Δευτέρα, Οκτωβρίου 21, 2013

Ησύχως

 Ο Ανδρέας Ράπτης εκ μέρους του Popaganda μου ζήτησε αν θέλω να απαντήσω στο πλαίσιο γενικοτερης συζήτησης με θέμα: «Το ερώτημα είναι: H βία είναι συστατικό κομμάτι κάθε κοινωνίας;Υπάρχει καλή εκδοχή της βίας; Κι αν ναι, πως θα την ορίζατε;».
 ---
Πώς ακριβώς ορίζεται η ατζέντα της δημόσιας συζήτησης;  Ποιός ακριβώς αποφάσισε να συζητάμε ad nauseam για το θέμα της βίας και δη με αυστηρά προδιατυπωμένους τους όρους της συζήτησης; Και πότε ακριβώς θα μας επιτραπεί να αλλάξουμε επιτέλους σελίδα; Αυτά για τα οποία μιλάμε στο δημόσιο διάλογο συνδέονται άρρηκτα με εκείνα για τα οποία σιωπούμε. Και κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι εκείνος που καταφέρνει να παρασύρει τους άλλους στο να μιλούν διαρκώς για το ένα θέμα και σπανίως έως ποτέ για το άλλο. 
Ας φανταστούμε π.χ. ότι όλον αυτόν τον καιρό δεν θα καλούμασταν να καταδικάσουμε τη βία, αλλά τη φτώχεια από οπουδήποτε κι αν προέρχεται. Να την καταδικάζαμε δηλαδή ακόμα κι αν προέρχεται από σχέδια δημοσιονομικής εξυγίανσης. Καταδικάζεις κύριε υπουργέ ή κύριε οικονομικέ παράγοντα ή κύριε τηλεοπτικέ δημοσιογράφε την εξαθλίωση που προέρχεται από τις μνημονιακές μεταρρυθμίσεις;
Ας φανταστούμε π.χ. ότι θα καλούμασταν όλον αυτόν τον καιρό να ξεκαθαρίσουμε όχι αν υπάρχει καλή ή κακή βία, αλλά αν υπάρχει καλή ή κακή γιγάντωση της ανεργίας, καλοί ή κακοί μισθοί πείνας, καλή ή κακή μετανάστευση, καλές ή κακές αυτοκτονίες, καλή ή κακή συρρίκνωση του κράτους προνοίας. Γιατί δεν αποτελεί η βία την μόνη δυσάρεστη και αποδοκιμαστέα κατάσταση στη ζωή. Μας διευκρινίζουν όμως πως οι θυσίες που κάνουμε ως πολίτες είναι «επώδυνες αλλά αναγκαίες». Τότε γιατί κατ΄αντιστοιχία να μην είναι και η βία επώδυνη αλλά αναγκαία;  Κι αν το τελικό επιχείρημα για να δικαιολογηθούν οι πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται είναι το ότι «δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα» τα οποία θα έλυναν τα προβλήματα, με ποιά λογική ζητούν να υπάρχουν και ζενόδεντρα ή αταραχόδεντρα ή στωικόδεντρα, που παράγουν καρπούς που σε κάνουν να αποδέχεσαι πειθήνια το να χάνεις τα πάντα μέσα από τα χέρια σου;
Το θέμα της βίας, με το ήθος, τον τρόπο και την ένταση που τέθηκε, τέθηκε εξ αρχής για να πει πως και η παραμικρή αντίδραση κατά του Θεόδωρου Πάγκαλου είναι βία, ανομία, κατάλυση της δημοκρατίας και το όγδοο έως το ογδοηκοστό όγδοο θανάσιμο αμάρτημα. Όλη η κουβέντα στήθηκε για  να δικαιούται η χυδαιότητα του Θεόδωρου Πάγκαλου να συνεχίσει να περιφέρεται αγιουχάιστη στις ταβέρνες, ακόμα κι όταν η κοινωνία δίπλα του συντρίβεται. Προσωπικά λοιπόν θεωρώ ότι το αντίθετο συμβαίνει, ότι δηλαδή ο Θεόδωρος Πάγκαλος ή ο  Άρης Πορτοσάλτε ή ο Γιάννης Πρετεντέρης ή ο Θέμος Αναστασιάδης ή πολλοί άλλοι παρόμοιοί τους δεν έχουν φτυστεί και γιαουρτωθεί επαρκώς. Και αυτό, ναι, το καταδικάζω απερίφραστα ως δείγμα αγελαδοποίησης ενός λαού. Και επίσης, ναι, μεταξύ του γιαουρτιού και της σωματικής βλάβης υπάρχει χαώδης απόσταση, καθώς το επιχείρημα κατ’ εμέ πάει ακριβώς αντίστροφα: όποιος τα εξισώνει, τα εξισώνει εκ του εντελώς πονηρού.
Το θέμα της βίας, με το ήθος, τον τρόπο και την ένταση που συζητείται τα τελευταία χρόνια, είναι ένα ψευδοθέμα. Δεν προσπαθεί να ερμηνεύσει ένα ευρύ κοινωνικό φαινόμενο, αλλά προσπαθεί πάση θυσία να προλάβει την γέννηση κι εξάπλωσή του, ώστε να εσωτερικευθεί η υπόρρητη προσταγή: εξαθλιωθείτε ησύχως.

