Τετάρτη, Φεβρουαρίου 06, 2008

Τηλεοπτικός, Νομικός και Ποδοσφαιρικός Πολιτισμός

Η υπόθεση αυτή θεωρείται πρόκριμα, αφού αν υπάρξει καταδικαστική απόφαση με αυτή την βάση, τότε ανοίγει ο δρόμος για απαγόρευση του συνόλου των τηλεοπτικών εκπομπών: ελλείψει άλλων προγραμμάτων τα κανάλια θα παίζουν από το πρωί ως το βράδυ το «Παρασκήνιο» της ΕΤ για τα μπλογκ.
Εν τω μεταξύ, τα μέλη του ΕΣΡ κλήθηκαν σε απολογία από το «Εθνικό Συμβούλιο Ορθής Χρήσης της Ελληνικής» («ΕΣΟΧΕ»), με το αιτιολογικό ότι φράσεις όπως «εξυπηρέτηση προσωπικών αντιπαθειών», που περιέχονται στην ανωτέρω κλήση σε απολογία, δεν εξυπηρετούν ιδιαίτερα τα ελληνικά.
Εν συνεχεία τα μέλη του «Εθνικού Συμβουλίου Ορθής Χρήσης της Ελληνικής» κλήθηκαν και αυτά με τη σειρά τους σε απολογία από το «Εθνικό Συμβούλιο Κατά της Υπερβολής» («ΕΣΚΥ»), αφού η κλήση σε απολογία των μελών του ΕΣΡ θεωρήθηκε δυσανάλογη, υπερβολική και ακραία. Τρία από τα πέντε μέλη του ΕΣΚΥ πρότειναν όμως και την δική τους κλήση σε απολογία, αφού θεώρησαν ότι η κλήση των μελών του ΕΣΟΧΕ από την ΕΣΚΥ για παράβαση των περί υπερβολής κανόνων, συνιστά από μόνη της παράβαση των περί υπερβολής κανόνων. Η πρότασή τους έγινε δεκτή.
Υπενθυμίζεται ότι οι αποφάσεις που θα εκδοθούν σε όλες τις ανωτέρω υποθέσεις (ΕΣΡ κατά ALPHA, ΕΣΟΧΕ κατά ΕΣΡ, ΕΣΚΥ κατά ΕΣΟΧΕ και ΕΣΚΥ κατά ΕΣΚΥ) επιδέχονται εφέσεως σε δεύτερο βαθμό ενώπιον του «Εθνικού Συμβουλίου Απωθημένων Σοβιετικού Ελέγχου» και αναιρέσεως σε τρίτο ενώπιον του «Εθνικού Ιεροεξεταστικού Συμβουλίου».
Μπρος τηλεοπτική ασυδοσία και πίσω Εσουρού.
Δεν μπορεί, πρέπει να υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος άμυνας έναντι του τηλεοπτικού «πολιτισμού», αφενός περισσότερο αποτελεσματικός και αφετέρου λιγότερο επικίνδυνος από τον εκφυλισμό του νομικού πολιτισμού.
---
Αν η πληροφορία αποδειχθεί ανακριβής, η Ιωάννα Μάνδρου θα καταδικασθεί για το ιδιώνυμο αδίκημα της «Περιύβρισης Μεγάλου Καναλιού» και θα της επιβληθεί ποινή ραβδισμάτων στην πλάτη αριθμού ίσου με το μερίδιο τηλεθέασης που πέτυχε το συγκεκριμένο δελτίο ειδήσεων του Αlpha πολλαπλασιασμένο με την (κατά προσέγγιση) ηλικία της Έλλης Στάη. Εν συνεχεία η μαστιγωθείσα θα πρέπει να συρθεί και να ανέβει με τα γόνατα τα σκαλιά του Καναλιού, για να ζητήσει κλαίουσα συγχώρεση από την θαυματουργή εικόνα της Παναγιάς της Τρέμης της Μηντιβιντιβλεπούσας.
---
Και τέλος άσχετο, αλλά επειδή είναι αμαρτία να μένει με την απορία ο Γιάννης «Δεν καταλαβαίνω τα περί unfair» Μόραλης, στο ερώτημά του: «Εάν δηλαδή ο Ολυμπιακός κέρδιζε δίκαια 4-0 τον Παναθηναϊκό και ο Ολυμπιακός είχε χρησιμοποιήσει παράτυπα ένα ποδοσφαιριστή, τότε ο Παναθηναϊκός δεν θα είχε καταθέσει ένσταση;», η απάντηση είναι «και βέβαια όχι»· κι αν παρ΄ελπίδα το έκανε, θα ντρεπόμαστε να κυκλοφορήσουμε μετά και θα κράζαμε μέχρι εκεί που δεν παίρνει. «Είναι άλλο η ηθική και άλλο το αγωνιστικό συμφέρον» μάς λέει ο καλός αυτός κύριος, αλλά εκείνο που αδυνατεί ίσως να καταλάβει είναι ότι μπορεί το παραμύθιασμα, τον στρουθοκαμηλισμό και την οπαδική γκαβωμάρα να τα έχουμε αγαπήσει όλοι οι οπαδοί, τον κυνισμό όμως και την διακηρυγμένη χωρίς κανένα πρόσχημα ανηθικότητα ουδείς.
Πίσω από την αγάπη κάθε ομάδας υπάρχει κάτι το κατ΄αρχήν άδολο και δεν έχει δικαίωμα να λερώνει η διοίκηση του Ολυμπιακού τους οπαδούς της ομάδας με μια απόφαση που οι ίδιοι ποτέ δεν θα έπαιρναν.
Κρατήστε το διακηρυγμένο κυνισμό σας για τις Ιντρακόμ σας και αφήστε τον κατά μέρος για τον Ολυμπιακό σας, γιατί δεν είναι δικός σας.

