Τετάρτη, Μαΐου 17, 2006

Ηelloοο ! Xάσαμεεε !

Σε βαρυσήμαντο άρθρο του στη σελίδα 5 του χθεσινού Βήματος, με τίτλο «Το σύνδρομο των Θερμοπυλών», ο φιλόλογος και επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης κ. Ηρακλής Τσιάμαλος έρχεται να αποκαταστήσει μια τεράστια ιστορική παρεξήγηση: «Δύσκολα μπορούμε να εξηγήσουμε την αδυναμία που δείχνουμε ως λαός για τη μάχη στις Θερμοπύλες. Ευτυχώς ο θαυμασμός για αυτή τη σύγκρουση παραμένει σε φαντασιακό επίπεδο, χωρίς να εκφραστεί σε ένα ανάλογο μνημείο ή κάποιο μουσείο. Ίσως γιατί όλοι αναγνωρίζουμε ενδόμυχα, πρώτον, ότι πρόκειται για ήττα και, δεύτερον, ότι ήταν μια θυσία που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί .... Οι Θερμοπύλες ήταν μια καταστροφή. Μια ηρωική αυτοθυσία που δεν είχε καμία σχέση με τη λογική. Δεν μπορούν να αποτελούν οδηγό για μια εξωτερική πολιτική του τύπου "δεν διαπραγματευόμαστε τίποτε"».
Εντάξει, στα έργα τέχνης δεν πρέπει να βάζουμε χέρι, ακόμη κι αν το μήνυμά τους είναι ξεπερασμένο. Ωστόσο -και δεν είμαι κατηγορηματικός, απλά αναρωτιέμαι- πόση αισθητική ζημία θα πάθαινε άραγε το ποίημα του Καβάφη, αν το τροποποιούσαμε ανεπαίσθητα, προκειμένου να συμβαδίζει με την ιστορική αλήθεια, όπως αυτή μας την παρουσίασε εναργώς ο επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου της Γάνδης; Να επιχειρούσαμε δηλαδή κάτι τέτοιο:
Γκαουμπίου εκείνοι όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
.......................................................
Και είναι ακόμα περισσότερο γκαουμπίου
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ'οι Μηδοι επιτέλους θα διαβούνε.

37 Comments:

At 5/17/2006 05:09:00 μ.μ., Blogger The Passenger said...

Τι γελοιότητες θεε μου...

 
At 5/17/2006 05:12:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Καλά, ο 'επιστημονικός συνεργάτης' φιλόλογος είναι ή χρηματιστής;

 
At 5/17/2006 05:13:00 μ.μ., Anonymous mpampakis said...

"Γκαουμπίου"?
ROTFLOL!!!!! :^)
Μού'φτιαξες τη μέρα!

 
At 5/17/2006 05:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Καλά, ο 'επιστημονικός συνεργάτης' φιλόλογος είναι ή χρηματιστής;

 
At 5/17/2006 06:09:00 μ.μ., Blogger Kate said...

E... Auta akoune oi ksenoi gia mas apo stomati twn idiwn twn Ellinwn "epistimonwn" kai mas exoun parei sto psulo!
Mou arese i nea ekdoxi tou poiimatos tou Kavafi! na to kanoume kai soukse kai na to steiloume sti eurovision na to akousoun oloi oi eurwpaioi!

 
At 5/17/2006 06:13:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ε' ρε Leo τη τραβάς. Ποτέ δε θα ησυχάσεις.

GeorgeS.

 
At 5/17/2006 06:36:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

«Καλά, ο 'επιστημονικός συνεργάτης' φιλόλογος είναι ή χρηματιστής;»

Χρηματιστηριακός φιλόλογος.

 
At 5/17/2006 06:44:00 μ.μ., Blogger Nada said...

Θα μπορούσε να μας πει ο κύριος Τσιάμαλος με ποιον τρόπο μπορεί κάποιος να επεμβαίνει στην ίδια τη φύση των ιδανικών μας;


Ακούγοντας τον «φιλόλογο» Τσιάμαλο ντρέπομαι που είμαστε συνάδελφοι...

 
At 5/17/2006 09:05:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ποσοι (εξυπνακηδες) θα θελανε να ειναι στην θεση του Οδυσσεα και να κανουν πχ 10 ωρες (οχι χρονια) να φτασουν σπιτι τους; 'Η θα μπορουσε να αντιταξει κανεις οτι θα ωφεληθουν απο το ταξιδι επι της Μεσογειων; Και τελικα πιο ειναι πιο επικαιρο, η Ιθακη του Καβαφη ή το "Σαν βγεις στον πηγαιμο για το Παγκρατι" του Χαρρυ

(Σαν πας στον πηγαιμο για το Παγκρατι να ευχεσαι να ειναι ανοιχτος ο δρομος, χωρις λακκουβες και χωρις φαναρια,
τα λεωφορεια,τα τρολευ και τον ζοχαδιασμενο ταξιτζη μην φοβηθεις, τετοια στο δρομο σου πολλα θα συναντησεις...)

εν ολιγοις: αυτοι που εντυπωσιαζονται απο το ποιημα ειναι (συνηθως ε;) αυτοι που ποτε δεν φυλαξαν Θερμοπυλες ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ θα ηθελαν, ενα ειδος μεγαλοπρεπους αυτοκτονιας. Ουτε καν ο ιδιος ο Λεωνιδας θα ηθελε να χρησιμοποιειται ετσι ο θανατος του.

