Falling From Blogging Grace
Eίναι σε κάθε περίπτωση κακό να γράφεις και σε μπλογκ και σε εφημερίδα
ή δεν είναι κακό να γράφεις και σε μπλογκ και σε εφημερίδα, αρκεί να είσαι δημοσιογράφος;
Αν πληρώνεσαι αδρά από μια εφημερίδα για τα κείμενά σου, τότε σε έχουν εξαγοράσει κι έχεις απωλέσει την ιστολογική αγνότητά σου
κι αν δεν πληρώνεσαι καθόλου ή πληρώνεσαι συμβολικά, τότε απλώς εκμεταλλεύονται το ψώνιο σου για να γεμίσουν σελίδες και να κονομήσουν;
Τελικά σημασία έχει πού γράφεις ή τι γράφεις;
26 Comments:
καμμιά φορά πιο πολύ σημασία έχουν αυτά που δεν γράφεις
Μανιφέστο, σ' αυτό που λες έχεις δίκιο. Αρκεί να μην υπάρχει εκ των προτέρων εις βάρος σου τεκμήριο αποσιώπησης, αυτολογοκρισίας ή αποδοχής λογοκρισίας.
Vague, προσωπικά γράφω για μένα, πάει να πει για πράγματα που είτε με συγκινούν, είτε με ενοχλούν, είτε με διασκεδάζουν.
H ψήφος μου και μένα στο "πώς".
mporeis na fantasteis ton harold pinter na grafei gia thn espresso? kaka ta psemmata ola (ta pws pou ti) paizoune ligo polu ton rolo tous...
Το σημαντικότερο όλων δε, είναι να μη δίνεις ένα... cazzo για το τί πιστεύει ο ένας κ τί νομίζει ο άλλος κ κυρίως να μην αναρρωτιέσαι επ'αυτών όταν κάθεσαι για να γράψεις. Αντε, κ απενοχοποιείστε πλέον "την κονόμα δια της παραγωγής έργου".Είναι ωραίο πράγμα να γράφεις, να σε διαβάζουν, να αρέσεις κ να "κονομάς" κ από πάνω.
Αθήναιος
Μεγαλύτερη σημασία έχει να υπόκεισαι στην κριτική ανθρώπων που είναι αντικειμενικοί. Εν προκειμένω, όλοι ενέχονται σε κάτι. ΄Αλλοι δουλευουν ήδη στην Αthens Voice και σαμποτάρουν παντοιοτρόπως τους ανταγωνιστές, άλλοι κατέληξαν στα blogs επειδή αισθάνονται αποτυχημένοι. Η κριτικη τους μόνο συγχυση αναδίδει.
Δε βαριέσαι! Καλό παιδί να 'ναι.
Η ερώτηση είναι: πόσο επηρρεάζει το ύφος σου (και τη θεματολογία, και την πολυπλοκότητα του σατιρικού σου λόγου) το γεγονός οτι (κατά το ήμισυ) αλλάζεις κοινό.
Είναι ενδιαφέρον πείραμα πάντως (και είμαι σχεδόν βέβαιος οτι στο τέλος αδιαφορείς για τους κακεντρεχείς υπαινιγμούς). Αρκεί να μη χαθεί ο αγώνας κατά της προφάνειας (τον οποίον άλλοι μπλογκερς-χρονικογράφοι έχουν χάσει από καιρό).
Πάνο, "πώς και "τι" λοιπόν.
Τζιτζίκο, έχεις ένα δίκιο, όταν το παράδειγμα είναι τόσο ακραίο.
Αθήναιε, νομίζω ότι πρέπει και παραπρέπει να δίνουμε "κάτσους" για τη γνώμη των άλλων. Αλλά με μια κεφαλαιώδη διαφορά (που επισημαίνεις άλλωστε κι εσύ): όχι αν είναι να μας επηρρρεάσει στον τρόπο που γράφουμε. Γράφουμε αυτά που νομίζουμε και εκ των υστέρων ενδιαφερόμαστε για την κρίση των άλλων. Εκ των υστέρων όμως - ποτέ την ώρα εκείνη.
