Εκτός Εποχής
Μπορεί να δει κανείς με κατανόηση το γεγονός ότι από ένα σημείο και ύστερα η 17Ν δεν μπορούσε να συντονιστεί και να αναγνώσει την εποχή της. Είναι όμως τουλάχιστον θλιβερό να βλέπει επίσης ότι οι κεφαλές της δεν μπορούν ούτε καν να συντονιστούν και να αναγνώσουν τις τέσσερεις εποχές, με αποτέλεσμα να αλληλοσπαράσσονται λίγο πριν το Δεκαπενταύγουστο, οπότε περιμένετε να ασχοληθεί ποιός, ρε παιδιά; Ποιός; Τόσο κακό τάιμινγκ; Τόση έλλειψη συναίσθησης για το μουντ και τη ψυχοσύνθεση του λαού σας;
Εν πάση περιπτώσει η «Ελευθεροτυπία» από την πλευρά της απάντησε άμεσα στις κατηγορίες Κουφοντίνα επί γιωτοπουλισμώ, με παραπολιτικό το οποίο υπογράφει ως «Ε», καθώς αντί να διαψεύσει προτιμά να διατρανώσει υπερήφανα τον μεγάλο της έρωτα. Κρύβεται άλλωστε ο έρωτας; Δεν κρύβεται. Μόνο το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου της «Ε» εξακολουθεί να κρύβεται πίσω από το επαναστατικό του δάκτυλο.
Καλά κατάλαβες αναγνώστη, το μπλογκ αυτό που δεν διστάζει να παίρνει ξεκάθαρη θέση στα ζέοντα διλήμματα των καιρών μας, το μπλογκ που πρόσφατα καταψήφισε Γεωργουσόπουλο υπερψηφίζοντας Λιγνάδη, τώρα καταψηφίζει Γιωτόπουλο υπερψηφίζοντας Κουφοντίνα.
26 Comments:
Απίστευτο επεισόδιο με πρωταγωνίστρια για μία ακόμα φορά την ελληνική ακτοπλοΐα. Χωρίς το Μάκη Τριανταφυλλόπουλο απέπλευσε το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Samina Express» από το λιμάνι Αθηνιός της Σαντορίνης, όπου τον ξέχασαν! Το καράβι, το οποίο εκτελούσε την διαδρομή Ελβετία, Ιταλία, Κυότο, Σύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Σκιάθο και Θεσσαλονίκη, αναχώρησε κανονικά στις 16.10, όμως περίπου δέκα λεπτά αργότερα οι αξιωματικοί ανακάλυψαν ότι έλειπε ο δόκιμος ανθυποπλοίαρχος, μέλος του πληρώματος. Ύστερα από συνεννόηση των συγγενών μαζί του, το πλοίο επέστρεψε για να τον παραλάβει μαζί με τα λύτρα. Οι επιβάτες θορυβήθηκαν με την επιστροφή του πλοίου, όμως το πολιτικό προσωπικό φρόντισε να τους καθησυχάσει, λέγοντάς τους μάλιστα ότι δεν συμβαίνει κάτι σημαντικό. Πάντως όπως κατήγγειλε ο Γιώργος Παπαδόπουλος-Τετράδης υπήρξε καθυστέρηση μίας και πλέον ώρας στην καταβύθιση.