19 Comments:

At 10/21/2013 05:44:00 μ.μ., Blogger karagiozaki said...

έτσι. ακριβώς όμως. :)

 
At 10/21/2013 10:37:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Η ρήξη της μη βίας

 
At 10/21/2013 10:46:00 μ.μ., Anonymous Νεκτάριος said...

Η δήλωση του Θεωδ. Πάγκαλου:
"Η απάντηση η δική μου είναι ότι τα φάγαμε όλοι μαζί σε μια πρακτική αθλιότητας, εξαγοράς και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Σε μια άθλια συναλλαγή όπου εσείς μας δίνατε τη ψήφο σας και μεις σας διορίζαμε"

Που ακριβώς έγγυται η χυδαιότητά της αγαπητέ μου?

Εν τέλει τι ακριβώς ορίζεις ως χυδαιότητα?
Το να ακούγεται η αλήθεια ωμά? Εστω κι αν ο Πάγκαλος συμμετείχε στο άθλιο σύστημα, λέει κάτι πέρα για πέρα αληθινό.

Ως πρέπων τι ακριβώς θεωρείται για σένα?
Να υπόσχεσαι στο κόσμο ότι με μαγικό τρόπο θα φέρεις την οικονομική άνθηση στη χώρα? Οπως κάνει ο γλειώδης ο Τσίπρας?
Να κλείνεις το μάτι σε Δ.Υ. μόνιμους και συμβασιούχους ότι και καλά τα πράγματα θα γίνουν όπως ήταν πριν το 2009?
Να χαιδεύεις το σύστημα των συνδικαλιστών που καταταλαιπωρούν μια ολόκληρη κοινωνία για αιτήματα που αφορούν μόνο αυτούς?
Να σιγοντάρεις τους κατοίκους της Κερατέας όταν ξέρεις ότι ένας νέος χώρος διαχείρησης αποριμμάτων στην Αττική πρέπει να δημιουργηθεί?
Να συμπαρίστασαι στους δολοφόνους της Χαλκιδικής?
Να οριζεις κάθε φορά ποιοι επιτρέπεται να μιλήσουν και ποιοι όχι μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους?
Να μπορείς να διακόπτεις όποτε γουστάρεις συναυλίες για να διαβάζεις "αγωνιστικές" ανακοινώσεις, γράφοντας το κόσμο εκεί που δε πιάνει μελάνι?
Να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα των υπαλλήλων της Βουλής να παίρνουν 16 μισθούς και δέχεσαι ο υπουργός Οικονομικών και οι Βουλευτές να προπιλακίζονται εντός του κοινοβουλίου από την πλέον ευνοημένη συντεχνία?

