Δευτέρα, Αυγούστου 04, 2008

Your perfect offering

Είμαι στον Λέοναρντ Κοέν. Και τον χειροκροτώ. Και συγκινούμαι. Και τα χειροκροτήματα πίσω και μπροστά μου, δεξιά και αριστερά μου, αισθάνομαι πως είναι εξίσου συγκινημένα, εξίσου γεμάτα θερμότητα κι ευγνωμοσύνη. Έτσι όπως είμαι στριμωγμένος τα χέρια μου είναι σχεδόν κολλημένα στα πλευρά μου και τα νιώθω σαν να ξεκινoύν κατευθείαν από την καρδιά μου προτού σηκωθούν στον αέρα και ενωθούν σε χειροκρότημα μετά από κάθε τραγούδι που τελειώνει.
Λέοναρντ, σε παρατηρώ στη σκηνή και σκέφτομαι ότι απ' αυτό το σώμα το ξερακιανό, απ' αυτό το σώμα το γυρτό, απ' αυτό το σώμα που καταλαμβάνει τόσο λίγο χώρο στη γη έχει ξεχυθεί δυσανάλογα τόσο πολύ πνεύμα, δυσανάλογα τόσο πολύ φως. Σε χειροκροτώ και σε χειροκροτώ. Είναι απειροελάχιστο το ξέρω, αλλά τι θα μπορούσα να κάνω που να αντιστοιχεί στα συναισθήματά μου; Τώρα από την καρδιά ξεκινούν αυτές εδώ οι λέξεις. Ανάξιό σου γραπτό χειροκρότημα, ανάξιός σου λυρισμός. Αλλά πώς θα μπορούσα να γράψω κάτι αντάξιό σου; Με έχεις στοιχειώσει, με έχεις αλώσει, σε κουβαλάω, σε φέρω μαζί μου διαρκώς. Αλλάζω απόψεις και συνήθειες, φόβους και ελπίδες, αλλάζω ζωή, έχω αλλάξει μέχρι και εαυτό, αλλά αυτό το κομμάτι του εαυτού μου που σε λάτρεψε παραμένει δικό σου. Γίνεται ολοένα και βαθύτερα δικό σου.
Η συναυλία κοντεύει να τελειώσει. Αρχίζω να αγχώνομαι. Δεν θα πεις το «Famous Blue Raincoat»; Κάποιος το απαιτεί φωναχτά. Μετά ένας άλλος. Δεν είμαι κανείς από τους δύο. Αλλά είμαι και οι δυο τους, είμαι όσοι σε λάτρεψαν και έχουν πια πεθάνει, είμαι όσοι θα σε λατρέψουν και δεν έχουν ακόμη γεννηθεί οι προπάπποι τους. Είμαι όλοι όσοι δεν θα μπορέσουν ποτέ να εκφράσουν επαρκώς πόσο μα πόσο πολύ σε αγαπούν.
(Bιντεάκια που έχουν ήδη ανέβει από ομοιοπαθείς: Who by fire, Hallelujah, Anthem, So long Marianne, Dance me to the end of love).

25 Comments:

At 8/04/2008 05:06:00 μ.μ., Blogger scarface said...

Τον Λέοναρντ τον "έχασα" δυστυχώς από ότι καταλαβαίνω, αλλά ελπίζω να προλάβω τον Garry Moore τον Σεπτέμβρη.
First we take Leonard then we take Gary.

 
At 8/04/2008 06:25:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Πολύ ωραίο κείμενο. Μου θυμίζει επικολυρικό παραλήρημα εφήβου με εκλάμψεις δραματικού μεγαλείου. Μπράβο, πάντα τέτοια.

 
At 8/04/2008 06:35:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Πιθανότατα να έχεις δίκιο και δεν το λέω ειρωνικά. Πιθανότατα να είναι εντελώς αποτυχημένο το κείμενο. Με παρηγορεί όμως ότι ΚΩΛΩΝΕΙΣ ΚΟΤΟΥΛΑ να βάλεις το ψευδώνυμό σου και να υποστηρίξεις την άποψή σου.

 
At 8/04/2008 07:01:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Μου αρέσει που όταν σε επαινούν ανώνυμοι δεν τους ψέγεις για το ότι γράφουν ανωνύμως. Οποία συνέπεια...

