Πέμπτη, Μαΐου 25, 2006

Poetic Bitchiness ή Το Τάπερ

Γι' αυτό σου λέω, δεν υπάρχει άβατο για το ξεκατίνιασμα, γι' αυτό σου λέω, μην νιώθεις άσχημα για τα του οίκου μας. Ακολουθεί απόσπασμα από συνέντευξη του ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου στο «SOUL».
«Και να σκεφτείς ότι ο άνθρωπος αυτός (ο Καρούζος) είναι ο μόνος ποιητής που τον κατέκρινα στην ουσία, όπως και τον Ελύτη, για έναν και μόνο λόγο: γιατί δε δούλευαν και ήταν τεμπέληδες. Και ο μεν Ελύτης είχε και μία βιομηχανία από πίσω του. Ο Καρούζος είχε το φούρνο του μπαμπά του. Αφού τα έφαγε όλα και ανάγκασε τον μπαμπά να πουλήσει το φούρνο, όταν δεν είχε πια λεφτά να του στέλνει, το έριξε στις γκόμενες. Από κάθε γκόμενα τρυγούσε το καθημερινό σιτηρέσιο. Και του πήγαιναν οι γκόμενες κάθε μέρα φαϊ. Ε, το θεωρώ από κάθε άποψη ανάξιο για έναν ποιητή να τον ταϊζει η γκόμενα. Μέχρι τέλους ο ευλογημένος πεινούσε, αλλά δε δέχτηκε να δουλέψει. Είναι αυτά σοβαρά πράγματα; ........ Ως το τέλος καθότανε με την γκόμενα, έκανε ό,τι έκανε, έτρωγε και το τάπερ, αυτή ήταν η ζωή του. Αν είναι δυνατόν αυτό να λέγεται ποιητής. Ντροπή. Ντροπή. Εγώ αυτούς τους δύο γνώρισα, δεν ξέρω. Και με τον Ελύτη είχα μεγάλη φιλία. Τον εκτιμούσα, τον αγαπούσα, δεν δίστασα να πω ότι ο Ελύτης είναι σπουδαίος ποιητής, αλλά πρέπει να πω ότι έχω μια επιφύλαξη. Δε δούλεψε ποτέ. Και αυτό, για μένα, είναι απαράδεκτο. Δεν είναι δυνατόν να αγνοείς την πείρα και τα βιώματα ενός ανθρώπου που υποφέρει για το μεροκάματο. Να τα έχει όλα εξασφαλισμένα και να κλαίγεται γιατί τον τάιζε η μαμά του; Λέγονται αυτά; Ευτυχώς, γρήγορα πρόλαβε και πήρε το Νόμπελ, για να τον ταϊζει το Νόμπελ. Με το σπαθί του, με τα όλα του πήρε το Νόμπελ. Μετά το Νόμπελ, άρχισε σιγά-σιγά να πέφτει. Έχει πέσει πάρα πολύ ο Ελύτης. Και διεθνώς δεν αναγράφονται οι Νομπελιστές, είχα μάθει ότι και ο Σεφέρης και ο Ελύτης έχουν διαγραφεί. Τι νόημα έχει το Νόμπελ; Σε παρακαλώ. Τι νόημα έχει; Ντροπή!».

21 Comments:

At 5/25/2006 05:41:00 μ.μ., Blogger Τζιτζίκος said...

ένας 'δάσκαλός' μου έλεγε κάποτε πως το γεγονός ένας σαπουνέμπορας (ελύτης) να είναι ποιητής είναι ευχάριστο. Ένας διπλωμάτης όμως (Σεφέρης) να ασχολείτε με την ποίηση εξηγεί την κατάσταση της εξωτερικής μας πολιτικής σήμερα...

 
At 5/25/2006 05:54:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Eγώ νομίζω αγαπητέ, ότι ο ποιητής και γενικότερα ο καλλιτέχνης μπορεί να είναι διπλωμάτης, σαπουνέμπορας, κοπρόσκυλο, δουλέμπορος, αμυντικό χαφ κ.ο.κ.

 
At 5/25/2006 06:09:00 μ.μ., Blogger Τζιτζίκος said...

συμφωνώ. όπως κι αυτός ο δάσκαλος θα συμφωνούσε. Το σχόλιο του είναι που δίνει προτεραιότητα: στην ποίηση έναντι των σαπουνιών ή/και στην ποίηση έναντι της εξωτερικής πολιτικής της ελλάδας...