 
At 5/17/2006 09:08:00 μ.μ., Blogger suigenerisav said...

@
old boy

Έτυχε να διαβάσω κι εγώ το χθεσινό άρθρο στο οποίο αναφέρεσαι.
Πιθανολογώ, πως ο -άγνωστος στην αφεντιά μου- κ. Τσιάμαλος κάτι άλλο ήθελε να πει και προβοκάροντας εμβληματικά γεγονότα προς τις _σύγχρονες_ αναγνώσεις των οποίων αντιπαρατίθεται.
[Όχι προς ipsa facta, εκτιμώ.]
Αλλά βάλλοντας ενάντια σε μια δέσμη αντιλήψεων 'γιούργια στα παλιούρια' προς τις οποίες κατεξοχήν προσανατολίζονται νεόκοπα ιδεολογήματα.
Και βεβαίως επειδή η ρητορική του λόγου του δεν στοιχίζεται επάξια με τη επιχειρηματολογία που (ψυχανεμίζομαι) πως φιλοδοξεί να αρθρώσει, καίει τη φλάντζα.
Στη μέση του δρόμου. Και εκτίθεται.
Αυτό, όμως, κατά την ταπεινή μου άποψη δεν συνάδει με την σημασιοδότηση που του επιφυλάσσετε και τη συναφή λοιδωρία.
Έτσι το κόβω.
Και όχι ότι με κόφτει δηλαδή η αναλυτική ανεπάρκεια του καθενός..
Μόνο, να.
Δεν θα 'θελα να 'διαβάζεται' κατ' ανάγκη ως παραληρηματική αστοχία..

 
At 5/17/2006 11:29:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ο τίτλος σου φαίνεται κάπως γκάου μπίου, κι εσύ ολίγον μύωψ. Στις Θερμοπύλες πράγματι χάσαμε μια μάχη. Κάτι άκουσα όμως και για κερδισμένο χρόνο που κέρδισε τον πόλεμο. Να στο πω κι αλλιώτικα: Helloooo χάσαμε στις Θέρμ για να κερδίσουμε τον πόλεμο...

 
At 5/17/2006 11:55:00 μ.μ., Blogger akindynos said...

«Δύσκολα μπορούμε να εξηγήσουμε την αδυναμία που δείχνουμε ως λαός για τη μάχη στις Θερμοπύλες»

Φαίνεται πως μεταδώσαμε κι αλλού την αδυναμία μας αυτή.

Part of the reason why the appeal of the Alamo cuts across national boundaries is its universality. Most people can point to an "Alamo" in their own mythic or historic past. Images of valorous last stands appear again and again-sometimes these take the form of simple military disasters, such as the Little Bighorn, Isandhlwana, Teutoberg Forest, or the British retreat from Kabul in 1842. Others embody a nobler, self-sacrificial quality: Roland at Roncesvalles, the Swiss at St.-Jacob-en-Birs, the French Foreign Legion at Camerone, or even, in its own way, the story of the 47 Loyal Ronin from feudal Japan. The battle of Thermopylae presents a clear parallel to the saga of Travis and his Texians, a comparison that was obvious immediately to observers in 1836, who dubbed the Alamo "America's Thermopylae."

Διαβάστε, έχει και γέλιο

 
At 5/18/2006 12:47:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Hellooooooo ανωνυμε, τον πολεμο δεν τον "κερδισαμε" (προς τι ο πρωτος πληθυντικος; ησουνα και εσυ εκει;) λογω Θερμοπυλων - στην ξηρα "μας" γειωσαν οι Ιρανοι.

Μπορει να μιλαει κανεις ωρες για τα κατωθι θεματα:
Α. την τοποθεσια
Β. τον οπλισμο / θωρακιση (οι δικοι μας ειχαν, οι αλλοι οχι, πρεπει να εισαι γενναιος να εχεις θωρακα, ταμπουρωμενος σε φαλαγγα και να τα βαζεις με 10πλασιους εστω γυμνους)
Γ. τη στρατηγικη
Δ. Τους αριθμους (7,000 ελληνες "ειμασταν" στις αρχες της μαχης, οχι 300...)

Με λιγα λογια, το ιστορικο παραδειγμα των Θερμοπυλων μυριζει το ιδιο εθνικιστιλα με την "εποποια" του 40. Οχι οτι δεν ηταν σημαντικα και τα δυο, αλλα πχ το 40 ο ιταλικος στρατος και δεν ηταν και υποδειγμα πολεμικης μηχανης, οπως θελουμε (αντε παλι ο 1ος πληθυντικος) να πιστευουμε.

Κλεινοντας, παρατηρω τα εξης: ο Τσιαμαλος ειπε την γνωμη του με την οποια συμφωνω. 4 στους 6 εδω μεσα διαφωνησαν και αρχισαν τις κλασσικες ελληνικες εξυπναδες (η αντιδραση της nada - ονομα και πραμα στα ισπανικα- ειναι κλασσικα ελληνικα παιδιαστικη, μυριζει δε εκθεση σε πανελληνιες). Στην εξισωση αυτη προσθετω οτι αυτοι οι 4 (η πλειοψηφια εδω μεσα και απ'εξω) ψηφιζουν, εκλεγουν κομματα κτλ. Αν λαβουμε υποψη οτι η ελλαδα ειναι μπουρδελο, τι μας μενει; μαλλον οτι οι 4 πρεπει να αναθεωρησουν τις αποψεις τους.