24 Comments:

At 2/06/2008 10:54:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Λες, εκτός από το Λάκη, να τη πληρώσει και το δόλιο το ζωντανό ; (το χιμπατζή εννοώ)
gs

 
At 2/07/2008 06:05:00 π.μ., Blogger monahikoslikos said...

Ρε συ, εκεί στο ΕΣΡ ξέρουν ότι η γη κινείται;

 
At 2/07/2008 07:29:00 π.μ., Blogger οι σκιές μιλάν said...

Πολυνομία... Πολυνοσία

 
At 2/07/2008 08:48:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο χιμπατζής του Λάκη δεν είχε δικαίωμα συμμετοχής οπότε δικαίως ο Καρβέλας (γνωστός βάζελος) θα καταθέσει κι αυτός ένσταση.
Δεύτερος Καμπουράκης δυστυχώς δεν υπάρχει (αν και πολύ θα το θέλαμε).
Όσο για την ηθική στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, αυτή έχει αποβληθεί προ πολλού και μετά πολλών γιουχαϊσμάτων από τους οπαδούς.

 
At 2/07/2008 10:41:00 π.μ., Blogger 2000man said...

Μια είναι η λύση, κλείστε την!
Δεν μπορώ να καταλάβω, επειδή η μοίρα μας ξέρασε σε αυτή την άκρη της γης και επειδή σε αυτήν την άκρη της γης τυγχάνει την τηλεόραση να την ελέγχουν ηλίθια άτομα, εμείς πρέπει να τους βλέπουμε κιόλας; Καλή η αρνητική κριτική αλλά τελικά καταλήγουμε να ασχολούμαστε πάλι μ' αυτούς. Όσον αφορά την ενημέρωση, το internet κάνει μια χαρά την δουλειά.

 
At 2/07/2008 12:19:00 μ.μ., Blogger gerasimos said...

