή, εκλογές το συντομότερο. Είναι αστείο να θεωρούμε ότι ο Καραμανλής είναι ικανός να κάνει ένα νόμο που να λέει το αυτονόητο, συμβόλαια στο Ελληνικό κράτος (Μωρια, Ρούμελη) ισχύουν από 1828 και δώθε, Θεσσαλία, Ηπειρο και Μακεδονία από το 1912 και δώθε και βέβαια Ιόνια και Δωδεκάνησα που είχαν φροντίσει από παλιά άλλοι πολιτισμένοι λαοί να κάνουν κτηματολόγιο όπως είχαν διαχρονικά.Τέρμα οι κομπίνες με τα χρυσόβουλα .Μια ματιά σας στο πρωτοείσακτο αίσχος που λεγεται periousia.gr αρκεί να πείσει τον κάθε νοικοκύρη για το τι παίζεται με αυτό που λέγεται ΅προστασία της δημόσιας περιουσίας΅ Γραφει για 1,2 δις και όχι για 4-5 όπως εκτιμάτε πραγματικά.
καλό.
Thiv, δεν τους βάζω όλους στο ίδιο σακί. Ωστόσο, στο θέμα της στάσης απέναντι στον εκάστοτε κατακτητή (Οθωμανική Αυτοκρατορία - Ναζιστική Γερμανία) δεν νομίζω ότι η γενίκευση είναι άδικη.
Δεν λέω ότι είναι εύκολη βέβαια και η επιλογή της μη υποτέλειας απέναντι στον εκάστοτε κατακτητή ή ότι μια τέτοια επιλογή δεν θα μπορούσε δυνάμει να κρύβει περισσότερα προβλήματα για το Άγιο Όρους.
Έχω όμως την εντύπωση ότι σε αυτές τις περιπτώσεις υπερτερεί η λογική «τα καλά και τα συμφέροντα» παρά η λογική του αναγκαίου κακού.
δεν θα είχε ο old-boy ένα μπλογκ αν δεν είχαν σαν ελευθερωτές υποδεχθεί τους γερμανούς εις χόρνυ μάουντεν άθως οι εκεί καλόγεροι...
γιατί όσο να 'ναι είναι βεβαίως ότι θα πρέπει να ξέρει ποια θα πρέπει να είναι η θέση μας για το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με χριστιανικούς αισθητήρες στο κατόπιν ώστε ν' απαφασίσει να συνεχίσει να ζει τότε...
ωραίο πράμα η σύγκριση.
Δεν το έγραψα για σένα, Old boy. Είναι μια τάση που κυριαρχεί στις μέρες μας. Όσοι όμως γνωρίζουν από Άγιο Όρος θα ξέρουν ότι οι μοναχοί που ασπάζονται το Vatopedian dream είναι σχετικά λίγοι.
Για την επιλογή της υποτέλειας στον εκάστοτε κατακτητή έχεις δίκιο. Αλλά οι Αγιορείτες είχαν υποταχτεί και στους Σέρβους του Δουσάν, ως ομόδοξους, με την ίδια ευκολία που υποτάσσονταν και στον εκάστοτε Ρωμιό κυρίαρχο της περιοχής. Μέχρι τον 19ο αιώνα δεν είχε διαμορφωθεί εθνική συνείδηση. Στους Τούρκους υποτάχτηκαν γιατί γνώριζαν ότι ο ιδρυτής του Ισλάμ είχε σεβαστεί και προστατεύσει τα μοναστήρια που δεν του αντιστέκονταν κι οι Τούρκοι συνέχιζαν αυτή τη πολιτική. Κολάκεψαν τον Χίτλερ γιατί οι Βούλγαροι ήσαν έτοιμοι να μπουν στο Όρος και γνώριζαν τι είχαν υποστεί από αυτούς τα μοναστήρια της Αν. Μακεδονίας και Θράκης στον Α΄ παγκ. πόλεμο. Κι ό Χίτλερ έδωσε εντολή το Όρος να μείνει αποστρατικοποιημένο. Δεν ήταν προσπάθεια να σώσουν τα σαρκία τους (δεν κινδύνευαν ιδιαίτερα), αλλά τα κειμήλια κι ένα θεσμό μιας μοναστικής αυτοδιοικούμενης πολιτείας (της μοναδικής στον κόσμο) που διατηρείται επί δώδεκα και πλέον αιώνες.
Βρήκαν αφορμή να οι συνήθεις προοδευτικοί αριστερίζοντες να βγάλουν τ αποθημένα τους κατά της εκκλησίας, της οποίας της προσάπτουν ότι είχε προνόμια απ τους κατακτητές.
Τι ειναι αυτό το πράγμα ρε...
Λες και τριγγάρονται όλοι μαζί και αρχίζουν να λένε το ίδιο ποίημα. Λες και τους έχεις φορτώσει το ίδιο software σε όλους...
Να προσθέσω ότι οι Αγιορείτες ξεκίνησαν την επανάσταση στη Χαλκιδική το 1821. Κι ότι στην Κατοχή φυγάδευσαν πολλούς Άγγλους, Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς στη Μ. Ανατολή. Ένας μοναχός το πλήρωσε αυτό με τη ζωή του. Και κάποιοι άλλοι με κάποια χρόνια στα γερμανικά στρατόπεδα συγκεντρώσεως.
iMonk
Δημοσίευση σχολίου
<< Home