είναι χυδαίος ο Προτοσάντε και δεν έχει γιαουρτωθεί επαρκώς ε...?
ενώ ο Τράγκας, η Αυγή για παράδειγμα αξίζουν την ευγνωμοσύνη του απλού κόσμου? Και μη πεις ότι βάζω Αυγή και Τράγκα στο ίδιο τσουβάλι (που άνετα μπαίνουν δηλαδή), γιατί και συ με ευκολία τσουβαλιάζεις το Προτοσάντε με τον Θέμο.

Εχεις αναρρωτηθεί άραγε ρε μεγάλε...
ποιος είσαι εσύ που θα ορίσεις που αρχίζει και που τελειώνει η επιτρεπτή βία?
Ποιος είσαι εσύ που θα ορίσεις την απόσταση μεταξύ του γιαουρτώματος και του μαχαιρώματος?

Το να παραλληλίζεις δε έννοιες (βία και ανεργία για παράδειγμα) χωρίς να λαμβάνεις υπόψη τις επιμέρους παραμέτρους και χαρακτηριστικά τους, είναι λαικισμός επιπέδου Χρυσής Αυγής.

Αν δε καταλβαίνεις ποσο επικύνδινο είναι να δίνεις ουσιαστικά στη βία ποιοτικά χαρακτηριστικά, θεωρώντας την ως επιτρεπτή και ως μη επιτρεπτή ανάλογα από που προέρχεται και προς ποιον ασκείται, τότε τι να πω...
Απλά επιβεβαιώνεις την θεωρία (που δεν είναι καθόλου θεωρία) των δύο άκρων.
Ας περιμένουμε τα χειρότερα.




 
At 10/21/2013 11:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

να σε ρωτήσω κάτι,
αντιλαμβάνεσαι ότι αν πας να φτύσεις τον Πάγκαλο το πιθανότερο είναι ότι θα αρπάξεις μερικά μπουκέτα από την ασφάλειά του έτσι?
Σύμφωνοι, οι Πάγκαλοι επιβάλουν την ''υπόρρητη προσταγή: εξαθλιωθείτε ησύχως.'' , η απάντηση της αριστεράς σε αυτό θεωρείς ότι πρέπει να είναι το ''θα τα πούμε στον δρόμο''? άμα καθήσεις και το σκεφτείς συμβαίνει το εξής περίεργο, υπέρ της βίας προπαγανδίζει ο αδύναμος και αυτός που πιθανότατα θα φάει στο τέλος το ξύλο..

 
At 10/22/2013 12:58:00 π.μ., Anonymous blackboy1955 said...

Ούτε να σας φτύσω.

Έχετε δίκιο. Εμείς ξεχάσαμε.

Έχετε δίκιο. Εμείς φταίμε. Αφού σας επιτρέπουμε ...

Oldboy, ευχαριστώ για τα κείμενα.

 
At 10/22/2013 01:10:00 π.μ., Anonymous kostas.nik said...

Νεκτάριε, στη κοινωνία μας, υπάρχουν κάποια καταγραμμένα ανθρώπινα, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, τα οποία όταν εφαρμόζονται τη κάνουν να ξεχωρίζει από τη ζούγκλα. Όλα τα δικαιώματα κατακτήθικαν με κοινωνικούς αγώνες οι οποίοι εκτός των άλλων περιείχαν και βίαιες ενέργειες. Ξέρεις εσύ κάποιο που να κατακτήθηκε χωρίς βία; με ζεν ας πούμε, με προσευχή, με γιόγκα, με ψύχραιμο στα όρια του διαλογισμού διάλογο, ας πούμε. Ξέρεις;

 
At 10/22/2013 11:53:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και οι χρυσαυγίτες τα ίδια λένε για να δικαιολογούν τα έκτροπά τους. Η θεωρία των δύο άκρων σας πείραξε μετά.

 
At 10/22/2013 03:14:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Εξαιρετικός, για άλλη μια φορά.

 
At 10/22/2013 03:36:00 μ.μ., Anonymous bill g. said...

@kostas.nik

Γκάντι;...

