Πέμπτη, Μαΐου 31, 2007

Γεροντική Άνοια

Με μέιλ που αναδημοσιεύω αυτούσιο παρακάτω, πληροφορήθηκα ότι η «Ελευθεροτυπία» δεν θα φιλοξενεί άλλο τους «Schooligans».
Εύχομαι η «Ελευθεροτυπία» να ξεκινήσει καινούριο ένθετο για τους έφηβους μαθητές, να το αναλάβει εξ' ολοκλήρου ο μικρός Αλέξανδρος και να ονομαστεί «Alexandrians».
Οτιδήποτε αυθεντικό σε αυτή την χώρα πρέπει να περνάει πρώτα από σαράντα κύματα. Ας είναι· ίσως τα σαράντα κύματα να είναι τελικά η απόδειξη ότι κάτι διαφορετικό πρεσβεύεις και φέρνεις στο τοπίο.
---
«Οι Schooligans φεύγουν απ' την «Ελευθεροτυπία»
Πριν λίγες μέρες η «Ελευθεροτυπία» (
elef@enet.gr), μέσω του εκπροσώπου της, Χρήστου Μπλέτα, μας ανακοίνωσε την απόφαση της εφημερίδας να μπει τέλος στη συνεργασία με τους Schooligans. Στην ερώτησή μας «για ποιο λόγο;», ο κ. Μπλέτας απάντησε:
1. «Όπως ξέρετε, γίνονται περικοπές».
2. «Το Schooligans δεν έφερνε αρκετές διαφημίσεις και δεν υπήρχε αύξηση της κυκλοφορίας».
3. «Το Schooligans έχει χάσει τον πολιτικό του χαρακτήρα - δεν παίρνει πια συνεντεύξεις από πρόσωπα όπως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή την Μπακογιάννη».
4. «Το Schooligans απευθύνεται σε πολύ μικρές ηλικίες».
Μετά από αυτήν την αιφνιδιαστική απόφαση, θέλουμε πριν φύγουμε να πούμε τα εξής:
1. Ευχαριστούμε την «Ελευθεροτυπία» για τη φιλοξενία επί τρία χρόνια χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση στο περιεχόμενο και στον σχεδιασμό του περιοδικού μας.
2.Λυπούμαστε για το ξαφνικό και άκομψο της απόφασης (είχε ήδη προγραμματιστεί το επόμενο τεύχος), αλλά έχουμε κατανόηση για τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας. Στο πλαίσιο της ίδιας κατανόησης φτάσαμε στο σημείο να βρούμε εμείς χορηγίες για την «Ελευθεροτυπία» για το dvd του Schoolwave που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2006, χωρίς να βάλει ούτε ένα ευρώ η εφημερίδα και πετυχαίνοντας αύξηση της κυκλοφορίας της κατά 6%.
3. Απορούμε με την άγνοια της διοίκησης της Ελευθεροτυπίας σχετικά με την απήχηση των Schooligans. Οι διαφημίσεις και οι πωλήσεις είναι θέμα marketing και δε μας αφορούν. Εμείς ξέρουμε ότι έχουμε πάρει πάνω από 4.000 γράμματα ως τώρα από μαθητές, φοιτητές, καθηγητές, γονείς, άσχετους...
4. Μας φαίνεται αστείο να θεωρείται "πολιτικός χαρακτήρας" η συνέντευξη με έναν πολιτικό και όχι τα δικαιώματα των μαθητών ή ο "Διάλογος με έναν μπάτσο" (θέματα του τελευταίου τεύχους).
5. Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους (...μικρής ηλικίας!) εργαζόμενους της "Ελευθεροτυπίας" που μας σταματούσα συχνά στο διάδρομο αυτά τα τρία χρόνια για να μας συγχαρούν για τη "φρεσκάδα" του περιοδικού. Υποσχόμαστε ότι θα κρατήσουμε την ίδια φρεσκάδα και στο επόμενο τεύχος, όπου κι αν βγει αυτό.
Schooligans
Y.Γ. 1.: Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι το τεύχος του Ιουνίου που ετοιμάζαμε δεν θα βγει.
Υ.Γ. 2: Το Schoolwave, εννοείται, δε θίγεται καθόλου απ’ όλα αυτά. Αντίθετα απ’ ό,τι πίστευε πολύς κόσμος, η «Ελευθεροτυπία» δεν είχε ποτέ καμία σχέση με το φεστιβάλ. Το πλήρες πρόγραμμα του SCHOOLWAVE 2007 (23-24-25 Ιουνίου, Τεχνόπολη) και η παρουσίαση των συγκροτημάτων που μετέχουν σε αυτό θα γίνει σε ειδικό ένθετο-αφιέρωμα που θα κυκλοφορήσει μέσα στον Ιούνιο και φυσικά στο site».
UPDATE: Αν τα πράγματα έχουν όπως ακριβώς τα περιγράφουν οι Schooligans, αν δηλαδή όντως ειπώθηκαν οι φράσεις «Το Schooligans έχει χάσει τον πολιτικό του χαρακτήρα» και «Το Schooligans απευθύνεται σε πολύ μικρές ηλικίες», πρόκειται για ατάκες μνημειώδους αστοχίας. Οι Schooligans ήταν ίσως το μόνο βήμα των κατεστημένων ΜΜΕ μέσα από το οποίο μπορούσε να περάσει η αληθινή φωνή των εφήβων και μετεφήβων, να δοθεί μια -αμυδρή ίσως, πάντως ενδεικτική- εικόνα των αληθινών τους προβλημάτων και ανησυχιών. Αν αυτό δεν συνιστά κατεξοχήν πολιτικό χαρακτήρα, τότε οι λέξεις έχουν χάσει την έννοια τους. Αλλά φαίνεται ότι η αληθινή φωνή ξεβολεύει και δεν ταιριάζει στον κόσμο που έχουν στο κεφάλι τους «οι μεγάλοι». Οι μεγάλοι θέλουν να πιστεύουν ότι ο κόσμος των εφήβων φωτογραφίζεται στη Βουλή των Εφήβων και όχι στις επιστολές των μαθητών προς τους Schooligans. Υπό αυτήν την έννοια η ψευδεπίγραφη επιστολή του μικρού Αλέξανδρου ήταν εντελώς χαρακτηριστική μιας παγιωμένης νοοτροπίας: τα παιδιά μας θέλουμε να σκέφτονται όπως εμείς και τίποτα δεν μας λιγώνει περισσότερο από το να διαβάζουμε τα δικά μας λόγια μέσα από το δικό τους στόμα. Θεωρώ την αναγνωσιμότητα των Schooligans δεδομένα υψηλή, αλλά μάλλον η αναγνωσιμότητα έχει περάσει πλέον σε δεύτερη μοίρα, μάλλον σημασία στις εφημερίδες έχουν πια πρωτίστως οι διαφημιστές. Τότε πράγματι, είναι πιθανό ότι το κομμάτι αληθινής εφηβικής ζωής που παρουσίαζαν οι Schooligans δεν κολλούσε αισθητικά με το αποστειρωμένο σύμπαν που κάθε προϊόν χρειάζεται για να διαφημιστεί και προβληθεί.

