Φυλακή
Βλέπεις, έχουμε στο μυαλό μας τους φυλακισμένους σαν άλλη κατηγορία ανθρώπων, σαν εκείνους που αντιδιαστέλλονται από εμάς, που θα ήταν περίπου αδιανόητο να φυλακιστούμε. Φυλακή εμείς; Από που κι ως που;
Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι θα μπορούσες να πας φυλακή;
17 Comments:
O αείμνηστος Ηλίας Πετρόπουλος είχε εκδόσει τα "Ρεμπέτικα Τραγούδια" επί χούντας. Ο ίδιος έγραψε επ' αυτού: "Η έκδοση αυτού του βιβλίου μου στοίχισε μία φυλάκιση και ένα διαζύγιο. Το διαζύγιο και η φυλακή μου χάρισαν την ελευθερία μου".
Στη φυλακή ο Πετρόπουλος συνέλεξε θησαυρούς λαϊκού πολιτισμού. Του τελευταίου μη υπάρχοντος πλέον (ως εκ της σταδιακής εξάλειψής του παγκοσμίως, από τον καπιταλισμό), μάλλον δεν έχει πολύ ενδιαφέρον να πάει κανείς φυλακή πια.
Εκτός κι αν είναι άγιος ή ποιητής, για να μαρτυρήσει, ή να αφουγκραστεί τον ανθρώπινο πόνο μέσα στη βία, η οποία παντού και πάντα διήπε και διέπει τη ζωή, αλλά στη φυλακή απογυμνώνεται.
Θείε μου εγω το "Αγιο Χασισάκι" έχω διαβάσει, αλλάκαταλαβαίνω τι λες. Δεν έχω σκεφτεί ποτέ τη φυλακή και όποτε το κάνω (με τη μεταφορική έννοια) τρελαίνομαι! Δεν πιστεύω στη διαφορετική κατηγορία...στις συγκυρίες πιστεύω! Και ανεξαιρέσουμε κάποια κάποια ειδεχθή εγκλήματα, ποιος μπορεί να πει ποιος θα φυλακιστεί;
Δεν συμβαίνει ακριβώς το ίδιο με τα ψυχιατρεία;
Κλείνουμε τους άλλους μέσα για να νιώσουμε εμείς οι έξω ηθικοί και σώφρρονες...
Εχω την εντύπωση ότι είναι ίδιον του ανθρώπου, ίσως και να προέρχεται από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, αυτή η αρχέγονη αισιοδοξία, ότι δεν θα συμβεί κάτι κακό στον εαυτό μας, σε θέματα υγείας, ελευθερίας κλπ. Κάπως έτσι είναι και με τη φυλακή. Κανείς μας δεν αντιλαμβάνεται πόσο κοντά (απόσταση Κέντρου-Κορυδαλλού) είμαστε στις φυλακές.
Αν ποινικοποιηθεί η χρήση της αγαπημένης μου λέξης "επανάσταση" (που σημαίνει για μένα φιλοσοφική έννοια και όχι αίματα, αλλά που να το εξηγείς στους ολοκληρωτικούς), τότε θα πάω σίγουρα στη φυλακή και εγώ. Προς το παρόν χαρείτε, δεν έχουμε στην Ελλάδα ολοκληρωτισμό.
Στη Σλοβακία πάντως το βιβλίο μου "Ζάπινγκ σε ιδέες του μέλοντος" μάλλον δεν θα μπορούσε να βγει ή αν έβγαινε θα με έχωναν αργά ή γρήγορα μέσα.
Υπάρχουν φυλακές και φυλακές, αλλά νομίζω πως το βασικό πρόβλημά μου θα ήταν ότι δεν είναι μικτές.
Κάτι που αναρωτιέμαι συχνά είναι τι θα γινόταν αν οι φυλακές ήταν μικτές και τούς επιτρεπόταν να κάνουν παιδιά. Θα μάς έβαζαν όλους κάτω.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με τον Urfurslaag.
Αυτα συμβαινουν οταν στην κοινωνια της υποκρισιας που ζουμε ολοι αδιαφορουν για το πως ζουν αυτοι οι ανθρωποι στις φυλακες.