 
At 10/22/2013 03:42:00 μ.μ., Anonymous Commandante Salatista said...

Όταν οι χρυσαυγίτες πουν "όλοι μαζί τους σφάζαμε", φαντάζομαι πάλι θα συμφωνείτε, έτσι;

(απελπισία)

 
At 10/22/2013 04:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@bill g.

Ε χμμ... Άλλο η «μη βία» και άλλο η «μη βίαιη αντίσταση». Ο Γκάντι δεν προσευχόταν να φύγουν οι Εγγλέζοι από την Ινδία.

 
At 10/22/2013 07:53:00 μ.μ., Anonymous Ximeio said...

@bill g.
Μάλλον οι περισσότεροι τον Γκάντι τον ξέρετε μόνο από την ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΗ ταινία. Η πραγματική ζωή (και του Γκάντι και η δική μας) απέχει πολύ απο το να ειναι ταινία.

 
At 10/22/2013 08:00:00 μ.μ., Anonymous Νεκτάριος said...

@kostas.nik
Οταν δημιουργούνται κοινωνικές ανάγκες και όταν μια μικρή μειοψηφία αντιδρά στην ικανοποίηση των αναγκών αυτών κόντρα στις συνθήκες, τότε προφανώς και η εξέγερση και η βία είναι αναπόφευκτη.
Γράφεις για καταγραμμένα ανθρώπινα, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα.
Από τα συγκεκριμένα παραδείγματα που εγώ ανέφερα ποια ακριβώς κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα διακυδεύονται?
Εγώ στη Κερατέα δεν είδα να γίνεται ξεσηκωμός για μια καλύτερη κοινωνία. Απλά έγινε για να φτιαχτεί ο ΧΥΤΑ μακριά από μας κι όπου θέλει ας πάει.
Στις καταλήψεις των σχολών δεν είδα το αίτημα να είναι σύγχρονα πανεπιστήμια συμβατά με τις σύγχρονες εξελίξεις. Βλέπω να γίνονται καταλήψεις για ένα πανεπιστήμιο όπως το οραματίζονται 4 δεκαετίες τώρα οι αριστεροί και μάλιστα με τα στερεότυπα τα δικά τους που παραμένουν παραδοσιακά τα ίδια. Χρησιμοποιώντας μάλιστα τα ίδια συνθήματα και τις ίδιες μορφές κηνιτοποιήσεων.
Μήπως είναι κοινωνικό αίτημα η διατήρηση των προνομίων των υπαλλήλων της Βουλής?

Αν διακρίνω να υπάρχουν κάποια αίτηματα, και καταγεγραμμένες κοινωνικές ανάγκες τις τελευταίες τουλάχιστον 2 δεκαετίες, αυτές είναι:
ο εκσυγχρονισμός της χώρας,

η καλύτερη εξυπηρέτηση των ανθρώπων από το κράτος κατά τα πρότυπα προηγμένων χωρών,

το δικαίωμα στην εργασία και την επιχειρηματικότητα με την εξασφάλιση της αξιοκρατίας και των ίσων ευκαιριών.

Και οι ανάγκες αυτές προκύπτουν όχι από κάποιο πολιτικό μανιφέστο ή ως όραμα ενός μεγάλου ριζοσπάστη οραματιστή. Προκύπτουν αβίαστα από τη καθημερινότητα των πολιτών και από τη ιεράρχηση των αναγκών της ζωής την οποία ειδικά η αριστερά αλλά και όλο το πολιτικό σύστημα δε λένε να ενστερνιστούν.

 
At 10/23/2013 08:39:00 π.μ., Blogger Nefosis said...

Μπράβο!

 
At 10/23/2013 10:57:00 π.μ., Anonymous Manos said...