Ασφαλώς και δε φταίει ο χιμπατζής. Αλλά το βρήκα χαμηλό στα καλά καθούμενα να βάζει ο Λαζόπουλος έναν χιμπατζή με το πρόσωπο του οποιουδήποτε να αυνανίζεται. Δε φταίει όμως αυτός. Φταίνε όλα αυτά τα μαϊμουδάκια που παρακολουθούν και ανεβάζουν σπρώχνοντας στις κορυφές της τηλεθέασης κάποιες εκπομπές όπως αυτές ή όπως και οι άλλες του γνωστού Ταρζάν. Όλοι εμείς δηλαδή. Αλλά υπάρχει ζούγκλα (ή Ζούγκλα) χωρίς μαϊμουδάκια;

 
At 2/07/2008 01:15:00 μ.μ., Blogger island said...

Και άργησε το ΕΣΡου.Μετά από ο καίριο χτύπημα κατά του Σφουγκαράκη είχα αρχίσει να ανησυχώ πλέον.Σκεφτόμουν ποιά μεγάλη υπόθεση σκέφτεται το ΕΣΡου;Και να την...

Οι γαύροι έχουν καθήσει όλοι πίσω από το νομικό πλαίσιο και κρύβονται με την δικαιολογία πως ένα φερ πλέι πρέπει να είναι από όλες τις απόψεις εφαρμόσιμο.Η μαγκιά θα ήταν να καταθέση παράλληλα με την ένσταση και ένα υπόμνημα που θα λέει ότι ο ΟΣΦΠ δεν επιθυμεί αφαίρεση βαθμών από τους πόντιους αλλά και ούτε πρόσθεση βαθμών στην ομάδα τους.Επιθυμεί μόνο την σωστή διεξαγωγή του πρωταθλήματος η οποία είναι αν ο ποδοσφαιριστής δεν έχει δικαίωμα να παίζει να μην παίξει.
Αλλά αυτή θα ήταν πραγματική μαγκιά.Και αν νομικά δεν στέκει θα έπρεπε να κάτσουν στον επόμενο αγώνα να χάσουν....για το φερ πλέι...

Οι στρουθοκαμηλισμοί δεν περιέχουν όμως όπως αποδεικύεται φερ πλέι.

 
At 2/07/2008 03:01:00 μ.μ., Blogger sergios said...

Επίσης και η Α.Π.Α.Χ.Α. (Αρχή Προστασίας Ανυποψίαστων Χιμπατζίδων Αυνανιστών) υπέβαλε 800σέλιδη μήνυση στον ALFA που καταλήγει στο σκεπτικό: "μαλάκες δεν είναι τα ζώα αλλά εμείς οι αθρώποι(sic) που με τις κάμερές μας φυτρώνουμε εκεί που δε μας σπέρνουν".

 
At 2/07/2008 03:43:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Με αφορμη αυτη τη συζητηση, μπορουμε να ξαναφερουμε στο προσκηνιο το εξαιρετικα ενδιαφερον θεμα που πληροφορηθηκα μεσω αυτου του blog οτι επαιξε στην τηλεοραση ως ντοκιμαντερ "πως να αυνανισετε εναν ελεφαντα"?
--
ε.

 
At 2/07/2008 05:04:00 μ.μ., Blogger Ο άλλος said...

Καλό επίσης Blog

http://oallosre.blogspot.com

 
At 2/07/2008 05:51:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Ο ελέφας υπέστη τον αυνανισμό από επιστήμονες. Δεν είναι το ίδιο. Και αν θες να ξέρεις, προτού προβληθεί το ντοκιμαντέρ πήρε ειδική έγκριση από την Υποδιεύθυνση Αυνανισμού Ζωϊκού Βασιλείου του ΕΣΡ.

 
At 2/07/2008 05:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Υπάρχει ακόμα κάτι το άδολο πίσω στα οπαδικά αισθήματα;

Από τη στιγμή που κυριαρχεί σαν απόλυτος κανόνας και γνώμονας το "νίκη πάση θυσία" - με πιο ... ήπιους όρους, αυτό έχει διαδοθεί εσχάτως σε όλο το οπαδικό φάσμα ως "τα αποτελέσματα μετράνε, οι τίτλοι γράφουνε και όλα τα άλλα τα παίρνει το κύμα" -, από τη στιγμή αυτή φίλε μου παύει να υπάρχει κάτι το άδολο στο βάθος των οπαδικών αισθημάτων!