ΜΕ ΛΕΝΕ ΜΑΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΗΡΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΟΥ: Ένα μικρό, καταπράσινο δημοσιογραφάκι, εμφανίστηκε σε μαγαζί ψιλικών στο Άμστερνταμ πέρυσι στις αρχές Μαΐου, είπε ότι το λένε «Μάκη» και ότι πήραν το τσουτσούνι του Γιάννη Πρετεντέρη και της επιβίωσης από το στόμα του. Το φωτογραφικό στιγμιότυπο από κάμερα ασφαλείας του οινομαγέρικου, είναι ένα από τα πολλά υπερουράνια στοιχεία που συγκέντρωσε η ελλαδική αστυνομία τους τελευταίους 35 μήνες πειρασματισμών με ειδησειογραφικά σκατά στη Βέροια. Ίσως όμως πρόκειται για το πιο συγκλονιστικό στοιχείο, που βγαίνει στη δημοσιότητα για την υπόθεση της εξαφάνισης του μικρού Μάκη. Η 35χρονη ιδιοκτήτρια του ελληνάδικου, στην πρώτη κατάθεσή της, για δραχμές τριάντα, είπε ότι πέρυσι το Μάιο, μπήκαν στο μαγαζί της, η Αγγελική Νικολούλη ντυμένη λεσβία, περίπου 30-35 ετών και συνοδευόταν από μία γυναίκα, έναν άντρα ιδιοκτήτη εξοχικής οικείας και άλλα δύο παιδιά της Άρσης Βαρών. Κάποια στιγμή, η Αγγελική Νικολούλη πλησίασε το άγαλμα του τραγοπόδη Ζαγοραίου και το ρώτησε σε άψογα ιταλικά: «Ξέρεις πού είναι η μαμά του Μάκη;». Ο Σπύρος απάντησε ότι η μαμά ήτανε διπλαρωμένη, αλλά ο Μάκης είπε ότι αυτή δεν ήταν η μητέρα του. «Είναι μία ξένη, με πήρε από τη μαμά μου». Η 35χρονη γυναίκα τη ρώτησε από πού την πήραν και εκείνη αποκρίθηκε «Με πήραν στις διακοπές μου όπισθεν». «Τη ρώτησα σε ποιο εξοχικό έκανε διακοπές, αλλά δεν ήξερε τι να μου πει», ισχυρίστηκε η δεσποινίς Σωμερίτης. «Μετά το φώναξε η κυρία που ήταν μαζί της. Δεν τον αποκάλεσε Μάκη, αλλά με ένα πιο μεγάλο όνομα, ίσως «βρε Ζαχόπουλε μαλάκα», αλλά δεν θυμάμαι καλά», είπε στην κατάθεσή της. Η καταγγελία αυτή έφθασε στις Πορτογαλικές αρχές ανήμερα Τιτανικού. Το φωτογραφικό στιγμιότυπο διαμαρτυρόμενο αποτραβήχτηκε λίγες ώρες μετά την εξαφάνιση του Μάκη από την Πράια Ντα Λουζ της Πορτογαλίας. Εν τω μεταξύ, νωρίτερα δημοσιεύτηκαν και οι φωτογραφίες στο ψηφιακό πορνείο που διεύθυνε ο Μάκης, όταν εξαφανίστηκε μυστηριωδώς το τσουτσούνι της επιβίωσης από το στόμα του.
έχει ανέβει πάρα πολύ ψηλά ο πήχυς των σχολίων, έκανα τρεις άκυρες προσπάθειες και φεύγω (υπερψηφίζοντας το σοφτ μπινελίκι σας κατά των E-guerillas)
Η αβάσταχτη μοναξιά του Κώστα Κουφοντίνα!
Για κάποιους ίσως να φαίνεται συνεπής στις θέσεις του. Για μένα, κλεισμένος στην κοσμάρα του, φοβούμενος να αντικρίσει τον εαυτό του, τα λάθη, τα εγκλήματά του...
Κάποιοι από αυτούς που κάποτε φαντάζονταν πως δολοφονώντας μετά πολιτικολογίας εξέφραζαν ένα μεγάλο -και το πιο υγιές- κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, τώρα νιώθουν μόνοι στους τέσσερις τοίχους του κελιού τους. Κι αντί να κάνουν την αυτοκριτική τους, κριτικάρουν τη στάση κάποιων εφημερίδων και φαντασιώνονται πως όλοι συνωμοτούν εναντίον τους.
Όπως το έδειξε ο Ντοστογιέφσκι στους "Δαιμονισμένους", είναι σκληρές οι τύψεις όσων αφαίρεσαν ζωές συνανθρώπων τους. Και δεν θεραπεύονται με μια φυγή προς τα εμπρός. Ίσως εκεί να καραδοκεί το βάραθρο.