Αληθινές αιτίες, όσο κι αν είναι -αναπόφευκτα- προσωπικό το ποστ, ας μην το προσωποποιήσουμε περαιτέρω. Ούτως ή άλλως νομίζω ότι τα ερωτήματα που θέτω σ' αυτό μπορούν να έχουν και γενικότερη εφαρμογή.
Κοσμοπολίτη, με το σχόλιο αυτό ξεπέρασες το πιστωτικό σου όριο σχολίων στο μπλογκ μου και πρέπει να ανανεώσεις την κάρτα σου :)
Ο comments, δεν βαριέμαι.
Lazopolis, ούτως ή άλλως, τα λόγια είναι εύκολα κι όλοι κρινόμαστε στην πορεία και την πράξη.
To θέμα είναι να γράφεις όταν αυτό μέσα σου ψάχνει να βγει.
Το θέμα είναι να δημοσιεύσει εφημερίδα άρθρο blogger (κ ας τον πληρώσει) κ όχι να τον μισθώσει για να του γράφει άρθρα.
Αλλά και το τελευταίο γίνεται.
Γενικά δεν υπάρχει θέμα..
Σημασία δεν έχει τίποτα από αυτά, όπως δεν έχει και καμία σημασία το αν ο Νταλάρας είναι ξιπασμένος, ή αν η καινούργια ταινία του Τρίερ είναι και πάλι αριστούργημα.
Ιστολογική αγνότητα δεν υπάρχει, ξέχασέ το...η ανωνυμία του διαδικτύου είναι μια μπαρούφα, γιατί ο περισσότερος κόσμος βλέπει τη φάτσα του να καθρεπτίζεται στα γραπτά του και τη ρετουσάρει ανάλογα. οι περισσότεροι μπλόγκερς έχουμε πλάσει περσόνες και εν τέλει προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε στο διαδικτυακό άλτερ έγκο μας με πνευματώδη σχόλια ή κατακεραυνωτικά σχόλια κατά των πάντων.
Και τώρα τα κλισέ: η ζωή είναι μικρή και κυλάει πιο ευχάριστα αν παίζει και κανα φράγκο στην άκρη. Το να συμβιβάζεις τα ασυμβίβαστα και να υποκύπτεις σε εκπτώσεις/παραλλαγές προκειμένου να μετατρέψεις το χόμπι σου σε πηγή εσόδων, είναι δικαίωμά σου, γούστο σου και καπέλο σου, εφόσον δεν το κάνεις πάνω στην πλάτη κάποιου.
Τώρα αν εγώ σε βρίσκω δήθεν, αφενός μου περισσεύει και αφετέρου δε σ’ ενδιαφέρει και πραγματικά.
Έχουμε πήξει που έχουμε πήξει στους δήθεν, έχουμε και τους φέροντες το λίθο.
Όβερ.
Old Boy, μπλογκερά εσύ που σου έχω αδυναμία, συνέχισε εσύ να γράφεις γιατί σε γουστάρουμε πολύ, και άσε τα υπαρξιακά του ΠΟΥ και ΠΩΣ...
Σημασία έχει και το "που" ( κάθε μέσο έχει και διαφορετικό κοινό) και το "τι".
Προσωπική μου άποψη είναι οτι μεγαλύτερη σημασία η διάρκεια του "τι" και του "πως" γράφει κάποιος.
Ο χρόνος και οι συνθήκες (αμοιβές, είδος έντυπου, δημοσιότητα) να μην αλλάζουν τις "αρχές" και τον "χαρακτήρα" κάποιου.
Old Boy κατ' αρχήν συγχαρητήρια για τα κείμενά σου (κάπως έτσι δεν ξεκινάνε και τα γράμματα στη Μανίνα, Σούπερ Κατερίνα και Μπλεκ;). Θα συμφωνήσω ότι δεν είναι καθόλου κακό να γράφεις και σε μπλογκ και σε εφημερίδα (άλλωστε λίγοι από τους αναγνώστες σου ξέρουν τι προηγήθηκε, οι υπόλοιποι είναι απλά οι χαιρέκακοι του "κυκλώματος") αλλά θα διαφωνήσω με την δωρεάν (ή εναντι μικρής αμοιβής) παραχώρηση (ή συγγραφή) κειμένων για κάτι που έχει εμπορική διάσταση. Σημασία έχεις ΠΩΣ γράφεις και όχι για ΤΙ γράφεις,και αν αυτό το ΠΩΣ εκτιμηθεί από κάποιον που εκδίδει μια εφημερίδα-περιοδίκο κλπ. ΩΦΕΙΛΕΙ να το πληρώνει αδρά. Δυστυχώς κάποιοι εις το όνομα του "εναλλακτικού" (my ass) προσλαμβάνουν ταλαντούχους γραφιάδες (μπλόγκερ ή μη) τους πετάνε τη φόλα της δόξας (my ass) και τους ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ μέχρι να βρουν τον επόμενο. Ουστ.
