Τρίτη, Οκτωβρίου 05, 2010

ΑΜΒΕR Alert

ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ - ΜISSING
MΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ;
Εξαφανίστηκε την 1η Οκτωβρίου 2010 μνημονιακός φόρος 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, η παρουσία του oποίου είχε ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από τα λαϊκά στρώματα. Τελευταία φορά που εθεάθη, ο μικρός φορούλης φορούσε πράσινο μακό και άσπρο παντελόνι και συνομιλούσε όλο νόημα με γνωστό Κερκυραίο ποιητή. Όποιος γνωρίζει τι μπορεί να έχει απογίνει προτιμότερο είναι να σωπάσει.

28 Comments:

At 10/05/2010 04:16:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Πάντως, βλέποντας τα λινκάκια παρατηρώ πως δεν ήταν και αβάσιμες οι διαμαρτυρίες.
Αυτό που δεν ήξερα είναι πως στη φορολόγηση της διαφήμισης περιλαμβάνεται και πρόσθετο αγγελιόσημο υπέρ των συνταξιοδοτικών ταμείων των δημοσιογράφων (21,5%). Δηλαδή οι δημοσιογράφοι (και μόνο αυτοί από τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ) συνταξιοδοτούνται και από εισφορές των διαφημιζόμενων;

 
At 10/05/2010 08:56:00 π.μ., Anonymous JOHNNY_O EKS ANAVOLHS said...

axaxaxaxaxaxaxaxa ...diavazeis vlepw !!!!

 
At 10/05/2010 09:40:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Βρε παλιο-παιδο!!!!!!! οταν εισαι στις καλες σου εισαι αλλο πραγμα.Μου φυγε ο καφες απο το στομα πρωι πρωι.θεος!!!!!(διαβασα και την συλλογη του ποιητη ..δεν το φυλλο δεν..δεν -τρο και δεν-τρωω σημερις γιατι θα πνιγω σιγουρα πραγματα απο το γελιο.Εχω παθει νευρικο.ΧΑΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

I LOVE YOU
YOU MADE MY DAY!

 
At 10/05/2010 11:35:00 π.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Αγαπητέ κύριε Old Boy,
μάλλον βιάστηκες.

 
At 10/05/2010 01:32:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Σωτήρη, έψαξα αρκετά στο δίκτυο χθες για να δω αν ισχύει. Αλλά ενώ υπήρχε πληθώρα αναφορών στις διαμαρτυρίες των τηλεοπτικών σταθμών και του σωματείου τους, δεν υπήρχε κάποια αναφορά που να επιβεβαιώνει επίσημα ή να διαψεύδει το πάγωμα του φόρου. Ή τουλάχιστον δεν βρήκα εγώ. Αν δεν έβρισκα τη φράση του Χυτήρη που λέει ουσιαστικά ότι ο φόρος παγώνει, δεν θα το έβαζα. Αλλά ακόμη και έτσι που το έβαλα δεν λέω πως καταργήθηκε, αλλά ότι ο φόρος έχει εξαφανιστεί και αγνοείται η τύχη του. Οπότε αν τυχόν έχεις πληροφορίες άλλες, ευχαρίστως να τις πεις.

 
At 10/05/2010 02:00:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aerosol, όχι μόνο αυτοί: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_20/06/2010_405286. Από εκεί και πέρα αν είναι υπερβολικός ο φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, υπερβολικό είναι και το κόψιμο μισθών και συντάξεων. Εκεί δεν πάγωσε τίποτα όμως, εκεί δεν βρέθηκε κανένας αντάρτης Χυτήρης. Και εν πάση περιπτώσει ό,τι γίνεται ας γίνεται φωναχτά όχι στα μουλωχτά.
Johnny, ναι διαβάζουμε :)
Διόνη, ο Τηλέμαχος είναι ο ποιητής της καρδιάς μας.

 
At 10/05/2010 02:24:00 μ.μ., Blogger squarelogic said...

Προς γνώσι και συμμόρφωσή μας...
Εξαιρετικό Old Boy...Τι ποίηση θεέ μου...