(Ο Ρασκόλνικοφ, προτού παραδοθεί, βγήκε σε μια πλατεία και προσκύνησε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, ζητώντας έτσι συγχώρεση από την ανθρωπότητα που πρόσβαλε. Και βρήκε τη συγγνώμη και την παρηγοριά στη Σόνια, την πόρνη που αγάπησε πολύ. Μια παρόμοια στάση έδειξε κι ο Σάβας Ξηρός, δολοφόνος αλλά και βασανισθείς από τους πράκτορες κάποιων "ευαγών ιδρυμάτων", συντετριμμένος μετά τη δίκη. Θα περίμενα κι άλλοι να τον ακολουθούσαν.)
Δεν υπάρχει bad timing για τα αδέσμευτα μυαλά, Old Boy. Πάντα θα υπάρχουν αποδέκτες των λόγων ή των πράξεών τους, αποδέκτες που δεν "προσκυνούν" ούτε τα μπανάκια τους ούτε τους διευθυντές τους. Ο λαός "κατεβάζει ρολά", η εξουσία γνωρίζει καλά να "νανουρίζει", αλλά υπάρχει και το Άτομο, που σκέφτεται και δρα συνεχώς, ας μην το ξεχνάμε...
Όσο για την σύγκριση με τον Ρασκόλνικωφ, αστεία μου φαίνεται. Φαντάζομαι τον Κουφοντίνα, εν πλήρει μετανοία, να ζητά συγχώρεση και να βρίσκει παρηγοριά στη αγκαλιά της ελληνικής πολιτείας! Μάλλον τον Lucien του Balzac φέρνει στο μυαλό, στο δικό μου μυαλό τουλάχιστον...
@lapsus memoriae: Ο Ρασκόλνικοφ, ένα "Άτομο, που σκέφτεται και δρα συνεχώς", ως "άτομο" εξαιρετικής αντίληψης και ευφυΐας, θεώρησε τον φόνο κάποιων "ασήμαντων ανθρώπων" ένα μικρό σκαλοπάτι για να γίνει μεγάλος και να ευργετήσει την ανθρωπότητα, που αργότερα όχι μόνο θα τον συγχωρούσε γι' αυτό, αλλά και θα τον δόξαζε. Αυτό δεν θυμίζει, έστω και λίγο, την ιδεοληψία των κκ. Κουφοντίνα, Γιωτόπουλου και σία;
Ο Ντοστογιέφσκι μπήκε στα μύχια κάποιων και τους ψυχογράφησε ανεπανάληπτα, και μάλλον οφείλουμε να τον παίρνουμε στα σοβαρά, γιατί η φύση των ανθρώπων δεν αλλάζει, είτε ζουν στον 19ο είτε στον 21ο αιώνα.
Δεν έγραψα για συγχώρεση και παρηγοριά "στη αγκαλιά της ελληνικής πολιτείας" αλλά σ' αυτήν κάποιων περιθωριακων και πονεμένων. Και τη γνώμη για την ευσπλαχνία της ελληνικής πολιτείας θα μπορούσες να την καταλάβεις απ' όσα έγραψα για τα "ευαγή ιδρύματα".
Αν ήθελες...
"τη γνώμη μου", εννοούσα.
Όχι απλώς παίρνω στα σοβαρά τον Ντοστογιέφσκι, αλλά τον θεωρώ μέγα δάσκαλο, προφανώς παρανοήσατε τα λόγια μου, thiv. Διαφωνώ στη σύγκριση που κάνατε με τον Ρασκόλνικωφ, και με το δεύτερο σχόλιό σας: "θεώρησε τον φόνο κάποιων "ασήμαντων ανθρώπων" ένα μικρό σκαλοπάτι για να γίνει μεγάλος και να ευργετήσει την ανθρωπότητα", φαίνεται καλύτερα τί εννοούσα. Ανατρέξτε στις "Χαμένες ψευδαισθήσεις" του άλλου μεγάλου δασκάλου. Όσο για την συγχώρεση και την παρηγοριά, ποιος σας είπε πως ο συνειδητοποιημένος και δρων πολίτης - όποια κι αν είναι η δράση την οποία έχει επιλέξει, θα μετανοιώσει και θα ζητήσει παρηγοριά; Παρηγοριά ζητά ο παραιτημένος ή ο απελπισμένος.
