Γνωστός Άγνωστος Στρατιώτης
Ο άγνωστος στρατιώτης του χθες και ο γνωστός άγνωστος του σήμερα, αδέλφια στην ανωνυμία, το μεγάλο στίγμα του σήμερα αλλά όχι και του χθες.
Ποσοστό (ίσως όχι μεγάλο, αλλά πάντως υπαρκτό) των κινήτρων του γνωστού αγνώστου και η ανωνυμία του, το γεγονός ότι είναι άγνωστος και μόνο έτσι μπορεί να γίνει γνωστός.
Ο γνωστός άγνωστος το παίζει εχθρός της τηλεόρασης τη στιγμή που της δίνει συνεχώς τα καλύτερα φιλέτα προς τηλεθέαση.
Γνωστέ άγνωστε, από σένα ζει ο Κακαουνάκης και ο Χατζηνικολάου, αλλά σου είναι δύσκολο φαίνεται να το καταλάβεις.
Οργισμένος διαδηλωτής, φτωχός διαδηλωτής, η κοινωνική αδικία σε βγάζει στο δρόμο μέχρι να προσφέρεις οπτικό υλικό στα δελτία ειδήσεων, να αυξήσεις τα ασφάλιστρα των τραπεζών και των πολυτελών αυτοκινήτων, μέχρι να περάσουν λίγο τα χρόνια, να κουραστείς και να μπεις κι εσύ στο σύστημα, στο σύστημα που ποτέ σου δεν πολέμησες στ΄αλήθεια, γιατί δεν ξέρεις τι ακριβώς σου φταίει σ' αυτό, γιατί αν τελικά ήξερες μπορεί και να το πολεμούσες με τρόπους πιο αποτελεσματικούς.
Θα μεγαλώσεις, θα ξεθυμάνει η οργή σου, θα αφομοιωθείς κομπλίτλι, τα δελτία θα δείχνουν το πανηγυράκι με τους επιγόνους σου, τα ΜΑΤ και τους προβοκάτορες κι εσύ θα παρακολουθείς, άγνωστος άγνωστος πια, τους ίδιους γνωστούς γνωστούς ή τους επιγόνους τους.
Μίζερα όλα και λειψά, μίζερη και λειψή η οπερέτα της κοινωνικής μας βίας.
18 Comments:
Garine, σ' αυτό το ποστ μπορείς να σχολιάσεις για τον Μπαούρα.
Μπαούρα Ζεις, εσύ μας Οδηγείς.
Ο Ρομπέν των πόλεων.
Ο αγανακτισμένος πολίτης του σήμερα, έχοντας βρει εκφραστές του συναισθηματικού του κόσμου στα κανάλια των 8, μια ζωή πειθήνιο εργαλείο του κοινωνικού αυτοματισμού κάθε εξουσίας, σοκάρεται περισσότερο βλέποντας ένα καμμένο κουβούκλιο παρά ένα ανοιγμένο κεφάλι - μέχρι να τύχει το κεφάλι να είναι του παιδιού του.
Τυφλός καταναλωτής κάθε προϊόντος που διαφημίζεται στα διαλλείματα μεταξύ Χατζηνικολάου και Κακαουνάκη, "μετρήσιμο" δείγμα της AGB, γεννημένος και ταϊσμένος από το σύστημα από τα γεννοφάσκια του επαναλαμβάνει τις ρήσεις του χουντικού γυμνασιάρχη του - "Όταν μεγαλώσεις θα δεις, θα συμβιβαστείς" - μόνος τρόπος να καταπολεμήσει το γεγονός ότι αυτός γεννήθηκε συμβιβασμένος.
Έχοντας απολέσει ακόμα και το ένστικτο υποστήριξης του αδυνάτου, υποστηρίζει πάνοπλους εναντίων λιθοβόλων - εκτός αν είναι αριστερούλης οπότε σε ακτίνα μεγαλύτερη των 1000 χιλιομέτρων από το σπίτι του, υποστηρίζει το λιθοβόλο γνωστό-άγνωστο Ζαπατίστα, Κούρδο, Παλαιστίνιο αρκεί να έιναι αρκούντως μακρία και να μη μολύνει τη γειτονιά του.
"Μίζερα όλα και λειψά, μίζερη και λειψή η οπερέτα της κοινωνικής μας βίας."
