Τετάρτη, Ιανουαρίου 31, 2007

Ο Κύριος Παρασκευαϊδης

Διαβάζοντας την ανακοίνωση της Νεολαίας του Συνασπισμού για το επεισόδιο έξω από την εκκλησία της πολυτεχνειούπολης (μικρή ομάδα φοιτητών φώναζε υβριστικά συνθήματα έξω από την εκκλησία ζητώντας τη διακοπή της θείας λειτουργίας), κανείς μαθαίνει ότι πρόκειται για «άστοχη πολιτικά πρωτοβουλία που έδωσε τροφή για μικροπολιτική και επικοινωνιακή εκμετάλλευση της από την Κυβέρνηση και τα ΜΜΕ».
Άστοχη πολιτικά (όχι απαράδεκτη, ούτε καν εσφαλμένη, απλά άστοχη), σαν να λέμε ότι δεν έχουν ωριμάσει ακόμα οι συνθήκες, ώστε σύσσωμος ο λαός να γκρεμίσει, κάψει και κατουρήσει όλους τους ναούς της επικράτειας.
Μαθαίνει κανείς επίσης, ότι η Νεολαία δεν ανέχεται «κανένα κύριο Παρασκευαϊδη να θέτει μέσω των δελτίων ειδήσεων προϋποθέσεις συγχώρεσης των «αμαρτωλών». Ο κύριος Παρασκευαίδης ας συνειδητοποιήσει πως οι καιροί έχουν αλλάξει σε σχέση με την περίοδο που εκείνος «διάβαζε» και πως κανείς και καμία από εμάς δεν ανέχεται να απαιτεί δημόσιες μετάνοιες κάνενας –κοσμικός και εκκλησιαστικός- εκπρόσωπος της ακροδεξιάς και της εκμετάλλευσης της ανθρώπινης πίστης».
Σαν να λέμε ότι ο «κύριος Παρασκευαϊδης» δεν δικαιούται δια να ομιλεί ΟΥΤΕ όταν το θέμα αφορά ευθέως την εκκλησία. Ποιός είναι άλλωστε για να μιλήσει για θέμα της εκκλησίας; Ο Αρχιεπίσκοπος; ΟΧΙ. Είναι ο «κύριος Παρασκευαϊδης».
Το μόνο σημείο που προβληματίζει τον αναγνώστη της ανακοίνωσης, είναι το γιατί άραγε να ελέγχεται ο Παρασκευαϊδης ως εκπρόσωπος της εκμετάλλευσης της ανθρώπινης πίστης; Γιατί να είναι κακό που την εκμεταλλεύεται; Τι άλλο είναι η ανθρώπινη πίστη πέραν από πεπαλαιωμένη συλλογική αυταπάτη και αφιόνι των ηλιθίων; Είναι κάτι που χρήζει σεβασμού; Σιγά. Έτσι που πάτε, σύντροφοι, σε λίγο θα μας πείτε ότι οι ναοί και η θεία λειτουργία παραμένουν ακόμη για ορισμένους ανθρώπους ιερά.
Λάθος μεγάλο. Αφού δεν είναι για σας ιερά, με ποιό δικαίωμα απαιτούν οι άλλοι να είναι ιερά για αυτούς;
Διαφωνώ με αυτά που λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να τα λες, οκ, δεκτόν, σεβαστόν και προμετωπίδα, αλλά άλλο η ελευθερία του λόγου, άλλο η ισότητα των πολιτικών δικαιωμάτων και εντελώς άλλο το θέμα της πίστης και της ιερότητας. Σεβόμενος το δικαίωμά σου να υποστηρίζεις τις απόψεις σου, επιδιώκω να σεβαστείς το αντίστοιχο δικό μου: τα δικαιώματά μας αλληλεπιδρούν και συνυπάρχουν, σε ένα περιβάλλον ελεύθερης έκφρασης για όλους.
Σεβόμενος όμως το δικαίωμά σου να νιώθεις έναν χώρο και μια τελετή ως ιερά, σεβόμενος την πίστη σου στο Θείο, εγώ τι κερδίζω; Να σεβαστείς με τη σειρά σου τη δική μου πίστη σε κάτι υπερβατικό; Αφού ξέρω (ξέρω πολύ καλα, μαλάκα μου) ότι πέραν αυτού του κόσμου δεν υπάρχει τίποτα άλλο.
Η ιερότητα είναι έννοια πολιτικά επικίνδυνη και αντιδραστική.