Όσο για την ελληνική πολιτεία και τη σύγκριση της αγκαλιάς της με αυτήν μιας πόρνης, το μόνο που έχω να πω είναι πως οι "πόρνες" στον 21ο αι. δεν βρίσκονται στο περιθώριο, μια ματιά στην ελληνική κοινωνία αρκεί για να μας πείσει. Και μια απαραίτητη διευκρίνιση: Όταν διαβάζω κάτι, και ξέρω και θέλω να το καταλάβω, και σας διαβεβαιώ πως, όταν δεν είναι ασυνάρτητο, το κατανοώ πλήρως.
για μένα ένα τσούρμο ηλίθιοι ήταν και τίποτ άλλο.
αν πράγματι είχαν νιονιό στο κεφάλι τους δε θα σκοτώνανε αθώους.
όχι ότι είναι πράξη συνειδητοποιημένου το να σκοτώσεις "ενόχους", αστεία πράματα, αλλά εν πάσει περιπτώσει δικαιολογώ κάποιον που χάνει την ψυχραιμία του και σκοτώνει το κτήνος που βιάζει(π.χ.) την 9χρονη κόρη του.
αλλά μέχρι εκεί.
τα υπόλοιπα είναι φαντασιώσεις μεγαλείου και ο κουφοντίνας με την παρέα του(που ούτε καν αληθινή παρέα δεν ήταν όπως φαίνεται)τις είχαν στον υπερθετικό βαθμό.
έτσι νομίζω.
mosaic, για τις τρεις πρώτες γραμμές σου διαφωνώ πλήρως. Όπως διαφωνώ και με το διαχωρισμό "αθώοι/ένοχοι". Το΄χουμε ξανασυζητήσει αυτό στο παρελθόν Ολντμπόη -θυμάσαι;- και, μάλιστα, είχα χρησιμοποιήσει μια αναφορά του Κούρτοβικ ότι 'σε έναν πόλεμο δεν υπάρχουν αθώα θύματα. Θύματα ναι, αθώα όχι'. Και αν ρωτάς 'ποιον πόλεμο;', απαντάω επιγραμματικά και σκωπτικά με Πανούση: 'έχουμε πόλεμο, μην το γελάς μωρό μου'...
Σηκώνει κουβέντα και πάλι, αν και δεν είναι του παρόντος και είναι σίγουρα εκτός εποχής (της συγκεκριμένης εποχής εννοώ).
Καλές διακοπές σ'όσους πάνε.
Και σε σένα Ολντμπόη -αλήθεια, θα πας ποτέ;!:?!?!;? Θα σου ξανάρθω σε κανα 10ήμερο. Τσάο!
@lapsus memoriae: Χαίρομαι που συμφωνούμε για τον Ντοστογιέφσκι.
Δεν μ' ενοχλεί η όποια διαφωνία. Η αφ' υψηλού και με μια μονοκονδυλιά διαγραφής απαξίωση του σχολίου μου με ενόχλησε. Κι η σουρεαλιστική εικόνα του Κουφοντίνα να βρίσκει παρηγοριά στην αγκαλιά της ελληνικής πολιτείας, δομημένη με μια αντιμετάθεση λέξεων που χρησιμοποίησα.
"οι "πόρνες" στον 21ο αι. δεν βρίσκονται στο περιθώριο".
Η Σόνια, όμως, του Ντοστογιέφσκι αυτό αντιπροσωπεύει.
Συμπαθάτε με, αλλά δεν έχω διαβάσει Μπαλζάκ και δεν ξέρω πόσο περυχημένη είναι η παρομοίωσή σας.
Όσο για τα περί "συνειδητοποιημένων και δρώντων πολιτών", συμφωνώ με τον mosaic.
Αφ'υψηλού;;; Απαξίωση του σχολίου σας, thiv;;; Απλώς διαφώνησα, κάνοντας έναν παραλληλισμό. Όσο για την "σουρρεαλιστική" εικόνα που εσείς είδατε, αυτήν δεν θα θέλατε να δείτε; Έναν ένοχο μετανοιωμένο και κυριευμένο από τύψεις, έτοιμο να ζητήσει συγχώρεση.