Δεν μπορώ να μην αναρωτιέμαι: τα αγαπημένα μου κείμενά σου, θα έβρισκαν ποτέ θέση στην εφημερίδα?
Προς αντίγραφο κίνησης λογαριασμού: Στην τελευταία LIFO το μόνο αξιόλογο κείμενο( με δεύτερο του Old Boy)κατά την άποψή μου( για την οποία παραπάνω είπα τί πρέπει να δίδει ο καθείς) είναι του κ.Κωστή Παπαγιώργη. Πιστεύετε πως ο κ.Old Boy πρέπει να αμείβεται το ίδιο με τον κ. Παπαγιώργη;
Όταν ο τελευταίος ξεκίνησε να γράφει στο " Τέταρτο" πόσοι ακριβώς τον γνώριζαν; Τώρα πόσοι θα αναζητήσουν το LIFO με την ελπίδα να γράφει κ αυτήν την εβδομάδα; Εγώ πάντως είμαι ένας από αυτούς.
Θέλω να πω ότι ενώ το επιχείρημά σας έχει κάποια λογική βάση,γυρνάει τη συζήτηση προς το οικονομίστικο κ ως τέτοιο, με κάνει κ σκέφτομαι πως στα χρηματιστήρια αξιών, όλες οι μετοχές δεν έχουν την ίδια αξία. ΟΛΕΣ όμως μα ΟΛΕΣ εντελώς ΟΛΕΣ εαν βρουν απήχηση στην αγορά ανεβαίνουν. Τώρα, εαν κάποιοι prudent speculators ( όπως τους λένε στην "οδό του τοίχου") βγάλουν λεφτά επειδή αγόρασαν όταν η μετοχή ήταν χαμηλά κ κανείς δεν την ήξερε, δεν θα τους ξαποστείλουμε ντε! Δεν είναι κακό πράγμα οι νόμοι της αγοράς, ξεύρετε. Είναι παλαιότεροι κ από αυτόν ακόμη το Χριστιανισμό γιαυτό κ επιβιώνουν μέχρι τις μέρες μας...
Αθήναιος.
Bitten Lips, με ενδιαφέρει το ότι με βρίσκεις δήθεν και αυτό το εννοώ. Να σε πείσω ότι δεν είμαι δεν μπορώ κι άλλωστε κανείς δεν είναι αντικειμενικός κριτής του εαυτού του. ΄Οσο για την φράση "ιστολογική αγνότητα" γράφτηκε με ειρωνική διάθεση. Απλώς η ένστασή μου είναι η εξής: το αν συμβιβάζω τα ασυμβίβαστα και αν υποκύπτω σε εκπτώσεις/παραλλαγές, μην το κρίνεις σε παρακαλώ εκ των προτέρων. Παίζει και το απομακρυσμένο ενδεχόμενο να μην έχω κάνει εκπτώσεις. Αν όμως το θέμα δεν είναι οι εκπτώσεις στα κείμενα αλλά απλώς και μόνο το ότι θα γράφω και κάπου αλλού, τότε να που κι εσύ τελικά πιστεύεις στην "ιστολογική αγνότητα".
Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ εσύ χαλιέσαι με το ότι "μετέτρεψα το χόμπι μου σε πηγή εσόδων", το "αντίγραφο κίνησης λογαριασμού" χαλιέται με το ενδεχόμενο να μην αμείβομαι ικανοποιητικά και να είμαι θύμα εκμετάλλευσης. Αυτό ακριβώς λέω στο ποστ: either way I lose. Είτε στην μία, είτε στην άλλη περίπτωση είμαι φάουλ.