 
At 5/18/2006 01:54:00 π.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Να πείτε στον κύριο Τσιάμαλο να διαβάζει και κανέναν τοίχο:

Καλύτερα να αγωνίζεσαι μάταια
παρά να ΖΕΙΣ μάταια

 
At 5/18/2006 02:17:00 π.μ., Blogger Old Boy said...

Suigenerisav λες «Αυτό, όμως, κατά την ταπεινή μου άποψη δεν συνάδει με την σημασιοδότηση που του επιφυλάσσετε και τη συναφή λοιδωρία.
Έτσι το κόβω».
Δεν εξηγείς όμως γιατί κατά τη γνώμη σου δεν συνάδει. Γνώμη μου είναι ότι η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία του συγκεκριμένου άρθρου είναι άξια λοιδωρίας και όχι σοβαρού αντιλόγου. Γι΄ αυτό λοιπόν -με την αναλυτική ανεπάρκειά μου πιθανώς- επέλεξα να τη λοιδωρήσω.

Τελευταίε anonymous, υποπτεύομαι ότι τα πάντα θα σου μυρίζουν εθνικιστίλα. Αν ισχύει αυτό, ίσως τελικά το πρόβλημα να εντοπίζεται στην όσφρησή σου.

 
At 5/18/2006 03:50:00 π.μ., Blogger suigenerisav said...

@
old boy
Έχω την αίσθηση ότι χτυπάτε ένα πλημμελώς οχυρωμένο στόχο. Άρα περιττεύει ο χλευασμός-ακριβώς επειδή το εγχείρημα ήταν εύκολο αλλά και γιατί [κατά την άποψη μου] διασύρονται θέσεις ανεπαρκώς τεκμηριωμένες.
Με ένα κρίσιμο -για μένα ζωτικό πυρήνα. Και μια μεγάλη συζήτηση να αξίζει να γίνει. Όχι για όσα θίγει ο συγγραφέας. Αλλά για τις προεκτάσεις αυτών που υπαινίσσεται..

Παρεμπιπτόντως, η διατύπωση περί "αναλυτικής ανεπάρκειας" που καταλόγισα κατόπτριζε τον κ. Τσιάμαλο. Όχι υμάς.
Μπορούμε να διαφωνήσουμε για πολλά πράγματα-δεν υπάρχει λόγος να συγκαταλέγουμε τις παρεξηγήσεις ανάμεσα τους...
;-)

 
At 5/18/2006 08:30:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@anonymous 12:47: Επί της ουσίας, άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Άστα τα φορτώματα στα εθνικιστικά, τέτοιο διάλογο κάνεις; Για τον κερδισμένο χρόνο τουμπεκί. Α και κάτι ακόμη που το ξέχασα. Helloooo, η Σπάρτη έδωσε διαταγές να κάτσουν εκεί, κι όταν η Σπάρτη διέταζε, διέταζε. Αυτό ο old boy μάλλον το "ξέχασε"...

 
At 5/18/2006 08:37:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@anonymous 12:47: Α και που είσαι! Το πρώτο πληθυντικό το κέρδισα από τη στιγμή που έχω και το burden της υπεράσπισης του τίτλου του μη εθνικιστή. Να στο πω απλούστερα. Το πρώτο πληθυντικό το παίρνει όποιος θέλει, ακόμη κι ένας Ταϋλανδέζος, αρκεί μετά να υπερασπίζεται την πνευματική συγγένεια. Είναι όπως λέμε "είμαστε όλοι Βερολινέζοι" και πάει λέγοντας...

 
At 5/18/2006 10:10:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ανωνυμος ο 12:47 εδω, απο τουδε και στο εξης γνωστος ως Ανωνυμος ο Φιλελλην

"Ειμαστε ολοι χαλβαδες" επρεπε να λες, και εξηγω παραυτα το (ηδη μνημειωδες) λογοπαιγνιο μου.

Berliner ηταν (και ειναι;) και ενα ειδος ντονατ, φυομενο εν Βερολινεζικους φουρνους. Οταν ο JFK ξεστομισε την επιδικη φραση , το μυαλο των περισσοτερων Βερολινεζων πηγε στο ντονατ και οχι σε αυτο που ηθελε να πει ο JFK. Αυτο δειχνει ευγλωτα νομιζω τα ορια της πνευματικης συγγενειας: αντε να δεχτω οτι με τον Λεωνιδα εχεις το ομεμον και το ομοθρησκον, δεν μπορω να δω ομως πως θα μπορουσες να εχεις και το ομοσκεπτομενον, πώς βλεπετε και οι δυο το θεμα της θυσιας. Το νοημα των Θερμοπυλων ειναι διαφορετικο για τον Λεωνιδα απο οτι για σενα: ο Λεωνιδας ηταν υποχρεωμενος (ανοητα δε, οπως θα παρατηρησω πιο κατω) να σταθει στις Θερμοπυλες αρα δεν μπορει να διεκδικησει (και δεν διεκδικησε) δεφανες για την ενεργεια του, δαφνες που εσυ πας να του απονειμεις καμποσους αιωνες αργοτερα. Αυτο ηταν κατι ευνοητο στον αρχαιο ελληνικο κομσο (θυμιζω την αρνηση του Δημου των Αθηναιων να απονειμει στεφανι στον Μιλτιαδη για τον Μαραθωνα με την αιτιολογια οτι δεν νικησε μονος του τους Περσες) αλλα προφανως οχι τοσο για τον νεοτερο. Οταν καποιος εχει μια δυσκολη δουλεια, ειναι καλυτερο να του δινεις τα εργαλεια να την κανει πιο ευκολα παρα να τους χτυπας φιλικα την πλατη ή να συντασσεις θουριους προς εξυμνηση του.