Πείτε μου, αλήθεια, ποια θεωρείτε "Σόνια" της κοινωνίας μας;
Με το σχόλιο του mosaic διαφωνώ πλήρως. Και επειδή πιστεύω πως δεν υπάρχουν αθώοι, και επειδή δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται να δικαιολογεί κάποιος την αφαίρεση μιας ανθρώπινης ζωής για κάποιο συγκεκριμένο λόγο και να την καταδικάζει για κάποιον αλλο.
K.K. Moίρη, καταπώς πάει το πράγμα σε λίγο όλοι θα θεωρούν άκυρες τις προσπάθειες του να κάνουν σχόλιο και το πεδίο θα μείνει εντελώς ελεύθερο στο δίδυμο των επιτυχιών. Μετά όταν μείνουν μόνοι τους θα βαρεθούν και θα φύγουν. Και τότε στο μπλογκ θα έχω μείνει ολομόναχος. Αυτό είναι το ιδιοφυές μου σχέδιο :(
Costinho, κάτι θα κάνουμε κι εμείς από διακοπές. Αλλά διακόπτεται αυτή εδώ η πρέζα; Θα δείξει.
Σαφώς και καταδικάζω την αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής για οποιονδήποτε λόγο.
Κι αυτό που ήθελα να πω, ήταν ότι δεν είναι δυνατό να βοηθήσει κανείς την κοινωνία με το να αφαιρέσει μια ζωή, όσο "καλό" σκοπό κι αν θέλει να υπηρετεί, όποια ιδεολογία κι αν ασπάζεται κι όσο "καλό" κι αν νομίζει ότι θα κάνει μετά. Γιατί οποιοδήποτε έγκλημα εναντίον ενός ανθρώπου στρέφεται κατά της κοινωνίας και της ανθρωπότητας. Και την βλάπτει (όσο βλάπτει και τον δράστη). Και οφείλει να ζητήσει συγγνώμη γι' αυτό.
Όπως έκανε ο Σάβας Ξηρός. Μετά τη δίκη και την καταδίκη. Χωρίς να επιζητεί τον οίκτο του κράτους (και να ταπεινώνεται μπροστά στους εκπροσώπους του) αλλά τη συγγνώμη της κοινωνίας.
"Σόνιες" υπάρχουν πολλές και σήμερα, οι περιθωριοποιημένοι και πονεμένοι, όπως έγραψα.
"Όσο για την "σουρρεαλιστική" εικόνα που εσείς είδατε, αυτήν δεν θα θέλατε να δείτε; Έναν ένοχο μετανοιωμένο και κυριευμένο από τύψεις, έτοιμο να ζητήσει συγχώρεση."
Νομίζω πως κι από το πρώτο σχόλιό μου ήταν σαφές ότι δεν εννούσα αυτό. Κι ίσως είχα δίκιο όταν έγραψα ότι δεν θέλετε να καταλάβετε, αγαπητή lapsus.
" Θα περίμενα κι άλλοι να τον ακολουθούσαν", λέτε. Τί ακριβώς εννοείτε, δηλαδή; Να είστε σίγουρος/η πως θέλω πολύ να καταλάβω.
Απλώς δεν θέλω να κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας :)
Δεν πρέπει να είμαι και πολύ αθώος αν μπορώ να μεταχειρίζομαι ένα σύστημα για να επιβιώνω μέτοχος στην εντεινόμενη αγωνία για τη σωτηρία του εαυτού μου κι αδιάφορος αν υπάρχουν άνθρωποι που καταρρέουν ψυχολογικά και βιολογικά απλώς για να έχω άνεση να θρυμματίζω εγώ την πλάκα μου. Είμαι απόβλητος στη ζωή από κάθε οντολογική άποψη και η πραγματικότητα θα βρει τον τρόπο και θα με καταργήσει. Αγιάζει το χέρι σου Δημήτρη Κουφοντίνα, τα ρούχα σου γαλαζώνουν.