20 Comments:

At 5/31/2007 11:16:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Φρικτό. Κρίμα. Με ποια έννοια γεροντική άνοια οld boy; Έφυγε ο παπούς Τεγόπουλος και ανέλαβαν τα νιάτα....

 
At 5/31/2007 12:32:00 μ.μ., Blogger Sourotiri said...

Εγω παλι δεν πιστευω οτι οι Σκουλιγκανς θα δυσκολευτουν να βρουν καπου αλλου εκδοτικη στεγη. Καμια σχεση δεν κρατιεται αν δεν θελει ο ενας απο τους δυο.

 
At 5/31/2007 01:28:00 μ.μ., Blogger mpoukatsas said...

Οι δικαιολογίες της διεύθυνσης φαντάζουν αστείες. Οι Schooligans έβγαιναν ανα τρίμηνο και δεν είχαν καν το ένα τρίτο των σελίδων του ελεεινού "Ε", οπότε, ακόμη και να δεχτούμε τον ισχυρισμό ότι δεν είχαν καθόλου διαφημίσεις και δεν έφερναν ούτε έναν παραπάνω αναγνώστη (κάτι που είναι de facto παράλογο εκτός και αν δεχτούμε ότι οι μαθητές αγοράζουν εφημερίδες μόνο για να διαβάσουν συνετεύξεις του Θ. Πάγκαλου και της Ντόρας Μπακογιάννη και όχι για κάτι που τους αφορά άμεσα ), το κόστος για τα δεδομένα της Ελευθεροτυπίας είναι ασήμαντο. Τοσα life-style και ψευτοεναλλακτικά ένθετα εκδίδει κατά καιρούς, θα έμπαινε μέσα με το τύπωμα μερικών σελίδων παραπάνω;
Μάλλον η αυθεντικότητα του εντύπου δεν συνάδει πλέον με τις τρέχουσες προτεραιότητες της εφημερίδας.

 
At 5/31/2007 01:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Υπάρχει πάντως η τάση να κόβονται διάφορα ένθετα εφημερίδων για περικοπή του κόστους.
Πάντως έχει δίκηο ο mpoukatsas που κάνει λόγο για άλλες προτεραιότητες, αν και ας μου επιτρέχει να του επισημάνω ότι ένα ένθετο δεν είναι απλά μερικές σελίδες παραπάνω. Είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Από τη συγγραφή του, το στήσιμο του μέχρι και την ένθεση του. Αν το συγκεκριμένο ένθετο κυκλοφορούσε πανελλαδικά και αν ήταν της τάξης των 120 σελίδων π.χ., τοτε μιλούμε για ένα κόστος της τάξης των 50-60.000 ευρώ ανά έκδοση χωρίς τα δημοσιογραφικά. Μαζί με αυτά πάμε στα 70.000 χοντρικά.
Αν δεν μπορούσαν να καλύψουν αυτό το κόστος σωστά το μάζεψαν, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα κινδύνευαν άλλα ένθετα και θα τους έπαιρνε όλους μαζί η κάτω βόλτα.
Βεβαίως υπάρχει το θέμα του αν αξίζει αυτή η δουλειά να στηριχθεί.
Στη περίπτωση αυτή και αν είμασταν σοβαρό κράτος θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας να τη χρηματοδοτεί χωρίς να παρεμβαίνει, αντί να πετάει τα λεφτά του απο εδώ και απο εκεί. Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν γίνεται.
Πάντως κακώς που τα παιδιά δεν ασχολήθηκαν και με το εμπορικό κομμάτι και το άφησαν στα χέρια εκείνων που τελικά καθόρισαν και την τύχη του ένθετου.
gs

 
At 5/31/2007 02:07:00 μ.μ., Blogger 2Σx2 said...

Σχετικά με την κινητοποίηση της Παρασκευής για την Αμαλία, σας ενημερώνουμε ότι:

α) Την Παρασκευή 1η Ιουνίου, όλοι οι bloggers θα ανεβάσουμε ένα post με τον κοινό τίτλο "Για την Αμαλία".
β) Το τελικό κείμενο που θα αποσταλλεί με e-mail σε υπουργεία, αρμόδιους φορείς, κλπ έχει ήδη αναρτηθεί και όποιος θέλει μπορεί να το αντιγράψει και να το δημοσιεύσει (όχι πρίν την Παρασκευή). Επίσης θα βρείτε λίστες με links, μεταφρασμένα κείμενα και δελτία τύπου.
γ) Έχει ανοίξει ένα προσωρινό blog για την τελική φάση του συντονισμού της όλης προσπάθειας, με τίτλο Για την Αμαλία. Όσοι θέλετε να συνεισφέρετε ώστε να δικαιωθεί κάποτε ο αγώνας της Αμαλίας, μπορείτε να ενημερωθείτε από εκεί για όλες τις λεπτομέρειες της συλλογικής αυτής δράσης. Δηλώστε συμμετοχή για να γίνετε contributors και ενημερώστε όσους μπορείτε.

Σας ευχαριστούμε.