Για να εξηγηθώ, δεν συμφωνώ μαζι του.

 
At 5/25/2006 07:03:00 μ.μ., Blogger Dark Angel said...

Μη ξεχνάμε και τον Μικελάντζελο που τα "έχωνε" στον Ντα Βίντσι και τον Ραφαέλ όποτε έβρισκε ευκαιρία...Οπως επίσης και τον Προυστ που ενώ είχε στείλει 10 σελίδες επιστολή με "στολίσματα" στον Κοκτώ έκλεινε με τη φράση: "Τελικά θεωρείστε ότι δεν τα έγραψα"

:)

 
At 5/25/2006 07:16:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όλοι Κατίνες είμαστε Dark. Aπλώς μερικοί το καταπνίγουμε ;) Αλλά σοβαρά τώρα, δεν είναι υποκρισία το να το καταπνίγεις, ούτε ειλικρίνεια να το εκδηλώνεις. Πολιτισμός είναι να το καταπνίγεις.

 
At 5/25/2006 07:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και στη μια περίπτωση (Σεφέρης) και στην άλλη (Ελύτης), προσωπικά καθόλου δε με απασχολεί το αν δούλευαν ή όχι.
Απολαμβάνω τη ποίηση τους, χωρίς να σκέφτομαι.
Σκέφτομαι μετά, όταν επανέρχομαι για να ανακαλύψω καινούργια πράγματα που πριν δε μπορούσα να καταλάβω.
Μάλλον αυτό δεν είναι ποίηση.
Μάλλον είναι ένας μπούσουλας για το που βρίσκονται τα κλειδιά που ανοίγουν ερμητικά κλειστές πόρτες και παράθυρα στις ζωές μας.
Ο Χριστιανόπουλος, περισσότερο μου φαίνεται να απορεί, παρά να εξοργίζεται.
Αν κάνω λάθος και εξοργίζεται αντί να απορεί τότε μάλλον αυτό συμβαίνει γιατί νιώθει ότι φεύγει ο χρόνος απο τα χέρια του χωρίς να έχει χαρεί τη γραφή του, τόσο όσο της αξίζει.
Ίσως, να έχει πρόβλημα και με τον Όμηρο που ήταν χαμένο κορμί. Ποιός ξέρει ;
Όσον αφορά τα νόμπελ, sorry παιδιά, αλλά τα έχω χεσμένα.
Το μόνο που με καίει είναι οι μεταφράσεις να είναι καλές.
GeorgeS.

 
At 5/25/2006 08:00:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Nαι, GeorgeS, ίσως να ήταν κι ο Όμηρος ρεμάλι :)
Μcfly, δεν το έχω ξαναακούσει αυτό που λες, άρα ούτε και το αποδέχομαι, αλλά θεωρητικά μιλώντας, ναι, και ένας απατεώνας μπορεί να είναι πρώτης τάξεως ποιητής. Πόσο μάλλον όταν ο Χριστιανόπουλος δεν κατηγορεί ως απατεώνες τον Καρούζο και τον Ελύτη, αλλά η κατηγορία που τους προσάπτει είναι μικροαστική: δεν δούλευαν, δεν πρόκοψαν. Λες και η ποίηση ήταν χόμπυ γι' αυτούς και όχι τρόπος ζωής.

 
At 5/25/2006 08:03:00 μ.μ., Blogger THE_RETURN said...

Απίστευτα απρεπές και κατινίστικο...

Πού ήξερε αυτός ποιά ήταν η ζωή του Καρούζου ;

Μαζί κοιμόνταν;

Τι χτυπήματα κάτω από τη μέση είναι αυτά ;

 
At 5/25/2006 08:41:00 μ.μ., Blogger οι σκιές μιλάν said...

@daskalo tzitzikou:

Profanws "o daskalos" agnoei ta Politika Hmerologia A'& B' tou Seferh opws episis kai thn diplwmatikh tou douleia sto zhthma tis Kuprou (4merhs Zurixhs, Hnwmena Ethni) arxes ths dekaeteias tou '50 alla kai ton apokleismo tou, logw diafwniwn sth diplwmatikh taktikh me ton tote YP.EKS., apo tin krisimh apostolh sta Hnwmena Ethni to '53, an den kanw lathos.