 
At 8/04/2008 08:31:00 μ.μ., Blogger mistiriO/S said...

Ανώνυμε θέλεις να μετρήσουμε πόσα σχόλια ανωνύμων είναι επιδοκιμαστικά και πόσα επικριτικά;

 
At 8/04/2008 10:00:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Για να γράψεις κάτι αντάξιο ενός ανθρώπου θα πρέπει πρώτα να τον αξιολογήσεις. Συμφωνημένα και μη φασιστικά μέτρα να αξιολογούν ανθρώπους στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν και οι ομιλούντες περί καλλιτεχνών με κριτήρια μοναρχοφασισμού και τηλεθέασης υστερούν με δική τους όμως απόφαση στην αγάπη. Ζουν στο μίσος.

 
At 8/04/2008 10:42:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΟΛΝΤ.ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΕΝ.
ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ(ΠΟΛΥ)ΕΙΝΑΙ ΤΟ I M YOUR MAN.

ΑΝΩΝΥΜΕ,ΠΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΕΙΣ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ?
ΠΟΛΛΟΥΣ Ε?
ΦΑΙΝΕΤΑΙ...

 
At 8/04/2008 10:51:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"ΚΩΛΩΝΕΙΣ ΚΟΤΟΥΛΑ"!
Αν κάτι μ' ενοχλεί σ' αυτή την απάντηση δεν είναι ότι (δεν) ρουμπώνει τον συν-ανώνυμο, αλλά ότι με κάποιο τρόπο ξεσκίζει το ευαίσθητο ποστ. Δυο πολύ διαφορετικές όψεις και αισθητικές μέσα στην ίδια ανάρτηση... Οι "επαγγελματίες" ανώνυμοι είναι ιστορία "πάρ' τ' αβγό και κούρευ' το". Κατά τη γνώμη μου, ή τους αποκλείεις απ' το γήπεδό σου ή σχολιάζεις (βρίζεις, επικρίνεις, καταργείς) το περιεχόμενο του σχολίου τους. Εφόσον το περιεχόμενο του παραπάνω σχολίου, χωρίς να ειρωνεύεσαι, πιθανολογείς ότι μπορεί και να ευσταθεί, τα υπόλοιπα είναι σκέτος θυμός, ο οποίος, επαναλαμβάνω, αν με ενόχλησε είναι γιατί μου γάμησε όλη την ατμόσφαιρα της ανάρτησης που μισό δευτερόλεπτο πριν είχα διαβάσει. (Ουφ, αυτά!)

 
At 8/05/2008 12:25:00 π.μ., Blogger ε said...

τελικα δεν το ειπε το Famous Blue Raincoat ;

 
At 8/05/2008 12:39:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"τελικα δεν το ειπε το Famous Blue Raincoat ;"
Ναι, τελικά το είπε τελευταίο-τελευταίο, όπως το θέλαμε και το περιμέναμε. Και σ'αυτή την τουρνέ δεν ήταν στο tracklist ως τώρα. Μόνο εδώ έκλεισε με αυτό.

 
At 8/05/2008 01:44:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε των 10:51, δίκιο έχεις μεν και η τακτική που έχω στο να μην βάζω κανένα περιορισμό στα σχόλια δείχνει έμπρακτα ότι συμφωνώ μαζί σου. Σε επί της ουσίας διαφωνίες ποτέ δεν ασχολήθηκα με το αν αυτός που σχολιάζει είναι ανώνυμος ή όχι, αλλά κοιτούσα πάντα να απαντήσω στο περιεχόμενο των όσων λέει.
Ακόμη και στη συγκεκριμένη περίπτωση αναγνωρίζω ότι μπορεί αυτό το υπερβολικό που νιώθω για τον Κοέν να μετατράπηκε στο κείμενο σε αυτό που περιγράφει ο παραπάνω ανώνυμος. Ωστόσο η εμφανέστατη (στα μάτια μου τουλάχιστον) εμπάθεια του σχολίου, το γεγονός ότι την έχει καταβρεί επειδή το κείμενο κατά τη γνώμη του είναι νούλα, με κάνει να πιστεύω (δικαιολογημένα νομίζω) ότι είναι κάποιος που έχει προηγούμενα μαζί μου.
Αυτό λοιπόν σχολιάζω, το γεγονός ότι φοβάται να μας πει ποιός ή ποιά είναι, ότι φοβάται ευθαρσώς να βγει και να πει «ναι χαίρομαι που το κείμενο είναι πατάτα».
Με αποτέλεσμα εγώ όντως να χάνω τη ψυχραιμία μου και να του απαντάω με τον τρόπο που σε χαλάει (και το καταλαβαίνω απόλυτα) ενώ εκείνος κρυμμένος να μπορεί αύριο να διατηρεί υποκριτικά το όποιο κουλ επίσημο προφίλ του ψευδωνύμου.
Στην προκειμένη δηλαδή περίπτωση το γεγονός ότι μέμφομαι την ανωνυμία δεν είναι για να αποφύγω την ουσία της κρίσης (είπαμε, κι εγώ έχω αμφιβολίες για το τελικό αποτέλεσμα του κειμένου), αλλά γιατί θεωρώ ότι συνιστά ουσία, την ουσία μιας στάσης που ενώ θέλει να μου την πει χαιρέκακα, θέλει ταυτόχρονα να κρυφτεί και να μην πει ποιός - ποιά είναι που χαίρεται.