 
At 5/31/2007 03:28:00 μ.μ., Blogger Rodia said...

Μάλλον θα βάζει ντιβιντιά του Λιάκουρα απο δω και στο εξής.. ή μπορεί και να έφαγε για το τελευταίο τεύχος κανα μπάτσο απ' το Βύρρρρ...
οπα! ΠΟΙΟΣ ΧΤΥΠΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ..?

 
At 5/31/2007 03:32:00 μ.μ., Blogger mpoukatsas said...

>gs βάσει των στοιχείων που δίνεις αν οι 120 σελίδες έχουν κόστος 50,000 Ευρώ, οι 20 που ήταν περίπου οι Schooligans θα στοίχiζαν γύρω στα 10,000. Πιστέυεις ότι δεν θα βρίσκονταν 5000 μαθητές που θα έδιναν 2€ για να αγοράσουν ανά τρίμηνο την Ε λόγω των Schooligans; Δημοσιογραφικά έξοδα δεν περιλαμβάνω καθώς δεν νομίζω ότι η Συντακτική Ομάδα πληρωνόταν. Βέβαια δεν είμαι ειδικός για να ξέρω το ακριβές κόστος της έκδοσης, ωστόσο με τα στοιχεία που αναφέρεις δεν πιστεύω ότι οι Schoolιgans μπορούσαν να βουλιάξουν οικονομικά την Ε (τα βιβλία που μοίραζε πριν λίγο καιρό σίγουρα την έβαζαν πολύ περισσότερο μέσα). Θα εκτιμούσα περισσότερο αν η Ε τους είχε πει απλά ότι η θεματολογία και το ύφος των Schooligans δεν ταιριάζει πλέον με αυτό της εφημερίδας, παρά να αρχίσει να τους αραδιάζει politically correct βλακείες για διαφημίσεις, περικοπές και Ντόρα Μπακογίαννη.

 
At 5/31/2007 05:59:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε, ο Φόρεστ Γκαμπ έλεγε: Stupid is as stupid does. Παραφρασμένο διαβάζεται και Old is as old does. Tην γεροντική άνοια την δείχνει ο τρόπος σκέψης και όχι τα χρόνια που γράφει η ταυτότητα.
Sourotiri, φαντάζομαι κι εγώ ότι θα βρουν αλλού στέγη. Η ελεύθερη αγορά έχει τα κακά της αλλά έχει και τα καλά της.

 
At 5/31/2007 07:40:00 μ.μ., Blogger Thrass said...

Μου κάνει πραγματικά εντύπωση που δεν κατάφεραν να το εκμεταλλευτούν εμπορικά, θα περίμενα ακριβώς το αντίθετο. Εκτός αν οι διαφημιστές τους είναι άσχετοι ή εγώ σκέφτομαι κάτι λάθος.

Αλλά να, διαφωνώ με το
"Τότε πράγματι, είναι πιθανό ότι το κομμάτι αληθινής εφηβικής ζωής που παρουσίαζαν οι Schooligans δεν κολλούσε αισθητικά με το αποστειρωμένο σύμπαν που κάθε προϊόν χρειάζεται για να διαφημιστεί και προβληθεί".
O Τσε πουλάει εκατομμύρια μπλουζάκια, τα πάντα λοιπόν μπορούν να μετατραπούν σε icons. Το αποστειρωμένο σύμπαν μπορεί να δημιουργηθεί τεχνητά, δεν είναι ανάγκη να υπάρχει από πριν. Πώς είναι δυνατόν να μην έχει γεμίσει ο τόπος με παιδάκια που φορούν μπλουζάκια schooligans? Κάτι κάνανε λάθος, μου φαίνεται.

Για να είμαστε όμως δίκαιοι, γεροντική άνοια είναι και το "Οι διαφημίσεις και οι πωλήσεις είναι θέμα marketing και δε μας αφορούν".