 
At 10/05/2010 03:25:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Αγαπητέ κύριε Old Boy,
Με το βιάστηκες , δεν εννοώ μόνο την κατάργηση του φόρου , αλλά και την ουσία του κειμένου σου, το οποίο είναι μεν πολύ ωραίο, μόνο όμως ως λογοτεχνικό δημιούργημα. Και εξηγούμαι.
Για την κατάργηση. Όχι δεν έχει καταργηθεί ακόμη, αυτό θα το ξέρουμε περίπου
στις 17του μήνα που τα κανάλια θα τιμολογήσουν ( είναι τεχνικό το θέμα). Εκτός αν πριν υπάρξει ανακοίνωση. Σήμερα όμως και μέχρι τότε, οι διαφημιστικές εταιρίες προϋπολογίζουν για τις διαφημίσεις που παίζονται και τον φόρο. Είναι αναγκασμένες.
Για την ουσία τώρα. Η τιμή κάθε προϊόντος και υπηρεσίας συγκροτείται από ένα σύνολο δαπανών που περιλαμβάνει και το κόστος προβολής (διαφήμισης).
Με την επιβολή του φόρου υπέρ του δημοσίου – που ήταν μεγαλύτερος και υπήρχε τουλάχιστον από το 1981 και καταργήθηκε τα τελευταία χρόνια - η τιμή των προϊόντων αυξάνεται. Ο φόρος αυτός δεν μπαίνει στα κέρδη των καναλιών- τότε δεν θα επηρέαζε την τιμή των προϊόντων- αλλά στο κόστος της διαφήμισης, δηλαδή των προϊόντων.
Αυτή η αύξηση του κόστους της διαφήμισης έχει σαν αποτέλεσμα εκτός πολλών άλλων και ότι 250 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις που τώρα προβάλουν τα προϊόντα τους από την τηλεόραση , να αναγκαστούν να στραφούν σε άλλα μέσα , λιγότερο όμως αποτελεσματικά. Μόνο οι μεγάλες πολυεθνικές μπορούν να αντέξουν το φόρο
και να συνεχίσουν να προβάλλονται από την τηλεόραση.
Συρρίκνωση της αγοράς , δημιουργία μονοπωλιακών τάσεων , αύξηση της τιμής των προϊόντων , αυτό είναι το αποτέλεσμα αυτού του φόρου υπέρ του δημοσίου, αλλά και του αγγελιόσημου.

 
At 10/05/2010 03:44:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Ως προς το θέμα της ισχύος του φόρου, αντιλαμβάνομαι από ό,τι έχω διαβάσει και από το επεξηγηματικό σχόλιό σου αγαπητέ Σωτήρη, ότι βρίσκεται τώρα στο στάδιο της εκκρεμούς σιωπής, στο στάδιο του δεν έχουμε ανακοινώσει επίσημα την κατάργησή του (θα χρειαζόταν νόμος άλλωστε για να γίνει αυτό) αλλά χωρίς να το φωνάξουμε δεν θα τον εφαρμόσουμε. Ελληνικές πατέντες υπέροχες, πατέντες λαστιχοποίησης των ψηφισμένων νόμων, πατέντες που δίνουν όλο το περιθώριο για συναλλαγές κρατικής εξουσίας και καναλιών («σας κρατάμε στο χέρι, καθήστε καλά, μην εφαρμόσουμε το νόμο»).
Ως προς την ουσία, ο φόρος μπορεί να αφορά τους διαφημιζόμενους και όχι τα κανάλια, ωστόσο και τα κανάλια θα πληγούν κατεξοχήν από το μέτρο είτε με την μείωση των διαφημιζομένων που περιγράφεις είτε με τις απαιτήσεις των διαφημιζομένων για μικρότερη τιμολόγηση των διαφημίσεών τους από τα κανάλια ενόψει και του νέου φόρου. Άλλωστε αν δεν έβλαπτε την κερδοφορία των καναλιών δεν θα είχαν αντιδράσει και τόσο έντονα. Τώρα για το ότι αν θα εφαρμοστεί ο νόμος οι συνέπειες μπορεί και να είναι αυτές που περιγράφεις (εξοβελισμός των ελληνικών επιχειρήσεων από την τηλεοπτική διαφήμιση και παραμονή μόνο των πολυεθνικών) δεν έχω λόγο να διαφωνήσω. Ωστόσο υποτίθεται ότι μετά το μνημόνιο δεν μας παίρνει να κάνουμε τίποτα άλλο, όλα είναι μονόδρομος, κάθε μέτρο που βάζει λεφτά στα ταμεία είναι μονόδρομος. Εδώ αίφνης ο μονόδρομος βρίσκει διέξοδο, εδώ αίφνης υπάρχουν περιθώρια;