32 Comments:

At 1/31/2007 04:26:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η παρέμβαση στη λειτουργία από τους αναρχικούς ήταν κουταμάρα, η παρέμβαση του Χριστόδουλου που ζήτησε να μετανοήσουν για να τους συγχωρήσει ήταν ηληθιότητα... Έπρεπε να μείνει στην καταδίκη της ενέργειας και τέλος! Αλλά είναι αμετροεπής ο άνθρωπος, τουλάχιστον το ίδιο με τους αναρχικούς!

 
At 1/31/2007 04:54:00 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Πές τα ρε Oldboy. Δεν περίμενα τέτοιο ύφος από τον Συν.

Τελικά μάλλον η λέξη "ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ' είναι εξωγήινη για όλους τους Έλληνες, γενικώς.

 
At 1/31/2007 04:55:00 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Να συμπληρώσω ότι δεν ήταν απλά αρμοδιότητά του, απ ό,τι άκουσα κάποια από τα συνθήματα στρέφονταν προσωπικά εναντίον του.

 
At 1/31/2007 04:55:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aμετροεπής βεβαίως και είναι, και το έχει αποδείξει επανειλημμένως, αλλά τώρα μίλησε για ζήτημα που ανάγεται στην αρμοδιότητά του. Όσο για τα περί μετάνοιας, εντάξει, θρησκευτικός είναι ο ρόλος του, δεν είναι λοιπόν και τόσο εκτός πλαισίου όσα είπε. Του δικού του πλαισίου πάντα.

 
At 1/31/2007 05:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η παιδική χαρά του ΣΥΝ λειτουργεί πλέον με τηλεοπτικές λογικές.
Αν δε βγουν να πουν δέκα μαλακίες, ποιός θα ασχοληθεί μαζί τους ;
Ενώ, τώρα, βλέπετε τι γίνεται ;
Πλακώσαμε όλοι μαζί να σχολιάζουμε τις θέσεις της παιδικής χαράς και το ύφος και το στυλ, και την υποβόσκουσα νοοτροπία...Ποιών ;
Των ανύπαρκτων που τους παρέδωσαν κόμμα και το κατάντησαν ξέκωλο, για να θυμηθούμε και λίγο τον Τάσσο.
gs

 
At 1/31/2007 05:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Η παιδική χαρά του ΣΥΝ λειτουργεί πλέον με τηλεοπτικές λογικές.
Αν δε βγουν να πουν δέκα μαλακίες, ποιός θα ασχοληθεί μαζί τους ;
Ενώ, τώρα, βλέπετε τι γίνεται ;
Πλακώσαμε όλοι μαζί να σχολιάζουμε τις θέσεις της παιδικής χαράς και το ύφος και το στυλ, και την υποβόσκουσα νοοτροπία...Ποιών ;
Των ανύπαρκτων που τους παρέδωσαν κόμμα και το κατάντησαν ξέκωλο, για να θυμηθούμε και λίγο τον Τάσσο.
gs

 
At 1/31/2007 05:25:00 μ.μ., Blogger neTpen said...

Συμφωνώ απόλυτα, Old Boy.

 
At 1/31/2007 05:30:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Μαύρε Γάτε, δεν καταλαβαίνεις; Και προσωπικά να τον βρίζαν, δεν δικαιούται να ομιλεί. Τα έχει πει ο Κουτσόγιωργας χρόνια τώρα. Να μην ξαναμιλήσει ποτέ ο τραγόπαπας. Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει ακροδεξιά.
Gs, δεν νομίζω ότι υποδύθηκαν ρόλο λέγοντας εσκεμμένα υπερβολές για να συγκεντρώσουν τα φώτα της δημοσιότητας. Νομίζω ότι τα πιστεύουν αυτά που γράφουν.
Νetpen, χαίρομαι.

 
At 1/31/2007 07:10:00 μ.μ., Blogger holidays in the sun said...