 
At 8/05/2008 10:09:00 π.μ., Blogger Funky Bitch said...

Μια χαρά ήταν το κείμενο, γιατί πατάτα???Είναι εφηβικό και σου θυμίζει στιγμές από συναυλίες που έζησες στο λύκειο..Δε νιώθεις έτσι κάθε μέρα!Είναι ελάχιστα τα γεγονότα που σε κάνουν να νιώθεις παιδί που ενθουσιάζεται και συγκινείται...χωρίς κυνισμούς και εμπάθειες..(κι αυτό το σχόλιο πολύ γλυκανάλατο...μάλλον με επηρέασες!:P..αλλά τα εννοώ!)

 
At 8/05/2008 11:32:00 π.μ., Blogger lapsus memoriae said...

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι ποιά η διαφορά μεταξύ ανωνύμου και επωνύμου, όταν κανείς δεν υπογράφει με το όνομά του. Από πότε το ψευδώνυμο έγινε όνομα ρε παιδιά; Και γιατί δηλαδή να διστάσει κάποιος να βρίσει ή να εξευτελίσει τον "οικοδεσπότη", υπογράφοντας με κάποιο ψευδώνυμο και όχι σαν ανώνυμος; Δεν βαρεθήκατε το παραμύθι ανωνύμων-επωνύμων;

 
At 8/05/2008 12:55:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Εμένα μου αρέσει πολύ το "everybody knows" ίσως επειδή είναι πολύ μονότονος ο ήχος. :)

Εξαιρετικό ποστ, Old Boy, και άσε τους διάφορους να σκάνε που δεν θα μπορούσαν ποτέ να γράψουν κάτι τι παρόμοιο...

 
At 8/05/2008 01:08:00 μ.μ., Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. said...

Κράτει βρε Ποδιά!

 
At 8/05/2008 01:09:00 μ.μ., Blogger Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. said...

Ουπς! Ροδιά ήθελα να γράψω.

(και επί της ουσίας θα επανέλθω οπωσδήποτε. Μη με χάσετε, θα χάσετε!)

 
At 8/05/2008 01:23:00 μ.μ., Blogger Voodoo Child said...

Ωραιο το ποστ, μ'εψησε κ εμενα να κοιταξω ποτε ερχεται κατα δω. Αλλα 50 εως 75 λιρες τα απλα τα εισητηρια (εχει κ ακριβοτερα πακετα - VIP (sic)) καφριλα. Ποσο μαλλον οταν δεν μιλαμε για κανα ποπ σταρ, κ για κτιριο που χωραει 20000 κοσμο.