@GeorgeS
Kathe comment kai mia apokalupsh! :-P

@the_return
Den einai kainourgio to fainomeno. "H genia tou '30" na diavaseis to ti eixe "akousei"! Kai tote borei na min upirxan "salonia Katinas" gia na ginei h "eidhsh" fullo kai ftero alla par'auta h "katinia" emene kai sernotan gia vdomades kai mhnes kai se merikes periptwseis xronia...(p.x. H sxesh Seferh me thn, padremenh tote kai argotera suzugo tou, Marw Lodou)

 
At 5/25/2006 09:05:00 μ.μ., Blogger Mirandolina said...

O Χριστιανόπουλος (που μ αρες αρκετες φορες) χαρακτηρίζεται και από μικροαστισμό και από φθόνο και από ανικανότητα να καταλάβει. Ας μη ξεχνάμε ότι, κατα δική του ομολογία, είναι ένας ξεροκέφαλος χωριάτης - δεν έχει φύγει ποτέ από το χωριό του, δεν τον ένοιασε η οικουμένη. Κι εδώ κρίνει τρεις κατ εξοχήν οικουμενικούς ποιητές.

Όσο για το μικροαστισμό, αποκαλυπτική εδώ περαν του περί εργασίας (κολχοζ για ποιητές, να μη βγαίνουν "λαπάδες" ή "απο τον Κουβελα στον Χριστιανόπουλο" ...) κι η διχογνωμία του περί το νόμπελ. Από τη μια πρεπει να το παρεις με το σπαθι σου, απο την αλλη δε λεει τίποτε...

Ο Καρούζος αρνήθηκε τη σύνταξη του υπουργείου, υπενθυμίζω.

[Και τωρα συνειδητοποιώ ότι δεν εκτίμησα την ποιητική φωνή που αφήναν τα γαϊδούρια της Ρόδου, τα τόσο εργατικά, κάθε που κόπριζαν τα καλντερίμια.]

 
At 5/25/2006 09:06:00 μ.μ., Blogger Τζιτζίκος said...

@daskalo tzitzikou:

Profanws "o daskalos" agnoei ta Politika Hmerologia A'& B' tou Seferh opws episis kai thn diplwmatikh tou douleia sto zhthma tis Kuprou (4merhs Zurixhs, Hnwmena Ethni) arxes ths dekaeteias tou '50 alla kai ton apokleismo tou, logw diafwniwn sth diplwmatikh taktikh me ton tote YP.EKS., apo tin krisimh apostolh sta Hnwmena Ethni to '53, an den kanw lathos.

το αντίθετο.. το έλεγε αυτό γιατί ήταν της γνώμης (που κυκλοφορούσε ευρέως κάποτε) πως ο Σεφέρης 'πούλησε' την Κύπρο για τον Νόμπελ...

 
At 5/25/2006 09:07:00 μ.μ., Blogger THE_RETURN said...

@oi skies milan:

...τα ξέρω...και σε κάθε περίπτωση συμφωνώ μαζί σου.

Αυτό που θα είχα, ωστόσο, να συμπληρώσω είναι
πως αν οι βιογραφίες είναι πάντα "ψεύτικες" (όλες!),
τότε οι ΓΕΛΟΙΟΤΑΤΟ "ψίθυροι" είναι μια ευτελεστάτη κόλαση
σε αυτά τα πράγματα....

Και σε κάθε περίπτωση, μία είναι η πραγματική βιογραφία ενός ποιητή.

Εκείνη που υποδηλούται από το ευαγγελικό:

"εκ γαρ του καρπού το δένδρον γινώσκεται"

Τα υπόλοιπα είναι για τα θηρία...

 
At 5/25/2006 09:51:00 μ.μ., Blogger οι σκιές μιλάν said...

@ daskalos tou tzitzikou
To "poulhse tin Kupro gia to Nobel" simainei fadazomai "poulise" poihmata gia tin Kupro (Kupriaka), "poulhse" imerologiakes katagrafes & taksidiwtikes simeiwseis, "poulhse" allhlografiko xwro-xrono, "poulhse" duo fwtografika leukwmata gia to nhsi, "poulhse" diplwmatikh ergasia kai, fusika, tin simasia pou o idios apedide stin ennoia tou ellhnismou...
Den kserw, isws na einai ki etsi...

@the_return
Nun apoluois...

 
At 5/26/2006 01:02:00 π.μ., Blogger basik-ly said...

Αρκετά πια μ' αυτή τη γενιά των κομπλεξικών επαρχιωτών της διανόησης. Έχω δει τον Χριστιανόπουλο στην τηλεόραση με λόγο που δεν διαφέρει από αυτόν των πιο ακραιφνών εθνικιστών. Οι χυδαίες βρισιές του προς τους ΠΓΔΜακεδόνες (και τους Τούρκους) δεν ήταν καθόλου ποιητικές.