Οταν ζουν 5 σε κελια των δυο, σε αθλιες συνθηκες υγιεινης, οταν τους δερνουν και τους γαμανε οι στοιχειωδους επιπεδου δεσμοφυλακες.
Δε θελουμε καν σαν σκεψεις να μολυνουν το αποστειρωμενο περιβαλλον της ελληνικης μας οικογενειας. Λες και αυτοι οι ανθρωποι δεν υπηρξαν ποτε ελευθεροι,δεν ονειρευτηκαν ποτε.
Δε θυμαμαι ποιος το ειπε αλλα ειχε απολυτο δικιο. Η ποιοτητα του πολιτισμου μιας χωρας, φαινεται απο το επιπεδο των φυλακων της.
Άμα συνεχίσεις να γράφεις για τον Γκώνια, σε βλέπω να σε στέλνει εσένα η ΕΡΤ φυλακή.
NAI
oloi exoume paranomisei kai isws oloi na aksizame kai ena diastima sti filaki apla merikoi mporoun na plirwnoun kalo dikigoro kai alloi oxi!
Χαιρετώ τις αλύτρωτες ψυχές και απλά θα ήθελα να ρωτήσω :
Αυτοί που είναι μέσα, γιατί να είναι άραγε ;
Διότι δεν πέτυχε η επανάσταση ;
Αυτοί οι συμψηφισμοί είναι λίγο περίεργοι.
Ο old-boy εντοπίζει με απίστευτη ευκολία και αναδεικνύει έτσι αβίαστα και στα πεταχτά...τον πόνο του κελιού και μας μιλά για ένα σωφρονιστικό σύστημα που δε σωφρονίζει.
Αν πάλι αναφέρεται στην παθογένεια του συστήματος που δε μπορεί να διαχωρίσει τους ποινικούς απο τους άλλους και τους έχει όλους μαζί ανάκατα και όποιον πάρει ο χάρος, είμαι μαζί του.
Αλλά, δεν είμαι μαζί του όταν μου λέει γενικά και αόριστα: Τα κακόμοιρα τα ανθρωπάκια. Κοίτα τι έπαθαν.
Δηλαδή, τι έπαθαν ;
Αν πάλι νομίζετε ότι το σκατοσύστημα είναι η μοναδική αιτία που οπλίζει το χέρι του καθένα, και τον κάνει κλέφτη, δολοφόνο κ.ο.κ. κανένα πρόβλημα. Μαζευτείτε και φτιάχτε ενα ΜΚΟ για να τους υιοθετήσετε και να τους βάλετε στα σπίτια σας, όταν θα τους βγάλετε απο μέσα.
Απλά μπερδεύετε την επαναστατική σας διάθεση με τα ποινικά αδικήματα.
gs
Ναι, έχει περάσει από το μυαλό μου...
Αλλά προτιμώ να μην το σκέφτομαι!
Asxeto:exoume meinei stin ogdoi wra,tha to sunexiseis?Exeis alles 16 gia to telos...plz...
Gs, δεν λέω αυτά που νομίζεις. Αν ήθελα να τα πω θα τα έλεγα ξεκάθαρα. Από εκεί και πέρα όμως είναι απόλυτα σίγουρο το ότι ποιος τελικά μπαίνει μέσα και πόσο κάθεται μέσα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομικoκοινωνική του κατάσταση. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί ότι προφανώς οι περισσότεροι από τους φυλακισμένους έχουν διαπράξει αδικήματα που ορθώς τους έχουν οδηγήσει στη φυλακή.
Ανώνυμε, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θυμούνται τον Ιάκωβο Μπαούρα; Από τη συγκίνησή του μέχρι που θα σηκωθεί από το πεζοδρόμιο της Αλεξάνδρας :)
gs
Ο ποινικος (τα αδικηματα) και ο σωφρονιστικος κωδικας ειναι απλα και μονο ανθρωπινα κατασκευασματα, κοινωνικες συμβασεις για να αποτρεψουν και καλα τη δημιουργια μιας ζουγκλας. Και οπως ολες οι συμβασεις-συμβιβασμοι ειναι εναντια στην ανθρωπινη φυση αλλα αυτο δεν ειναι της παρουσης.