 
At 10/05/2010 03:52:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

@ Σωτήρης
Δεν έχει καταργηθεί κ. Σωτήρη, γιατί δεν έχει εφαρμοστεί.
Ανεστάλη με τροπολογία, αντί να αποδίδεται από την 1 Ιουλίου, όπως προβλεπόταν, από τον σχετικό νόμο.


Με τροπολογία που πρότεινε, και στήριξε το ΛΑΟΣ, αναστέλλει μέχρι τον Οκτώβριο την είσπραξη του φόρου για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που είναι πλέον στο 20%.

Την αποκάλυψη για τη χαριστική ρύθμιση έκανε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Κριτσωτάκης.

Σημειώνεται ότι ο υπουργός απέφυγε να απαντήσει,

ενώ ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, μετά από παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, είπε:

“Αυτός ο φόρος είναι φόρος που επέβαλε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απέναντι σε κάτι το οποίο δεν υπήρχε και απλώς το μόνο το οποίο κάνουμε είναι η μετάθεση της είσπραξης του φόρου”.

Δεν εξήγησε δηλαδή γιατί καθυστέρησε στην είσπραξη του φόρου και γιατί προχωρεί στην αναστολή της είσπραξής του.
Υπενθυμίζεται ότι στον νόμο 3845/2010 ψηφίσθηκε ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων να είναι στο 20%, το οποίο…..
έπρεπε να εισπράττεται και να αποδίδεται μηνιαίως, όπως και οι υπόλοιποι φόροι για τα εισοδήματα των εργαζομένων.

Όμως, για άγνωστο λόγο, όλες οι ΔΟΥ της χώρας δεν εισέπραξαν τον φόρο και τώρα η κυβέρνηση λέει ότι θα τον εισπράξει από τον Οκτώβριο.

“Μήπως με αυτή τη μετάθεση οδηγούμεθα στην αναβολή και με την αναβολή τελικά στην κατάργηση;”

ρώτησε ο Π. Λαφαζάνης, χωρίς να πάρει απάντηση από την κυβέρνηση."

 
At 10/05/2010 04:30:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Το γεγονός ότι αντιμετωπίζει κρίση ο τύπος, δεν το παραγνωρίζω, βέβαια, ούτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, λόγω πολλών θεμάτων πέραν της κρίσης.

Αλλά μήπως αυτό δεν συμβαίνει και σε πλείστες, τόσες επιχειρήσεις;

Επίσης, τίθεται θέμα και για την διατήρηση των εργαζομένων στις θέσεις εργασίας τους.

Αυτά είναι, όντως, θέματα..
Από την άλλη, βέβαια, παραμένουν και αρκετά ερωτήματα, για την διαφάνεια των διαφημίσεων, επιχορηγήσεων και αρκετά άλλα..

Παραμένει, εν τέλει, μία "ιδιαίτερη μεταχείριση" κι΄αυτό έχει και τις συνέπειες του, στο λειτούργημα της δημοσιογραφίας και στην αξιοπιστία της ενημέρωσης.

Ας μην το παραβλέπουμε..

 
At 10/05/2010 04:34:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Old Boy
Για την κατάργηση είναι όπως τα λες. Μπουρδέλο.
Για την ουσία όμως, εμένα δεν με νοιάζει αν μειωθούν και τα κέρδη του Μπόμπολα ή του Αλαφούζου. Εμένα με νοιάζει ότι θα αυξηθεί το κόστος ζωής των πολλών, όλων μας. Και ναι, υπάρχει και άλλος δρόμος, να μπει ειδικός φόρος στα κέρδη των τηλεοπτικών επιχειρήσεων. Δεν το κάνει όμως γιατί αυτοί είναι λίγοι και έχουν δύναμη.

Σπίθα
Θεωρώ παραπλανητική την παρέμβαση σου , γιατί μεταθέτεις το θέμα σε κομματικό επίπεδο. Με απλά λόγια ,ως πολίτης , θεωρείς ότι ο φόρος θίγει τα συμφέροντα των πολλών ή όχι; Για την ουσία του φόρου πες μου.

