Τετάρτη, Μαΐου 02, 2007

Πιτυρίδα ή Τανκς

- Γκιούλαινα, έχεις πιτυρίδα το ξέρεις;
- Άσε, έχω δοκιμάσει τα πάντα.
- Με Ultrex λούστηκες;
- Σου είπα τα πάντα.
- Πας και για Πρώτη Κυρία. Ντροπή. Μαντήλα έβαλες;
- Όχι.
- Ε, βάλε μαντήλα και θα δεις.
Γαρύφαλλο στ’ αυτί και στα μαλλιά μαντήλα,
το ευρωπαϊκό σου πρόσωπο έβγαλε καντήλα.
Λυσ' τα μαλλιά σου τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα.
Καληνύχτα Κεμάλ, αυτή η χώρα δεν θα αλλάξει ποτέ.

15 Comments:

At 5/02/2007 12:47:00 μ.μ., Blogger 2Σx2 said...

Από το υπερπέραν ο Κεμάλ απαντά: Αυτή ξέρουν, αυτήν εμπιστεύονται!

 
At 5/02/2007 12:56:00 μ.μ., Blogger basik-ly said...

Πιτυρίδα ή Πυρίτιδα; Ιδού η απορία!

 
At 5/02/2007 01:24:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old-boy,

Παρακολουθώ αυτό το θέμα εδώ και μέρες και έχω μια απορία.
Αν εξαιρέσει κανείς το ποιός θέλει να παίξει ποιό ρόλο επι τουρκικού εδάφους, δεν έχουν δικαίωμα οι τούρκοι να αποφασίσουν με ποιούς θα πάνε και ποιούς θα αφήσουν ;
Δηλαδή αν η πλειοψηφία των τούρκων αποφασίσει να κάνει μια ωραιότατη στροφή προς το Ισλάμ (και σιγά τη στροφή δηλαδή. Να μιλάγαμε για κανά Ιράν να πω εντάξει. Αλλά για την Τουρκία ισλάμ του κώλου είναι)δεν είναι δικαίωμα τους ;
Η εικόνα ενός στολισμένου στρατηγού σε παγώνι να το παίζει ο απόλυτος άρχων δε στη σπάει ;
gs

 
At 5/02/2007 02:16:00 μ.μ., Blogger Man on the moon said...

δικαιωμα τους ειναι να ψηφισουν οποιον θελουν. ισλαμ του κωλου δεν ειναι παντως... δες τις δηλωσεις των ισλαμικων κομματων για να καταλαβεις... δες και τις οργανωσεις που δρουν εκει και εχουν σχεση με την αλ καιντα (αναφερομαι σε τουρκικες και σε οσες θα βρουν ευκαιρο εδαφος λογω ισλαμισμου, και οχι στις διαφορες κουρδικες οργανωσεις). εννοειται βεβαια πως δεν ειναι ολοι/ες οι μουσουλμανοι/ες τρομοκρατες/ισες αλλα ορισμενοι/ες.

μπλεκονται πολλα παντως. πως θα συμβιωσουν οι ισλαμιστες με τους κεμαλικους; πως θα συμβιωσουν οι εθνικιστες με τους ισλαμιστες;

θα οδηγηθουμε σε νεο στρατιωτικο πραξικοπημα;

γενικα η τουρκια ειναι ενα ανομοιογενες κρατος οπου τετοιες εστιες συγκρουσης μπορουν να οδηγησουν σε επικινδυνα μονοπατια (οχι μονο για τους γειτονες της που μπορει να επηρεασθουν απο διαφορες τεχνητες κρισεις που μπορει να προκαλεσει η τουρκια για να εκτονωσει την οποια εσωτερικη της ενταση) αλλα και για την τουρκια την ιδια...

 
At 5/02/2007 04:14:00 μ.μ., Blogger 0comments said...

Στρατιωτική ή θρησκευτική δικτατορία;
Το θέμα είναι ότι απ' όποια πλευρά και να το δεις το θέμα ο φουκαράς ο Τούρκος θέλει πολύ δρόμο για ν' ανασάνει.

ΥΓ:oldboy Σε διαβάζω σχεδόν πάντα, άσχετα αν δε σε κομεντάρω.