@Νektarios

Θα προσπαθήσω να σου θέσω ψύχραιμα (προϋποθέτει πολύ κόπο αυτό) τις ερωτήσεις μου.
Εχεις ποτέ επισκεφτεί μια κοινωνική υπηρεσία κάποιου δήμου; (φτωχού ή πλουσιότερου).
Εχεις δει ανασφάλιστους γονείς να ικετεύουν για το φάρμακο του παιδιού τους που αν δεν το πάρει πέθανε;
Εχεις ζήσει σε περιοχή που έχει χωματερή να δεις τη γλύκα; Να μυριζεις, να αναπνέεις τον καρκίνο συνεχώς; Εχεις πιει νερό από περιοχη κοντά στον Ασωπό; Να τον πίνεις κιόλας, να πλένεσαι με αυτόν.
Γνωρίζεις ότι στόχος είναι να ιδιωτικοποιηθούν τα πανεπιστήμια; Να μην έχει δηλαδή τη δυνατότητα ο κάθε μαθητής από όποιο στρώμα και αν προέρχεται να έχει πρόσβαση σε αυτό; Θεωρείς ότι αυτό –το δημόσιο υγιές πανεπιστήμιο΄για όλους- το χαλάει η αριστερά;
Με θεωρείς ηλίθιο που αντί να κοπούν οι 16 μισθοι της βουλής θέλω να έχουν όλοι τόσους; Με ασφαλιστικά δικαιώματα, εργασιακά δικαιώματα και μισθούς που θα εξασφαλίζουν όχι την επιβίωση αλλά την ποιοτική –στα μέτρα του δυνατού- ευτυχισμένη ζωή, στόχος φυσικός του ανθρώπου;
Είναι προηγμένο κράτος αυτό που δεν έχει νοσοκομεία; Τμήματα σχολείων με 35 μαθητές; Το 1/3 του πληθυσμού κάτω από τα όρια τη φτώχειας;
Είναι δικαίωμα στην εργασία τα 380 ευρώ στις 8 ώρες δουλειάς; Με συμβάσεις 3μηνες ή πεντάμηνες; Επιτυγχάνεται έτσι όχι η ευτυχία αλλά η επιβίωση;
Προσπαθουν για την αξιοκρατία αυτοί που διορίζουν ακόμα τα παιδιά τους στους δήμους, τα υπουργεία αλλά και στις μεγάλες πολυεθνικές που εξυπηρετούν πρώτα;
Τέλος. Για τη βία. Εγώ που δουλέυω –για μήνες απλήρωτος- σε κοινωνικές υπηρεσίες, (δίνω συσσίτιο στους κατοίκους της χώρας που πριν 9 χρόνια έσκαγε Ολυμπιακά βεγγαλικά στον Αττικό ουρανό) ζω κοντά στα Ανω Λιόσια και πριν στα Οινόφυτα (Ασωπός), τελείωσα δημόσιο ΑΕΙ, έζησα στο πετσί μου το να είναι κάποιος ανασφάλιστος, βλέπω τα χρόνια της ζωής μου να περνάνε και να βαλτώνω, έχω δικαίωμα σε λίγη, λίγη μόνο, όχι απαραίτητα σωματική –για να μην σοκαριστείς- βία; Λίγο μόνο, έχω;

 
At 10/23/2013 06:18:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Τα παραπανω ειναι λεπτομερειες.Φανταζεσαι να ξυπνησεις μια μερα και να μην εχεις wifi να ανεβασεις τις φωτο με τα αποφαγια απ το σικ ταχυσφαγειο στο ινστα ,επειδη καποιοι βρωμιαριδες τα εκαναν πουτανα;Αυτο ειναι δυστυχια, τα αλλα ειναι λαικισμος(αν δε εχεις ψωμι φαε παντεσπανι,αν δεν εχεις ρευμα παρε λαπτοπ με μπαταριες) για να μαζευονται οι ψηφοι.

 
At 10/23/2013 06:22:00 μ.μ., Anonymous ΑΠ said...