"ενταξει,θρησκευτικος ειναι ο ρολος του"

θρησκευτικος ειναι αλλα φαινεται να το ξεχναει συνηθως.εκτος αν μυχιος ποθος του ειναι να ζουσε σε μια χωρα οπου θα ειχε ρολο τυπου αγιατολαχ...
κριμα που αναλωνεται στο προσωπο του η ανακοινωση,αντ'αυτου θα του αξιζε να καιγεται 3.000 χρονια στην κολαση του διαολου που επικαλειται για να απειλει και να εξουσιαζει

 
At 1/31/2007 09:17:00 μ.μ., Anonymous The Passenger said...

Α όχι, δεν ξέρεις.Μπορεί να το πιστεύεις αλλά δεν το ξέρεις.

 
At 2/01/2007 01:04:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Oldboy υποθέτω ότι δεν έχεις ακούσει την τηλεοπτική δήλωση του Χριστόδουλου για αυτό παρανόησες.
Ο Χριστόδουλος είπε στην TV ότι η συγκεκριμένη αμαρτία των νεαρών "δεν συγχωρείται". Αυτός είναι ο λόγος που στην ανακοίνωση λέει ότι η Νεολαία δεν ανέχεται «κανένα κύριο Παρασκευαϊδη να θέτει μέσω των δελτίων ειδήσεων προϋποθέσεις συγχώρεσης των «αμαρτωλών».

Η ένσταση δηλαδή δεν είναι στο ότι ο Αρχιεπίσκοπος σχολίασε κάτι ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας. Αλλά στο ότι καταδίκασε ανθρώπους (χωρίς περιθώριο συγχώρεσης), ως εκπρόσωπος του Θεού.

 
At 2/01/2007 04:37:00 π.μ., Anonymous Θείος said...

Η θρησκεία (ως δόγμα και ως οργανωμένη Εκκλησία - Κλήρος) αποτελεί εξ ορισμού νταβατζήδικη ομαδοποίηση και εκμετάλλευση της υπαρξιακής αγωνίας των ανθρώπων για (πονηρούς) πολιτικούς λόγους.
Αποτελεί ανορθολογικό (και γι' αυτό απορριπτέο) πολιτικό φαινόμενο, ουδεμία σχέση έχον τοις πράγμασι με τα μεταφυσικά.

Ωστόσο, η έκφραση της υπαρξιακής αγωνίας των ανθρώπων πρέπει να είναι ανεκτή σε μία ελεύθερη κοινωνία. Οι πολίτες πρέπει να είναι ελεύθεροι να θρησκεύονται, αν θέλουν, χωρίς όμως αυτό να αντιβαίνει στις υποχρεώσεις τους προς την Πολιτεία και τα δικαιώματά τους έναντι αυτής.

Επιτιθέμενοι σε εκκλησίασμα προσευχόμενων (απλώς) συμπολιτών τους, οι ηλίθιοι αναρχοφασίστες απλώς επανεπιβεβαίωσαν τη σύγχυση αλλά και την ασυδοσία που τους διέπει.

Οι ακολουθήσασες θρασύτατες δηλώσεις του Παρασκευαϊδη επιβεβαιώνουν τον πρόλογό μου: ο ελεεινός αυτός άνθρωπος διεδικεί εξωθεσμική εξουσία επί συνανθρώπων-συμπολιτών του, ως αυτόκλητος εκπρόσωπος του Θείου [όχι εμού :)] όπως το αντιλαμβάνεται ο ίδιος.

Προσωπικώς, δηλώνω πιστός, αλλά και άθρησκος.
Τουτέστιν δεν μπλέκω τα υπερβατικά με τα του κόσμου ετούτου, δεν επιτρέπω στη μεταφυσική μου αγωνία να επηρεάσει την αντίληψή μου για την Πολιτική και την πίστη μου προς την Πολιτεία που διαμόρφωσε την κοινωνική και άρα ανθρώπινη ύπαρξή μου.

 
At 2/01/2007 09:37:00 π.μ., Blogger Thrass said...

Aπό Αρκά (όπως το θυμάμαι, στο περίπου):

Φύλακας: Καλά, βρε λιοντάρι, γιατί μισείς τούς ανθρώπους;

Λιοντάρι: Γιατί μού σκότωσαν τον πατέρα, μού σκότωσαν τα αδέρφια και έκαναν τη μητέρα μου τσάντα!