Κάθε κανόνας έως και επανάσταση από τη στιγμή που εξαντλείται από τους εκάστοτε κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικούς παράγοντες μεταφέρεται στην καθημερινότητα και παρακμάζει. Γι’ αυτό και σήμερα η σχιζοφρένεια των μέσων μαζικής επικοινωνίας, οι εμμονές τους πάνω στη λογική του σοκ, η εμφάνιση των δυνάμεων καταστολής και οι πάσης φύσεως διαμαρτυρόμενοι δεν αποτελούν νέο τύπο κοινωνικού φαινόμενου. Είναι το αποτέλεσμα μιας χρόνιας παρακμής ιδεολογιών που πλέον χαίρεται δυσανάλογες διαστάσεις, και λέω χαίρεται διότι όλες οι ομάδες (κυβερνητικοί, δημοσιογράφοι, πολίτες/τηλεθεατές) εφάρμοσαν με σθένος τις ιδεολογίες τους (αλίμονο - όλοι μας έχουμε αρκετές) και πλέον έχοντας αναμασήσει άπειρες φορές την εμπλουτισμένη κάθε φορά παρακμή αυτών των ιδεολογιών, στέρεψαν το μυαλό τους από την πιθανότητα μιας λύσης, μιας διεξόδου που να μη συμφέρει μόνο τους ίδιους. Μένει να δούμε σε πιο χρόνο θα εφαρμόσουν και τις δικές τους οι επίγονοί τους, που αποτελούν μεγάλο μέρος του φοιτητικού πληθυσμού, πότε δηλαδή θα καθίσουν και αυτοί στο αναπαυτικό αδιέξοδο. Το μόνο που με τρομάζει περισσότερο είναι το ποσοστό τους πλέον και όχι καθαυτό το σοκ της μεταμόρφωσής τους. Έφυγα στο μισό χρόνο των ειδήσεων με πονοκέφαλo....
Πόσο μακάρι οι μακάριοι να συνελάμαβαναν την απλή όσο πανεύστοχη αλήθεια σου πως ο πυρπολητής γιαλαντζή των ειδήσεων δυναμιτίζει μοναχά την ειτζιμπί τους. Κι αν εμείς μια ώρα σκοτεινή - μακριά από των απογευματινών την ώρα - δυναμώναμε την ουσιαστική (;) οργή μας κλείνοντας τον δέκτη και ανοίγοντας τις μύτες αυτών που δεν τις χρησιμοποιούν πια, τότε ίσως δικαιούμασταν "δια να ομιλούμε" χωρίς, ελπίζω, να θεωρούμασταν χρυσαυγίτες. Αλλά εκεί έχει φτάσει το comfortable numbness του κοινωνικού μας εγώ....
Έχω βγάλει το καπέλο μου, σηκώθηκα κ χειροκροτάω όρθιος. Όμως κ η άλλη πλευρά κουκουλοφόροι δεν είναι (πλέον); Όχι μόνο λόγω κράνους κ μάσκας αλλά κ λόγω attitude. Κ εκείνοι γνωστοί-άγνωστοι δεν έχουν καταντήσει (τα ανθρωπάκια με τα μπλε, τα στρουμφακια, κλπ); Συνυφασμένη δεν ειναι η ύπαρξη του ενός με το άλλο;
Δηλ., αν εξαφανιστούν οι γνωστοί "γνωστοί άγνωστοι", θα εκλείψουν κ οι μπάτσοι; Ή θα βαράμε ο ένας τον άλλο χωρίς μάσκες κ κουκούλες;
Αnonymous, στο μέτρο και στο βαθμό που αφορούν και μένα αυτά που λες, να σου δείξω αν θέλεις προηγούμενα ποστ μου στα οποία κάθε άλλο παρά υποστηρίζω τους πάνοπλους. Αλλά για να κάνουμε λίγο συζήτηση επί της ουσίας πες μου αν κατά τη γνώμη σου «ο κοινωνικός αυτοματισμός της εξουσίας» έχει πάθει μεγάλο κακό τις τελευταίες δεκαετίες με τα επεισόδια ή αν αντίθετα προτιμά να εκτονώνεται έτσι ψιλοανέξοδα η όποια κοινωνική οργή.