Φίλε Thrass, αυτό που ρωτάς είναι κάτι που δεν μπορώ να το ξέρω κι ό,τι και να σου πω τώρα εικασία θα είναι. Όλα θα τα δείξει ο χρόνος. Εγώ πάντως όπως έγραφα θα γράφω.
Ηλία, συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σου πρόταση.
Κοσμοπολίτη, εξαιρετικό. Μόλις κέρδισες δωρεάν την ανανέωση της κάρτας σου.
Μαίανδρε και Chaca-Khan, οκ δεν υπάρχει θέμα και αφήνω τα υπαρξιακά.
Αθήναιε, δεν είμαι μετοχή. Απαρέμφατο είμαι :)
Λάθος κάνεις. Δεν είναι ο Πιτσιρίκος ο Αθήναιος.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Αθήναιος, αγαπητέ μου. ΑθΗναιος.
Old Boy με παρεξήγησες.
Ο β' ενικός ήταν τυχαίος, in a manner of speaking που λένε στα ξένα.
Ο,τι έγραψα το έγραψα με αναφορά σε μένα που πράγματι βγάζω φράγκα από το χόμπι μου, με αντίτιμο το να φιλτράρω την έμπνευσή μου μέσα από ξένα κανάλια-εξού και η έκπτωση, η οποία δεν είναι απαραιτήτως συνθήκη, απλώς προκύπτει. Η συχνότητα κι η ένταση της έκπτωσης/συμβιβασμού εξαρτάται από τους συνεργάτες, κοινώς υποπίπτει και λίγο στον παράγοντα της τύχης.
Σε δεύτερο επίπεδο, μιλούσα βάσει των ανθρώπων που έχω ζήσει και έχω παρατηρήσει εκ του κοντόθεν.
Όσο για το δήθεν, έχω μια θεωρία που λέει ότι είμαστε όλοι δήθεν και ότι το δήθεν είναι απαραίτητο για την κοινωνική μας επιβίωσή.
Αλλά ας μην πάμε εκεί τώρα, έχω και ραντεβού σε 20 λεπτά και π΄ρέπει ν' απλώσω το ρουζ.
Καλή συνέχεια - Συμφωνώ με το αντίγραφο...τα σώβρακά τους πρέπει να διεκδικούμε, ώστε να εξασφαλίζουμε τουλάχιστον το βρακολάστιχο.
Σε παρεξήγησα όντως.
Που τον θυμήθηκες αυτόν; Απίστευτο!
Ξέρετε έχουμε μιά γερόντισα που έχει ιδιαίτερη έφεση προς ΟΛΟΥΣ όσους τα παίρνουν με τον ένα ή άλλο τρόπο εμμέσως ή αμέσως. Και σε όλους όσους ΘΑΘΕΛΑΝ να τα παίρνουν αμέσως ή εμμέσως.
Αυτή η γερόντισα +ευλόγησον+ γενικώς έχει να προσφέρει σ΄ ΟΛΟΥΣ αυτούς ένα γερό Ιερόν ΧΕΣΙΜΟ (με το συμπάθειο)
Γερόντισσα
"Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη τουαλέτα σας?
Ευχαριστώ πολύ....
κρρρπφφρρρρττ
σσκκκκσεππτρρρρ
μπρρρρουουουφφφφ
μμπρουννκρρ
γρουουονγκφφφφρρρ
πρρρκκκτρρρ
σσσσρρρρνδφηφη
μμππρτττουρρρφφφ
μμμπππττοοοοσσσσφφφ
τσουφ
ααχχχ αν θέτε κι άλλο θα ξαναπεράσω"
Βέβαια η γερόντισσα έχει ξεχέσει με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και αλλού (μην το παίρνετε προσωπικά).
ευχαριστούμε για το χώρο και συγγνώμη για τη γερόντισσα δεν μπόρεσε να κρατηθεί.
καλές γιορτές
Funel, δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό που παίρνεις, αλλά ό,τι και να 'ναι θέλουμε κι εμείς.
Το μυστικό βρίσκεται στο ιερόν γεροντοβίδεον
Δημοσίευση σχολίου
<< Home