Φύλακας: Καλά... εκτός από αυτά;

 
At 2/01/2007 02:21:00 μ.μ., Anonymous sofo said...

Επιπλέον στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης δεν έχει καμιά δουλειά να υπάρχει Εκκλησία

 
At 2/01/2007 06:11:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Sofo, δεν μου φαίνεται τόσο τραγικό να υπάρχει εκκλησία στον χώρο της πολυτεχνειούπολης, αλλά εν πάση περιπτώσει υπάρχουν άλλοι τρόποι να διεκδικηθεί η αποχώρηση ή η μη λειτουργία της εκκλησίας.
Αnonymous και Θείε, εμένα μου φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστόδουλος είναι και κερατάς και δαρμένος.Δηλαδή συμφωνώ με τον ευσεβή του πόθο να ήταν Αγιατολάχ που λέει και η Holidays in the sun, ωστόσο Αγιατολάχ σημαίνει και εξωθρησκευτικό πολιτικό ρόλο. Αν ο Χριστόδουλος δήλωνε ότι μετά από αυτό το συμβάν καλεί τους Χριστιανούς να μην ψηφίσουν Συνασπισμό, ασφαλώς και θα είχε ξεφύγει εντελώς από τον ρόλο του και θα επενέβαινε στα του Καίσαρος. Δεν έκανε κάτι τέτοιο και τα περί συγχωρέσεως, όσο και αν εκνευρίζουν, δεν παύουν να ανήκουν στα του Θεού. Και για τα του Θεού ως παπάς, ως Αρχιεπίσκοπος, ως κεφαλή της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας, νομίζω ότι δικαιούται να μιλάει.

 
At 2/01/2007 09:06:00 μ.μ., Blogger gay super hero said...

Old Boy νομίζω ότι στην προσπάθειά σου να φανείς ακριβοδίκαιος βγαίνεις για πρώτη φορά εντελώς off. Βεβαίως η θρησκευτική ελευθερία πρέπει να είναι απαραβίαστη και κανείς δεν θα πρέπει να παρεμποδίζεται στην τέλεση των θρησκευτικών του καθηκόντων. Ένα κράτος όμως που σέβεται τις πεποιθήσεις όλων των πολιτών δεν θα επέτρεπε τη λειτουργία ναών κάποιου δόγματος μέσα σε χώρους που ανήκουν στην πολιτεία (πανεπιστημιουπόλεις, στρατόπεδα κτλ.) ή την ανάρτηση θρησκευτικών συμβόλων σε σχολεία και δικαστήρια. Ούτε θα ανεχόταν να έχουν λόγο οι κληρικοί σχετικά με το τί θα πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές στη βιολογία ή την ιστορία. Το ότι ένας πολίτης μπορεί να έχει ιδεολογικό πρόβλημα με όλα αυτά είναι ένα βαθύτατα πολιτικό θέμα στο οποίο ουδόλως αρμόζουν τα περί "μετάνοιας" και "συγχώρεσης" του Μαϊντανού Παρασκευαϊδη.

 
At 2/01/2007 09:34:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Εκείνο που λέω είναι ότι αν εσύ κι εγώ δεν πιστέψαμε ποτέ ή αν πάψαμε κάποια στιγμή να πιστεύουμε, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ακόμη μερίδα ανθρώπων (και μάλιστα μεγάλη) που εξακολουθεί να πιστεύει και αποτέλεσμα αυτής της πίστης της είναι να θεωρεί ένα χώρο και μια τελετουργία ιερή. Οι σχέσεις κράτους - εκκλησίας βεβαίως και είναι πολιτικό πρόβλημα. Όποιος πολίτης όμως έχει ιδεολογικό πρόβλημα με την ύπαρξη ναού στην πολυτεχνειούπολη ή σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με την εκκλησία, να το εκδηλώσει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Παρεμποδίζοντας ή επιχειρώντας να σταματήσουν μια θρησκευτική τελετή, δεν προβαίνουν σε μια ενέργεια πολιτικά άστοχη, αλλά για μένα προβαίνουν σε μια ενέργεια βαθύτατα φασιστική, βαθύτατα ελεεινή και τρισάθλια, που δείχνει την απόλυτη έλλειψη σεβασμού σε ό,τι ο άλλος εκείνη την ώρα θεωρεί ιερό.