 
At 5/31/2007 08:00:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Thrass, από τη στιγμή όμως που θα γέμιζε ο τόπος με παιδάκια που θα φορούσαν τέτοια μπλουζάκια, το όλο σκηνικό θα μεταβαλλόταν. Όπως ακριβώς και όλη η μετατροπή του Τσε σε ποπ είδωλο δεν μπορεί παρά να έχει θολώσει αυτό που αντιπροσώπευε ο Τσε. Βλέπω ας πούμε παντού την εικόνα του Τσε και πια γελάω ειρωνικά. Δηλαδή το ότι όλοι και τα πάντα μπορούν πια να μετατραπούν σε προϊόντα δεν σημαίνει ότι πρέπει και να μετατρέπονται σε προϊόντα. Είχα μπει πρόσφατα στο σάιτ του Λιντς και είδα ότι πουλούσε κούπες του καφέ με το όνομά του. Με χάλασε. Θα γούσταρες τον Κούντερα που αγαπάς να τον έβλεπες να λανσάριζε λ.χ. σειρά συλλεκτικών στυλό; Όπως ο λογοτέχνης δεν βλέπω γιατί πρέπει να ασχολείται με θέματα μάρκετιγκ έτσι θεωρώ ότι πρέπει να συμβαίνει και με το δημοσιογράφο. Εδώ βέβαια μπαίνει η εύλογη ένσταση: μα αν δεν πουλάει, τότε πως;
Αυτό λέω, ότι δηλαδή το «πουλάει» φαίνεται να έχει αλλάξει έννοια και να μη σημαίνει πια το «αγοράζεται - διαβάζεται» αλλά το «πόσες διαφημίσεις μπορούμε να βάλουμε δίπλα».

 
At 5/31/2007 11:16:00 μ.μ., Anonymous Υποκειμενικός said...

Εμένα πάντως δεν μου άρεσε το περιοδικό.
Έχω διαβάσει αρκετά, αν όχι όλα τα τεύχη του, και πολλές φορές έβλεπα να δημοσιεύονται κάποιες υπερβολικές επιστολές αναγνωστών (μαθητών) καθώς και μερικές απόψεις των συγγραφέων που με ξένιζαν. Αν δεν κάνω λάθος, οι Συντάκτες του περιοδικού δεν ήταν μαθητές, ούτε φοιτητές, αλλά κάποιοι νεαροί καθηγητές. Όσο να'ναι είναι λίγο αστείο να διαβάζεις ένα κείμενο καθηγητή που προσπαθεί να "μυρίζει" μαθητικό.
Παρεπιπτόντως ενώ αγόραζα αρκετές φορές την "Ε", πλέον την έκοψα. Τον τελευταίο ένα-ενάμιση χρόνο και ειδικά από τότε που έφυγε ο Φυντανίδης, έχει γίνει υπερβολικά πράσινη και αντιγαλάζια. Σίγουρα είναι κρίμα μια τόσο καλή εφημερίδα με αρκετούς καλούς δημοσιογράφους να αποσυντίθεται.
ΥΓ. Μην πω για την Κυριακάτικη "Ε". Ποτέ δεν άντεξα να διαβάσω έστω 3 σελίδες.

 
At 6/01/2007 02:19:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Πάντως και με τις επιστολές και με αρκετά θέματα ακούγονταν οι μαθητές απευθείας και όχι φιλτραρισμένα ή μεταφρασμένα στα δασκαλίστικα.

 
At 6/01/2007 05:31:00 π.μ., Blogger Jason said...

Ήταν ο πιο αυθεντικός λόγος της νεολαίας που είχε ποτέ έντυπο βήμα.

Όσο για την Ελευθεροτυπία, άμα δεν ήταν δύσκολη υπόθεση να κόψεις μια καθημερινή συνήθεια όπως η εφημερίδα που διάβαζες πάντα, θα είχα ήδη στραφεί αλλού.
Όλο και ρίχνει το επίπεδο, όλο και πρασινίζει, όλο και γίνεται αηδία.
Τον τελευταίο καιρό κάνω σοβαρές προσπάθειες για Καθημερινή.

 
At 6/02/2007 06:50:00 μ.μ., Blogger holidays in the sun said...

ενας μονο καθηγητης ειναι η ψυχη των schooligans.τα υπολοιπα παιδια ειναι μαθητες ή προσφατως φοιτητες.και ο καθηγητης παντως,μαθητης του τελευταιου θρανιου ειναι που ξεφυγε κατα μια εννοια.