 
At 10/05/2010 04:47:00 μ.μ., Blogger celin said...

"Εδώ αίφνης ο μονόδρομος βρίσκει διέξοδο, εδώ αίφνης υπάρχουν περιθώρια;"

it's elementary,Wattson!
Φυσικα κ υπηρχαν περιθωρια.Ολα οσα εγιναν,θα γραφτουν στην Ιστορια σα τη μεγαλυτερη προδοσια που σημειωθηκε ποτε εις βαρος των συμφεροντων της χωρας.Επιλογη ηταν,δεν ηταν αδιεξοδο/μονοδρομος.Επιλογη ηταν να γινουμε πειραματοζωο της πλουτοκρατιας κ των διεθνων μαφιοζων τοκογλυφων.
Παντως το πειραμα μαλλον πετυχε.
Και τα δυσκολα ερχονται να μας ξεσκισουν.
Ετσι ειναι.Οταν ανοιγεις τα ποδια σε καποιον,δε φταιει αυτος αν ερθει μετα να σε πηδηξει

 
At 10/05/2010 04:57:00 μ.μ., Anonymous ψευδώνυμο said...

Πολύ φθηνό χιούμορ. Χίλιες λεύγες κάτω από αυτό της ελληνοφρένειας, που δεν είναι και στα ύψη, να πεις.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτή η κατρακύλα, Old Boy. Η χειρότερη κατρακύλα κρύβεται στα links.
Η παρακμή είναι εκεί που βλέπει κανένας τη διαδικτυακή συντροφιά του 2005, τη χρυσή εποχή του blogging στην Ελλάδα, να ανταγωνίζεται σε ευφυή και χιουμοριστικά σχόλια στο blog κάποιας Avanti με τα 105 views. Ήταν η εποχή που καθένας από εσάς είχε απλώσει την πραμάτεια του να πουλήσει και να πουληθεί σε κάποια φυλλάδα, κάποια διαφημιστική, κάποιον εκδοτικό οίκο, κάποιο ραδιόφωνο. Ήταν η εποχή που ο πιτσιρίκος δεν είχε ιππεύσει τον κάλαμον και δεν τον είχατε ακολουθήσει οι υπόλοιποι στην ιππασία. Ήταν η εποχή που οι bloggers ακόμα συνομιλούσαν μεταξύ τους. Τώρα, αφού κατάφερες και εσύ να μοστράρεις το ταλέντο σου στο να διαβάζεις εφημερίδες και να αστειεύεσαι κουτσά- στραβά και βρήκες μια δουλειά, μείνε πορτιέρης στους ανώνυμους σχολιαστές ώσπου να γίνεις φάντασμα στα ερήπια του πύργου που φυλάς νύχτα μέρα ανώφελα.

 
At 10/05/2010 04:57:00 μ.μ., Anonymous Σωτήρης said...

Και κάτι για το Αγγελιόσημο. Μόνο τα τελευταία 14 χρόνια
όλοι οι πολίτες που καταναλώνουν προϊόντα τα οποία έχουν
προβληθεί με διαφημίσεις , έχουν πληρώσει για τη σύνταξη
των δημοσιογράφων που είναι μέλη της ΕΣΗΕΑ αυτά τα ποσά.
Έλεος.
Έτος Ευρώ (ποσά σε 000)
1996 56.977,86
1997 84.477,93
1998 96.717,08
1999 117.101,20
2000 133.562,48
2001 132.783,53
2002 143.136,88
2003 154.524,81
2004 174.311,55
2005 186.648,41
2006 203.777,07
2007 233.893,22
2008 231.278,44
2009 191.488,28
Σύνολο 2.140.678,73

 
At 10/05/2010 05:05:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Σωτήρη, εντυπωσιακά τα νούμερα τουλάχιστον.
Ψευδώνυμο, θα μείνω φάντασμα, σε ευχαριστώ.

 
At 10/05/2010 07:11:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

@ Σωτήρη
Δεν το δέχομαι, αυτό το κομματικό και δεν έχεις λόγο, να το λες. Δεν είναι αυτό το ζήτημα και μην το ξαναθέσεις σε παρακαλώ.
Το θεωρώ, λάθος σου και το αποδίδω σε λάθος εκτίμηση.