 
At 2/01/2007 10:03:00 μ.μ., Blogger gay super hero said...

'Εχω ξαναγράψει και άλλη φορά ότι υπάρχει μία κατάχρηση της έννοιας "φασισμός" στο δημόσιο λόγο την οποία εγώ προσωπικά δεν θεωρώ απαραίτητη. Εν πάσει περιπτώσει όπου υπάρχει δράση υπάρχει και αντίδραση. Το να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τον "σεβασμό των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων" οι λειτουργοί μιας θρησκείας που πρωτοστατεί στον μαζικό υποχρεωτικό αγιασμό/εκκλησιασμό ανήλικων μαθητών, νεοσύλλεκτων φαντάρων, δημοσίων υπαλλήλων κτλ, κτλ δεν ξέρω αν είναι φασιστικό. Σίγουρα όμως είναι υποκριτικό.

 
At 2/01/2007 10:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Είπεν ο/η Sofo:
Επιπλέον στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης δεν έχει καμιά δουλειά να υπάρχει Εκκλησία

Τι σε ενοχλεί ρε Sofo (δε ξέρω μήπως είσαι και ο big Sofo) η εκκλησία. Εμπόδισε τους καταληψίες στις καταλήψεις τους; Μειώνει την επίδοση των φοιτητών στα μαθηματά τους;

Είναι γεγονός ότι από παλιά στην Ελλάδα υπάρχει παράδοση η Ορθοδοξία να έχει παρουσία σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής της χώρας. Ισως να είναι και ανάγκη να υπάρξει διαχωρισμός εκκλησίας κράτους.

Ωστόσο κι εμένα με ενοχλούν διάφορα στο πανεπιστήμιο. Με ενοχλεί το ότι οι αριστεροί έχουν καπελώσει το φοιτητικό συνδικαλισμό, κι ότι και να γίνει, όποια απόφαση πάει να παρθεί θα κάνουν καταλήψεις και κινητοποιήσεις αποφασισμένες από γενικές συνελεύσεις του κώλου.

Ε όχι τώρα όλοι αυτοί να μου παριστάνουν και τους τιμητές της ορθολογικότητας στην Ελλάδα.

 
At 2/02/2007 01:35:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Oldboy επανέρχομαι γιατί μάλλον πάλι δεν κατάλαβες που είναι το θέμα.
Γράφεις: "τα περί συγχωρέσεως, όσο και αν εκνευρίζουν, δεν παύουν να ανήκουν στα του Θεού. Και για τα του Θεού ως παπάς, ως Αρχιεπίσκοπος, ως κεφαλή της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας, νομίζω ότι δικαιούται να μιλάει."

Απάντηση: Ο Χριστόδουλος είναι εκπρόσωπος της Εκκλησίας, όχι του Θεού! Κανείς δεν δικαιούται να αρνείται την συγχώρεση του Θεού. Η άρνηση συγχώρεσης και άφεσης αμαρτιών δεν είναι στην αρμοδιότητα του Αρχιεπισκόπου. Έλεος. Είναι σαν να αρνείσαι την εξομολόγηση. Δεν έχει δικαίωμα να το κάνει. Είναι κόντρα στο νόημα της θρησκείας (που εκπροσωπεί ο Χριστόδουλος). Εδώ ο Χριστός συγχώρεσε τις αμαρτίες μιας πόρνης. Εδώ συγχωρούνται οι αμαρτίες ενός δολοφόνου. Και η αμαρτία των νεαρών που εμπόδισαν μια κωλολειτουργία είναι ασυγχώρητη; Ποιον -γαμώ την χριστιανική ταπεινότητά- εκπροσωπεί δηλαδή ο Χριστόδουλος; Τον Θεό ή την δική του κάβλα;