Για το χρονο σου απαντησα: τακτικα, επιχειρησιακα και στρατηγικα, οι Θερμοπυλες δεν ειχαν καμμια σημασια. Αν ο χρονος ειχε σημασια, τοτε οι Ελληνες δεν θα ειχαν αποσυρθει απο την κοιλαδα των Τεμπων προηγουμενως αλλα θα ειχαν πολεμησει και εκει. Ο πολεμος κριθηκε στην θαλασσα, οταν ηδη η Αθηνα ειχε γινει σταχτη.

old boy: εντελως σημειολογικα, τα μονο κρατη που αξιωναν τετοια συμπεριφορα απο τους στρατιωτικους τους (να μην απραχωρησουν σπιθαμη εδαφους ακομα και οταν υπηρχαν δυνατοτητες διαφυγης) ηταν, πλην Σπαρτης, η Ναζιστικη Γερμανια και η Αυτοκρατορικη Ιαπωνια. Εκλεκτικες συγγενεις ε; Και οι 3 δεν απεδιδαν καμμια μα καμμια σημασια στο ατομο, κατι που ουσιαστικα οδηγησε στην πτωση τους, ακριβως γιατι και στρατιωτικα το ατομο / το κωλοφατναρο ειναι η υπερτατη αξια. Το Ισραηλ εχει κεδρισει τοσους πολεμους οχι λογω υλικου (το 73 θα μπορουσε καλλιστα να εχει χασει) αλλα λογω εμψυχου δυναμικου. Αντιμετωπιζοντας 10πλασιους και βαλε αντιπαλους, ο Αβιγκτορ Καλαχανι τους αναχαιτισε με ενα εξυπνο συστημα μικρων υποχωρησεων και αντεπιθεσεων (trading time for space and space for time λεγεται η αρχη αυτη). Πιθανως ο Λεωνιδας θα πετυχαινε περισσοτερα με μια τετοια τακτικη; Μαλλον ναι. Ηρωικος ναι, υποχρεωμενος να μην φυγει ναι, αναποτελεσματικος ναι. Ειναι αυτο αλτρουισμος ή ανοησια; Ελα μου ντε.

Τελειωνοντας (στα μουτρα σας), να διαλυσω μια παρεξηγηση: στον πολεμο ιδανικα οπως η πατριδα, η σημαια κτλ δεν κρατανε παραπανω απο την πρωτη μερα. Μετα το μονο που προεχει ειναι η επιβιωση, η μεριμνα για τον συμπολεμιστη κτλ. Η εποποποια του 40 δειχνει κατι αλλο: μικρες ομαδες εμψυχωμενων ατομων που νοιαζονται ο ενας για τον αλλον και χωρις καθοδηγηση αξιωματικων απαραιτητα, μπορουν να κανουν θαυματα. Το νοημα του 40 δεν ειναι η αδουλωτη ελληνικη ψυχη αλλα η αδουλωτη ψυχη του ανθρωπου: ως τετοιο ειναι παγκοσμιου εμβελειας και οχι εθνικα περιορισμενο.

 
At 5/18/2006 11:32:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

@anonymous 10:10πμ: Έπαιξες κι έχασες. Αν μου κοπανάς για ντόνατς στον πρόλογο, για να με απαξιώσεις και καλά, δεν κάνω διάλογο μαζί σου. Αυτά τα έκανα πριν 15 χρόνια για να κερδίσω εντυπώσεις. Από ουσία, σόρρυ, νούλες.

 
At 5/18/2006 11:52:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ανωνυμος ο Φιλλελην:

Ειμαι ενα ρακος. Με εκανες σκουπιδι.

Προς τους υπολοιπους, δεν θα μπορεσω να σχολιασω τις απαντησεις σας γιατι αποσυρομαι στο Αγιονορος. Μονο κοντα στο Θεο θα μπορεσω να βρω ηρεμια.

Εξυπνη τακτικη παντως. Κατω απο τα ντονατς υπαρχουν αλλα επιχειρηματα τα οποια βολικα προσπερνας, πετας και το (αλλο κλασσικο) ξερω γιατι το κανεις (ξερεις ε?), τα εκανα και εγω και τελος.

Παντως εγω μαζι σου θελω να κανω διαλογο
εσυ ομως θελεις να χορεψεις
πυρριχιο στο Ζαλογγο

 
At 5/18/2006 01:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Αφού είναι "έξυπνα" τα επιχειρήματά σου, γιατί τα έβαλες κάτω από τα ντόνατς. Για να πάρεις ... φόρα να πεις το μεγάλο επιχείρημα;

 
At 5/18/2006 03:14:00 μ.μ., Blogger Jean Meets Tonic said...