 
At 2/07/2008 06:09:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όχι, ρε φίλε δεν πάει έτσι. Ακόμα και όταν μια ομάδα κερδίζει με τη διαιτησία υπέρ της ο οπαδός κάπως προσπαθεί να τα συμψηφίσει στο μυαλό του και να τα σχετικοποιήσει. Αυτό εννοώ μιλώντας για στρουθοκαμηλισμό και γκαβωμάρα. Το πάση θυσία μπορεί να σημαίνει ας κερδίσω κι ας είμαι χειρότερος, ας κερδίσω κι ας μην το αξίζω βάσει της εμφάνισής μου, ας κερδίσω παίρνοντας και κανένα σφύριγμα. Αλλά ο καθένας από μας είναι ό,τι ομάδα είναι γιατί θέλει να την βλέπει να κερδίζει στο γήπεδο. Αν φίλαθλος σημαίνει «ας κερδίσει ο καλύτερος», οπαδός σημαίνει «ας κερδίσω εγώ». Αλλά αυτό δεν είναι δόλος. Φανατισμός μπορεί να είναι.
Αλλά την όποια φαντασιακή ικανοποίηση εισπράττουμε από τις νίκες της ομάδας μας δεν μπορούμε ποτέ να την εισπράξουμε από μια αίθουσα δικαστηρίου σε αγώνα που χάσαμε πεντακάθαρα για τυχόν παράβαση μεταγραφικού κανονισμού άσχετου με το παιχνίδι και το πώς χάσαμε.

 
At 2/07/2008 06:31:00 μ.μ., Blogger Jason said...

Old boy, μην τρελαθούμε.
Στην ερώτηση του Μόραλη για τον Παναθηναϊκό, η απάντηση είναι "ασφαλώς ναι" και η απάντηση θα ήταν ίδια για σχεδόν οποιαδήποτε ομάδα αυτή τη στιγμή. Εκτός ίσως από την ΑΕΚ του Ντέμη που το παίζει εναλλακτικός, αν και δεν ξέρω. Ή μήπως η Καλαμαριά δε θα έπαιρνε τους 3 βαθμούς αν μπορούσε, αν είχε γίνει το αντίστοιχο;
Τώρα ότι θα ντρεπόσασταν οι Παναθηναϊκοί, άλλο θέμα, όπως ντρεπόμαστε και οι Ολυμπιακοί.
Αλλά σιγά που θα σνόμπαρε ο Τζίγγερ την πρόκριση στο κύπελλο για λόγους ηθικής ρε...

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο Μόραλης έχει κάθε δικαίωμα να μιλάει περί ηθικής. Ο Μόραλης είναι ηθικός εξ οικογενειακής παραδόσεως. Είναι κληρονομικό. Είχε μάλιστα έναν προ-προ-πάππου που είχε πάει στην Αμερική, και ήταν τόσο μα τόσο ηθικός, που οι Αμερικάνοι ένα πράγμα είχαν μόνο να πούνε γι' αυτόν: Moral-is. :)

 
At 2/07/2008 06:37:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Έχουμε χάσει 4-0 και θα παίρναμε την πρόκριση στα χαρτιά επειδή, ξέρω γω, είχε κάνει τρεις μεταγραφές σε ένα χρόνο ο Σίσιτς;
Ούτε μία στο εκατομμύριο.

 
At 2/07/2008 06:43:00 μ.μ., Blogger Jason said...

Εεε καλά τώρα.
Άμα το δικαιούσασταν νομικά, θα το διεκδικούσατε. Και οποιοσδήποτε νομίζω.