@Rodia, 'everybody knows' rules :)

 
At 8/05/2008 01:55:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Lapsus Memoriae, συζητήσεις περί επωνυμίας - ψευδωνυμίας - ανωνυμίας έχουν γίνει άπειρες τα τελευταία χρόνια στα μπλογκ, οπότε δεν έχει νόημα να τις επαναλαμβάνουμε κάθε φορά από την αρχή. Τη στάση μου την εξηγώ στο προηγούμενο σχόλιο. Αν πω μια πολιτική άποψη και κάποιος πει μια αντίθετη δεν έχει καμία σημασία αν είναι μπλόγκερ που δεν θέλει να υπογράψει με το ψευδώνυμό του και γράψει ως ανώνυμος. Σημασία έχει η θέση.
Όταν όμως κάποιος επιχαίρει και με ειρωνεύεται για κάτι που έγραψα υπάρχει: α) το σκέλος της ουσίας, η ερώτηση δηλαδή αν το ποστ μπορεί πράγματι να γίνει αντικείμενο ειρωνείας. Όπως είδες δεν το απέκλεισα, παραδέχομαι ότι ίσως μου ξέφυγε σε ενθουσιασμό και το κείμενο βγηκε κάπως.
β) υπάρχει όμως και το σκέλος της θρασυδειλίας. Αν θες ρε μάστορα να με ειρωνευθείς για το ποιόν της γραφής μου κάνε το με το ψευδώνυμό σου, μην το κάνεις κρυβόμενος.
Που διαφωνείς εσύ σε αυτό;
Τέλος καλοσωρίζω με χαρά τον πρωτοεμφανιζόμενο σε αυτό το thread k.σ-μ.

 
At 8/05/2008 05:39:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Σημαντική η θέση για το σκοπό της κατηγοριοποίησης, να μπορεί δηλαδή ο μικρός φασίστας να πει: αυτός έχει αυτή τη θέση άρα αυτός είναι έτσι: θρασύδειλος δια παράδειγμα. Την ίδια βαρβαρότητα επιφυλάσσει για τον ίδιο εαυτό ο μικρός φασίστας-εκβιαστής της πλάσης. Το ποιόν το ποιόν το ποιόν βάζει κραγιόν το ποιόν το ποιόν το ποιόν σέρνει καράβι κι αν δεν το 'χεις καταλάβει ειρωνέψου τη γραφή το ποιόν το ποιόν βάλε της επιγραφή το ποιόν το ποιόν...

 
At 8/06/2008 12:47:00 π.μ., Blogger lapsus memoriae said...

Φυσικά και δεν υπάρχει λόγος, old boy, να γίνονται συζητήσεις τέτοιου είδους, εξάλλου νομίζω ότι αυτό εξέφρασα με το σχόλιό μου. Με μπέρδεψες όμως λιγάκι..."σημασία έχει η θέση", λες. Ναι, σημασία έχει η θέση, η οποιαδήποτε θέση και στάση και κριτική, θέση την οποία υποστηρίζει κάποιος με επιχειρήματα. Ο καθένας από μας εκτίθεται δημοσίως, άρα θα πρέπει να περιμένει και την οποιαδήποτε κριτική. Ανωνύμως, ψευδωνύμως ή επωνύμως, εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει. Καλοπροαίρετα, κακοπροαίρετα, ειρωνικά, με χιούμορ ή επαινετικά, και πάλι δεν με ενδιαφέρει, εκτός εάν στηρίζεται από ένα σκεπτικό. Δεν διαφωνώ μαζί σου, ούτε καν στο "κωλώνεις κοτούλα", διαφωνώ μόνο στο σκέλος περί θρασυδειλίας. Κι αν ο ανώνυμος είχε ψευδώνυμο, τί θα γινόταν; Θα του απαντούσες με διαφορετικό τρόπο;

 
At 8/08/2008 02:27:00 π.μ., Blogger Ars longa, vita brevis said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 8/08/2008 10:18:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

wow, o leonard kserei aptaista ellhnika, istera koroidevoume ta 'amerikanakia'

 
At 8/09/2008 11:45:00 μ.μ., Blogger Stepas said...

Δυστυχώς τον έχασα τον Κοέν.Πολύ αλμυρό το εισιτήριό του.Κρίμα ήθελα πολύ να τον δω.

 
At 8/10/2008 11:23:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

poso kostize diladi?

 
At 9/22/2014 10:22:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Το κέιμενο είναι πάρα πολύ καλό και δεν έχει τίποτα από ανωριμότητα. Όποιος χαλάστηκε να μην το διαβάζει. δεν είναι κείμενο- άποψη είναι κείμενο-πώςένιωσα για κάτι...

εμένα μου άρεσε ολντ.

Ανώνυμος

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home