 
At 2/02/2007 03:29:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Αντιγράφω τις δηλώσεις Χριστόδουλου από την Ελευθεροτυπία (http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=31.01.2007,id=53158236): «Ο μόνος χαρακτηρισμός που ταιριάζει είναι ντροπή. Παρακαλώ τα παιδιά να ακολουθήσουν όχι τον κίβδηλο δρόμο, αλλά τον γνήσιο δρόμο των παραδόσεων του έθνους. Είναι πλάνη των παιδιών, αλλά τελικά δεν φταίνε μόνον αυτά. Φταίνε και όλοι όσοι παράγουν στα παιδιά κακά πρότυπα, τα οποία εκείνα ακρίτως ακολουθούν. Καλώ τα παιδιά να μετανοήσουν. Κι εάν συμβεί αυτό, θα τους παράσχω τη συγγνώμη μου. Μην παίζουμε εν ου παικτοίς. Θεός ου μυκτηρίζεται».
Σε αυτή την δήλωση μιλά για τη δική του συγγνώμη και όχι για τη συγγνώμη του Θεού. Αν στην τηλεόραση έχει μιλήσει εξ ονόματος του Θεού και για τη συγγνώμη του Θεού που θα δώσει ο Χριστόδουλος ως πληρεξούσιός του, τότε έχεις δίκιο. Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ με το πνεύμα του σχολίου σου.

 
At 2/02/2007 03:41:00 π.μ., Blogger Thrass said...

ακριβώς-αποπάνω ανώνυμε,
στην Παλαιά Διαθήκη ο θεός καίει τούς ομοφυλόφιλους (στα Σόδομα). Στην Καινή, δε συγχωρείται ο Ιούδας (αλλά ΟΚ, αυτό το τελευταίο απλώς το θυμάμαι από το σχολείο, η Καινή Διαθήκη μού φέρνει νύστα). Επομένως, είναι κάπως αντιφατικό να λέμε ότι η ορθοδοξία είναι εναντίον τής μη-συγχώρεσης. Από ό,τι ξέρω, τα παραπάνω κεφάλαια δεν έχουν εξαιρεθεί.

Όσο για το αν (παρόλα αυτά) έχει το δικαίωμα ένας Χριστόδουλος να αρνηθεί αυτή τη συγχώρεση, εκεί δεν έχω άποψη.

 
At 2/03/2007 01:30:00 π.μ., Anonymous anonymous (o apo panw) said...

Μάλλον αυτό που έπαιξε ήταν ότι ο Χριστόδουλος είπε την βλακεία του στην TV και μετά τα εκχριστιάνισε με δελτίο τύπου στις εφημερίδες. Χαίρομαι που συμφωνούμε σε αυτό thrass και oldboy.

Πάντως εμένα και όλοι αυτοί οι μαυροφορεμένοι τύποι με τα χρυσά που μιλάνε συχνά-πυκνά εξ ονόματος του Θεού μου φαίνονται οι πιο μεγάλοι αμαρτωλοί. Υποθέτω ότι αν ο Χριστός υπήρχε και αν ξανακατέβαινε στη Γη, πρώτα τις αρχιεπισκοπές θα γκρέμιζε, μετά τις μεγάλες εκκλησίες και ίσως άφηνε κάποια εκκλησάκια σε μακρινές περιοχές της Ελλάδας με παπάδες που προσφέροντας προς τους συνανθρώπους τους, σεμνά και αθόρυβα.

Πραγματικά αναρωτιέμαι αν ο Χριστόδουλος όταν φοράει τα ιερά χρυσά του άμφια και μπαίνει στην ιερή mercedes του για να πάει να συναντήσει τον πρωθυπουργό και να ζητήσει ιερές φορολογικές διευκολύνσεις για την εκκλησία, αναρωτιέμαι αν περνάει ποτέ από το μυαλό του η σκέψη ότι ο Θεός του δεν έχει καμμία σχέση με όλα αυτά. Αναρωτιέμαι αν πιστεύει ότι ο Θεός υπάρχει.

 
At 2/03/2007 02:54:00 π.μ., Blogger Σπύρος said...