 
At 2/08/2008 01:19:00 π.μ., Blogger Ο άλλος said...

Είμαι ο άλλος. 'Ολοι είμαστε κάποιοι άλλοι. Ευτυχώς δηλαδή. Και ευτυχώς που υπάρχουν και οι άλλοι. Έτσι όλοι πιστεύουμε πως είμαστε άλλοι απ αυτό που είμαστε. Πιστεύουμε πως φταίνε οι άλλοι. Περιμένουμε τη λύση να τη δώσουν οι άλλοι. Όλοι οι άλλοι περιμένουν τα ίδια αλλά δεν συμφωνούν με τους άλλους. Και έτσι συνεχίζουμε να ζούμε με τους άλλους και να πιστεύουν πως είναι άλλοι και εμείς άλλοι. Μπέρδεμα δηλαδή. Εγώ δεν φταίω. Προφανώς φταίνε οι άλλοι. Εγώ είμαι άλλος. Ο άλλος ρε...
http://oallosre.blogspot.com

 
At 2/08/2008 09:09:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Διαφωνώ Old Boy. Νομίζω ότι δεν υπολογίζεις πως τα πράγματα αλλάζουν στην ιστορία. Σίγουρα ο αθλητισμός γενικά (όχι μόνο η μπάλα) είναι από καταβολής στενά (αλλά όχι πια άρρηκτα) συνδεδεμένος με την "τίμια νίκη" και αυτό κάνει τον οπαδό να μην μπορεί να βολέψει μέσα του εύκολα τις άτιμες νίκες που κερδίζει η ομάδα του.

Όμως φίλε ζούμε στην εποχή των ΑΝΑΒΟΛΙΚΩΝ! Στην εποχή όπου, ακόμα και στον κλασικό αθλητισμό, έχει περάσει το μήνυμα "αφού αυτοί ντοπάρονται και παίρνουν τίτλους, θα το κάνουμε κι εμείς ειδάλλως είμαστε βλάκες"! Ξέρεις μήπως πολλούς οπαδούς (ή φιλάθλους) που να μην πανηγύρισαν γνωστές νίκες επειδή γνώριζαν ότι έπεφτε ντόπα;
΄Η μήπως η ντόπα είναι "άδολη";

Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με άλλη πολιτισμική ατμόσφαιρα πλέον. Με άλλη λογική. Και με άλλο συναίσθημα κιόλας!

Το άδολο που λες, ανήκε σε εκείνες τις εποχές όπου εξυμνούνταν όχι μόνο οι νίκες, τα θετικά αποτελέσματα και οι τίτλοι, αλλά και το fair play εντός και εκτός γηπέδων, η γενικότερη προσφορά ενός συλλόγου π.χ. στα δρώμενα της πόλης, κ.α. Σε αυτό το πλαίσιο, υπήρχε χώρος να ανθίζει μέσα στην καρδιά (και τη σκέψη) του οπαδού κάτι παραπάνω από το "να νικήσουμε εμείς με κάθε τίμημα", διότι η νίκη και οι τίτλοι δεν ήταν το παν, ούτε η υπόσταση ενός συλλόγου άρχιζε και τελείωνε σε αυτά.

Αυτή η εποχή έληξε στο ελληνικό ποδόσφαιρο με την εισβολή του Κόκκαλη και του επικοινωνιακού επιτελείου του σε αυτό.

 
At 2/08/2008 05:40:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aκριβώς για τους λόγους που λες ο κλασσικός αθλητισμός έχει απαξιωθεί σχεδόν εντελώς στη συνείδηση του κόσμου.
Το «να νικήσουμε με κάθε τίμημα» μπορεί να σημαίνει, να νικήσουμε και με τρομοκρατία τύπου Ριζούπολης ή να νικήσουμε και με τον διαιτητή δικό μας, αρκεί να μην το ξέρω ότι είναι δικός μας. Αρκεί να κερδίζω στο γήπεδο όπου μες το γήπεδο το σφύριγμα το έτσι μπορώ να το συμψηφίσω στην γκαβή οπτική μου με ένα σφύριγμα ανάποδο, όπου μες το γήπεδο κι αν έγινε τρομοκρατία στη Ριζούπολη ο οπαδός του Ολυμπιακού μπορεί να λέει ότι και πάλι στο γήπεδο σε νίκησα.
Αλλά στα χαρτιά για έναν κανονισμό που δεν αφορούσε σε τίποτα το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου αγώνα όχι.