 
At 5/02/2007 05:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

man on the moon,

Το "ισλαμιστές του κώλου" συγκρινόμενοι με τους άλλους ισλαμιστές που βρίσκονται λίγο παρα κάτω.
Βέβαια θα συμφωνήσω με την άποψη πως εν τέλει η Τουρκία αποτελείται από πολλά και διαφορετικά κομμάτια που δεν θέλουν να πολύ να διαλυθούν και να κάνει ο καθένας ότι του κατεβάσει η γκλάβα του.
Αλλά μοιραία υπάρχουν συνειρμοί μεταξύ της "ανώριμης" τουρκικής δημοκρατίας του Ερντογάν και της "ώριμης" δικής μας δημοκρατίας του Τσιτουρίδη.
Πολλά θέλει ο άνθρωπος νομίζεις για να σαλτάρει ;
gs

 
At 5/02/2007 05:39:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Gs, θα σου απαντήσω επιδερμικά γιατί δεν μπορώ να πω ότι είμαι γνώστης της τουρκικής κοινωνίας, της τουρκικής πολιτικής και του Ισλάμ. Συμφωνώ κατ' αρχήν με όσα λες στο πρώτο σου σχόλιο και όπως και να το κάνουμε δημοκρατία δεν λέγεται αυτό το πράγμα που εμποδίζει τον λαό να εκφράσει τη βούλησή του. Από την άλλη δημοκρατία δυτικού τύπου σημαίνει και κατοχύρωση κάποιων ατομικών δικαιωμάτων, τα οποία δεν ξέρω σε τι βαθμό κατοχυρώνονται σε ισλαμικά καθεστώτα. Με άλλα λόγια άκουγα χθες την Μπακογιάννη να πιπιλάει την καραμέλα ότι η Ευρώπη δεν είναι θρησκευτικό κλαμπ, ωστόσο η Ευρώπη έχει βάλει εδώ και καιρό το επίσημο θρήσκευμά της σε δεύτερη και τρίτη μοίρα και δεν το αφήνει να επηρεάζει την οργάνωση της κοινωνίας της. Μπλέξιμο, μπέρδεμα, δεν είναι απαραίτητο ότι το πολίτευμα που έχουμε εμείς κατά νου είναι πανάκεια και ότι μπορεί να εφαρμόζεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Τουλάχιστον όχι ακόμα.
0 Comments, σ΄ευχαριστώ πολύ, χαίρομαι που με διαβάζεις ακόμα :)

 
At 5/02/2007 08:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old-boy αναφορικά με τη δημοκρατία δυτικού τύπου θα συμφωνήσω μαζί σου.
Εξακολουθώ όμως να αναρωτιέμαι : Αν οι τούρκοι αποφασίσουν να φοράνε μαντήλα ή το βρακί τους ανάποδα ή ακόμη να δέσουν μια πέτρα στο λαιμό και να πάνε να πνιγούν στον Τίγρη, ποιός έχει το δικαίωμα να τους σταμάτήσει ;
Το γεγονός πως κάτι κινείται, έστω και προς λάθος κατεύθυνση με βάσει τα δικά μας πρότυπα, δεν είναι μια μικρή έστω νίκη του τουρκικού λαού ;
Διότι ποιός μου λέει εμένα ότι οι εντάσεις στο Αιγαίο και όλο αυτό το αρνητικό κλίμα δεν είναι προιόν του βαθύ κράτους της Τουρκίας ;
Είναι βέβαιον ότι ο μέσος αστός τούρκος το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι το πως θα διχοτομήσει το Αιγαίο ;
Αυτός ο μαλάκας δε θέλει να δει τα παιδιά του να μεγαλώνουν σε ένα καλύτερο περιβάλλον με ένα καλύτερο μέλλον ; Πως θέλει να τα δει πεθαμένα ;
gs

 
At 5/03/2007 12:09:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Συμφωνούμε. Η μόνη μου ένσταση είναι ότι η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων δεν είναι ζήτημα πλειοψηφικής απόφασης, αλλά πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη και απόλυτη, η ένσταση αυτή δεν αφορά όμως το θέμα της μαντήλας μεμονωμένα.

