Κυριακή, Αυγούστου 06, 2006

Στον Αιγιαλό του Διαστήματος

Eπίδαυρος - Αντιγόνη - Σοφοκλής. Στην επιστροφή στάση στα Λουτρά της Ωραίας Ελένης. Ταβερνάκι στη θάλασσα. Καλαμαράκια. Τρώω καλαμαράκια στη συγκεκριμένη ταβέρνα και τα λεφτά μου πηγαίνουν στο συγκεκριμένο ταβερνιάρη εξαιτίας λέξεων που έγραψε κάποιος 25 αιώνες πριν. Βγάζω κομπιουτεράκι και υπολογίζω πόσες πιθανότητες υπάρχουν το 4.500 μ.Χ. κάποιος άλλος ταβερνιάρης, σε κάποιον άλλον πλανήτη, να σερβίρει καλαμαράκια στον αιγιαλό του διαστήματος εξαιτίας λέξεων που γράφω εδώ. Χμ. Τα ψάρια φαίνονται πεινασμένα και τα ταϊζω με το κομπιουτεράκι.
Τραγωδίες έχω δει λίγες και οι γνώσεις μου είναι σχολικές. Έχω την εντύπωση όμως πως ο Βογιατζής κι οι συνεργάτες του προσέγγισαν τον χορό ως γόρδιο δεσμό και κατόρθωσαν αντί να τον κόψουν με ξίφος να τον λύσουν αργά και μεθοδικά, ώστε μετά ελεύθερος να αρχίσει να κινείται δεξιά κι αριστερά, πάνω και κάτω, να καθηλώνεται και να τρέχει, να ξαπλώνει και να κυκλώνει, να αρχίσει να κινείται ως ένα σώμα συντεθειμένο από είκοσι δύο σώματα, να είναι σώμα της παράστασης, η παράσταση η ίδια, να φτιάχνει διαρκώς σχηματισμούς αρμονικούς και ακανόνιστους, να πετά σαν σμάρι πουλιών και να σκορπίζει σαν παιδιά στην σχολική αυλή την ώρα του διαλείμματος.
Ο χορός καταπληκτικός, οι βασικοί πρωταγωνιστές θαυμάσιοι, το ίδιο κι η μουσική, ο λόγος σε γενικές γραμμές σημερινός (εκφερόμενος δε από τον Βογιατζή με τον ιδιότυπο τρόπο που τονίζει τις συλλαβές και χρονίζει τις παύσεις ανάμεσα στις λέξεις είναι πάντα απολαυστικός), το περίγραμμα των αργολικών βουνών στο σούρουπο υποβλητικό, σε έκανε να φαντάζεσαι αλαφιασμένους Σάτυρους πάνω τους, το θέατρο κατάμεστο, η αρχαία τραγωδία μπορεί ακόμα να μας μιλά.
Μπορεί στ' αλήθεια όμως;
Εσύ συγκινείσαι όταν βλέπεις αρχαία τραγωδία;
Εγώ όχι· ούτε χθες συγκινήθηκα.
Υ.Γ. Μια σειρά πολύ σημαντικών κειμένων από τον Thas εδώ.

11 Comments:

At 8/06/2006 05:21:00 μ.μ., Blogger Thrass said...

Tα διλήμματα που τίθενται δε σου λένε κάτι; Εντύπωση μου κάνει, για εσένα, αν αυτό πράγματι εννοείς.
Η αρχαία ελληνική τραγωδία θα υπάρχει πάντα (ή έτσι ελπίζω) να μας θυμίζει ότι τα πράγματα δεν είναι άσπρο-μαύρο.

 
At 8/06/2006 08:31:00 μ.μ., Blogger ΓΑΪΔΑΡΑ said...

όταν βλέπω αρχαία τραγωδία... δεν συγκινούμαι... λυπούμαι... αυτή η μεγαλοσύνη του λόγου και των πράξεων, της αισθητικής και "πολιτικής" ματιάς στα πράγματα... σε όλα τα πράγματα... δεν υπάρχει πια... και πως να υπάρχει?... αφού κυριαρχεί το εγώ πια και όχι το εμείς... κι εγώ... εγώ λυπούμαι... και βγάζω το κομπιουτεράκι και υπολογίζω... γιατί να κοστίζει τόσο μια παράσταση των αρχαίων ημών δημιουργών?... γιατί οι σύγχρονοί μας ελιτιστικοποίησαν το αρχαίο θέατρο?... ΕΓΩ θέλω να πάω ΚΑΙ μπορώ... ΕΜΕΙΣ δεν μπορούμε και αγνοούμε τι χάνουμε... έτσι λυπούμαστε... αλλά δεν θα μπορέσουμε... να επιστρέψουμε...