λυπαμαι για την ελευθεροτυπια,τη διαβαζα,αλλα οι κινησεις της εχουν φτασει στα ορια.πρωτα ο "μικρος" Αλεξανδρος,μετα κατι κουλα εξωφυλλα,τωρα εξωση στους schooligans...κριμα,να δω τι θα διαβαζουμε..

 
At 6/03/2007 12:47:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Δυστυχώς old-boy έτσι παίζεται πλέον το παιχνίδι. Πόσες διαφημίσεις κολλάνε απο δίπλα.
Και εμένα μου τη σπάει αυτό, αλλά δε γίνεται αλλιώς. Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα σε αφήσουν να φτιάξεις αυτό που θες. Πάντως να ξέρεις πως υπάρχουν και περιπτώσεις που οι εφημερίδες θέλουν πάρα πολύ κάποια ένθετα και για το λόγο αυτό βρίσκουν τρόπο να προσαρμόσουν την διαφίμηση στα μέτρα των ενθέτων αυτών.
mpoukatsa, έχεις δίκηο. Πάνω κάτω αυτά είναι τα κόστοι και αναλογικά αυτό θα πρέπει να είναι και το κόστος της εν λόγω έκδοσης. Για τα δημοσιογραφικά, μη παίρνεις και όρκο, διότι δε ξέρεις ούτε εσύ, αλλά ούτε και εμείς τι έχει παίξει απο πίσω και απο κάτω. Πάντως δεν μιλάμε για τρελά λεφτά, αν αναλογιστείς που δεν υπογράφει καμιά φίρμα για να κάνει τα τσαλίμια της.
Ποιός ξέρει τι παίζει. Εδώ το Βήμα, έβγαλε το Βήμα Ιδεών με τον Λαμπράκη να το προλογίζει και με ένα υψηλό κόστος, το οποίο φαινομενικά δε βγαίνει απο πουθενά. Έχουμε να δούμε ακόμη...

 
At 6/03/2007 07:53:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Old Boy said... " Υπό αυτήν την έννοια η ψευδεπίγραφη επιστολή του μικρού Αλέξανδρου ήταν εντελώς χαρακτηριστική μιας παγιωμένης νοοτροπίας: τα παιδιά μας θέλουμε να σκέφτονται όπως εμείς και τίποτα δεν μας λιγώνει περισσότερο από το να διαβάζουμε τα δικά μας λόγια μέσα από το δικό τους στόμα "

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με αυτή την σκέψη, oldboy. Και την ωραία της διατύπωση. Χαίρομαι πολύ που γράφεις.

 
At 6/04/2007 01:40:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Xαίρομαι κι εγώ με το σχόλιό σου.

 
At 6/07/2007 02:31:00 π.μ., Anonymous ζπ said...

Από πού έγινε γνωστή η είδηση;
Μόνο από την ιστοσελίδα τους;

Πάντως επιχειρηματικά και μόνο,πρώτα κάνεις το Φεστιβάλ κι άρα εκδίδεςις και το ειδικό τεύχος..κατόπιν τους "σουτάρεις" που και πάλι είναι απόφαση πανικού.

 
At 6/07/2007 05:47:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Όπως λέω και στο ποστ, εμένα μου την έστειλαν οι Schooligans με μέιλ. Πάντως έκλεισαν ήδη στα «ΝΕΑ».

 
At 9/03/2010 09:08:00 π.μ., Blogger anywhere_Smile said...

This set of unspoken pandora jewerly rules went unchallenged it's not pandora bead and this extra weight, almost magically, pandora charms bracelets everything changed.Brings about acne could Pandora beads find out how traditions evolve, they simply do. To discount pandora the creative mind, images of a wizened pandora sale old wizard sitting atop a stone tower towards discount pandora charms the top of by far the largest mountain pop into your head. He sits Pandora beads 2010 in his white robe stroking his long a few facial beard pandora beads charms coupled with surveys the earth's weddings to be which buy pandora charm has a look of greatly consternation.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home