H Βουγιουκλάκη τής Εκκλησίας με τα Βουγιουκλάκια τής πολιτικής σε αγαστή συνεργασία.
Τα παιδάκια της νεολαίας τού συν πιστευουν οτι με κάτι τέτοια παραμένουν αριστεροί.
Πάντως εκτός απο τον Χριστόδουλο υπάρχει και ο ιμπεριαλισμός,για να μήν ξεχνιόμαστε(ναι αυτός ο αντιαμερικανισμός τών ηλιθίων που λέει και ο μπίστης με την παρέα του).Oυδέποτε καταδίκασαν αυτά τα παιδάκια τής επανάστασης τού γλυκού νερού τον Μπούς και την παρέα του με την δριμύτητα που φωνάζουν για τον χριστόδουλο.Καταντήσαμε όποιος βρίζει τον χριστόδουλο να αποκτά δημοκρατικά εύσημα και να αποακαθαίρει τις πομπές του.
Μακάρι να γλυτώσουμε την κλάψα του 3% στις επόμενες εκλογές γιατί τούς βαρέθηκα να παρακαλάνε σαν παιδάκια τών φαναριών ΄δώσε και εμένα ψήφο μπάρμπα΄.Αλλως τε η ιστορία τούς έχει κατατάξει ήδη.Στο Recycle Bin.

 
At 2/03/2007 01:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος Πολίτης said...

Η νεολαία του ΣΥΝ θέλησε να δώσει τα διαπιστευτήριά της ως προοδευτική, άδραξε την ευκαιρία από μια υπερβολή του Χριστόδουλου και πετάχτηκε σα τη πορδή για να δηλώσει την υπαρξή της.

Και βέβαια πολιιτκά είναι μια τελείως άστοχη ενέργεια, γιατί δίνει τροφή σε αυτούς που λένε ότι υπάρχουν διασυνδέσεις του ΣΥΝ με τους αντιεξουσιαστές. Γιατί εμμέσως ταυτίζεται με αυτούς που έκαναν αυτή την ηλιθιότητα όσο κι αν λέει ότι τη καταδικάζει.

Ο Χριστόδουλος άλλωστε σε αυτούς απευθύνθηκε όχι στη νεολαία του ΣΥΝ.

 
At 2/03/2007 07:06:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Για ηρεμήστε ρε παιδάκια.Γκρεμίστε τα όλα και χτίστε το ανατολικό μπλόκ της ανελευθερίας πάλι.Αν δεν σέβονται κάποιο τον πνευματικό προσανατολισμό κάποιων ανθρώπων,την ιστορία και την παράδοση τους να ξεκουμπιστούν και να πάνε σε μια ελεύθερη και δημοκρατική χώρα.(Ποιά;)Διαβάστε λίγο ιστορία ,δείτε τα πράγματα απλά και αφήστε τις κραυγές και τους αλαλαγμούς.Έχουν γίνει κάποιοι απο γραφικοί έως κουραστικοί και επικινδυνοι προκαλώντας τα συντηρητικα αντανακλαστικά της κοινωνίας.Μάλλον βέβαια αυτό θέλουν για να δικαιώσουν την ύπαρξη τους...

 
At 2/03/2007 07:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και για να το προχωρήσω και να προκαλέσω τις κλασικές αντιδράσεις:Η Εκκλησία για να το προχωρήσω καλή ή κακή πρέπει να τη σεβόμαστε.Aν ο ρόλος της ήταν τόσο δόλιος και επικίνδυνος απο την Τουρκοκρατία με αφορισμούς και υπονόμευση του Αγώνα ,δεν θα δίναν την περιουσία και το αίμα τους για πατρίδα και θρησκεία,κι ούτε θα ορκιζόταν στο ονομά της απο το πρώτο Σύνταγμα.Και βέβαια άλλο πίστη και άλλο κακοί εκπρόσωποι της Εκκλησίας.Ας σεβαστούν την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού και τα πιστεύω του για να γίνουν σεβαστοί κι αυτοί.Αλλιώς είναι αριστεροφασίστες και επικίνδυνοι.Αυτά...

 
At 2/03/2007 11:04:00 μ.μ., Anonymous Θείος said...

Η θρησκεία, πολιτισμικώς ορώμενη, είναι καλώς ή κακώς μέρος του λαϊκού πολιτισμού (της εθνικής ταυτότητας) του κάθε λαού.

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει, πάντως, όσον αφορά εμάς, ότι ο θεσμός της εθναρχούσας εκκλησίας είναι εφεύρεση του Μωάμεθ Β΄ του Πορθητή (Sultan Mehmed Fatih)και αποτελεί ο θ ω μ α ν ι κ ή κ λ ηρ ο ν ο μ ι ά, όχι ρωμαίικη/βυζαντινή.