Πόσο ήρθε ρε παιδιά στις Θερμοπύλες τελικά γιατί το έχω παίξει και στο στοίχημα;

 
At 5/18/2006 03:39:00 μ.μ., Blogger ggl said...

Αν ήταν 300 Σπαρτιάτες οπλίτες συν το πολλαπλάσιο βοηθητικό προσωπικό, αν ήταν και 1000 Θεσπιείς με το βοηθητικό τους προσωπικό, αυτό ακυρώνει το ότι έδωσαν έναν απέλπιδο αγώνα με πολλαπλάσιο εχθρό, ο οποίος αν και δεν ήταν όλος άρτια εξοπλισμένος, ωστόσο είχε και ισχυρά τμήματα επίλεκτων, όπως οι αθάνατοι. Και σκεπτόμενος μακιαβελικά πολλές φορές είναι πολύ πιο χρήσιμο να εμπνέει ένας ηρωικός μάρτυρας, παρά ένας εστεμμένος νικητής, ειδικά όταν είσαι με την πλάτη στον τοίχο.

Τώρα για το ελληνο-ιταλικό του 40 μου έρχεται η εξής αντιστοιχία: είναι σαν να επιτεθούμε σήμερα στην Αλβανία και αυτή με ιδία μέσα να μας αποκρούσει και να μας πάρει φαλάγγι. Με συγχωρείτε αλλά οι Αλβανοί θα έχουν κατακτήσει το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται ήρωες ή ό,τι άλλο θελήσουν.

Όσο το ότι οι έλληνες έχουν ηρωική φύση με βρίσκει σύμφωνο, όπως και ότι είμαστε άσσοι στην ρουφιανιά, γενικά έχουμε μια απίστευτη διττή φύση η οποία διαπνέει όλη την ιστορία μας,

 
At 5/18/2006 04:11:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Suigenerisav, πιθανότατα έχετε δίκιο. Απολογούμαι για την παρεξήγηση (αλλά να τελικά που με πρόδωσε η αναλυτική μου επάρκεια ως προς το πρώτο σχόλιο σας).
:)))
Jean Meets Tonic, ήταν «κλειδωμένη» η μάχη και στον ΟΠΑΠ και στους παράνομους μπουκ.

 
At 5/18/2006 04:17:00 μ.μ., Blogger Old Boy said...

Aνώνυμε Φιλέλληνα, δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ σε όλα όσα λες, αλλά το σχόλιο σου των 10:10 έχει πολύ ενδιαφέρον.
Αnonymous που μου την λες, δεν καταλαβαίνεις ότι ειρωνεύομαι την άποψη του αρθογράφου του Βήματος και ότι δεν συμφωνώ μαζί της;

 
At 5/18/2006 06:56:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Άργησα λίγο και έχασα το party;
Sorry ρε παιδιά, αλλά είχαμε τον πολύ μικρό (11 μηνών) με πυρετό και έτσι που μυαλό για ιαχές πολέμου.
Πάντως οι ανώνυμοι, όπως διαβάζω, έδωσαν ρεσιτάλ. Πάντως σχετικά με την ιστορία των Θερμοπυλών θα ήθελα να παρατηρήσω τα ακόλουθα:
- Πρώτον, ότι αποτελεί ένα επεισόδιο ενός πολέμου που εξελίσσονταν ταυτόχρονα σε διάφορα σημεία και με διάφορες μορφές.
- Δεύτερον, ο Λεωνίδας και μόνος του να ήταν εκεί πάλι τα ίδια θα έκανε, διότι όταν η Μέσα Βουλή της Σπάρτης σου λέει : "Πας εκεί. Κάθεσαι και δε κουνάς ρούπι", το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι ότι σου είπε η διέυθυνση του καταστήματος.
- Τρίτον, ο Λεωνίδας, για ένα λόγο παραπάνω δεν θα την έκανε, διότι τράβαγε άγριο ζόρι επειδή οι σπαρτιάτες τον είχαν ολίγον τι φτυσμένο καθώς ψιλοκούτσενε και έτσι του είχαν αρνηθεί μεγαλύτερα αξιωάματα. Έψαχνε τρόπο προφανώς για να τους τρίψει στα μούτρα την απόρριψη.
- Τέταρτον, οι Πέρσες είχαν προειδοποιηθεί εγκαίρως και πολύ πριν την εκστρατεία ότι δεν υπήρχε περίπτωση να νικήσουν σπαρτιάτες στη ξηρά ούτε τον αιώνα τον άπαντα. Για το λόγο αυτό τους προτάθηκε να χτυπάνε τους σπαρτιάτες απο τη θάλασσα.
- Πέμπτον, όταν τα άκουσαν αυτά ρώτησαν πόσο στρατό έχουν οι σπαρτιάτες και όταν τους είπαν ότι είναι δεν είναι καμιά 10.000...έσκασαν στα γέλια.
- Έκτον, όταν ηρέμησαν απο το αμοκ γέλιου ρώτησαν γιατί πιστεύουν εκείνοι που υποστηρίζουν αυτή την άποψη ότι είναι δυνατον 10.000 στρατιώτες να τα βάλουν με τον περσικό στρατό και να νικήσουν.
- Έβδομον, διότι - τους απάντησαν - οι σπαρτιάτες, όπως και οι αθηναίοι και οι θηβαίοι και οι Θεσπιείς κ.ο.κ. τραβάνε άσχημο ζόρι μεταξύ τους. Με άλλα λόγια δε γουστάρουν να ειπωθεί ότι οι θεσπιείς πχ είναι ποιό μάγκες στο πεδίο της μάχης απο τους θηβαίους. Έτσι τη δική τους κόντρα θα την πληρώσουν οι πέρσες.
- Όγδοον, φυσικά το γέλιο συνεχίσθηκε μέχρι δακρύων.
- Ένατον, οι Πέρσες διέθεταν ένα πολύ μεγάλο μισθοφορικό στρατό και αντιμετώπιζαν το εξής περίεργο πρόβλημα που διογκώθηκε κατά τη διάρκεια της εκστρατείας τους στην Ελλάδα. Δεν ήθελαν οι μισθοφόροι να κόβουν βόλτες μέσα σε ένα πεδίο μάχης γεμάτο κατακρεουργημένα πτώματα, γιατί τα έπαιζαν και έφευγαν τρέχοντας.
Δέκατον - και τελευταίο - ο Ξέρξης παρακολουθώντας τη καταστροφή του στόλου του στη Σαλαμίνα, απο το όρος Αιγάλεω, μονολογούσε : "Καταστράφηκα. Το θέαμα όμως είναι υπέροχο".
Κανονικός αυτοκράτορας δηλαδή.
Οπότε, απο τη στιγμή που και ο ίδιος το γλέντησε, και οι σπαρτιάτες το γλέντησαν, και οι αθηναίοι κλπ. κλπ. γιατί εσείς μαλώνετε μερικές χιλιάδες χρόνια αργότερα ;