Μιλώ επι των λόγων των δικών σου και επί της ουσίας, σε ερωτώ το εξής:

Είσαι υπερ του "προστατευτισμού", ας πούμε, έστω και επιλεκτικά;

Εγώ έχω θέσει παρόμομοα ερωτήματα και για την αδυναμία της αριστεράς, αν το θέσουμε σε πολιτικό επίπεδο.

Πάρτο αλλιώς. Δεν μιλώ κομματικά.
Πως μπορούμε να μιλάμε για απελευθέρωση επαγγελμάτων και για προστατευτισμό ταυτόχρονα;

Αυτό δεν απευθύνεται σε εσένα μόνο, Σωτήρη,

Είναι θέματα πολύ αντιφατικά και κανένα πολιτικό κόμμα δεν έχει δίκιο και συνεπή πολιτική.

Χτες και σήμερα, σ'αλλο ποστ "κατηγορούμαι" για φιλευλεθερισμό :))

 
At 10/05/2010 07:24:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

@ Σωτήρη
Αν το θεωρώ σωστό ή όχι, για τους πολλούς;
Θα δεχτώ το τελευταίο σου σχόλιο.

Έχω αναφερθεί και για την κρίση στο τύπο και για την αδιαφάνεια στα ασφαλιστικά ταμεία.

Ως εκ τούτου, (μάλλον, δεν έχεις διαβάσει ποστ μου) σίγουρα είμαι με το δημόσιο συμφέρον χωρίς να θίγονται, ταυτόχρονα, μόνο οι ασθενέστεροι.

Αλλά κι'αυτό είναι συζητήσιμο, μεσ την πολή ζαλάδα που βρίσκεται η κυβέρνηση χωρίς να έχει ούτε καν αναλογιστικές μελέτες.

Υπάρχει αναλογιστική μελέτη για το Ταμείο της ΕΣΗΕΑ;
Έχει γίνει ποτέ; Και γιατί όχι;

Αυτά είναι τα θέματα που θέτω, χωρίς κομματικά κριτήρια, αλλά με το νόμο της ανταποδοτικότητας.

Που διαφωνείς;

 
At 10/05/2010 07:45:00 μ.μ., Blogger jomarch said...

μα
μα το φύλλο μα
μα-λακία

μα η άνοιξη
μα η επιθυμία
μα ο δόλος μα
μα-λακία

μα η λάμψη
μα η μανία
μα το κόκκινο το κόκκινο μα
μα-λακία

(Το σχολίασε μια φίλη μου και εχω πεθάνει στα γέλια. Ψευδώνυμο συγχώρεσέ με που συνεχίζω το φθηνο χιούμορ αλλα ειναι αντικαταθλιπτικό.)

 
At 10/05/2010 11:08:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Θέμα 1 ον :

Τα έσοδα από το αγγελιόσημο, σε συνάρτηση με τις οφειλές από τις απλήρωτες ασφαλιστικές εισφορές.

Παρά τις όποιες παραλείψεις ή ευθύνες των προηγούμενων διοικήσεων του ΤΣΠΕΑΘ και των υπολοίπων Ταμείων, αν υπάρχουν, διαπιστώνεται ότι οι κλάδοι – πρώην ταμεία του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ βρίσκονται σε καλή οικονομική κατάσταση. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή, υποσκάπτεται, από την ασυνέπεια καταβολής του αγγελιοσήμου καθώς και των ασφαλιστικών εισφορών.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι οφειλές από το αγγελιόσημο ανέρχονταν στις 30/9/08 σε 26.209.578,95 ευρώ

και οι **απλήρωτες ασφαλιστικές εισφορές των


**εργοδοτών σε 10.370.046,13 ευρώ.

Η εισφοροαποφυγή και η εισφοροδιαφυγή ενδέχεται να αυξηθούν μέσα στο 2009, επηρεάζοντας αρνητικά τα έσοδα του Ταμείου, λόγω της αναμενόμενης επέκτασης (ή και της επίκλησης) της πιστωτικής κρίσης στην πραγματική οικονομία, του περιορισμού της διαφημιστικής δαπάνης κ.α. Πρόσθετη απώλεια εσόδων θα προκύψει και από την τυχόν παρακράτηση (από την 1/1/2009) του 10% του συνολικού εσόδου από το αγγελιόσημο υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) που, παρά την αντίθεση όλων μας, επιβάλλει ο νέος ασφαλιστικός νόμος (άρθρο 149). Η σχετική απόφαση για παρακράτηση του 10% παραμένει προς το παρόν παγωμένη.