Τολμώ μάλιστα να πω πως επί ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους, η διάκριση μεταξύ αυτοκράτορα και πατριάρχη αντιστοιχούσε σε μία πρώιμη διάκριση των εξουσιών, προ Montesqieu. Yπήρχε μεγαλύτερος διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας απ' ότι επί οθωμανικής κατοχής και απ' ότι επί των ημερών μας, πολύ φοβάμαι. Και αυτό, παρ' όλο που επίσημη και θεμελιώδης ιδεολογία του ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους ήταν ο (ορθόδοξος) χριστιανισμός.

Εννοείται ότι η τεράστια ακίνητη περιουσία που εμφανίζεται σήμερα να έχει η Εκκλησία αποτελεί εθνικές γαίες, τις οποίες παραχώρησαν θεσμικώς οι Οθωμανοί στην Εκκλησία, αφού αυτήν είχαν ορίσει εξ αρχής οι ίδιοι ως "υπεύθυνη υπόδουλη κυβέρνηση" του ρωμαίικου.

Κατά ιστορική και πολιτική αναλογία, η περιουσία αυτή θα πρέπει να περιέλθει σήμερα στην κυρίαρχη πια Πολιτεία του ελληνικού έθνους.

 
At 2/05/2007 01:22:00 π.μ., Blogger παράλληλος said...

Ωραία κατάληξη! Από φιλοσοφικό που ήταν το ζήτημα, κατέληξε στα αυτονόητα -κατ'εμέ- αποστήματα της θρησκείας.
Είναι γελοίο, μόνο και μόνο,να γίνεται συζήτηση με παρονομαστή Τον-Πούστη-Στη-Ψυχή-Και-Στο-Σώμα.
Μη τους κύκλους του τάραττε!

 
At 2/05/2007 08:01:00 μ.μ., Blogger Γλαύκωψ said...

Πολύ σωστά το έθεσες. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι αντιδημοκρατικές και φασιστικές ενέργειες δεν έχουν να κάνουν με κόμματα ή ιδεολογίες, αλλά υπάρχουν παντού στην κοινωνία μας. Από τούς ακροδεξιούς μέχρι τούς ακροαριστερούς. Ποιος θα μάς προστατεύσει από τούς προστάτες των "πολιτικών δικαιωμάτων";

 
At 2/10/2007 09:57:00 μ.μ., Blogger les_boi said...

είναι αρμοδιότητα του χριστόδουλου να καλεί σε μετάνοια φοιτητές;
τι ακριβώς του δίνει το δικαίωμα να ζητά μετάνοια απο οποιονδήποτε;
επειδή μιλάμε για σεβασμό , πόσο αλήθεια αυτο το (θεοκρατικό)κράτος έχει σεβαστει τις πεποιθήσεις και την προσωπικότητα του καθε πολίτη του αναφορικά με τη θρησκεία;
ποσο σεβασμό έχει δείξει ο χριστόδουλος προς τους συανθρώπους του;
θα μένουν αυτες οι επιθέσεις του αναπάντητες στο όνομα του πολιτικά ορθού;
για κάθε δράση υπάρχει και αντίδραση πολύ απλά...

 
At 2/12/2007 06:22:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Les_boi, παπάς είναι, για μετάνοιες θα μιλάει, για κολάσεις και παραδείσους. Το θέμα του ποστ δεν ήταν τα κακώς κείμενα της εκκλησίας ή του Χριστόδουλου συγκεκριμένα. Αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση η επίθεση δεν ήταν της εκκλησίας ή του Χριστόδουλου αλλά η επίθεση έγινε προς την εκκλησία. Και προσωπικά δέχομαι να συζητήσω τα πάντα σχετικά με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εκκλησίας, αλλά δεν δέχομαι και δεν αναγνωρίζω το δικαίωμα κανενός να επεμβαίνει και να παρεμποδίζει τον άλλο σε μια στιγμή που πιστεύει ως ιερή.
Τέλος, με την πολιτική ορθότητα είμαι τσακωμένος.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home