 
At 5/26/2006 01:50:00 π.μ., Blogger 0comments said...

ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ!!!

 
At 5/26/2006 11:13:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Όταν δεν γράφει ποίηση ο Χριστιανόπουλος είναι μια κατίνα και τίποτα άλλο.
Αλλά κι όταν γράφει ποίηση, μετριότατος είναι...
Ενώ ως τραγουδιστής - ρεμπετολόγος - λάτρης του τσιτσάνη, είναι για τα πανηγύρια!
Απορώ με όσους ασχολούνται μαζί του...

 
At 5/28/2006 11:45:00 μ.μ., Blogger Αταίριαστος said...

Μ' αυτά που διάβασα από τον Χριστιανόπουλο εκτίμησα περισσότερο τον Καρούζο. Είναι πολύ πιο ταιριαστό για ένα ποιητή να τρώει ξένα λεφτά και να βγάζει τον άρτο τον επιούσιο κοροϊδεύοντας γυναίκες παρά να είναι ένας μισθοσυντήρητος υπαλληλίσκος όπως ο Χριστιανόπουλος που εργαζόταν ως διορθωτής -σιγά τη δουλειά δηλαδή, ούτε τσάπα να τραβούσε.

 
At 6/01/2006 05:24:00 μ.μ., Blogger lazopolis said...

Ποιός είναι αυτός ο Χριστιανόπουλος τέλος πάντων, και πού πάει με τέτοιο όνομα. Αν τον έλεγαν Μουσουλμάνογλου, ίσως...

 
At 6/04/2006 03:31:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Παιδιά να ρωτήσω κάτι και μην πεταχτεί κανένας και με πει ρατσίστρια, δεν είμαι. Απλά έχω ψιλοφιλοσοφήσει και ψιλοψυχαναλύσει ανδρικές συμπεριφορές. Ο Χριστιανόπουλος που έτσι κι αλλιώς απεχθάνομαι και ποιητικά, είναι gay?

 
At 7/19/2006 05:33:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

 
At 9/09/2006 03:50:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι ( 6/04/2006 03:31:09 πμ, Anonymous ) ο χριστιανόπουλος είναι δεδηλωμένος ομοφυλόφιλος. Δεν ξέρω κε Τζιτζίκο ποιός σας είπε ότι οι διπλωμάτες δεν ασχολούνται με την τέχνη αλλά επιτρέψτε μου να σας πληροφορήσω ότι η μία δραστηριότητα δεν αντιφάσκει την άλλη.
Σχετικά με τον κο Χριστιανόπουλο,
το πρόβλημά του έγκειται στην συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι είναι και εκείνος ένας από τους ικανούς ελάσσονες ποιητέσ που περιγράφει με ακρίβεια ο Eliot στο Ιερό Δάσος. Φιλοδοξούσε να τραντάξει το παγκόσμιο ποιητικό στερέωμα και κατέληξε εκεί.
Και πρέπει να έχουμε κατά νου ότι υπάρχει μία τεράστια διαφορά ανάμεσα στην αντιπαλότητα του αναγεννησιακού τριγώνου Ραφαήλ- Μιχαηλάγγελου- Ντα Βίντσι και στην αναξιοπρέπεια του Χριστιανόπουλου.
Πρώτον γιατί οι τρεις αναγεννησιακοί άνδρες ήταν στην ίδια δημιουργική τάξη ενώ ούτε ο ίδιος ο Χρ. δεν πιστεύει ότι μπορεί να συγκριθεί με τον Ελύτη και τον Καρούζο. Δευτερόν διότι ακόμη και το ξεκατίνιασμα τνω τριών αναγεννησιακών γιγάντων ήταν ανώτερης τάξης.

Όσον δε αφορά κε Τζιτζίκο στην εξωτερική πολιτική της χώρας, να σας υπενθυμίσω ότι οι κυριότεροι εχθροί μας οι Τούρκοι έχουν αποθρασυνθεί επειδή γνωρίζουν οως έχουμε γίνιε όντα ασπόνδυλα ανέτοιμα να υπερασπιστούν οτιδήποτε. Η εξωτερική μας πολιτική μέχρι πρότινος εκινείτο στα πλαίσια μίας αδιανόητης ενδοτικότητας την οποία ο Σεφέρης είχε την διορατικότητα να καταδικάσει.

Μετά τιμής

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home