Με αυτά τα δεδομένα και πέρα από την προωθούμενη από το Δ.Σ. του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ επιβολή προστίμων στους υπόχρεους και τη διεκδίκηση της καταβολής των οφειλών, προτείνουμε:

- Να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για τη βεβαίωση και την είσπραξη τόσο του αγγελιοσήμου όσο και των ασφαλιστικών εισφορών (το έχουμε ήδη ζητήσει από το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ). Παράλληλα, να ξεκινήσουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι για να εξακριβωθεί αν τα ποσά που βεβαιώνονται είναι τα πραγματικά και πόσα από αυτά αποδίδονται (τη διαδικασία βεβαίωσης των οικονομικών υποχρεώσεων κάθε επιχείρησης διεκπεραιώνει.""


Τελειώνοντας (πολύ συνοπιτκά..)

ας δούμε το νούμερο που δεν έχουν
αποδώσει οι εργοδότες στα ταμεία.

**εργοδοτών σε 10.370.046,13 ευρώ.

Ας μην συνεχίσουμε Σωτήρη, γιατί το θέμα είναι γνωστό με την ΕΣΗΕΑ, που ψάχνεται τι φταίει και πως θα πάρουν τα χρήματα από εκέινους, που δεν τα αποδίδουν..

Ελεγκτικοί μηχανισμοί, για την απόδοση των οφειλομένων, ώστε να μην μπει η άυξηση, λοιπόν..

Αλλά, αυτό δεν γίνεται γιατί έτσι θα διαταραχθουν οι σχέσεις Μ.Μ.Ε- κράτους.

Οπότε δενβ μπορούμε να μην αξαλείφουμε τις αιτίες και ταυτόχρονα να θέλουμε εξυγίανση και ανάπτυξη..

Πολύ απλά, δεν γίνεται. Τόσο απλό.

 
At 10/06/2010 12:12:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Μνημόνιο- κρίση - ΜΜΕ

Όταν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο έβαζε λουκέτο ο “Ελεύθερος Τύπος“, κάποιοι έβρισκαν την ευκαιρία να εκκαθαρίσουν επιχειρηματικούς και συντεχνιακούς λογαριασμούς και κάποιοι άλλοι έτριβαν τα χέρια τους χαμογελώντας χαιρέκακα..

Λίγοι, μόνο, είχαν τότε αντιληφθεί

**-μεταξύ αυτών δεν συμπεριλαμβάνεται, φυσικά, ο μυωπικός συνδικαλισμός του κλάδου-

πως η χρεοκοπία μιας εφημερίδας αποτελεί προανάκρουσμα ενός ευρύτερου δομικού “κραχ’.

- Η απειλή αναστολής της έκδοσης του ημερήσιου “Βήματος” (μιας ιστορικής εφημερίδας ενός πανίσχυρου επί δεκαετίες εκδοτικού συγκροτήματος),
- οι απολύσεις στην “Ελευθεροτυπία“, τον “Πήγασο” και τον ΔΟΛ και η “στάση πληρωμών” σε άλλα ΜΜΕ, αποτελούν χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Οι καιροί έχουν αλλάξει. Και, όσον αφορά όσα δραματικά συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες,

δεν φταίει (μόνο) ούτε η διεθνής κρίση, ούτε η ύφεση και η καταβύθιση της διαφημιστικής αγοράς....

 
At 10/06/2010 12:18:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

.....
Φταίνε, κυρίως, η υπερτροφική διόγκωση του Τύπου σε μια κοινωνία που δεν διαβάζει εφημερίδες, ακούει ελάχιστο ραδιόφωνο.. και βυθίζεται στον καναπέ για να παρακολουθήσει ριάλιτι και τουρκικές σαπουνόπερες.