Αυτο που γινεται και που εγω λεω οτι ολοι αδιαφορουν ειναι το εξης:
ενω ο ποινικος κωδικας γινεται σεβαστος (αν την κανεις τη στραβη κατα πασα πιθανοτητα την εχεις βαψει, καθως και πολλες φορες την εχεις βαψει χωρις να την εχεις κανει), κανενας δε νοιαζεται για το σωφρονιστικο συστημα. Ενα πεπλο μυστηριου-αδιαφοριας υπαρχει μπροστα του.Το συστημα ξεσπαει τα απωθημενα του σε αυτους.Οταν τα ΦΑΣΙΣΤΑΚΙΑ της αστυνομιας και των φυλακων "αυτοκτονουν" και βιαζουν παιδια στα κρατητηρια, το κανουν γιατι κανενας δε νοιαζεται. Καταλαβαινεις το σημαινει να εισαι αλβανος και κρατουμενος για την μεση ελληνικη οικογενεια???Περιμενεις να νοιαστουν αν πεθανε?Προχθες το 18χρονο παιδι που "αυτοκτονησε" στο κρατητηριο ηταν ΥΠΟΠΤΟΣ για μικροκλοπη.Δεν αντεξε την ταπεινωση και την ξεφτιλα.Ξενοφοβια,ρατσισμος(εθνικος και κοινωνικος) και αλλα καρκινωματα της κοινωνιας μας, αμα δεν ξεριζωθουν προκοπη δεν υπαρχει.Ο φυλακισμενος πηρε αυτο που του αξιζει,να παρει και αυτα που δικαιουται.Εγω δεν εχω την δυναμη να κρινω αυτον που εχει ηδη κριθει ηδη απο το δικαστηριο.Για μενα και μετα το δικαστηριο παραμενεις ανθρωπος με αξιοπρεπεια πανω απ'ολα.Για σενα οχι.
"Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι θα μπορούσες να πας φυλακή;"
Κι ομως το εχω σκεφτει, οπως και πολλα αλλα που συμβαινουν στους ανθρωπους γυρω μου. Δεν εχω κανει κανενα συμβολαιο με οποιαδηποτε ανωτερη ή κατωτερη δυναμη, που να μου εξασφαλιζει οτι θα περασω την υπολοιπη ζωη μου στο απυροβλητο.
Ομως η συγχιση των εννοιων βασανισμος και σωφρονισμος απο τους εντελως ακαταλληλους κρατικους υπαλληλους, στους οποιους εχει ανατεθει το ολο συστημα των φυλακων με τρομαζει.
Η απανθρωπες πρακτικες που ακολουθουνται, με οδηγουν στην σκεψη, οτι θα προτιμουσαν εναν συγχρονο "Καιαδα", αλλα οι κοινωνικη κατακραυγη τους εμποδιζει να το εφαρμοσουν.
Ως προς μερικές ανακρίβειες που γράφτηκαν:
-Τους ξυλοδαρμούς τους διαπράττουν κυρίως οι κρατούμενοι, τους δε βιασμούς αποκλειστικά σχεδόν οι κρατούμενοι εις βάρος συγκρατουμένων, και λόγω στέρησης. Όχι οι δεσμοφύλακες, που είναι μεροκαματιάρηδες μούργοι, διεφθαρμένοι συχνά, βαριεστημένοι πάντα.
Η κοινωνία των κρατουμένων είναι απολύτως ιεραρχημένη - εξουσιαστική.
-Άνθρωπος δεν υπάρχει στη Φύση, οπότε και δεν υπάρχει ανθρώπινη φύση. Ο άνθρωπος γεννιέται στην κοινωνία, διά του καταναγκασμού, που ή κάθε κοινωνία αναπόφευκτα συνεπάγεται, λιγότερο ή περισσότερο.
-Όταν πήγε φυλακή ο Πετρόπουλος, υπήρχε πληθώρα πολιτικών κρατουμένων, που σνόμπαραν τους ποινικούς. Ο Πετρόπουλος γράφει ότι μεταξύ των δύο προτίμησε ανεπιφύλακτα για παρέα τους ποινικούς, τους μόνους ενδιαφέροντες ανθρώπους μέσα στη φυλακή, στρέφοντας την πλάτη στη φτήνεια, την ίντριγκα και την πληκτικότητα των κομμουνιστών.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home