GeorgeS.

 
At 5/18/2006 08:22:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ειμαι ο ανωνυμος ο Φιλελλην και ειμαι γκευ, οπα λαθος μπλογκ.

Κατι αλλο που ξεχασα να γραψω αλλα τωρα το θυμηθηκα για αυτο και το γραφω τωρα: εχει σκεφτει κανεις οτι ο Ξερξης μπορει να ηθελε να ξεφορτωθει καμμια δεκαχιλιαδιτσα φανταρα, και για να μην εχει μεγαλη λογιστικη ουρα και / η για να μην τους πληρωνει;

Αυτο που θυμηθηκα βασικα ειναι οτι στο Pirates! στον 6128, οταν ειχα περασει τα χρονια και ηταν να βγω στην συνταξη ως πειρατης, εκανα ενα ασκοπο ντου στην πιο δυνατη πολη πχ Καρθαγενη), απο ξηρας, εχανα οσους εχανα και μετα εφευγα, με αποτελεσμα τα λαφυρα που ειχα μαζεψει μετα απο πολλα κουρσα να μοιραζονται σε λιγοτερους πειρατες και αρα να εχω καλυτερο ranking.

Με λιγα λογια, χαρη του εκανε ο Λεωνιδας του εργοδοτη Ξερξη. Επισης και κατι αλλο που κανεις ιστορικος μας βεβαια δεν σκεφτεται γιατι κανεις γενικα σε αυτη τη χωρα δνε σκεφτεται. Οι Περσες, λογω κλιματος, ειχαν καθε λογο να ΜΗΝ εξοπλιζουν τους αντρες τους με θωρακα. Αν οι Σπαρτιατες θελανε ειλωτες να τους κουβαλανε την πανοπλια και γιατι ηταν βαρια αλλα και γιατι αλλιως θα σκαγανε απο τη ζεστη, σκεφτητε τι θα γινοταν κατω στην Μεσοποταμιά (Το παπααακι,παει στην Μεσοποταμιά...)

Αυτα ειχα να πω,
και μονο αυτα σας ειπα.
Μον τωρα ελατε εδω
και παρτε μου μια πιπα.

 
At 5/18/2006 10:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ντόνατς δεν έχει αυτή τη φορά; Α, ξέχασα έχει ... μικρούτισκο ...

 
At 5/18/2006 11:49:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"Ανώνυμε Φιλέλλην γκευ"...είσαι και ο πρώτος.
Τέτοιες μαλακίες έχω πολλά χρόνια να διαβάσω.
Πάντως, θα ήθελα να υπήρχε μια μηχανή του χρόνου να σε στείλουμε πίσω στις Θερμοπύλες να σε βλέπουμε να τρέχεις πανικόβλητος με τα τέσσερα και απο πίσω σου να τρέχουν καμιά δεκαρία δίμετροι του Λεωνίδα...για τα δέοντα.
Στο διάλλειμα θα μοιράσουν και ντόνατς και μετά ξανα... καβάλα θα σε παν στην εκκλησιά, καβάλα θα σε προσκυνάνε.
Έτσι ήταν οι αρχαίοι. Παιδεραστούληδες.
Τους άρεσαν τα μικρά αγοράκια.
Τα πρόσεχαν, τα πασπάτευαν και τρέχα γύρευε μετά...