Επίσης, γνώμη μου είναι ότι δεν ζούμε σε χούντα αλλά σε περιβάλλον που οι ιδέες και οι απόψεις διακινούνται ελεύθερα. Θεωρώ λοιπόν πιο αποτελεσματικό το λόγο και την πειθώ απ΄όλη αυτήν την ιστορία. Όχι ότι δεν έχουν τη θέση τους και οι διαδηλώσεις και οι εξεγέρσεις ακόμα. Αλλά όλα αυτά προϋποθέτουν και κάποια στέρεη ιδεολογική βάση από κάτω. Όταν αυτή λείπει, όταν με άλλα λόγια η κοινωνία στην οποία ζούμε δεν είναι μια κοινωνία την οποία δεν αποδέχεται η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου, όταν με άλλα λόγια το καταναλωτικό όραμα είναι όραμα σχεδόν όλων, ναι, 9 στους 10 θα μεγαλώσουν και θα συμβιβαστούν κι αυτό δεν είναι χουντική προπαγάνδα ούτε δικαιολογία των ήδη συμβιβασμένων.
Αν το καταναλωτικό όραμα δεν βρει αντίπαλο δέος οι συγκρούσεις απλά θα εκτονώνουν την όποια ένταση και τίποτα παραπάνω.
Δυστυχώς, οι θεμελειώδεις δομές της κοινωνίας κείνται εκτός Πολιτικής, και ακολουθούν δικές τους, εξαιρετικά μακροπερίοδες, ιστορικές νομοτέλειες.
Η βιαία ή ειρηνική απόκτηση της πολιτικής εξουσίας είναι ματαία.
Απλώς θα αναπαρήγαγε το υπάρχον σύστημα, όπως έκαναν οι βραχύβιες επαναστάσεις δούλων στην αρχαιότητα (που εξέλεγαν ευθύς αμέσως δικό τους βασιλέα) και το επίσης βραχύβιο, αναλογικώς, (1917-1991) Οκτωβριανό Πραξικόπημα, που ακολούθησε την Επανάσταση του Φλεβάρη του 1917.
Βεβαίως, οι νυν "γνωστοί-άγνωστοι" είναι χορτάτοι και κακομαθημένοι, οπότε ούτε λόγος για επανάσταση, απλώς αποζητούν την εκτόνωση με εξαιρετικά εγωκεντρικό-αντικοινωνικό-αχρείο (κατά Περικλή)- idiotic τρόπο. Θα ήταν πολιτικώς σημαίνουσα για την κοινωνία η όποια βία τους, μόνον αν πεινούσαν οι ίδιοι και, κυρίως, όλη η κοινωνία (και πάλι, δεν θα υπήρχε δυστυχώς μακροπρόθεσμο ουσιαστικό αποτέλεσμα, όπως προείπα).
Με ειλικρινή αηδία και σοκ, βλέπω εκ των υστέρων πόσο δίκηο είχε "Υπουργός" της Χούντας (μη εισακουσθείς) που εισηγήθηκε, ως προς την εξέγερση του Πολυτεχνείου: "Ασ' τα παιδιά να κλάνουνε".
:(
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Η εκάστοτε εξουσία ποτέ δεν φοβήθηκε αυτού του είδους τα επεισόδια... Φοβήθηκε τα αναίμακτα παλλαϊκά συλλαλητήρια. Αυτά είχαν και αποτέλεσμα, όπως λέει η δική μας φοιτητική ιστορία... Σήμερα ούτε αυτά φέρνουν αποτέλεσμα φαίνεται. Κάποτε κάναμε πορείες και ο κόσμος στα πεζοδρόμια χειροκροτούσε, σήμερα βρίζει γιατί δεν μπορεί να πάει στη δουλειά του (και γω μαζί τους όταν 50 άτομα κλείνουν όλο το κέντρο) ή στην καλύτερη περίπτωση αδιαφορεί. Είμαι σίγουρος ότι οι πιτσιρικάδες που τα σπάνε, το βράδυ κάθονται μπροστά στις οθόνες τους και καμαρώνουν (νάμαι ρε μαλάκα, κοίτα τι ωραία που τα σπάω, πωπω μολότωφ δικέ μου...) και τις Κυριακές στο γήπεδο τα ίδια για την κωλοομάδα τους... Γάβροι, χανούμια, βάζελοι και μπαόκια... Η ιδεολογία της αλάνας... το λούμπεν παρδαλό με κόκκινες, πράσινες και πορτοκαλί φανέλες...