#Φταίνε, όμως, και όλοι εκείνοι που τόσα χρόνια “εκπαιδεύουν” αντί για αναγνώστες εφημερίδων, καταναλωτές DVD, CD και άλλων εμπορικών “σκουπιδιών” που γεμίζουν ράφια την ώρα που τα οχήματα-εφημερίδες καταλήγουν στους κάδους απορριμμάτων.

Φταίει το σύστημα διαπλοκής που συντηρούσε “μαγαζιά”
- σφραγίδες με κρατική διαφήμιση την οποία νέμονταν αδιαφανώς οι ίδιοι και οι ίδιοι -

συνήθως ασχέτως του ποια κυβέρνηση μοίραζε το χρήμα.

**Φταίνε τα συνδικαλιστικά όργανα των δημοσιογράφων και οι κομματικοί εγκάθετοι στο χώρο του Τύπου που περιχαράκωσαν τον κλάδο με προνόμια και ανισότητες τις οποίες το σύστημα δεν μπορούσε να αντέξει.

Φταίνε, όμως,

**πρωτίστως οι ιδιοκτησίες των ΜΜΕ που εδώ και αρκετά χρόνια έχουν μπει σε ένα λυσσαλέο ανταγωνισμό πανάκριβων προσφορών που είναι βέβαιο πως ποτέ δεν θα επιστρέψουν τα κόστη τους.

Φταίνε οι τράπεζες που στο πλαίσιο ενός πολιτικοεπιχειρηματικού PR και στην προσπάθειά τους να σχηματίσουν κύκλους επιρροής επέτρεψαν τον υπερδανεισμό εκδοτικών επιχειρήσεων με τον πλέον σκανδαλώδη τρόπο..

 
At 10/06/2010 12:20:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

(... 3ο συνέχεια,)

Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισαν και τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, ενώ την ίδια εποχή αρκετές αμερικανικές εφημερίδες αναγκάστηκαν να αναστείλουν την έκδοσή τους. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση υπήρξε παρέμβαση του κράτους με οικονομικές ενισχύσεις, υπό τον αυστηρό, όμως, όρο πως αυτές θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη και ειδικότερα τα λεγόμενα new media (Internet),

καθώς και σε δράσεις που θα συνδέονται με την εκπαίδευση, την υγεία και άλλους κοινωνικούς τομείς.

Εδώ το απαθές και

**κουτοπόνηρο πολιτικό σύστημα παρακολουθούσε τόσα χρόνια να ΜΜΕ να επεκτείνονται στρεβλά και τα ενίσχυε με αδιαφανή κρατική διαφήμιση (με παρασκηνιακές συμφωνίες που κλείνονταν στο Μαξίμου και τα κοσμικά ρεστοράν του Κολωνακίου).

Και, τώρα που ενέσκηψε η κρίση, τα αφήνει, απλώς, να καταστραφούν.

Αυτά για να μην ψάχνουμε ποιος φταίει"

http://www.statesmen.gr/7999/politiki/media-memorandum_05-10-2010.html

 
At 10/06/2010 06:43:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Σπίθα, πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά.

 
At 10/07/2010 12:59:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Σε κάποια άλλη περίπτωση, Old Boy,
ίσως να ήταν άστοχα ή μη ενδιαφέροντα

..και τότε αν δεν χρειάζονται (εσύ το κρίνεις, αυτό) εε..
δεν χάθηκε ο κόσμος αν δεν δημοσιευτούν.
Ούτε θα θεωρηθεί "λογοκρισία" από την δική μου πλευρά, πάντα.

Αυτό, οφείλω να το ξεκαθαρίσω.
Σχολιάζω για να καταθέσω μια άποψη που πιθανόν να εξυπερετεί ένα διάλογο..

Σ'αυτά εσύ αποφασίζεις
..κι αυτό,(κατά την γνώμη μου, πάντα) το θεωρώ, εύλογο.

 
At 10/07/2010 02:40:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Mα τι είναι αυτά που λες; Φυσικά και θα δημοσιεύονται όλα :)

 
At 10/07/2010 03:31:00 μ.μ., Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Θα τ'αντέξω, κι'αυτό..
:)

 
At 10/07/2010 07:24:00 μ.μ., Blogger celin said...