 
At 5/19/2006 10:50:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ανταπαντω με διμετωπη σαρωτικη αντεπιθεση

Ψυχογραφημα του ανωνυμου των 11:49
υπο δρ Ανωνυμου του Φιλελληνος,

Αγαπητε ανωνυμε,

Λαμαβανοντας υποψη τις αμεσες και εμμεσες αναφορες σου σε χαρακτηριστικα που προσδιδουν οι γκευ στον ιδανικο παρτεναιρ τους (διμετρος, ψωλαρας), η επιστημη (αφου σε κοιταξει επιτιμητικα) αποφαινεται οτι εισαι γκευ. Αυτο δεν ειναι προβλημα, ειναι κατι που πρεπει να το ξεκαθαρισεις με τον εαυτο σου - η δε επιστημη σε κοιτα επιτιμητικα επειδη ντρεπεσαι να το δηλωσεις, οχι επειδη εισαι.

-------------------

Ψωλογραφημα του ανωνυμου των 11:49
υπο δρ Ανωνυμου του Φιλελληνος,

Αγαπητε ανωνυμε,

Ειναι, πιστευω, προφανες, οτι την εχεις μικρη. Αυτο ερειδεται στο γεγονος οτι προσπαθεις να με προσβαλλεις με σεξουαλικα υπονοουμενα. Ομως κατα δρ Χερμπερτ Παρτουζε (βλ. "Σεξουαλικα Αστεια και Υπονοουμενα: συγχρονη προβληματικη πανω στο θεμα των φυλων", εκδοσεις Πουστράκη, σελ 56 επ.),

"...καιτοι εμμεσες αναφορες στην γενετησια πραξη δεν μπορουν, ipso facto, να θεωρηθουν αποδειξεις -πολλω δε μαλλον ενδειξεις- για την υπαρξη σεξουαλικα διεστραμμενης πρσωπικοτητας, οι αναφορες σε διαστροφικες σεξουαλικες πρακτικες εκπηγαζουν συνηθως απο την ανασφαλεια του υποκειμενου ως προς την σεξουαλικη του ρωμη (sexual prowess), την αμφισβητηση της οποιας απο τον ιδιο του τον εαυτο δεν μπορει να αποδεχθει χωρις ομως συναμα να μπορει και να αγνοησει. Η πιο συχνη διεξοδος απο αυτη την προβληματικη ειναι η προβολη της ανασφαλειας αυτης και η αποδοση της σε αλλους."

Αυτα, για να μη λενε μερικοι μερικες οτι δεν μιλαω με ντο-κου-με-ντα.

 
At 5/19/2006 12:54:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

γιατρέ ο καναπές σας είναι κάπως άβολος. Εξ' αποστάσεως διαγνώσεις και χέσε ψηλά κι αγνάντευε...

 
At 5/19/2006 01:29:00 μ.μ., Blogger Nada said...

Με αφορμή τα σχόλια του ανωνύμου (ο οποίος, κρυμμένος φυσικά πίσω από την ανωνυμία του εκτόξευσε θρασύδειλα σχόλια εναντίον μου - ανώνυμε, δεν ξέρω πώς έβγαλες το συμπέρασμα ότι είμαι γυναίκα και σίγουρα επίσης δεν έχεις διαβάσει μαθητικές εκθέσεις) θα ήθελα να πω κάποια πράγματα σχετικά με το θέμα του «εθνικισμού» και των εθνικών ιδανικών.

Δεν θα επεκταθώ ούτε σε βαρύγδουπα και συγκινητικά εγκώμια περί «έθνους» και εθνικής ταυτότητας (αδιαφορώ πραγματικά για το θέμα), ούτε σε οποιαδήποτε υπεράσπιση της ορθότητας του σχολίου μου.

Τα στάνταρ στοιχεία που ισχύουν σχετικά με τη σύγκρουση Ελλήνων - Περσών είναι φυσικά το γεγονός ότι οι Πέρσες υστερούσαν σε «μαχητικότητα» έχοντες έναν μισθοφορικό στρατό, του οποίου η μεγάλο μέρος πολεμούσε καθαρά για λόγους «επαγγελματικής» αποκατάστασης ενώ σημαντικό μέρος αποτελούνταν επίσης από υποταγμένους Μήδους (και άλλους λαούς της γύρω περιοχής) οι οποίοι ήταν υποχρεωμένοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Από την άλλη, υπάρχουν οι Έλληνες που ενώνονται για να πολεμήσουν εναντίον ενός κοινού εχθρού (συνεκτικά στοιχεία: κοινή γλώσσα, θρησκεία, τόπος και στοιχειώδης «αίσθηση» κοινής καταγωγής). Ξεκάθαρα πράγματα:
οι περσικοί πόλεμοι ήταν οι πρώτοι «εθνικοί» πόλεμοι των Ελλήνων γιατί υπερασπίστηκαν την ανεξαρτησία τους, τη γή τους και τα ιερά τους. Οι Πέρσες στρατιώτες «υπερασπίστηκαν» την τσέπη τους και το δικαίωμα σε μια πιο «προνομιούχα» ζωή σε περίπτωση «ανδραγαθήματος». Έλληνες: αμυντικός πόλεμος, Πέρσες: επεκτατικός πόλεμος. Γνωστό τοις πάσι.

Έρχεται λοιπόν ο κύριος Τσιάμαλος και κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια: οποιαδήποτε αριθμητική ήττα, είναι ήττα, απόλυτα λογικό, συμφωνώ. Όταν όμως λέμε ότι «χάσαμε» μια μάχη, πρέπει, όταν η μάχη αυτή αποτελεί ένα μέρος μιας γενικότερης κινητοποίησης, να εκτιμήσουμε τα «κέρδη» σε περισσότερα από ένα επίπεδα.