 
At 5/03/2007 01:04:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εξαρτάται πως βλέπουμε τη ζωή. Εμείς και εκείνοι. Είναι νομίζω καθαρά θέμα θεώρησης των πραγμάτων.
Μου θυμίζεις λίγο αυτό το ωραίο σύνθημα που έλεγε να είμαστε καλοί με τις ΗΠΑ γιατί αλλιώς θα μας φέρουν τη δημοκρατία.
Αυτά που εσύ και εγώ θεωρούμε ως επίκτητα δικαιώματα που τα αποκτάμε πριν ακόμη σκάσουμε από τη κοιλιά της μάνας μας, δεν είναι βέβαιο οτι με τον ίδιο τρόπο τα αντιλαμβάνονται και άλλο λαοί.
gs

 
At 5/03/2007 06:25:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Έτσι όπως την έκανε ο Κεμάλ πως να αλλάξει η χώρα. Δηλαδή όταν έχεις καταστήσει, για πολλές δεκαετίες, ως μόνη κοινωνική και οικονομική ελίτ τον στρατό, ο οποίος αυτοαναγορευέται σε φύλακα του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους, ρόλο, που σε μια ευρωπαϊκή κοινωνία, αναλαμβάνει συνήθως η αριστερά, είναι αδύνατο, από τη μια στιγμή στην άλλη να υπάρξει ένα αυθεντικά δημοκρατικό πολίτευμα. Όταν, επιπλέον, ο ρόλος και η παρουσία του στρατού υποστηρίζονται από δυνάμεις εκτός της χώρας, τότε ο εκδημοκρατισμός είναι αδύνατος. Συμφωνώ με gs, αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ, όσα συνταγματικά ή μη πραξικοπήματα χρειαστεί να γίνουν, καθώς αυτό είναι το παραμύθι που πουλάει η γείτων στον κόσμο: ότι δηλαδή είναι το ανάχωμα στον ισλαμικό φονταμενταλισμό (κλείνοντας όμως ένα μάτι και προς την άλλη πλευρά και έχοντας Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού Ισλαμικής Διάσκεψης, Τούρκο). Πως θα μπορέσουν να το πουν αυτό στη Δύση, εάν το ρίξουν στο δερβίσικο;

 
At 5/03/2007 10:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δηλαδή placebo εσύ βλέπεις στη Τουρκία μια ανάποδη πυραμίδα και μάλλον σωστά τη βλέπεις, αλλά εγώ προτιμώ να μην υποτιμώ κανέναν και ιδιαίτερα του τούρκους.
Κατά την προσωπική άποψη το να μην τους υποτιμούμε είναι το πιο ασφαλές μονοπάτι για να τους προβλέπουμε σωστά.
Διαβάζω π.χ. σήμερα περί αμηχανίας των Αθηνών απέναντι στο τουρκικό θέμα και αναρωτιέμαι σε τι ακριβώς έγκειται η αμηχανία μας, αν όπως μας λέει το δημοσιεύμα υφίσταται.
Αυτό που μάλλον διαφεύγει στους περισσότερους απο εμάς είναι πως συν το χρόνο έχει προκύψει στη γείτονα χώρα μια αστική τάξη που είναι σαφώς προσανατολισμένη προς την Ευρώπη, όχι γιατί η Ευρώπη είναι καλή και άγια και θα τους κάνει ανθρώπους, αλλά γιατί μπορεί να τους κάνει από πλούσιους, πλουσιότερους.
Αυτή η τάξη αρχίζει σιγά -σιγά και αποκτά ιδεολογία και εκφραστές. Μια ιδεολογία που δεν είναι ούτε κεμαλική,ούτε ισλαμική.
Αν πρόσεξες ο Ερντογάν στο διάγγελμα του δεν μίλησε για ισλάμ και κοσμικό κράτος, αλλά για φράγκα.
gs