Μανο συγκινιτικη η ιστορια σου, αλλα ως τριτος και ανεξαρτιτος παρατιριτης σου λεω οτι δεν εχεις δικαιομα στην βια. Ουτε λιγο, ουτε πολυ. Δεν περιμενω ατομα (σαν και εσενα) που εχουν επιρεαστει ασχημα απο την κριση να το καταλαβουν. Περιμενω ομως τους υπολοιπους, τριτους να το βαλουν στο σκατοκεφαλο τους μηπως δει και καμια ασπρη μερα αυτη η σκατοχωρα. Τα τελευταια 100 χρονια εχουμε δει πολυ μικρη και μεγαλη βια απο την αριστερα (για την δεξια δεν θα μιλισω γιατι δεν αξιζει καν). Αυτο που δεν εχουμε δει ειναι καμια προοδευτικη ιδεα μηπως και επιτελους γινουμε και εμεις ευρωπαικη, πολιτισμενη χωρα. Χωρα που οι πολιτες εχουν και δικαιοματα και υποχρεωσεις. Στην ελλαδα αυτην την στιγμη κανενας δεν εχει ουτε δικαιοματα, ουτε υποχρεοσεις. Ολοι φωναζουν για δικαιοματα και αυτος που φοναζει περισσοτερο τα περνει, συνιθος καταπατοντας τα δικαιοματα των αλλων.

Αν θελεις αλλαγη, πρωτα σκεψου τι αλλαγη θελεις (μιας και εχεις τελειωσει ΑΕΙ εχεις τιν πνευματικη δινατοτιτα). Οταν αποφασισεις τοτε προσπαθισε να βρεις καποιν πολιτικο να ειναι διατεθιμενος να την κανει. Μετα απο αυτο το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να περασεις στα παιδια σου σωστες αρχες. Η αλλαγη ΙΣΩΣ ερθει σιγα σιγα.

Και για τον Κωστα απο πανω, κανενα κοινονικο αγαθο δεν κερδιθικε με βια. Με μακρι κοινονικο αγονα, συζιτιση και παιδεια ναι. Με βια ποτε.

Και για τον ΟλντΜποη, εχεις ξεφιγει εντελως. Βγαλε το κεφαλι σου απο τον κολο σου και βαλε το μυαλο σου να δουλεψει πριν γραψεις κατι γιατι εκτιθεσε καθε μερα και περισοτερο. Τουλαχιστον οταν ερθει ο συριζα (πασοκ του 80) στα πραγματα θα σε ταχτοποιησει καπου (οπως και το πασοκ του 80).

Α.

 
At 10/23/2013 08:37:00 μ.μ., Anonymous Νεκτάριος said...

@Μάνος
"Εχεις ζήσει σε περιοχή που έχει χωματερή να δεις τη γλύκα;"
Μα γι αυτό είναι ανάγκη να φτιαχτούν χώροι υγειονομικής ταφής που πληρούν τις προδιαγραφές για τη δημόσια υγεία. Ακόμα και εργοστάσια διαχείρησης και αξιοποίησης των αποριμμάτων, πράγματα δεδομένα για χώρες προηγμένες.

"Εχεις πιει νερό από περιοχη κοντά στον Ασωπό; Να τον πίνεις κιόλας, να πλένεσαι με αυτόν."
Λες να θέλω το νερό που πίνουν οι άνθρωποι να είναι μολυσμένο? Τι ερώτηση είναι αυτή. Μιλώντας με κατοίκους πάντως στη συγκεκριμένα περιοχή το νερό έχει καθαριστεί τα τελευταία 2-3 χρόνια.

"Με θεωρείς ηλίθιο που αντί να κοπούν οι 16 μισθοι της βουλής θέλω να έχουν όλοι τόσους; Με ασφαλιστικά δικαιώματα, εργασιακά δικαιώματα και μισθούς που θα εξασφαλίζουν όχι την επιβίωση αλλά την ποιοτική –στα μέτρα του δυνατού- ευτυχισμένη ζωή, στόχος φυσικός του ανθρώπου;"
Δε σε θεωρώ ηλίθιο αλλά φοβάμαι ότι έχεις ελλειπή αίσθηση της πραγματικότητας. Τα κρατικά χρήματα είναι συγκεκριμένα και μακάρι να αυξάνονταν. Δε συμβάινει όμως αυτό. Επομένως ή θα διατηρηθούν οι 16 μισθοί των υπαλλήλων της Βουλής καθώς και τα προνόμια άλλων ευνοημένων Δ.Υ. και παράλληλα ο εκπαιδευτικός θα αμοίβεται με 800 και 700 Ευρώ, ή θα υπάρξει μια δικαιότερη κατανομή στις κρατικές δαπάνες.