Η βία για χάρη της βίας. Απ' όποια πλευρά και να έρχεται δεν αποτελεί ένδειξη (ομαδικής) ψυχασθένειας;
Παίζεις;
Λεπτομέριες στο μπλογκ μου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μα ο γνωστός άγνωστος με την κουκούλα δε σπάει βιτρίνες από άποψη για το σύστημα.
Ο γνωστός άγνωστος τα σπάει γιατί έτσι γουστάρει, όπως τα σπάει ο χούλιγκαν όταν κερδίζει η ομάδα του ή όταν χάνει.
Δεν επιτίθεται σε μνημεία από άποψη για το σύστημα.
Επιτίθεται γιατί τόσο καταλαβαίνει, όπως ο χούλιγκαν που μια μέρα πήγε στην προπόνηση και σήκωσε χέρι να χτυπήσει το Βαζέχα.
Για να μην αρχίσουμε την καραμέλα με τις προβοκάτσιες κλπ., που δεν είναι ψέμμα, αλλά εντούτοις δεν έχει καμιά δουλειά εδωπέρα.
Αυτοί που μια μέρα θα βαρεθούν να αντιστέκονται στο σύστημα και θα τους καταπιεί δεν είναι οι γνωστοί άγνωστοι με τις κουκούλες, αλλά οι χιλιάδες άλλοι των διαδηλώσεων, αυτοί χωρίς τις κουκούλες, εξίσου ανώνυμοι, εξίσου άγνωστοι αλλά λιγότερο γνωστοί.
Θα τους καταπιεί το σύστημα των Μαριεττών, των Κακαουνάκηδων και των γνωστών αγνώστων.
δυστυχως ετσι ειναι.. αυτοι που τα σπανε στις πορειες δεν δινουν δεκαρα για ο,τι γινεται, απλα το κανουν γιατι τους αρεσει να παιζουν τους σκληρους και για ενα σωρο αλλους λογους που απεχουν ετη φωτος απο τους λογους των διαδηλωσεων..
δεν ξερω αν θα βαρεθουν ολοι αυτοι που διαδηλωνουν τωρα ή αν αναγκαστουν να σταματησουν για αλλους λογους, σιγουρα μερικα χρονια μετα να εχουν δουλεια και κανενας δεν θα τους δωσει αδεια για να κατεβουν σε πορεια, αλλα θα εχουν και οικογενειες τις οποιες οπως ειναι φυσικο θα βαζουν πανω απο καθε αγωνα. Δεν θα εχουν τα περιθωρια να κανουν αυτο που κανουν τωρα γιατι θα εχουν αλλα που θα τους κρατανε μακρυα..
Το γεγονός πως 15.000 μαλακισμένα χειροκροτούσαν το φυλάκιο που καίγονταν, δεν μου προκαλεί καμιά απολύτως εντύπωση.
Όπως επίσης έχει πάψει εδώ και καιρό να μου προκαλεί εντύπωση το γεγονός πως τουλάχιστον 40.000 μαλακισμένα που πάσχουν από ανία και στρες εξαιτίας του ότι άργησε να κυκλοφορήσει το playstation 3, μαζί με κάτι τεμπελόσκυλα καθηγητάδες του κώλου που όταν δεν πατάνε στα αμφιθέατρα τα τσιμπάνε χοντρα- ως σύμβουλοι - απο βιομηχάνους, εφοπλιστές κ.ο.κ. έχουν ξεχυθεί στους δρόμους και διαμαρτύρονται, χωρίς να ξέρουν για τι πράγμα διαμαρτύρονται.
Η παρότρυνση διαφόρων ντελάλιδων της Αλέκας να κατέβω στην πορεία να δω πως είναι και πάλι δε μου λέει τίποτε, διότι θα είμαι ο τελευταίος ο οποίος θα παίξω το παιχνίδι των εκκαθαριστικών επιχειρήσεων του ψυχανώμαλου Πολύδωρα που γυρνά με τη μηχανή και κράνος στις πορείες για να δει τι κάνουν οι πραίτωρες του.
Το παιχνίδι είναι στημένο και ευχαριστώ δεν θα πάρω. Λέω να πάω εκδρομή να δω λίγο πράσινο γιατί έχει πήξει το μάτι μου στο μπετό και τη μαλακία, ένθεν και ένθεν.
gs
Μου'ρχετε να σε δείρω που έχεις τόσο δίκιο!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home