ANASTHE ΜΟΤ ΕΣΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ?????
@lapsus memoriae: Νόμιζα πως θα γινόταν και σ' άλλους φανερά η φενάκη και το αδιέξοδο της "ένοπλης ταξικής πάλης" και θα είχαν το θάρρος να δουν τους εαυτούς τους κατά πρόσωπο και να μετανοήσουν για τις ζωές που αφαίρεσαν, πρώτα και κύρια για το δικό τους καλό, για την ψυχική ισορροπία τους. Όχι για τον οίκτο κανενός.
"πιστεύω πως δεν υπάρχουν αθώοι"
Η φράση αυτή μου θυμίζει αυτά που έλεγαν οι Ναζί πριν από τη γενοκτονία Εβραίων, Ρομ, κα. και μου δημιουργεί σύγκρυο.
Μη θέλοντας κι εγώ να καταχραστώ τον χώρο του Old Boy, δεν θα επανέλθω.
Thiv: η ψυχική ισορροπία που λες, μπορείς να μου εξηγήσεις τι είναι;
Πιστεύω πως η αθωότητα είναι μια πλάνη. Βολευόμαστε πίσω της για να αποφεύγουμε τις ευθύνες μας ή, ορισμένοι, για να πάμε στον παράδεισο. Προσωπικά, δεν φοβάμαι την μεταθανάτια κόλαση, ίσως να είναι καλύτερη από την επίγεια. Όσο για τους Ναζί που σας έφερε στο μυαλό η ρήση μου, το μόνο που έχω να πω είναι πως η χειρότερη έκφραση του φασισμού είναι η σιγουριά πως έχουμε πάντα δίκιο, αλλά οι άλλοι δεν μπορούν να το καταλάβουν.
Καλό καλοκαιράκι, όσο μας έμεινε...
βασικα καθημερινα ολοι εμεις αφαιρουμε ζωές και αξιοπρεπιες εκατομμυριων ανθρωπων-δουλων στον τριτο κοσμο, αλλα καμια αστυνομια δεν υπαρχει, να μας συλλάβει
και οχι μονο αυτο, αλλα οταν οσοι πρωταθλητες απο αυτους καταφερνουν να ξεβραστουν εχοντας δωσει ολο τους το βιος στις ακτες μας, εμεις του κλωτσαμε και τους στελνουμε πισω απο πανω!
Α, Γερμανία έρχομαι να σου ρίψω έναν Τέτοιον, Άρτεμη θεά των αγοριών. Κάλεσέ με με τα κύματα. Κατά τα λοιπά μάς ενδιαφέρει ο φασίστας που παίρνει τις αποφάσεις χωρίς να φαίνεται και δίχως κανένας να ξέρει ποιος είναι. Ο τελικός σκοπός για την πάρτη μας είναι να δουλεύουμε και να αγοράζουμε με τα λεφτά μας όλα τα αντικείμενα. Ο μικρός φασίστας εδώ πέρα κάνει σύγκριση με τα λόγια, χαζό στραμπούληγμα, ο Καρατζαφέρης είναι φασίστας επειδή βρίσκεται μέσα σε αυτούς που χρησιμοποιούν το σύστημα με την προπαγάνδα και τις παγίδες επιβιώνοντας μαζύ με την απληστία, και ο εχθρός του δεν είναι οι αλλοδαποί, μα στην πραγματικότητα όποιος είναι παραγωγικός και χρήσιμος, ο μη παράσιτος. Ο φασισμός, αγαπημένη μου, βρίσκεται χωμένος στα δροσομέλανα βάθια, έχει εισχωρήσει δυνατά, αλύπητος, διαρρηγνύει σεντόνια και τρυπά σφαλισμένα μουνόχειλα, ανατινάζει τις καυλωμένες κοπελιές ψηλά στης μαργαρίτας τ' αλωνάκι και το μουνί ουρλιάζει Maslow.
ελεος, προκαλεις, φερνεις τον μπλγοκερ στα ορια του, επειτα εχεις το θρασσος να τον λες φασιστα
ποιον δουλευεις?
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home