Αν ο κύριος Τσιάμαλος θεωρεί ότι διαθέτει την ικανότητα να θεωρεί ως κοινή ήττα την - ξεκάθαρα αριθμητική - ήττα των Ελλήνων στις Θερμοπύλες είναι σίγουρα δική του επιλογή. Κανένας, φυσικά, από τους ιστοριογράφους της εποχής των περσικών πολέμων δεν αναφέρεται στη μάχη των Θερμοπυλών με τέτοιους χαρακτηρισμούς. Το θέμα είναι ότι η έννοια «ακμαίον ηθικόν» αποτελούσε το Νο 1 όπλο στα χέρια των Ελλήνων γιατί πολεμούσαν, όπως είπαμε, για να υπερασπιστούν την πατρίδα τους. Για μένα, πολύ χειρότερη «ήττα» αποτελεί η έξοδος των Μεσολογγιτών. Ουδείς βέβαια δεν τολμά να την χαρακτηρίσει έτσι, μήπως και θιχτούν τα υψηλά αισθήματα του κάθε μαλάκα που βουρκώνει όταν λαλεί πουλί και παίρνει σπυρί. Ό, τι είναι πλησιέστερο χρονικά (και επίκαιρο «εθνικά») πονάει σαν συρίγγιο του κόκκυγα.

Σκεφτείτε ότι η υπεράσπιση των στενών των Θερμοπυλών έδωσε τόσο πολύτιμο χρόνο στον υπόλοιπο ελληνικό στρατό ώστε κατάφερε να οργανωθεί και, όχι μόνο να αποτρέψει πολύ μεγαλύτερες απώλειες αλλά και να κερδίσει, στην τελική, τον πόλεμο.

Χάσαμε; Ναι, σύμφωνα με τα «αμερικανικά δεδομένα». Σίγουρα όμως ο κύριος Τσιάμαλος (και ο ανώνυμος μαζί του) δεν είχαν ποτέ κάποιον συγγενή να τους εξηγήσει τι σημαίνει να πολεμά κανείς εναντίον ενός κατακτητή, ποια είναι τα συναισθήματα που τον κυριεύουν την ώρα της μάχης και, πολύ περισσότερο, ποιες οι συνέπειες και οι επιδράσεις. Αλλά, όσοι μιλάμε για «υψηλό φρόνημα» είμαστε μαλάκες και εθνικιστάκια.

Ανώνυμε, δεν ξέρω τι είναι εθνικισμός για σένα αλλά είμαι σίγουρος πως αν σου κοτσάρω μια φράση του τύπου «στα αρχίδια μου εάν η Μακεδονία και το τυρί φέτα είναι ελληνικά ή όχι (ισχύει αυτό, για μένα)», θα ενοχληθείς πολύ περισσότερο και θα σε πιάσουν τα σορόπια για την γαμημένη την καταγωγή σου. Όταν όμως θέλεις να κρίνεις ένα γεγονός μακρινό - και να του προσδώσεις την ουσία που εσύ θέλεις με βάση τα σημερινά κριτήρια, αδιαφορώντας για το πώς το εκλάμβαναν οι σύγχρονοί του, τότε, ορμώμενος από την ευκολία με την οποία έτρεξες να μου φορτώσεις τους άνωθεν χαρακτηρισμούς, θα έλεγα πως είσαι ένας σπανίου τύπου μαλάκας.

 
At 5/19/2006 04:10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε συ, ανώνυμε φιλέλληνα γκευ, απο την Μακεδονία είσαι;
Γιατί δε μας το λες τόσο καιρό και χάνουμε το χρόνο μας μαζί σου.
Εσείς εκεί πάνω ήσαστε κολλημένοι με διάφορα φαντάσματα, του στυλ ότι "τα παιδιά απο το Βορρά τα θάβουν οι αθηναίοι" και κάτι τέτοιες απίστευτες μαλακίες.
Ξεκόλλα ρε μεγάλε και άσε τις χαζοχαροούμενες αναλύσεις, του ποιός είναι γκέυ και γιατί είναι γκευ και πότε θα κάνει ξαστεριά κ.ο.κ.
Απλά στη σπάνε οι Σπαρτιάτες γιατί έγραψαν στα αρχίδια τους το μαλακοκαύλη τον Αλέκο και όταν τους έστειλε αντιπροσώπους και ζήτησε γη και ύδωρ τους πέταξαν στα πηγάδια, όπου φυσικά είχαν και γη και ύδωρ πακέτο.
Αμ, δε μας τυα είχες πει αυτά και εμείς ψάχνουμε να βρούμε τι πίνεις.

 
At 7/19/2006 05:32:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

 
At 7/22/2006 09:18:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

 
At 2/07/2007 03:23:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Enjoyed a lot! Jessica allegra boobs smoking klonopin Ebony teen porn free milf candice Gryphon wireless barcode scanner Piaget mens watches Microprocessor-controlled domestic appliances tiger lilly bouquets Decks patios driveways perry oklahoma Dodge city sports Murrays hair products and hair loss Skirted tankini swimsuits 1988 integra body kits Free lg verizon ringtones Remote control car ferrari bikini sailor

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home