 
At 8/06/2006 10:32:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Thrass, μίλησα για αρχαία τραγωδία ως θέατρο, όχι ως κείμενο ή ως τροφή για σκέψη. Λέω ότι υπάρχουν θεατρικές παραστάσεις που με έχουν αγγίξει και συγκινήσει βαθιά, αλλά αυτό δεν μου έχει συμβεί (ως τώρα) σε παράσταση αρχαίας τραγωδίας.

 
At 8/07/2006 09:18:00 π.μ., Blogger Ελένη said...

Αχ κύριε Old Boy μου θα διαφωνήσω μαζί σας για την παράσταση εκτός απο την άποψη για το χορό. Βέβαια θα γράψω κάτι στην Ταβέρνα για την παράσταση αλλά εδώ μόνο θα σημειώσω πως οι βασικοί συντελεστές ήταν απογοητευτικοί με εξαίρεση τον συγκινητικό Αίμονα που ποίησε ο ηθος-ποιών Νίκος Κουρής. Ο Βογιατζής ( τον οποίο τον βλέπω πολλά χρόνια) ήταν κακός, η Μουτούση/Αντιγόνη μια Γκόλφω λαλημένη από την αρχή, ενώ η Σαουλίδου/Ισμήνη μέσα στο concept Οίκος των Λαβδακιδών-Μαντρί ήταν καλή.

Τί έγραφε η Ελενίτσα στου Θας για τη σκηνή Αντιγόνης-Ισμήνης σε στυλ ρεάλιτυ? Με διάβασε φαίνεται ο σκηνοθέτης.

Εξαιρετικοί οι Τειρεσίας και Άγγελος.

Πάντως ήταν ενδιαφέρουσα προσέγγιση, στην αρχή μου ήρθε να σηκωθώ να φύγω αλλά μετά από λίγο ο μεγαλειώδης λόγος του Σοφοκλή,τον οποίο προσέβαλε βαύνασα ο μεταφραστής, λίγο η σπειροειδής κινηση του χορού, με ηρέμησε.

 
At 8/07/2006 09:21:00 π.μ., Blogger Ελένη said...

Γιατί έβαλε άντρα ηθοποιό να παίξει την Ευρυδίκη; Μήπως καταλάβατε εσείς;

 
At 8/07/2006 10:08:00 π.μ., Blogger koolkiller-ess said...

oldboy θα συμφωνήσω μαζί σου, αν και δεν εχω δει πολλές παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας. Στην καλύτερη περίπτωση εξέλαβα την παράσταση ως "καλή".Καμία πάντως δεν με άγγιξε, καμία δεν έφερε την κάθαρση που περίμενα από αρχαία τραγωδία. Υπερ-βολικές παραστάσεις...
Περισσότερο "Οιδίποδα" ένιωσα παρακολουθώντας για πρώτη φορά το "Oldboy"

 
At 8/07/2006 01:19:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και Σοφοκλής oldboy ;
Μπράβο αγόρι μου. Έτσι σε θέλω με spirit και αποφασιστικότητα.
Τώρα, δε ξέρω να σου πω αν στον αιγιαλό του διαστήματος θα ασχολούνται με τις λέξεις σου, αλλά πολύ φοβάμαι ότι πάλι με το Σοφοκλή θα ασχολούνται.
Πάντως, καλή η προσπάθεια. Συνέχισε αγόρι μου.
Είσαι σε καλό δρόμο.
GeorgeS.

 
At 8/07/2006 04:54:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όχι, κυρία Ελένη, ούτε εγώ κατάλαβα γιατί έβαλε άντρα να παίξει την Ευρυδίκη. Ίσως επειδή έτσι γινόταν και στην αρχαιότητα. Για όποιον λόγο και να το κανε πάντως, δεν μου άρεσε.
Κoolkiller-ess, όπως ακριβώς τα λες για το «Oldboy».
GeorgeS, ευχαριστώ για την υποστήριξη, συνεχίζω ακάθεκτος. 24 και 1 αιώνες έμειναν. Τime is on my side ;)

 
At 8/07/2006 07:41:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

...Always, dear oldboy.
GeorgeS

 
At 2/16/2007 04:00:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » » »

 
At 4/26/2007 02:17:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Best regards from NY! domain names travel insurance quote online uk 30 mg ionamin http://www.dental-plan-7.info Gaming merchant accounts 3 Tire groover blades Natural wholesale skin care Adult dosing ritalin pop up blocker chevrolet window 1993 isuzu rodeo transmission computer Buy bathtub online Risk management alliance insurance planning financial

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home