"Προσπαθουν για την αξιοκρατία αυτοί που διορίζουν ακόμα τα παιδιά τους στους δήμους, τα υπουργεία αλλά και στις μεγάλες πολυεθνικές που εξυπηρετούν πρώτα;"
Μαζί σου. Σε καμιά περίπτωση δεν υπερασπίζομαι το πελατειακό σύστημα. Εκείνο απλά που εγώ διαπιστώνω είναι ότι κάποιοι στην σημερινή κυβέρνηση, έχοντας έρθει ίσως πρόσωπο με πρόσωπο με την χρεοκοπία και την οικονομική καταστροφή, ενεργούν και ομιλούν πιο υπεύθυνα σε σχέση με τους περισσότερους της αντιπολίτευσης.

"Είναι δικαίωμα στην εργασία τα 380 ευρώ στις 8 ώρες δουλειάς; Με συμβάσεις 3μηνες ή πεντάμηνες; Επιτυγχάνεται έτσι όχι η ευτυχία αλλά η επιβίωση; "
"Εγώ που δουλέυω –για μήνες απλήρωτος- σε κοινωνικές υπηρεσίες, "

Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους μας. Επειδή το βάζεις σε προσωπικό επίπεδο, κι εγώ δεν είμαι κανένας πλούσιος, τυχαίνει να παίρνω έναν κάπως αξιοπρεπή για τα τωρινά ελληνικά δεδομένα,χωρίς να μου εξασφαλίζει κανένας καμιά μονιμότητα. Υπάρχουν δύο επιλογες για όλους:
Πρώτον, ή κάθεσαι και μιζεριάζεις και σιχτιρίζεις από το πρωί μέχρι το βράδυ τη τρόικα και το σύστημα και τους φραγκάτους και τους πολιτικούς και τη Μέρκελ και περιμένεις το Τσίπρα να σε προσλάβει μαζί με όλους τους ανέργους και τους απλήρωτους στο Δημόσιο,
ή, δεύτερον, κοιτάς να αναπτυχθείς σε προσωπικό επίπεδο, να αποκτήσεις εφόδια και γνώσεις και παράλληλα να ψάχνεις ευκαιρίες στη ζωή.
Χωρίς να θέλω να το παίξω ούτε κάνας επιτυχημένος ούτε κάνας σούπερ εργατικός, νομίζω ότι η δεύτερη επιλογή είναι και πιο ενδιαφέρουσα.

 
At 10/28/2013 09:02:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητέ Νεκτάριε ίσως σου διαφέυγει το γεγονός ότι οι 16 μισθοι δεν φθάνουν (προφανώς) για να τους πάρουν όλοι, όχι γιατί ο πλούτος που παράγεται δεν επαρκεί αλλά γιατί κάποιοι μαζεύουν πολύ περισσότερο από όσο τους αναλογεί όπως Σιμς, Γκέιτς, Μπάφετ Σόρος, Αμπράμοβιτς...(για να μην χρησιμοποιήσω τα τετριμένα παραδείγματα των συμπατριωτών μας Μπόμπολα, Βαρδινογιάννη, Στασινόπουλο, Δαυίδ κλπ). Αυτός φταίει λοιπόν επειδή πεθαίνει ο άλλος χωρίς φάρμακα ή επειδή δεν έχει να φάει. Αυτά που παράγουν οι ανθρωποι φτάνουν και περισσεύουν για να φάνε και να ζούνε αξιοπρεπώς όλοι. Τώρα αν μου πεις ότι αυτό είναι κουμουνιστικό, αναρχικό, σοσιαλιστικό ή οτιδήποτε άλλο εγώ θα σου απαντήσω δεν με νοιάζει γιατί είναι ανθρώπινο!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home