 
At 5/03/2007 11:30:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

gs, δεν υποτιμώ ποτέ κανένα, πόσω μάλλον ένα κράτος 72 εκατομμυρίων μουσουλμάνων που έχω στα σύνορά μου. Ceci dit, σαφώς και υπάρχει μια αστιική τάξη, η οποία μιλάει λεφτά και δεν την νοιάζουν οι μαντήλες και τα πορτρέτα του Μουσταφά. Ωστόσο, η δυνάμη δεν εδράζει σε αυτούς αλλά στον στρατό. Και ο στρατός θα συνεχίσει να στηρίζεται από την Αμερική, διότι εξυπηρετεί τα συμφέροντά της στην περιοχή. Οπότε μ' ένα καλό παραμύθι προς τα μέσα και έξω και με τους απαραίτητους συμμάχους μέσα κι έξω, ο στρατός παραμένει στα πράγματα. Το ερώτημα είναι τι μπορεί να κάνει αυτή η αστική τάξη για να προχωρήσει προς την Ευρώπη; Ο,τι έκανε και η αντίστοιχη γαλλική το 1789; Αμφιβάλλω. Ισως, και αυτό δεν είναι σενάριο μιας αμερικάνικης δεξαμενής σκέψης, να προχωρήσουν στην ίδρυση ενός κόμματος που θα τους αντιπροσωπεύει περισσότερο. Ωραία και τι θα κάνει το κόμμα αυτό; Θα έρθει σε σύγκρουση με το βαθύ κράτος; Προσοχή, δεν μιλάμε μόνο για στρατό, αλλά για μυστικές υπηρεσίες, μαφιόζικο παρακράτος και άλλες παραφυάδες. Και βέβαια όχι. Εάν λοιπόν το ισλάμ, με το μετριοπαθή του μανδύα, δεν μπορεί να κάνει την υπέρβαση, δεν θα την κάνει κανένας. Τουλάχιστον, όσο δεν θα θέλει η Ουάσιγκτων.

 
At 5/03/2007 11:34:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αναφορικά με την "αμηχανία των Αθηνών", η Ιστορία έχει διδάξει ότι σε καταστάσεις εκτροπής, είναι προτιμότερο να έχεις μια επιφυλακτική στάση, προτού αποφασίσεις τι θα κάνεις. Δεν νομίζω να έχει ξεχάσει κανείς το φοβερό διάγγελμα Μιτεράν που στήριζε τους πραξικοπηματίες που είχαν ρίξει στη φυλάκα τον Γκόρμπι. Και δύο μέρες μετά γέλαγαν μαζί του από το Νέο Δελχί μέχρι τη Βρετάνη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θέλει προσοχή.

 
At 5/05/2007 05:17:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Placebo,
Πραγματικά εσύ πιστεύεις ότι οι στρατηγοί ενδιαφέρονται για το κοσμικό κράτος ; Κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί κόπτονται και αυτό διότι αφενός ο Ερντογάν δεν είναι Ερμπακάν, το 2007, δεν είναι 1970 και αφετέρου κανείς δεν ενόχλησε τα φράγκα τους, που και πολλά είναι και περίεργα ως προς την καταγωγή τους.
Εξάλλου αυτό το περί κληρονόμων του Κεμάλ είναι μια μεγάλη μαλακία. Ο Κεμάλ μετά το τέλος των πολέμων μέσα απο τους οποίους προέκυψε το Τουρκικό κράτος πέταξε τη στόλή και δε τη ξαναφόρεσε ποτέ του, ουδέποτε δε κληροδότησε οτιδήποτε σε κανένα στρατηγό.
Κάτι άλλο παίζει και αυτό το κάτι - υποψιάζομαι - πως έχει να κάνει με το πόσο ενδοτικός είναι ο Ερντογάν στην ιδέα του να του κόψουν οι αμερικανοί μια νεφραμιά εκεί κάτω και να του φτιάξουν ένα ωραιότατο Κουρδιστάν στο οποίο θα συμπεριλαμβάνει και το Βόρειο Ιράκ.
Σε αντάλλαγμα θα του δώσουν μια ευρωπαϊκή προοπτική, αν και το πράγμα έχει αρχίσει κάπως να περιπλέκεται καθότι μας προέκυψε ένας φίλος από τα παλία - λέγε με Βλαδίμηρο - και πάει να αλλάξει το χάρτη κατ΄αρχήν στα Βαλκάνια και ακολούθως στην Ευρώπη.
Η δε Ευρώπη όπως προφανώς θα έχεις κατανοήσει πλήρως άγεται και φέρεται σα πουτάνα των αμερικανών. Οπότε απο εκεί δεν έχεις να περιμένεις τίποτε και αυτά τα περί "τουρκικού προβλήματος" που ανακάλυψαν όταν σταματήσαμε εμείς - σοφά νομίζω - να κάνουμε τον κακό στους τούρκους, είναι του κώλου.
Εκτός και αν ανήκεις και εσύ στην χορία του Νικολά που λέει ότι "δε θα διδάξει τα παιδιά του ότι τα σύνορα της Ευρώπης είναι στο Ιράκ και το Αφγανιστάν", ενώ θα τα διδάξει ότι τα σύνορα της Γαλλίας είναι - μεταξύ άλλων - στη Γουαδελούπη.
gs

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home