 
At 2/08/2008 05:43:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Σκιές, λίγο καθυστερημένη απάντηση: δεν εντοπίζω το πρόβλημα στην πολυνομία, αλλά στο ότι το όλο σκεπτικό των παρεμβάσεων του ΕΣΡ φαίνεται συχνά να αποπνέει ένα πνεύμα λογοκριτικό, ένα πνεύμα δίκης προθέσεων, ένα πνεύμα αναγκαστικής επιβολής προτύπων. Σαν να γίνεται σύγχυση κανόνων δεοντολογίας και νομικά δεσμευτικών κανόνων.

 
At 2/08/2008 06:46:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κι όμως φίλε, μάλλον είχα δίκιο: τα γκάλοπ έδειξαν πως οι ΝΕΑΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ οπαδοί του Ολυμπιακού Πειραιώς ΕΠΙΚΡΟΤΟΥΝ την απόφαση της διοίκησης να καταθέσει αυτή την ένσταση της πλάκας μήπως και κερδίσει το παιχνίδι στα χαρτιά!

Η εποχή του "κατά βάθος άδολου" οπαδού έχει πράγματι λήξει και για το ποδόσφαιρο με την προ 12ετίας εισβολή του Κόκκαλη σε αυτό.

Το πιθανότερο μάλιστα είναι, ότι οι νεαροί οπαδοί κάθε ομάδας, το ίδιο θα έκαναν...

 
At 2/08/2008 07:27:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο Κόκκαλης λοιπόν αυτός φταίει, από την στιγμή που μπούκαρε στο ελληνικό ποδόσφαιρό τα άλωσε όλα (διαιτητές, ΕΠΟ, δημοσιογράφους κ.α.). Πριν απ΄ αυτόν είχαμε ένα υγιές ποδόσφαιρο. Είχαμε προέδρους τίμιους, ειλικρινείς με μπέσα. Ούτε διαιτητές, ούτε σκάνδαλα, ούτε Μπουμπλίδες ούτε δωροδοκίες, καμμιά πιστολιά μόνο, κάποιο ντου στα αποδητήρια κάποια κομπίνα στυλ Τροχανά- Κωσκωτά.
Τι να πώ; έλεος πια.

 
At 2/09/2008 08:15:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ανώνυμε, και προ Κόκκαλη το ποδόσφαιρο έπασχε αλλά με τον Κόκκαλη είχαμε ένα "ποιοτικό άλμα" προς τον πάτο. Και μόνο το ότι έδωσε βήμα δημοσιότητας και έτσι προβολής και ασυλίας στη γνωστή μηχανοκίνητη συμμορία του αρκεί. Πώς να το πω; Με τον Κόκκαλη η διαφθορά και η αλητεία στο ποδόσφαιρο έγιναν ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΕΣ, δηλαδή και καθ' έξιν, και με σύστημα.

 
At 2/09/2008 08:45:00 π.μ., Blogger οι σκιές μιλάν said...

Ναι, ίσως να έχεις δίκιο αν και δεν μπορώ να καταλάβω τότε πως η παραβίαση δεοντολογικού, δλδ άγραφου, κανόνα μπορεί να επισύρει πρόστιμο. Εκτός αν όλα αυτά γίνονται κατά αναλογική ανάγνωση/ερμηνεία ήδη κείμενων νόμων, πράγμα που για μένα τουλάχιστον, είναι δείγμα μιας πολύ σαθρότερης νόσου.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home