Αυτη ειναι η γνωμη του μπλογκερ Πιτσιρικου,επι του θεματος

"Ο Οκτώβριος μπήκε αλλά ούτε κουβέντα δεν ακούγεται για τον ειδικό φόρο 20% στα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις – ο φόρος είχε ήδη πάρει αναβολή τρεις μήνες, αφού επρόκειτο να επιβληθεί από την 1η Ιουλίου. Φυσικά, επί ένα χρόνο, έχει γίνει χαμός με τους δημοσίους υπαλλήλους που είναι υπεράριθμοι, τους κουβαλάμε στην πλάτη μας και δεν μας αφήνουν να πάρουμε ανάσα. Ωραία, το εμπεδώσαμε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι κακοί. Μπορεί κάποιος τώρα να μας εξηγήσει γιατί θα πρέπει να συνεχίζουμε να κουβαλάμε στην πλάτη μας τους νταβατζήδες της διαπλοκής και τα τσιράκια τους;

Είναι κακό να πληρώνουμε περιττούς δημοσίους υπαλλήλους, αλλά δεν είναι κακό να πληρώνουμε τον Μπόμπολα, τον Πρετεντέρη και όλο αυτό το σκουπιδαριό που έχει μαζευτεί στα ιδιωτικά κανάλια.

Τα ιδιωτικά κανάλια είναι επιχειρήσεις σε ελεύθερη αγορά. Όποια δεν αντέχουν, ας βάλουν λουκέτο, όπως βάζουν λουκέτο τόσες και τόσες επιχειρήσεις Ελλήνων πολιτών.

Ακούσαμε για ελέγχους σε γιατρούς, σε δικηγόρους, σε εστιατόρια – παντού γίνονται έλεγχοι. Στους τηλεοπτικούς σταθμούς πότε θα γίνει έλεγχος; Τις περιουσίες των καναλαρχών και των τηλεδημοσιογράφων ποιος θα τις ελέγξει; Με τα εικονικά τιμολόγια στο Alter τι έγινε;

Ήδη, οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν τεράστια χρέη και επιβιώνουν εξαιτίας της κρατικής διαφήμισης. Τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης είναι δικά μας χρήματα. Αν θέλει η κυβέρνηση να πληρώνει την Τρέμη, τον Πρετεντέρη, τον Τσίμα, την Μανωλίδου, την Κορομηλά, τον Λαζόπουλο -και όλο αυτό το σίχαμα που βλέπεις όταν ανοίγεις την τηλεόραση-, ας τους πληρώσει από τα δικά της λεφτά. Από αυτά που φάγαμε μαζί, όπως είπε ο Πάγκαλος.

Αυτοί οι σκουπιδοτενεκέδες που ονομάζονται «τηλεοπτικά κανάλια» συνεχίζουν να υπάρχουν επειδή τα ταΐζει το κράτος, επειδή δεν πληρώνουν τους φόρους που τους αναλογούν και επειδή χρωστάνε παντού. Γιατί δεν ισχύει το ίδιο και για τις επιχειρήσεις των απλών πολιτών; Κι από πού κι ως πού οι κλέφτες τηλεδημοσιογράφοι γίνονται κάθε βράδυ κριτές όλων των κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων;

Ο ειδικός φόρος στα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις πρέπει να εφαρμοστεί τώρα. Τι; Θα χαθούν θέσεις εργασίας στα κανάλια; Ας χαθούν. Τι προσφέρουν τα κανάλια; Μήπως προσφέρουν ενημέρωση; Προπαγάνδα του κερατά προσφέρουν. Μήπως προσφέρουν ψυχαγωγία; Κάθε χρόνο η αποβλάκωση γίνεται όλο και περισσότερη.

Όσο η κυβέρνηση συντηρεί άχρηστους και ζημιογόνους τηλεοπτικούς σταθμούς και τελειωμένες εφημερίδες, ας μην της κακοφαίνεται όταν κάποιοι μιλούν για χούντα. Έχουμε μια χούντα πολιτικών, μεγαλοεκδοτών και καναλαρχών. Και θα σας γαμήσουμε την Παναγία."

http://pitsirikos.net/2010/10/%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%80%CF%8C%CF%84%CE%B5-%CE%B8%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B7/

Και εδω αλλη μια αποψη επι του θεματος
http://greekrider.blogspot.com/2010/10/blog-post_07.html#more

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home